چون که صد آید نود هم پیش ماست (بخش دوم)
🔸 استاد رحیم پور ازغدی در بحث ورود و گسترش شبه معنویت ها در ایران اسلامی این نکته را مطرح کرد که؛ معنای وجود چنین فرقه هایی (عرفان های کاذب، بهاییت، مسیحیت تبشیری و...) در هر منطقه ای، به دلیل پیاده نشدن اسلام حقیقی و راستین است.
🔸 شبه معنویت های وارداتی و یا عرفان های کاذب داخلی با نقایص فراوان، هر یک به نوعی کشکولی ناهمتراز و خام را برای مخاطبان خود آماده ارائه کرده اند. نوشتارهایی با محتوای فریبنده و در قالبی زیبا در ابتدا هر فرد نا آشنا با مفاهیم معنوی را دچار تردید خواهد کرد.
🔸 اینجاست که باید گفت اگر اسلام کامل با حقایق خود ( نه مانند عرفان های بدلی به دروغ و با فریب) به شکلی درست و زیبا برای عموم جامعه تبیین شود دیگر هیچ فردی برای دستیابی به آرامش و سعادت سراغ کشکول هایی که هر یک از آیین و روشی برداشت شده و مملو از اشتباهات و خطاهای فاحش است نخواهد رفت.
🔸 استاد رحیم پور می گویند در هر جایی که نفوذ عرفان های کاذب و فرقه ها کمتر است و هیچ کدام از آنها و یا برخی از آنها نیست، به دلیل ارائه درست و منطقی اسلام است. و در نقطه عکس آن حضور پررنگ تر فرقه ها در هر منطقه ای نشان از ضعف اجرای اسلام حقیقی در آن منطقه است.
🔸 انسان تشنه معنویت است و اگر برای فرد تشنه واقعی آب سرد و زلال به درستی و به موقع نرسد، او در هر کجا آبی حتی گل آلود هم بیابد خواهد خورد.
#عرفان_کاذب #عرفان_بدلی
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🍃🌸
🌹السلام علیک یا حسن بن علی (ع) 🌹
✨برسانید به مسکیــن خبر شـــاد مرا
✨اندکی مانده کریم دیده گشاید به جهان
💐 سالروز ولادت با سعادت حضرت کریم اهل بیت، آقا امام حسن مجتبی علیه السلام را محضر حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه و شما عزیزان تبریک عرض میکنیم💐
🌹الهی بالحسن و الحسین عجّل لولیک الفرج🌹
https://eitaa.com/antihalghe
4_5884432922999523486.mp3
6.37M
🎵#سرود بسیار زیبا ماندگار
میلاد #امام_حسن_مجتبی_علیه_السلام 💐
غم ندارم تا کریم آل احمد رو دارم
دل عاشقو رو سر راش میذارم
🎤 #حاج_محمود_کریمی
https://eitaa.com/antihalghe
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيٓ أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ ...
[این است] ماه رمضان كه قرآن در آن نازل شده، قرآنی كه سراسرش هدایتگر مردم است و دارای دلایلی روشن از هدایت میباشد، و مایه جدایی [حق از باطل] است... (بقره،۱۸۵)
🍀 طرح بهار قرآن 🍀
1⃣ فایل صوتی قرائت جزء 15 به روش تحدیر (تندخوانی)
2⃣ فایل صوتی چکیده تفسیر جزء 15
👇👇👇
4_5886684722813208392.mp3
4.15M
#جزء_پانزدهم به روش تحدیر (تندخوانی)
https://eitaa.com/antihalghe
4_5886684722813208393.mp3
17.02M
🌺چکیده تفسیر جزء پانزدهم
مفسر:استاد وحیدی (ستاد مهارتهای تفسیر قرآن کریم)
تحت نظارت حجه الاسلام والمسلمین قرائتی
🔆گروه قرآنی مصیر
https://eitaa.com/antihalghe
اصالت دادن انسان بر خدا در کابالا ‼️
قسمت (اول)
♦️ از آنجا که بر اندیشههای کابالیستی همواره هاله ای از حلول گرایی سایه افکنده، آموزه انسان حاکم بر طبیعت و تاریخ که نشأتگرفته از این نظام فکری است، بستر بسیار مناسبی برای شکلگیری اومانیسم فراهم آورد.
🔷 این جنبش که در نیمه دوم قرن 14 در ایتالیا شکل گرفت و پسازآن در کشورهای اروپایی گسترش یافت، در حقیقت جنبش فلسفی و ادبی بود که در پی احیاء و شناخت دوبارهشان و منزلت آدمی است تا او را ملاک و میزان همه امور بهحساب آورد.
🔶 اومانیسم در شکل افراطی آن عالم متافیزیک را نفی میکند.[۱] و انسان را بهعنوان یگانه حقیقت جهان آفرینش بهجای خدا مینشاند.
🔷 ارتباط بین اومانیسم و کابالا که مورد تائید منابع مختلف است،[2] با گسترش فعالیت فرقه شهسواران معبد در اروپا و جذب تعدادی از فلاسفه آن دیار وسعت یافت.
🔶 انجمنهای اومانیستی دران هنگام خواستار جایگزین کردن فرهنگ مسیحی اروپا بافرهنگی بودند که در کابالا ریشه داشت.[3]
🔷 از سویی در ایتالیای قرن 14 شمار قابلتوجهی از یهودیان به تدریس در دانشگاههای اروپا مشغول بودند.
https://eitaa.com/antihalghe
قسمت ( دوم)
⭕️ جستجوی اومانیستها برای یافتن یک روش متافیزیکی یا فلسفی که بتواند آنها را در قیود ارسطویی قرونوسطی رهایی بخشد، یکی از انگیزههای ایشان برای روی آوردن به معارف و فرهنگ قوم یهود بود.
🔷 آنان چنین روشی را در اصول سرّی و محرمانه کابالا یافتند. [4]
🔶 پیکو دلامیراندولا(1463-1494) یکی از اولین اومانیستهای قرن 14 که عنوان (پدر کابالیسم مسیحی) به او دادهشده است،[5] مهمترین باور اومانیستی که ریشه در آموزههای کابالا دارد، آن است که (انسان، خدایی در حال شکلگیری است).[6]
🔷 البته این پندار نازلتر از اعتقادات کابالا است و در حد قابلیت تسلط و سیطره آدمی بر طبیعت و تاریخ باقیمانده است؛ درحالیکه کابالا پای از این دایره بیرون نهاده، انسان را در (حال شکل دادن به خدا) ترسیم میکند.
🔶 آنجا که آدمی در حال جمعآوری بارقههای الهی است، در حقیقت ذات خداییش را از نو میسازد. قرابت این دو دیدگاه و باور بدان سبب است که هر یک از این دو اندیشه به (اصالت انسان) و (انسان سالاری) منتهی میشود.
🔷 نقطه مشترک دیگر میان اصول اومانیستی و کابالا، عدم (تأثیرگذاری خداوند بر سرنوشت انسان) است. اومانیستها انسان را حاکم بر سرنوشت خود میدانند؛ اما کابالیستها انسان را مؤثر بر سرنوشت خدا قلمداد میکنند؛ چراکه طبق تعالیم کابالا سرنوشت خداوند به اعمال و کردار قوم یهود پیوند خورده است.
🔶 شالوده نظام اخلاقی اومانیستها بر لذتجویی، منفعتطلبی، رد هرگونه ریاضتهای جسمانی و بهرهوری بیشتر از مواهب طبیعت، بنانهاده شده است. پایه و اساس این تفکر اومانیستی را میتوان در تعالیم کابالایی بهروشنی بررسی کرد.
🔷 نهضت حسیدیسم،[7] بر اساس آموزههای کابالا معتقد است انسانها باید از تمام مظاهر مادی برخوردار شوند؛ چراکه در هر یک از این امور مادی انوار الهی نهفته است.
🔻به اعتقاد نهضت حسیدیسم اطاعت از پروردگار علاوه بر خواندن تورات، بهرهجویی و کامجویی از لذتها و خوشیهای این جهانی است .
🔷 زیرا اصولاً انسان در آموزههای کابالایی چیزی نیست بهجز (میل) و این میل به شکلی غیر سمبلیک بهعنوان ویژگی بنیادین وجودِ انسان شناخته میشود؛ بهگونهای که آدمی، به (مجموعهای از امیال دو پا تشبیه شده است).[8] و هدفش در زندگی ارضای نیازها و غرایز گوناگون است.
🔶 کابالیستهای معاصر حتی دامنه امیال بشری را تا ساحت علوی رساندهاند و هر شکل کامیابی و لذت را که روح آدمی در طلب آن است (از لذت سکس و سرخوشی از خوردن یک شکلات گرفته تا نیروی درمان، نیروی برکت و سرخوشی زیستن در یک رابطه عاشقانه) در عالم بالا موجود میدانند. [9]
🔷 حقیقت آن است که پیروان کابالا اومانیستهایی خدامحور هستند که هرچند با خداپرستی وحیانی تعارضی ندارند، معتقدند که آدمی میتواند در جایگاه خدا و بر کرسی اقتدار او بنشیند.
🔶 و بهجای خدا محوریت و اصالت بیابد و درنهایت به این اعتقاد منتهی شود که اگر خدایی هست، به دلیل وجود انسان است.
🔻 پینوشت:
[۱]. زرشناس، شهریار، مبانی نظری غرب مدرن، تهران، نشر کتاب صبح، 1381، ص 39
[2]. یحیی، هارون، فراماسونری جهانی، ترجمه دکتر سید داود میر ترابی، نشر المعی، 1389، ص 64
[3]. همان، ص 66
[4]. سلیگمن، کورت، تاریخ جادوگری، ترجمه دکتر ایرج گلسرخی، نشر علم، 1377، ص 522
[5]. شهبازی، عبدالله، زرسالاران یهودی و پارسی، استعمار بریتانیا و ایران، نشر موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی، 1377، ص 297
[6]. یحیی، هارون، فراماسونری جهانی، ترجمه دکتر سید داود میر ترابی، نشر المعی، 1389، ص 70
[7]. جریان عرفانی حَسیدی، در قرن هجدهم و توسط اسرائیل بَعَل شَمْ طوُوْ معروف به «بِشت» شکل گرفت. مراکز اولیة حَسیدیسم در اوکراین و لهستان جنوبی قرار داشت. بعدها این نهضت سراسر اروپای شرقی را فراگرفت.
[8]. برگ، یهودا، نیروی کابالا، روشهای رشد روح انسانی، ترجمه شیرین دخت دقیقیان، نشر مرکز تحقیقات علوم کابالا، 2010، ص 4
[9]. همان، صص 54-55
#کابالا
https://eitaa.com/antihalghe
قانون جذب و ترویج دنیا زدگی
متاسفانه در کارگاه های آموزش قانون جذب، رفاه و لذات مادی چنان برجسته میشوند که گرایشهای متعالی روح انسان و رشد معنوی و تکامل روحی او به حاشیه رفته و اصالت به مادیات داده می شود.
در این میان هدفمندی خلقت فراموش می گردد و هدف زندگی صرفا در عیش و عشرت و کامیابی حداکثری مادی خلاصه می گردد، به همین دلیل اخلاق انسانی و انسانیت به مرور به سمت ابتذال کشیده میشود.
آنچه به عنوان خواست و مطالبه انسان در این گونه کتاب ها و به ویژه در فیلم (راز) مثال زده میشود اسکناسهای سبز، خانه، ماشین، پست و مقام، تجهیزات زندگی، پول، امکانات خانه بیشتر و ... که باید بارها و بارها تکرار شوند و هدف اصلی و مهم زندگی گردند.
در حالی که در منطق قرآن کریم و دین اسلام، اگر چه داشتن مال و ثروت مذمت نشده است لکن دلبستگی و حرص و ولع بیش از حد برای رسیدن به ثروت و لذتهای مادی زودگذر دنیا به طوری هدف زندگی مادیات باشد، مورد نکوهش قرار گرفته است.
خداوند متعال در قرآن میفرمایند:
«زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاءِ وَالْبَنِينَ وَالْقَنَاطِيرِ الْمُقَنْطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالْأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ ذَلِكَ مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَاللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الْمَآبِ[آل عمران/14]؛ محبّت امور مادی، از زنان و فرزندان و اموال هنگفت از طلا و نقره و اسبهای ممتاز و چهارپایان و زراعت، در نظر مردم جلوه داده شده است؛ (تا در پرتو آن، آزمایش و تربیت شوند؛ ولی) اینها (در صورتی که هدف نهایی آدمی را تشکیل دهند،) سرمایه زندگی پَست (مادی) است؛ و سرانجام نیک (و زندگیِ والا و جاویدان)، نزد خداست.»
https://eitaa.com/antihalghe
📌 پشت پرده یوگا؛ ورزش یا ترویج هندوئیسم
🔻نمیتوان یوگا را تنها بهصورت یک ورزش در جهت کسب سلامت جسم و آرامش روح به حساب آورد، بلکه وجود جنبههای مذهبی و اعتقادی نشأت گرفته از آیینهای باستانی هند نیز در لایههای پیدا و پنهان این بهاصطلاح ورزش غیر قابل انکار است.
🔻🔻🔻🔻
https://jamannews.ir/139902185435
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيٓ أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ ...
[این است] ماه رمضان كه قرآن در آن نازل شده، قرآنی كه سراسرش هدایتگر مردم است و دارای دلایلی روشن از هدایت میباشد، و مایه جدایی [حق از باطل] است... (بقره،۱۸۵)
🍀 طرح بهار قرآن 🍀
1⃣ فایل صوتی قرائت جزء 16 به روش تحدیر (تندخوانی)
2⃣ فایل صوتی چکیده تفسیر جزء 16
👇👇👇
4_5888908510850189162.mp3
3.94M
#جزء_شانزدهم به روش تحدیر (تندخوانی)
https://eitaa.com/antihalghe
4_5888908510850189163.mp3
15.22M
🌺چکیده تفسیر جزء شانزدهم
مفسر:استاد وحیدی (ستاد مهارتهای تفسیر قرآن کریم)
تحت نظارت حجه الاسلام والمسلمین قرائتی
🔆گروه قرآنی مصیر
https://eitaa.com/antihalghe
📚📚 معرفی کتاب: فرقه ها و رهبرانشان
🔘 کتاب «فرقه ها و رهبرانشان» به زبان فرانسه، در ۲۰۸ صفحه و توسط دومینیک بیتون، محقق و نویسنده صاحب نام فرانسوی منتشر شده است.این کتاب نگاهی عمیق به خطر حضور و فعالیت فرقه ها در جامعه فرانسه داشته و با استفاده از روش های علمی، تجربیات و منابع بسیار زیاد از اعماق و مکانیزم های ایدئولوژی درونی آنان حرف زده است.
🔘 نویسنده پس از بررسی علمی و تجربی حضور فرقه ها در فرانسه و دیگر نقاط جهان،خواننده را با خود همراه نموده و به سفر دور و دراز سرزمین فرقه ها و رهبرانشان می برد.مکانی که برای اعضای فرقه ها تقریبا بی بازگشت بوده و برای خانواده ها و جوامع انسانی تقریبا ناشناخته و در عین حال بسیار خطرناک ارزیابی گردیده است!
🔘 در بخشی از این اثر ابزار مورد استفاده فرقه ها معرفی و مطرح شده است. یکی از این ابزارها، اینترنت بوده که نویسنده در این باره معتقد است:
فرقه ها در فضای مجازی سرمایه گذاری زیادی می کنند و اغلب سایت های مخصوص خودشان را دارند و با انواع روش ها خودشان را به کسانی که هیچ کاری با ایشان ندارند، تحمیل می کنند.
🔘از دیگر عملکردهای رایج همه فرقه ها که در این کتاب نیز به آن اشاره شده، فرآیند مغزشویی است.
🔘در بخش چهارم این اثر، نویسنده ضمن درج گفته های اعضای سابق بعضی از فرقه ها می نویسد: «حتی وقتی دلم می خواست از فرقه جدا شوم فکر می کردم که این کار یک شکست است، یک جور فرار است، یک نوع عدم پذیرش مبارزه است، یک جور بی غیرتی است » به این ترتیب فرقه مهم ترین چیز برای عضو می شود، او می ترسد اگر به مقررات تن ندهد طرد شود بدین شکل در «بیرون» کسی را نخواهد داشت که به او تکیه کند. از همین رو فرد سعی می کند هر چه بیشتر در فرقه جا باز کند و خودش را به دیگر اعضا بقبولاند و همین جاست که کارش تمام می شود، او نه تنها از لحاظ جسمی بلکه از نظر ذهنی و به گونه ای موثرتر دچار اعتیاد به فرقه می شود.
📌 گفتنی است این کتاب هنوز به شکل کامل به فارسی ترجمه نشده است.
#معرفی_کتاب #نقد_فرقه
https://eitaa.com/antihalghe
🔻🔺به گزارش جمننیوز؛ بیشک برنامه اصلى دین، گسترش و تعمیق معنویت در میان همه انسانها است و نقش مهم معنویت در زندگی بر کسی پوشیده نیست، به همین منظور برنامه «روبهراه» که با هدف بررسی چالشهای اجتماعی طراحی و تولید میشود از ۶ اردیبهشت ۹۹ در کنار بیان آثار زندگی معنوی از آسیبهای انحراف از معنویت واقعی در جامعه سخن میگوید.
🔹این برنامه که با کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مظاهری سیف، مدیر مؤسسه بهداشت معنوی تقدیم شنوندگان رادیو معارف میشود، ضمن بیان راههای دستیابی به زندگی معنوی عوامل انحراف از معنویت و آسیبهای فردی و اجتماعی آن را به سمع شنوندگان این رسانه دینی میرساند.
🔸برنامه «روبهراه» به همت گروه فرهنگ و جامعه طراحی و تولید میشود که تهیهکنندگی این برنامه را محمدحسن جلالی، سردبیری آن را منصوره رضوانی اصل و اجرای آن را رضا هدایف فر بر عهده دارد.
🔹این برنامه شنبه تا دوشنبه ساعت ۹:۳۰ به طور زنده از امواج فضیلت و فطرت به روی آنتن میرود.
👉 https://jamannews.ir/139902215443
📌تبیین آسیبهای انحراف از معنویت در جامعه در برنامه «روبه به راه»
🔻مدیر مؤسسه بهداشت معنوی در برنامه «روبهراه» رادیو معارف عوامل فردی و اجتماعی انحراف از معنویت را بازگو میکند.
🔻🔻🔻🔻
🆔 @jamannews_ir
📚معرفی کتاب؛ فراسوی حلقه، بررسی انتقادی عرفان حلقه (کیهانی)
🔻کتاب فراسوی عرفان حلقه شما را به فراسوی چهرههای ساختگی عرفان حلقه میبرد تا ببینید که در پس صورتک پزشک جادوگر و اپوزسیون پرخاشگر، جهانی از تضاد نهفته است.
🖌 کتاب «فراسوی حلقه؛ بررسی انتقادی عرفان حلقه (کیهانی)» نوشته «فاطمه مغیثی» از سوی انتشارات «معنویتپژوهی» در سال ۱۳۹۸ برای نخستینبار منتشر شده است.
🔻🔻🔻🔻
🆔 @jamannews_ir
🔺🔻کتاب «فراسوی حلقه؛ بررسی انتقادی عرفان حلقه (کیهانی)» نوشته «فاطمه مغیثی» از سوی انتشارات «معنویتپژوهی» در سال ۱۳۹۸ برای نخستینبار منتشر شده است.
🔹در بخشی از پیشگفتار این کتاب میخوانیم: «پرداختن به بحث عرفان حلقه از جهات متعددی لازم و ضروری است. یکی از این موارد آن است که پایهگذار و مؤسس آن فردی به نام «محمدعلی طاهری» است. ایرانی بودن وی موجب نوعی مقبولیت شده و افراد را سریع تر با خود همراه می سازد. دلیل دیگر اهمیت پرداختن به این موضوع، شیوع آن است. البته برخی از کسانی که گرایش به عرفان حلقه داشتند، پس از مدتی روی گردان شدند؛ بنابراین بررسی و علت یابی چنین واکنش هایی حائز اهمیت است.
🔸همچنین «ادعای جهانی بودن» توسط سردمداران عرفان حلقه اهمیت این مطالعه را دوچندان میکند. لکن مهمتر از همه اینکه، این جریان نام «عرفان» را برای خود برگزیده است. گوهر عرفان ساحتی پاک و مقدس دارد که ورود به این ساحت، شرایط خاص خود را میطلبد. هرچند رهبر عرفان حلقه مدعی است در مبانی و مؤلفههای خود، اسلامی۔ ایرانی است، اما باید دید که پایههای اعتقادی و بینشی عرفان حلقه این شرایط را دارد؟ بر همین اساس پژوهش پیش رو شکل گرفت.
🔹شایانذکر است: پژوهش حاضر عهدهدار بررسی توصیفی و تحلیلی اصول بنیادین اعتقادات عرفان حلقه است. قلمرو تحلیل محتوایی عرصههای سهگانه: توحید، نبوت و معاد را شامل میشود. به عبارت دیگر، تحلیل مباحث با نگرش هستیشناختی، راهنما شناختی و فرجام شناختی است. در واقع این نوشتار پاسخ به پرسشی همچون «آیا عرفان حلقه در ساحت اعتقادی دارای روح و مبانی صحیحی است؟» خواهد بود.
🔸کتاب «فراسوی حلقه؛ بررسی انتقادی عرفان حلقه (کیهانی)» شامل شش فصل است: در فصل اول به جهت آشنایی با عرفان حلقه، تاریخچه و کتابشناسی آن بیان میگردد. بعد از ارائه آشنایی با عرفان حلقه، در فصل دوم به تعریف مفاهیم کلیدی پرداخته میشودد. در فصل سوم هستیشناسیی عرفان حلقه و بررسی آن تبیین میشود. در فصل چهارم راهنما شناسی در منظومه فکری این جریان واکاوی خواهد شد و فصل پنجم به مسئله مهم و اساسی فرجامشناسی عرفان حلقه، نقد و نظرهای وارد بر آن بیان میگردد. فصل ششم به پیشنهادها، عوامل گرایش و راهکارهای مواجهه با عرفان حلقه اختصاصیافته است؛ و در پایان ضمائمی بهمنظور تکمیل بحث ارائه شده است.
🔹نویسنده کوشیده است در پرتو روح امانتداری کلام، با نگاهی عقلانی و آزاداندیشانه، سخنان عرفان حلقه را بشنود و سپس ارزیابی کند. در حقیقت این پژوهش علاوه بر مطالعه اهم کتب، مقالات، جزوات و سایتهای مرتبط عرفان حلقه، از رویارویی با طرفداران و کسانی که از آن رویگردان شدند، بهره برد. به عبارت دیگر، مطالعات کتابخانهای و مشاهدات عینی در این اثر انضمام یافت و در نهایت بدون جانبداری و پیشداوری به نقد پرداخت.
🔸حجتالاسلام والمسلمین حمیدرضا مظاهری سیف، مدیر مؤسسه بهداشت معنوی در مقدمه این کتاب نوشته است:« کتاب فراسوی عرفان حلقه شما را به فراسوی چهرههای ساختگی عرفان حلقه میبرد تا ببینید که در پس صورتک پزشک جادوگر و اپوزسیون پرخاشگر، جهانی از تضاد نهفته است. این کتاب چهره واقعی عرفان حلقه را ترسیم می کند و موشکافی افکار پریشانی است که امواجی از اضطراب و ناکامی را در ذهن و دل پیروان عرفان حلقه افکنده است.
🔹 گفتنی است، عرفان حلقه (کیهانی) جریانی است که با وعده درمانگری، رسیدن به معنویت، پله عشق، ارتباط با روحالقدس و … کار خود را بنها نهاد و با اتصال به شبکه شعور کیهانی، بر ساحت روحی و جسمی افراد اثر گذاشت. نگرش عرفان حلقه به هستی، جهان پیرامون و فرجام انسان اهمیت خاص و نقدهای جدی دارد؛ چرا که این سه مورد، ارکان اصلی باورهای یک جریان فکری _ علی به شمار میرود. حال باید دید در « فراسوی چهره عرفان حلقه» چه میگذرد؟
📚 کتاب فراسوی حلقه، بررسی انتقادی عرفان حلقه (کیهانی) را میتوانید از فروشگاه اینترنتی معنویتپژوهی به نشانی https://manaviatpajoohi.ir خریداری کنید.
👉 https://jamannews.ir/139902215438
⚠️اعلام برائت #سیدحسین_آقامیری از کارهای برادر دوقلویش #سیدحسن_آقامیری
انقلابی یعنی همین که پاره ی تنت هم راه خلاف دین به مردم نشون بده، بدون هیچ اغماضی حق رو بگی..گرچه خیلی تلخ باشه..
🔴یادداشت سید حسین آقامیری درباره اقدامات برادرش👇👇
حجت الاسلام سید حسین آقامیری با انتشار یادداشتی که در اختیار عقیق قرار داد ، از اقدامات برادرش سید حسن آقامیری اعلام برائت و برای او طلب اصلاح کرد.
👇👇👇
https://aghigh.ir/fa/news/112144
👇👇👇
🔴یادداشت #سیدحسین_آقامیری برای برادرش و اعلام برائت از کارهای #سیدحسن_آقامیری
بسم الله الرحمن الرحیم
✍رَبِّ إِنِّي لِما أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فقیر
سختیها و وحشتها و اهوال گوناگونی در قیامت برای انسان وجود دارد و فرقی هم بین مؤمن و غیر مؤمن نیست؛ "یَومَ یَفِرُّ المَرءُ مِن اَخیـهِ وَ اُمِّه وَاَبیهِ وَ صاحِبَتِه وَ بَنیهِ لِکُلِّ امرِئٍ مِنهُم یَومَئِذٍ شَأنٌ یُغنیه". امروز همه ما شرایط خود را برای ورود در یک چنین معرکهی سختی که اهمّیّت و دشواری آن اصلاً برایمان قابل تصوّر نیست، آماده میسازیم؛ «یوم یجعل الولدان شیبا». به خدای متعال پناه میبریم، چراکه همه ما در معرض گرفتاریهای مختلف نفس هستیم و هیچکدام از گزند و کید شیطان در امان نیستیم. برهمین اساس و به جهت وظیفه و مسئولیت، نکاتی را در مورد، برادرم آقای #سید_حسن_آقامیری عرض می کنم. .
البته دوستان و عزایزانی که در این سالها با حقیر ارتباط دارند کاملا به نظر بنده واقفند و این مرقومه برای آنها مطلب جدیدی ندارد اما به جهت سوالات و گلایه هایی که در مورد بعضی موارد گذشته و این مسأله اخیر پیش آمده بود لازم دانستم نگاهم را به صورت روشن بیان کنم.
◽️با این مقدمات به صراحت عرض میکنم که حقیر از جهت مبانی فکری و برآیند عملی، با ایشان اختلاف نظر مبنایی دارم. برای فهم صحیح و دقیق از گوهر معارف دینی می بایست سیر متمرکز و مشخص تحصیلی تحت نظر استاد خبره داشت و از التقاط و
برداشت ذوقی و سلیقه ای و مطالعات پراکنده و سطحی احتراز کرد. تفکر اگر از یک مبدا و مبنای روشن نباشد جز به هم بافتن حق و باطل، ماهیتی برای توجیه مسیر غلط ندارد.
متأسفانه نتیجه نگاه سطحی به دین بیش از هر کسی دامنگیر جوانان بی دفاع می شود و این گناهی بزرگ است.
.
البته واقعا صمیمانه امیدوارم ایشان به شکرانه ی استعدادها و توانمندیهایی که دارند تلاش در اصلاح این روندکنند و از فرصت کوتاه عمر و داشته های خود به بهترین شکل استفاده نمایند. اصرار برعمل غیر صالح از جانب خود فرصت دفاع را سلب میکند.
تمام عمر ما در اینجا ولو خیلی طولانی، در برابر ابدیتی که در پیش داریم یک لحظه هم نیست.
نمیتوان از روز موعودی که با لطائف باطن عمل و فکر و نیتمان مواجه میشویم، غافل ماند.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
#سید_حسین_آقامیری
https://eitaa.com/antihalghe
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيٓ أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ ...
[این است] ماه رمضان كه قرآن در آن نازل شده، قرآنی كه سراسرش هدایتگر مردم است و دارای دلایلی روشن از هدایت میباشد، و مایه جدایی [حق از باطل] است... (بقره،۱۸۵)
🍀 طرح بهار قرآن 🍀
1⃣ فایل صوتی قرائت جزء 17 به روش تحدیر (تندخوانی)
2⃣ فایل صوتی چکیده تفسیر جزء 17
👇👇👇
4_5891132290297235253.mp3
3.8M
#جزء_هفدهم به روش تحدیر (تندخوانی)
https://eitaa.com/antihalghe