تصویر فوق نه متعلق به قم هست و نه مشهد
بلکه تصویری از راهپیمایی جمعی از بانوان بزرگترین زندان روباز جهان یعنی کشمیر عزیز هست که یکشنبه در اعتراض به اقدام ضدفرهنگی دولت هند و حضور دهها جوان بعنوان مدل،رقصنده،طراح و... در یک نمایشگاه مد و لباس...در شهر سرینگر اعتراض کردند.
به گزارش ایکنا؛ از کشمیر هند، گروهی از زنان کشمیری روز یکشنبه در سرینگر به حضور دهها جوان بعنوان مدل و رقصنده در نمایشگاه مد در این شهر اعتراض کردند.
یک زن معترض حاضر در این تظاهرات، گفت که چنین رویدادهایی در جامعهای مانند کشمیر جایی ندارند. وی افزود: ما از سوی کسی مجبور نشدهایم که به اینجا بیاییم؛ ما در برابر آنچه علیه فرهنگ و دین ما است، اعتراض خواهیم کرد. به نام نمایش لباس، بیشرمی و ابتذال در کشمیر تبلیغ میشود.
این زن معترض گفت: چنین نمایشهایی برای گسترش ابتذال در نسل جوان ما که بر خلاف اخلاق اساسی کشمیر و اسلام است، ترویج میشود. وی ادامه داد: ما در برابر چنین تلاشهایی که میخواهند تصویری فریبکارانه از کشمیر به دنیای خارج نشان دهند، ساکت نخواهیم نشست.
این نمایش مد در حالی در کشمیر برگزار شد که همه مساجد و مدارس در این منطقه تعطیل هستند. دولت هند مدتهاست با ساکن کردن غیرمسلمانان در کشمیر در حال تغییر بافت جمعیتی این منطقه مسلماننشین است و سعی میکند فرهنگ اسلامی را در این منطقه کمرنگ کند.
https://iqna.ir/fa/news/3963787
https://eitaa.com/antihalghe
⚠️⛔️تفاوتهای « قانون جذب » با « دعا »
♦️ تفاوتهای قانون جذب با دعا به نحوی است که نوع ورود و خروج به دعا زمین تا آسمان با قانون جذب فرق میکند.
🔷 در قانون جذب این نیروی انسان زمینی و تخیل اوست که نتیجه را تعیین میکند؛ در حالیکه در دعا نیروی الهی تعیینکننده است.
🔶 راز دعا احساس نیاز و وابستگی و شکستگی است، اما راز قانون جذب تخیل بینیازی، دارایی، خودمحوری و خود کامی است.
🔷 دعا در یک لحظه ناب نورانی از سوز و عشق و نیاز به نتیجه میرسد، ولی ادعا این است که قانون جذب با استمرار تصور برخورداری و بینیازی و انتقال انرژی خوشی و شادی به تخیلات نتیجه بخش خواهد بود.
🔶 بنابر قانون جذب یک شخص باید آرزویی را که با توان تخیل و تجارب خود در دلش پدید آمده به روشنی تصور کند و آن را تجسم بخشد و در نهایت به همان برسد.
🔷 اما در دعا به تصور و تجسم شفاف و بستهای از دعا نیاز نداریم. بلکه دعا میتواند بسیار مبهم و کلی باشد.
🔶 در قانون جذب، انسان کانون عالم است و فرمان میدهد و محقق میشود، کائنات غلام حلقه به گوش و غول چراغ جادو هستند و انسان باید مثل فرمانروای نیرومندی آرزوهای خود را بدست آورد. نیروی برآوردن آرزوها، قدرت تصور و تجسم اوست و آنچه انسان بخواهد، همان خواهد شد.
🔷 اما در دعا خداوند کانون هستی است. فرمان، فرمان اوست و اراده، اراده او. کائنات به اذن او عمل میکند و انسان فروتنانه و نیازمندانه از او درخواست میکند. هرچه خداوند بخواهد همان خواهد شد و بعد از دعا انسان با همه امیدواری و اعتمادی که به قدرت و مهربانی و بخشندگی خداوند تعالی دارد، تسلیم خواست خدا میشود، تا در صورت صلاح بودن دعایش مستجاب و آرزویش برآورده شود.
🔶 دعا از انسان عبد میسازد و از رهگذر رابطه بندگی با آفریننده و فرمانروای عالم، انسان را بر پدیدههای هستی و کائنات مسلط میکند، ولی قانون جذب انسان را به فرمان روای تخیلی کائنات تبدیل میکند.
