eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
258 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
سبک زندگی ساده زیستی [یا در غلط مصطلح امروزی: مینیمالیسم] به شیوه‌هایی از مدیریت محیط پیرامونی گفته می‌شود که سادگی را در سبک زندگی فرد ترویج می‌کند. شیوه‌های معمول زندگی ساده شامل کاهش تعداد دارایی‌هایی است که به شخص تعلق دارد. در این سبک زندگی اشخاص بسته به فناوری و خدمات کمتر، هزینه کمتری را خرج می‌کنند. علاقه‌مندان به این سبک زندگی، ممکن است زندگی ساده را به دلایل مختلفی ازجمله دستورات دینی، افزایش سلامتی، صرفه‌جویی در زمان، بهبود روابط با خانواده و دوستان، تعادل در کار و زندگی، سلیقه شخصی، پایداری مالی و مواردی ازاین‌دست انتخاب کنند. در دوران جدید سبک زندگی ساده‌زیستی را به‌عنوان واکنشی به مدرنیته و توسعه فرهنگ مصرف‌گرایی که از عناصر لیبرالیسم فرهنگی است، معرفی می‌کنند. سبک زندگی ساده‌زیستی قدمتی به درازای تاریخ دارد و واکنشی به تجمل‌گرایی در تمامی اعصار است. اما در دوران امروزی آمیخته شدن ساده‌زیستی با مینیمالیسم، عملاً گونه‌ای جدید از تجمل‌گرایی را خلق کرده که اتفاقاً دلایل استفاده از ساده‌زیستی را نیز برای خود بازتعریف کرده است. به‌طوری‌که مینیمالیسم به عنوان گونه‌ای از معنویت‌گرایی و دستیابی به معرفتی مقدس شناخته می‌شود.
چلسی فیگن، نویسنده و بنیان‌گذار Financial Diet blog در یادداشتی که برای روزنامه گاردین نوشته است، به نقد سبک زندگی مینیمالیستی و تضادهای آن به شعارهای معنویت‌گرایانه پرداخته است. وی در این یادداشت نشان می‌دهد که سبک زندگی مینیمالیستی نه‌تنها یک ضدروایت علیه لیبرالیسم فرهنگی نیست، بلکه گونه‌ای جدید از فرهنگ مصرف‌گرایی با رنگ و لعابی جدید است. یادداشت خانم چلسی فیگن توسط وب‌سایت ترجمان به زبان فارسی ترجمه شده است و متن زیر، ترجمه یادداشت وی در این وب‌سایت است که در اختیار شما خواننده محترم قرار گرفته است.
من از مینیمالیسم متنفرم. از مینیمالیسم متنفرم، نه صرفاً بدین خاطر که قطعه‌ای فوق‌العاده کسالت‌بار از نمایشِ اجرامحورِ شخصی و باب‌شده در جامعۀ ماست، بلکه حتی از زیبایی‌شناسی مینیمالیسم هم متنفرم: یک زندگی «سفید روی سفید روی سفید». لباس‌های ظریف‌دوختی که فقط می‌تواند کارِ شرکت‌های اوِرلِین یا آریتسیا باشد، بی‌تعارف، همان تصوری است که تُردنمکی‌ها از پوشش یک «دختر باحال» دارند. این مینیمالیسم گلچین‌شدۀ شسته‌رفته، از نظر امتیازات بصری، تنها یک چیز را نشان می‌دهد: «می‌خواستم برای شیک‌بودن، مطمئن‌ترین راه رو انتخاب کنم که اشتباه و ریسک توش نباشه. مقاله‌های ’فرِنچ گِرل شیک‘ رو دیدم و با خودم گفتم این‌ها دیگه خیلی یه‌شکلن … اما اون پیرهن‌های خط‌خطی هم زیادی تُو چشمن. وقتشه که ظاهرم رو ساده‌تر و سبک‌تر کنم، اون‌قدر که تک‌تک چیزهایی که می‌خرم داد بزنن که: ’می‌تونستم چیزای خفن‌تری بخرم، ولی اون‌قدر پول دارم که تصمیم بگیرم که نخرمشون‘». آخر بیایید ببینیم، اصول زیبایی‌شناسی مینیمالیستی، دست‌کم در انتخاب سبک شخصی، واقعاً چیست: ادای ساده‌زیستی درآوردن و حتی تا حدی، تظاهر به پرهیزکاری، بی‌آنکه واقعاً لازم باشد که نشانه‌های طبقاتی خوشایندمان را رها کنیم. این‌طور مینیمالیست‌بودن که «پولت رو پای مزخرفات آیکیا هدر نده! با این میز نهارخوریِ چهارهزاردلاری که کارِ دستِ یه نویسندۀ دماغ‌سوختۀ اسکاندیناویاییه، دیگه اسباب‌اثاثیه‌ای لازم نداری!»