eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
229 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️⛔️اوشو: بی بندوباری و سرگردانی 🔸اوشو مي گويد: " در آميزش مقدس! شخص مستقل است و به آينده رابطه نمي انديشد به گذشته آن كاري ندارد. شادماني و هيجان لحظه را مي بيند و خود را نيز تماشا مي كند چنانكه در آينه خويش را مي بيند، پيوند و جدايي را بدون اينكه وابسته شود، مشاهده مي كند. 🔸لذت مي برد و شاد است حتي اگر افسردگي و اندوه هم سراغ او بيايد. او با تمام وجودش رنج نمي برد زيرا از آن جهت كه ناظر است، فقط شاهد اندوه است و خود گرفتار آن نيست... "! 🔸اشو به طور شگفت انگيزي ادبياتي كه عارفان و فرزانگان تاريخ بشريت در همه تمدن ها و سرزمين ها به كار گرفته اند تا ارتباط روح انسان با ماوراء و خدايي كه همه هستي و كمالات از اوست بيان كنند؛ در يك دستگاه مفهومي ديگر به كار مي گيرد. 🔸همه آن لذت هاي روحاني و شادماني هاي عميق معنوي را كه در ارتباط با خداي واقعي مي توان تجربه كرد، در منطق و مذهب اشو به لذت جنسي و همين خوشي و شادي اين جهاني تبديل مي شود. 🔸او در موضع گيري در قبال عشق سرگردان و پريشان است. در مواردي عشق جنسي را مانعي معرفي مي كند كه مطمئن ترين راه برطرف كردن آن برداشتن مرزها و محدوديت هاي جنسي است. 🔸در جاي ديگر آن را وسيله نه هدف و مرحله اي گذرا دانسته، تاكيد مي كند كه عشق جنسي ابزار و وسيله اي براي سير و سلوك است و در نهايت نظرش اين است كه هدف همين لذت و شادماني در روابط جنسي و عشق بازي است. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TVM0pMtiezUgg ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
💠 جلسه بحث و بررسی علل گرایش جوانان به فرقه های نوظهور و عرفان های کاذب و راه های مقابله با آن با محوریت مهدی باوری به همت حوزه علمیه و سازمان زنان استان تهران با حضور حجت اللاسلام صفری و خانم میرزاییان، اساتید، طلاب و مدعوین در حوزه علمیه امام حسن مجتبی ع برگزار شد.
💠 جلسه بحث و بررسی علل گرایش جوانان به فرقه های نوظهور و عرفان های کاذب و راه های مقابله با آن با محوریت مهدی باوری به همت حوزه علمیه و سازمان زنان استان تهران با حضور حجت الاسلام صفری و خانم میرزاییان، اساتید، طلاب و مدعوین در حوزه علمیه امام حسن مجتبی ع برگزار شد.
💠 جلسه بحث و بررسی علل گرایش جوانان به فرقه های نوظهور و عرفان های کاذب و راه های مقابله با آن با محوریت مهدی باوری به همت حوزه علمیه و سازمان زنان استان تهران با حضور حجت الاسلام صفری و خانم میرزاییان، اساتید، طلاب و مدعوین در حوزه علمیه امام حسن مجتبی ع برگزار شد.
اقدام زیبای یکی از شهروندان نیوزلند👏👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبکه ی جهانی منجی tv با افتخار تقدیم می کند : روزنه ای برای شناخت مارقین 🎬قسمت اول ✅منتظر برنامه های بعدی منجی tvباشید ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید @tvmonji
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️از یگان سایبری سازمان مجاهدین خلق چه می دانید⁉️ ⛔️ادمین کانال های تلگرامی و اینستاگرامی معاند چه کسانی هستند⁉️ https://eitaa.com/antihalghe
⭕️ ویپاسانا و ♨️ویپاسانا نام فرقه ای است با هدف رسیدن به بالاترین آرمان‌های معنوی، رهایی مطلق و روشنگری کامل که تحقق این آرمان معنوی در گرو مراقبه و مدیتیشن است که قوانین سخت و عجیبی دارد. ✔️یکی از قوانین مراقبه ، الزام به روزه سکوت است که هرگونه ارتباط کلامی و غیرکلامی را شامل می‌گردد تا فرایند تسلط کامل بر افراد، هرچه بهتر صورت گیرد: «سکوت شریفه به معنی کلامی، بدنی و ذهنی است. هر نوع ارتباط با دیگر دانشجویان چه با ایما و اشاره، نوشتن یا غیره ممنوع است. ✔️این شگرد را با و مردان(حتی زوجین) عمیق‌تر می‌سازد؛ «تفکیک کامل مردان و زنان باید رعایت شود. زوج‌ها، مزدوج و ... نباید در طول دوه به هر صورتی با یکدیگر ارتباط داشته باشند. این مطلب در مورد دوستان،‌ افراد خانواده و... نیز صدق می‌کند... دانشجویان تنها با موافقت استاد می‌توانند محل را ترک کنند. هیچ ارتباطی با بیرون تا پایان دوره مجاز نیست. این مسئله شامل نامه، تماس تلفنی و ملاقات نیز می‌شود. تلفن همراه، پیجر و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی هم باید تا پایان دوره به مدیریت تحویل داده شود.»(1) 📚1. سایت فرقه ویپاسانا، ذیل عنوان «دستورالعمل‌ها و مقررات»/روشنگر 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TVM0pMtiezUgg ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
🔴 در پی درخواست عفو از طرف محمدعلی طاهری بواسطه همسرش (زیبا محمدیان) و ارسال نامه توسط همسر به کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضاییه و اقای فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و پیگیری های روزانه وکلای طاهری برای قبول این درخواست، وکلای طاهری نتایج تلاش های خود را در اطلاعیه ای اعلام کردند: 👇👇👇 اطلاعیه وکلای طاهری سرکرده فرقه حلقه: به موجب پیگیری انجام گرفته امروز۹۷/۱۲/۲۷مطلع شدیم دایره نظارت بر زندانیان امنیتی نیز به نامه استعلام دادستان تهران درخصوص موکلمان بمنظور اعمال عفو گسترده رهبری پاسخ دادند که مراتب به اطلاع دادستان محترم تهران رسیده است و امیدواریم هرچه زودتر دادستان محترم تهران دستور ازادی اقای محمدعلی طاهری را به شعبه اول اجرای احکام اوین ابلاغ کنند. گفتنی است طی پیگیری های انجام گرفته از سوی وکلا، سرپرست محترم دادسرای امنیت تهران، در خصوص شمول عفو رهبری به موکلمان موضوع را از دادستان تهران طی مکاتبات متعدد در یکماه گذشته استعلام کرده بود که دادستان محترم تهران نیز بدوا نظرات معاونین خود را کسب و‌سپس از دایره نظارت بر زندانیان نیز تقاضای گزارش کرده اند که با وصول پاسخ کلیه مکاتبات، هم اکنون چشم انتظار دستور نهایی دادستان تهران جهت اعلام شمول عفو گسترده عمومی مقام رهبری به موکلمان و به دنبال آن ازادی وی می باشیم.
‍ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی محمدی هوشیار در دانشگاه آزاد کرج؛ مدعیان مهدویت در سه گروه قرار دارند در حال حاضر به‌طور عمده با سه گروه از مدعیان مهدویت مواجه هستیم: دستهٔ اول کسانی‌اند که خودشان را به مهدی بودن، معرفی کرده‌اند. این دسته، اغلب از میان اهل سنت بوده‌اند. دستهٔ دوم، کسانی‌اند که خودشان را مهدی معرفی نکرده و دیگران ایشان را مهدی دانسته‌اند، اما آنها در مقابل این تفکر ساکت بوده و اعتراضی به آن نداشته‌اند. این دسته، غالباً از بین شیعیان ـ البته از بین شیعیان 12 امامی چنین افرادی کم بوده‌اند و اکثر آنها از میان فرقه‌های انحرافی شیعه ـ بوده‌اند. دستهٔ سوم، کسانی‌اند که نه ادعای مهدی بودن داشته‌اند و نه دیگران آنها را مهدی پنداشته‌اند، بلکه اینها ـ با عناوینی همچون سید حسنی، یمانی، سید خراسانی و مدعیان بابیت و زمینه‌سازی ـ ادعای زمینه‌سازی فرهنگی و نظامی برای ظهور امام زمان(عج) را داشته‌اند. از بین اهل سنت و شیعیان، افراد فراوانی هستند که متعلق به دستهٔ سوم می‌باشند. دستهٔ سوم، غالباً جریان‌ساز بوده و فضا را برای مدعیان مهدویت، فراهم ساخته و منتسبین به آن، نسبت به دو دستهٔ دیگر، موفق‌تر بوده‌اند، زیرا می‌دانستند فضای ذهنی شیعه، متأثر از فضای ذهنی اهل سنت، به‌گونه‌ای است که ما را به زمینه‌سازی ترغیب می‌کند. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TVM0pMtiezUgg ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠خلاقیتی جالب در عرصه و عفاف 💠الگویی مناسب جهت ترویج حجاب توسط طلاب حوزه های علمیه https://eitaa.com/antihalghe
🔴 انحرافات صریح عرفان حلقه‼️
مسترهای فرقه حلقه در گفتگو با منتقدین برای توجیه انحرافات آموزه های طاهری مطالب تقطیع شده و گزینشی از نهج البلاغه را مطرح می کنند تا آموزه های طاهری را صحیح و غیرقابل خدشه جلوه دهند. در مورد بحث شیطان در حلقه که طاهری مدعی است شیطان تنها موحد بارگاه الهی بوده چون به غیر خدا سجده نکرد و از طرف خدا مامور به سجده نکردن بود، سخن حضرت علی ع که دقیقا خلاف این هجویات است را بخوانید: حضرت علی ع در خطبه اول نهج البلاغه پس از توضیح در مورد خلقت انسان میفرماید: ...سپس خداوند از فرشتگان خواست تا آن چه در عهده دارند انجام دهند و عهدی را که پذیرفته اند وفا کنند این گونه که برآدم سجده کنند، و او را بزرگ بشمارند و فرمود«بر آدم سجده کنید پس فرشتگان همه سجده کردند جز شیطان» غرور و خود بزرگ بینی او را گرفت و شقاوت و بدی بر او غلبه کرد و به آفرینش خود از آتش افتخار نمود و آفرینش انسان از خاک را پست شمرد خداوند برای سزاوار بودن شیطان به خشم الهی و برای کامل شدن آزمایش و تحقق وعده ها به او مهلت داد و فرمود:« تا وقت معلوم مهلت داده شدی» 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TVM0pMtiezUgg ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
🔴 با وجود تلاش های سرکرده حلقه برای تخریب نظام حتی در زندان و بازی رسانه ای درخواست سلب تابعیت او و هوادارانش، محمدعلی طاهری در میلاد مولا علی ع با رأفت نظام به مرخصی نوروزی آمد. پ.ن. هرکشوری بود با اینهمه کارهای غیرقانونی یک زندانی برای تخریب حکومتش، اعدام یا حبس ابد کمترین مجازاتش بود. 😳 درخواست عفو هم کرده تا شاید روی سنگ پای قزوین رو سفید کنه‼️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قال الصادق علیه‌السلام: [مَا مِنْ یَوْمِ نَیْرُوزٍ إِلَّا وَ نَحْنُ نَتَوَقَّعُ فِیهِ الْفَرَجَ لِأَنَّهُ مِنْ أَیَّامِنَا وَ أَیَّامِ شِیعَتِنَا حَفِظَتْهُ الْعَجَمُ وَ ضَیَّعْتُمُوهُ أَنْتُمْ «من لایحضره الفقیه، ج۳»] امام صادق علیه‌السلام فرمودند: [نوروز که می‌آید ما منتظرِ فرجِ قائم آل محمد(ص) هستیم، زیرا نوروز از روزهاى ما و شیعیان ما است؛ شما آن را از دست دادید و پارسیان آن را نگه داشتند.] [ اَلسَّلامُ عَلی رَبیعِ الاَْنامِ وَنَضْرَةِ الاَْیّامِ]
♻️ عرفان امام علی ع  عارف حقیقی زهد را در گوشه گیری از جامعه نمی داند؛ بلکه در متن جامعه حضور فعال دارد و نمونة بارز آن جهاد در راه حق با جبهة باطل است و این چنین «محبت و عشق واقعی خویش را به حضرت حق» اثبات می کند. امام علی(ع) می فرماید: «إنَّ أکرَمَ المَوْتِ القَتلُ؛ همانا بهترین مرگ ها کشته شدن (در راه خدا) است». جهاد اکبر (مبارزه با هوای نفس) در کنار جهاد اصغر (مبارزه با دشمنان) می تواند عارف را کامل سازد؛ چرا که عرفان مثبت و آنچه مدّ نظر مکتب اسلام است، این است که یک انسان از تمام ظرفیت های خدادادی اش استفاده نماید و در مبارزه با دشمن درونی و بیرونی تلاش کند. بنابراین هم آنان که تنها به فکر جنگ و خون ریزی اند و از جهاد با نفس غافل شده اند از حقیقت انسانی خود دور مانده اند و هم عارفانی که از صحنه جنگ و نبرد با دشمن شانه خالی نموده اند. لذا حضرت علی(ع) در نهج البلاغه چنین می فرماید: َ جهاد (از پایه های ایمان)، دارای چهار قسمت است: امر به معروف، نهی از منکر، صدق و راستی در هنگامة نبرد، کینه و دشمنی با فاسقان. آن که امر به معروف کند، پشت مؤمنان را محکم کرده و آن که نهی از منکر نماید، بینی کافران را به خاک مالیده است و کسی که در میدان های نبرد صادقانه بایستد، وظیفه اش را انجام داده است و آن که فاسقان را دشمن بدارد و به خاطر خدا خشم گیرد، خداوند به خاطر او خشم کند و او را در روز قیامت خشنود خواهد ساخت». از سخن حضرت فهمیده می شود که جهاد بیرونی و درونی، هر دو برای اعتلای روح انسانیت لازم است. آنچه اسلام از ما می خواهد صدق و راستی، عمل نیک و امر به آن و خشم و نبرد برای رضایت الهی با دشمنان حق است. بها دادن به تعلق و عزت نفس سعدی در گلستان می گوید: «تلمیذ بی ارادت، عاشق بی زر است و روندة بی معرفت، مرغ بی پر» بها دادن به عقل و عزت نفس دو درّ گرانبها از وجود انسان هستند که برخی از صوفیه و عارف نمایان به دلیل جموداندیشی با آن مخالف ورزیده و به خطا رفته اند. شهید مطهری(ره) در این باره کلامی زیبا دارد. ایشان می گوید: «علی(ع) هرگز عقل را تحقیر نمی کند». این جمله معنای عمیقی دارد و آن این است که در منطق امام علی(ع) عقل جایگاه ویژه ای دارد؛ زیرا انسان را به کمال می رساند و میزان تشخیص حق از باطل است. حضرت علی(ع) می فرماید: «لا شَرَفَ کالعِلمِ؛ هیچ شرافتی همچون علم نیست». و نیز می فرماید: «الحکمةُ ضالّةُ المُؤمِنِ، حکمت گمشدة مؤمن است». و مسلم است که در طوفان حوادث آن که بینش عمیق دارد، می تواند راه را از بیراهه تشخیص دهد. همچنین یکی از شاخصه های عرفان حضرت علی(ع) بها دادن به عزت نفس و کرامت انسانی است. ملامتیه فرقه ای از صوفیه هستند که برای مبارزه با نفس، پیروان خود را توصیه به تظاهر به کارهای ناپسند می کنند تا دچار غرور نشوند. در روش علی(ع) عزت نفس و کرامت انسانی راه رسیدن به کمال است و تخلّف از آن انسان را به ورطة نابودی می کشاند: «أکرِمْ نَفْسَک عن کلَّ دَنیةٍٍ و إنْ ساقَتْک إلی الرَغائِبِ فإنَّک لن تعتاضَ بِما تَبْذُلُ مِن نَفْسِک عِوَضاً نفس خویش را از هر پستی، برتر و بالاتر بدار؛ هر چند تو را به مقصد برساند؛ زیرا تو هرگز نمی توانی در عوض آن چه از آبرو و شخصیت خود که در این راه می دهی، بهایی به دست آوری». بنابراین از دیدگاه امام علی(ع) آبرو و شخصیت مؤمن در پرتو عزت نفس او تأمین می شود و هیچ ارزشی بالاتر از آن برای انسان وجود ندارد. منبع : http://www.hawzah.net 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TVM0pMtiezUgg ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
⚫️وفات حضرت زينب كبري (س) تسلیت باد 🏴قانونِ عقل و عشقِ جهان را به هم زند وقتی ﻋﻘﻴﻠﮥ العرب، از عشق، دم زند 🏴از چشمِ یار، قامت دلدار، دیدنی است نام حسین، از لب زینب، شنیدنی است
▪️چگونگی وفات حضرت زینب(س) پس از مراجعت زينب(س) از شام به مدينه به برپايي عزا بر شهداي كربلا پرداخت. در همين ايام "عبدالله بن زبير" در مكه قيام كرد و مردم را به گرفتن انتقام خون حسين (ع) ترغيب كرد. هر چند اين اقدام وي بهانه‌اي براي رسيدن به اهداف خويش بود، حضرت زينب (س) در مدينه خطبه خواند و مردم را براي قيام و گرفتن خون حسين (ع) فرا خواند. "عمرو بن سعيد اشرق" والي مدينه نامه‌اي به "يزيد" نوشت و او را از ماجرا با خبر كرد. "يزيد" در جواب نامه وي نوشت بين زينب (س) و مردم مدينه فاصله بيانداز. پس حضرت زينب(س) را امر كرد از مدينه بيرون و به هر كجا مي‌خواهد برود. پس حضرت زينب (س) از روي كراهت در اواخر ماه ذي الحجه سال ۶۱ هجری همراه با دختران امام حسين(ع) (فاطمه و سكينه)بيرون رفتند و بر اساس اختلاف روايات قصد مصر يا شام را كردند و بعد از گذشت يك سال در ماه رجب سال ۶۲ هـ.ق دار فاني را وداع گفتند و به ديدار معبود شتافتند. 📚منبع: - السيده زينب و اخبار الزينبيات؛ عبيدلي نسابه ص ۱۹ -السيد زينب في تاريخ الاسلام لجنة التحقيق و التأليف ص ۴۸ ▪️علت وفات حضرت زینب(س) براساس برخی از نوشته‌ها آن حضرت مریض شد و به طور طبیعی وفات کرد(۱) براساس برخی از احتمالات حضرت زینب کبری(س) توسط عوامل یزید مسموم شد و به شهادت رسید که این احتمال هم دور نیست چون حضرت زینب(س) همه وقایع کربلا را دیده و وجود او یادآور مصائب کربلا و یادآور فجایع حکومت یزید است و یزید نمی‌تواند او را تحمل کند(۲) 📚منابع: (۱): منتخب التواریخ؛ ص ۶۷ (۲): زینب الکبری من المهد الی اللحد؛ ص ۵۹۲