🔷 دعا انسان را به فضایل تقوا، تواضع، بخشایش، بندگی، مهربانی و ... میآراید، اما قانون جذب انسان را در تخیل رویاهای رنگارنگ و آرزوهای دراز غرق میکند و خودمحوری و منفعتطلبی و لذتجویی را نیرومندتر میسازد.
🔶 این تفاوتها و نتایج و آثار دورکننده از ارزشهای اخلاقی فارغ از درستی یا نادرستی قانون جذب به دنبال عمل کردن بر آساس آن به وجود خواهد آمد.
🔷 اگر نادرستی قانون جذب مورد توجه قرار گیرد این ناکامیها انسان را هرچه بیشتر در آرزوها و رویاهای خود فرو میبرد و بیشتر و بیشتر پیامدهای اخلاقی آن را پرورش میدهد.
🔶 گذشته از همه اینها قانون جذب در مقایسه با دعا بسیار محدودکننده است و با فرض درستی و کارآیی از ظرفیت کمتری برای کامبخشی برخوردار است.
🔷 بنابر قانون جذب یک شخص باید آرزویی را که با توان تخیل و تجارب خود در دلش پدید آمده به روشنی تصور کند و آن را تجسم بخشد و در نهایت به همان برسد.
🔶 اما در دعا به تصور و تجسم شفاف و بستهای از دعا نیاز نداریم. بلکه دعا میتواند بسیار مبهم و کلی باشد. ما در دعا به جای تصورات محدود خود لطف و رحمت بیکران خداوند را معیار قرار میدهیم و او بیش از خواسته و تصورما میبخشد و عطا میفرماید.
🔷 قانون جذب سرچشمه کامیابی را در تخیلات محدود جستجو میکند، در حالی که دعا کامیابی را به بخشندگی نامحدود خداوند میپیوندد.
🔶 با قانون جذب چنان که ادعا میشود، شما به چیزی که میدانید چیست و میخواستید میرسید و این موضوع بسیار تجربه شده است که انسان وقتی به خواستهاش میرسد، احساس ناکامی میکند و در طول این رسیدن ایدههای فراتری در تخیلش نقش میبندد، که موجب میشود، لحظه دستیابی به رویای گذشته، شادمانی و لذتی کمتر از آنچه در آغاز احساس میکرد، پیدا کند.
🔷 در دعا اما با توجه به عدم تصور و تجسم خواسته با عطای خداوند به اوج شامانی میرسد، بخشش الاهی هر چه باشد، پیشبینی نشده و غیر منتظره است و این شرایط از کوچکترین رویدادها و پدیدهها بزرگترین شادمانیها را میآفریند.
♦️ با این توضیحات معلوم میشود که همانند انگاری قانون جذب با دعا اشتباهی است که ما را از درک ارزش گنجی نامحدود غافل کرده و با تخیلات محدود سرگرم میکند.
https://eitaa.com/antihalghe
اخیراً آگهی های تبلیغاتی بر دیوار برخی شهرهای ایران، از جمله قم و تهران مشاهده شده که در حال تبلیغ نوع جدیدی از درمان بیماری ها، مبتنی بر علوم ماوراءالطبیعه همانند جفر و نجوم است.
در این آگهی ها از شخصی به نام دکتر الهام احمدُف با نام مستعار ایلیا نام برده شده که مسلط به علم لدنی، عارف به غیب و عالم به علم کامل لوح محفوظ است!
پیگیری ها در مورد الهام احمدف، خبر از سکونت این فرد در شهر عشق آباد کشور ترکمنستان دارد.
در این تراکت تبلیغاتی ادعا شده که دکتر الهام احمدف دارای نشان پروفسوری از کشور روسیه و سازمان ملل است. این در حالی است که با عنوان سازمان ملل برای کسی مدرک علمی صادر نمی شود.
طراحی یک سایت و تلاش برای فعالیت در فضای مجازی و جذب مخاطب در این عرصه، از دیگر فعالیتهای احمدف است.
نمایندۀ احمدف موسوم به ایلیا در شهر بابل ساکن بوده و از طریق شبکه های مجازی بیمار را به الهام احمدف متصل می کند و این مدعیِ تسلط به امور ماوراءالطبیعه، بدون تجویزِ نسخۀ دارویی و صرفاً از طریق ارتباط معنوی (معنویت درمانی)، بیمار خود را درمان می کند!
