eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
8هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
2هزار ویدیو
229 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست، رنج سی ساله امام سجاد(ع) و رنج چندین ساله زینب کبری(س) از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. 🔺امام خامنه ای ۷۶/۲/۱۷ .. •🥀•
🔴 جلوی اجرای سند۲۰۳۰ را بگیرید سخنان امروز رهبر انقلاب: 🔹به این فکر کنیم چرا انقدر طواغیت عالم و فراعنه عالم اصرار دارند که در آموزش و پرورش کشورها گاهی اوقات با سر و صدا مثل سند ۲۰۳۰، نفوذ کنند؟ اصرار آنها به نفوذ به خاطر تاثیر آموزش و پرورش است. 🔹دشمن قصد دارد کاری را که بوسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ و ساختن انسان‌هایی تربیت کند که مثل او فکر و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملتها فراهم شود. 🔹الان هم شنیده‌ام سند۲۰۳۰ در گوشه و کنار بوسیله آدمهای ناباب یا غافل دارد اجرا میشود؛ این را باید به طور جدی دنبال کنید.۹۹/۶/۱۱ https://eitaa.com/antihalghe
4_5940439957964326590.pdf
1.21M
✡ متن رسمی منتشره سند آموزشی 2030 (بیانیه اینچئون) به زبان فارسی https://eitaa.com/antihalghe
4_5940439957964326591.pdf
790.5K
🎯 ارزیابی سند آموزشی 2030 (بیانیه اینچئون) و مقایسه‌ی مفاد آن با سند تحول https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما به خدای بخشنده و مهربانی که اسلام می گوید اعتماد داریم او ما را از فتنه ها نجات می دهد... 👌 https://eitaa.com/antihalghe
🔴🔴 سوء استفاده از زنان در فرقه‌ها (بخش اول) 🔻 گروه‌های فرقه‌ای برای جذب عضو به راهکارهای مختلفی متوسل شده و به جرات می‌توان ادعا کرد، سرکردگان و عضویابان فرقه‌ها برای گروه‌های مختلف جامعه، روش مختص به آن گروه را به‌کار می‌گیرند. 🔻 یکی از مجموعه‌های مورد توجه فرقه‌ها، زنان هستند که به علت‌های گوناگونی در کانون عضویابی فرقه‌ها قرار دارند. برخی از فرقه‌ها از شرایط روحی و عاطفی زنان سوء‌استفاده کرده و این ویژگی‌ها را فرصتی برای جولان دادن به وعده و وعیدهای فرقه‌ای می‌دانند. 🔻 فرقه‌هایی هم هستند که از زنان به‌عنوان طعمه برای به دام انداختن مردان بوالهوس و فاسد بهره می‌برند. از این نمونه می‌توان به گروهک تروریستی منافقین اشاره کرد که از این روش بسیار استفاده کرده است. 🔻 "دیوید برگ" و همسرش سرکرده فرقه‌ای با عنوان "کودکان خدا" بودند که با ابداع ترکیب"ماهیگیری دلربایانه" برای زنان و از طریق روسپی‌گری آنان، افرادی را فریب و به فرقه خود جذب می‌کردند. 🔻 زودباوری گروهی از زنان و درگیر شدن با مشکلات روحی و روانی نیز می‌تواند گذرگاهی برای جذب در فرقه‌ها در نظر گرفته ‌شود. اکثریت قریب به اتفاق فرقه‌ها این شیوه را برای پیشبرد جذب انتخاب کرده‌اند. 🔻 خاطرنشان می‌کند، تعدادی از فرقه‌ها برای پیشرفت در امر جذب عضو اقدامات مزورانه‌ای را ترتیب می‌دهند. از جمله این گروه‌ها می‌توان از فرقه‌ای نوظهور مبتنی بر آئین هندو به نام "برهماکو ماریس" نام برد که در آن، کنترل مردان در دست زنان قرار دارد. 