، صرفاً یعنی شما پول اضافه‌ای دارید تا آن را «خرجِ» لباس و اثاث کنید. اکتفا به تنها چند تاپِ نخی، واقعاً فقط وقتی ممکن است که بتوانید یکجا هزار دلار برای ساخت «کپسول لباس» (یا «کمد کپسولی») خود کنار بگذارید. تمام الگوهای بصری و گرایش‌های نهفته به برتریِ اخلاقی که این مینیمالیسم ادای آن‌ها را درمی‌آورد -‌«آرایشِ بی‌آرایشی» به این دلیل که ۲۵۰ دلار پول پای محصولات تقریباً نامرئی «گلاسیِر»۴ داده‌اید، یا دکورِ مثلاً ژاپنیِ خانه، چون ما خیال می‌کنیم هر چیزی که نقش و رنگ ندارد خودبه‌خود ژاپنی است-، تمامشان، صَرفِ یک‌عالمه وقت و توجه است تا چنین به نظر برسد که انگار اصلاً به آن فکر هم نکرده‌اید. خیلی هم خوب! حالا می‌توانید کِیف کنید از اینکه دقیقاً ده تا پولیور در طیف رنگیِ قهوه‌ای‌خاکستری دارید، یا از اینکه ظروفِ ناهارخوریِ تمام‌سفیدتان را روی قفسه‌های بازِ تمام‌سفید نگه می‌دارید، هرچند این دکور تلویحاً می‌گوید که دست‌کم هفته‌ای یک‌ بار کل آشپزخانه را گردگیری می‌کنید. اما مسئله این است که دارید وانمود می‌کنید این‌طور خرج‌کردنِ پول راهی شرافتمندانه و اخلاقاً مثبت است. این شکل دیگری است از ولخرجی متظاهرانه؛ راهی است تا به همۀ عالَم بگوییم: «به من نگاه کنید! نگاه کنید به همۀ چیزهایی که حاضر نشدم بخرم، چون در عوض، برای چیزهای خیلی‌خیلی گران‌قیمت و کمیاب ارزش قائل بودم!». حق ماست که هرچه دوست‌داریم بخریم، اما مسخره است که وانمود کنیم اشارۀ صریح و عمدی به زندگی شیکِ مینیمالیستی چیزی است جز قیافۀ طبقۀ مرفه را به‌خودگرفتن. اما من معتقدم که ما این چیزها را به این دلیل احساس می‌کنیم که «مینیمالیسم به‌مثابۀ پدیدۀ تجملی مطلوب» شدیداً درگیر شده است با «مینیمالیسم به‌مثابۀ پدیدۀ معنویت‌گرایی قلابی»، که خود مسئلۀ پیچیده‌ای است.
خلاصۀ کلام اینکه حدوداً در ده سال اخیر، در جوابِ سرمایه‌داریِ شدیداً مصرف‌گرای متأخر ما، یکی از حال‌به‌هم‌زن‌ترین پاسخ‌هایی را به ما قالب کرده‌اند که به‌طرزعجیبی منطقی است: مینیمالیسم به‌مثابۀ دینی سکولار، به‌مثابۀ افزونه‌ای به فرهنگ‌های یوگا، آب‌میوه‌های سبز، زندگی سالم با معجونی از اَعمال فرهنگی و معنوی، بی ‌التزام کامل به هیچ‌کدام. مقدمات چنین مینیمالیسمی آن‌قدر مبهم و متغیر هست که با سلایق فرد و میل او به یکپارچگی و انسجام وفق پیدا کند، اما نظریۀ کلی همان است: هرچه فعالانه‌تر از زندگی‌تان بزنید، بی‌شک از آنچه اضافه می‌آید لذت بیشتری خواهید برد؛ این وسط، حکمت مهمی هم یاد می‌گیرید که جان می‌دهد در آینده از آن‌ها برای محتوای خفنِ رسانه‌ای و خودمهم‌پندارانه استفاده کنید. هزاران شکل مختلف هست: وسایل را توی یک جعبه یا خانۀ کوچک جادادن، قطع همه‌جانبۀ استفاده از فناوری و فعالیت‌های اجتماعی و غیره. اما همۀ این‌ها همان حد از برتری را به‌طور ضمنی و مبهم مفروض می‌گیرند. همۀ این اَشکال تلویحاً می‌گویند که بر زندگیِ «مصرف‌گرایانۀ احمقانه» اخلاقاً به‌نحوی برتری دارند، و تازه به شما این امکان را می‌دهند که به‌دلخواه چند اصل از زیبایی‌شناسی و اخلاقیات فقر را بپذیرید، بی آنکه هرگز لازم باشد که فقیر باشید. شما بی‌خانمان نیستید، در خانۀ نُقلی‌تان راحت نشسته‌اید؛ شما در خرید مایحتاج اولیۀ خانه درنمانده‌اید، بلکه انتخاب می‌کنید که از وسایلتان کم کنید تا توی یک کارتن جا بگیرند! اگر فرضاً زندگی یک بازی ویدئویی باشد -و هستند دانشمندانی که ظاهراً معتقدند که هست- معنویت مینیمالیستی راهی عالی است که تمامِ سکه‌های طلاییِ فقر را به دست بیاورید، بی آنکه لازم باشد یکی از آن بیچاره‌های یک‌لاقبا باشید.
معانی ضمنی چنین مینیمالیسمی روشن است، اما ظاهراً کسی به آن نمی‌پردازد: تنها کسانی می‌توانند به مینیمالیسم به‌‌نحوی معنادار «عمل کنند» که فشار مالی و معیشتی بر دوششان نیست. نمی‌توانید تصمیم بگیرید خانه را جمع‌وجور کنید، وقتی اصلاً پولِ خریدِ اثاثی را ندارید. نمی‌توانید تصمیم بگیرید که خورد و خوراکتان را «کم کنید» وقتی روزی فقط یک وعده غذای حسابی می‌توانید سر سفره بگذارید. و هنگامی که تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها اگر تنها یک چک را از دست بدهند نمی‌توانند قبوضشان را بپردازند، این «مینیمالیسم زوری» خیلی رایج‌تر از آن می‌شود که تصورش را می‌کنیم. نمی‌توانیم وانمود کنیم که کاهش نمایشیِ مصرف، یا انتخابِ شیوۀ خاصی از مصرف، به‌رخ‌کشیدنِ بی‌دلیل امتیاز طبقاتی نیست؛ و این کار را همچون انتخابی اخلاقی جلوه‌دادن بسیار مشمئزکننده است.
