eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
26.7هزار عکس
26هزار ویدیو
613 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
😀🗣🙏 پاداش و طریقه استقبال از حجّاج 1) عَنْ عَلِيِّ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ علیه السلام يَقُولُ‏: يَا مَعْشَرَ مَنْ‏ لَمْ‏ يَحُجَّ! اسْتَبْشِرُوا بِالْحَاجِ‏ وَ صَافِحُوهُمْ وَ عَظِّمُوهُمْ فَإِنَّ ذَلِكَ يَجِبُ عَلَيْكُمْ تُشَارِكُوهُمْ فِي الْأَجْرِ. (الكافي، ج‏4، ص264) حضرت صادق علیه السلام فرمود: حضرت علىّ بن الحسين عليه السّلام می فرمود: اى گروه كسانى كه حجّ نكرده ‏ايد! وقتی حاجيان از سفر باز می گردند، با آغوش و روى باز از آنها استقبال كنيد، با آنها دست دهید و ایشان را بزرگ داريد، زيرا كه اين كار بر شما واجب است و شما با ايشان در اجر (حجّ) شريك مي شويد. 2) عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ علیه السلام يَقُولُ‏: بَادِرُوا بِالسَّلَامِ‏ عَلَى‏ الْحَاجِ‏ وَ الْمُعْتَمِرِ وَ مُصَافَحَتِهِمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ تُخَالِطَهُمُ الذُّنُوبُ. (الكافي، ج‏4، ص256) حضرت صادق علیه السلام فرمود: حضرت علىّ بن الحسين عليه السّلام می فرمود: به سلام کردن بر حاجيان و عمره کنندگان و دست دادن با ایشان، پيش از آن كه به گناهان آلوده شوند، بشتابید. 3) قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام:‏ وَقِّرُوا الْحَاجَّ وَ الْمُعْتَمِرِينَ فَإِنَّ ذَلِكَ وَاجِبٌ عَلَيْكُم. ( من لا يحضره الفقيه، ج‏2، ص228) حضرت باقر عليه السّلام فرمود: حاجيان و عمره‏ كنندگان را بزرگ بدارید و احترام کنید، زيرا اين كار بر شما واجب است. 4) قَالَ الصَّادِقُ علیه السلام:‏ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله كَانَ يَقُولُ لِلْقَادِمِ مِنْ مَكَّةَ: قَبِلَ اللَّهُ مِنْكَ وَ أَخْلَفَ عَلَيْكَ نَفَقَتَكَ وَ غَفَرَ ذَنْبَكَ. (من لا يحضره الفقيه، ج‏2، ص 299) حضرت صادق علیه السلام فرمود: رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله به کسی که تازه از مكّه آمده است، مى ‏فرمود: خدا از تو قبول كند، و در برابر آنچه در اين راه صرف كرده ‏اى به تو عوض دهد، و گناهت را بيامرزد. 5) قَالَ الصَّادِقُ علیه السلام:‏ مَنْ‏ عَانَقَ‏ حَاجّاً بِغُبَارِهِ‏ كَانَ كَأَنَّمَا اسْتَلَمَ الْحَجَرَ الْأَسْوَد. (من لا يحضره الفقيه، ج‏2، ص300) حضرت صادق علیه السلام فرمود: كسى كه با حاجى غبار آلوده و تازه از راه رسیده، معانقه كند، مانند آن است كه حجر الاسود را استلام كرده باشد. 6) قَالَ الصَّادِقُ علیه السلام:‏ مَنْ‏ لَقِيَ‏ حَاجّاً فَصَافَحَهُ‏ كَانَ‏ كَمَنِ اسْتَلَمَ الْحَجَر. (امالی صدوق، ص586) حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس یک حاجی را ملاقات کند و با او دست دهد، مانند کسی است که حجرالاسود را