eitaa logo
انجمن مطالعات سیاسی حوزه
458 دنبال‌کننده
603 عکس
48 ویدیو
46 فایل
اطلاع رسانی از فعالیتهای انجمن و اعضا در حوزه دانش سیاسی اسلام @alirezanaeij128 02532938773
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 سلسله نشست های اندیشه ورزی مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند 🔴 موضوع: اخلاق در هوش مصنوعی با نگاه اسلامی 🔹 ارائه دهنده: جناب آقای محمد مهدی نصر هرندی 📆 زمان: دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ 🔗 لینک نشست مجازی: https://gharar.ir/r/5407a183 ————————— 💠 مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران 🌐 @smartgoviust *************** کانال انجمن مطالعات سیاسی حوزه https://eitaa.com/anjomanesiasi
هدایت شده از sheikhhosseini
💥ضروت تفکیک کنشگری «حرکه النهضه» از «حزب النهضه»در تونس (تحلیلی بر زمینه های بازداشت اخیر شیخ راشد الغنوشی) ✍️ به قلم: مختار شیخ حسینی ➣ https://eitaa.com/muslimnair مُسْلِمْنا 🔹اعمال محدودیت های جدید بر اسلامگرایان تونسی اصلاً جای خوشحالی ندارد. آنچه در ایران باعث انتقاد برخی کارشناسان به اسلام گرایان تونسی شده است به دلیل عدم تفکیک بین «حركه النهضه» و «حزب النهضه» در تحلیل هاست. تا قبل از انقلاب تونس ما با حركه النهضه مواجه بودیم که در قامت مهم ترین مخالف حکومت بن علی مبارزه می کرد و نماینده رسمی اخوان و اسلامگرایان سیاسی بود و در این سطح از نقش آفرینی، ارتباط فکری و عملی آن با انقلاب اسلامی نیز هم افق بود. 🔸هر چند انقلاب مقدماتی دارد اما در نهایت در یک لحظه رخ می دهد و بعد از آن لحظه، مرحله پیاده سازی آرمان های انقلاب است که کاری بس دشوار است. چون هر چند ارمان اسلام گرایان «وصول الی السلطه» در آن لحظه تحقق می یابد؛ اما ابهامات و پیچیدگی های «مابعد السلطه» فراروی آنها قرار می گیرد و باید با گذار از «حکم» به «الحوکمه» (حکمرانی=چگونگی حکومت کردن) بپردازند. در واقع حرکه النهضه در فضای مابعد الثوره، بازیگری در کنار چند بازیگر مهم دیگر در نظم بخشی به تحولات پس از انقلاب است و تفاوت مهم اش با تجربه انقلاب اسلامی ایران این است که النهضه، پشتوانه حدود ۹۹درصدی مردم را مانند تجربه ایران را در اختیار نداشت تا نظام مطلوبش را سامان دهد. 🔹از این رو النهضه در مابعد الثوره با واقعیتی مواجه شده که باید به اندازه سهمش از افکار عمومی بازیگری کند، لذا با برخی بازنگری ها در کنگره دهم، خودش را به عنوان (حزب النهضه) مطرح کرد تا در ذیل نظم موجود بر اساس قاعده (علی قدر المقدور) کنشگری کند. (برخی از کارشناسان ایرانی این موضوع را سکولار شدن النهضه می دانند که از منظری می تواند رویکردی واقعگرایانه و عقلانی باشد) و ما می دانیم که حزب درون گفتمان بازیگری می کند و جنبش علیه گفتمان مسلط. 🔸تونس تجربه ای بود که اسلام گرایان سیاسی در جایی که اکثریت نیستند «شریک در قدرت بودن» را تجربه کنند. لذا مقایسه اسلامگرایان تونسی با اسلامگرایان در ایران مابعد انقلاب اسلامی (که اکثریت مطلق بودند و به تاسیس نظام پرداختند) قیاس مع الفارق است. در ایران گذار از جنبش به تاسیس نظام بود اما در تونس (به دلیل عدم پایگاه مردمی) گذار از جنبش به حزب. 