حقیقت این است که -مثل خیلی از پدیده‌های اجتماعی دیگری که سفیدپوست‌های غیرقابل‌تحمل آن‌ها را پذیرفته‌اند- این مینیمالیسم معنوی اساساً تبدیل شده است به میدان رقابت بر سر اینکه چه کسی در آنچه انتخاب کرده بهترین است، حتی اگر مصداق این «آنچه» «آت‌وآشغال کمترداشتن» باشد. حتی اگر از دید طبقاتی هم نگاه نکنیم، این فکر که «جمع‌وجورکردن» زندگی، به‌خودی‌خود چیز مثبتی است، در واقع، انتخابی زیبایی‌شناسانه است که صورت اخلاقی به آن داده‌اند، چون -بیایید با خود صادق باشیم- می‌شود خیلی از چیزهایی که زنان (اکثراً) دارند را به‌راحتی پوچ و غیرضروری دانست: آرایش، لباس‌های خوش‌دوخت، دکور گرم‌ونرم خانه، هنر، لوازم تفنن، لوازم خانگی باکیفیت؛ اتفاقی نیست که بیشتر چیزهایی که می‌گویند از زندگی‌مان دور بریزیم، چیزهایی است که زنان اکثراً [دور خودشان] جمع‌می‌کنند. بله، ممکن است، از سر انتقاد، این استدلال قوی سرمایه‌دارانه را مطرح کنند که باید آگاهانه‌تر و اخلاقی‌تر خرید کرد، اما تعجبم از این است که این مینیمالیست‌ها به‌ندرت چیزی را با استدلال اقتصادی یا طبقاتی می‌پذیرند؛ هدفشان روشنفکرمآبی و پست‌های قلنبه‌سلنبه گذاشتن است؛ دغدغۀ جامعه‌ای عادلانه که در آن هرکس متناسب با نیازش مصرف‌کند در کار نیست (اگر دنبال مثالید، ببینید که «سادگیِ» خرپول‌ها چه‌طور برای همه بت شده است: انباریِ مرتبشان، کمدهای کپسولی‌شان، رژیم غذایی کم‌کالری‌شان. این آدم‌ها هنوز هم دارند به‌طرز سرسام‌آوری مصرف می‌کنند، فقط آن را از منشور دم‌دست سادگی می‌گذرانند، و این کار باعث می‌شود که طرفداران «مینیمالیسم» آرزوی لباس‌های چندمیلیون‌دلاری آن‌ها را داشته باشند). حاصل آنکه مسائل اصلی مینیمالیسم حقیقتاً نه معنوی است نه اجتماعی‌اقتصادی. صرفاً سبک سطحیِ دیگری است مثل هرچیز دیگری در نمایش هفتۀ مُد، که لایه‌ای از نخوت و تفرعن روی آن کشیده باشند. در پایان، خودمان را گول نزنیم: این نوع «مینیمالیسم» هم صرفاً فرآوردۀ ملال‌آور دیگری است که فقط پولدارها توان خریدش را دارند. https://eitaa.com/antihalghe
⛔️⛔️ یوگا، ابزاری برای بهره‌کشی و اضمحلال ملت‌ها 🔻 اگر در مباحث و مفاهیمی که یوگا به‌عنوان یک ارزش از آن یاد می‌کند بررسی محققانه‌ای صورت پذیرد به‌خوبی علت میل غرب برای ترویج یوگا مخصوصاً در کشورهای اسلامی و ایران عزیز بهتر و بیشتر عیان خواهد شد. ⚠️اَهیمسا واژه‌ای است که در یوگا به پرهیز از خشونت معنا می‌شود. این موضوع در ظاهر بسیار خوب است که از خشونت پرهیز شود و اتفاقاً دستورات دین مبین اسلام هم در کنترل خشم و پرهیز از خشونت به‌تفصیل آمده است. در مذمت عصبانیت در اسلام نکته‌های ناب فراوانی از اهل‌بیت عصمت و طهارت موجود است. ▪️ اما تفاوت اساسی پرهیز از خشونت ذکرشده در اسلام و یوگا چیست؟ پرهیز از خشونتی که در یوگا به آن توصیه می‌شود، چیزی جز پذیرش ظلمِ ظالم و توسری خوردن نیست. 🔻 در یوگا به‌صراحت عنوان می‌شود که اگر کسی قصد آزار شمارا دارد در برابر او تسلیم باشید و از خشونت بپرهیزید! یوگا به شما می‌آموزد که چون مقابله و دفاع شما در برابر فردی که به شما زور گفته و ظلم می‌کند، باعث ناراحتی شده و عصبانیت فرد ظالم را در پی دارد پس شما نباید طرف مقابل را عصبانی نمایید!! ⚠️ این همان نکته‌ای است که در تفکر نوین، امثال وین دایر نیز آن را ترویج می‌کنند. وی در کتاب«عرفان، داروی دردهای بی‌درمان»می‌گوید: "به‌جای اینکه علیه تروریسم و جنگ اعلام انزجار کنید، طرفداران صلح باشید... علیه هر چیزی بایستید، همان چیز علیه شما خواهد ایستاد. به‌جای ابراز انزجار از مواد مخدر و مبارزه با آن، کودکان را درراه انتخاب صحیح زندگی یاری کنید. " 🔻 این شعار به‌ظاهر زیبا علاوه بر اینکه با متون دینی ما کاملاً متضاد است، خواسته یا ناخواسته در خدمت آمال آدمکشان و متجاوزان است. این مدل تفکر، سود فراوانی برای مفسدان و غارتگران دارد. ون دایر می‌گوید: بر ضد هیچ‌چیز جبهه‌گیری نکنید! اگر نیک نگریسته شود می‌بینیم که یوگا در کنار افکار تفکر