eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
226 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
📛بیماران عارف یا عارفان بیمار⁉️‼️ در دهه های اخیر، پیوند عرفان و درمان از موضوعات مورد توجه بوده است، زیرا یکی از راه های پیشگیری و درمان بیماری های بیشمار امروزی، توجه به معنویت و عرفان است. در تأثیر معنویت بر درمان انسان، بحث هایی مطرح شده که می توان امکان تأثیر بر ذهن و روان یا جسم را تأیید کرد. بیشتر بیماری ها ریشه در روان دارد و عارفان سعی کردند مشکلات روحی و روانی دیگران را با عرفان پاسخ گفته و بیماری های تنی را روان تنی نمایند. برخی از نویسندگان غربی نیز سعی دارند از عرفان برای درمان بیماری ها بهره ببرند. برخی دیگر با پیروی از یک اصل عرفانی که ناظر به تقدم شعور بر ماده است. ماده را نمود شعور دانسته و ادعا دارند اشکال گوناگون ماده چیزی نیست مگر نمود قابل مشاهد این شعور و اولویت با شعور است و می توان با تئوری شعور به اصلاح ماده پرداخت. اما این تئوری هنوز به اثبات نرسیده است. در فرادرمانی که زیر مجموعه کیهانی است ادعا می شود از روش اتصال به شعور کیهانی برای درمان بیماری استفاده می شود و این درمان شعوری را مقدمه عرفان معرفی می کنند، چون موجب تحول فکری و بینشی بیمار و تحولات درونی و رسیدن به روشن بینی می شود. در این روش که ادعای درمان همه بیماری ها را دارد با آموزش اتصال به شبکه شعور کیهانی سیر درمان و تحول جسمی و روحی آغاز می شود. اما با توجه به نتایج قابل مشاهده در بیماران می توان به بررسی این روش مدعی عرفان درمانی پرداخت، نکات زیر در این روش قابل توجه است: 1. آنچه موجب گرایش اکثر افراد به این شبه عرفان می شود، درمان بیماری است نه گرایشات معنوی. اکثر کسانی که در کلاس های حلقه حضور پیدا می کنند به امید درمان بیماری هایی هستند که از راههای دیگر به نتیجه نرسیده و یا نیاز به صرف وقت و هزینه داشته است و به امید درمان سریع و آسان که ادعای مسترها برای جذب افراد است، وارد این جریان شده اند. 2. روش فرادرمانی و اتصال حلقه، فرایندی کاملا ناشناخته و مبهم است که توسط هیچ منبع علمی و موثقی تایید و حتی مورد آزمایش علمی قرار نگرفته و مشخص نیست در این روش برای درمان بیمار از چه فرایندی استفاده می شود. تشابه این روش درمانی با انرژی درمانی (اتصال دور و نزدیک) گمان یکسان بودن فرادرمانی با انرژی درمانی را تقویت می کند، انرژی درمانگران قرن هاست که این شعور مندی را انرژی مطرح کردند و می گویند انرژی از راه دور با نیت ذهنی درمانگر کنترل شده به شخص بیمار می رسد و می تواند عضو بیمار را شناسایی و فرایند درمان را پیش ببرد که البته اثبات علمی نشده و مورد تأیید نیست. اما طاهری مدعی است فرادرمانی انرژی درمانی نیست و روشی کاملاً متفاوت از آن است که با ارتباط با شعور کیهانی عمل می کند که این ایده ای غیر علمی است و هنوز بررسی علمی در این مورد صورت نگرفته و فرایند آن نشناخته و عوارض و آسیب های وارده غیر قابل کنترل و درمان است. 3. عوارض فرادرمانی غیر قابل پیش بینی و حتی کنترل است. مسترها با اجرای این روش روی فرد، نه می دانند چه تأثیری خواهد گذاشت و نه عوارض را می توانند کنترل و یا درمان کنند بنابراین آسیب های وارده در این روش را برون ریزی می نامند تا هر اتفاقی برای