🔹 تجربه تونس می‌توانست اسلام گرایان سیاسی را در جایی که قدرت تاسیس نظام ندارند، شریک در قدرت بودن را تا حد ممکن تجربه کنند. در مورد تجربه تونس در دهه گذشته باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که پس از تصویب قانون اساسی ۲۰۱۴ حرکه النهضه به عنوان یکی از مهم ترین بازیگران باید ذیل همین قانون اساسی بازیگری می کرد. آن هم در تونسی که سکولاریسم، چپ و حتی الحاد ریشه پر رمقی دارد و اگر مانعی سر راهش نباشد همه قوانین فرانسه را حتی در احوال شخصیه اجرا می کند و کمپین های دفاع از حقوق همجنسگرایی و ... آزادانه مطالباتشان را دنبال می کنند. 🔸پروژه ای اماراتی – عربستانی به رهبری خانم عبیر موسی در پارلمان آغاز و هدف ان نسبت دادن همه ناکارآمدی ها به اسلامگرایان و شخص شیخ راشد بود و با فراهم شدن فضای رسانه ای و تعطیلی کرونا، قیس سعید فرصت را فراهم دانسته و فعالیت پارلمان را متوقف و سپس منحل کرد و بازنگری قانون اساسی را به رای گذاشت.... 💠 .... نکته آخر اینکه بازیگری اسلامگرایان در کشوری که بخشی از قدرت اند بسیار سخت تر از جایی است که اکثریت اند. مطالعه کامل یادداشت ⬅️↙️ zaya.io/lc2b3   📩 ارتباط با دکتر مختار شیخ حسینی استادیار علوم سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی m.sheikhhosseini@isca.ac.ir instagram: sheikhhosseini64 🏷
معرفی اجمالی اثر ۱, این کتاب ادامه کتاب اول با نام روانشناسی سیاسی از انتشارات سمت است در کتاب اول مباحث نظری مطرح شده و در این کتاب با نام روانشناسی سیاسی پادشاهان قاجاری. آن نظریه ها در مورد پادشاهان قاجاری کاربردی شده است ۲٫تولید نظریه‌ها در روانشناسی و در حوزه مبدا و کاربرد نظریه ها در حوزه مقصد یعنی سیاست است ۳٫این کار دامن زدن به مطالعات میان رشته‌ای بین سیاست و روانشناسی استناد علم سیاست غنی سازی شود ۴٫نظریه در این کتاب به مثابه ابزار بوده است نه هدف به همین دلیل در صورت نیاز دست کاری و جرح و تعدیل شده است و یا از نظریه های ترکیبی به طور خلاقانه با ترکیب جامد نظریه برای هر شخص استفاده شده است برای هریک از پادشاهان از سازه های نظری متفاوتی استفاده شده است ۵٫تحولات سیاسی اجتماعی ایران و دوره قاجاریه برای اولین بار از منظر جدید روان شناسی سیاسی بررسی شده است این کار نوعا با رهیافت تاریخی و یا جامعه شناسی سیاسی بررسی شده است از سوی بشیریه و کاتوزیان و آبراهامیان وغیره ۶٫حال گرایی و اکنون گرایی شده است و با تحولات روز جمهوری اسلامی تطبیق داده شده است و نیز با طرح پرسش های پایان فصل هم هدف آموزشی و هم هم تربیت کارگزار پیگیری شده است و برای کارگاه های آموزشی تربیت مدیر قابل استفاده است ۷٫ فصل آخر سیاست همه پادشاهان قاجاری را در یک جرخه واحد هفت مرحله ای با عنوان شخصیت یکصد و سی ساله بررسی کرده و با کل نگری رسوبات هر پادشاه برای پادشاهان بعدی را آشکار سازی کرده است. ✅✅خدمت استاد محترم جناب آقای دکتر برزگر، برای انتشار کتاب جدیدشان،‌تبریک عرض می کنیم. ********************************* ✍️✍️کانال انجمن مطالعات سیاسی حوزه https://eitaa.com/anjomanesiasi