استلام کرده است. 7) عَنْ امیرالمؤمنین علیه السلام قَالَ: إِذَا قَدِمَ أَخُوكَ مِنْ مَكَّةَ فَقَبِّلْ بَيْنَ عَيْنَيْهِ، وَ فَاهُ الَّذِي قَبَّلَ بِهِ الْحَجَرَ الْأَسْوَدَ الَّذِي قَبَّلَهُ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله، وَ الْعَيْنَ الَّتِي نَظَرَ بِهَا إِلَى بَيْتِ اللَّهِ، وَ قَبَّلَ مَوْضِعَ سُجُودِهِ وَ وَجْهِهِ، وَ إِذَا هَنَّأْتُمُوهُ فَقُولُوا لَهُ: قَبِلَ اللَّهُ نُسُكَكَ، وَ رَحِمَ سَعْيَكَ، وَ أَخْلَفَ عَلَيْكَ نَفَقَتَكَ، وَ لَا جَعَلَهُ آخِرَ عَهْدِهِ بِبَيْتِهِ الْحَرَامِ. (الخصال، ج‏2، ص635) امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: وقتی برادرت از مکّه آمد، بین دو چشمش را ببوس، و دهنش را ببوس که با آن دهن، حجرالاسودی را بوسیده است که پیغمبر صلّی الله علیه و آله آن را بوسیده است، و چشمش را ببوس که با آن چشم به بیت خدا نگریسته است، و صورت و محلّ سجده اش را ببوس. هنگامی که خواستید به او خوش آمد بگویید، چنین بگویید: خداوند اعمال حجّ تو را بپذيرد و تلاشت را مورد مرحمت قرار دهد و خرجى را كه كرده ‏اى عوض دهد و اين سفر را آخرين عهد تو با خانه خدا قرار ندهد. 8) قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام:‏ إِذَا لَقِيتَ أَخَاكَ وَ قَدِمَ مِنَ الْحَجِّ‏ فَقُلِ‏: الْحَمْدُ لِلَّهِ‏ الَّذِي يَسَّرَ سَبِيلَكَ، وَ هَدَى دَلِيلَكَ وَ أَقْدَمَكَ بِحَالِ عَافِيَةٍ قَدْ قَضَى الْحَجَّ وَ أَعَانَ عَلَى السَّفَرِ، تَقَبَّلَ اللَّهُ مِنْكَ، وَ أَخْلَفَ عَلَيْكَ نَفَقَتَكَ، وَ جَعَلَهَا لَكَ حِجَّةً مَبْرُورَةً وَ لِذُنُوبِكَ طَهُوراً. (السرائر، ج‏3، ص 576) حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرگاه برادرت از حجّ بازگشت و او را ملاقات کردی، بگو: سپاس خدایی را که راه (این سفر) را برای تو آسان ساخت، و تو را به راهش هدایت فرمود، و تو را پس از حج با عافیت بازگرداند و تو را در این سفر یاری فرمود. خداوند از تو قبول فرماید، و خرجى را كه كرده‏اى عوض دهد و حجّت را حجّ نیکو و پاک کننده گناهانت قرار دهد. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😘🤝 به استقبال زائرین رسول خدا صلی الله علیه و آله و حضرت زهرا علیهاالسلام و ائمه بقیع علیهم السلام برویم عَنْ مُعَلَّى بْنِ خُنَيْسٍ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللّه علیه السلام يَقُولُ: إِذَا انْصَرَفَ الرَّجُلُ مِنْ إِخْوَانِكُمْ مِنْ زِيَارَتِنَا أَوْ زِيَارَةِ قُبُورِنَا فَاسْتَقْبِلُوهُ ، وَ سَلِّمُوا عَلَيْهِ ، وَ هَنِّئُوهُ بِمَا وَهَبَ اللهُ لَهُ ، فَإِنَّ لَكُمْ مِثْلَ ثَوَابِهِ وَ يَغْشَاكُمْ ثَوَابٌ مِثْلُ ثَوَابِهِ مِنْ رَحْمَةِ اللهِ ، وَ إِنَّهُ مَا مِنْ رَجُلٍ يَزُورُنَا أَوْ يَزُورُ قُبُورَنَا إِلَّا غَشِيَتْهُ الرَّحْمَةُ وَ غُفِرَتْ لَهُ ذُنُوبُهُ. (بحارالأنوار، ج 