eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
28.4هزار عکس
27.9هزار ویدیو
640 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
*دل نبستن به دنیای گذرا* امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند؛ فَإِنَّمَا مَثَلُ الدُّنْيَا مَثَلُ الْحَيَّةِ: لَيِّنٌ مَسُّهَا، قَاتِلٌ سَمُّهَا *دنيا به «مار» شبيه است که به هنگام لمس کردن، نرم به نظر مى رسد، ولى در باطنش سمى کشنده است* نهج البلاغه،نامه 68 اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج
‏🌸اگر میخواهی ببینی از چشم خدا افتاده‌ای یا نه، یک راه بیشتر ندارد.. 💥 هروقت دیدی گناه میکنی وبعد غصه میخوری، بدان که از چشم خدا نیفتاده‌ای. 🔥اما اگر گناه میکنی و میگویی «مهم نیست» بترس که خط دورت کشیده شده باشد... "آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا_ݩــعـݦ_اݪـࢪفـیـق ڋݪـ❥ـݦ ازڪاࢪجہاݩ گࢪفٺہ استـــ آمـڋهـ ‌اݦ تا ݦࢪا بـخۋاهــۍ ڪہ دݪـ❥ـم بـࢪهیچ‌ڪس قـࢪاࢪ ݩـمــۍ‌گــیـࢪد«اِلّا ݕـہ ټـۊ باز هم توفیق ندارم، از دور سلام... 🚩 *«السَّلاَمُ عَلَيکَ يَا أَبَا عَبدِالله وَ عَلَى الأَروَاحِ الَّتِي حَلَّت بِفِنَائِکَ، عَلَيکَ مِنِّي سَلاَمُ اللهِ أَبَداً مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيلُ وَ النَّهَارُ وَ لاَ جَعَلَهُ اللهَ آخِرَ العَهدِ مِنِّي لِزِيَارَتِكُم، اَلسَّلاَمُ عَلَى الحُسَينِ وَ عَلَى عَلِيِّ بنِ الحُسَينِ وَ عَلَى أَولاَدِ الحُسَينِ وَ عَلَى أَصحَابِ الحُسَين.»* 💠 شب جمعه، زیارتی علیه‌السلام
*۴۰_داعشی_ایستاد*😳 🌹این پست رو حداقل برای یک نفر بفرست و این شهید رو معرفی کن 🔴 «اگر *.پرهیزگار* نبود، جاده به دست می‌افتاد و به دنبال آن شهر بوکمال نیز سقوط می‌کرد.💢 ⚠️‼️او به تنهایی با ۴۰ تن روبه‌رو می‌شود و پس از به هلاکت رساندن ۳۷ نفر از آن‌ها، فشنگ‌هایش تمام می‌شود. به سوی او حمله می‌کنند تا اسیرش کنند، اما این بار با سرنیزه دفاع و دو نفر دیگر را مجروح می‌کند و در نهایت به شهادت می‌رسد. *🌷شهید پرهیزگار* متولد ۱۳۶۵ و نخستین شهید مدافع حرم شهرستان خفر در استان فارس است. او ۲۰ آذر ۹۶ در سوریه به شهادت رسید و هیچ‌گاه دومین پسرش را ندید.»😞 شادی روح این شیر مرد و همه‌ی شهدا صلوات 🌹♥️ ‌ ‌ ‌🦋أللَّہُم•عـجِّڸْ•لِوَلیِڪَ•ألْفَـرَجـ🦋
🍃🌺🍃 ﷽ *السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ یا اباصالحَ المهدی یاخلیفةَالرَّحمنُ و یا شریکَ القران ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ سیِّدی و مَولایْ الاَمان الاَمان* 🌺 🍃🌺 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
بیان ☀️ 🔰🌹 آیه ۳۸ سورة فرقان: ❤️ {وَعَادًا وَثَمُودَ وَأَصْحَابَ الرَّسِّ وَقُرُونًا بَيْنَ ذَٰلِكَ كَثِيرًا....} [سورة الفرقان: 38] مفهوم آیه: و قوم عاد (قوم پیامبر هود) و ثمود (قوم پیامبر صالح) و اصحاب رَس و اقوام بسیاری که بین آنان بودند... 🔴 أصحاب رَس چه کسانی هستند: هروی از امام رضا (و ایشان از پدران پاکش) نقل می‌کند: مردی از اشراف بنی‌تمیم به نام «عمرو» سه روز قبل از شهادت امام علی نزد او آمد و به ایشان گفت: «ای امیرالمؤمنین مرا از اصحاب رسّ مطّلع کن که در چه عصری بودند و منزلگاه‌هایشان کجا بوده و پادشاهشان چه کسی بوده و آیا خداوند عزّوجلّ پیامبری برایشان فرستاده یا نه؟ و به چه چیزی هلاک شدند؟ چراکه من در کتاب خداوند یاد آنان را می‌بینم امّا خبر ایشان را نمی‌یابم». امیرالمؤمنین به او فرمود: «تو از من چیزی پرسیدی که کسی قبل از تو از من نپرسیده است، و بعد از من نیز کسی در مورد آن به تو چیزی نخواهد گفت مگر اینکه از من نقل کند و در کتاب خداوند آیه‌ای نیست که از آن اطّلاع نداشته باشم و تفسیرش را ندانم و ندانم که در چه مکانی، در صحرا یا کوه و در چه وقتی از روز یا شب نازل شده است، و من در اینجا [به سینه‌اش اشاره کرد] علم فراوانی دارم، امّا طالبان آن اندک‌اند و دیری نمی‌پاید که مرا از دست بدهند و پشیمان شوند. ای دوست تمیمی! قصّه‌ی آنان این چنین است که: آنان قومی بودند که درخت صنوبر را می‌پرستیدند که به آن شاه‌درخت می‌گفتند، این درخت را یافث‌بن‌نوح بر لب چشمه‌ای به نام روشاب کاشته بود، و این درخت بعد از طوفان برای نوح رویید، و آن‌ها را نیز بدین‌خاطر «اصحاب رسّ» نامیدند که پیامبرشان را در زمین دفن کردند، و این قضیّه بعد از سلیمان‌بن‌داود بود. آن‌ها در کنار ساحلی از بلاد شرق که به آن رسّ گفته می‌شد، دوازده شهر داشتند، و آن نهر را نیز بهمین نام نامیدند، و در آن زمان هیچ رودی پرآب‌تر و گواراتر از آن نبود و هیچ شهری نیز پرجمعیّت‌تر و آبادتر از آن نبود. یکی از این شهرها آبان بود و دیگری آذر و سوّمی دی و چهارمی بهمن و پنجمی اسفندار و ششمی فروردین و هفتمی