نوین مفاهیمی را ترویج می‌کنند که دنیای استعمار و آنان که ابزار قدرت را در حال حاضر در دست دارند بتوانند بهره‌کشی بهتری داشته باشند. ⚠️ همچنین برهماچاریا که در یوگا به معنای ترک شهوت است در ظاهر موضوع زیبا و مترقی است اما مانند نفی خشونت، وقتی به آموزه‌های برگرفته‌شده از عرفان هندویی در یوگا توجه می‌شود پرده از اصل این واژه برداشته می‌شود. در حقیقت این تعریف ترک شهوت با تعریف اسلام از ترک شهوت، تفاوت ماهوی دارد. ترک شهوت در یوگا یعنی، یک یوگی اگر نمی‌تواند شهوت را ترک کند باید آن‌قدر در آن غوطه‌ور شود و افراط کند تا دل‌چرکین و زده شود!! ⚠️ این بدان معناست که افراد هیچ محدودیتی نداشته!! و تا هر زمان و با هر فرد محرم یا نامحرم که می‌توانند اعمال منافی عفت و خلاف شرع انجام دهند تا از شهوت متنفر شوند!! حال باید پرسید مگر می‌شود غرق در فساد شد و به شکل حیوانی غرایز را پاسخ داد و بعد انسان شد و به مراحل مترقی رسید!؟ ⚠️ مگر فردی که به‌افراط در شهوت می‌رسد توان برگشت و تنفر دارد؟! چنین مسئله شاید برای هرچند میلیون نفر به یک نفر هم نرسد که از شهوت و غرایز جنسی متنفر شوند! 🔻 باید پرسید افرادی که در این دام گرفتار می‌شوند از هر دو سو، یعنی چه فردی که با آموزه‌های منحرف یوگا به شهوت‌رانی می‌رسند و چه آنانی که به خواسته شهوت رانی مدل‌های یوگا تن می‌دهند چه عاقبتی خواهند داشت؟! چه انسان‌هایی به خاطر یوگا در خلاف، فساد، اباحه گری غرق می‌شوند تا بفهمند اشتباه رفته‌اند و آنجا راه برگشت بسیار سخت خواهد بود. روش بی مبنا، سخیف و غیرانسانی که در یوگا ترویج می‌شود فقط به نابودی اخلاق، از بین رفتن حیا، نابودی نسل حلال‌زاده، بی‌عفتی در محارم و... می‌انجامد و انسان را پست‌تر از حیوان خواهد نمود! ⚠️ دین اسلام، چنین روشی را از اساس باطل می‌داند و برای غرایز جنسی برنامه علمی و اصولی را پیش‌بینی نموده است که هنوز هیچ‌یک از مکاتب و ادیان نتوانسته‌اند به‌مانند آن برنامه دقیق، انسانی و اصولی ارائه دهند. https://eitaa.com/antihalghe
نشست تخصّصی بررسی حقیقتِ یوگا و مدیتیشن 👤 ارائه: استاد حمیدرضا مظاهری‌سیف 👤 دبیر علمی: حجّت‌الاسلام سیّد قاسم ظریف ✅ امکان شرکت رایگان به صورت حضوری و مجازی ⏳ آخرین مهلت ثبت‌نام: دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ 🌐 نشانی ثبت‌نام: survey.porsline.ir/s/aZd52WHX 💡حق پژوهی؛ مرکز تخصّصی نقد و بررسی فرق، ادیان و جریانات انحرافی 🔆 @Haghpajohi
🔹فعالیت انجمن حجتیه در راستای منافع طاغوت با همراهی استعمارگران براى مهار اقدامات ضد طاغوت و اقدامات انقلابی مردم مسلمان به خصوص ، انجمن حجتیه ایجاد شد؛ انجمنی که سعى در مخدوش ساختن عنصر جهاد و مبارزه داشتند و همواره تأکید مى‌کردند که نباید با رژیم پهلوی مبارزه کرد و باید منتظر ظهور حضرت ولى عصر (عج) ماند. قبل از پیروزى انقلاب اسلامی ایران، مردم مسلمان به خصوص شیعیان به ‌دلیل هویت ظلم‌ستیزى، حاضر به تحمل رژیم طاغوت نبودند و همواره دست به اقداماتى علیه رژیم طاغوت مى‌زدند. از این رو، حکومت طاغوت با همراهی استعمارگران براى مهار این اقدامات، را ایجاد کرد که همه ویژگى‌هاى ظاهرى اسلام را دارا بود و افراد آن همه اهل عبادت و نماز شب بودند. با این حال سعى در مخدوش ساختن عنصر جهاد و مبارزه داشتند و همواره تأکید مى‌کردند که نباید با رژیم مبارزه کرد و باید منتظر ظهور حضرت ولى عصر (عجل‌الله‌فرجه) ماند.[۱] در نتیجه باید گفت که انجمن حجتیه، به‌عنوان یک جریان استعماری، قصد متوقف کردن و خنثى سازی حرکت انقلابی را داشت. مطالعه متن کامل 👉 https://eitaa.com/antihalghe @faran_news
هوش مصنوعی باز هم همه را به اشتباه انداخت! 🔹تصاویر منتشر شده از پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک با پرچم همجنسگرایان فیک است! 🔹این تصاویر توسط هوش مصنوعی Midjourney ساخته شده! اکانت Gay Forest اولین اکانتی بود که این تصاویر را پخش کرد. باتوجه به پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی، تمییز عکس های فیک با واقعی بسیار سخت خواهد بود. https://eitaa.com/antihalghe https://eitaa.com/manaviat_pajoohi