بیمار با این ادعا قابل توجیه باشد. 4. در فرادرمانی ادعا می شود، تمام بیماری ها در اثر رسوخ جن و روح سرگردان در بدن فرد است و باید با فرادرمانی این موجودات از بدن فرد خارج شود، همین ادعا موجب ایجاد مشکلات روحی و روانی، توهمات دیداری و شنیداری و ترس های شدید در بیمار می شود که خود آسیب های جدی و غیر قابل درمان در پی دارد. از طرفی دیگر مسترها با باور توانایی و قدرت ماورایی، به خود اجازه می دهند این روش را بر روی افراد در هر قشر و هر سن، با اجازه و بدون اجازه از راه دور و نزدیک اجرا کنند که موجب آسیب های فراوانی می شود. 5. با بررسی افراد آسیب دیده از این روش، می توان دریافت، این روش، درمانی در پی نداشته و فقط منجر به حذف علائم بیماری و تسکین موقت درد می شود که در اکثر موارد بیماری بعد از مدتی با شدت بیشتر برگشته و موجب آسیب های غیر قابل درمان شده است. زیرا بیماری با حذف علایم مخفی به پیشرفت ادامه داده است. افرادی هم که ادعای درمان شدن دارند هنوز در کمون بیماری هستند و مشخص نیست بیماری در چه زمانی و با چه شدت و آسیبی باز می گردد. 6. برخی بیماران روحی و روانی که ادعای درمان با فرادرمانی را داشته اند، در اثر تلقین پذیری (که یکی از روش های به کار رفته در فرادرمانی است) بهبود نسبی یافته اند. تلقین درمانی روشی است که در روانپزشکی برای درمان بیماران روحی و روانی استفاده می شود و در مواردی نتیجه بخش است و ارتباطی با فرادرمانی ندارد.
7. با توجه به عدم اطمینان و تأثیر مثبت این روش بر بیماران متأسفانه ادعای درمان شگردی است که در این فرقه برای جذب افراد استفاده می شود و اخیراً با راه اندازی سایت ها و گروه هایی در فضای مجازی ادعاهای فرادرمانی مبنی بر درمان همه انواع بیماری ها ارائه می شود که برای اثبات آن سند و مدرکی ارائه نمی شود و فقط صرفاً گزارشی از افراد مجهول الهویه و فرضی است و هدف از آن جذب مخاطب برای کلاس های این فرقه است. 8. در فرادرمانی که ادعا می شود با اتصال به شبکه شعور کیهانی قادر به درمان همه انواع بیماری هاست مشاهده می شود بیماران در کنار فرادرمانی از روش های دیگر پزشکی و یا طب سنتی استفاده کرده و داروها و روش های درمانی مربوطه تجویز شده توسط پزشکان را به کار می برند ولی متاسفانه نتایج بهبودی را به حساب فرادرمانی و اتصالات ناشناخته آن می گذارند و مسترها از این موضوع به نفع حلقه استفاده می کنند. اگر فرادرمانی قادر به درمان بیماری است باید هیچ روش پزشکی در کنار آن استفاده نشود و به تنهایی قادر به بهبودی بیمار باشد و اگر ادعای طب مکمل بودن را دارد که کنار روش های دیگر پزشکی به کار می رود، نباید نتایج بهبودی را قبضه کرده، به فرادرمانی نسبت داده و ادعای درمان کرد. جالب اینجاست که طاهری به مسترها(فرادرمانگران) توصیه می کند از بیمار نخواهید دارو را قطع کند و به اختیار خودش بگذارید. 