اردیبهشت و هشتمی خرداد و نهمی مرداد و دهمی تیر و یازدهمی مهر و دوازدهمی شهریورد! بزرگترین شهرشان اسفندار بود که پادشاهشان در آن میزیست، و نامش ترکوذ بن غابور بن یارش‌ بن ساذن‌ بن نمرود بن کنعان، فرعون ابراهیم بود. و در آنجا چشمه و درخت صنوبری بود که در هر شهری دانه‌ای از شکوفه‌های آن صنوبر را کاشته بودند، و در آن شعبه‌ای از آن رود که در کنار درخت صنوبر بود، جاری ساختند و این چنین شد که دانه رشد کرد و تبدیل به درختی بزرگ شد. آن‌ها نوشیدن آب چشمه و رودها را حرام گرداندند و از آن نمی‌نوشیدند و چهارپایانشان را نیز اجازه‌ی نوشیدن نمی‌دادند و هرکس این کار را می‌کرد، او را می‌کشتند و می‌گفتند: «او موجب حیات خدایان ماست، و کسی را شایسته نیست از حیات او بکاهد و خود ایشان و چهارپایانشان از رود رسّ که شهرهایشان بر فراز آن بود می‌نوشیدند. آن‌ها در هر ماهی از سال، عیدی در هر شهر برقرار می‌کردند و اهالی شهر دور درخت جمع می‌شدند و بر درختی که توری از حریر بر روی خود داشت و انواع تصاویر بر آن کشیده شده بود، می‌زدند. و سپس گوسفند و گاو می‌آوردند و برای درخت قربانی می‌کردند و در آنجا با هیزم‌ها آتشی بر می‌افروختند و آنگاه که دود و بوی طبخ حیوانات قربانی برمی‌خاست، و بین آن‌ها و نگاهشان به آسمان حایل می‌گشت، سجده‌کنان در برابر درخت می‌افتادند و برایش گریه‌ و زاری می‌کردند تا اینکه از آنان راضی گردد، و شیطان نیز می‌آمد و شاخه‌های آن را حرکت می‌داد، و از میان تنه آن صدای خردسالی را سر می‌داد که ای بندگانم! من از شما راضی شدم، و آسوده‌خاطر و خوشحال باشید. و در آن زمان سرهایشان را بالا می‌گرفتند و شراب می‌نوشیدند و آلات موسیقی را می‌نواختند و شروع به رقص دست‌بند می‌کردند و شب و روزشان را در چنین‌ حالتی به سر می‌بردند و بعد از آن بر می‌گشتند. از همین روست که عجم‌ها اسامی ماه‌هایشان را آبان و آذر و غیره نامیده‌اند، و این اسامی را از اسامی شهرها گرفته‌اند، چراکه آن‌ها به هم می‌گفتند، این عید ماه فلان و این عید ماه فلان است، تا اینکه عید شهر بزرگشان فرامی‌رسید و همگی کوچک و بزرگ در آن شهر جمع می‌شدند و در کنار درخت صنوبر و چشمه، خیمه‌ای از ابریشم و دیبا برپا می‌کردند و بر آن تصاویر مختلف را می‌کشیدند و دوازده درب برایش قرار می‌دادند که هر دری برای اهالی یک شهر بود، و خارج از خیمه در برابر درخت صنوبر سجده می‌کردند و چند برابر قربانی‌هایی را که برای درخت شهر خود تقدیم می‌کردند، برایش پیش‌کش می‌کردند، سپس ابلیس می‌آمد و درخت صنوبر را به‌شدّت تکان می‌داد و با بانگی بلند از درون آن سخن می‌گفت و بیش از همه‌ی آنچه که شیطان‌ها به آنان وعده و امید داده بودند، به آنان وعده و امید می‌داد...
📕 قسمت دوم مفهوم آیه ۳۸ سوره فرقان: 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 سپس آنان سرهایشان را از سجده بر می‌داشتند و به‌حدّی به شادی و نشاط می‌پرداختند که به‌واسطه‌ی میگساری و نوازندگی سخن نمی‌گفتند، و دوازده شبانه روز را به تعداد اعیادشان در سال اینگونه سپری می‌کردند و سپس باز می‌گشتند. هنگامی‌که کفرشان به خداوند عزّوجلّ و عبادت غیر او طولانی گشت، خداوند پیامبری از بنی‌اسرائیل از فرزندان یهودا پسر یعقوب (را نزد آنان فرستاد و زمان زیادی را نزد آنان ماند، و آنان را به پرستش خدا و شناخت ربوبیّتش دعوت می‌کرد، امّا آنان از او پیروی نمی‌کردند و هنگامی‌که شدّت اصرارشان را در گمراهی و ضلالت و عدم قبول درستی و رستگاری را که آنان را به آن فرا می‌خواند دید، در یکی از عیدهای بزرگ شهرشان حاضر شد، گفت: «پروردگارا! بندگانت از هر کاری جز تکذیب من و کفر به تو دست بر می‌دارند، آنان پیوسته درختی را که نه نفع و نه ضرری برایشان دارد، می‌پرستند، پس درختشان را به‌طور کامل خشک کن و قدرت و توانت را به آن‌ها بنمایان... قوم چون بامدادان از خواب برخاستند، دیدند که درختشان خشک شده است، و این موضوع آنان را به وحشت انداخت و آنان را دچار دلهره نمود. آنان به دو دسته تقسیم شدند: «گروهی گفتند این مردی که ادّعا می‌کند فرستاده‌ی پروردگار آسمان و زمین است، خدای شما را سحر کرده است تا شما را از آن به‌سوی خود روی‌گردان کند». و گروهی گفتند: «نه! بلکه هنگامی‌که خدای شما این مرد را دید که از آن خرده می‌گیرد، و نسبت به آن ناروا می‌گوید و شما را به پرستش چیزی غیر او دعوت می‌کند، خشمگین شده و زیبایی و طراوت خود را پنهان کرده تا شما به خاطر او خشمگین شده و انتقامش را از او بگیرید». آنان بر کشتن او اجماع کردند. پس لوله‌های بلندی از سرب با دهانه‌هایی گشاد درست کردند، سپس آن را در ته چشمه قرار دادند و تا سطح آب بالا آوردند و مانند مجراهای چاه (فاضلاب) هریک را روی دیگری قرار دادند، و هرچه آب در داخل آن