eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
229 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
ادعایی فراتر از ادعا!!! باهم ببینیم از محمد علی طاهری👆 طاهری: محال ممکنه که ما در کارهای آسمانی تلاش نیاز داشته باشیم!!حلقه هایی که دریافت می کنید نیاز به زور زدن ندارید 😊 در عرفان ما هم نیاز به علم دانش نیست😊 از نظر ما اسلام و مسلمانی یعنی تسلیم شبکه شعور کیهانی شدن😳 روزی زمینی را باید خود دریافت کنیم و تلاش کنیم اما روزی آسمانی را از کسی که در ارتباط هست دریافت کنید (یعنی بدون تعارف از ما دریافت کنید و ما تفویض می کنیم)😡
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆👆 سخنی خنده دار از آقای طاهری ای که به اقرار خود یک بار قرآن را نخوانده و تخصصی در دین ندارد در خصوص جدا کردن آیات قرآنی که تشعشع منفی دارد!!! سوال: آقای طاهری اگر تکه تکه کردن و جدا کردن آیات قرآن از سوره و نصب کردن آن به دیوار که به ادعای شما تشعشع منفی و اثر منفی (نعوذبالله) دارد چطور خود قرآن نیز به رسول خدا تکه تکه و آیه به آیه نازل شد؟ پس در موقع نزول قرآن همه حتی رسول خدا نیز دچار تشعشع منفی بودند و یا پیامبر ص دستور دادن بعضی آیات را در نمازهای مستحبی یا برای موارد خاص بخوانیم؟مثل آیت الکرسی یا آیه آمن الرسول و...😊
آدرس سخن طاهری در مورد جداکردن آیات در جزوه مستری👆👆 https://eitaa.com/antihalghe
نشریه انگلیسی برای جلب قلوب ادعا میکند که انگلیس از و از نسل امام حسن (ع) است. هربار از راهی وارد میشود! https://eitaa.com/antihalghe
📽 کلیپ مستند 🇬🇧آیا ملکه ی انگلستان(الیزابت) از اولاد پیامبر اسلام و امام حسن مجتبی است!!!!؟؟؟👆 ✅ دیدن این کلیپ را به شما پیشنهاد میدهیم🕶👆 https://eitaa.com/antihalghe
⚡️شجره نامه ملکه انگلیس ناشیانه جعل شده است.👆👇👆👇 ⚡️ برای افراد خبیثی همچون صدام حسین و قذافی هم ادعای سیادت شده ⚡️ «دارالنقابه»؛مرکزی برای حفظ کیان سیادت زیر نظر مراجع تقلید و ولایت فقیه تاسیس شود تا جلوی ادعای کاذب سیادت گرفته شود. 🔻 سید مهدی رجایی؛ رئیس پژوهشکده انساب در گفتگو با خبرگزاری حوزه. 🔹 مسئله سیادت یک مسئله شرعی است که تمام مراجع عظام تقلید در مبحث فقه اجتهادی خود احراز سیادت را ذکر کرده اند و در منابع فقهی نیز آمده است؛ مرحوم سید محمد کاظم یزدی صاحب «عروه الوثقی» نیز در دو جای کتاب عروه، یعنی بحث خمس و زکات به این مسئله اشاره کرده اند که «سید» به چه کسی می گویند. 🔹 طبق تصریح فقها و علما «سید» به کسی می گویند که  اصطلاحا "ابا عن جد" نیاکانشان و پدرانشان همه نسل در نسل به سید بودن شهرت داشته باشند و این سید به صورت قطعی و وراثتی نسل به نسل مشهور باشد به این صورت که در شهر محل زندگی شهرت به سیادت داشته باشد و راجع به خاندانش از هرکسی بپرسند، سید بودن او را تایید مسئله سیادت باید یک مسئله شهرتی باشد به این صورت که از زمان ائمه(ع) تا کنون خاندانی پدرانشان نسل در نسل به سادات بودن شهرت داشته باشند. 