ادعاهای عجیب « اکیست ها » 🔻
♦️ اکیستها بر این باورند که اکنکار جزو کهنترین آموزشها و تعالیم بشری است. آنها مدعیاند که این نوشتهها درون معبد کاتسوپاری نگهداری میشوند و دلیل این مدعا را نوشتههای نأکل دانستهاند. [1]
🔷 اینگونه سندسازی و تمسک به اوهام و نبودهها حکایت از بحران مستندسازی در این شبهآیین دارد. از نظر اکیستها هر آنچه در هستی است از اک پدید آمده و هستیاش تنها با حضور اک دوام مییابد...اک ریشه و بنیان حیات است. [2]
🔶 اک، کالبد تمام نشانههای حیات اعم از بصیرت معنوی، شادابی و طراوت است. [3]
🔷 در اینجا نیز فقط ادعاهایی مطرح شده است که اکنکار قادر نیست آنها را اثبات کند و در واقع سعی دارد بزرگنمایی و ادعاهای شگرف جایگاه دینی خود را اثبات نماید.
🔶 همچنین در نظر آنها اک، سرچشمهٔ تمام مذاهب است و تمام زندگی را در بر میگیرد؛ بنابراین طبق قانونی الهی، تمام مذاهب، دانشها و نوشتههای مقدس و نیز تمام قوانین زندگی از اک مشتق شدهاند.
🔷 استقلال ادیان از شبه آیینی چون اکنکار آنچنان روشن و مبرهن است که حتی خود اکنکار نیز آن را پذیرفته و سعی در نفی کلی ادیان داشته است.
🔶 اکنکار علاوه بر اینکه در بسیاری از مواقع به ردّ کلی ادیان میپردازد، آنها را ساختهٔ دست کل نیرانجان، شیطان، بشر و یا حتی زنان میداند. او مدعی است عوامالناس برای رفع مشکلات خود درصدد تدوین قانون و شرعیات برمیآیند.
🔷 آنها به دنبال کسانی میگردند که بتوانند این حاجت را برایشان برآورده سازند؛ بنابراین ادیان و مذاهب، ساخته و پرداخته میشوند تا بشر را سرگرم کنند. [4]
🔶 توئیچل مدعی است که فرقهها، ادیان و فلسفهها به این منظور تأسیس شدند که پیروانشان را متقاعد کنند پایهگذاران، چقدر بلندپایه و تزلزل ناپذیر بودهاند.
🔷 برای مثال برگسون، هگل، داروین، نیچه، سقراط، فروید، بیکن و بسیاری دیگر، همه ملعبهٔ دست شنوندگانشان بودند و شدیداً مایل بودند شنوندگان به آنها ارج و مقام و منزلت بخشند. [5]
🔶 وی همچنین مینویسد: «زنانِ طبقه زمینی، باعث و مسئول تشکیل ادیان و مذاهب هستند. به تعبیری، زنان یونان قدیم از زنان امروز که دم از تساوی حقوق و مقام اجتماعی با مرد میزنند، در وضعیت بهتری قرار داشتند.»[6]
🔷 بهواقع اگر ادیان و مذاهب از اک سرچشمه گرفته باشند باید نشئهای از حقانیت را درون خود داشته باشند و دستکم گوشهای از آنها به حقانیت منجر شود.
🔶 اما اینگونه منشأ تراشی برای ادیان، نشان از آن دارد که اکنکار استقلال آنها از اک را پذیرفته و بهناچار چنین منشأ سازیهایی را رواج داده است.