بود، خالی نمودند. سپس در ته چشمه چاهی عمیق با دهانه‌ی تنگ حفر کردند و پیامبرشان را در ته چاه فرستادند و بر دهانه‌ی آن تخته سنگ بزرگی گذاشتند، سپس لوله‌ها را از آب خارج کردند و گفتند: «اکنون اگر خدای ما دید که ما کسی را که از او خرده می‌گرفت و دیگران را از پرستش او باز می‌داشت، کشتیم و آن را در زیر درخت بزرگ دفن کردیم تا انتقامش را از او بگیرد [و دلش خنک گردد] و نور و شادابی آن دوباره به‌مانند سابق به او بازگردد، امید داریم که از دستمان راضی گردد. آنان در تمام طول آن روز صدای ناله پیامبرشان را می‌شنیدند، که می گفت: «ای مولای من! تو اکنون تنگی مکان و شدّت اندوه مرا می‌بینی، پس به ضعف تکیه‌گاهم و کمی چاره‌ام رحم کن و زودتر روحم را قبض کن و اجابت دعایم را به تأخیر نیانداز». او پیوسته این چنین می‌گفت تا اینکه از دنیا رفت. سپس خداوند به جبرئیل فرمود: «ای جبرئیل! آیا این بندگان من که صبرم آنان را فریفته و از مکر من ایمن گشته‌اند و جز من را می‌پرستند و پیامبرم را کشتند، گمان می‌کنند که می‌توانند در برابر خشمم مقاومت کنند و یا اینکه از حوزه‌ی قدرت من خارج شوند؟ چرا اینگونه‌اند درحالی‌که من از کسانی که از من سرپیچی کنند و از عقابم نترسند، انتقام می‌گیرم. به‌عزّت و جلالم سوگند یاد می‌کنم که آنان را مایه‌ی عبرت و پند عالمیان قرار می‌دهم. آنان در آن عیدشان بودند که بادی شدید و سرخ آنان را به وحشت انداخت و در آن سرگردان شدند و دچار وحشت شدند و به یکدیگر چسبیدند. سپس زمین در زیر [پاهایشان] به‌مانند سنگ گوگردی شعله‌ور شد و ابری سیاه بر آنان سایه افکند، و تکه‌ی آتشی شعله‌ور که به‌مانند قبّه بود، بر روی آنان افتاد، و بدین‌ترتیب بدنهایشان مانند سرب در درون آتش ذوب شد، و ما از یادآوری غضب پروردگار و فرود انتقامش به او پناه می‌بریم و لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیم. 🔴تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۴۱۶  بحارالأنوار، ج۱۴، ص۱۵۲ / نورالثقلین/ البرهان؛
🔆💠🔅💠﷽💠🔅 💠🔅💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅 🔅 ✅ پرخوری عامل کسالت در عبادت و منشأ بیماری‌ ها ✍ پیامبر گرامی صلوات الله علیه و آله فرمودند: دل‌ های خود را با خوردن آب و غذای فراوان نمیرانید،‌ زیرا دل نیز مانند کشتزار است، اگر آب فراوان به آن داده شود، می‌ میرد. 📚 مستدرک الوسائل، ج ۳، ص ۸۰ حضرت عیسی علیه السلام می فرماید: ای بنی اسرائیل! پرخوری نکنید؛ زیرا هر که زیاد بخورد، زیاد می خوابد و هر که زیاد بخوابد، کمتر نماز می خواند و هر که کمتر نماز بخواند، در زمره غافلان قلمداد می شود. 📚 میزان الحکمه، ج ۱، ص ۱۸۶ پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله می‌ فرمایند: بدان که معده مرکز و خانه هر دردی است و پرهیز (از غذاهای نامناسب و زیاده‌روی در خوردن) اساس هر داروی شفابخش است. 📚 بحارالانوار، ج ۱۰، ص ۲۰۵ 💢 امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: نزدیکترین حالت بنده به خدا، وقتی است که شکم او سبک باشد. 📚 بحارالانوار، ج ۶۶، ص ۳۳۱ 🔅 💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅💠🔅 🔆💠🔅💠🔅💠🔅 ❇️🌤❇️
✨﷽✨ 🌼باز شدن درب جهنم با یک جمله! ✍مدتی است که این اصطلاح بین مردم رایج شده است: "اعصاب نداریم" و این جمله گویی کلید توجیه هر بداخلاقی و بدرفتاری شده است!اما آیا این جمله ما را از عواقب اعمال ناخوشایندمان تبرئه می‌کند؟مثلا بر اثر خستگی و کلافگی بر سر پدر و مادرمان یا دوست و همکارمان فریاد می‌کشیم و در نهایت با هزار تا منت گذاشتن می‌گوییم: "اعصاب نداریم" و انتظار دل‌جویی هم داریم! پس کی می‌خواهیم حق‌الناس‌های ناشی از این رذیله اخلاقی را از گردنمان برداریم؟ "پرخاشگری" رذیله‌ای سمی است که دنیا و آخرت ما را به باد می‌دهد. رذیله‌ای که ائمه معصومین علیهم‌السلام به شدت از آن نهی کرده‌اند. پیامبر صلی الله علیه و آله می‌فرمایند:«در مسلمان دو خصلت روا نیست: بخل و بداخلاقى.» در حدیث دیگری از پیامبر صلى الله علیه و آله می‎خوانیم كه فرمودند: «بیشترین چیزی كه امت من به سبب آن وارد بهشت می‎شوند تقوی و حسن خُلق است.» حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند: «كامل‌ترین شما از نظر ایمان كسی است كه اخلاقش نیكوتر باشد.»باید توجه داشته باشیم که تحمل ناملایمات و سختی‌های روزگار برای ما آرامش دنیا و آخرت را در پی دارد و دامن زدن به این ناملایمات علاوه بر تیره کردن دنیایمان راهی مستقیم به جهنم است. 📚جهاد النفس وسائل الشیعة/ترجمه افراسیابى 69/281 📚احتجاجات/ترجمه بحار الانوار/ج‏35٠،2 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ اللّهمّ صلّ علی فاطمهٔ و أبیها و بعلها و بنیها و السّرّ المستودع فیها بعدد ماأحاط به علمک.