🔻 از طرفی این فرقه حمایت از تجرد و بی‌همسری را در دستور کار خود قرار داده است و یکی از افراطی‌ترین فرقه‌های نوظهور در این زمینه شناخته می‌شود. 🔻 پرواضح است که چنین اقداماتی نه به دلیل اهمیتی است که فرقه‌ها برای جنس زن قائل هستند؛ بلکه با هدف سوء‌استفاده از این افراد، ایجاد جذابیت‌های کاذب و نمایش خود به‌عنوان گروهی طرفدار زنان، به‌ظاهر به آنها توجه می‌کنند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عزاداری هیئت سالمندان سازمان مجاهدین خلق! 🔸برای امامی که حاضر نیست هرکسی می‌تواند عزادار باشد، هرکسی می‌تواند برایش نوحه سر دهد حتی این که دستشان به خون هزاران مظلوم رنگین است! 🔸برای حسین ساکت یزید هم مجلس عزا به پا می‌کند. ✅ ‌هنر اطاعت از ولی حاضر است https://eitaa.com/antihalghe
📚📚معرفی کتاب: در قلمرو سایه‌ها (جستارهایی در روان‌شناسی فرقه‌ها) ✍🏻 کتاب "در قلمرو سایه‌ها" به قلم احسان احمدی و سمیه شاه‌حسینی از سوی انتشارات نارگل چاپ شده و به جستارهایی در روان‌شناسی فرقه‌ها پرداخته است. کتاب در یازده فصل خواننده را با مسائل روانی شناسی مختلفی پیرامون فرقه ها روبرو می کند. 🔸 فرقه ها چیست؟ چرا و چگونه شکل می گیرند؟ چه اهدافی را دنبال می کنند؟ نقش آنها در معادلات ثروت و قدرت در دنیای کنونی چیست؟ چه خطراتی را برای فرد و جامعه دارند؟ از چه شیوه هایی برای عضوگیری و نگه داشتن افراد استفاده می کنند؟ آیا ساختار فرقه ها با هم فرق دارد؟ آن ها چه آسیب های روانی را به اعضای خود وارد می کنند؟ رهبران فرقه ها چه ویژگی هایی دارند؟ چگونه می توان از خطرات فرقه ها پیشگیری کرد؟ و زندگی پس از فرقه، برای کسانی که از فرقه ها جدا می شوند چگونه خواهد بود؟ و سوالاتی از این دست، در این نوشتار پاسخ داده‌می‌شوند و در فصول نهایی کتاب نیز راه‌کارهایی برای مقابله با این فرقه‌ها، دفاع در برابر آنها و چگونگی بازسازی زندگی پس از جدایی از آنها بیان شده‌است. 🔸 در واقع این اثر پژوهشی است که در آن تلاش شده تا ساختار، مبانی فکری و مکانیسم‌های تفکر فرقه‌ای، مورد تحلیل و بررسی روان‌شناختی قرار گیرد. 🔸 بسیاری از مطالب مورد استفاده در این پژوهش، حاصل ترجمه منابع دست‌اول انگلیسی است که شامل مقالات، کتب و مطالب سایت‌های مرتبط هستند. مؤلف در این کتاب کوشیده است تا ضمن استفاده از تجربه‌ها و دریافت‌های علمی و تجربی سایر مؤلفان و محققان این حوزه نقایص منابع دیگر در این زمینه را رفع کند. https://eitaa.com/antihalghe
