eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
229 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺🔻 جمن نیوز؛ جریان ایلیا میم رام الله به سرکردگی پیمان فتاحی از اواسط دهه 1370 فعالیت خود را آغاز کرد. پیمان فتاحی جوانی کرمانشاهی و بدون سابقه روشن تحصیلاتی و پژوهشی است. وی با پنهان کردن هویت اصلی خود سعی می کرد چهره ای کاریزما از خود ارائه داده و خود را دارای نیروی های خارق العاده معرفی نماید. فعالیت‌های پیمان فتاحی با نامهایی نظیر "استاد ایلیا"، "استاد الیاس" و "استاد میم رام الله" صورت می گرفت. 🔸 وی با برگزاری سخنرانی های عمومی به دنبال ارائه مفاهیمی بود که به نیاز معنوی مردم مربوط می شد و از این طریق به جذب شاگردان و مریدان می پرداخت. مفاهیم و آموزه های پیمان فتاحی در قالب روش هایی که به جهت وجود فضای سیاسی اجتماعی خاص موجود در آن دهه، مورد استقبال فروان بود، ارائه میشد. از جمله آن‌ روش ها می توان به «تفکر خلاق»، «تکنیک های تصمیم گیری و مدیریت»، «تفکر متعالی»، «تکنیک های طلایی ارتباطات» و... اشاره کرد. 🔹 البته این موضوعات به عنوان پوسته و لایه ظاهری فعالیت های تشکیلاتی او بوده و صرفا با هدف جذب شاگردان و عادی سازی فعالیت ها صورت می‌گرفته است. اما در جلسات نیمه عمومی و خصوصی مباحثی درحوزه جهان‌بینی و نگاه انسان به هستی و نوع ارتباط انسان با خداوند متعال ارائه می‌شده است. 🔸 این مباحث به صورت راز آلود و پیچیده در قالب مفاهیمی کلی و غیر قابل درک مطرح می‌شد به نحوی که نیاز به وجود پیمان فتاحی به عنوان دانای کل و استاد مسلط به این مفاهیم در میان شاگردان و مریدان همیشه وجود داشته باشد و بدین وسیله بتواند مریدان را در خدمت خود حفظ کند. 🔹 فعالیت های این جریان رفته رفته گسترده تر شده و تا اواسط دهه هشتاد ادامه داشت تا اینکه این فعالیت ها در قالب گروهی به نام (جمعیت ال یاسین) تجمیع شده و در زمینه های مختلف فرهنگی اجتماعی ادامه پیدا کرد. پس از آن به دنبال ممنوعیت فعالیت این فرد در سطح عمومی و پراکنده شدن شاگردان، به دوران افول خود رسید طوری که در سال های اخیر اثر چندانی از سخنان و ادعا های وی جز در موارد نادر، چیزی مشاهده نمی‌گردد . 🔸 جریان های شبه معنوی به دلیل عدم توانایی در ارائه معنویت اصیل و مطلوب معمولا بعد از گذشت مدتی توان اداره معنوی زندگی افراد و برقراری آرامش حقیقی را ندارند، به همین دلیل معمولا پس از افول هر جریانی تشکل های معارض جدیدی با هدف گسترش جریان های بدلی برای کنترل جوامع و هدایت انسان ها در مسیر اهداف نامبارک خود شکل می گیرد . به نظر میرسد تنها راه برچیده شدن این جریان ها وعدم ظهور و بروز آنان، ارائه معنویت اصیل دینی به شکلی همه فهم، عملیاتی و با زبان روز باشد. ادامه یادداشت👇
🔹 در حال حاضر جریان رام‌الله بسیار ضعیف شده و می توان گفت برای زنده نمایی خود می کوشد. با توجه به جستجوهای انجام گرفته فعالیت های کنونی جریان ایلیا در فضای مجازی به شرح زیر است: 🔸 در پیام رسان توییتر فعالیت قابل توجهی توسط این جریان صورت نمی گیرد. در سالهای 2013 تا 2017 صرفا جملات کوتاهی از پیمان فتاحی توسط دوستداران او منتشر شده است که در همان زمان نیز بازخورد قابل ملاحظه‌ای نداشته است. در سه سال اخیر فعالیتی در توئیتر نداشته و توئیتی از آنها انتشار نیافته است. 🔹 در اینستا گرام فعالیت ها بیشتر بوده و در دو، سه پیجی که به این جریان مربوط می شود، جملات و تصاویری از پیمان فتاحی به اشتراک گذاشته شده است، که البته در اینجا هم کامنت ها و پاسخ ها و لایک ها بسیار ناچیز است. 