درخواندن اذن دخول زیارت،اگراذنت دادند،اشکت جاری میشود.واگرمیخواهی زیارتت اساسی باشد،آنچه راکه میگویی،قلبت هم همان رابگوید. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ اللّهمّ صلّ علی فاطمهٔ و أبیها و بعلها و بنیها و السّرّ المستودع فیها بعدد ماأحاط به علمک.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 شخص آمد پیش گفت شیعیان نزد ما خیلی زیاد هستند!! ❗️ امام فرمود: آیا این دو خصلت را دارند؟!... 💬 استاد فاطمی‌نیا _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ اللّهمّ صلّ علی فاطمهٔ و أبیها و بعلها و بنیها و السّرّ المستودع فیها بعدد ماأحاط به علمک.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دستم خاليه اما دلم خوشه يه جا روضه بوده عزاداري كردم "آيت الله خوانساری(ره)" _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ اللّهمّ صلّ علی فاطمهٔ و أبیها و بعلها و بنیها و السّرّ المستودع فیها بعدد ماأحاط به علمک.
🌴امام عليّ عليه السلام : 💚مَن أصبَحَ وَالآخِرَةُ هَمُّهُ استَغنى بِغَيرِ مالٍ ، وَاستَأنَسَ بِغَيرِ أهلٍ ، وعَزَّ بِغَيرِ عَشيرَةٍ. 💚هر كس روز خود را آغاز كند ، در حالى كه همّ و غم او آخرت باشد ، در عين بى پولى ، بى نياز خواهد بود و در عين بى كسى ، از تنهايى به در مى آيد و با وجود نداشتن قوم و قبيله ، عزيز و قدرتمند خواهد بود. 📗 الأمالي للطوسي : ص 580
🔴 فتنه جنیان(شیاطین) در آخرالزمان 🌕 پيامبر صلى الله عليه و آله فرمودند: يَكُونُ فِي هَذِهِ اَلْأُمَّةِ كُلُّ مَا كَانَ فِي بَنِي إسرَائِيلَ حَذْوَ اَلنَّعْل بِالنَّعْل وَ حَذْوَ اَلقُذَّةِ بِالقُذَّةِ؛ آنچه در بنى اسرائيل روى داده است، در امت من هم روى مى‌دهد، قدم به قدم و مو به مو.. امت من، سنت بنی‌اسرائیل را مرتکب خواهند شد؛ تا آن‌جا که اگر داخل سوراخ حیوانی شده باشند، اینان نیز همراه آنان داخل می‌شوند. 📘من لا يحضره الفقيه، ج۱، ص۲۰۳ ✅ در زمان هبوط آدم علیه‌السلام عوالم از یکدیگر جدا شدند؛ اما در زمان حضرت سلیمان علیه‌السلام دو دنيا (جن و انس) لطيف شده و به هم نزديك شدند تا جایی که اجنه وارد دنیای انسان ها شدند، در درون مردم نفوذ كرده و آن‌ها را به كشتن همديگر وادار میکردند، و سبب ایجاد اختلاف آشوب هرج و مرج خونریزی و.. میشدند؛ این واقعه در آخرالزمان نیز رخ خواهد داد! ✅ نیز از زمان ولادت پیامبر صلی الله علیه و آله تمامی دروازده های ورود و خروج موجودات بیگانه(جنیان) بسته شد؛ و شیطان پرستان سالهاست در تلاشند تا یک پرتال برای ورود دوباره جنیان تحت عنوان فضایی ها باز کنند.
✅دعای آخر ماه شعبان که سفارش بسیاری برای خواندن آن شده است در شب آخر شعبان و شب اوّل ماه رمضان : ◀️◀️اَللّهُمَّ اِنَّ هذَا الشَّهْرَ الْمُبارَکَ الَّذى اُنْزِلَ فیهِ الْقُرآنُ وَ جُعِلَ هُدىً لِلنّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى وَالْفُرْقانِ قَدْ حَضَرَ فَسَلِّمْنا فیهِ وَ سَلِّمْهُ لَنا وَ تَسَلَّمْهُ مِنّا فى یُسْرٍ مِنْکَ وَ عافِیَةٍ یا مَنْ اَخَذَ الْقَلیلَ وَ شَکَرَ الْکَثیرَ اِقْبَلْ مِنِّى الْیَسیرَ اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ اَنْ تَجْعَلَ لى اِلى کُلِّ خَیْرٍ سَبیلاً وَ مِنْ کُلِّ ما لا تُحِبُّ مانِعاً یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ یا مَنْ عَفا عَنّى وَ عَمّا خَلَوْتُ بِهِ مِنَ السَّیِّئاتِ یا مَنْ لَمْ یُؤاخِذْنى بِارْتِکابِ الْمَعاصى عَفْوَکَ عَفْوَکَ عَفْوَکَ یاکَریمُ اِلهى وَ عَظْتَنى فَلَمْ اَتَّعِظْ وَ زَجَرْتَنى عَنْ مَحارِمِکَ فلَمْ اَنْزَجِرْ فَما عُذْرى فَاعْفُ عَنّى یا کَریمُ عَفْوَکَ عَفْوَکَ اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ الرّاحَةَ عِنْدَ الْمَوْتِ وَالْعَفْوَ عِنْدَ الْحِسابِ عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبدِکَ فَلْیَحْسُنِ التَّجاوُزُ مِنْ عِنْدِکَ یااَهْلَ التَّقْوى وَ یا اَهْلَ الْمَغْفِرَةِ عَفْوَکَ عَفْوَکَ اَللّهُمَّ اِنّى عَبْدُکَ بْنُ عَبْدِکَ بْنُ اَمَتِکَ ضَعیْفٌ فَقیرٌ اِلى رَحْمَتِکَ وَ اَنْتَ مُنْزِلُ الْغِنى والْبَرَکَةِ عَلَى الْعِبادِ قاهِرٌ مُقْتَدِرٌ اَحْصَیْتَ اَعمالَهُمْ وَ قَسَمْتَ اَرْزاقَهُمْ وَ جَعَلْتَهُمْ مُخْتَلِفَةً اَلْسِنَتُهُمْ وَ اَلْوانُهُمْ خَلْقاً مِنْ بَعْدِ خَلْقٍ وَ لا یَعْلَمُ الْعِبادُ عِلْمَکَ وَ لا یَقْدِرُ الْعِبادُ قَدْرَکَ وَکُلُّنا فَقیرٌ اِلى رَحْمَتِکَ فَلا تَصْرِفْ عَنّى وَجْهَکَ وَاجْعَلْنى مِنْ صالِحى خَلْقِکَ فِى الْعَمَلِ وَالاْمَلِ وَالْقَضاَّءِ وَالْقَدَرِ اَللّهُمَّ اَبْقِنى خَیْرَ الْبَقاَّءِ وَ اَفْنِنى خَیْرَ الْفَناَّءِ عَلى مُوالاةِ اَوْلِیاَّئِکَ وَ مُعاداةِ اَعْداَّئِکَ وَ الرَّغْبَةِ اِلَیْکَ وَ الرَّهْبَةِ مِنْکَ وَالْخُشُوعِ وَالْوَفاءِ وَالتَّسْلیمِ لَکَ وَالتَّصْدیقِ بِکِتابِکَ وَاتِّباعِ سُنَّةِ رَسُولِکَ اَللّهُمَّ ما کانَ فى قَلْبى مِنْ شَکٍّ اَوْ رَیْبَةٍ اَوْ جُحُودٍ اَوْ قُنُوطٍ اَوْ فَرَحٍ اَوْ بَذَخٍ اَوْ بَطَرٍ اَوْ خُیَلاَّءَ اَوْ رِیاَّءٍ اَوْ سُمْعَةٍ اَوْ شِقاقٍ اَوْ نِفاقٍ اَوْ کُفْرٍ اَوْ فُسُوقٍ اَوْ عِصْیانٍ اَوْ عَظَمَةٍ اَوْ شَىءٍ لا تُحِبُّ فَاَسْئَلُکَ یا رَبِّ اَنْ تُبَدِّلَنى مَکانَهُ ایماناً بِوَعْدِکَ وَ وَفآءً بِعَهْدِکَ وَ رِضاً بِقَضاَّئِکَ وَ زُهْداً فِى الدُّنْیا وَ رَغْبَةً فیما عِنْدَکَ وَ اَثَرَةً وَ طُمَاْنینَةً وَ تَوْبَةً نَصُوحاً اَسْئَلُکَ ذلِکَ یا رَبَّ الْعالَمینَ اِلهى اَنْتَ مِنْ حِلْمِکَ تُعْصى وَ مِنْ کَرَمِکَ وَ جُودِکَ تُطاعُ فَکَانَّکَ لَمْ تُعْصَ وَ اَنَا وَ مَنْ لَمْ یَعْصِکَ سُکّانُ اَرْضِکَ فَکُنْ عَلَیْنا بِالْفَضْلِ جَواداً وَ بِالْخَیْرِ عَوّاداً یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ وَ صَلَّى اللّهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِهِ صَلوةً داَّئِمَةً لا تُحْصى وَ لا تُعَدُّ وَ لا یَقْدِرُقَدْرَها غَیْرُکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ. منبع: مفاتیح الجنان.
🙏🏼🙏🏼دعای شب آخر ماه شعبان روایت شده است که حضرت صادق علیه السلام در شب آخر ماه شعبان و شب اول ماه رمضان، این دعا را می خوانده اند: «اَللّـهُمَّ اِنَّ هذَا الشَّهْرَ الْمُبارَكَ الَّذي اُنْزِلَ فيهِ الْقُرآنُ، وَ جُعِلَ هُدىً لِلنّاسِ، وَ بَيِّناتِ مِنَ الْهُدَى وَ الْفُرْقانِ قَدْ حَضَرَ، فَسَلِّمْنا فيهِ، وَ سَلَّمْهُ لَنا، وَ تَسَلَّمْهُ مِنّا في يُسْرٍ مِنْكَ وَ عافِيَةٍ، يا مَنْ اَخَذَ الْقَليلَ، وَ شَكَرَ الْكَثيرَ، اِقْبَلْ مِنِّى الْيَسيرَ. اَللّـهُمَّ اِنّي اَساَلُكَ اَنْ تَجْعَلَ لي اِلى كُلِّ خَيْر سَبيلاً، وَ مِنْ كُلِّ ما لا تُحِبُّ مانِعاً، يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ، يا مَنْ عَفا عَنّي وَ عَمّا خَلَوْتُ بِهِ مِنَ السَّيِّئاتِ، يا مَنْ لَمْ يُؤاخِذْني بِارْتِكابِ الْمَعاصي، عَفْوَكَ عَفْوَكَ عَفْوَكَ، ياكَريمُ! اِلـهي وَعَظتَني فَلَمْ اَتَّعِظْ، وَ زَجَرْتَني عَنْ مَحارِمِكَ فلَمْ اَنْزَجِرْ، فَما عُذْري، فَاعْفُ عَنّي يا كَريمُ، عَفْوَكَ عَفْوَكَ، اَللّـهُمَّ اِنّي اَساَلُكَ الرّاحَةَ عًنْدَ الْمَوْتِ، وَ الْعَفْوَ عِنْدَ الْحِسابِ، عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبدِكَ فَلْيَحْسُنِ التَّجاوُزُ مِنْ عِنْدِكَ، يا اَهْلَ التَّقْوى وَ يا اَهْلَ الْمَغْفِرَةِ، عَفْوَكَ عَفْوَكَ. اَللّـهُمَّ اِنّي عَبْدُكَ، ابْنُ عَبْدِكَ وَ ابْنُ اَمَتِكَ، ضَعيْفٌ فَقيرٌ اِلى رَحْمَتِكَ، وَ اَنْتَ مُنْزِلُ الْغِنَى والْبَرَكَةِ عَلَى الْعِبادِ، قاهِرٌ مُقْتَدِرٌ اَحْصَيْتَ اَعمالَهُمْ، وَ قَسَمْتَ اَرْزاقَهُمْ، وَ جَعَلْتَهُمْ مُخْتَلِفَةً اَلْسِنَتُهُمْ وَ اَلْوانُهُمْ خَلْقاً مِنْ بَعْدِ خَلْق، وَ لايَعْلَمُ الْعِبادُ عِلْمَكَ، وَ لا يَقْدِرُ الْعِبادُ قَدْرَكَ، وَ كُلُّنا فَقيرٌ اِلى رَحْمَتِكَ، فَلا تَصْرِفْ عَنّي وَجْهَكَ، وَ اجْعَلْني مِنْ صالِحِي خَلْقِكَ الْعَمَلِ وَ الأَمَلِ وَ الْقَضاءِ وَ الْقَدَرِ. اَللّـهُمَّ اَبْقِني خَيْرَ الْبَقاءِ، وَ اَفْنِنِي خَيْرَ الْفَناءِ عَلى مُوالاةِ اَوْلِيائِكَ وَ مُعاداةِ اَعْدائِكَ، وَ الرَّغْبَةِ اِلَيْكَ، وَ الرَّهْبَةِ مِنْكَ، وَ الْخُشُوعِ وَالْوَفاءِ وَ التَّسْليمِ لَكَ، وَالتَّصْديقِ بِكِتابِكَ وَ اتِّباعِ سُنَّةِ رَسُولِكَ. اَللّـهُمَّ ما كانَ فِي قَلْبي مِنْ شَكٍّ اَوْ رَيْبَةٍ، اَوْ جُحُودٍ اَوْ قُنُوطٍ، اَوْ فَرَحٍ اَوْ بَذَخٍ، اَوْ بَطَرٍ اَوْ خُيَلاءَ، اَوْ رِياءٍ اَوْ سُمْعَةٍ، اَوْ شِقاقٍ اَوْ نِفاقٍ، اَوْ كُفْرٍ اَوْ فُسُوقٍ، اَوْ عِصْيانٍ اَوْ عَظَمَةٍ، اَوْ شَيءٍ لا تُحِبُّ، فَاَسْأَلُكَ يا رَبِّ أنْ تُبَدِّلَني مَكانَهُ ايماناً بِوَعْدِكَ، وَ وَفاءً بِعَهْدِكَ، وَ رِضاً بِقَضائِكَ، وَ زُهْداً فِي الدُّنْيا، وَ رَغْبَةً فيما عِنْدَكَ، وَ اَثَرَةً وَطُمَأنينَةً وَ تَوْبَةً نَصُوحاً، اَساَلُكَ ذلِكَ يا رَبَّ الْعالَمينَ! اِلـهي اَنْتَ مِنْ حِلْمِكَ تُعْصَى، وَمِنْ كَرَمِكَ وَجُودِكَ تُطاعُ، فَكَانَّكَ لَمْ تُعْصَ، وَ اَنَا وَ مَنْ لَمْ يَعْصِكَ سُكّانُ اَرْضِكَ، فَكُنْ عَلَيْنا بِالْفَضْلِ جَواداً، وَبِالْخَيْرِ عَوّاداً، يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ، وَ صَلَّى اللهُ عَلى مُحَمَّد وَ آلِهِ صَلاةً دائِمَةً لا تُحْصَى وَ لا تُعَدُّ، وَ لا يَقْدِرُ قَدْرَها غَيْرُكَ، يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ! 📚( إقبال‏الأعمال، ص258-259 /مصباح ‏المتهجد، ص850-852)
💎 فرمایشات حضرت رضا علیه السلام در آخرین جمعه ماه شعبان، برای آمادگی مؤمنین در ورود به ماه مبارک رمضان حضرت رضا علیه السلام در روایت شریف ذیل، برای روزهای باقیمانده از ماه شعبان، به 10 عمل اشاره می فرمایند که عبارتند از: 1)دعا در درگاه الهی 2)استغفار 3)تلاوت قرآن 4)توبه از گناهان 5)برگرداندن امانات به صاحبان آنها 6)پاک کردن قلب از کینه مؤمنین 7)ترک گناهانی که انجام می شود 8)تقوا و دوری از همه گناهان 9)توکّل به خداوند در تمام امور 10)تکرار ذکر درخواست آمرزش در باقیمانده ماه شعبان اباصلت هروی نقل می کند که در آخرین جمعه ماه شعبان، خدمت حضرت رضا علیه السلام شرف یاب شدم. حضرت فرمود: ای اباصلت! اکثر ماه شعبان گذشت و هم اکنون آخرین جمعه این ماه است. پس در باقیمانده این ماه، کوتاهی خود را جبران کن. لذا لازم است که به آنچه برای تو نافع است، روی آوری: دعا و استغفار بسیار انجام دهی؛ قرآن زیاد بخوانی؛ از گناهان خویش به سوی خداوند توبه نمایی تا آن گاه که ماه خدا به تو روی می آورد، خود را برای خداوند خالص کرده باشی؛ امانتی بر گردنت نباشد مگر آنکه آن را ادا کرده باشی؛ کینه مؤمنی در قلبت نباشد مگرآنکه آن را از قلبت بیرون کرده باشی؛ گناهی را که قبلاً مرتکب می شدی ترک نمایی؛ تقوا پیشه سازی؛ در امور پنهانی و آشکار خویش به خداوند توکل نمایی که هرکس به خداوند توکل نماید، او را کافی است؛ و در باقی مانده این ماه این ذکر را زیاد تکرار نمایی: «اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَكُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِيمَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِيمَا بَقِيَ مِنْهُ»، که همانا خداوند در این ماه برای حرمت ماه رمضان، بنده های بسیاری را از آتش جهنم آزاد می کند. (بحارالأنوار، ج97، ص73 به نقل از عیون اخبارالرضا علیه السلام) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌙 اگر هلال رمضان از اهل زمین رو می‌گیرد، اگر هر سال این روزها، در پستوهای آسمان قایم می‌شود، همه‌اش به‌خاطر خجالت کشیدن از روی ماه توست. خجالت می‌کشد از اینکه مردمِ سر به هوا، ماه آسمان را جستجو می‌کنند و از ماه روی تو سراغی نمی‌گیرند! آرزو می‌کند کاش قبل از او، روی ماه تو از پس ابر غیبت، سر بلند کند. این روزها رمضان، دلواپس‌ترین منتظر توست. ✨
✳️ آیا كسى نیست كه پیش از آنكه مرگش در رسد، از خطاى خود توبه كند؟! آیا كسى نیست كه پیش از بدحالى و شوربختى، براى خویش كارى كند؟! بدانید كه شما در این روزهاى عمر غرق امیدها و آرزوهایید و حال آنكه مرگ پشت سر شما كمین كرده است. هر كس در این روزها، پیش ‍ از رسیدن مرگش براى خود كارى كند، كارش ‍ بدو سود رساند و مرگش زیان نرساند و هر كه در این روزها قصور ورزد و براى خود كارى نكند، كارش سود ندهد و مرگش زیان رساند. به هنگام امن و آسایش چنان به كار خدا پردازید كه در روزگاران بیم و وحشت مى پردازید. بدانید كه من مانند بهشت چیزى را ندیده ام كه جوینده آن به غفلت خفته باشد و مانند دوزخ چیزى را ندیده ام كه گریزنده از آن، به جاى گریختن و رهانیدن خویش، به خواب راحت فرو رفته باشد ... در این جهان ، از همین جهان توشه برگیرید، تا فردا در آن سراى، خویشتن از عقوبت برهانید. 📓 نهج البلاغه / خطبه 28
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ (ع) در خطبه ۱۹۲ نهج البلاغه، نسبت به دام های خطرناك چه هشدارهایی داده است؟ 🔷 (ع) در بخشی از خطبه ۱۹۲ درباره دام های خطرناك میفرمايد: «فَاحْذَرُوا عِبَادَ اللهِ عَدُوَّ اللهِ أَنْ يُعْدِيَكُمْ [۱] بِدَائِهِ، وَ أَنْ يَسْتَفِزَّكُمْ بِنِدَائِهِ، وَ أَنْ يُجْلِبَ عَلَيْكُمْ بِخَيْلِهِ وَ رَجِلِهِ؛ اى بندگان خدا! از اين [ابليس] بر حذر باشيد، نكند شما را به [كبر و غرور و تعصّب] مبتلا سازد و با نداى خود شما را تحريك كند و لشكريان سواره و پياده اش را فرياد زند و بر ضدّ شما گرد آورد». اين گفتار مولا برگرفته از آيه قرآن است كه مى فرمايد: «وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِكَ وَ أَجْلِبْ عَلَيْهِمْ بِخَيْلِكَ وَ رَجِلِكَ [اسراء، ۶۴]؛ هر كدام از آنها را مى توانى با صدايت تحريك كن و لشكر سواره و پياده ات را بر آنها گسيل دار». «خيل» هم به معناى اسب هاست و هم به معناى اسب سواران و در اينجا به معناى لشكر سواره است و «رِجِل» به معناى لشكر پياده است و اشاره به است كه از و از دارد كه براى به او كمك مى دهند؛ بعضى سريع تر (همچون لشكر سواره) و بعضى آرام تر همچون لشكر پياده. 🔷البتّه ، ، ، و نيز به نوعى لشكر پياده و سواره كه (ع) بندگان خدا را از همه اين امور بر حذر مى دارد. سپس براى تأكيد اين سخن، به مى خورد و مى فرمايد: «فَلَعَمْرِی لَقَدْ فَوَّقَ [۲] لَكُمْ سَهْمَ الْوَعِيدِ، وَ أَغْرَقَ إِلَيْكُمْ بِالنَّزْعِ الشَّدِيدِ، وَ رَمَاكُمْ مِنْ مَكَان قَرِيب؛ به جانم سوگند! او را براى شما نموده، در كمان گذارده، و با قدرت تا آخرين حدّ كشيده و از مكانى نزديك به سوى شما پرتاب نموده است». آنگاه شاهد اين سخن را از كلام خود ابليس (طبق آيه هاى قرآن) چنين بيان مى كند: (شيطان گفته است: پروردگارا! بدين جهت كه مرا اغوا كردى [و از رحمت خود محروم ساختى] زرق و برق زندگى دنيا را در چشم آنها جلوه مى دهم و همه را اغوا مى كنم [و از رحمتت محروم مى سازم])؛ «فَقَالَ: (قَالَ رَبّ‏ِ بِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ) [حجر، ۳۹]». 🔷اينكه (ع) به جان خود سوگند مى خورد نشان مى دهد كه مطلب فوق العاده جدّى است؛ چه چيز شريف تر از جان امام (ع) است و اينكه مى فرمايد: « تير تهديد را در چلّه كمان گذارده و آن را تا به آخر كشيده و از مكانى نزديك، شما را نشانه گرفته است» اشاره به اين است كه در كه كمتر خطا مى كند متوجّه شماست و اين بدبخت بى نوا راه نفوذ خويش را نيز نشان داده است و آن و زيباسازى زرق و برق مواهب مادّى و غرق ساختن در است. تعبير (ع) به اينكه تمام قوا و نيروهاى خود را براى حمله به شما آماده ساخته و از مكان نزديكى شما را نشانه گرفته و از هر نظر در تيررس او قرار داريد، اشاره به اين است كه در درون و برون انسان است؛ از يك طرف و از سوى ديگر. جمله «لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ» كه با «لام» قسم شروع شده و با «نون» تأكيد ثقيله و تصريح به واژه «اجمعين» پايان گرفته، شاهد بر اين است كه او در است و به همين دليل بايد كاملا بيدار و هوشيار باشند تا در دام هاى رنگارنگ او نيفتند. پی نوشت: [۱] «يعدى» از «عدو» بر وزن «صبر» در اصل به معناى تجاوز كردن است و «عدوان» يعنى ستم كردن و «عداوت» به معناى دشمنى و «عَدْوى» به معناى دويدن و همچنين به معناى سرايت كردن بيمارى از كسى به ديگرى به كار مى رود؛ منظور در خطبه بالا همين معناى اخير است؛ يعنى شيطان بيمارى كبر و غرور و تعصّب خويش را به شما منتقل مى كند. [۲] «فوّق» از «فوق» به معناى محلّى از زه كمان كه انتهاى تير را براى پرتاب به آن تكيه مى دهند گرفته شده است. اشاره به اينكه شيطان تير خود را براى پرتاب به سوى شما آماده ساخته است و واژه فوق به معناى بالا نيز از همين جا گرفته شده است. 📕پيام امام امير المؤمنين (ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دارالكتب الاسلامية‏، تهران‏، ۱۳۸۶ ش، چ اول‏، ج ۷، ص ۳۷۰ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
🌹‍ آیت الله بهجت (ره) : کار خیر خود را کم دست نگیرید ، در هرکار خیری خود را به قدر نخود هم شده شریک کنید، شاید همان کارخیر بی ریا قبول و باعث نجاتتون شد. ضمن اینکه انجام کار خیر توفیق آور است (توفیق زیارت، رفیق خوب، همسر و فرزند خوب و.. انجام کارخیر اول ، کار خیر دوم را براتون ارمغان میاره و این خیر دائمی باعث سعادتمندی و نجات انسان میشه.. 👈در حدیث داریم فرزند صالح میخواهی زیاد صدقه بده..صدقه دادن زمینه نسل صالح است.. ❗️صدقه تا هزار سال و تا 7 نسل روی انسان اثر می‌گذارد.