🔴🔴 سوء استفاده از زنان در فرقه‌ها 🔻 یکی از دلایل توجه فرقه‌ها به زنان، وجود روحیه اطاعت‌پذیری و استعداد مریدی در آنها است که زنان را طعمه فرقه‌ها برای سوءاستفاده قرار می‌دهد. 🔻 نیمه پنهان و البته تاریک رابطه مریدی و مرادی بین اعضا و رهبر فرقه، سوء استفاده جنسی بوده که موارد زیادی از این مساله گزارش شده است. نمونه بارز آن در میان جریانهای مختلف دراویش رخ داده که شناخته شده ترین آن تجاوز سرکرده دراویش نوربخشیه به یکی از اعضا فرقه است. همچنین می‌توان از تجاوز خواجه گراشی به دختران جوان فرقه یاد کرد. 🔻 در مسیحیت مدرن نیز این پدیده رایج است. فرقه‌های نوپدید که به نام مسیحیت فعالیت می‌کنند، از جمله گروه‌های سوءاستفاده‌گر هستند. یکی از این فرقه‌ها به‌نام "کودکان خدا"-که "خانواده" نیز نامیده می‌شد- است که رهبر آن به نام "دیوید برگ" گسترده‌ترین سوء‌استفاده جنسی را ترتیب داده و روابط جنسی چندگانه‌ای با زنان پیروی خود داشت.‌ 🔻 ادبیات فرقه‌ها پذیرای اصطلاح دیگری موسوم به "اقتصاد عشق" نیز است. در این روش معامله‌ای بین زنان عضو فرقه و سرکرده آن صورت گرفته و آنها در برابر دل سپردن به اهداف فرقه‌ای، در انتظار خرید محبت از سرکرده می‌مانند. 🔻 ازدواج در فرقه‌ها نیز حکایت خاص خود را دارد. تعجب‌آورترین نمونه ازدواج در یکی از فرقه‌ها با عنوان "ازدواج جمعی مونی" است که در آن بیش از دوهزار زوج در یک مراسم با هم ازدواج می‌کنند؛‌ در حالی‌که اکثریت آنان قبل از ازدواج یکدیگر را ندیده‌اند. 🔻 افراط و تفریط در بحث ازدواج در فرقه‌ها موج می‌زند. از یک طرف فرقه‌ای مثل "اوشو" کمال معنوی و روحانی را در آزادی جنسی دانسته و از این‌رو خانواده‌ستیزترین فرقه محسوب شده و در مقابل آن، سرکردگان"برهماکوماریس" سرکوب‌کننده میل جنسی هستند و آن را مانعی برای روشن‌بینی معرفی می‌کنند. 🔻 در فرقه‌ای مانند مسیحیت صهیونیستی با اینکه دیدگاه‌های متضادی درباره کشیش و شبان شدن زنان وجود دارد، اما میل عظیمی برای قرار دادن آنها در راس مناصب کلیسایی وجود دارد. 🔻 این توجه برای آن است که از طرفی خود را طرفدار زنان قرار داده و افرادی را از این طریق به خود جذب کنند و از سوی دیگر برای کشاندن افرادی دیگر به درون فرقه، از آنها استفاده ابزاری کنند. 🔻 در فرقه ضاله "بهائیت" نیز استفاده از زنان برای پیشبرد جذب عضو بسیار چشمگیر است. عضویابان این فرقه استعماری که درصد قابل توجهی از آنها زن هستند، با استفاده از شگردهای فرقه‌ای به دنبال جذب افراد عمدتا آسیب‌دیده و گرفتار در مشکلات اجتماعی، اقتصادی و ... هستند. 🔻 گفتنی است، موارد پیش‌گفته تنها مسائل مستقیم مرتبط با حضور زنان در فرقه‌‌ها است و آسیب‌ها و مشکلات فراوان دیگری از جمله: "رها کردن خانواده"، "ظلم به فرزندان"، "بی‌اعتنایی به نزدیکان" و مواردی از این قبیل نیز از تبعات عضویت زنان در فرقه‌ها بوده که هر کدام می‌تواند زمینه‌ساز معضلات زیادی برای خانواده و اجتماع باشد.
با رونمایی از ابزارهای عزاداری بدعت گونه، همواره مایه ی بی آبرویی و تحقیر شعائر اسلامی در جهان شده است. https://eitaa.com/antihalghe
📌وضعیت شناسی جریان ایلیا میم رام الله 🔻پیمان فتاحی جوانی کرمانشاهی است که فعالیت خود را در اواسط دهه 1370 آغاز کرد. وی در ابتدا با برگزاری سخنرانی های عمومی در موضوعات جذابی چون «تفکر خلاق»، «تفکر متعالی» و... به جذب افراد می پرداخت. البته این موضوعات به عنوان پوسته و لایه ظاهری فعالیت های تشکیلاتی او بود.