صوت 5.mp3
12.89M
🎙فایل صوتی ۵ ▫️استاد حجت‌الاسلام‌ محسن شریعتی 🌿 عنوان جریان مثبت اندیشی سیال است، چه باید کرد؟ یه توضیح مختصر در مورد این موضوعات قانون جذب قانون فرکانس قانوس کشش بازاریابی معنوی قانون شفا مثبت درمانی تقویت قوه خیال قانون ارتعاش معجزه شکرگزاری https://eitaa.com/antihalghe eitaa.com/shakhes
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️دام انجمن منحرف حجتیّه برای صیدِ جوانان : برگزاری کلاس‌های مهدویّت با مبانی سکولاریسم و جدایی دین از سیاست و ایجاد تنفر از انقلاب اسلامی! ⚠️مواظب باشــــــــــــــید! https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
⚠️ پائولو کوئیلیو نویسنده روان پریش ✍️ 🔶 پائولو کوئلیو (paulo coelho) در سال‌ 1947، به‌ دنیا آمد. ک
🔴🔴ترویج برهنگی نتیجه شوم آثار کوئیلو ↙️↙️پائولو کوئیلو و آثار نابهنجارش هنوز هم سوهانی بر روح فرهنگی جامعه است و هر چه در جامعه امروز می‌بینم یک سرش به آثار این نویسنده باز می‌گردد. ↙️↙️شواهد بسیاری از ترویج افکار وی در جامعه امروز به خوبی قابل لمس است از جمله زدودن شرم از چهره اجتماع و ترویج برهنگی، ارتباط زن شوهردار با مرد ديگر، بى تفاوتى مرد در خصوص ارتباط همسرش با مردى ديگر و رفتارهای خارج از عرف دیگری که در بیشتر کتابهای کوئیلو به وضوح مشاهده می‌شود. ↙️↙️به عنوان نمونه او برهنگی را یگانه شیوه آزادی روح عنوان می‌کند و در آثار خود نیز بر این موضوع تصریح دارد. ↙️↙️از جمله در کتاب بریدا که پس از بیان صحنه های مربوط به حضور دختر قصه در مراسم ساحران و تصویر سازی از شیوه خلسه او، برهنگی وی را نمادی بر آزادی روحیش عنوان کرده و می‌نویسد: "برهنگی یگانه شیوه نمایش آزادی روحش در آن لحظه بود. مهم نبود که دیگران حضور داشتند، لباس پوشیده بودند و به او می نگریستند." ↙️↙️به واقع وی بر زدودن شرم از چهره جامعه اصراردارد و معتقد است فرد هر چه برهنه‌تر باشد آزادتر بوده و در درجات تعالی بالاتری به سر خواهد برد اموری که با دستورات دینی ما در تعارض کامل است. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡️ مستند 🎯 قسمت بیست‌وششم: 👈 جنگ‌افروزی (١) ⚔️ روچیلدها؛ معماران خونریزی! 📖 روچیلدها در جنگ جهانی اول 👉 https://jscenter.ir/other-topics/jewish-families/5897 📖 روچیلدها و تدارک جنگ دوم جهانی 👉 https://jscenter.ir/other-topics/jewish-families/9649 📖 یهودیان و هولوکاست بلشویکی 👉 https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-politics/8017 https://eitaa.com/antihalghe
28.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡️ مستند 🎯 قسمت بیست‌وهفتم: 👈 جنگ‌افروزی (٢) ⚔️ یهود و برافروختن آتش جنگ! 📖 روچیلدها، ایلومیناتی و جنگ‌های‌جهانی 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-sects/freemasonry/5830 📖 حزب شیطان در جنگ جهانی دوم 👉 https://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-politics/11114 📖 نقش شبکه بانکداران بزرگ در جنگ‌ جهانی اول و تشکیل اسرائیل 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jewish-and-economy/12621 https://eitaa.com/antihalghe
نشست علمی (حضوری و آنلاین): 🔶 جن‌گیری و تسلط شیاطین بر انسان، در ادیان و سینما ⏰ یکشنبه 28 خرداد 1402، صبح و عصر 🔸 مبحث ادیانی، ساعت 9 تا 11 صبح 🔹حجت الاسلام حسین عرب، امیر اهوارکی 🔸 مبحث سینمایی، ساعت 17 تا 19 عصر 🔹دکتر حمیدرضا قادری، امیر اهوارکی 📌 آدرس: قم. خیابان صفائیه، کوچه 22 (آمار)، بن‌بست علیان، مرکز تخصصی مهدویت 🔗 لینک آنلاین پخش از اسکای‌روم: https://www.skyroom.online/ch/emrani313/neshast-elmi 🔅 مؤسسه تخصصی رجعت عیسی(ع)، مرکز تخصصی مهدویت(عج) https://eitaa.com/antihalghe