🌺🌹🥀 (اجر مادر در شیردادن به فرزند)  امام صادق علیه السلام از پیامبر صلی الله و علیه و آله روایت می کند:: اَیمُّا اِمرَاَةٍ دَفَعَت مِن بَیتِ زَوجها شَیئاً مِن موضعٍ اِلی موضع تُریُد بِه صَلاحاً،نَظَراللهُ اِلَیها، وَمَن نَظَرِ اللهُ اِلَیه لَم یُعَذّبهُ، فَقالَت امُ سَلَمة: یا رَسُولَ الله؛ذَهَبَ الرِجّالُ بِکُلِّ خَیرٍ،فَأیُّ شَئِ لِلنّساءِ المَساکین؟ فَقالَ بَلی، اِذا حَمِلَتِ المَراَةُ کانَت بِمَنزِلَةِ الصائِم القائِم المُجاهِدِ بِنَفسِهِ وَ مالِهِ وَ فی سَبیلِ اللهِ،فَاِذا وَضَعَت کانَ لَها مِنَ الاَجرِ ما لا یَدری اَحَدَ ما هُوَ لِعَظمِهِ،فَاذِا اَرضَعَت کانَ لَها بِکُلِّ مِصَّةٍ کَعِدلِ عِتقٍ مُحَرِّرٍ مِن وُلدِ اسماعیلَ، فَاِذا فَرَغتَ مِن رِضاعِهِ ضَرَبَ مَلَکٌ کَریمٌ عَلی جَنبِها وَ قالَ: اِستَأنِفیِ العَمَلَ فَقَد غَفرَ لَکِ پس آنگاه که مادر وضع حمل کرده و شروع به شیردادن نوزاد کند، به هر بار میکدن شیرمادر در روز قیامت نوری درخشان در برابرش جلوه کند و هر کس از گذشتگان و آیندگان آن را مشاهده کند به شگفتی در آید و در نامۀ عمل روز دار شب زنده دار ثبت گردد... پس اگر فرزندش را از شیر گرفت،خدای متعال به او فرماید ای زن! بدان که تمام گناهانت را آمرزیدم، پس عمل خود را از سر بگیر.(مستدرک الوسائل- جلد 15) 🌺🌹🥀
🏃‍♂️🏃‍♂️ هرچند لازم باشد فاصله یک سال را بپیماییم عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله: أُوصِي الشَّاهِدَ مِنْ أُمَّتِي وَ الْغَائِبَ مِنْهُمْ وَ مَنْ فِي أَصْلَابِ الرِّجَالِ وَ أَرْحَامِ النِّسَاءِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ: أَنْ يَصِلَ الرَّحِمَ وَ إِنْ كَانَتْ مِنْهُ‏ عَلَى مَسِيرَةِ سَنَةٍ؛ فَإِنَّ ذَلِكَ‏ مِنَ الدِّينِ. (الکافی، ج2، ص151/ بحارالأنوار، ج74، ص105 به نقل از عدة الداعی) جابر از حضرت باقر علیه السلام نقل می کند که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: به همه‏ امّتم از حاضر و غائب و به تمام کسانی که تا روز قیامت در پشت مردان و رحم زنان هستند، سفارش می کنم که صله ارحام کنند، هرچند برای انجام این کار لازم باشد فاصله یک سال راه را بپیمایند؛ زیرا این کار از فرامین دین است. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌸 پاداش هر قدم در راه صله رحم عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیهم السلام قَالَ قَالَ ‏رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله: مَنْ مَشَى إِلَى ذِي قَرَابَةٍ بِنَفْسِهِ وَ مَالِهِ لِيَصِلَ رَحِمَهُ أَعْطَاهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَجْرَ مِائَةِ شَهِيدٍ، وَ لَهُ بِكُلِّ خُطْوَةٍ أَرْبَعُونَ أَلْفَ حَسَنَةٍ، وَ يُمْحَى عَنْهُ أَرْبَعُونَ أَلْفَ سَيِّئَةٍ، وَ يُرْفَعُ لَهُ مِنَ الدَّرَجَاتِ مِثْلُ ذَلِكَ، وَ كَأَنَّمَا عَبَدَ اللَّهَ مِائَةَ سَنَةٍ صَابِراً مُحْتَسِباً.(امالی صدوق، ص431) حضرت صادق علیه السلام از پدران گرامی خویش علیهم السلام از امیرالمؤمنین علیه السلام از رسول خدا صلّی الله علیه وآله نقل می کند که فرمود: هرکس خودش به همراه مالش به نزد بستگانش برود تا با ایشان صله رحم کند، خداوند عزّوجلّ به او پاداش صد شهید می دهد، و به ازای هر گامی که برداشته است، چهل هزار حسنه ثبت کرده، و چهل هزار گناهش را محو کرده، و درجه اش را چهل هزار مرتبه بالاتر می برد، و گویا چنان است که به مدّت صد سال خداوند را با صبر و نیّت خالص عبادت کرده باشد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شادی روح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی صلوات اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
اعمال ما نور دارد،.... باید نورها را با مراقبه نگه داریم. ما غالبا ولخرج نور هستیم؛ اگر نوری کسب کنیم با رفتارمان آن را از بین می‌بریم... نماز شب می‌خوانیم و بعد....... غیبت می‌کنیم. دعا می‌خوانیم، با........ جواب تلخی به مادرمان آن را از بین می‌بریم. اگر نورها حفظ و جمع کنیم به تدریج قوی و دارای آثار عالیه می‌شوند.... 📚آیت الله فاطمی نیا
💌 اسیر بازی دنیا نشیم! بخندیم به این بازی و با صاحب بازی معامله کنیم که معامله ای سراسر سود است! ❤️ 🌹