9. در عرفان حلقه ادعا می شود درمان بیماری مقدمه ای برای سیر و سلوک است و منجر به شناخت خدا و طی سیر کمال می شود. طاهری می گوید اولین قدم در عرفان کیهانی درمان است و بعد از این مرحله، باید افراد با قدم های بعدی سلوک، در عرفان حلقه هم آشنا شوند. اما در حلقه هیچگاه قدم ها و مراحل بعدی سلوک گفته نمی شود چون قدم بعدی اصلاً وجود ندارد و همه چیز در عرفان حلقه در درمان خلاصه می شود و آنچه از مباحث نظری هم که در اثبات شعور کیهانی گفته می شود برای اثبات کارکرد عملی آن یعنی همان درمان است. متاسفانه در عرفان نظری حلقه آموزه ها موجب تغییر باورهای اعتقادی فرد شده و دین، شریعت و مناسک عبادی کاملاً دستخوش تفسیر و تأویل و تغییر مفاهیم شده و همان اعتقاد قبلی فرد هم از او گرفته شده و آموزه های غلط و غیر الهی منجر به گمراهی و باور غلط از خدا، دین، شریعت، مناسک و .. می گردد که در بسیاری از موارد فرایند شستشوی مغزی بکار گرفته شده غیر قابل جبران است و تغییر مثبت و نگرش عرفانی در افراد دیده نشده و انحرافات عقیدتی کاملاً مشهود و قابل اثبات است. در یک جمله می توان گفت: عرفان حلقه بیمارانی که قرار بود عارف کند به عارفانی بیمار و در توهم عرفان تبدیل می کند. فاطمه میرزائیان http://ferghenews.com/fa/news/14335/%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D9%81-%DB%8C%D8%A7-%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1 https://eitaa.com/antihalghe
در پاسخ به سوالات کاربران ارسال شد. 👆
🟤 محمدهادی قره‌داغی از مبلغین فرقه احمدالحسن با انتشار ویدئویی و با استفاده از یک مغالطه و مقایسه نماز به عنوان یک واجب فردی و حجاب یک واجب با تاثیرات اجتماعی عمیق است، به حمایت از فتنه زن، زندگی و آزادی پرداخت. 👈 پیش از این و در سال 1397 نیز احمدالحسن در پاسخ به استفتائی حجاب اجباری را محکوم کرده بود.
ملاحظه: 
فرقه یمانی تلاش می‌کند در روزهای منتهی به 25 شهریور و سالمرگ مهسا امینی بر آتش التهابات احتمالی هیزمی اضافه کند. https://eitaa.com/antihalghe
توضیحات تکمیلی یکی از اعضای کانال: «واجبات بر دو نوعند: تعبدی و توصلی حجاب واجب توصلی است و انجام آن نیاز به نیت و قصد قربت ندارد.» با تشکر از این بزرگوار و همه دوستانی که با پیام های تشکر و دلگرم کننده، ما را برای ادامه فعالیت تشویق می کنند. 🙏🙏🙏 دقت و حسن توجه شما به مطالب و ارسال پیشنهادات و انتقادات و سوالات و... موجب امتنان ماست.
نهمین دورۀ جامعِ آموزش منظومۀ فکری رهبر انقلاب 🔸این دورۀ آموزشی، شما را در عرصۀ جهاد تبیین، توانمند می‌سازد. 🔹این دورۀ آموزشی، در سه بخشِ منظومۀ معرفتی، منظومۀ ارزشی و منظومۀ کنشی برگزار می‌گردد. 💠 مزایا: ۱. بهره‌مندی از اساتید برجسته ۲. امکان شرکت در دوره‌های تخصصی سطح۲، در رشته‌های مختلف ۳. اعطای گواهینامه 🕰 زمان ثبت‌نام: از ۲۵ مرداد تا ۳۱ شهریور۱۴۰۲ هزینۀ ثبت‌نام برای هر بخش: شصت هزار تومان 🔻شروع دورۀ آموزشی: ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ 🔺ثبت‌نام از طریق تارنمای مجموعۀ تبیین: https://www.tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab/reg9 راه ارتباطی(ایتا): @manzome1 مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری @t_manzome_f_r
بعداز نمازصبح که آفتاب طلوع کرد،حرم امام رضا قدم میزدم،صحنه ای عجیب میخکوبم‌کرد،زن مسیحی که از مسئولین کلیسا بود مشغول خواندن زیارت نامه امام رضا بود،باکنجکاوی بعد دعاشون ازشون پرسیدم شما مسیحی هستید چه چیزی باعث میشه اینجا رو برای دعا انتخاب کنید؟گفت من سالهاس طلوع افتاب اینجا میام،اینجا وقتی حرف میزنم انگار کسی با تمام وجودش درشلوغی عالم فقط به من گوش می دهد،وقطعا میدانم آن امام رضا(ع)است. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در کشور حجاب اجباری نداریم! حجت الاسلام راجی، نویسنده کتاب صعود چهل ساله https://eitaa.com/antihalghe