گفتنی است نمایندۀ وی در ایران در حال بررسی شرایط داخلی کشور است و تلاش دارد در صورت امن بودن فضای کشور برای الهام احمدف، او را به ایران دعوت کند
https://eitaa.com/antihalghe
💠مراتب روزه
♻️فقهی ،اخلاقی و عرفانی
👈 ما در روایت داریم که قلب المومن عرش الرحمن است و از امام ششم (ع) روایت شده قلب، حرم امن الهی است، در غیر آن غیر خدا را راه ندهید و این میسر نیست، مگر با مراقب نفس که ما در روزه خود تمرین مراقبت نفس می کنیم، برای اینکه از اذان صبح شرعی تا اذن مغرب شرعی دائم در حال مراقبه هستیم که مبادا به لحاظ فقهی روزه مان باطل شود،
🔺 بعد از آن مراقبه اخلاقی نیز می کنیم خود ما این حس را داریم که ماه رمضان با دیگر ماه ها متفاوت است و دائم در حال مراقبه هستیم که غیبت نکنیم، دروغ نگوییم، زخم زبان نزنیم، آبروی دیگران را نریزیم و این یعنی مراقبتهای اخلاقی با دور کردن رذایل و کسب فضائل؛ یعنی از انسان مطیع فقهی به انسان فاضل اخلاقی ارتقا می یابیم و وقتی به اواخر ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم، دل هایمان نورانیت یافته و عقل ها شکوفا می شود.
✅مراقبت عرفانی این است که واجب را انجام داده از حرام بپرهیزیم از مکروهات اجتناب کرده و به مستحبات اهتمام داشته باشیم، یعنی با التزام به شرع مقدس و سنت نبوی به مقام انقطاع جز خدا برسیم که در فرازهای انتهایی مناجات شعبانیه به بهترین شکل بیان می شود.
👈 پس از آن به جایی می رسیم که قلبمان از غیر خدا جدا می شود و جز او را در دل راه نمی دهیم. در اینجا قلب عرش الرحمن است؛ یعنی محل حاکمیت مطلقه حق و تنها خدا بر دل ما حکومت می کند و دل آیینه نمایش حاکمیت و مالکیت مطلقه حق می شود که این همان حرم حق است که حرامیان را به آن راه نیست.
📌 این یعنی اغیار را به دل راه ندادن و این نقش روزه است که ما را از مراقبت های اولیه فقهی به مراقبت های بالاتر یعنی اخلاقی پس از آن عرفانی عبور می دهد؛ می توان در مقام تمثیل گفت، دهه نخست ماه مبارک رمضان فرصتی است برای مراقبه فقهی، دهه دوم برای مراقبات اخلاقی و دهه سوم مراقبات عرفانی؛ یعنی اگر اهل معرفت باشیم وقتی ماه مبارک رمضان در حال اتمام است گویی از محبوب و معبود جدا می شویم که امام چهارم (ع) در دعای وداع این دلتنگی را به خوبی به تصویر کشیده اند، با تمام وجود می گوییم حیف و دلتنگ می شویم و این حس نتیجه #مراقبه نفس و رسیدن به مقام بالای عرفانی است.
منبع :
http://www.hawzah.net/fa/Article/View/
#روزه_و_مراتب_آن
https://eitaa.com/antihalghe
شباهت های فرقه های مدعی مهدویت
زیر سؤال بردن رسالت فقهاء و علما در عصر غیبت
🔰جریان های مدعی مهدویت، از ابتدا به ویژه از عصر غیبت با علما که نائبان عام حضرت حجت هستند، دچار مشکل بودند.
✅زیرا علما، مانع دستیابی سران فرقه ها به اهدافشان بودهاند.
🔴به ویژه از عصر قاجار به بعد که بسیاری از فرقه ها با رسالت رودررویی با علما و جایگزینی علما، ساخته و پرداخته شدند.
❌ روس و انگلیس بابیت و بهائیت را به عنوان مهدی موعود و امام زمان شیعه پرورش دادند و در کشورهای شیعی مستقر کردند تا سکان هدایت مردم را از دست علما بگیرد.
♨️ احمد الحسن نیز با نفی جایگاه علما و حوزه های علمیه در پی تخریب جایگاه آناناست تا به رسالت خود، یعنی نابودی مذهب با به کارگیری مذهب دست یابد.