🔺🔻 جمن نیوز؛ جریان ایلیا میم رام الله به سرکردگی پیمان فتاحی از اواسط دهه 1370 فعالیت خود را آغاز کرد. پیمان فتاحی جوانی کرمانشاهی و بدون سابقه روشن تحصیلاتی و پژوهشی است. وی با پنهان کردن هویت اصلی خود سعی می کرد چهره ای کاریزما از خود ارائه داده و خود را دارای نیروی های خارق العاده معرفی نماید. فعالیت‌های پیمان فتاحی با نامهایی نظیر "استاد ایلیا"، "استاد الیاس" و "استاد میم رام الله" صورت می گرفت. 🔸 وی با برگزاری سخنرانی های عمومی به دنبال ارائه مفاهیمی بود که به نیاز معنوی مردم مربوط می شد و از این طریق به جذب شاگردان و مریدان می پرداخت. مفاهیم و آموزه های پیمان فتاحی در قالب روش هایی که به جهت وجود فضای سیاسی اجتماعی خاص موجود در آن دهه، مورد استقبال فروان بود، ارائه میشد. از جمله آن‌ روش ها می توان به «تفکر خلاق»، «تکنیک های تصمیم گیری و مدیریت»، «تفکر متعالی»، «تکنیک های طلایی ارتباطات» و... اشاره کرد. 🔹 البته این موضوعات به عنوان پوسته و لایه ظاهری فعالیت های تشکیلاتی او بوده و صرفا با هدف جذب شاگردان و عادی سازی فعالیت ها صورت می‌گرفته است. اما در جلسات نیمه عمومی و خصوصی مباحثی درحوزه جهان‌بینی و نگاه انسان به هستی و نوع ارتباط انسان با خداوند متعال ارائه می‌شده است. 🔸 این مباحث به صورت راز آلود و پیچیده در قالب مفاهیمی کلی و غیر قابل درک مطرح می‌شد به نحوی که نیاز به وجود پیمان فتاحی به عنوان دانای کل و استاد مسلط به این مفاهیم در میان شاگردان و مریدان همیشه وجود داشته باشد و بدین وسیله بتواند مریدان را در خدمت خود حفظ کند. 🔹 فعالیت های این جریان رفته رفته گسترده تر شده و تا اواسط دهه هشتاد ادامه داشت تا اینکه این فعالیت ها در قالب گروهی به نام (جمعیت ال یاسین) تجمیع شده و در زمینه های مختلف فرهنگی اجتماعی ادامه پیدا کرد. پس از آن به دنبال ممنوعیت فعالیت این فرد در سطح عمومی و پراکنده شدن شاگردان، به دوران افول خود رسید طوری که در سال های اخیر اثر چندانی از سخنان و ادعا های وی جز در موارد نادر، چیزی مشاهده نمی‌گردد . 🔸 جریان های شبه معنوی به دلیل عدم توانایی در ارائه معنویت اصیل و مطلوب معمولا بعد از گذشت مدتی توان اداره معنوی زندگی افراد و برقراری آرامش حقیقی را ندارند، به همین دلیل معمولا پس از افول هر جریانی تشکل های معارض جدیدی با هدف گسترش جریان های بدلی برای کنترل جوامع و هدایت انسان ها در مسیر اهداف نامبارک خود شکل می گیرد . به نظر میرسد تنها راه برچیده شدن این جریان ها وعدم ظهور و بروز آنان، ارائه معنویت اصیل دینی به شکلی همه فهم، عملیاتی و با زبان روز باشد. ادامه یادداشت👇
🔹 در حال حاضر جریان رام‌الله بسیار ضعیف شده و می توان گفت برای زنده نمایی خود می کوشد. با توجه به جستجوهای انجام گرفته فعالیت های کنونی جریان ایلیا در فضای مجازی به شرح زیر است: 🔸 در پیام رسان توییتر فعالیت قابل توجهی توسط این جریان صورت نمی گیرد. در سالهای 2013 تا 2017 صرفا جملات کوتاهی از پیمان فتاحی توسط دوستداران او منتشر شده است که در همان زمان نیز بازخورد قابل ملاحظه‌ای نداشته است. در سه سال اخیر فعالیتی در توئیتر نداشته و توئیتی از آنها انتشار نیافته است. 🔹 در اینستا گرام فعالیت ها بیشتر بوده و در دو، سه پیجی که به این جریان مربوط می شود، جملات و تصاویری از پیمان فتاحی به اشتراک گذاشته شده است، که البته در اینجا هم کامنت ها و پاسخ ها و لایک ها بسیار ناچیز است. 🔸 در فیس بوک چند صفحه با عنوان طرفداران ایلیا رام الله و یا به نام شخصی او (پیمان فتاحی) وجود دارد و پست هایی به اشتراک گذاشته شده که خیلی قدیمی نیست. ولی استقبالی از پیام ها صورت نگرفته و بازخورد قابل توجهی نداشته است. 