وحی در اندیشه سیاسی ایران معاصر.mp3
43.11M
سلسله کرسی های «سیاست اندیشی قرآنی» وحی در اندیشه سیاسی ایران معاصر 🎙 ارائه دهنده: حجت الاسلام دکتر احمدرضا یزدانی مقدم ناقد: دکتر محمد پزشگی 📅 پنجشنبه 1402/1/31 پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca 🌍🇮🇷*********** ✍️✍️کانال انجمن مطالعات سیاسی حوزه https://eitaa.com/anjomanesiasi
▪️انا لله و انا الیه راجعون▪️ شهادت مظلومانه عالم وارسته، خطیب توانا و مردمی، عاشق ایثار و شهادت حضرت آیت‌الله سلیمانی، امام جمعه محبوب شهرهای بابلسر، زاهدان و کاشان و نماینده محترم مجلس خبرگان رهبری را تسلیت عرض می‌کنم. در دوران دفاع مقدس که امامت جمعه بابلسر را عهده‌دار بودند همواره از هدایت معنوی و بیانات عالمانه ایشان بهره‌مند می‌شدیم. بسیار عاشق شهدا بود و همواره خانواده شهدا را تکریم می‌کرد. دعوت برای سخنرانی مراسم شهدا را در هر شرایطی با رغبت و وظیفه می‌پذیرفت و بارها از استانی به استان دیگر مسافرت می‌کرد تا از فیض معنوی مراسم شهدا بهره‌مند گردد. خداوند ایشان را با شهدای عزیز به ویژه سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام محشور کند. فاتحه مع الصلوات🌷 ✍️محسن رضوانی https://eitaa.com/anjomanesiasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢معرفی ویدئویی رشته مطالعات منطقه‌ای دانشگاه باقرالعلوم(ع) 🔹گروه مطالعات منطقه‎ای دانشگاه باقرالعلوم درگرایش «مطالعات غرب آسیا و شمال آفریقا» از بین برداران و خواهران طلبه دانشجو می پذیرد. ♦️مهلت ثبت نام: ۹ اردیبهشت 1402 🔸امتیازات: برگزاری اردوی علمی پایان دوره در یکی از کشورهای منطقه؛ برخورداری از اساتید مجرب؛ (تدریس اساتید بر اساس مهمترین منابع روزآمد و لیست‎های مطالعاتی می‎باشد)؛ فرصت مطالعاتی جهت نگارش پایان نامه در یکی از کشورهای منطقه؛ تسهیل ارتباط با نهادهای بین المللی فعال 🔸اولویت پذیرش با: فعالین حوزه بین الملل؛ طلاب مسلط به زبان‎های (عربی، ترکی استانبولی)؛ پژوهشگران حوزه بین‎الملل؛ طلاب ممتاز لینک ثبت نام گروه موقت متقاضیان ثبت نام @BouNews
🖼 | در مسئله حجاب، نیاز به تأمل بیشتری داریم 👤 آیت الله عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه: 💢 موضع حاکمیت درباره حجاب و بی‌حجابی گاهی یکدست نیست... برای یک بار هم که شده عقلا را دعوت کنیم اندیشمندان را بخواهیم تا طرح بدهند و به لوازم کار دقت کنیم. البته وقتی کار روی حساب و کتاب باشد، خداوند هم کمک می‌کند. 🔸 هیچ کس از این وضعیت راضی نیست. هر انسان غیوری ناراحت است؛ «ان الله تعالی غیور یحب کل غیور»، اما با این وضعیت چه کار باید کرد؟ اولاً تا جایی که ممکن است‌ عواملی که باعث این مشکل شده را حل کرد. ثانیا لازم است به گونه معقول با افراد صحبت کرد و ما نباید فکر کنیم که بیان و تبیین اثرگذار نیست. 🆔 @iictchannel ************** ✍️✍️کانال انجمن مطالعات سیاسی حوزه https://eitaa.com/anjomanesiasi
پنجمین پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام 🔻 مناسبت عدالت و سعادت در اندیشه اسلامی با تاکید بر اندیشه های تمدنی امام رضا (ع) 🎙 حجت الاسلام دکتر بهروزی لک 🔻 صورت بندی مقاومت های تاریخی و ارزیابی آن ها از منظر منطق عدالت 🎙 حجت الاسلام دکتر رهدار 🔻 دبیر علمی: 🎤 حجت‌الاسلام دکتر ابوالفتحی 🗓 دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🕙 ساعت ۱۲ - ۱۰ 🖥 لینک ورود به جلسه: https://www.skyroom.online/ch/scoaqr/qom 🔍 آدرس: قم چهار راه شهدا- ابتدای خیابان صفائیه پلاک ۶۰۴ / سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی سالن شیخ طوسی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ ◾️ کانال اطلاع رسانی اخبار و برنامه های دبیرخانه ملی کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام- نمایندگی قم👇 🆔 eitaa.com/joinchat/1996947829Ce097f26f8c ****************** ✍️✍️کانال انجمن مطالعات سیاسی حوزه https://eitaa.com/anjomanesiasi
1.9M
نکتهٔ بسیار مهم👆 درباره سوء قصد و شهادت آیت الله سلیمانی آیا ایشان ۲۴۰میلیارد تومان در بانک ملی پول داشت؟ 😰 حتماً گوش کنید و فایل را برای دیگران هم ارسال فرمایید. ---------- 🍀 اخلاق و اعتدال ؛ کانال سید علیرضا حسینی (عارف) در پیام‌رسان ایتا @alirezahoseiniaref
با سلام و احترام. فراخوان: از همه استادان، نویسندگان، پژوهشگران و اعضای محترم کانال تقاضا می شود تا اخبار مربوط به نشست ها، همایش ها، انتشار آثار، مقالات، فصلنامه ها و تحلیل های خود را به مدیران کانال بفرستند تا در مجموعه انتشار یابد. ***** لطفا کانال انجمن را به دیگران معرفی فرمایید. https://eitaa.com/anjomanesiasi
گفت و گو با دکتر عبدالوهاب فراتی درباره اثر برگزیده اش در کتاب سال حوزه پژوهشی که «بدساختگی دولت در ایران» را علت یابی کرده است رابطه روحانیت با دولت مدرن مهسا رمضانی دولت به معنای State و ساخت آن، یکی از موضوعات و البته مناقشات ما در 150 سال گذشته بوده است و از زمان مشروطه تا به امروز این دغدغه به شکل توامان بین اهالی حوزه و اهالی سیاست پیگیری شده است که از قضا، کتاب «روحانیت و دولت مدرن» اثر دکتر عبدالوهاب فراتی نیز به این دغدغه گره می خورد. این اثر که به تازگی به همت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است مغفول ماندن مساله «ساخت دولت» و «بافت دولت» در اندیشه روحانیت را نقد می کند و این غفلت را با «بدساختگی دولت در جامعه ایرانی» بی ارتباط نمی داند. مواجهه آسیب شناسانه و منتقدانه مولف در این پژوهش، اثرش را در لیست برگزیدگان جایزه کتاب سال حوزه 1401 نشاند . در گفت وگویی که با دکتر فراتی داشتیم پرسیدیم که چرا اساسا نوع «تلقی روحانیت از دولت» برای ما می تواند مهم باشد؟فراتی علاوه بر تحصیلات حوزوی، دارای دکترای علوم سیاسی است و اکنون دانشیار گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است که «جامعه شناسی روحانیت» و «تحولات سیاسی اجتماعی ایران» از موضوعات مورد پژوهش او است و در این زمینه آثاری چون «روحانیت و تجدد»، «روحانیت و سیاست»، «گونه شناسی سیاسی فکری حوزه علمیه قم» و... را در کارنامه علمی خود دارد. جناب دکتر فراتی، پروژه فکری شما در کتاب «روحانیت و دولت مدرن» چیست؟ دغدغه اصلی من در این کتاب، بررسی بافت دولت قدیم و دولت جدید در اندیشه روحانیت است. اغلب، وقتی روحانیت از «حکومت»، چه حکومت دینی یا غیردینی، صحبت می کند به دو بخش «ضرورت عقلی تاسیس حکومت برای دوری از آنارشیسم» و «شرایط حاکم اسلامی» توجه دارد. اما آنچه که در این میان مغفول است و به جد مطرح نشده «بافت دولت» است و هدف من در این کتاب پرداختن به این حلقه مفقوده بوده است. پرسش محوری شما که این پژوهش را حول آن سامان دادید، چه بود؟ پرسش اصلی من در این کتاب این است که منظور روحانیت از «دولت» یا «حکومت» در عبارت «حکومت اسلامی» اساسا چه نوع دولتی است؛ دولت در مفهوم قدیم یا جدید؟ چرا که دولت قدیم، به «نظم سلطانی» و دولت جدید، به «نظم مردمی» توجه و تمرکز دارد. دولت در اندیشه روحانیت بر کدام یک از این دو مفهوم استوار شده است؟ بررسی هایم در این کتاب حکایت از این دارد که بخش عمده ای از روحانیون، علما یا فقهای ما، وقتی از «حکومت دینی» بحث می کردند، تصویری که از دولت داشتند، بیشتر متناسب با نظم های سلطانی و غیرمردمی بود و کمتر ماهیت دولت در معنای جدید یعنی «نظم مردمی» را مدنظر داشتند. البته باید متذکر شوم که همه روحانیت بی توجه به تغییرات بافت دولت در دنیای مدرن نبودند؛ بزرگانی از حوزه بودند که متوجه شدند «بافت دولت در عصر جدید» تغییر کرده است و می کوشیدند به این تغییرات توجه جدی کنند؛ از آن جمله می توان به مرحوم آخوند خراسانی و شاگرد برجسته اش میرزای نائینی اشاره کرد که معتقد بودند باید به سمت «دموکراسی های توافقی» رفت. بررسی «تصویر روحانیت از دولت» برای اکنون ما چه ضرورتی دارد و چه گره ای از کار اکنون جامعه و نظام دانایی ما باز می کند؟ روحانیت بویژه در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی «بافت دولت جدید» را پذیرفته است اما مشکلی که در سال های بعد از انقلاب وجود دارد این است که هنوز به الزامات و مقتضیات پذیرش آن تن نداده است، به همین دلیل عملا عناصر و ارکانی که کنار هم قرار می دهد، بازی یکدیگر را تخریب و نقش یکدیگر را تضعیف می کنند. مثالی می زنید تا منظورتان روشن تر شود؟ به عنوان مثال، بعد از انقلاب، از یک سو روحانیت «دولت-ملت» را پذیرفته اما در جاهایی از قانون اساسی آن را تاویل به «امت گرایی» کرده است یا تحزب را می پذیرد اما تصویری که از تحزب دارد، چیزی در حد هیات های مذهبی است یا مثلا مفهوم شهروندی را بکار می برد، اما به الزامات مفهوم شهروندی تن نمی دهد. در واقع، یک آشفتگی در پذیرش یا داوری نسبت به عناصر دولت مدرن وجود دارد که در نگاهش به پدیده دولت، کاملا مشهود است. من به دنبال پیدا کردن سرنخ هایی از بافت دولت در ایران بودم و معتقدم اگر جامعه بد اداره می شود، دلیل آن بدساختگی دولت در ایران است، عناصر ساخت دولت در ایران بخوبی کنار هم قرار نگرفته و سنتز دقیق و فلسفی از آن صورت نگرفته است. آیا این «بدساختگی دولت» که می گویید، خاص جمهوری اسلامی است؟ به هیچ وجه! «بدساختگی دولت» منحصر به جمهوری اسلامی نیست و ما در مشروطه، عصر پهلوی و در ادامه در جمهوری اسلامی، این مشکل را داشته ایم. بنابراین حتی اگر فارغ از جمهوری اسلامی ما شکل جدیدی از دولت را هم تاسیس کنیم، مشکل بدساختگی دولت در ایران حل نمی شود. گره این بدساختگی کجاست؟ یا به عبارت دیگر، چه