🔸 در فیس بوک چند صفحه با عنوان طرفداران ایلیا رام الله و یا به نام شخصی او (پیمان فتاحی) وجود دارد و پست هایی به اشتراک گذاشته شده که خیلی قدیمی نیست. ولی استقبالی از پیام ها صورت نگرفته و بازخورد قابل توجهی نداشته است. 🔹 در تلگرام نیز چهار کانال با عنوان نظریات ایلیا رام الله و معرفی ایشان فعال است که فیلم ها و گفته هایی را از فتاحی انتشار می‌دهد که مطالبش بروز است. اعضای این کانال ها بین 500 تا 600 نفر می‌باشند. 🔸 در سایت های اینترنتی مطالب و اخبار پراکنده ای از این جریان و شخص پیمان فتاحی وجود دارد. در این بین مهمترین و کاملترین سایت با نام "شاگردان خارج از کشور استاد ایلیا" می‌باشد. 🔹 در مجموع به نظر می رسد این جریان در حال احتضار است و یا به کما رفته و علائم حیاتی بسیار ضعیفی دارد. در این شرایط افراد معدودی می کوشند این نشانه های حیاتی را تداوم بخشند. این موضوع ممکن است آغازی بر پایان حیات این جریان باشد و یا دوره ای از نهفتگی که پس از این دوباره بازگردد و جنبشی را آغاز کند. 🔸 به هرحال این جریان قبلا نشان داده که می تواند افرادی را بفریبد و به بازی های فرقه ای سرگرم سازد. بنابراین لازم است که جامعه را نسبت به آن آگاه نگهداریم. زیرا بهترین فرصت برای نوزایی فرقه ها زمانی است که آنها فراموش را می کنیم و از میان رفته می پنداریم. https://jamannews.ir/1001/
❓هیدرا، پروژه حمله به ایران به کدام مرحله رسید؟ در تهاجم سال ۲۰۰۶ به لبنان هرچند وانمود شد به بهانه ربوده شدن ۲ سرباز انجام شده، اما در واقع جزئی از نقشه هیدرا بود. طرح هیدرا برگرفته از استوره باستانی مار آبی لرنا (هیدرا) بود که هرکول پس از قطع سرهای متعدد آن، نابودش کرد. 🔻طبق این طرح که در انستیتوی تحقیقات امنیت ملی برنامه‌ریزی شده بود و دانی برکوویچ در سال ۲۰۰۷ آن را منتشر کرد، باید سرهای دشمنان قطع شود. اول از سرهای کوچک شروع می‌کنند بعد سرهای بزرگتر را می‌زنند، اول حمله به حزب‌الله، سپس سوریه و در نهایت خود ایران. 💢شکست صهیونیست‌ها در جنگ ۲۰۰۶ و شکست پروژه تکفیری در سوریه جلوی مصیبت بزرگی را برای ایران گرفت که به خاطر آن حمله غیرنظامی همه جانبه‌ای را آغاز کردند که با نام Hybrid war تعریف می‌شود. 🔻در این طرح از طریق عملیات‌های کوچک امنیتی و رسانه‌ای بوسیله مزدوران و نفوذی‌ها و فشار اقتصادی و تحریم شدید، با ایجاد نارضایتی عمومی کشور را به آشوب کشیده و تروریست‌های مسلح خارجی را وارد کشور می‌کنند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ سخنان رهبر انقلاب درباره مدعیان دروغینی که ادعای ارتباط با امام زمان علیه السلام داشتند. ⚠️ ضرورت مبارزه با دکان داران دروغین https://eitaa.com/antihalghe
💚 چالش زیبای سوئدی ها: بوسیدن قرآن VS اهانت به قرآن https://eitaa.com/antihalghe
اوج ذلت پذیری در عرفان کاذب فالون دافا ☯️🔻 ♦️ لی هنگجی قوانین تحقیرآمیزی را برای افزایش تقوا معرفی می‌کند که به راستی شأن انسانی را در هم می‌شکند. 🔷 او انسان را به ستم‌پذیری و سکوت در برابر تعرض‌ها و همانند بیماران روانی و عقب مانده عمل کردن تشویق می‌کند. 🔶 البته گذشت و بخشش به‌ویژه در جایی که احتمال اصلاح طرف خطاکار باشد بسیار پسندیده است؛ اما وی می‌گوید: 🔷 «در جهان ما قانونی وجود دارد: بدون از دست دادن، چیزی بدست نمی‌آید. وقتی مردم شخص عقب‌افتاده را می‌بینند، او را تحقیر می‌کنند. مثلاً می‌گویند [تو ابله بزرگ!] وقتی دهانشان را باز می‌کنند، تا به او توهین کنند، تکه‌ای از تقوا پرتاب می‌شود. 🔶 وقتی با کسی بدرفتاری کرده‌اید، طرفی هستید که از او چیزی گرفته‌اید و بنابراین مجبورید چیزی از دست بدهید. وقتی کسی جلو رفته و به او لگدی بزند، دوباره تکه‌ای از تقوا را به آن طرف پرتاب خواهد کرد. 🔷 وقتی کسی به او ناسزا گفته، یا او را با لگد می‌زند، فقط لبخندی می‌زند «ادامه بده، تو داری در این مدت به من تقوا می‌دهی و من تکه‌ای از آن را به تو برنخواهم گرداند» اگر حقایق سطوح بالاتر را به کار ببریم، درباره‌ی این بیندیشید، چه کسی زرنگ است؟ آیا او فرد زرنگی نیست؟»[1]