🔷 اکنکار مدعی است تعالیمش برای رهایی انسان از پیچیدگی ادیان و مسلکهای عرفانی دیگر است. تناقضگویی اکنکار از آنجا آشکار میشود که پال توئیچل در سخنی دیگر، درک و فهم اکنکار را ویژهٔ کسانی میداند که برگزیده شدهاند:
🔶 «معدود کسانی هستند که قادر به فهم و تشخیص نحوهٔ کارکرد اک باشند. حیطه [آن] اینچنین پرجلال و بینهایت پهناور است. انتخابشدگانِ اندکی که به سوی [آن] میآیند، در مقایسه با سایر طرق معنوی، در واقع سعادتمندترین پیروان به حساب میآیند.»[7]
🔷 در اکنکار باوری وجود دارد که طبق آن پاسخگویی به تناقضات و اشکالات، جایز نیست؛ چه اینکه کشف تناقض و اشکال، فعّالیتی ذهنی است و فعّالیت ذهنی از نظر اکیستها پذیرفتنی نیست و باعث گمراهی میشود.
♦️ ازهمینروی اکیستها و استادان واقعی اکنکار هرگز خود را ملزم به پاسخگویی به این تناقضها و یا اشکالها نمیدانند.
♦️ اکیستها بر این باورند که فقط تجربه است که انسان را به واقعیت میرساند و این تجربه نیز فقط برای عدهٔ معدودی مهیا شده تا به مرحلهٔ انتخابشدگی دست یابند.
🔷 با این ادعا دیگر هیچ جایی برای جهانشمولی و عمومیت برای اکنکار باقی نمانده و نمیتوانند ادعا کنند به راحتی قادرند انسان را به آرامش و سعادت ابدی برسانند.
🔶 ادعای دیگر درباره قدرت لایتناهی و اعجابانگیز اکنکار است. پیروان پال توئیچل مدعیاند اکنکار از آنچنان قدرت شگرفی برخوردار است که میتواند هرگونه انحراف را در انسان و جوامع بشری از بین ببرد. به دست آوردن این قدرت است که انسان را در زندگی فردی و اجتماعی به قلهٔ مقصود نزدیک میکند.
🔷 اکنکار با حمله به تمام مصلحان اجتماعی، روانشناسان و جامعه شناسان، آنان را به این گمانه زنی متهم میکند که دلیل انحرافات در زندگی را نداشتن اهداف فردی و اجتماعی میدانند، در حالیکه آنها سخت به بیراهه میروند.
🔶 اکنکار مدعی است که این افراد نمیدانند آنچه سبب این گمراهی و انحراف است فراموش کردن اک و اکنکار است. [8]
🔷 ادعای چنین توانایی را میتوان بهراحتی به آزمون گذارده، تجربه نمود. جامعهٔ آماری برای این آزمون میتواند جامعهای باشد که اکنکار بیشترین تأثیر را بر آنان داشته است.
🔶 جامعهٔ غرب و بهویژه آمریکا میتواند نمونهٔ آماری خوبی باشد. اکنکار باید بتواند بدون مطالعات جامعهشناختی و روانشناختی به اصلاح این جوامع بپردازد و در این صورت ما نباید شاهد آمار جرم و جنایت و فقر و فحشا و ... باشیم.
♦️ این در حالی است که آمار جرم و جنایت در این جامعه و دیگر جوامع غربی سرسامآور است.
🔷 پرسش درخور دیگری که اکیستها را به شدت با چالش مواجه کرده، زندگی پیامبران این شبهآیین است. اگر از وقایع زندگانی توئیچل و کلمپ بگذریم باز هم زندگی گرایس عرصه را بر آنان تنگ میکند.
🔶 بنا به ادعای کلمپ، داروین گرایس، دومین پیامبر این شبهآیین دچار نفسانیات شده و از مقام ماهانتایی خلع شده است.
♦️ وانگهی اگر گرایش به اکنکار میتوانست نفسانیات انسان را به گونهای بخشکاند که انسان به قلهٔ تعالی معنوی و صلاح، صعود کند، پیامبر این شبهآیین از همه بیشتر مستحق تعالی معنوی بود. [9]
🔻 پینوشت:
[1]. اک ویدیا دانش باستانی پیامبری، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بیجا، 1376، ص 193.
[2]. شریعتکیسوگماد، توئیچل، دوجلد، ترجمه هوشنگ اهرپور، بیجا، بیتا، ج 1، ص 5.
[3]. همان، ص 53.