102، ص302) معلّی بن خنیس می گوید: از حضرت صادق علیه السلام شنیدم که می فرمود: هنگامی که فردی از برادران شما از زیارت ما یا زیارت قبور ما باز می گردد، به استقبال او روید، بر او سلام دهید، و به وی به خاطر آنچه خداوند به او عطا فرموده است بگویید گوارایت باد. با این عمل، ثوابی مثل ثواب او برای شما منظور خواهد شد، و به واسطه رحمت الهی ثوابی مثل ثواب او شما را در بر خواهد گرفت؛ زیرا فردی به زیارت ما یا به زیارت قبور ما نمی آید مگر آنکه رحمت(الهی) او را در بر گرفته و گناهانش آمرزیده می شود. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🍔🍰🍵 استحباب ولیمه حجّ رَوَى مُوسَى بْنُ بَكْرٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الْأَوَّلِ علیه السلام أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله قَالَ:‏ لَا وَلِيمَةَ إِلَّا فِي‏ خَمْسٍ‏ فِي عُرْسٍ أَوْ خُرْسٍ أَوْ عِذَارٍ أَوْ وِكَارٍ أَوْ رِكَازٍ. فَالْعُرْسُ التَّزْوِيجُ، وَ الْخُرْسُ النِّفَاسُ بِالْوَلَدِ، وَ الْعِذَارُ الْخِتَانُ، وَ الْوِكَارُ الرَّجُلُ يَشْتَرِي الدَّارَ، وَ الرِّكَازُ الرَّجُلُ يَقْدَمُ مِنْ مَكَّة. (من لا يحضره الفقيه، ج‏3، ص402) موسى بن بكر از حضرت موسى بن جعفر عليه السّلام از رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله نقل می کند که فرمودند: وليمه نیست مگر در پنج مورد: عروسی، تولد نوزاد، ختنه کردن، خرید خانه و بازگشت از سفر مكّه. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
⚡️ نماز پر فضیلت والدین برای شب پنج شنبه 1)رَوَى ابْنُ‏ مَسْعُودٍ عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله أَنَّهُ قَالَ:‏ مَنْ صَلَّى لَيْلَةَ الْخَمِيسِ‏ بَيْنَ الْمَغْرِبِ وَ الْعِشَاءِ الْآخِرَةِ رَكْعَتَيْنِ، يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ مَرَّةً، وَ آيَةَ الْكُرْسِيِّ خَمْسَ مَرَّاتٍ، وَ قُلْ يا أَيُّهَا الْكافِرُونَ‏ وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وَ الْمُعَوِّذَتَيْنِ كُلَّ وَاحِدٍ مِنْهَا خَمْسَ مَرَّاتٍ، فَإِذَا فَرَغَ مِنْ صَلَاتِهِ اسْتَغْفَرَ اللَّهَ تَعَالَى خَمْسَ عَشْرَةَ مَرَّةً، وَ جَعَلَ ثَوَابَهَا لِوَالِدَيْهِ، فَقَدْ أَدَّى حَقَّ وَالِدَيْه‏.(مصباح المتهجد، ج‏1، ص 255/ جمال الأسبوع،ص 142) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرکس شب پنج شنبه، بین نماز مغرب و عشا، دو رکعت نماز بخواند، در هر رکعت یک بار حمد، 5 بار آیة الکرسی، و هر یک از سوره های کافرون، توحید، فلق و ناس(یعنی معوَّذَتَین) را 5 بار بخواند، و بعد از نماز 15 بار استغفار نماید، و ثواب این نماز را به پدر و مادرش تقدیم کند، حقّ والدین را ادا نموده است. 2)رَوَى ابْنُ‏ مَسْعُودٍ عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله أَنَّهُ قَالَ‏: مَنْ صَلَّى لَيْلَةَ الْخَمِيسِ‏ بَيْنَ الْمَغْرِبِ وَ الْعِشَاءِ الْآخِرَةِ رَكْعَتَيْنِ يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ مِائَةَ مَرَّةٍ وَ يُرْوَى مَرَّةً وَاحِدَةً، وَ آيَةَ الْكُرْسِيِّ خَمْسَ مَرَّاتٍ، وَ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وَ الْمُعَوِّذَتَيْنِ كُلَّ وَاحِدَةٍ مِنْهُنَّ خَمْسَ عَشْرَةَ مَرَّةً، فَإِذَا فَرَغَ مِنْ صَلَاتِهِ اسْتَغْفَرَ اللَّهَ تَعَالَى خَمْسَ عَشْرَةَ مَرَّةً، وَ جَعَلَ ثَوَابَهُ لِوَالِدَيْهِ فَقَدْ أَدَّى حَقَّ وَالِدَيْهِ، وَ يَقُولُ: «اللَّهُمَّ اجْعَلْ ثَوَابَهَا لِوَالِدَيَّ». فَإِذَا فَعَلَ ذَلِكَ أَدَّى حَقَّهُمَا، وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ مَا أَعْطَى الشُّهَدَاءَ، وَ إِذَا مَرَّ عَلَى الصِّرَاطِ كَانَ مَلَكٌ عَنْ يَمِينِهِ وَ مَلَكٌ عَنْ شِمَالِهِ يُشَيِّعُونَهُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ بِالتَّكْبِيرِ وَ التَّهْلِيلِ حَتَّى يَدْخُلَ الْجَنَّةَ، وَ يَنْزِلُ فِي قُبَّةٍ بَيْضَاءَ، فِيهَا بَيْتٌ مِنْ زُمُرُّدٍ أَخْضَرَ، سَعَةُ ذَلِكَ الْبَيْتِ كَأَوْسَعِ مَدِينَةٍ فِي الدُّنْيَا سَبْعَ مَرَّاتٍ، ... ، يُعْطِي اللَّهُ تَعَالَى هَذَا الثَّوَابَ لِمَنْ يُصَلِّي هَذِهِ الصَّلَاةَ، وَ يَجْعَلُ ثَوَابَهَا لِوَالِدَيْهِ، وَ لَهُ مِثْلُ ذَلِكَ، وَ لَا يُنْقَصُ مِنْ أَجْرِهِ شَيْ‏ءٌ، وَ كَتَبَ لَهُ بِكُلِّ رَكْعَةٍ عَشْرَةَ آلَافِ صَلَاةٍ، وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ بِكُلِّ شَعْرَةٍ عَلَى جَسَدِهِ نُوراً، هَذَا جَزَاءُ اللَّهِ لِأَوْلِيَائِه.(جمال الأسبوع، ص 99-100)‏ رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرکس شب پنج شنبه، بین نماز مغرب و عشا، دو رکعت نماز بخواند، در هر رکعت 100 بار حمد (و به روایت دیگر یک بار حمد)، 5 بار آیة الکرسی، و هر یک از سوره های کافرون، توحید، فلق و ناس(یعنی معوَّذَتَین) را 15 بار بخواند، و بعد از نماز 15 بار استغفار نماید، و بگوید: «بار الها! ثواب این نماز را برای پدر و مادرم قرار ده» در این صورت حقّ والدین را ادا نموده است، و خداوند آنچه به شهدا اعطا نموده است، به وی می بخشد، و هنگامی که از صراط عبور می کند، یک فرشته از سمت راست، و یک فرشته از سمت چپ او قرار می گیرند و از جلو، وی را با تکبیر و تهلیل مشایعت می کنند تا آن که به بهشت وارد شود. وی در بهشت به قبه ای سفید فرود می آید. در آن قبّه، خانه ای از زمرّد سبز قرار دارد. وسعت آن خانه، هفت برابر بزرگ ترین شهری از شهرهای دنیاست. ... خداوند این پاداش را به کسی می دهد که این نماز را بخواند و پاداشش را برای پدر و مادر خود قرار دهد. همچنین نظیر این ثواب بدون آن که ذرّه ای کم شود، برای خود وی نیز منظور می شود. خداوند به ازای هر رکعت از این نماز، ده هزار نماز می نویسد، و به ازای هر مویی که در بدن دارد، نوری به او اعطا می کند. این است پاداشی که خداوند برای اولیای خویش تمهید نموده است. ✅ «اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✍امام کاظم عليه السّلام فرمودند: از ما نیست هر کس هر روز محاسبه ی نفس نکند (و از خود برای کارهایی که در آن روز کرده است، حساب نکشد) تا اگر کار نیکی کرده است بر آن بیفزاید و اگر کار بدی کرده است به درگاه خدا توبه کند. 📚تحف العقول، حديث 292 🌷میلاد امام کاظم (ع) مبارک ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
💠 گرانبها 🔹 رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم): خوش به حال کسی که به خاطر وعده بهشت و پاداش الهی که آنرا ندیده است، به و لذت‌های زودگذر توجه نمی کند. 📚 الخصال/ج1/ص5 ✍🏼 البته انجام عمل صالح، فقط وعده به آینده و آخرت نیست بلکه آرامش روحی و منزلتی که مومن نزد مردم دارد، افزایش روزی و مال از جمله نتایجی است که در همین دنیا به عینه قابل مشاهده است.
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ ▫️یکی از علّت‌هایی که ما توفیق نداریم و در وقت آن سنگین هستیم و گویا گوش‌هایمان صدای مَلَک منادی راکه همه‌ی اولیاءالله را بیدارمی‌کند،نمی‌شود، 🔻این است که: ▪️روح و قلب ما به خاطر دو مسأله سنگین می‌شود یکی از آن دو عامل، 1⃣[لغو و لهو و زیاد حرف زدن است؛] و دیگری که خیلی انسان را سنگین می‌کند، 2⃣[غیبت کردن است.] ▫️من عیناً دیدم که غیبت ،توفیق سحرخیزی را از انسان سلب می‌کند. 📚کربلایی‌احمدتهرانی
💠 کسب روزی مساوی با آمرزش 🔹 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم): بعضی از گناهان با نماز و صدقه هم آمرزیده نمی شوند. پرسیدند: پس چه چیز موجب آمرزش است؟ فرمودند: جدیت و تلاش در طلب زندگی. 📚بحارالانوار/ج73/ص157 ✍🏼 تلاش برای کسب ، اختصاصی به نیازمندان ندارد. خداوند دوست ندارد بنده اش و بیکار باشد و پاداش کار، بخشش گناهان است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 الْمُؤْمِنُ مِثْلُ کفَّتَی الْمِیزَانِ کلَّمَا زِیدَ فِی إِیمَانِهِ زِیدَ فِی بَلَائِهِ. ✅ امام کاظم - علیه السلام - می‌فرماید: :مؤمن همانند دو کفه ترازوست؛ هر چه ایمانش فزونی یابد، بلایش نیز بیشتر شود. ( بحارالانوار، جلد۷۵، صفحه۳۲۰ )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خطبه ۱۵۲.mp3
15.48M
🔈 بسیار زیبا و 🔴شرح ۱۵۲ ┄┅═✧یازهرا❁✧═┅┄
روضه خانگی - امام کاظم(ع) - 1146.mp3
7.94M
🎙مدیون خانواده موسی بن جعفریم... 🔻مولودی (ع) ⏱ | 08:13 👤حجت الاسلام علی 💡 کانال روضه‌های کوتاهِ کاملِ خانگی @RozeKhanegee
🕊امام صادق عليه السلام: كَم مِن طالِبٍ لِلدُّنيا لَم يُدرِكها، ومُدرِكٍ لَها قَد فارَقَها ، فَلا يَشغَلَنَّكَ طَلَبُها عَن عَمَلِكَ ، وَالتَمِسها مِن مُعطيها ومالِكِها، فَكَم مِن حَريصٍ عَلَى الدُّنيا قَد صَرَعَتهُ، وَاشتَغَلَ بما أدرَكَ مِنها عَن طَلَبِ آخِرَتِهِ ، حَتّى فَنِيَ عُمُرُهُ وأدرَكَهُ أجَلُهُ چه بسيار دنياطلبانى كه به آن نرسيدند و چه بسيار كسانى كه به دنيا رسيدند و از آن جدا شدند [و رفتند]! پس مبادا كه طلب دنيا ، تو را از عمل كردن[براى آخرت] باز بدارد . و دنيا را از دهنده آن و مالكش (خداوند) بخواه. اى بسا آزمندِ به دنيا كه دنيا او را به خاك افكنْد و به جهت آنچه از دنيا به دست آورْد، از طلب آخرتش بازمانْد، تا آن كه عمرش سپرى شد و مرگش فرا رسيد! 📚الكافی جلد2 صفحه455 •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈
امام كاظم عليه السلام : مَن وَلَهَهُ الفَقرُ أبطَرَهُ الغِنى ؛  امام كاظم عليه السلام :آن كه نادارى حيرانش كند ، توانگرى سرمستش سازد . بحارالانوارجلد۷۴ص۱۹۸ چه حدیث زیبایی ولادت باسعادت آقاامام کاظم علیه السلام را خدمت آقاولی عصر عجل الله تعالی و دوستان عزیز آن حضرت تبریک میگویم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 جوری رفتار کنیم که دیگران از دینداری ما ضربه نخورند 👈 عصبانیت شعله ای از آتش جهنمه... استاد
اعمال انسان در کتابی ثبت میشود‏ 📁 🔗............................... آیه دیگر که آن هم خیلی عجیب است، در سوره جاثیه است. صریح آیه قرآن است که در قیامت به انسان کتابی عرضه می‌شود که در اصطلاح مذهبی شایع امروز ما «نامه اعمال» می‌گویند. به طور کلی قرآن دائماً این مطلب را تکرار می‌کند و صرف این را نمی‌گوید که هرچه شما می‌کنید ما می‌دانیم، بلکه می‌گوید هرچه هر فرد بشر انجام می‌دهد در کتابی ثبت می‌شود و هیچ کار کوچک یا بزرگی نیست مگر اینکه در آن کتاب ثبت می‌شود و وقتی انسان در قیامت محشور می‌گردد و آن کتاب را به او عرضه می‏دارند، حیرت می‌کند و می‌گوید: ما لِهذَا الْکتابِ لایغادِرُ صَغیرَةً وَ لا کبیرَةً الّا احْصیها استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج 2، ص148 🦋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶🔶🔶این کلیپ را حتما ببیند 👆👆 تامی توانید مهربان باشید شايد فردایی نباشد. کانال‌ عطر معرفت( سخنرانی های کوتاه ناب وطلایی) 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 اللهم عجل لولیک الفرج 🤲
آیت الله آقا مجتبی تهرانی رُوِیَ عَن مُوسَی بنِ جَعفَرٍ (عَلَیهِمَا السَّلَامُ) قَالَ: «مَنْ صَدَقَ لِسَانُهُ زَکَى عَمَلُهُ وَ مَنْ حَسُنَتْ نِیَّتُهُ زِیدَ فِی رِزْقِهِ وَ مَنْ حَسُنَ بِرُّهُ بِإِخْوَانِهِ وَ أَهْلِهِ مُدَّ فِی عُمُرِهِ». روایتی از موسی بن‏جعفر(صلوات الله علیه) منقول است که حضرت به هشام بن‏ حکم فرمودند: «ای هشام! هر که راست‏گو باشد، اعمال نیک او فزونی گرفته و اعمالش پاکیزه می‌شود؛ و هر که خوش‏نیّت باشد، روزی‏اش زیاد مى‏شود و هر که به برادران و به خانواده خود نیکوکار باشد، عمرش زیاد مى‏شود. «مَنْ صَدَقَ لِسَانُهُ زَکَى عَمَلُهُ»؛ «صدقِ لسان» یعنی فرد مقیّد باشد که دروغ نگوید و آنچه می‌گوید، راست باشد، «زَکَى» هم دو معنا دارد؛ هم به معنای افزایش است و هم به معنای پاکیزگی است. راست‏گویی بر روی اعمال انسان دو اثر دارد: 1- بر اعمال نیک انسان می‌افزاید. 2- عمل انسان را هم پاکیزه می‏کند، یعنی انسان عمل زشت از او سر نمی‌زند، چه بسا مراد امام کاظم (علیه‌السلام) هر دو معنا است. «وَ مَنْ حَسُنَتْ نِیَّتُهُ زِیدَ فِی رِزْقِهِ»، اگر نیت کسی از نظر درونی همیشه ‌نیت خیر باشد و حسن نیت داشته باشد، این موجب می‌شود که به رزق و روزی او افزوده شود، یعنی هیچگاه در ذهنش این نیست که ‌نعوذ بالله کار زشتی انجام دهد، بلکه همیشه در ذهنش این است که کار خیر انجام دهد، اطاعت خدا کند، کسی که دلش می‌خواهد همیشه کار خوب کند، ‌خدا روزی‌اش را زیاد می‌کند. خیلی چیزها موجب زیادتی روزی می‏شود، مانند شکر نعمت، در قرآن کریم می‌فرماید: «لَئنِ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ»، اگر شکرگزارى کنید، (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود. در ‌اینجا شکرِ نعمتی که خدا داده، صرف نیت است، حتی لازم نیست «شکراً لله» بگویی؛ «الحمدلله» بگویی، در این روایت هم این‏طور است، دلش می‌خواهد، کارهای خوب و خدا پسندانه بکند،‌ همین که دلش می‌خواهد، ‌همین که در ذهنش هست، ‌این موجب می‌شود، روزی‌اش زیاد شود. «وَ مَنْ حَسُنَ بِرُّهُ بِإِخْوَانِهِ وَ أَهْلِهِ مُدَّ فِی عُمُرِهِ»، کسی که نسبت به برادران دینی‌اش و خاندانش، کار نیک انجام دهد، اثرش این است که طول عمر پیدا می‌کند. بنابراین سه چیز شد: صدق لسان که روی عمل دو اثر دارد، ‌صدق نیّت که نسبت به ازدیاد روزی مؤثر است و کار نیک انجام دادن نسبت به دیگران که نسبت به طول عمر مؤثر است.
💔یک عمر فقط بر درِ این خانه گدایم ... ✋ 🍃اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهید صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیائِکَ🍃 اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُِ 🍃
☀️رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند : 🔹القَلبُ ثَلاثَهُ أنواعٍ ؛قَلبٌ مَشغولٌ بِالدُّنیا، و قَلبٌ مَشغولٌ بِالعُقبی، و قَلبٌ مَشغولٌ بِالمَولی. أمّا القَلبُ المَشغولُ بِالدُّنیا فَلَهُ الشِّدَّهُ و البَلاءُ، و أمّا القَلبُ المَشغولُ بِالعُقبی فلَهُ الدَّرَجاتُ العُلی، و أمّا القَلبُ المَشغولُ بِالمَولی فلَهُ الدُّنیا و العُقبی و المَولی. *🔸دل سه گونه است ؛* *1️⃣دلِ گرفتار دنیا ،* *2️⃣دلِ گرفتار عُقبی* *3️⃣دلِ گرفتار مولا.* *👈🏻دلی که گرفتار دنیا باشد ، سختی و رنج نصیب اوست* *👈🏻دلی که گرفتار عقبیٰ باشد ، درجات بلند نصیبش شود* *👈🏻و دلی که گرفتار مولا باشد ، هم دنیا دارد ، هم عقبیٰ را و هم مولا را.* 📚محاسبة النفس ، سید بن طاووس ،ص ۳۵ *⬅️دِل باید گرفتار مولا و امام زمانش باشد و دغدغه مند ظهور ایشان*