♦️ از این سخنان لی هنگجی برمی‌آید که برای اینکه تقوا یا ماده‌ی سفید را به دست آورید، باید رنج بکشید. پس اگر به شما اهانت یا ظلم شد، مثل احمق‌ها لبخند بزنید و شادی کنید؛ زیرا بهترین چیز عالم را به شما داده است. 🔷 این توصیه‌ها با وجدان انسان سازگار نیست. ما می‌خواهیم حرمت و احترام‌مان حفظ شود، در برابر تعرضات از خود دفاع می‌کنیم. البته اگر کسی از روی نادانی رفتار نادرستی انجام دهد، باید کریمانه از او گذشت؛ چنان‌که قرآن کریم در توصیف بندگان خدا می‌فرماید: 🔶 «وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا.[سوره فرقان، آیه 63] بندگان خدا با فروتنی روی زمین راه می‌روند و اگر جاهلان به آنان چیزی بگویند، با روی خوش سلام می‌کنند. 🔷 اما این برخورد در جای خود نیکوست. اگر کسی ظالم بود چه باید کرد؟ اگر ما در برابرش سکوت کنیم، باز هم ظلم می‌کند؛ ظلمی بزرگ‌تر و دستش را به روی دیگران هم می‌گشاید. در این موارد قرآن کریم نهیب می‌زند که: 🔶 «وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيرًا» [سوره نساء، آیه 75]. چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانى که (به دست ستمگران) تضعیف شده اند، پیکار نمى کنید؟! همان افراد (ستمدیده اى) که مى گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر (مکّه)، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، براى ما سرپرستى قرار ده; و از جانب خود، یار و یاورى براى ما تعیین فرما»! 🔻 اما لی هنگجی می‌گوید: «یک تمرین کننده بودن امری است فوق طبیعی. پس به عنوان فردی فوق طبیعی باید با خودتان بر طبق اصول فوق طبیعی رفتار کنید؛ به جای اینکه خود را با اصول و منطق مردم عادی بسنجید. 🔷 وقتی رابطه‎ی کارمایی موضوعی را نمی‌دانید، احتمال آن وجود دارد که آن را به‌طور نادرستی اداره کنید... بعضی اشخاص می‌گویند: «اما من فقط می‌خواهم مطمئن شوم که عدالت رعایت شود.» 🔶 خیلی خوب، پس همگی باید در دانشکده‌ی پلیس ثبت‌نام کنیم؟... وقتی مردم دعوا می‌کنند و شاید یکی به دیگری لگد بزند، یا یکی از آن‌ها ضربه‌ی محکمی به دیگری بزند، ممکن است آن شخص به فرد دیگر چیزی بدهکار بوده و حالا آن‌ها در حال تصفیه کردن بدهی هستند. بنابراین، اگر پادرمیانی کنید، نمی‌توانند آن را تصفیه کنند و مجبورند آن را دوباره دفعه بعد انجام دهند... 🔷 اگر حتی در مورد چیزهایی مثل قتل یا آتش‌سوزی کاری انجام ندهید، پس در مورد چه چیزی کاری انجام خواهید داد؟ اما یک چیز هست، این چیزها زیاد ربطی به ما تزکیه کنندگان ندارند».[2] 🔶 پادرمیانی در حل اختلاف‌های مردم، برقراری صلح و آشتی و ترویج مهربانی و نیکی، برترین مهرورزی و نیک‌خواهی است. مبارزه و جهاد با ظلم هم رنج است و بردباری می‌خواهد و هم تلاش برای برطرف کردن ستم و جور از مردمی که دست به دعا برداشته و راه نجاتی می‌جویند و از خودشان کاری برنمی‌آید. ♦️ برترین نیکوکاری و شفقت و مهربانی است که معنویت اسلامی بر آن تأکید دارد و فالون دافا، به بی‌تفاوتی در برابر مردم ستم‌پذیری درباره‌ی خود و دیگران دعوت می‌کند و نام آن را تزکیه، حفظ تقوا و به دست آوردن کونگ می‌گذارد.[3] 🔻پی‌نوشت: [1] . لی هنگجی، شوآن‌ فالون، تهران: نشر درسا، ۱۳۸۱، ص ۳۹۷. [2] . همان، ص ۴۱۲. [3] . حمیدرضا مظاهری‌سیف، جریان‌شناسی انتقادی عرفان‌های نوظهور، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ۱۳۸۹، ص ۳۵۳. https://eitaa.com/antihalghe