#یمانی_دروغین
#احمد_اسماعیل_بصری
#احمدالحسن_دجال_بصره
#همبوشی
[بِسمِـ.اللّٰه.الرَّحْمٰنِـ.الرَّحیِمـ🌿°•
✅ پایگاه خبری تحلیلی بهداشت معنوی با هدف آگاهی بخشی نسبت به کجروی ها و آسیبهای جریانهای مدعی معنویت راه اندازی شد. در این سایت می کوشیم با انتشار اخبار و یادداشتهای تحلیلی_انتقادی از گسترش آسیبهای معنوی جلوگیری نماییم.
|شما هم می توانید با بازنشر مطالب به این موج روشنگری و آگاهی بخشی بپیوندید|🌱۰۰
🌿ضمن تشکر از همراهی شما عزیزان، پایگاه خبری تحلیلی بهداشت معنوی به معرفی برخی از منابع پرداخته است که لیست اسامی بخشی از آن ها به همراه آدرس در ادامه ذکر خواهد شد.
♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️
👈◀️ مقاله؛ رویکرد قرآن به جریان های عرفانی در جهان اسلام
👈◀️ نگاهی متفاوت به قانون جذب
👈◀️ معرفی ده جریان معنویت های نوظهور در ایران
👈◀️ معنویت در دانشگاه های غربی
👈◀️ فراسوی حلقه، کتاب سال بانوان
👈◀️ عرفان واره ها؛ تبارشناسی و نقد مبانی فکری
👈◀️ بازاریابی شبکه ای و نقش آن در گسترش معنویت سکولار
👈◀️ تشکیک در حقیقت محمدعلی طاهری توسط پیروان حلقه
👈◀️ ترویج یوگا، بی حجابی و سگ بازی در یک پکیج تبلیغی
👈◀️ قانون جذب، راهکاری با طعم تنبلی
👈◀️ همه چیز درباره فرقه عرفان حلقه
👈◀️ کابالای نوین؛ جادوی کهن در دوران مدرن
👈◀️ کُندالینی، راز مگوی یوگا
👈◀️ محققان: یوگا می تواند آسیب زا باشد
🔰به اعضای کانال خبری تحلیلی " بهداشت معنوی " بپیوندید
🌐 www.behdashtemanavi.com
❇️ Telegram: @BManaviNews
❇️ Twitter: @BManaviNews
❇️ Instagram: @BManaviNews
❇️ Parler: @BManaviNews
معضلاتیکه در مخاطبین عام کتابهای مروّجان تفکر نوین دیده میشود 📚🔻
♦️ یکیاز معضلاتیکه در مخاطبین عام کتابهای مروّجان تفکر نوین دیده میشود، درک اشتباه از کلمات و اندیشهی آنان و مطابقتسازی نادرست با عرفان اسلامی است.
🔷 این افراد در برخورد اولیه با کتابهای این نوع تفکر، بدون اینکه تأملی داشته باشد، آنرا بر مراحل سیر و سلوک در عرفان اسلامی حمل میکند و میگویند این همان است.
🔶 یکی از افرادی که از قواعد تفکر نوین پیروی میکند، « دیپاک چوپرا» میباشد، وی ادعا دارد با نظریه «شفای کوانتومی» خود، میتواند هر بیماری مزمن مثل سرطان را علاج کند.
🔷 البته این نظریه توسط اساتید فیزیک و پزشکی در غرب رد شده است. خوانندگان مسلمان کتابهای چوپرا نیز از این قاعده مستثنی نیستند و از کلماتی که وی استفاده میکند، برداشتی اسلامی دارند.
🔻 دو مثال:
1️⃣ دعوت به سکوت: « دیپاک چوپرا» انسان را برای رسیدن آگاهی مطلق، دعوت به سکوت میکند، سکوتی که بدون تفکر است. حتی برای کوچکترین چیز باید سکوت کرد.
🔶 وی برای شروع اینکارمیگوید: «تمرین سکوت یعنیاینکه با خود عهد ببندید مدت زمان معینی فقط باشید.»[1] در ادامه میگوید:
🔷 «وقتی با آن تجربه باقی میمانند، گفتوگوی درونشان اندک اندک آرام میشود. وچندی نمیگذرد که سکوت ژرف میشود.»[2]
🔶 ما میبینیم در روایات اسلامی از سکوت به عنوان یکی از بهترین راههای سیر و سلوک نام بردهاند؛ مولای متقیان علی (علیهالسلام) در سخنی حکمتآمیز، بیان می دارد:
🔷 «آنکه زیاد سخن میگوید، به ناچار دچار اشتباهات فراوانی خواهد شد و هر که اشتباهاتش بسیار شد، حیایش کم میشود و شخص بیحیا، بیتقوا نیز شده که بیتقوایی منجر به مرگ قلب میشود و هر که قلبش مرد، وارد دوزخ خواهد شد.»