کابالا و مفاهیم مشترک بین عرفان حلقه و کابالا / قسمت اول با وجود ادعای محمدعلی طاهری رهبر فرقه حلقه درباره‌ الهامی بودن مطالب، در بررسی آموزه‌های اون نکاتی یافت می‌شه که به نظر، اقتباسِ آزاد و در مواردی گام به گام برگرفته از عرفان یهودی «کابالا» است. در ادامه برخی از این اشتراکات رو مورد بررسی قرار میدیم. نیازمند دانستن خدا، اشتراک فکری هر 2 فرقه در حلقه و کابالا خداوند به نوعی به انسان نیازمنده ، طبق عقاید کابالا، خدا انسان را آفریده تا در بازگرداندن نظم آغازین همکار وی باشد. این هماهنگی اولیه با گناه آدم ابوالبشر از میان رفت و به باور قوم یهود، پس از آن، خدا این قوم را به صورت انسان‌های برگزیده آفرید و تورات را به آن‌ها ارزانی داشت تا بنی‌اسرائیل با عمل به کتاب مقدس، به خداوند در بازگرداندن این هماهنگی یاری رساند، لذا قدرت و استعدادی که در نهاد عارف یهودی قرار گرفته، برای سیطره بر جهان جاندار و بی‌جانه تا آون‌ها رو به سود اهداف خود و در جهت کمال آفرینش، به کار گرفته و مهار کنه و بر اون‌ها اثر بزاره، در مباحث حلقه نیز نیازمندی خداوند به نوعی مطرحه، طاهری در مقاله‌ آزمایش آخر، از قول خداوند چنین می‌گوید: «من برای رسیدن به شما، مرگ و جهنم را خلق کردم تا نشانی بر رحیم بودن من باشد… بدون مرگ و جهنم ما هرگز به یکدیگر نمی‌رسیدیم و حداقل من عاشقی مهجور می‌ماندم و شما نیز در نیازمندی ابدی باقی می‌ماندید…. من «رحمان» بودم تا بتوانم بازیگوشی‌ها و بی‌اعتنایی‌های معشوقم را نظاره کنم و باز هم به دنبال او باشم و سایه‌ رحمانیت خود را بر سر او بگسترانم … آری، من به شما می‌رسم و همه چیز خود را به پای معشوق خود تقدیم می‌کنم.» جهان دو قطبی یکی دیگر از ادعاهای هر دو فرقه است در عرفان حلقه طاهری شیطان را عامل ایجاد جهان دو قطبی و عالم تضاد معرفی کرده است همچنین در جهان دو قطبی کابالا، نگرشی‌ وجود داره که بیان میکنه شیطان برادر خدای پسر و فرزند دوم خدای پدر است؛ یا به بیان دیگر، شیطان را تجلی (خدا) و ریشه شر را در عالم الهی می‌بیند. در متون کابالا به صراحت اشاره شده است که: «چون خداوند یگانگی مطلق است، خیر و شر، مذکر و مونث در او جمع می‌شود»، همچنین در عقاید کابالا آمده است: «این جهان عاصی پلید شر که جنبه تاریک هر چیز زنده را تشکیل می‌دهد و او را از درون تهدید می‌کند… اینها نیز جلوه خدا است و برای رسیدن به او باید خطا و گناه را نیز تجربه کرد»! در عرفان حلقه نیز طاهری شیطان را عامل ایجاد جهان دو قطبی و عالم تضاد معرفی کرده، می‌گوید: «ایجاد جهان دو قطبی باید به وسیله عاملی صورت می‌پذیرفت که با نوعی نافرمانی از خداوند وحدت جهانِ تک قطبی را به کثرت جهانِ دو قطبی تبدیل کند. این رویداد با مأموریت ابلیس رخ داد و خداوند که طراح طرح حساب شده هستی‌ است و هیچ قدرتی بر او برتری ندارد و هیچ مخلوقی نمی‌تواند نظام دقیق آفرینش او را بر هم زند، چنین خواست که ابلیس فرمان سجده به آدم را اطاعت نکند و با این نافرمانی فرمایشی، خیر و شر در عالم شکل گیرد و انسان در جهانی دو قطبی مورد آزمایش (انتخاب خیر و شر) قرار گیرد». https://eitaa.com/antihalghe