🔰اطلاعیه: به اطلاع همراهان گرامی می رساند، به صورت تخصصی درامور زیر جهت امرمشاوره درخدمت شماعزیزان هستیم. مشاوره تخصصی پیش از ازدواج آموزش ومشاوره تخصصی دوران خواستگاری،نامزدی وعقد و.. زوج درمانی خانواده درمانی تربیت فرزند مشاوره فردی و.. درصورت نیازبه آیدی ادمین پیام داده ویاباشماره ۰۹۱۲۹۱۵۹۵۸۶ تماس حاصل فرمائید. ❤️https://eitaa.com/lvatan
☯شباهت‌های عرفان حلقه و مكتب عصر نوين 🔰یکی از باورهای تئوصوفیست‌ها باور به دوره‌ای بودن جهان است که هر دوره برای خود یک معلم جهانی دارد. عرفان حلقه نیز با بازگویی این آموزه زندگی را در چرخه‌ای دوره ای که تضاد بر آن حاکم است و در انتخاب آزمایش آخر این چرخه و دوره تداوم خود را دارد. تعبیر معلم آخر در عرفان حلقه و تطبیق آن بر شخص آقای محمدعلی طاهری از جانب عده‌ای از طرفدارانش نیز دلیل بر وام گیری عرفان حلقه از مکتب تئوصوفی عصرجدید است ✖️تقدیس شیطان تئوصوفی نیز جالب توجه است. در تئوصوفی و جنبش عصر جدید به وجود گروهی بسیار تکامل یافته اعتقاد دارند و آن ها را سران حکمت ( سلسله سران روحانی یا مرشدان عروج کرده) می نامند موجودی به نام “مایتریا” از تمام آن ها برتر و رهبر آن هاست که خود او تحت فرمان “سانات کومرا” قرار دارد. دن رودیار تئوصوفیست بیان می‌کند سانات کومرا طبق تعالیم نهان پیشگان، همان شیطان است «شیطان تغییر یافته لغت سانات کومرا است و در فلسفه نهان پیشگان هند، موجودی شبیه به پریمیسیوس است که به انسان آتش خودآگاهی، استقلال و فردیت بخشید.» شاید این مطالب برای کسانی که در کلاس آقای طاهری نشسته‌اند یا آثارش را خوانده‌اند آشنا باشد. 👿در عرفان حلقه ابلیس به عنوان مدبر شبکه شعور کیهانی و در رأس کارگزاران هستی مطرح می‌شود. این تعبیر که خانم هلینا بلاواتسکی در مورد ابلیس بیان می‌کند که ابلیس به انسان آتش خودآگاهی و استقلال بخشید بارها از زبان طاهری نیز بازگو شده است. 📚منبع: باور های عصر جدید و عرفان حلقه، متن نشست ویژه حجت الاسلام و المسلمین رسول حسن زاده https://eitaa.com/antihalghe
🔸 شکل‌گیری اتحاد اتاق‌های مسجد مکّی و جریان شیرازی 🔹 پس از رونمایی جمهوری اسلامی ایران از دستاورد موشک هایپرسونیک «»، جریانات معاند داخلی همسو با سردمداران غربی‌شان به تکاپو افتاده و به شیوه‌های مختلف به ابرای ناراحتی و انحراف افکا عمومی می پردازند. 🔸در همین راستا «» در رسانه های وابسته به جریانش فتوای جدیدی را درباره این موضوع صادر کرد. وی با ادّعای وجود وضعیت بحرانی معیشتی و افزایش روزافزون فقر مردم ایران صرف هزینه هنگفت برای ساخت و خرید سلاح جایز ندانست. 🔹«» امام جمعه مسجد مکّی زاهدان نیز در یکی از خطبه های نمازجمعه زاهدان گفته بود که: «ابتدا شکم مردم باید سیر شده سپس از سلاح پیشرفته رونمایی شود». گفتنی است که این دو جریان که در گذشته یکدیگر را تکفیر کرده و گاهاً ناسزا می‌گفتند، اکنون با یکدیگر متّحد شده و علیه دستاورد عظیم نظام سخن‌پراکنی کنند. چنین موضع مشترکی ضمن بیان اتّحاد این دو جریان معاند، نشان از خط‌گیری از یک اتاق فکر مشترک دارد. https://eitaa.com/antihalghe @faran_news
⭕ تفکر نوین جامعه جهانی امروز به دلیل دوری از آموزه های وحیانی و الهی دچار بحران های روحی و اجتماعی بسیاری شده است.مردم دنیا از وضع موجود خسته شده اند و با وجود تلاش های وسیع و همه جانبه نظام های لیبرال سرمایه داری برای دین زدایی،مردم، تشنه معنویت و باورهای فرا مادی هستند و به دنبال الگویی برای پاسخگویی به نیازها و حل بحران های روحی و روانی و اجتماعی و ... می گردند تا از این وضعیت آشفته رها شده و به آرامشی پایدار دست یابند. ابرقدرت ها که وضع موجود،منافع آنها را تامین می کند برای سوار شدن بر این موج حقیقت یابی مردم جهان، به فکر چاره افتادند،چرا که بازگشت مردم به باورها و بینش های صحیح ادیان الهی چون اسلام که پاسخ مشخص و درستی به نیازهای انسان دارد،پایه های قدرت و نظام سرمایه داری را به تزلزل انداخته و این نظام پوشالی را به نابودی می کشاند. لذا کانون های تفکر نظام لیبرال سرمایه داری