4_5960928098722515045.pdf
533.5K
⚠️ جریان تحریف چیست و چگونه عمل می کند؟ چرا مقام معظم رهبری به جریان تحریف پرداختند؟ https://eitaa.com/antihalghe
ادعاهای عجیب « اکیست ها » 🔻 ♦️ اکیست‌ها بر این باورند که اکنکار جزو کهن‌ترین آموزش‌ها و تعالیم بشری است. آن‌ها مدعی‌اند که این نوشته‌ها درون معبد کاتسوپاری نگهداری می‌شوند و دلیل این مدعا را نوشته‌های نأکل دانسته‌اند. [1] 🔷 این‌گونه سندسازی و تمسک به اوهام و نبوده‌ها حکایت از بحران مستندسازی در این شبه‌آیین دارد. از نظر اکیست‌ها هر آن‌چه در هستی است از اک پدید آمده و هستی‌اش تنها با حضور اک دوام می‌یابد...اک ریشه و بنیان حیات است. [2] 🔶 اک، کالبد تمام نشانه‌های حیات اعم از بصیرت معنوی، شادابی و طراوت است. [3] 🔷 در این‌جا نیز فقط ادعاهایی مطرح شده است که اکنکار قادر نیست آن‌ها را اثبات کند و در واقع سعی دارد بزرگ‌نمایی و ادعاهای شگرف جایگاه دینی خود را اثبات نماید. 🔶 هم‌چنین در نظر آن‌ها اک، سرچشمهٔ تمام مذاهب است و تمام زندگی را در بر می‌گیرد؛ بنابراین طبق قانونی الهی، تمام مذاهب، دانش‌ها و نوشته‌های مقدس و نیز تمام قوانین زندگی از اک مشتق شده‌اند. 🔷 استقلال ادیان از شبه آیینی چون اکنکار آن‌چنان روشن و مبرهن است که حتی خود اکنکار نیز آن را پذیرفته و سعی در نفی کلی ادیان داشته است. 🔶 اکنکار علاوه بر این‌که در بسیاری از مواقع به ردّ کلی ادیان می‌پردازد، آن‌ها را ساختهٔ دست کل نیرانجان، شیطان، بشر و یا حتی زنان می‌داند. او مدعی است عوام‌الناس برای رفع مشکلات خود درصدد تدوین قانون و شرعیات برمی‌آیند. 🔷 آن‌ها به دنبال کسانی می‌گردند که بتوانند این حاجت را برایشان برآورده سازند؛ بنابراین ادیان و مذاهب، ساخته و پرداخته می‌شوند تا بشر را سرگرم کنند. [4] 🔶 توئیچل مدعی است که فرقه‌ها، ادیان و فلسفه‌ها به این منظور تأسیس شدند که پیروانشان را متقاعد کنند پایه‌گذاران، چقدر بلندپایه و تزلزل ناپذیر بوده‌اند. 🔷 برای مثال برگسون، هگل، داروین، نیچه، سقراط، فروید، بیکن و بسیاری دیگر، همه ملعبهٔ دست شنوندگانشان بودند و شدیداً مایل بودند شنوندگان به آن‌ها ارج و مقام و منزلت بخشند. [5] 🔶 وی هم‌چنین می‌نویسد: «زنانِ طبقه زمینی، باعث و مسئول تشکیل ادیان و مذاهب هستند. به تعبیری، زنان یونان قدیم از زنان امروز که دم از تساوی حقوق و مقام اجتماعی با مرد می‌زنند، در وضعیت بهتری قرار داشتند.»[6] 🔷 به‌واقع اگر ادیان و مذاهب از اک سرچشمه گرفته باشند باید نشئه‌ای از حقانیت را درون خود داشته باشند و دست‌کم گوشه‌ای از آن‌ها به حقانیت منجر شود. 🔶 اما این‌گونه منشأ تراشی برای ادیان، نشان از آن دارد که اکنکار استقلال آن‌ها از اک را پذیرفته و به‌ناچار چنین منشأ سازی‌هایی را رواج داده است. 🔷 اکنکار مدعی است تعالیمش برای رهایی انسان از پیچیدگی ادیان و مسلک‌های عرفانی دیگر است. تناقض‌گویی اکنکار از آن‌جا آشکار می‌شود که پال توئیچل در سخنی دیگر، درک و فهم اکنکار را ویژهٔ کسانی می‌داند که برگزیده شده‌اند: 🔶 «معدود کسانی هستند که قادر به فهم و تشخیص نحوهٔ کارکرد اک باشند. حیطه [آن] این‌چنین پرجلال و بی‌نهایت پهناور است. انتخاب‌شدگانِ اندکی که به سوی [آن] می‌آیند، در مقایسه با سایر طرق معنوی، در واقع سعادت‌مندترین پیروان به حساب می‌آیند.»[7] 🔷 در اکنکار باوری وجود دارد که طبق آن پاسخ‌گویی به تناقضات و اشکالات، جایز نیست؛ چه این‌که کشف تناقض و اشکال، فعّالیتی ذهنی است و فعّالیت ذهنی از نظر اکیست‌ها پذیرفتنی نیست و باعث گمراهی می‌شود. ♦️ ازهمین‌روی اکیست‌ها و استادان واقعی اکنکار هرگز خود را ملزم به پاسخ‌گویی به این تناقض‌ها و یا اشکال‌ها نمی‌دانند.
♦️ اکیست‌ها بر این باورند که فقط تجربه است که انسان را به واقعیت می‌رساند و این تجربه نیز فقط برای عدهٔ معدودی مهیا شده تا به مرحلهٔ انتخاب‌شدگی دست یابند. 🔷 با این ادعا دیگر هیچ جایی برای جهان‌شمولی و عمومیت برای اکنکار باقی نمانده و نمی‌توانند ادعا کنند به راحتی قادرند انسان را به آرامش و سعادت ابدی برسانند. 🔶 ادعای دیگر درباره قدرت لایتناهی و اعجاب‌انگیز اکنکار است. پیروان پال توئیچل مدعی‌اند اکنکار از آن‌چنان قدرت شگرفی برخوردار است که می‌تواند هرگونه انحراف را در انسان و جوامع بشری از بین ببرد. به دست آوردن این قدرت است که انسان را در زندگی فردی و اجتماعی به قلهٔ مقصود نزدیک می‌کند. 🔷 اکنکار با حمله به تمام مصلحان اجتماعی، روان‌شناسان و جامعه شناسان، آنان را به این گمانه زنی متهم می‌کند که دلیل انحرافات در زندگی را نداشتن اهداف فردی و اجتماعی می‌دانند، در حالی‌که آن‌ها سخت به بی‌راهه می‌روند. 🔶 اکنکار مدعی است که این افراد نمی‌دانند آن‌چه سبب این گمراهی و انحراف است فراموش کردن اک و اکنکار است. [8] 🔷 ادعای چنین توانایی را می‌توان به‌راحتی به آزمون گذارده، تجربه نمود. جامعهٔ آماری برای این آزمون می‌تواند جامعه‌ای باشد که اکنکار بیشترین تأثیر را بر آنان داشته است. 🔶 جامعهٔ غرب و به‌ویژه آمریکا می‌تواند نمونهٔ آماری خوبی باشد. اکنکار باید بتواند بدون مطالعات جامعه‌شناختی و روان‌شناختی به اصلاح این جوامع بپردازد و در این صورت ما نباید شاهد آمار جرم و جنایت و فقر و فحشا و ... باشیم. ♦️ این در حالی است که آمار جرم و جنایت در این جامعه و دیگر جوامع غربی سرسام‌آور است. 🔷 پرسش درخور دیگری که اکیست‌ها را به شدت با چالش مواجه کرده، زندگی پیامبران این شبه‌آیین است. اگر از وقایع زندگانی توئیچل و کلمپ بگذریم باز هم زندگی گرایس عرصه را بر آنان تنگ می‌کند. 🔶 بنا به ادعای کلمپ، داروین گرایس، دومین پیامبر این شبه‌آیین دچار نفسانیات شده و از مقام ماهانتایی خلع شده است. ♦️ وانگهی اگر گرایش به اکنکار می‌توانست نفسانیات انسان را به گونه‌ای بخشکاند که انسان به قلهٔ تعالی معنوی و صلاح، صعود کند، پیامبر این شبه‌آیین از همه بیشتر مستحق تعالی معنوی بود. [9] 🔻 پی‌نوشت: [1]. اک ویدیا دانش باستانی پیامبری، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‌جا، 1376، ص 193. [2]. شریعت‌کی‌سوگماد، توئیچل، دوجلد، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‌جا، بی‌تا، ج 1، ص 5. [3]. همان، ص 53. [4]. همان، ص 281. [5]. دندان ببر، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، چ پنجم، تهران، نگارستان کتاب و زرین، 1381، ص 150. [6]. سرزمین‌های دور، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، چ دوم، تهران، نگارستان کتاب و زرین، 1379، ص 97. [7]. شریعت‌کی‌سوگماد، توئیچل، دوجلد، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‌جا، بی‌تا، ج 1، ص 263. [8]. همان، ص 277. [9]. سودای دین‌داری، عبدالحسین سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 54. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️دلار شده ۲۵ هزار تومن، خونه متری ۲۳ میلیون تومن، پراید صد میلیون رو رد کرده، بورس به طرز مشکوکی منفی شده و دولت فقط نظاره گره؛ تعجب نکنید! 👈ماموریت روحانی رو دکتر کوشکی چند ماه قبل افشا کرد: 🔸روحانی ماموریت داشت ایران رو بدون سپرهای دفاعی و پایه‌های قدرتش تحویل بده! https://eitaa.com/antihalghe