🔹مسئله شجره نامه نیز مختص به سادات است؛ علم انساب  وضع شده است برای حفظ کیان سیادت،  سابقا در زمان های قدیم نقیب الاشراف بوده است که سرپرست همه نقبا را به عهده داشته و او نقبایی را مشخص می کرده است که هر کسی ادعای سیادت نکند.ادعای سیادت  تنها باید روی موازین شرعی و قانونی یعنی همان علم انساب باشد و باید دانست که برای غیر سادات شجره نامه وجود ندارند. 🔹 این مسئله تازه نیست و از قدیم  برای افراد ظالم و خبیثی همچون صدام حسین در عراق و قذافی در لیبی نیز کنگره هایی مبنی بر ادعای سیادت برگزار می شد و اگر امروز جلوی این گونه هنجارشکنی ها گرفته نشود در آینده افراد خونریز و ظالم دیگری نیز به دروغ به عنوان سادات و ذریه اهل بیت(ع) جعل می شوند. 🔹شجره نامه ای که برای ملکه انگلستان تهیه شده است بسیار ناشیانه جعل شده است؛ چرا که شجره نامه از حیث نسب باید حداقل در حدود  42 نفر باشد و حال آنکه این شجره نامه ساختگی اینگونه نیست. 🔹 افراد سودجویی برای لوث کردن مسئله سیادت و از بین بردن مقدسات دینی مردم در ایران و سایر کشورهای اسلامی و عربی این کارها را انجام می دهند و باید دانست این ادعاها با هیچ یک از موازین علم انساب و قواعد شرعی و منطقی سازگار نیست. 🔹هیچ مدرک و سندی این ادعاهای واهی مطرح شده در رسانه های انگلیسی را ثابت نمی کند و این ادعاها هیچ حجیت شرعی و قانونی ندارد و باید دانست دست هایی در کار است که مسئله سیادت را لوث و سطحی جلوه دهند. 🔹باید همانند گذشته مرکزی تحت عنوان "دارالنقابه" زیر نظر ولایت فقیه و مراجع تقلید هر چه زودتر تاسیس شود و جلوی این ادعاهای کاذب مبنی بر سیادت بدون مدرک و سند گرفته شود. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
♨️ به جای 👈 به این کلمات و جملات دقت کنید: ▪️ « ، هوش نامحدود، ارتباط با ، ، فقط دوست داشته باش... صبح که بیدار شدی، اول به مقابل آینه برو و به خودت سلام کن... هر روز خودت را ببوس... فقط برقص و بخند و شاد باش... بی تفاوت محض باش.. مشکلات دیگران به تو مربوط نیست.. خودت را دوست داشته باش... هیچ چیز را سخت نگیر ... گریه کردن ممنوع... همه چیز توهم است... خدا در توست... خدا جمع انسانهاست. (معاذالله)... مثبت باش... خبرهای بد را گوش نکن... » ▪️ اینها عصاره و فشرده ای از انواع و اقسام کتاب ها، رمان ها، مقالات و مطالبی است که تحت عنوان ""، "راه های موفقیت"، "روان شناسی و درمانگری روحی" و... در جامعه ما رواج یافته است. نوعی لذت گرایی و اپیکوریسم مطلق که با ترجمه و نشر گسترده کتابهای خاصی، تحت همین عناوین جذاب و ظاهرا خنثی، نوعی سبک زندگی جدید را به جامعه ایران و خصوصا جامعه جوان ایران، تزریق کرده است. سبکی از زندگی که در آن، خوشی و لذت گرایی، اصالت دارد و هر آنچه به این اصل ضربه بزند، دورریختنی و زائد است، حتی اگر به مولفه های دینی و هویتی فرد مرتبط باشد. ➕ ادامه این یادداشت را در لینک زیر حتما بخوانید🔰 http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950122000018 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