برای به انحراف کشاندن این سیر تکاملی انسان و معنویت خواهی جهانی، اقدام به تاسیس کانون های تفکر و مراکز آینده پژوهی وابسته به خود ولی در ظاهر مستقل نموده و برای بیرون رفت از این بحران، راهبرد ارائه می دهند. این کانون های تفکر و مراکز آینده پژوهی به فکر چاره اندیشی و ارایه مدل هایی از معنویت هستند که با مبانی و ارزش های آنان هماهنگ باشد،نظام لیبرال سرمایه داری اجازه نخواهد داد که الگوهای رقیب خصوصا اسلام،برای پاسخ به نیاز معنوی انسان معاصر رواج پیدا کند،بنابراین با هر نیرنگی سعی دارند رقبا را از صحنه خارج کنند و معنویتی جایگزین را با استفاده از پشتوانه های رسانه ای و تبلیغاتی خود در دنیا ترویج می کنند و پس از اشاعه آن،نهایت تلاش خود را برای حفظ و حمایت از آن به کار می برند. این تفکرِ به ظاهر معنوی و انسانی، اما در باطن تفکرِبه زنجیر کشیدن باور انسان ها در جهت منافع غرب را ، "تفکر نوین " می نامیم،که جامعه شناسان و دین پژوهان غربی آن را "ادیان بدیل" "جنبش های نوپدید دینی " "ادیان جدید" می نامند.تفکر نوین با ادعای ناکارآمدی ادیان الهی سعی دارد این جریانات وابسته به خود را دین جدید معرفی کند که می تواند پاسخگوی تمام نیازهای انسان بوده وجایگزین ادیان توحیدی شود. کسانی که این تفکر را رواج می دهند "رهبران تکاملی" یا "رهبران معنوی جهان" نامیده می شوند که به عنوان نمونه می توان از کن ویلبر،اروین لازلو،نیل دونالد والش،دیپاک چوپرا وباربارا مارکس هابارد، برایان تریسی، دبی فورد، اسکاول شین، وین دایر، و ... نام برد وبه بررسی آثار آنها پرداخت. بسیاری از شخصیت های جنبش تفکر نوین به صورت سازمان یافته در اقصی نقاط دنیا با نسخه های بومی شده این تفکر برای جوامع هدف،از طریق سمینار،کتاب ها،سایت ها،رسانه ها و عضو گیری در مراکز معنوی،به ارایه این اندیشه پرداخته اند. در ایران شخصیت هایی در قالب روانشناسی موفقیت و کسب و کار و قانون جذب به ترویج این تفکر مشغولند، از جمله علیرضا آزمندیان، محمود معظمی، احمد حلت، مجتبی حورایی، علیرضا شیری، دکتر فرهنگ، محمد عرشیانفر و... متاسفانه در ایران صدها نفر با عنوان روانشناسی موفقیت، کسب ثروت، کسب و کار، قانون جذب، مباحث انگیزشی و... مشغول فعالیتند. کلیدواژه های این مباحث عبارتند از: شعور برتر، راه های موفقیت، هوشمندی، دین شخصی، انرژی مثبت و منفی، قانون جذب، قدرت برتر، فکر مثبت، هوش برتر، درمانگر روحی، متافیزیک، ماوراء، مثبت اندیشی، مراقبه، خدای درون، کارما، جذب ثروت، ارتباط با فرشتگان، شفادهندگی، ارتباط با کائنات، رها سازی، روانشناسی موفقیت، تکنولوژی فکر، مهندسی ذهن، نامه به خدا، شکر گزاری، اسرار کوانتومی اشرف مخلوقات، تجسم خلاق و.... https://eitaa.com/antihalghe
💠موسسه آموزشی فرق و ادیان بصائر برگزار می کند: 🇮🇷 الهیات انقلاب اسلامی🇮🇷 🔰با تدریس استاد علی محمدی هوشیار ⭕️مهلت ثبت نام: ۳۰ خرداد ماه 🔸شروع دوره ۱ تیرماه ↩️شرکت برای عموم آزاد است. 📲جهت ثبت نام ( نام و نام خانوادگی_تحصیلات_ نام پدر_ کدملی و شماره تماس) خود را به آیدی زیر در پیام رسان ایتا ارسال نمایید. 👉 @Admine_basaer 📱کسب اطلاعات بیشتر: 09383507305 ⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید 🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir/
⛔️ وحشت سران فرقه مدّعی یمانی از پراکندگی پیروان ♦️موسسه رسانه‌ای «وارثین ملکوت» متعلّق به فرقه مدّعی دروغین یمانی شاخه مکتب مستقر در نجف 8خرداد گزیده خطبه‌های نماز جمعه‌ 29 اردیبهشتِ «ناظم العُقَیلی» از شیوخ فراری این فرقه را با عنوان «هشدار جدی به انصار» منتشر کرد. عنوان مطلب و سخنان «العُقیلی» نشانگر وحشت سران فرقه نسبت به پراکندگی پیروان این فرقه است. ♦️«العُقیلی» در سخنانش ابتدا از لزوم همراهی مردم با حجت خدا و گمراهی و انحرافشان با جدایی از ایشان گفت و هدایت اهلبیت را تنها در صورت اطاعت مؤثر دانست. سپس با بیان تاریخ و عدم همراهی مردم با امامان (ع)، درباره رویگردانی مردم از «احمد اسماعیل» رئیس فراری فرقه سخن گفت و آنان را روی‌آورندگان به زباله‌ها و چیزهای و رهاکنندگان دُرّ و جواهر خواند. وی در ادامه به توهین علیه مردمی که این فرقه را با کشف حقیقت و توهمات سران آن رها کردند، پرداخت. 🔸بیان چنین سخنانی از جانب «ناظم العُقَیلی» و انتشار آن در سایت رسمی فرقه، نشان می‌دهد که آنان از اقدامات حاکمیت عراق علیه فرقه و جدایی شمار زیادی از پیروانشان احساس خطر جدی کرده‌اند و می‌کوشند تا به هر طریق ممکن از آن جلوگیری کنند. https://eitaa.com/antihalghe
