eitaa logo
عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی
21.9هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
882 ویدیو
6 فایل
تحلیل مسائل و موضوعات سیاسی روز/ بررسی تحولات خاورمیانه و بین الملل 🔸️ادمین فقط تبادل با کانال ها: @YaZahra020
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺آیا آمریکا میتواند اسرائیل را وادار به رعایت مفاد آتش بس کند؟ 🔹بله قطعا میتواند. با توقف ارسال سلاح، بستن کمک های مالی و پشتیبانی های لجستیکی میتواند اسرائیل را وادار به اطاعت از آتش بس کند؛ یا اینکه به رژیم اعلام نماید زین پس در برابر حملات محور مقاومت روی کمک ما حساب نکنید. اینها کارهایی است که آمریکا برای افسار زدن به نتانیاهو میتواند انجام دهد؛ اما آیا اراده ای هم وجود دارد؟ 🔹مسئله اساسی همین اراده است که تا به امروز وجود نداشته است؛ یعنی لابی صهیونیسم در تار و پود سیستم سیاسی و اطلاعاتی ایالات متحده نفوذ کرده و با پول بسیاری از دولتمردان و نمایندگان کنگره را برده ی خود ساخته است. رسانه های مستقل و چهره بی طرف آمریکایی سالها است که فریاد میزنند نباید سربازان ما برای اسرائیل کشته شوند، نباید مالیات ما خرج صهیونیست ها شود، و جنگ های اسرائیل جنگ های ما نیستند؛ اما هیچ وقت این صداها شنیده نمیشد. 🔹اگر امروز اندک تقابلی رخ نموده است، این بخاطر منافع آمریکا نیست؛ به آن دلیل است که منافع شخصی ترامپ به خطر افتاده است. نتانیاهو هم البته بیش از آنکه در اندیشه بهبود وضعیت اسرائیل باشد، در پی نجات خویش است. و حالا رقابت ترامپ و نتانیاهو برای تحمیل نظراتشان، آمریکا و اسرائیل را مقابل هم قرار داده است. 🔹بی تردید تلاش های پشت پرده زیادی برای پر کردن این شکاف در حال انجام است؛ اما در این میان یک واقعیت غیر قابل تغییر کار را برای دو طرف سخت کرده است؛ و آن واقعیت چنبره ایران بر تنگه هرمز، و اراده جمهوری اسلامی برای واکنش به هرگونه نقض عهد است. @Ansari_rahim
🔺اطلاعیهٔ صداوسیما دربارهٔ اظهارات یک نماینده مجلس در شبکهٔ خبر 🔹صداوسیما: «اظهارات یکی از نمایندگان مجلس که در برنامهٔ زندهٔ امروز شبکه خبر مطرح شده و در آن به‌صورت ناقص و مخدوش به برخی اسناد طبقه‌بندی‌شده و مکاتبات مسئولان عالی کشور اشاره شده است، مصداق تخلف قانونی است و پیگرد قضایی خواهد داشت. 🔹صداوسیما پیگیری‌های لازم را در این خصوص در دستور کار قرار داده است. 🔹همچنین شبکه خبر با ابراز تأسف از بی‌توجهی این مهمان به موازین اخلاقی و الزامات آنتن زنده، اعلام کرد مدیریت شبکه ضمن پذیرش استعفای مدیرکل مربوطه، به‌دلیل سهل‌انگاری و بی‌توجهی به ضوابط حرفه‌ای برنامه‌های زنده، برخوردهای انضباطی لازم را اعمال خواهد کرد.» @Ansari_rahim
عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی
🔺اطلاعیهٔ صداوسیما دربارهٔ اظهارات یک نماینده مجلس در شبکهٔ خبر 🔹صداوسیما: «اظهارات یکی از نمایندگا