❓کدام عرفان؟(قسمت سوم) 🔍نقد و بررسی کتاب «درمان با عرفان»، نوشته «وین دایر» ✍پس از مقدمات پیش‌گفته در دو بخش قبلی، در ادامه به منظور آشنایی دقیق‌تر با اندیشه‌های دایر به بررسی برخی شگردهای‌ نویسندگی و آرای وی در کتاب درمان با عرفان می‌پردازیم. اولین مسئله قابل‌تأمل، استناد به فیزیک کوانتوم و اصول روان‌شناسی است. تحصیل در رشته روان‌شناسی و تسلط بر این علم به‌روز و پرطرفدار، موجب شده دایر از اصول این دانش برای اقناع مخاطب و القای اندیشه‌های خود نهایت بهره را ببرد. بر این اساس، استناد به سخنان بزرگان این حوزه ازجمله «یونگ» و «مازلو» و بهره‌گیری از تکنیک‌های روان‌شناسی اقناع –به صورت غیرمستقیم- در سراسر متن کتاب مذکور به چشم می‌خورد. برقراری ارتباط موضوعی، یکی از این تکنیک‌هاست که دایر به‌خوبی آن را به خدمت گرفته و با اشاره به وقایع زندگی خود و ایجاد ارتباط با مسئله‌ای خاص، عملاً میزان اثربخشی این ترفند را با باورپذیرتر کردن آن، دوچندان ساخته‌است. نقل‌قول از روان‌شناسان مشهور نیز به عنوان پشتوانه‌ای برای سخنان وی –که اغلب فاقد هرگونه توجیه مستدل علمی و منطقی و برپایه کشف و شهود تجربی استوار می‌باشند- مورد استفاده قرار گرفته‌است. جز این، دایر -که به اذعان خویش- مطالعات نسبتاً گسترده‌ای در ادیان و آیین‌های شرقی دارد، به افراد شناخته‌شده‌ در زمینه عرفان و معنویت نیز اشاره و استناد دارد تا دایره گسترده‌تری از مخاطبان را (در شرق و غرب) با خود همراه ساخته و ذیل سایه نام و عنوان این افراد، اعتباری هم برای کلام خود دست و پا نماید. «یوگاناندا»، «کریشنا مورتی»، «کارلوس کاستاندا» و «جبران خلیل جبران»، از جمله این افراد هستند. استناد به انجیل و بیانات تمثیلی شرقی نیز با توجه به مخاطبان هدف وی، تا حد زیادی طبیعی می‌نماید. وی همچنین برای مستدل ساختن بیاناتش در باب بی‌زمانی یا «هم‌زمانی» کائنات و به عبارت بهتر، همان نظریه جهان‌ها و هستی‌های موازی برآمده از فیزیک کوانتوم، به سخنان افرادی چون «انیشتین» و اصول و مبانی دانش کوانتوم اشاره نموده و به ستایش این چهره و این دانش می‌پردازد (که البته بی‌ارتباط با اعتقادش به اصل «تناسخ» نبوده و مجرایی است برای تأیید این اصل). وی می‌نویسد: «در جهان، چیزی به نام زمان وجود ندارد. انیشتین زندگی خود را صرف ارائه این پیام نمود که ما در جهانی زندگی می‌کنیم که هم‌اکنون تمام شده و کمال یافته‌است و چیزی به نام آینده وجود ندارد...زمان ابتکار بشر است... و یک وهم و خیال بیش نیست.»(2) این همان اندیشه‌ مشترکی است که دیگر رفقای دایر نیز بر آن تأکید نموده و آن را رمز موفقیت عنوان می‌کنند. مسئله بی‌زمانی و زندگی در زمان‌های موازی، آنجا مورد نقد واقع می‌شود که مسئله معاد و آخرت و حسابرسی و عدل الهی را زیر سؤال می‌برد. محدود نمودن مفهوم هستی به این عالم و –در اصطلاح دایر و دوستانش – کائنات، بهشت و جهنم را جاری و ساری دانستن در آن، با اصول اساسی ادیان آسمانی ازجمله اصل معاد و برپایی قیامت، در تضاد است. ضمن اینکه از منظر اخلاقیات نیز به طور ضمنی، مغایر با تمامی اصول اخلاقی تشویقی دایر می‌باشد. آیا عدم اعتقاد به عدل ‌الهی و جهانی ماورای این دنیای فانی، جایی برای تلاش جهت پایبندی به سجایای اخلاقی چون بخشش، ایثار، قناعت، خدمت به هم‌نوع و نظایر آن باقی می‌گذارد؟ 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