🔹 در تلگرام نیز چهار کانال با عنوان نظریات ایلیا رام الله و معرفی ایشان فعال است که فیلم ها و گفته هایی را از فتاحی انتشار می‌دهد که مطالبش بروز است. اعضای این کانال ها بین 500 تا 600 نفر می‌باشند. 🔸 در سایت های اینترنتی مطالب و اخبار پراکنده ای از این جریان و شخص پیمان فتاحی وجود دارد. در این بین مهمترین و کاملترین سایت با نام "شاگردان خارج از کشور استاد ایلیا" می‌باشد. 🔹 در مجموع به نظر می رسد این جریان در حال احتضار است و یا به کما رفته و علائم حیاتی بسیار ضعیفی دارد. در این شرایط افراد معدودی می کوشند این نشانه های حیاتی را تداوم بخشند. این موضوع ممکن است آغازی بر پایان حیات این جریان باشد و یا دوره ای از نهفتگی که پس از این دوباره بازگردد و جنبشی را آغاز کند. 🔸 به هرحال این جریان قبلا نشان داده که می تواند افرادی را بفریبد و به بازی های فرقه ای سرگرم سازد. بنابراین لازم است که جامعه را نسبت به آن آگاه نگهداریم. زیرا بهترین فرصت برای نوزایی فرقه ها زمانی است که آنها فراموش را می کنیم و از میان رفته می پنداریم. https://jamannews.ir/1001/
❓هیدرا، پروژه حمله به ایران به کدام مرحله رسید؟ در تهاجم سال ۲۰۰۶ به لبنان هرچند وانمود شد به بهانه ربوده شدن ۲ سرباز انجام شده، اما در واقع جزئی از نقشه هیدرا بود. طرح هیدرا برگرفته از استوره باستانی مار آبی لرنا (هیدرا) بود که هرکول پس از قطع سرهای متعدد آن، نابودش کرد. 🔻طبق این طرح که در انستیتوی تحقیقات امنیت ملی برنامه‌ریزی شده بود و دانی برکوویچ در سال ۲۰۰۷ آن را منتشر کرد، باید سرهای دشمنان قطع شود. اول از سرهای کوچک شروع می‌کنند بعد سرهای بزرگتر را می‌زنند، اول حمله به حزب‌الله، سپس سوریه و در نهایت خود ایران. 💢شکست صهیونیست‌ها در جنگ ۲۰۰۶ و شکست پروژه تکفیری در سوریه جلوی مصیبت بزرگی را برای ایران گرفت که به خاطر آن حمله غیرنظامی همه جانبه‌ای را آغاز کردند که با نام Hybrid war تعریف می‌شود. 🔻در این طرح از طریق عملیات‌های کوچک امنیتی و رسانه‌ای بوسیله مزدوران و نفوذی‌ها و فشار اقتصادی و تحریم شدید، با ایجاد نارضایتی عمومی کشور را به آشوب کشیده و تروریست‌های مسلح خارجی را وارد کشور می‌کنند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ سخنان رهبر انقلاب درباره مدعیان دروغینی که ادعای ارتباط با امام زمان علیه السلام داشتند. ⚠️ ضرورت مبارزه با دکان داران دروغین https://eitaa.com/antihalghe
💚 چالش زیبای سوئدی ها: بوسیدن قرآن VS اهانت به قرآن https://eitaa.com/antihalghe
اوج ذلت پذیری در عرفان کاذب فالون دافا ☯️🔻 ♦️ لی هنگجی قوانین تحقیرآمیزی را برای افزایش تقوا معرفی می‌کند که به راستی شأن انسانی را در هم می‌شکند. 🔷 او انسان را به ستم‌پذیری و سکوت در برابر تعرض‌ها و همانند بیماران روانی و عقب مانده عمل کردن تشویق می‌کند. 🔶 البته گذشت و بخشش به‌ویژه در جایی که احتمال اصلاح طرف خطاکار باشد بسیار پسندیده است؛ اما وی می‌گوید: 🔷 «در جهان ما قانونی وجود دارد: بدون از دست دادن، چیزی بدست نمی‌آید. وقتی مردم شخص عقب‌افتاده را می‌بینند، او را تحقیر می‌کنند. مثلاً می‌گویند [تو ابله بزرگ!] وقتی دهانشان را باز می‌کنند، تا به او توهین کنند، تکه‌ای از تقوا پرتاب می‌شود. 🔶 وقتی با کسی بدرفتاری کرده‌اید، طرفی هستید که از او چیزی گرفته‌اید و بنابراین مجبورید چیزی از دست بدهید. وقتی کسی جلو رفته و به او لگدی بزند، دوباره تکه‌ای از تقوا را به آن طرف پرتاب خواهد کرد. 🔷 وقتی کسی به او ناسزا گفته، یا او را با لگد می‌زند، فقط لبخندی می‌زند «ادامه بده، تو داری در این مدت به من تقوا می‌دهی و من تکه‌ای از آن را به تو برنخواهم گرداند» اگر حقایق سطوح بالاتر را به کار ببریم، درباره‌ی این بیندیشید، چه کسی زرنگ است؟ آیا او فرد زرنگی نیست؟»[1]
