eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
28.4هزار عکس
27.9هزار ویدیو
640 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خطبه ۱۵۲.mp3
15.48M
🔈 بسیار زیبا و 🔴شرح ۱۵۲ ┄┅═✧یازهرا❁✧═┅┄
روضه خانگی - امام کاظم(ع) - 1146.mp3
7.94M
🎙مدیون خانواده موسی بن جعفریم... 🔻مولودی (ع) ⏱ | 08:13 👤حجت الاسلام علی 💡 کانال روضه‌های کوتاهِ کاملِ خانگی @RozeKhanegee
🕊امام صادق عليه السلام: كَم مِن طالِبٍ لِلدُّنيا لَم يُدرِكها، ومُدرِكٍ لَها قَد فارَقَها ، فَلا يَشغَلَنَّكَ طَلَبُها عَن عَمَلِكَ ، وَالتَمِسها مِن مُعطيها ومالِكِها، فَكَم مِن حَريصٍ عَلَى الدُّنيا قَد صَرَعَتهُ، وَاشتَغَلَ بما أدرَكَ مِنها عَن طَلَبِ آخِرَتِهِ ، حَتّى فَنِيَ عُمُرُهُ وأدرَكَهُ أجَلُهُ چه بسيار دنياطلبانى كه به آن نرسيدند و چه بسيار كسانى كه به دنيا رسيدند و از آن جدا شدند [و رفتند]! پس مبادا كه طلب دنيا ، تو را از عمل كردن[براى آخرت] باز بدارد . و دنيا را از دهنده آن و مالكش (خداوند) بخواه. اى بسا آزمندِ به دنيا كه دنيا او را به خاك افكنْد و به جهت آنچه از دنيا به دست آورْد، از طلب آخرتش بازمانْد، تا آن كه عمرش سپرى شد و مرگش فرا رسيد! 📚الكافی جلد2 صفحه455 •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈
امام كاظم عليه السلام : مَن وَلَهَهُ الفَقرُ أبطَرَهُ الغِنى ؛  امام كاظم عليه السلام :آن كه نادارى حيرانش كند ، توانگرى سرمستش سازد . بحارالانوارجلد۷۴ص۱۹۸ چه حدیث زیبایی ولادت باسعادت آقاامام کاظم علیه السلام را خدمت آقاولی عصر عجل الله تعالی و دوستان عزیز آن حضرت تبریک میگویم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 جوری رفتار کنیم که دیگران از دینداری ما ضربه نخورند 👈 عصبانیت شعله ای از آتش جهنمه... استاد
اعمال انسان در کتابی ثبت میشود‏ 📁 🔗............................... آیه دیگر که آن هم خیلی عجیب است، در سوره جاثیه است. صریح آیه قرآن است که در قیامت به انسان کتابی عرضه می‌شود که در اصطلاح مذهبی شایع امروز ما «نامه اعمال» می‌گویند. به طور کلی قرآن دائماً این مطلب را تکرار می‌کند و صرف این را نمی‌گوید که هرچه شما می‌کنید ما می‌دانیم، بلکه می‌گوید هرچه هر فرد بشر انجام می‌دهد در کتابی ثبت می‌شود و هیچ کار کوچک یا بزرگی نیست مگر اینکه در آن کتاب ثبت می‌شود و وقتی انسان در قیامت محشور می‌گردد و آن کتاب را به او عرضه می‏دارند، حیرت می‌کند و می‌گوید: ما لِهذَا الْکتابِ لایغادِرُ صَغیرَةً وَ لا کبیرَةً الّا احْصیها استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج 2، ص148 🦋
12.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶🔶🔶این کلیپ را حتما ببیند 👆👆 تامی توانید مهربان باشید شايد فردایی نباشد. کانال‌ عطر معرفت( سخنرانی های کوتاه ناب وطلایی) 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 اللهم عجل لولیک الفرج 🤲
آیت الله آقا مجتبی تهرانی رُوِیَ عَن مُوسَی بنِ جَعفَرٍ (عَلَیهِمَا السَّلَامُ) قَالَ: «مَنْ صَدَقَ لِسَانُهُ زَکَى عَمَلُهُ وَ مَنْ حَسُنَتْ نِیَّتُهُ زِیدَ فِی رِزْقِهِ وَ مَنْ حَسُنَ بِرُّهُ بِإِخْوَانِهِ وَ أَهْلِهِ مُدَّ فِی عُمُرِهِ». روایتی از موسی بن‏جعفر(صلوات الله علیه) منقول است که حضرت به هشام بن‏ حکم فرمودند: «ای هشام! هر که راست‏گو باشد، اعمال نیک او فزونی گرفته و اعمالش پاکیزه می‌شود؛ و هر که خوش‏نیّت باشد، روزی‏اش زیاد مى‏شود و هر که به برادران و به خانواده خود نیکوکار باشد، عمرش زیاد مى‏شود. «مَنْ صَدَقَ لِسَانُهُ زَکَى عَمَلُهُ»؛ «صدقِ لسان» یعنی فرد مقیّد باشد که دروغ نگوید و آنچه می‌گوید، راست باشد، «زَکَى» هم دو معنا دارد؛ هم به معنای افزایش است و هم به معنای پاکیزگی است. راست‏گویی بر روی اعمال انسان دو اثر دارد: 1- بر اعمال نیک انسان می‌افزاید. 2- عمل انسان را هم پاکیزه می‏کند، یعنی انسان عمل زشت از او سر نمی‌زند، چه بسا مراد امام کاظم (علیه‌السلام) هر دو معنا است. «وَ مَنْ حَسُنَتْ نِیَّتُهُ زِیدَ فِی رِزْقِهِ»، اگر نیت کسی از نظر درونی همیشه ‌نیت خیر باشد و حسن نیت داشته باشد، این موجب می‌شود که به رزق و روزی او افزوده شود، یعنی هیچگاه در ذهنش این نیست که ‌نعوذ بالله کار زشتی انجام دهد، بلکه همیشه در ذهنش این است که کار خیر انجام دهد، اطاعت خدا کند، کسی که دلش می‌خواهد همیشه کار خوب کند، ‌خدا روزی‌اش را زیاد می‌کند. خیلی چیزها موجب زیادتی روزی می‏شود، مانند شکر نعمت، در قرآن کریم می‌فرماید: «لَئنِ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ»، اگر شکرگزارى کنید، (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود. در ‌اینجا شکرِ نعمتی که خدا داده، صرف نیت است، حتی لازم نیست «شکراً لله» بگویی؛ «الحمدلله» بگویی، در این روایت هم این‏طور است، دلش می‌خواهد، کارهای خوب و خدا پسندانه بکند،‌ همین که دلش می‌خواهد، ‌همین که در ذهنش هست، ‌این موجب می‌شود، روزی‌اش زیاد شود. «وَ مَنْ حَسُنَ بِرُّهُ بِإِخْوَانِهِ وَ أَهْلِهِ مُدَّ فِی عُمُرِهِ»، کسی که نسبت به برادران دینی‌اش و خاندانش، کار نیک انجام دهد، اثرش این است که طول عمر پیدا می‌کند. بنابراین سه چیز شد: صدق لسان که روی عمل دو اثر دارد، ‌صدق نیّت که نسبت به ازدیاد روزی مؤثر است و کار نیک انجام دادن نسبت به دیگران که نسبت به طول عمر مؤثر است.
💔یک عمر فقط بر درِ این خانه گدایم ... ✋ 🍃اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهید صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیائِکَ🍃 اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُِ 🍃
☀️رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند : 🔹القَلبُ ثَلاثَهُ أنواعٍ ؛قَلبٌ مَشغولٌ بِالدُّنیا، و قَلبٌ مَشغولٌ بِالعُقبی، و قَلبٌ مَشغولٌ بِالمَولی. أمّا القَلبُ المَشغولُ بِالدُّنیا فَلَهُ الشِّدَّهُ و البَلاءُ، و أمّا القَلبُ المَشغولُ بِالعُقبی فلَهُ الدَّرَجاتُ العُلی، و أمّا القَلبُ المَشغولُ بِالمَولی فلَهُ الدُّنیا و العُقبی و المَولی. *🔸دل سه گونه است ؛* *1️⃣دلِ گرفتار دنیا ،* *2️⃣دلِ گرفتار عُقبی* *3️⃣دلِ گرفتار مولا.* *👈🏻دلی که گرفتار دنیا باشد ، سختی و رنج نصیب اوست* *👈🏻دلی که گرفتار عقبیٰ باشد ، درجات بلند نصیبش شود* *👈🏻و دلی که گرفتار مولا باشد ، هم دنیا دارد ، هم عقبیٰ را و هم مولا را.* 📚محاسبة النفس ، سید بن طاووس ،ص ۳۵ *⬅️دِل باید گرفتار مولا و امام زمانش باشد و دغدغه مند ظهور ایشان*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسی که فریب دنیا را بخورد شکارش می‌شود. امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند: «مثل الدّنیا مثل الحیّه، لیّنٌ مسُّها، قاتلٌ سمُّها؛ : مَثَلِ دنیا مَثَلِ مار است که دست به آن بزنی نرم و فریبنده است اما سَمّ آن کشنده». نهج‌البلاغه نامهٔ 68
میلاد با سعادت باب الحوائج حضرت امام موسی بن جعفر عليه السلام مبارک باد. فرمود: بازگو کردن نعمتهای خدا شکر گزاری و ترک آن کفر و ناسپاسی است. 🌸🌹🌺🌷🪷🌸🌹🌺🌷🪷
⚠️ بزرگداشت غدیر را به یک روز ختم نکنیم! 👈 وارث امروز غدیر، حضرت مهدی علیه السلام، از ما انتظار دارد که هرسال باشکوه‌تر از قبل، عید ولایت را گرامی بداریم، و مهم‌تر از آن اینکه، محافل غدیر را با نام و یاد او عطرآگین کنیم.
‍ 🔸نرسیده‌ها، از راه رسیدند. زودتر رفته‌ها، برگشتند. کنار برکه‌ی خم، دریایی از جمعیت موج می‌زد. روز، روز غدیر بود. روی جهاز شترها، آخرین نبی، دست علی علیه السلام را بالا برد. . شنیدند که فرمود: « والله که سوره والعصر در شأن علی نازل شده. ✨ منظور از انسانِ در حال زیان، دشمن آل محمد است. معنی ایمان، ایمان به ولایت است. معنی عمل صالح، هم‌دردی با برادران است. 👈 توصیه به صبر هم یعنی توصیه به صبر در غیبت امام» 📚 برگرفته از اقبال الاعمال (ط - حدیثه) ج2 ص246
حضرت امام کاظم علیه‌السلام فرمودند: *«ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در کتب آسمانی همه‌ی پیامبران الهی ثبت شده بود و خدای تعالی هیچ پیامبری را به رسالت مبعوث نفرمود، جز با اقرار به نبوّت حضرت محمّد صلّی‌الله‌علیه‌وآله و وصایت حضرت علی علیه‌السلام*.» 💠 «عن محمد بن الفضيل، عن أبي‌الحسن عليه‌السلام قال: ولاية علي عليه‌السلام مكتوبة في جميع صحف الأنبياء ولن يبعث الله رسولا إلا بنبوة محمد صلّى‌الله‌عليه‌وآله ووصية علي عليه‌السلام.» 📚 کافی (شیخ کلینی)، ج۱، ص۴۳۷ بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج۳۸، ص۴۶
حضرت علی (علیه السلام ) بعدازدرگذشت ابوذر غفاری نزد اصحاب خود فرمودند: من دلم خیلی بحال ابوذر می سوزد خدا رحمتش کند. اصحاب پرسیدند: چطور ؟ مولا فرمودند: آن شبی که به دستور عثمان ماموران جهت بیعت گرفتن از ابوذر به خانه ی او رفتند چهار کیسه ی اشرفی به ابوذر دادند تا با عثمان بیعت کند. ابوذر خشمگین شد و به مامورین گفت: شما دو توهین به من کردید; اول آنکه فکر کردید من علی فروشم و آمدید من را بخرید' دوم بی انصاف ها آیا ارزش علی چهار کیسه اشرفی است؟ شما با این چهار کیسه اشرفی می خواهید من علی فروش شوم؟ تمام ثروت های دنیا را که جمع کنی با یک تار موی علی(علیه السلام ) عوض نمی کنم. آنها را بیرون کرد و درب را محکم بست. مولا گریه کردند و فرمودند: به خدایی که جان علی در دست اوست قسم آن شبی که ابوذر درب خانه را به روی سربازان عثمان محکم بست سه شبانه روز بود او و خانواده اش هیچ نخورده بودند. مواظب باشیم برای دو لقمه بیشتر؛ در این زمان علی فروش نشویم......🌹🌹🌹 غدیر در راه است
🔸آيت الله حق شناس: بالاترین تنبیه برای انسان این است که نماز میخوانی و لذت نماز را نمی چشی. . 🔸طاعت بدون کنترل نفس سودی ندارد. اگرصد سال هم بگذرد ولی نفس خودت را کنترل نکنی، نگاهت را کنترل نکنی، در جا خواهی زد. 🔸اگر خواستی ببینی که چقدر به دنیا تعلقات داری، وضو گرفته و نماز بخوان تا آن تعلقات نمایان شود. . 👈اگر چنانچه اهل دنیا نبودی پس چرا از اول که می گویی"الله اکبر" شیاطین می برندت این طرف و آن طرف؟ و بعد نماز که تمام شد می گویی : "راحت شدم!"؟؟!! . . 🔸بدان وقتی که ان شاءالله آمادگی پیدا کردی، شما را برای نماز شب صدا می زنند! در می زنند، تکانت می دهند، مورد عنایت پروردگار قرار می گیری. آمادگی را ایجاد کن
♨️امتیازی ویژه 🔸امام جواد علیه السلام در جواب موسی بن قاسم که در ایام حج به نیابت از یکایک معصومین علیهم السلام طواف انجام داده بود فرمودند: « *این عمل را زیاد انجام بده چرا که برترین عمل محسوب می شود* ان‌شاءالله » 🔸 *آقای مظلوم که از معاصرین زمان خود ما هستند در کنار کعبه با آن چشم برزخی خود فقط دو نفر را می‌بینند که به شکل انسان مشغول طواف هستند از یکی از ایشان وقتی سوال شد گفت:« من عمل توافق خود را نیابتی انجام می‌دادم لذا آقای مظلوم مرا اینگونه مثل انسان دیدند.»* 🔸 امام کاظم علیه السلام نیز در پاسخ به علی بن مغیره که در ماه رمضان به روح یکایک معصومین یک ختم قرآن هدیه می نمود فرمودند: « *پاداش تو به خاطر این کار آن است که با ایشان در روز قیامت باشی* » 🔸لذا رویه رفتاری بزرگان نیز اینگونه بوده و چنانچه سید ابن طاووس که از علمای بسیار بزرگ و مردی فوق العاده بود به فرزندش سید محمد می گوید: *« پسرم اگر می خواهی برای بچه هایت صدقه بدهی اول برای امام زمان صدقه بده بعد برای بچه ها...»* 📚زبور نور،ص۱۹۵ 📌 *همین حالا نیت کنیم از این به بعد تمام اعمال نیک، دعاها، زیارات،قرآن خواندن ها و... رو به نیابت از ارواحنا فداه انجام دهیم تا از این امتیاز ویژه برخوردار شویم* . 👌 *به واسطه‌ی این نیت اعمال ما قیمتی خواهد شد.* 🍃🌹🌸🍃🌹🌸🍃🌹🌸
💐 حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: *🔹 خداوند حیا می‌کند گریه کننده بر حسین ( علیه السلام ) را عذاب نماید.* 📚 البکاء للحسين، ص ١٠٦
🔴 از اعتراف به گناهان،نزد دیگران بپرهیزید! ✳️ فردی نزد امام علی علیه السلام آمد وچندین بار گفت: یا امیرالمؤمنین‌، من عمل خلافی مرتکب شده ام، حد الهی را بر من جاری کن. 🌸 امام چهار بار روی از او برگرداند ودر آخر خشمگین شدند و فرمودند: چقدر زشت است که انسان گناهش را نزد دیگران بگوید! ⛔️چرا گناهت را به من می گویی؟ مگر بین خود و خدایت توبه نکرده ای؟ 🌺سپس حضرت فرمود: به خدا قسم اگر او بین خود و خدا توبه می کرد بالاتر از این بود که پیش من اعتراف کند و من حّد را بر او جاری کنم. 🚫 این فکر اشتباه است که با اعتراف به گناهان سبک می شویم. بلکه دستور بر این است که ما باید با توبه کردن نزد خدا سبک بشویم... ♻️فردی که مرتکب گناه می شود حتی حق این را ندارد که آنرا برای امام زمانش بازگو کند. ❗️حتی گناه دیگران را نباید پخش و در عذاب آن شریک شد! ⛔️ممکن است که فردی خطا کند آیا باید آن را همه جا پخش کرد؟ مثلا پیامک یا بولوتوثی به شما می رسد که فلانی کار خطایی انجام داده است،آیا شما باید آنرا برای همه بفرستید؟ بعضی ها اصلا دنبال این پیام ها می گردند... ✨اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا✨
*🛑 چرا کشورهایی که نه اهل نماز و نه اهل عبادت هستند، غرق نعمتن اما ما که اهل نمازیم و به خدا اعتقاد داریم، اینهمه مشکل داریم؟* ✅علتش آن است که بین شما و خداوند متعال برقرار است. *شما در حوزۀ تربیتی خدایید* *🔆و کسانی که در حوزۀ تربیتی خداوند قرار دارند، و دارند.* 🍀بچه‌ای که مدرسه می‌رود با بچه‌ای که کوچه‌نشین است و سرپرستی ندارد، فرق می‌کند. کسی از نمی‌پرسد که مشق و تکلیف تو چطور شد؛ ✍اما بچۀ پدردار، وقتی تکالیفش را انجام ندهد، پدر پول‌توجیبی‌اش را کم یا قطع می‌کند. *💥شما ولگردهای عالَم و به خود رها شدگان نیستید!* 🔆 شما در نعمتِ تربیت دین و قرآن هستید و هر کار شما زیر نظر خدا و اهل‌بیت است. امام زمان (عج) اعمال و رفتار ما را هفته‌ای دو بار مرور می‌کنند... 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 آیت الله حائری شیرازی
💔شکستن دل و بداخلاقی عامل کاهش رزق: ✍ *همچنان که اخلاق خوب، موجب جلب رحمت و محبت خداوند، محبوبیت بین مردم؛ افزایش رزق و روزی و برکت در زندگی خواهد شد، اخلاق بد و شکستن دل نیز برعکس موجب ناخشنودی خداوند، ناخرسندی ، کاهش رزق و روزی و بی برکتی در زندگی می شود* . به گواهی امام علی (ع): روزی *انسانی که دل انسان دیگر را بواسطه زبانش میشکند تنگ می شود.* و بنابر روایت دیگری: *بداخلاقی نسبت به دیگران موجب بی برکتی، واگذار شدن او به خودش (و محرومیت از الطاف خاص خداوند) و آسیب دیدن زندگی او خواهد شد.* 📚غرر الحکم کلینی، یعقوب، کافی، ج2، ص 326