✌✌✌ یک ایرانی علت خروجش از تلگرام را در سایت این پیام رسان اسرائیلی، اینگونه نوشت : 👇
✌✌✌ یک ایرانی علت خروجش از تلگرام را در سایت این پیام رسان اسرائیلی، اینگونه نوشت : "من ایرانی هستم بنابراین از نرم افزارهای ایرانی استفاده خواهم کرد امیدوارم زودتر از 10 سال دیگه خود شما هم روی رایانه و گوشی همراه نرم افزارهای ایرانی رو نصب کنید. اگر هم شما یا همکارانتون در آینده خواستید در شرکت های ایرانی استخدام بشید مانعی نداره😂 . خداحافظ تلگرام!" 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
⚠️عواقب فرقه های انحرافی👆👆 https://eitaa.com/antihalghe
👆🔺چراغ روشنایی عابرین که شفا میدهد! https://eitaa.com/antihalghe
😳😳🔪🔪🔪تصویر منتخب وال استریت ژورنال از «چاقو درمانی»: یک ماساژور با ساتور یک زن تایوانی را درمان می کند./ایرنا https://eitaa.com/antihalghe
🔴سؤال: حقیقت اینکه بسيارى از در را بدست می‌آورند چیست؟ : آن‌چه و در حالات خاصی مثل مشاهده می‌کنند در حقيقت مكاشفه‌ی باطنى ناميده می‌شود. ولی ديدن رؤيا یا مکاشفه سه حالت دارد: 1. مكاشفات و مشاهدات : كه منشأ آن، يا ملائك هستند يا در مراتب عالى آن خدا و اسماء اوست. [مصباح الشریعة، ص 446] 2. خطورات : اين سنخ از مكاشفات تماماً ساخته و پرداخته‌‌ی ذهن است؛ به‌طور مثال: كسى كه عقيده خود را حقّ می‌داند و نسبت به عقيده خود تعصّب شديدى دارد ممكن است در حال خواب يا ، مخالفين عقيده خود را، با صورتى زشت مشاهده کند. مسيحيان معتقدند خدا در عين يكى بودن سه تاست و عيسى مسيح، خداى مجسّم است.[یوحنا، باب 3، آیه‌ی 17] لذا ممكن است اين عقيده براى يك مسيحى اهل رياضت، تمثل يابد، چنانكه مسيحيان برای قديسه ترزا چنين مشاهده‌ای را باور دارند. 3. القائات : برخى از مشاهدات نيز در حقيقت القائات شياطين جنّ است. «همانا شياطين به دوستان خود امورى را القاء می‌کنند.»[الأنعام/ 121] همان‌طور که شیاطین در حالت عادى می‌توانند خيالاتى را به انسان القاء كنند در حالت خواب و خلصه و مديتيشن نيز قادر به چنين كارى هستند، بلكه در خواب براى شياطين راحت‌تر است. حاصل کلام این‌که و هیچ‌گونه بر صحت عمل شخص ندارد. مطالب نقد یوگا را با سرچ کلمه یوگا بخوانید. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
تکنیک های فرقه های انحرافی در و کنترل در اخیر بسیار ماهرانه تر، زیرکانه تر، و مخرب تر شده است. از این رو آموزش و اطلاع رسانی و مراقبت به صورت مستمر برای نگاه داشتن خودمان و ذهنمان ضروری است و باید به آن توجه ویژی ای کرد. مرور مختصری از ریخت و پاش ها و عواقب فرقه ها نشان می دهد که چرا لازم است در خصوص فرقه ها نگران باشیم. زیرا آنها بسیار و وارد شده و میزنند. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