🔶 اما آیا این سکوت که در روایات آمده، آن سکوتی است که « دیپاک چوپرا» به آن اشاره کرده است❓
🔷 خیر. چرا که اولاً در اندیشه اسلامی اگر کلام و سکوت را به صورت کلی و در محیطی بدون آفت بسنجیم؛ این کلام است که برتری دارد.
🔶 اصلا نشر معارف الهی توسط پیامبران و اولیای الهی توسط کلام بوده نه سکوت. پس منظور اندیشه اسلامی از سکوت جایی است که آفتی کلام را تهدید کند که در این صورت سکوت برتر است.
🔷 البته آفت در سکوت نیز هست، گاهی لازم به شهادت و گواهی، نشر و تعلیم حکمت است و گاهی سکوت در مقابل ظالم است که اینها همه قبیح شمرده شدهاند.
🔶 ثانیاً سکوتی که « دیپاک چوپرا» میگوید سکوت مطلق است، یعنی فکر نکند و با عدم فکر کردن به همراه سکوت نمودن، قدرتی کسب کند، از نظر اسلام این کار قابل مدحی نیست، زیرا اسلام دعوت به تامل و فکر کردن میکند.
2️⃣ عدم داوری: « دیپاک چوپرا» مخاطب خود را به عدم داوری تشویق میکند، «امروز درباره هیچ یک از آن چیزهایی که پیش میآید داوری نمیکنم».[3]
🔶 مخاطب خود را تشویق میکند که در مورد هیچ چیزی داوری نکند! در اسلام نیز از داوری کردن ابتدائی که همان زود قضاوت کردن میباشد، نهی شده است.
🔷 ولی اینکه انسان هیچ وقت داوری نکند در اسلام مذموم است. در زندگی انسان بسیاری از موضوعات را داوری احاطه کرده است، اصلا پایه و اساس امر به معرف و نهی از منکر داوری بین حق و باطل است.
♦️ اصل و اساس برائت از ضالمین داوری است و یا اینکه انسان برای تشخیص خوب و بد باید داوری کند.
🔻 پینوشت:
[1]. هفت قانون معنوی موفقیت، دیپاک چوپرا، 1391، نشر قطره، تهران، ص 17.
[2]. همان.
[3]. همان، ص 20.
#تفکر_نوین
#قانون_جذب
https://eitaa.com/antihalghe
🔴 درگیری داخلی فرقه حلقه صدای طاهری را درآورد ‼️😄
پس از آزادی و فرار طاهری از کشور و سرخوردگی شاگردانی که سالها طاهری را منجی ملت ایران می دانستند، بخشی از هواداران حلقه که فرار ذلیلانه استاد خود را باور نداشتند، مدعی شدند طاهری هنوز در زندان است و شخصی جعلی به اسم و شمایل طاهری از کشور گریخته و در کانادا ساکن شده تا نسخه ای جدید و تحریف شده از عرفان شیطانی حلقه را ارائه دهد.
این درگیری داخلی که ناشی از عدم پایبندی طاهری به آموزه های قبلی خود بود و شاگردانش حاضر به پذیرش چنین چرخشی در ادعاها را از استاد خود باور نداشتند، به حدی بالا گرفته است که طاهری مجبور به واکنش شده و او که تاکنون سرکوب کردن این عده از شاگردان معترض را به مریدان متعصب خود سپرده بود، وقتی دید این مریدان با تخریب و تهمت و برچسب های متفاوت، قادر به ساکت کردن این بخش از هوادارانش نیستند، با انتشار کلیپی تلاش کرد حقیقی بودن خود را اثبات و طرح طاهری جعلی و فیک را خنثی کند.
در این کلیپ اوج استیصال و ضعف و بغض ناشی از ناامیدی از مریدان را در طاهری مشاهده می کنید و تایید طاهری بر کسب درآمد از راه عرفان حلقه توسط مسترها بیان شده.
👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در گیری داخلی فرقه حلقه صدای طاهری را درآورد😂
https://eitaa.com/antihalghe
🔴احمدالحسن بصری (احمداسماعیل گاطع) ، یمانی دروغین، دجال بصره را بشناسید:
برنامه مهدی یار
در شبکه اینترنتی ولی عصر علیه السلام درباره تعارضات آراء احمد بصری و شباهت به فرق انحرافی پیشین (بهائیت، قادیانیه، شیخیه)
استاد شهبازیان
https://www.valiasr-aj.tv/mobile_showclip.php?idnews=3829
https://eitaa.com/antihalghe