🔺ما گفته بودیم این نماینده بلاگرها نخود در دهانشان خیس نمیخورد و بخاطر همین مسئله اخبار حیاتی کشور را در اختیار اینها قرار نمیدهند. حال باید دید چه کسی در شعام نامه های طبقه بندی را به این دوستان دهن لق میدهد که در رسانه ها و تریبون های خیابان فریاد میزنند، آن هم ناقص، آن هم غلط و مخدوش، آن هم به طرزی مشکوک! 🔹این روزها تا آنجا که توانستم درباره این فرد روشنگری کردم؛ ولی بالاخره شد آنچه نباید میشد! @Ansari_rahim
هدایت شده از  فصل بیداری
13.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حرفهای نبویان اسفند ۱۴۰۰ در نقد مذاکرات دولت شهید رئیسی 👆👆👆 دقیقا شبیه حرفهای الان ایشان برای همین می گویم نمی شود فورا حرفهای ایشان را پذیرفت. سید محمود نبویان تهمت هایی که به شهید رییسی و شهید امیر عبداللهیان زد الان هم داره به تیم مذاکره کننده میزنه یکی از نشانه های تذبذب و بی ثباتی نظر ... بی صبری ، هیجانی حرف زدن، با اطلاعات ناقص تحلیل کردن ، عجولانه قضاوت کردن ، غلط تحلیل کردن ... باعث بی اعتباری خودش شده 🔸 حتی هم طیفی های خودش هم به او اعتماد نمی کنند چون هربار یک جور نظر میده @faslebidarri
عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی
حرفهای نبویان اسفند ۱۴۰۰ در نقد مذاکرات دولت شهید رئیسی 👆👆👆 دقیقا شبیه حرفهای الان ایشان برای همی
ببینید 👆 این اظهاراتشون علیه شهید رئیسی هستا. فیگور رو نگاه کنید! جدیت رو ببینید! دقیقا با همین ژستی که این روزها رعب تو دل مردم میندازه!
🔺این لینک کانال بنده در پیام رسان "بله" است؛ تفاوت کانال بله با اینجا این است که شما در بله زیر پست ها میتوانید نظرات خود را بنویسید. 👇 https://ble.ir/Ansarii_rahim
سلام دوستان. یک توصیه دوستانه دارم خدمت همه عزیزان، و البته این توصیه همیشگی بنده است مبنی بر اینکه نهادها، قوانین و روایت های رسمی رو در هر شرایطی ارج بنهیم. لطفا با هر گرایش فکری که هستید، افشای اسناد طبقه بندی در آنتن زنده توسط یک نماینده مجلس رو توجیه نکنید. کار غلط و خلاف امنیت ملی رو فارغ از اینکه اون فرد خاطی همفکر شما بوده یا خیر، همیشه تقبیح کنید؛ راه را برای قانون شکنان به بهانه دفاع از مردم و رهبری باز نکنید؛ رهبری برای دفاع از خود نیاز به قانون شکنی و آسیب به ریشه های امنیت کشور ندارند؛ دفاع از رهبری، دفاع از مردم، دفاع از مملکت چیزی جز تقویت پایه ها و ارکان رسمی این کشور نیست؛ اینکه مثلا نهاد امنیت سازی مثل شورای عالی امنیت ملی رو با خاک یکسان کنیم و رفتار ضد امنیت و قانون شکنی آشکار یک فرد با سوابق متعدد جنجال های سیاسی رو اعتبار ببخشیم، چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد، شلیک به پای خودمونه! من اصلا کاری ندارم چقدر از حرف های ایشون درست بوده و چقدرش غلط. نفس کار ایشون افشای اطلاعات طبقه بندی و محرمانه است. همچین کاری اگر تو چین یا کره شمالی اتفاق می افتاد جرمش اعدام به اتهام خیانت بود. العاقبه للمتقین