❓کدام عرفان؟ ( قسمت ) ☑️ نقد و بررسی کتاب «درمان با عرفان»، نوشته « » ⏪ پس از مقدمات پیش‌گفته در دو بخش قبلی، در ادامه به منظور آشنایی دقیق‌تر با اندیشه‌های دایر به بررسی برخی شگردهای‌ نویسندگی و آرای وی در کتاب درمان با عرفان می‌پردازیم. دومین مسئله قابل‌تأمل، القای تفکر محور بودن هستی است. 🔹تفکر، محور تمام هستی و اعجاز 🔸 دایر، تفکر را محور تمام هستی، پایه و مبنای اساسی تحول زندگی خود و جهان مطرح کرده و اعتقاد دارد با تفکر است که می‌توان «معجزه آفرید»؛ «فقط از طریق تفکر و تنها تفکر محض است که شما را قادر به معجزه‌آفرینی در ذهن خود می‌کند.»(3)«...موجودیت شما در افکارتان خلاصه می‌شود.»(1) ♦️وی با تأکید بر نقش محوری تفکر و تکیه صرف بر آن به عنوان یگانه نیروی تغییردهنده درون و برون، درحقیقت ادامه‌دهنده همان ایدئولوژی حاکم بر غرب یعنی «اومانیسم»(انسان‌محوری) است. ‌وی با محدود کردن بعد الهی به روان و اندیشه(انرژی ذهن خود را بر معنویات و بعدالهی خود یعنی روان متمرکز کنید.(2)، چه‌بسا به صورت ناخودآگاه، تمام منشأ اثرگذاری و اثرپذیری را به آدمی و «منیت» وی معطوف نموده و بدین‌سان در جرگه انسان‌گرایانِ خداگریز و خدافراموش قرار می‌گیرد. ♦️ایده انسان‌گرایی دایر با باورش به انرژی کائنات و «اثر پروانه‌ای» تکمیل می‌گردد. هرچند دایر لساناً بر وجود خداوند و هدفمند بودن هستی تأکید دارد، اما تکیه وی بر منیت و درون، درواقع به معنای نادیده انگاشتن نقش و قدرت خالق و نیز پیامبران و اولیای الهی است که رسالت نجات بشریت را بر عهده دارند. از طرفی، همان‌گونه که اشاره شد، وی رستاخیزی برای این جهان هدفمند قائل نیست و آن را رؤیایی صرف می‌داند که باید با تکیه بر روان و پرورش آن در سایه تمرکز بر ارزش‌های شخصی –نه امور توصیه‌شده توسط ادیان یا مصلحان اجتماعی- بدان شکل دلخواه خود را داد و از آن لذت برد؛ دیدگاهی که می‌توان رگه‌های انسان‌گرایی را در سراسر آن مشاهده نمود. 📚پی‌نوشت: 1.دایر، وین، درمان با عرفان، ترجمه جمال هاشمی، تهران: شرکت سهامی انتشار، چ نهم، 1384، ص90. 2.همان، ص252. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
📛 🔵 🔷♦️🔶 1⃣.امام محمّدباقر(ع)، درباره حوادث سخت سال‌های قبل از ظهور می‌فرمایند: ✅«به خدا قسم! تمییز داده می‌شوید و آزمایش خواهید شد، به خدا قسم! می‌شوید؛ چنان‌كه دانه تلخ با غربال از گندم جدا می‌شود» (بحارالانوار، ج 13) 🔷♦️🔶 2⃣.محمّدبن منصور و او از پدرش روایت كرده است كه گفت: 🔻ما در خدمت امام جعفر صادق(ع) صحبت می‌كردیم. ناگهان حضرت متوجّه ما گردید و فرمود: «در مورد چه موضوعی صحبت می‌كنید؟ كجا؟ كی؟ نه، به خدا! آنچه كه شما دیدگان خود را بدان دوخته‌اید، پدید نمی‌آید، مگر بعد از . نه به خدا! آنچه چشمان خود را به آن دوخته‌اید، آشكار نمی‌گردد؛ مگر اینكه شوید. نه به خدا! كسی كه شما چشم به او دارید، نمی‌آید؛ مگر بعد از اینكه از هم امتیاز داده شوید. نه به خدا! امری را كه شما به آن چشم دوخته‌اید، به وقوع نمی‌پیوندد تا آن كسی كه است، معلوم شود و كسی كه است، شناخته شود.» (بحارالانوار، ج 3) 🔷♦️🔶 💢 3⃣.امیرالمؤمنین(ع) ضمن بیان تمثیلی متذكّر می‌شوند؛ ✅ «... شماها از یكدیگر متمایز و جدا می‌شوید تا اینكه نماند، مگر جمعيّتی كه دیگر به ایشان آسیب نرساند.» 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