عامل یا عواملی باعث بدساختگی دولت در ایران می شود؟ گره این امر به «رابطه دین با دولت» در اندیشه ایران معاصر برمی گردد. در واقع، عدم سنتز دقیقی که بین این دو عنصر در قواره دولت شکل گرفته عامل این بدساختگی است. به همین دلیل ما اگر همین عنصر سنت، دین و عناصر دولت مدرن را به تداوم منطقی نرسانیم، عملا کارکرد دولت در ایران دچار اختلال می شود. برای اینکه «سنت»، «دین» و «عناصر دولت مدرن» تداوم منطقی پیدا کنند متولی آن چه نهادی است؟ در این فضا، چه سهمی را برای حوزه های علمیه قائل هستید؟ پیش از هرچیز باید بپذیریم که مشکلی در اداره جامعه وجود دارد. دوم باید بپذیریم که مشکل در «ساختار دولت» است، و سوم ببینیم که راه حل چیست؟ من فکر می کنم که راه حل این موضوع فقط به بدنه روحانیت منحصر نمی شود. تمام اهالی فکر، اعم از حوزویان و دانشگاهیان باید بنشینند و برای «بدساختگی دولت» و مشکلات ناشی از آن بیندیشند. ما نیازمند گفت وگو بین هر دو طیف هستیم. متاسفانه در سال های اخیر گفت وگو بین این دو قشر کم شده است یا اساسا گفت وگویی صورت نمی گیرد؛ برخلاف دهه 60 که بین اهالی حوزه و دانشگاه در این باب گفت وگو می شد، امروزه ما گفت وگوی دقیق و روشنی نداریم و رابطه ای که منتهی به یک تامل فلسفی و علمی باشد، شکل نمی گیرد. نسل جدید دو نهاد حوزه و دانشگاه باید جمع شوند؛ اعم از مجتهدین جدیدی که مفهوم قانون، تحزب، شهروندی را بخوبی درک می کنند و می توانند آن را در چهارچوب های فکری تحلیل کنند، به همراه دانشگاهیانی که مسلط بر عناصر دولت مدرن هستند و حساسیت های فرهنگی، سنتی و دینی جامعه ایران را می شناسند و عناصر به ظاهر ناهمخوان «دین»، «سنت» و «دولت مدرن» را همخوان کرده و نظریه روشنی برای اداره جامعه تدوین کنند. ما نیازمند مطالعات درجه دومی در مورد روحانیت هستیم و باید با روش ها و متدهای دقیق علمی، مسائل درجه دو روحانیت را مطالعه کرده و به آنان کمک کنیم تا بتوانند نقشی که برعهده دارند را بخوبی انجام دهند و از طرف دیگر، حوزه را قانع کنیم که این مطالعات اهمیت دارد.شاید تا یک دهه پیش، نوشتن آثاری همچون کتاب من با این صراحت، کار دشواری بود اما امروزه شاهد مطالعات بسیار ارزشمندی در حوزه جامعه شناسی معرفت دینی و جامعه شناسی نهاد روحانیت هستیم، هم روحانیت و هم خود حوزه از این جنس مطالعات استقبال می کنند. تحسین کتاب اینجانب در کتاب سال حوزه، گواهی بر این مدعاست. امیدوارم این نگاه ادامه پیدا کند و بتواند پنجره های جدیدی در حوزه مسائل سیاسی برای روحانیت باز کند تا بیش از گذشته بتوانند نقش موثر در جامعه داشته باشند. https://eitaa.com/anjomanesiasi
📢آیین نکوداشت دانشمند فرزانه و جامعه شناس انقلاب اسلامی عماد افروغ 🔹زمان: پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۵الی۱۷ 🔹 مکان: خیابان شهدا(صفائیه)، حسینیه شهدا(صفائیه) @BouNews *************** https://eitaa.com/anjomanesiasi
سلسله نشست‌های علمی 🔸 درآمدی بر مسائل الهیاتی حکمرانی در ایران 🎙 حجت الاسلام والمسلمین استاد محمدتقی سبحانی لینک ورود به جلسه 🌐 dte.bz/cptconf پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca 🌍🇮🇷
⬅️سلسه نشستهای معارف اسلامی و انقلاب اسلامی ◾️نشست ۱۲: راهبردهای قرآنی بحرانهای معنویت و معنا در جهان امروز 🎙ارائه کننده:حجت الاسلام دکتر غلامرضا بهروزی لک ◾️استادتمام گروه مطالعات سیاسی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام 📒دبیر علمی: دکتر سیدجواد میرخلیلی 📅زمان: چهارشنبه ۱۴۰۲/۲/۱۳ ⏰ساعت ۱۰/۳۰ الی ۱۲ 💠لینک ورود به جلسه: 🌐dte.bz/maarefconf 🗒مکان :قم پردیسان، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه سوم، تالار کوثر ➖مجری: پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی 📁همکاران: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم (ع)، گروه معارف و علوم انسانی دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکتیک (تهران)، مدرسه علمیه امام حسین (ع) تهران و انجمن مطالعات سیاسی حوزه. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۷۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili https://eitaa.com/anjomanesiasi
به همت پژوهشکده بین المللی عروه الوثقی و انجمن اصول فقه حوزه برگزار میشود: کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی با عنوان نقد و تحلیل دیدگاه های هرمنوتیکی فهم متن بر اساس مبانی اصولی محقق نائینی ره با ارائه حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد حسین مختاری عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی و نقد استاد معظم سید صادق محمدی استاد درس خارج حوزه و مسعود فیاضی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه دبیر کرسی حجت الاسلام و المسلمین جلال عراقی زمان: پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴٠۲ ساعت ۱۷ مکان: بلوار جمهوری، کوچه ۲،سالن کنفرانس انجمن های علمی حوزه لینک ورود مجازی: https://web.iranwebinars.ir/meetings/nge9lz03wmz6qbym/login https://eitaa.com/anjomanesiasi
«اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می کند» 📩 به مناسبت گرامیداشت هفته معلم 🔎 بررسی شخصیت علمی و فرهنگی، احوال و اندیشه مرحوم دکترعماد افروغ با حضور اساتید دانشگاه و فعالان فرهنگی استاد عبدالحسین خسروپناه استاد مرتضی جوادی آملی دکتر شریف لک زایی دکترحبیب رحیم پور ازغدی دکتر حمید دهقانیان دکتر محسن جبارنژاد 🗓 زمان برگزاری: چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت 🕗 ساعت: ۲۰ جهت همراهی و حضور در برنامه لینک «https://www.skyroom.online/ch/libkb1399/hamandishi » را لمس کنید . ********************* ✍️✍️کانال انجمن مطالعات سیاسی حوزه https://eitaa.com/anjomanesiasi
گروه سیاست مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برکزار می کند: نشست علمی ساز و کارهای دستیابی به حقوق شهروندی " زمان: شنبه ۱۶اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶ مکان: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس ********************* ✍️✍️کانال انجمن مطالعات سیاسی حوزه https://eitaa.com/anjomanesiasi