🔺 اختلافِ در تحلیل، خیانت نیست! ✍ لیلا اربابی: این روزها گاهی چنان سخن می‌گوییم که انگار هرکس تحلیل سیاسی متفاوتی داشت، حتماً خائن است؛ هرکس راه دیگری را پیشنهاد داد، حتماً نفوذی است؛ و هرکس با برداشت ما موافق نبود، باید ایمان و ولایت‌پذیری‌اش زیر سؤال برود. اما آیا واقعاً چنین است؟ در روزگار فتنه و پیچیدگی، هنر مؤمن فقط تشخیص دشمن بیرونی نیست؛ هنر بزرگ‌تر او حفظ عدالت و تقوا در مواجهه با برادران و خواهران دینی خویش است. 🔹ممکن است دو نفر هر دو دلسوز کشور، انقلاب و اسلام باشند، اما در تحلیل یک مسئله سیاسی به نتایج متفاوتی برسند. اختلاف تحلیل، دلیل خیانت نیست. اختلاف برداشت، دلیل خروج از دین نیست. اختلاف نظر، مجوز ریختن آبروی مؤمنان نیست. خطر آنجاست که انسان به تدریج تحلیل شخصی خود را معیار حق مطلق بداند و هرکس را که با او هم‌نظر نیست، متهم کند؛ یک روز به بی‌بصیرتی، روز دیگر به نفوذ، و روزی دیگر به خیانت. 🔹در حالی که آبروی مؤمن، بازیچه هیجانات سیاسی نیست. چه بسیار نمازها و ذکرها و عبادت‌ها که با یک تهمت، یک تحقیر، یک قضاوت ناعادلانه و یک هتک حرمت، در معرض آسیب قرار می‌گیرند. حق‌الناس با شعار جبران نمی‌شود و زخم آبروی انسان‌ها با توجیه‌های سیاسی التیام نمی‌یابد. 🔹اگر مسئولی را نقد می‌کنیم، نقد کنیم؛ اما شخصیت او را نابود نکنیم. اگر با دیدگاهی مخالفیم، استدلال بیاوریم؛ اما نیت‌خوانی نکنیم. اگر تحلیلی را غلط می‌دانیم، پاسخ آن را بدهیم؛ اما ایمان و دینداری صاحبان آن تحلیل را هدف قرار ندهیم. مؤمن واقعی کسی نیست که فقط با موافقان خود خوش‌اخلاق باشد؛ مؤمن واقعی کسی است که هنگام اختلاف نیز از مرز انصاف خارج نشود. 🔹بیاییم پیش از آنکه درباره خطاهای دیگران سخن بگوییم، مراقب باشیم در پیشگاه خداوند بدهکار آبرو، حیثیت و حق‌الناس بندگانش نشویم. شاید در قیامت، برخی از اختلاف‌های سیاسی ما هیچ اهمیتی نداشته باشد؛ اما یک تهمت، یک تحقیر، یک دل شکسته و یک آبروی ریخته‌شده، همچنان بر گردن ما باقی مانده باشد. ✅ @Ansari_rahim
🔺نبویان گفته آنچه من گفتم اخبار بود. عجب! حالا اطلاعات سری و طبقه بندی مملکت شد اخبار؟ وقتی برگه ها را ورق میزدی، عینکت را برمیداشتی و میگذاشتی، با قاطعیت و حرارت میگفتی مردم ایران! از خودم نمیگم از رو متن میگم؛ این نامه است؛ اون بند فلان است؛ تنگه را واگذار کردیم و غیره، همه اخبار میگفتی؟ اگر کاری را کرده ای مردانه بایست و مسئولتش را بپذیر؛ حالا اطلاعات سری شد اخبار؟ اصلا نامه شعام را چه کسی به دست شما رسانده؟ چرا کسی این را پاسخ نمیدهد؟ @Ansari_rahim
🔺از نبویان تا پزشکیان؛ اندر حکایت افشای اطلاعات طبقه بندی شده! 🔹امروز مصاحبه "مکس بلومنتال" چهره رسانه ای معروف، و یهودیِ آمریکاییِ طرفدار مقاومت را با یکی از پادکست های خارجی درباره جنگ ایران و آمریکا گوش میدادم. بلومنتال که یک ماه قبل از جنگ ۱۲ روزه به ایران آمده بود، از نمایشگاه هوافضا، موشک ها و پهپادهای ایرانی از نزدیک دیدن کرده بود، و اساسا به دلیل ضد صهیونیسم بودن اطلاعات دقیقی از ایران و محور مقاومت دارد میگفت: رسانه های معاند جمهوری اسلامی، از جمله ایران اینترنشنال که توسط صهیونیستها و سعودی ها تامین مالی میشوند، سالها به مردم ایران میگفتند که جمهوری اسلامی پول های شما را میبلعد و خرج کارهای بیهوده ای چون ساخت موشک، شهرک های موشکی و تجهیز حزب الله لبنان میکند، اما جنگ آمریکا و اسرائیل، مردم ایران را به این نتیجه رساند که اتفاقا جمهوری اسلامی چه کار خوبی میکرده، و تقویت بنیه دفاعی ایران و محور مقاومت واقعا امری ضروری بوده است. 🔹این مقدمه را گفتم تا به اظهارات امروز پزشکیان برسم که برای دفاع از خود در برابر تهمت ها، تکفیرها، و هجمه های رسانه ای آن طیف سیاسی که اخیرا مرتکب افشای اطلاعات طبقه بندی مخدوش شده، خود نیز اشتباه دیگری مرتکب شد و از اختصاص ۲۰ میلیون بشکه نفت برای تقویت نیروی هوافضای سپاه سخن به میان آورد. پزشکیان شاید آنقدر تحمل نداشت که علیرغم همراهی بی نظیر با نیروهای مسلح، و بیشترین تلاشها برای اداره مطلوب کشور در شرایط جنگی، آن حجم از انتقادات بی مورد و بعضا سرشار از تهمت را هم جذب کند و دم بر نیاورد! او حرفی زد که ای کاش نمیزد؛ اما آنچه پزشکیان گفت آیا اطلاعات طبقه بندی است؟ من که فکر نمیکنم آنچه رئیس جمهور گفته اطلاعات سری و طبقه بندی باشد. 🔹بالاخره همه میدانند درآمد اصلی کشور ما از نفت است و تامین بودجه نیروهای مسلح ایران نیز از همین طریق صورت میگیرد؛ اما بحث ۲۰ میلیون بشکه اگر درست باشد، شاید مبلغی مازاد بر بودجه سالانه نیروهای مسلح و با توجه به نیاز فوری در شرایط جنگی بوده است. این ادعا را همیشه آمریکا داشته، و همواره هم کوشیده صادرات نفت ما را با تحریم های حداکثری به صفر برساند، اما ایران همیشه این تحریم ها و محدودیت ها را دور زده است. حاکمیت اگر درآمد خود را صرف امنیت کشور و مردم نکند عجیب است. پزشکیان هم خواست به جماعت بی تقوا بگوید که کجای دولت من شبیه دولت آن حسن روحانی است که بودجه نظامی کشور را محدود کرده بود؟! 🔹اگر انتظار داشته باشید پزشکیان مانند شهید رئیسی، مثل شهید لاریجانی، و برخی دیگر از سیاستمداران فعلی به تهمت ها و بی اخلاقی ها لبخند بزند و پاسخ ندهد، شاید انتظار بجایی نباشد. به هر حال پزشکیان هم ضعف ها و ایرادات خودش را دارد، اما چه کسانی باعث شدند او چنین واکنشی داشته باشد؟ کسانی که رئیس جمهور را نفوذی میدانند، کسانی که هر روز یک برچسب به او میزنند، او را با بدنامان دوره پیغمبر و امام علی سلام الله علیهم مقایسه میکنند، کسانی که به ناحق او را در برابر ولایت معرفی مینمایند، کسانی که یک سری اطلاعات سری و طبقه بندی کشور را بصورت ناقص، مخدوش و نادرست در دست گرفته و مردم را علیه شورای عالی امنیت ملی، رئیس آن و دیگر مسئولان میشورانند، آیا اینها باعث از کوره در رفتن او نیستند؟! 🔹متاسفانه فضای سیاسی کشور به سمت و سوی درستی حرکت نمیکند، و تلاش عده ای برای تسویه حساب های سیاسی و انتخاباتی به بهانه دفاع از نظام و رهبری سبب نا امیدی در بسیاری از مردم شده است. امیدواریم این طیف سیاسی با کنار گذاشتن لجاجت و در نظر گرفتن مصالح کشور به آرامش در این فضا کمک نمایند. @Ansari_rahim
🔺تیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست محمدباقر قالیباف ظاهرا جلسه مذاکرات را به دو دلیل، یک: تهدیدات ساعاتی پیش ترامپ، و دو: عدم پایبندی آمریکا به تحقق پایان جنگ در لبنان ترک کرده است. 🔹هیئت ایرانی که به رهبری تعهد داده تا از شروط ایشان عقب نشینی نکند، احتمالا بدون آنکه آمریکایی ها به مفاد تفاهم نامه تن بدهند به مذاکرات بر نخواهد گشت. @Ansari_rahim