معبد و کابالیست‌ها ناجی نوع بشر بازی Hellgate: London شیاطین و نیروهای جهنمی در بیشتر به عنوان دشمنان اصلی و یا قدرت‌های مخرّب معرفی می‌شوند که همیشه در مقابل شخصیت‌های اصلی بازی قرار می‌گیرند و سعی دارند تا دنیای آنها را از بین ببرند. در این بازی‌ها معمولاً به شکل هیولاهایی عجیب‌الخلقه ظاهر می‌شوند که به کمک سعی می‌کنند تا قهرمانان بازی را از پیش‌رو بردارند. علاوه بر این، در این بازی‌ها، کاربران به کمک روش‌های خود شیاطین به مبارزه با آنها می‌پردازند و تنها راه نابودی این موجودات، استفاده از خودشان است. یکی از بازی‌هایی که در این سبک طراحی شده است، بازی یا می‌باشد که اولین بار با نام هل گیت: لندن / Hellgate: London به بازار عرضه شد. داستان بازی به باز شدن دروازه‌های جهنم در نقاط مختلف دنیا می‌پردازد که بزرگ‌ترین این دروازه‌ها در شهر لندن باز می‌شود و شیاطین به سرعت شهر را به تصرف خودشان در می‌آورند. انسان‌ها برای بازپس‌گیری شهر و خانه‌هایشان، گروه‌های مبارزه تشکیل می‌دهند اما از آنجا که سلاح‌هایشان در برابر شیاطین کاربردی ندارد به سختی شکست می‌خورند. انسان‌ها در مبارزات متعدد به شدت شکست می‌خورند تا این‌که دو گروه به دفاع از انسانیت برمی‌خیزند و این دو گروه در بازی ها / Templar و ها / Kabbalist معرفی می‌شوند. یا همان که در دوران تشکیل شدند به کمک سلاح‌ها و وسایل جادویی که از گذشته و در دوران جنگ‌های صلیبی به دست آورده بودند به مبارزه با شیاطین می‌پردازند و در بازی این‌طور تصویرسازی می‌شود که این وسایل جادویی به خاطر مقدس بودن، توانایی آن را دارند که موجودات جهنمی را از بین ببرند و این مسئله باعث شد تا تمپلارها به عنوان اولین جنگجو‌ها در خط مقدم شهرت یابند. گروه دوم هستند که پیرو مکتب یهودی می‌باشند. در مکتب کابالا / Kabbalah نیز، استفاده از جادو و ارتباط با دنیای فرابشری امری عادی برای پیروان معرفی می‌شود و در واقع این مکتب بر پایه‌ی جادو شکل گرفته است. پیروان این مکتب در بازی با استفاده از جادو توانسته‌اند تا کنترل برخی از شیاطین را به دست گیرند و با گرفتن اطلاعات از آنها توانسته‌اند، مخفیگاه‌ها و نحوه مبارزه با شیاطین را یاد بگیرند. بازی هل گیت: لندن در سبک نقش‌آفرینی اکشن روایت می‌شود و کاربران در بازی می‌توانند کاراکتر مورد نظرشان را بسازند و با آن به بازی بپردازند. کاربران می‌توانند، رسته مورد نظرشان را نیز برای کاراکترشان انتخاب کنند و در نقش یک تمپلار یا کابالیست به بازی بپردازند. بازی با استفاده از نمادهای و سعی دارد تا به تبلیغ تفکرات این فرقه‌ها بپردازد. برای نمونه، واحد پول در بازی پالادیوم / Palladium نام دارد که نماد فراماسونری بر آن حک شده است. در دموی ابتدایی بازی راوی با استفاده از کتاب / Book of Revelation بیان می‌کند که انسان‌ها همیشه در تاریکی حضور داشتند و فقط تعداد اندکی از آنها با استفاده از آموزه‌های کتاب به حقایق دنیا آگاه شدند و همین این افراد هستند که انسان‌ها را به رستگاری هدایت خواهند کرد. در بازی کابالیست‌ها یا همان پیروان کابالا افرادی باهوش به تصویر کشیده می‌شوند که با دلسوزی سعی دارند دانش خودشان را در اختیار تمام انسان‌ها بگذارند و به آنها کمک کنند تا آینده‌ای پیشرفته برای خودشان بدست آورند. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