💢🔰 کرسی علمی ترویجی تأملی در دلالت های سیاسی آیه 59 سوره نساء ارائه کننده: 🔸دکتر علی آقاجانی استادیار علوم سیاسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دبیر : 🔸دکتر سیدسجاد آل غفور دکترای علوم سیاسی و مدرس دانشگاه ناقدان : 🔸دکتر سیدکاظم سیدباقری دانشیار و مدیر گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔸دکتر حسین جوان آراسته دانشیار حقوق و فقه اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 🗓 یکشنبه ۱۷ اردیبهشت، ساعت 13 🌐ورود به جلسه مجازی: https://vc.rihu.ac.ir/ch/meeting2 --------------- 🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا: https://eitaa.com/rihu_ac_ir ********************* ✍️✍️کانال انجمن مطالعات سیاسی حوزه https://eitaa.com/anjomanesiasi
مجموعه کرسی های علمی ترویجی همایش بین المللی «انقلاب اسلامی و جامعه معاصر؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» نشست نهم: فرهنگ های سیاسی متعارض در جامعه معاصر ایران؛ چالش ها و راهکارها ارائه دهنده: دکتر علی ملکی؛ عضو هیات علمی دانشگاه تفرش ناقدان: دکتر محمدرضا اخضریان کاشانی؛ عضو هیات علمی دانشگاه تهران دکتر مهدی آراسته پور؛ استاد مدعو دانشگاه تهران دبیر علمی؛خانم دکتر سمانه کشور دوست؛ عضو هیات علمی دانشگاه تهران زمان: دوشنبه هجدهم اردیبهشت 1402/2/18-ساعت 10- 12 مکان: تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان 16 آذر، کوچه استاد فروزانفر، پلاک 16 نشست ها به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود. لینک شرکت مجازی: https://vroom.ut.ac.ir/mae5 شرکت کنندگان فرهیخته پس از ورود از طریق لینک بالا، به عنوان مهمان (Guest) وارد ادوبی کانکت شده و نام و نام خانوادگی خود را ثبت فرمایید. به شرکت کنندگان گواهی معتبر ارائه می گردد دبیرخانه همایش مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی دانشگاه تهران با لینک زیر میتوانید انجمن مطالعات سیاسی حوزه را در ایتا دنبال نمائید https://eitaa.com/anjomanesiasi
اندیشه‌سیاسی ‌آیت‌الله‌ مطهری.mp3
75.11M
نشست فصلی همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم 🔸 اندیشه سیاسی ‌آیت‌الله‌ مطهری 🎙 حجت الاسلام والمسلمین استاد نجف لک زایی مجری: روابط عمومی دفتر امام جمعه ‌شاهین‌شهر https://eitaa.com/anjomanesiasi
********************* ✍️✍️کانال انجمن مطالعات سیاسی حوزه https://eitaa.com/anjomanesiasi
💢🔰 کرسی علمی ترویجی تاملی در دلالت های سیاسی آیه 59 سوره نسا ارائه کننده: 🔸دکتر علی آقاجانی استادیار علوم سیاسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دبیر : 🔸دکتر سیدسجاد آل غفور دکترای علوم سیاسی و مدرس دانشگاه ناقدان : 🔸دکتر سیدکاظم سیدباقری دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔸دکتر حسین جوان آراسته دانشیار حقوق و فقه اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 🗓 یکشنبه 17 اردیبهشت، ساعت 13 🌐ورود به جلسه مجازی: https://vc.rihu.ac.ir/ch/meeting2 --------------- 🔻انجمن مطالعات سیاسی حوزه https://eitaa.com/anjomanesiasi