⚠️⛔️« ناتوی فرهنگی » و « التقاط عرفانی » چیست⁉️ ♦️ در مباحث مرتبط با تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی، ما با ظهور افکار جدیدی مواجهیم که می‌توان آن را «التقاط عرفانی» نامید. 🔷 این افکار، عامدانه و با برنامه‌ریزی ساخته و پردازش می‌شود و به سمت ما صادر می‌شوند. 🔶 کشوری مانند انگلیس سابقه‌ی 400 ساله در فرقه‌سازی دارد و عرفان‌های شرقی را بازسازی می‌کند و سپس همان را به شرق صادر می‌نماید! در این باب، تجربه‌ی عرفان‌های چینی و هندی مشاهده می‌شود. برخی از تحلیل‌گران در این باره می‌گویند: 🔷 «آن‌چه مهم است، این‌که مهاجمان اکنون به سمت عرفان اسلامی نیز می‌آیند. به نظر، آنان اکنون به جد روی «مولوی» و عرفان او در حال کار هستند. 🔶 ممکن است برخی خوشحال باشند که فی‌المثل کتاب‌های مربوط به مولوی جزء پرفروش‌ترین‌ها در آمریکاست. 🔷 اما غافل از آن‌اند که طی دهه‌ی آینده عرفان استحاله شده‌ی مولوی در شکل غرب‌پسند، به سمت ما صادر شده و محافل فرهنگی ما را در برمی‌گیرد. 🔶 از این‌سو، چون ما در این وادی کار چندانی سامان نداده‌ایم خوشحال و سرخوش می‌شویم و اسیر این بازی خطرناک خواهیم شد.» 🔷 آن‌ها همین بلا را هم بر سر عرفان‌های شرقی درآوردند. این‌که گفته می‌شود این عرفان‌ها نوظهور است، برای جامعه‌ی ما نوظهور است. اما طی دهه های اخیر تشکل‌های خارجی با جذب و تشکیل محافل پنهان، جوانان را تحت تأثیر قرار داده‌اند. 🔶 بررسی سازوکار تشکیل این گروه‌های عرفانی و مبانی فکری آن‌ها نشان می‌دهد که فی‌الحال یک پدیده‌ی «نو معنوی» در حال شکل‌گیری است. به نظر می‌رسد دشمن از تمام ظرفیت‌های لازم استفاده می‌کند. 🔷 زمانی عده‌ای را تحت نام تفکر «ایلیایی»، عده‌ای دیگر را با نام «بودا» و عده‌ای را با نام عرفان چینی «فالون دافا» و عده‌ای دیگر را با روش (TSM) که فرقه‌ای آمریکایی است [1] و... سرگرم کرده‌اند. 🔶 جدای از این‌ها اکنون برخی دیگر از سنخ‌های عرفانی مادی، نظیر «عرفان نور» و «حلقه‌ی عرفانی دین پاک» نیز در ایران در حال ترویج است. 🔷 موضوع اصلی که دشمن بر بستر آن بذرپاشی کرده است، این است که جامعه‌ی ما و دیگر جوامع شرقی باید به سمت یک حالت فرامذهبی و فرادینی حرکت کنند. 🔶 آن‌ها می‌خواهند این امر را ترویج کنند که اعمال مذهبی دست و پاگیر است، لذا باید از این مراحل فراتر برویم و از ادیان گذر کنیم تا به حقیقت ناب دست یابیم. 🔷 در عین حال می‌توان مطالب خوب همه‌ی ادیان را گرفت و به آن عمل کرد. یعنی اگر چیزی را که اسلام گفته خوب است، و اگر یهود و مسیحیت هم نکات خوبی دارند، به آن‌ها عمل کنیم و در نهایت به یک آمیخته‌ای از این خوبی‌ها عمل کنیم. چرا که با این شناخت راحت‌تر می‌توان خدا را یافت و با او ارتباط برقرار کرد! 🔶 اصلی‌ترین تبعات ترویج چنین عقایدی این است که دیگر «وحی» یا «جبرئیل» رابط بشر با خدا دانسته نشوند. این عرفان‌ها ابتدا مذهب‌زدایی می‌کنند و بعد به زعم خودشان انسان را به خدا وصل می‌کنند. ♦️ در تعریف خدا هم می‌گویند، خدا را باید در درون جست‌وجو کرد و در حقیقت این امر را تبلیغ می‌کنند که «خود شو خدای خود». 🔷 آن‌ها می‌گویند آن‌چه می‌توانی بیابی در درون خودت هست و از درونت می‌جوشد. به طور کلی حرف اصلی این عرفان‌ها این است که باید به درون سفر کرد و استعدادهای درونی و انرژی‌های نهفته خود را آزاد کرد. ♦️ در این عرفان‌ها «مدیتیشن» جایگزین «نماز» و راه‌گشای رهایی از قیود دست و پاگیر دینی است!