♦️ از این سخنان لی هنگجی برمی‌آید که برای اینکه تقوا یا ماده‌ی سفید را به دست آورید، باید رنج بکشید. پس اگر به شما اهانت یا ظلم شد، مثل احمق‌ها لبخند بزنید و شادی کنید؛ زیرا بهترین چیز عالم را به شما داده است. 🔷 این توصیه‌ها با وجدان انسان سازگار نیست. ما می‌خواهیم حرمت و احترام‌مان حفظ شود، در برابر تعرضات از خود دفاع می‌کنیم. البته اگر کسی از روی نادانی رفتار نادرستی انجام دهد، باید کریمانه از او گذشت؛ چنان‌که قرآن کریم در توصیف بندگان خدا می‌فرماید: 🔶 «وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا.[سوره فرقان، آیه 63] بندگان خدا با فروتنی روی زمین راه می‌روند و اگر جاهلان به آنان چیزی بگویند، با روی خوش سلام می‌کنند. 🔷 اما این برخورد در جای خود نیکوست. اگر کسی ظالم بود چه باید کرد؟ اگر ما در برابرش سکوت کنیم، باز هم ظلم می‌کند؛ ظلمی بزرگ‌تر و دستش را به روی دیگران هم می‌گشاید. در این موارد قرآن کریم نهیب می‌زند که: 🔶 «وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيرًا» [سوره نساء، آیه 75]. چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانى که (به دست ستمگران) تضعیف شده اند، پیکار نمى کنید؟! همان افراد (ستمدیده اى) که مى گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر (مکّه)، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، براى ما سرپرستى قرار ده; و از جانب خود، یار و یاورى براى ما تعیین فرما»! 🔻 اما لی هنگجی می‌گوید: «یک تمرین کننده بودن امری است فوق طبیعی. پس به عنوان فردی فوق طبیعی باید با خودتان بر طبق اصول فوق طبیعی رفتار کنید؛ به جای اینکه خود را با اصول و منطق مردم عادی بسنجید. 🔷 وقتی رابطه‎ی کارمایی موضوعی را نمی‌دانید، احتمال آن وجود دارد که آن را به‌طور نادرستی اداره کنید... بعضی اشخاص می‌گویند: «اما من فقط می‌خواهم مطمئن شوم که عدالت رعایت شود.» 🔶 خیلی خوب، پس همگی باید در دانشکده‌ی پلیس ثبت‌نام کنیم؟... وقتی مردم دعوا می‌کنند و شاید یکی به دیگری لگد بزند، یا یکی از آن‌ها ضربه‌ی محکمی به دیگری بزند، ممکن است آن شخص به فرد دیگر چیزی بدهکار بوده و حالا آن‌ها در حال تصفیه کردن بدهی هستند. بنابراین، اگر پادرمیانی کنید، نمی‌توانند آن را تصفیه کنند و مجبورند آن را دوباره دفعه بعد انجام دهند... 🔷 اگر حتی در مورد چیزهایی مثل قتل یا آتش‌سوزی کاری انجام ندهید، پس در مورد چه چیزی کاری انجام خواهید داد؟ اما یک چیز هست، این چیزها زیاد ربطی به ما تزکیه کنندگان ندارند».[2] 🔶 پادرمیانی در حل اختلاف‌های مردم، برقراری صلح و آشتی و ترویج مهربانی و نیکی، برترین مهرورزی و نیک‌خواهی است. مبارزه و جهاد با ظلم هم رنج است و بردباری می‌خواهد و هم تلاش برای برطرف کردن ستم و جور از مردمی که دست به دعا برداشته و راه نجاتی می‌جویند و از خودشان کاری برنمی‌آید. ♦️ برترین نیکوکاری و شفقت و مهربانی است که معنویت اسلامی بر آن تأکید دارد و فالون دافا، به بی‌تفاوتی در برابر مردم ستم‌پذیری درباره‌ی خود و دیگران دعوت می‌کند و نام آن را تزکیه، حفظ تقوا و به دست آوردن کونگ می‌گذارد.[3] 🔻پی‌نوشت: [1] . لی هنگجی، شوآن‌ فالون، تهران: نشر درسا، ۱۳۸۱، ص ۳۹۷. [2] . همان، ص ۴۱۲. [3] . حمیدرضا مظاهری‌سیف، جریان‌شناسی انتقادی عرفان‌های نوظهور، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ۱۳۸۹، ص ۳۵۳. https://eitaa.com/antihalghe
4_5960928098722515045.pdf
533.5K
⚠️ جریان تحریف چیست و چگونه عمل می کند؟ چرا مقام معظم رهبری به جریان تحریف پرداختند؟ https://eitaa.com/antihalghe