اطلاعیه در پی انتشار مطلبی از طرف موسسه فرق و ادیان، در رابطه با فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، مبنی بر وابستگی این فروشگاه ها به سازمان های فرقه ای ضد اسلامی و ترغیب جامعه به عدم خرید از آن، بدینوسیله موسسه فرق و ادیان اعلام می دارد، مطلب منتشره هیچ ارتباطی با این موسسه نداشته و انتساب آن به این موسسه کذب است. توضیح: انتشار این نوع مطالب بدون مدرک و مستندات، یا از سوی افراد ناآگاه و سطحی نگر با نیت برخورد با نمادهای باستانگرایی است و یا نقشه ای از سوی رقبا برای رکود اقتصادی و ورشکستگی رقیب. ضمن رد و عدم تایید مطلب مورد نظر، موسسه فرق و ادیان هیچ اظهار نظری در این موضوع نکرده است. https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام به جهت توهین مجدد به پیامبر اسلام(ص) مصاحبه عباس لاجوردی با کاریکاتوریست دانمارکی و کشیش امریکایی که در برنامه ماه عسل رونمایی شد تقدیم حضورتان کاری از عباس لاجوردی فیلمساز بین المللی، ممنون از ایشون که فیلم را برای بنده ارسال کردند. https://eitaa.com/antihalghe
⭕️ سوءاستفاده عرفان‌های کاذب از فطرت و عرفان اسلامی 🔸معنویت های نو ظهور در راستای تمنای فطری انسان هستند ولی پاسخی مسخ شده به آن می دهند. فطرت، شیفته عاشق شدن و دل بستن است اما معنویت های نوظهور نظیر اشو و عشقی هوسناک و شهوت آلود را پیشنهاد می کنند. فطرت ما تشنه مشاهده عظمت و شکوه و جلال و تجربه هیبت و خشیت است اما مرلین منسون پاسخ آن را با کلیپ ها و موسیقی هول ناک بلک متال می دهد. ما شیدای پرستیدن هستیم ولی خود را خدای پرستیدنی و خالق هستی معرفی می کند. 🔹فرقه ها به دلیل نفوذ در فرهنگ مسلمین، تعالیم و روش های خود را با برخی از آموزه های همانند معرفی کرده و اذعان می کنند که ما همان چیزی را می گوییم و می خواهیم که عرفان اسلامی می جوید، تنها زبان و شیوه ما امروزی، متفاوت و عرفی تر است. به این جهت لازم است تفاوت ها و کاستی های این جریان های معنویت گرا، نقادی و تبیین شود، تا این شبهه را بر طرف کند. ♦️شناخت نقاط ضعف و کژی ها و کاستی های عرفان ها یا عصر جدید، می‌توان که در ارائه امروزین عرفان اسلامی و باز تولید تعالیم و آموزه های آن بر اساس شرایط مخاطب معاصر به بی راهه نرفت و آسیب های نوآوری در این حوزه را کاهش داد. https://eitaa.com/antihalghe
به پویش من محمد را دوست دارم در روز پنجشنبه ۲۰ شهریور بپیوندید و استوری کنید و # هشتک بزنید https://eitaa.com/antihalghe
چگونگی شکل‌گیری فرقه شیطان‌پرستی مدرن 👹✝️🔯🔻 ♦️ سال‌های پس از رنسانس را می‌توان به سال‌های افسار گسیختگی جهان غرب در تمامی ابعاد فردی، اجتماعی و جنبه‌های متعدد روابط انسانی توصیف کرد. 🔷 پس از برداشته شدن یوغ تعالیم متعصب کلیسای کاتولیک از گردن انسان غربی، چند کنش مهم فکری و فلسفی شکل گرفت که از جمله‌ی آن‌ها، رویکردهای متفاوت به مسئله‌ی انسان و رابطه‌ی او با خداست که زمینه‌های شکل‌گیری بسیاری از جریان‌های فلسفی را فراهم آورد.[1] 🔷 قرن‌ها بعد یعنی در سال‌های آغازین قرن بیستم، برخی عناصر فاسدالاخلاق با اتکا به گرایش‌ها و نظرهای توراتی و پروتستانی به طور مخفیانه جریان فرقه های شیطان‌پرستی را با ویژگی‌هایی هم‌چون گناه‌گرایی، قتل، تجاوز‌های جنسی، نابودکردن اصول اخلاقی، بی‌توجهی به مسائل توحیدی و... پایه‌گذاری کردند. 🔷 اگرچه فطرت خداجوی انسان عاملی بازدارنده در تمایل یافتن تعداد زیادی از افراد به این جریان شده است، ولی استفاده از موسیقی‌های جذاب و متنوع، انجام اعمال خارق‌العاده و دور از ذهن، تهی شدن انسان غربی و عصر جدید از معنویت و اتصال به منبع فیض، موجبات گرایش افراد اندکی را به این‌گروه‌ها فراهم آورد. ♦️ نکته‌ی حائز اهمیت آن است که با وجود عدم استقبال عمومی از عضویت در فرقه های شیطان‌پرستی، آموزه‌ها و تعالیم گمراه‌کننده‌ای توسط ایشان و به وسیله‌ی ابزارهایی که از سوی قدرت‌های بزرگ سیاسی در اختیارشان قرار گرفته، منتشر شده و می‌شود.
♦️ این فرقه ها در سراسر جهان همواره به عنوان کانون‌های فساد و فحشا شناخته می‌شوند. 🔷 سال 1960 را می‌توان به طور جدی آغاز دور جدید حیات و فعالیت شیطان‌پرستان در آمریکا دانست؛ یعنی زمانی که یک جریان خاص شیطان‌پرستی مسیحی(آنتوان لاوی مؤسس کلیسای شیطان) به طور رسمی در کشور آمریکا فعالیت خود را به عنوان یک فرقه و مکتب آغاز کرده است. ♦️ نکته‌ای قابل توجه، نقش جدی یک مأمور شناخته شده‌ی سازمان مرکز جاسوسی آمریکا در شکل‌گیری جریان یاد شده است. 🔷 کسب قدرت تاریکی برای شیطان‌پرستی، به دست‌آوردن نیروهای نهفته در تاریکی، کسب قدرتی است درونی و بی‌پایان و انرژی عظیمی که این امکان را به شما می‌دهد تا روح خود را ارتقا بخشید و کمبودهایش را با قدرت جایگزین کنید. 🔶نکته‌ی مهم در برگزاری این مراسم این است که هرگز نباید به نتیجه بدگمان باشید. خالصانه به نیروی روح خود و روح تاریکی ایمان داشته باشید. آن‌چه باقی می‌ماند آرامش و دوری از افکار بیهوده است که باید در خود ایجاد کنید.[2] 🔻 از جمله موارد لازم برای کلیسای شیطان : محراب 🔷 مقابل دیوار غربی قرار گرفته و پارچه‌ی سیاهی به روی آن کشیده می‌شود. بالای سر محراب (روی دیوار) ستاره‌ی پنج پر وارونه نصب می کند. 🔶 روی محراب دو شمع سیاه روی پایه، خنجر مخصوص مراسم جمجمه‌ی انسان، یک زنگ، یک آتشدان و یک جام می گذارند (برای نور بیشتر از شمع‌های سیاه در گوشه‌های اتاق استفاده می کنند). خون 🔷 جام را به مایعی به رنگ قرمز پرمی کنند. ماهیت مایع اهمیتی ندارد زیرا که این مایع نماد خون قربانی است. آتش 🔶 آتشدان را درست مرکز محراب قرار می دهند. پوشش 🔷 تماما سیاه همراه با ستاره‌ی 5 پر وارونه آویخته بر گردن. 🔶 شیطان‌پرستی در زمان‌های بسیار قدیم و قرون اولیه خلقت آدمی در چندین زمان انجام می‌گرفت. اولین زمان هنگام کسوف و خسوف بود. 🔷 در این هنگام که شیطان و خدای تاریکی از انسان‌ها عصبانی هستند و منتظر هدیه‌ی خود هستند و اگر برای آن‌ها قربانی انجام نمی‌گرفت خدای تاریکی تمام انسان‌ها را قتل عام می‌کردند، لذا برای آرامش شیطان، قربانی کردن انسان انجام می‌شد. 🔶 این مراسم به خصوص در قبایل آمریکای جنوبی بسیار فراوان دیده شده به گونه‌ای که اکتشافات به دست آمده وجود این قربانی کردن‌ها را تصدیق می‌کند و اتاق‌های مخصوص قربانی کردن نیز به شیوه‌ای خاص بنا شده بود و تزئینات خاص خود را داشت. 🔷 البته قربانی کردن انسان در زمان‌های دیگر نیز انجام می‌شد که این عمل در دوره‌ی کنونی در یک شب کاملا تاریک انجام می‌شود. مهم‌ترین اعمال آن‌ها اعمالی است که همیشه انجام می‌دهند و در آن به انجام امور جنسی می‌پردازند. 🔶 هم‌چنین از شیطان برای پیشبرد اهداف حاضرین کمک می‌خواهند و اگر کسی مشکلی داشته باشد برای حل مشکل وی دعا می‌شود. مراسم بعدی، مراسم عضویت یک عضو جدید به این فرقه است که این کار توسط کشیش کلیسای شیطان و یا همسر وی (بستگی به مذکر یا مؤنث بودن عضو جدید دارد) انجام می‌شود.[3] 🔷 اين مراسم در هنگام عضويت يك عضو جديد به فرقه شيطان پرستي انجام مي شود و به اين صورت است كه شخص جديد عريان شده و توسط كشيش كليساي شيطان، يا همسر وي به پنج عضو بدن او بوسه زده مي شود، ﺑﻮﺳﻪ ﻫﺎ ﺑﺮ ﺯﺍﻧﻮ , آﻟﺖ ﺗﻨﺎﺳﻠﯽ , ﺳﯿﻨﻪ ﻫﺎ ﻭ ﻟﺒﺎﻥ ﺷﺨﺺ ﺟﺪﯾﺪ ﺯﺩﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ. يكي از اين اعضا، آلت تناسلي اوست. ♦️ به عقيده آنها اين كار «باعث خير و بركت او، تقدس او در بين شيطان پرستان، تشكر از وي به منظور عضو شدن و در نهايت قبولي فرد خواهد شد!» احترام بيش از حد اين فرقه به عضو مخصوص توليد مثل، به اين دليل است كه آنها هر چه در جهان وجود دارد را مديون آلت تناسلي مي دانند و معتقدند كه مي بايست نهايت لذت جنسي غيراخلاقي را در اين دنيا ببرند. https://eitaa.com/antihalghe
📚معرفی کتاب 📌دانلود کتاب شیطان پرستی مدرن 🖋نویسنده: حسین بابازاده مقدم https://www.ketabrah.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B4%DB%8C%D8%B7%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86/book/28046
🔻موسسه علمی فرهنگی حبل الله برگزار می‌کند: 🔰دوره آموزشی مجازی نقد و بررسی تشیع انگلیسی 🔹ویژه طلاب و دانشجویان سراسر کشور 🔸 این دوره به صورت آفلاین و در پیام رسان ایتا برگزار می‌شود. ✔️مهلت ثبت نام: تا ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۹ ✅ آیدی جهت ثبت نام در پیام رسان ایتا: @ADMiN_HAbLOLLAH
💢 ستم پذیری در عرفان‌های کاذب نوظهور 🔹 مردم را سر به زیر و سیلی پذیر بارمی آورد و روحیة عزت و آزادگی را در قلب ها می میراند. این معنویت ها می کوشند مردم را تسلیم نظم موجود و مطیع قدرت های حاکم گردانند و سکوت در برابر ستم را به آنها می آموزند و به عنوان یک ارزش اخلاقی و معنوی تعلیم می دهند. در «فالون دافا اعتقاد براین است که هر کس که مورد ظلم واقع می شود، در حال تصفیة روحانی و جبران ظلمی است که در زندگی پیشین بر دیگری رواداشته است.»(1)کسی که به یاری مظلوم می رود در حقیقت تزکیه او را با مشکل مواجه ساخته است. ❗️در اندیشه های « هر کسی بدی و ظلم می کند، خود بیش از همه از درون رنج می برد و آزرده می شود.»(2) در نتیجه نیازی نیست که با او مقابله شود. رنج درونی برایش کافی است و او را به حال خود باید گذاشت. با این استدلال او با اعدام جنایتکار پلیدی همانند صدام مخالفت می کند. و با چشم فروبستن بر ظلم های دردناک اشغالگران قدس، به آن سرزمین سفر کرده با آنها دست دوستی می دهد. 📚1. شوآن فالون ص 412. 2. دالایی لاما . کتاب کوچک ژرف اندیشی. مترجم: مهرداد انتظاری.ص90. نیز «هنر شاد زیستن» ص49. https://eitaa.com/antihalghe