[4]. همان، ص 281.
[5]. دندان ببر، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، چ پنجم، تهران، نگارستان کتاب و زرین، 1381، ص 150.
[6]. سرزمینهای دور، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، چ دوم، تهران، نگارستان کتاب و زرین، 1379، ص 97.
[7]. شریعتکیسوگماد، توئیچل، دوجلد، ترجمه هوشنگ اهرپور، بیجا، بیتا، ج 1، ص 263.
[8]. همان، ص 277.
[9]. سودای دینداری، عبدالحسین سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 54.
#عرفان_های_نوظهور
#عرفان_کاذب
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دشمن_شناسی
♨️دلار شده ۲۵ هزار تومن، خونه متری ۲۳ میلیون تومن، پراید صد میلیون رو رد کرده، بورس به طرز مشکوکی منفی شده و دولت فقط نظاره گره؛ تعجب نکنید!
👈ماموریت روحانی رو دکتر کوشکی چند ماه قبل افشا کرد:
🔸روحانی ماموریت داشت ایران رو بدون سپرهای دفاعی و پایههای قدرتش تحویل بده!
#نفوذ
#ستون_پنجم_دشمن
https://eitaa.com/antihalghe
اطلاعیه
در پی انتشار مطلبی از طرف موسسه فرق و ادیان، در رابطه با فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، مبنی بر وابستگی این فروشگاه ها به سازمان های فرقه ای ضد اسلامی و ترغیب جامعه به عدم خرید از آن،
بدینوسیله موسسه فرق و ادیان اعلام می دارد، مطلب منتشره هیچ ارتباطی با این موسسه نداشته و انتساب آن به این موسسه کذب است.
توضیح:
انتشار این نوع مطالب بدون مدرک و مستندات، یا از سوی افراد ناآگاه و سطحی نگر با نیت برخورد با نمادهای باستانگرایی است و یا نقشه ای از سوی رقبا برای رکود اقتصادی و ورشکستگی رقیب.
ضمن رد و عدم تایید مطلب مورد نظر، موسسه فرق و ادیان هیچ اظهار نظری در این موضوع نکرده است.
https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام به جهت توهین مجدد به پیامبر اسلام(ص) مصاحبه عباس لاجوردی با کاریکاتوریست دانمارکی و کشیش امریکایی که در برنامه ماه عسل رونمایی شد تقدیم حضورتان
کاری از عباس لاجوردی فیلمساز بین المللی، ممنون از ایشون که فیلم را برای بنده ارسال کردند.
https://eitaa.com/antihalghe
⭕️ سوءاستفاده عرفانهای کاذب از فطرت و عرفان اسلامی
🔸معنویت های نو ظهور در راستای تمنای فطری انسان هستند ولی پاسخی مسخ شده به آن می دهند. فطرت، شیفته عاشق شدن و دل بستن است اما معنویت های نوظهور نظیر اشو و #کوئیلو عشقی هوسناک و شهوت آلود را پیشنهاد می کنند. فطرت ما تشنه مشاهده عظمت و شکوه و جلال و تجربه هیبت و خشیت است اما مرلین منسون پاسخ آن را با کلیپ ها و موسیقی هول ناک بلک متال می دهد. ما شیدای پرستیدن هستیم ولی #سای_بابا خود را خدای پرستیدنی و خالق هستی معرفی می کند.
🔹فرقه ها به دلیل نفوذ در فرهنگ مسلمین، تعالیم و روش های خود را با برخی از آموزه های #اسلام همانند معرفی کرده و اذعان می کنند که ما همان چیزی را می گوییم و می خواهیم که عرفان اسلامی می جوید، تنها زبان و شیوه ما امروزی، متفاوت و عرفی تر است. به این جهت لازم است تفاوت ها و کاستی های این جریان های معنویت گرا، نقادی و تبیین شود، تا این شبهه را بر طرف کند.
♦️شناخت نقاط ضعف و کژی ها و کاستی های عرفان ها یا #ادیان عصر جدید، میتوان که در ارائه امروزین عرفان اسلامی و باز تولید تعالیم و آموزه های آن بر اساس شرایط مخاطب معاصر به بی راهه نرفت و آسیب های نوآوری در این حوزه را کاهش داد.
https://eitaa.com/antihalghe
#فهم_عاشورایی
به پویش من محمد را دوست دارم در روز پنجشنبه ۲۰ شهریور بپیوندید و استوری کنید و # هشتک بزنید
#من_محمد_رسول_الله_را_دوست_دارم
#من_عاشق_محمد_رسول_الله_هستم
https://eitaa.com/antihalghe
چگونگی شکلگیری فرقه شیطانپرستی مدرن 👹✝️🔯🔻
♦️ سالهای پس از رنسانس را میتوان به سالهای افسار گسیختگی جهان غرب در تمامی ابعاد فردی، اجتماعی و جنبههای متعدد روابط انسانی توصیف کرد.
🔷 پس از برداشته شدن یوغ تعالیم متعصب کلیسای کاتولیک از گردن انسان غربی، چند کنش مهم فکری و فلسفی شکل گرفت که از جملهی آنها، رویکردهای متفاوت به مسئلهی انسان و رابطهی او با خداست که زمینههای شکلگیری بسیاری از جریانهای فلسفی را فراهم آورد.[1]
🔷 قرنها بعد یعنی در سالهای آغازین قرن بیستم، برخی عناصر فاسدالاخلاق با اتکا به گرایشها و نظرهای توراتی و پروتستانی به طور مخفیانه جریان فرقه های شیطانپرستی را با ویژگیهایی همچون گناهگرایی، قتل، تجاوزهای جنسی، نابودکردن اصول اخلاقی، بیتوجهی به مسائل توحیدی و... پایهگذاری کردند.
🔷 اگرچه فطرت خداجوی انسان عاملی بازدارنده در تمایل یافتن تعداد زیادی از افراد به این جریان شده است، ولی استفاده از موسیقیهای جذاب و متنوع، انجام اعمال خارقالعاده و دور از ذهن، تهی شدن انسان غربی و عصر جدید از معنویت و اتصال به منبع فیض، موجبات گرایش افراد اندکی را به اینگروهها فراهم آورد.
♦️ نکتهی حائز اهمیت آن است که با وجود عدم استقبال عمومی از عضویت در فرقه های شیطانپرستی، آموزهها و تعالیم گمراهکنندهای توسط ایشان و به وسیلهی ابزارهایی که از سوی قدرتهای بزرگ سیاسی در اختیارشان قرار گرفته، منتشر شده و میشود.
♦️ این فرقه ها در سراسر جهان همواره به عنوان کانونهای فساد و فحشا شناخته میشوند.
🔷 سال 1960 را میتوان به طور جدی آغاز دور جدید حیات و فعالیت شیطانپرستان در آمریکا دانست؛ یعنی زمانی که یک جریان خاص شیطانپرستی مسیحی(آنتوان لاوی مؤسس کلیسای شیطان) به طور رسمی در کشور آمریکا فعالیت خود را به عنوان یک فرقه و مکتب آغاز کرده است.
♦️ نکتهای قابل توجه، نقش جدی یک مأمور شناخته شدهی سازمان مرکز جاسوسی آمریکا در شکلگیری جریان یاد شده است.
🔷 کسب قدرت تاریکی برای شیطانپرستی، به دستآوردن نیروهای نهفته در تاریکی، کسب قدرتی است درونی و بیپایان و انرژی عظیمی که این امکان را به شما میدهد تا روح خود را ارتقا بخشید و کمبودهایش را با قدرت جایگزین کنید.
🔶نکتهی مهم در برگزاری این مراسم این است که هرگز نباید به نتیجه بدگمان باشید. خالصانه به نیروی روح خود و روح تاریکی ایمان داشته باشید. آنچه باقی میماند آرامش و دوری از افکار بیهوده است که باید در خود ایجاد کنید.[2]
🔻 از جمله موارد لازم برای کلیسای شیطان :
محراب 🔷 مقابل دیوار غربی قرار گرفته و پارچهی سیاهی به روی آن کشیده میشود. بالای سر محراب (روی دیوار) ستارهی پنج پر وارونه نصب می کند.
🔶 روی محراب دو شمع سیاه روی پایه، خنجر مخصوص مراسم جمجمهی انسان، یک زنگ، یک آتشدان و یک جام می گذارند (برای نور بیشتر از شمعهای سیاه در گوشههای اتاق استفاده می کنند).
خون 🔷 جام را به مایعی به رنگ قرمز پرمی کنند. ماهیت مایع اهمیتی ندارد زیرا که این مایع نماد خون قربانی است.
آتش 🔶 آتشدان را درست مرکز محراب قرار می دهند.
پوشش 🔷 تماما سیاه همراه با ستارهی 5 پر وارونه آویخته بر گردن.
🔶 شیطانپرستی در زمانهای بسیار قدیم و قرون اولیه خلقت آدمی در چندین زمان انجام میگرفت. اولین زمان هنگام کسوف و خسوف بود.
🔷 در این هنگام که شیطان و خدای تاریکی از انسانها عصبانی هستند و منتظر هدیهی خود هستند و اگر برای آنها قربانی انجام نمیگرفت خدای تاریکی تمام انسانها را قتل عام میکردند، لذا برای آرامش شیطان، قربانی کردن انسان انجام میشد.
🔶 این مراسم به خصوص در قبایل آمریکای جنوبی بسیار فراوان دیده شده به گونهای که اکتشافات به دست آمده وجود این قربانی کردنها را تصدیق میکند و اتاقهای مخصوص قربانی کردن نیز به شیوهای خاص بنا شده بود و تزئینات خاص خود را داشت.
🔷 البته قربانی کردن انسان در زمانهای دیگر نیز انجام میشد که این عمل در دورهی کنونی در یک شب کاملا تاریک انجام میشود. مهمترین اعمال آنها اعمالی است که همیشه انجام میدهند و در آن به انجام امور جنسی میپردازند.
🔶 همچنین از شیطان برای پیشبرد اهداف حاضرین کمک میخواهند و اگر کسی مشکلی داشته باشد برای حل مشکل وی دعا میشود. مراسم بعدی، مراسم عضویت یک عضو جدید به این فرقه است که این کار توسط کشیش کلیسای شیطان و یا همسر وی (بستگی به مذکر یا مؤنث بودن عضو جدید دارد) انجام میشود.[3]
🔷 اين مراسم در هنگام عضويت يك عضو جديد به فرقه شيطان پرستي انجام مي شود و به اين صورت است كه شخص جديد عريان شده و توسط كشيش كليساي شيطان، يا همسر وي به پنج عضو بدن او بوسه زده مي شود، ﺑﻮﺳﻪ ﻫﺎ ﺑﺮ ﺯﺍﻧﻮ , آﻟﺖ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ , ﺳﯿﻨﻪ ﻫﺎ ﻭ ﻟﺒﺎﻥ ﺷﺨﺺ ﺟﺪﯾﺪ ﺯﺩﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ. يكي از اين اعضا، آلت تناسلي اوست.
♦️ به عقيده آنها اين كار «باعث خير و بركت او، تقدس او در بين شيطان پرستان، تشكر از وي به منظور عضو شدن و در نهايت قبولي فرد خواهد شد!» احترام بيش از حد اين فرقه به عضو مخصوص توليد مثل، به اين دليل است كه آنها هر چه در جهان وجود دارد را مديون آلت تناسلي مي دانند و معتقدند كه مي بايست نهايت لذت جنسي غيراخلاقي را در اين دنيا ببرند.
https://eitaa.com/antihalghe
📚معرفی کتاب
📌دانلود کتاب شیطان پرستی مدرن
🖋نویسنده: حسین بابازاده مقدم
https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B4%DB%8C%D8%B7%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86/book/28046