📛آسیب‌های فرقه‌ها، مجموعه آسیب‌هایی را در دو سطح فردی و اجتماعی، متوجه قربانی و جامعه می‌سازند که در تحقیقات جامعه‌شناسان و محققان مورد ارزیابی و احصاء قرار گرفته‌‌اند. از آن جمله «مارگارت تالر سینگر»، محقق فرقه‌های انحرافی، ‌آسیب‌های فرق را به چند دسته تقسیم می‌کند: ✖️آسیب‌های فردی و خانوادگی. ✖️آسیب‌های ناشی از به کارگیری روش‌های مجاب‌سازی روانی و کنترل ذهنی پیچیده توسط فرقه‌ها. ✖️آسیب‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی.(1) ✍وی در این رابطه می‌نویسد: «فرقه‌ها برخی از بهترین اذهان جامعه را از آموزش و افکار مثبت منحرف می‌کنند. بسیاری افراد به فرقه‌ها کشانده شدند؛ جایی که تمام سال‌های عمرشان را فقط برای قدرت و منافع رهبر فرقه صرف نموده‌اند. آن‌ها بهترین سال‌های زندگی‌شان را از دست داده‌اند و در صورت جدایی، ممکن است نتوانند توانایی‌ها و استعدادهای قبلی‌شان را به کار گیرند.»(2)«به علت تعهد کاملی که از اعضا خواسته می‌شود...فرقه‌ها آسیب بسیار جدی به روش دموکراتیک زندگی ما می‌زنند. آن‌ها عمداً جلوی اهداف تحصیلی و شغلی را می گیرند، خانواده ها را از هم می‌گسلند، روابط شخصی را به درگیری می‌کشانند و پیروان را به تحویل دادن پس‌انداز، متعلقات و سایر دارایی‌های خود وادار می‌نمایند. در بسیاری از موارد، عواقب عضویت در فرقه، خردکننده، دراز مدت و گاه غیرقابل جبران است.»(3) 📌سینگر تأکید می‌کند: کار برخی اعضای فرقه‌ها به بیمارستان روانی می‌کشد، بعضی سال‌ها بعد از یک تجربه فرقه‌ای منزوی می‌شوند...حتی کسانی که ممکن است مشکلات حاد روانی را تجربه نکرده باشند، اغلب دارای مشکلات قابل‌توجهی برای تطابق با زندگی نرمال (بعد از ترک فرقه) هستند.»(4) 🔺🔻این محقق، طیفی از حوزه‌ها و موارد آسیب قربانیان فرق (که به صورت موانعی برای خروج آن‌ها عمل می‌کنند) را برمی‌شمارد؛ اعتقادات، صداقت و وفاداری، سرسپردگی به رهبر اتوریته، ‌فشار جمع و فقدان اطلاعات، خستگی و سردرگمی‌، ترس (از تنبیهات فرقه)، احساس گناه به سبب آلوده شدن، آسیب‌های روانی، بی‌اعتمادی و بدگمانی، فقدان اعتماد به‌نفس، ترس از خویشتن(ترسی درونی که در صورت ترک فرقه، فرد محکوم به زندگی خفت‌بار خواهدبود. این ترس،‌ریشه در تحقیرهایی دارد که در فرقه بر فرد اعمال می‌گردد.)، ضعف در روابط شخصی و اجتماعی، مقولات ادراکی-فلسفی و...،‌ از آن جمله‌اند که ریشه در آموزش‌ها و زندگی تحت تشکیلات فرقه‌ای دارد. 📚پی‌نوشت: 1. سینگر، مارگارت تالر، فرقه‌ها در میان ما، ترجمه ابراهیم خدابنده، انتشارات دانشگاه اصفهان، 1387، صص116-117. 2. همان، ص122. 3. همان، ص127. 4. همان، ص120. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe