eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.6هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
224 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
✝👹تأسیس فرقه سیطنیسم و کلیسای شیطان «خانه سیاه» ♦️ آنتوان لاوی در روز شنبه 30 آوریل 1966 تأسیس فرقه سیطنیسم و کلیسای شیطان را اعلام کرد. وی ابتدا خانه خود را در سانفرانسیسکو کلیسای شیطان قرار داد. 🔷 لاوی نمای بیرونی خانه‌اش را به رنگ سیاه در آورده بود و همین باعث شد که بعدها شیطان‌گرایان آن را «خانه سیاه» بنامند. 🔶 هریک از اتاق‌های خانه سیاه با رنگی خاص و ظاهری متفاوت طراحی شده بود. یکی از این اتاق‌ها که به نام «اتاق سیاه» خوانده می‌شد . 🔷 آیین‌های شیطان‌گرایی در این انجام می‌گرفت، با پرده‌های سیاه رنگی مستور شده بود و به ادعای مسئولان کلیسای شیطان هیچ‌گاه نور خورشید در آن تابیده نشد. 🔶 بر دیوار سایر اتاق‌ها نیز نقش‌های عجیب و غریبی از جمله بز بافومِت (نماد شیطان) را می‌توان یافت. نگهداری یک شیر آفریقایی در این خانه، بر غیرعادی بودن آن می‌افزود. ♦️ در سال 1967 در همین مکان لاوی غسل تعمید شیطانی دخترش، زینا را انجام داد، و اولین مراسم ازدواج و تشییع جنازه به سبک فرقه شیطان‌گرایی را نیز در آن برگزار کرد.
♦️ در سال 1986 دیان هگارتی (همسر دوم لاوی) به علت اختلاف شخصی با لاوی، شکایتی علیه او در دادگاه محلی تنظیم نمود. 🔷 دادگاه نیز در سال 1991 حکم سلب مالکیت لاوی را از خانه سیاه و انتقال آن به هگارتی صادر کرد، به وی اجازه داد تا زمانی که زنده است در آن خانه زندگی کند. 🔶 همان‌طور که در بخش زندگی‌نامه آنتوان لاوی اشاره شد، فرقه سیطنیسم و کلیسای شیطان تا اواسط دهه هفتاد به سبب ویژگی‌هایی که داشت، اخبارش در بسیاری از رسانه‌های ملی بعضا بین‌المللی که در آمریکا منتشر می‌شد، بازتاب یافت. 🔷 پس از مطرح‌شدن چندین باره این فرقه و فرقه‌های مشابه آن در خلال دهه‌های شصت و هفتاد میلادی در رسانه‌های آن زمان در آمریکا و برخی کشورهای غربی، در اوایل دهه هشتاد میلادی شاهد شکل‌گیری شیوۀ رسانه جدیدی برای مطرح کردن جریانات و فرقه‌های موسوم به شیطان‌پرستی از طرف رسانه‌ها هستیم. 🔶 در این شیوۀ جدید، رسانه‌ها و مطبوعات با مطرح کردن اتهامات عجیب و غریب نسبت به برخی از این فرقه‌ها، دوباره آنان را به کانون توجه رسانه‌ها و افکار عمومی بازگرداندند و باعث شدند این فرقه‌ها به سبب حق دفاعی که برای آنان به وجود می‌آمد در رسانه‌ها حاضر شوند و علاوه بر رفع اتهام، اقدام به نشر آموزه‌های خود در این رسانه‌ها نیز بنمایند. 🔷 برای نمونه می‌توان به حمله برخی رسانه‌های مشهور آمریکا در سال 1980 به فرقه سیطنیسم اشاره کرد که با انتشار اخباری مبنی بر شکل‌گیری یک توطئه جنایی در داخل کلیسای شیطان، این فرقه را تیتر برخی روزنامه‌ها بازگرداندند. 🔶 برای مقابله با این جریان، کلیسای شیطان برای رفع اتهام از این فرقه برخی کشیشان [1] خود را در رسانه‌ها حاضر نمود. این پشتیبانی غیر مستقیم رسانه‌ای با انتشار گزارشی رسمی از طرف اف بی آی مبنی بر عدم صحت این شایعات خاتمه یافت و در نهایت مهر تأییدی بر اقدامات فعالیت‌های این فرقه زده شد. 🔷 کلیسای شیطان در فاصله سال‌های 1980 تا 1990 با قوّت بیشتری به انتشار آثاری دربارۀ ترویج عقاید خود اقدام کرد. از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی هم‌چون انتشار مجله «کلوون هوف»[2]، چاپ کتاب «خانه وحشی» اثر «آدام پارفری»، فیلم مستند «سخن گفتن شیطان» در بارۀ زندگی آنتوان لاوی و همچنین موسیقی‌های «بوید رایس» اشاره کرد. 🔶 پس از مرگ آنتوان لاوی در سال 1997، همسرش، «بلانچ بارتون»، رهبر فرقه سیطنیسم و ریاست کلیسای شیطان را بر عهده گرفت. 🔷 بارتون برای بازخرید کلیسای شیطان (خانه سیاه) تلاش زیادی کرد و در دو بیانیه در تاریخ 15 ژوئن 1999 و 23 دسامبر 1999 از اعضای کلیسا خواست، مبلغ چهارصد هزار دلار برای این کار فراهم کنند. 🔶 با همه این تلاش‌ها این امر هیچ‌گاه تحقق نیافت و در هفدهم اکتبر 2001 این ساختمان خراب شد و به جای آن یک ساختمان دوبلکس ساخته شد. 🔷 بلانچ بارتون که در ماه می سال 2001 آقای «پبتر گیلمور» را به مقام کشیش اعظم کلیسای شیطان منصوب کرده بود، در تاریخ 30 آوریل 2002 (مصادف با جشن والپورگیناخت) همسر گیلمور، پگی نادرامیا را به این مقام منصوب نمود و در همان تاریخ به علت تخریب کلیسای شیطان (خانه سیاه) و همچنین سکونت گیلمور و همسرش در نیویورک، تصمیم گرفت دفتر مرکزی این فرقه را از سانفرانسیسکو به نیویورک انتقال دهد[3]. ♦️ کلیسای شیطان با راه‌اندازی سایت رسمی خود در اینترنت جان تازه‌ای به فعالیت‌های تبلیغی خود بخشید. به منظور فعالیت تبلیغاتی در شبکه جهانی اینترنت، سایر کشیشان این فرقه نیز با ایجاد سایت، انجمن‌های گفت‌وگو و فروشگاه‌های اینترنتی، اقدام به انتشار افکار و فلسفه شیطان‌گرایی نمود، افراد زیادی را به صورت مجازی با آموزه‌های این فرقه آشنا کردند. 🔻پی‌نوشت: [1]. پیتر گیلمور، پگی نادرامیا، بوید رایس، آدام پارفری، دیابلوس رکس و کینگ دیاموند. [2]. این مجله به عنوان نشریه رسمی کلیسای شیطان، فقط تا سال 1989 منتشر می‌شد و پس از آن پیتر گیلمور اقدام به انتشار مجله شعله سیاه نمود. [3]. البته دفتر کلیسای شیطان در نیویورک به صورت یک ساختمان حقیقی نیست، بلکه به صورت یک صندوق پستی با عنوان حقوقی «کلیسای شیطان» است که مکاتبات رسمی این فرقه از این طریق صورت می‌گیرد. بی نقاب، حسین عرب، انتشارات صهبای یقین، 1393، ص 99. https://eitaa.com/antihalghe
هشدار نسبت به تبلیغ جریان‌های انحرافی مهدویت در اربعین حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شهبازیان، استاد و پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم: 📌 ظرفیتی بزرگ برای معرفی امام عصر است در همین راستا برخی موکب‌ها می‌خواهند تبلیغاتی برای مهدویت انجام دهند، اما متاسفانه مفاهیمی آسیب‌زا را منتقل می‌کنند؛ مثلا می‌گویند ظهور نزدیک است یا روایت‌هایی را ارائه می‌دهند که ارتباطی با امام زمان(ع) یا انقلاب اسلامی ندارد در نتیجه احساس کاذبی را در میان مردم ایجاد می‌کنند که منطبق با منابع روایی نیست. 📌رسانه‌ها و موکب‌ها باید جریانات انحرافی را معرفی کنند و به افشاگری آسیب‌های اربعین دست بزنند. فرقه‌هایی همانند ، احمد اسماعیل بصری، غفار عباسی و .. جریان‌هایی انحرافی مرتبط با هستند که گاه سعی می‌کنند موکب‌هایی را در مسیر راهپیمایی اربعین دایر و اقدام به تبلیغ اندیشه‌های خود کنند. 📌مواردی وجود داشته است که افرادی در موکب فلان جریان انحرافی حضور یافته و به فرد یا فرقه‌ای گرایش پیدا کرده‌اند که به دروغ خودش را یمانی یا مرتبط با امام زمان(عج) معرفی کرده است. https://eitaa.com/antihalghe
از ديدگاه اوشو« لذات جسمانی » باعث کمال انسان می شود ♦️ عرفان اوشو از جمله مکاتب عرفانی لذت‌گرا و لذت جوست که انسان را به بهره‌وری از دنیا و لذات جسمانی، مانند لذت جنسی، رقص و پای‌کوبی، سرور و شادی و... دعوت کرده، و لذت‌جویی را پُلی برای رسیدن به رشد و کمال می‌داند؛[1] 🔷 بنابراین در نظر اوشو اگر انسان، هوس‌هایش را کنترل کند، کار او به منزله ایستادن در برابر کمال محسوب خواهد شد. 🔶 او می‌گوید: «نسبت به لذات جسمانی، حساس باشید؛ هستی در دسترستان است و تمام اسرار، بسیار به شما نزدیک‌اند، زیرا این تنها راه شناخت پدیده‌های اسرارآمیز است. پذیرای لذت جسمانی بودن، نشانگر آن است درهایتان به روی هستی، باز است و آماده‌اید که با تپش‌های آن، هماهنگ شوید. ♦️ اگر پرنده ای آواز بخواند، انسانی که قابلیت پذیرش لذات جسمانی را داشته باشد، خود را احساس می‌کند که آواز، از عمیق‌ترین مرکز هستیش، به بیرون، انعکاس می‌یابد... رشد واقعی، این است که باز، پذیرا و اینکه نسبت به هر چیز، تأثیرپذیر باشید؛ ولی درعین حال، تحت تأثیر چیزی قرار نگیرید. می‌توانید در میان لذات جسمانی باشید، ولی بخشی از آن‌ها نباشید.»[2] https://eitaa.com/antihalghe
♦️ از نظر اوشو انسان با ارضای نیازهای خود و لذت بردن از آن‌ها است که به کمال، راه می‌یابد. او می‌گوید: «لذت‌جویی، پُلی برای رشد و کمال است.»[3] 🔷 پس حرف اوشو این است که؛ بخور، بنوش، شادباش، ولی این، تمام‌کار نیست. وقتی‌که به‌اندازه کافی، خوردی و نوشیدی و شادبودی، آن‌وقت، چیزی والاتر در انتظار توست و تنها در این زمان است که چیزی بیشتر و والاتر، ممکن خواهد بود. 🔶 وقتی که بخش زمینی، راضی و ارضا شد، آنگاه آسمان، تو را می‌خواند. ناشناخته‌ها تو را می‌خوانند... . [4] و خوش باش! لذایذ را دریاب! خداوند شیء نیست، موضِع است، موضع جشن و سرور، غُصه را دور بریز. او به تو خیلی نزدیک است؛ به پای کوبی برخیز، این چهره ماتم زده را کنار بگذار. [5] 🔷 اوشو خود را لذت پرست و افکار و نظرات خود را لذت‌گرایی می‌داند: «من، لذت پرستم و تا آنجا که می‌دانم، همه آن‌هایی که شناخت پیداکرده‌اند، هر چه هم بگویند، همواره لذت پرست بوده‌اند. بودا، عیسی مسیح (علیه‌السلام) کریشنا... هم لذت پرست‌اند. خداوند، غایت لذت پرستی است. او اوج شادمانگی است.»[6] ♦️ بنابراین می‌توان گفت: «عرفان اوشو عرفانی کاملاً لذت‌گراست که انسان را به بهره‌وری افراطی از لذت‌های دنیوی سفارش می‌کند و بر اساس آن، رقص، پای‌کوبی، شادی، سرور، خنده‌های مستانه، تخلیه هیجانات، بدون رعایت هیچ قانونی، ماهیت و چیستی کمال انسان شمرده می‌شود . 🔷 اگر انسان با این امیال و خوش‌گذرانی‌ها به مبارزه برخیزد، سدی بلند در برابر کمال خود، کشیده و به خود و انسانیت، خیانت کرده است و ارضای لذت‌های آنی و لحظه ای است که انسان را بالا می‌برد و آن‌گاه، چیزی والاتر را انتظار می‌کشد.»[7] 🔻 در کلام اوشو یک ناسازگاری درونی و همچنین یک نوع ناسازگاری بیرونی مشاهده می‌شود. ناسازگاری درونی را می‌توان این‌گونه بیان کرد؛ 🔷 اولاً: تعدیل غرایز و رعایت تعادل در رفتار، تنها راه رسیدن به کمال است. چون دنیا و تمام نعمت‌های آن اگرچه برای آسایش انسان آفریده شده، ولی غرق شدن زیاد در آن مانع کمال است، و فرو رفتن در لذت‌های آنی و زودگذر مانند: شادی، رقص، پای‌کوبی و خنده‌های مستانه، انسان را به لبه پرتگاه و سقوط نزدیک خواهد کرد درحالی که اوشو در تمامی سخنان خود همه را دعوت به لذت پرستی و دنیاگرایی افراطی می‌کند. 🔶 ثانیاً: غرق شدن در رفاه و سکس، مساوی است با احساس پوچی: اوشو در سخنان خود رفتار غربی‌ها را نقد کرده، و می‌گوید: «علت خودکشی‌های فراوان در غرب، غرق شدن غربی‌ها در آسایش است؛ زیرا همه چیز دارند ولی بازهم در اعماق وجود خود احساس تُهی بودن و پوچی می‌کنند. 🔷 او در حالی به نقد غربی‌ها می‌پردازد، بی‌خبر از آنکه عرفان او انسان را سریع تراز همه چیز به‌سوی پوچی پیش می‌برد؛ زیرا هرچه انسان در سکس، افراطی عمل کند، غریزه حیوانی او زودتر، اشباع‌شده و از بُعد معنوی، غافل‌تر می‌شود و با ارضای این غریزه بازهم حیران و سرگردان، به دنبال معنویت خواهد گشت.» 🔶 اما ناسازگاری بیرونی را می‌توان چنین گفت که؛ کمال‌جویی و سعادت خواهی، یکی از گرایش‌های فطری در هر انسانی است و همه تلاش انسان برای پاسخ‌گویی به این گرایش و زدودن نقص‌ها و دست‌یابی به کمال‌ها و رسیدن به چنین سعادتی است؛ هرچند ممکن است که در بیشتر موارد، در تعیین مصادیق کمال، به خطا برود. ♦️ ولی از دیدگاه اوشو، کمال خواهی و سعادت طلبی، همان بهره‌وری کامل از لذت جنسی و هواهای نفسانی زودگذر است که نتیجه‌ای جز هلاکت بشریت را در پی نخواهد داشت. 🔻 پی‌نوشت [1]. اوشو، الماس‌های اوشو، ترجمه: مرجان فرجی، تهران، نشر فردوس، ص 118. [2]. اوشو، تائوئیزم و عرفان شرق دور، ج 2، ترجمه فرشته جنیدی، تهران، نشر هدایت الهی، ص 205. [3]. اوشو، الماس‌های اوشو، ترجمه: مرجان فرجی، تهران، نشر فردوس، ص 118 [4]. اوشو، راز، ج 2، ترجمه محسن خاتمی، تهران، نشر فرا روان، ص 104. [5]. الماس‌های اوشو، ترجمه: مرجان فرجی، تهران، نشر فردوس، ص 137. [6]. همان، ص 246 [7]. سايبان خودساخته عرفان مدرن، محمد اسماعیل عبداللهی، انتشارات باقرالعلوم ع، ص 138. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پروفسور کرمی: با مدارک علمی ثابت می‌کنم که معنویت، سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد! ⭕️ پروفسور کرمی: در صورت تأمین هزینه‌های مطالعاتی من به عنوان یک متخصص حاضرم با اسناد و مدارک علمی معتبر ثابت کنم مراسمات معنوی مانند و... تأثیر بسیاری در بهبود سیستم ایمنی بدن دارد. ⭕️ غرب برای شناسایی و از کار اندختن ژن خداجو (و بخشی از مغز مربوط به حس‌های مذهبی) تحقیقات وسیع میکنه، اونوقت ما به عنوان کشور شیعه امام زمان هیچ هزینه‌ای برای تحقیقاتِ تأثیر معنویت بر زندگی و انسان‌ها نداریم. 🔻 رزومه علمی و تحصیلاتی پروفسور کرمی: http://www.dralikarami.com/about/id,2/about.html https://eitaa.com/antihalghe
⛔️دکان هایی برای فروش معنویت بدلی 🔻علامه مصباح یزدی (ره) در کتاب اخلاق در قرآن می فرمایند: حقیقت سعادت چیزى جداى از لذّت نیست و تفاوت ذاتى و ماهوى با آن ندارد. 🔺این بدین معناست که عرفان و معنویت حقیقی ذاتا با رفاه و لذت مخالفتی ندارد و آنچیزی را که بر نمی تابد در لوای رفاه زدگی و لذت جویی ها فراوان رخ می نماید. یعنی عرفان حقیقی با لجام گسیختگی، بی قیدی، ریخت و پاش های فراوان به اسم رفاه، پول پرستی و مانور ثروت و مال و منال مخالف است. 👈درست همان نقطه ای که عرفان های جعلی و بدلی بیشترین بهره را از آن می برند. امروزه این دکان داران معنویت که بازارهایی برای فروش خرافات خود پیدا نموده اند با استفاده از اینکه معنویت و موفقیت در پرتو کسب ثروت است و رفاه و آرامش با تجملات و ثروت اندوزی بدست می آید، مخاطبان خود را در لذت طلبی و هر چه بیشتر شدن ثروت و ... غوطه ور می نمایند و به ان اسم معنویت می دهند! 📌عرفان های کاذب به خوبی درک کرده اند که انسان ذاتا میل به لذت، رفاه و خوشگذرانی دارد و امیال فطری او از سختی ها و مشقت ها به نوعی تنفر دارد. لذا از همین وادی وارد شده و اینگونه القا می کنند که با شیوه و روش ابداعی آنان می توان به اوج لذت و رفاه رسید در عین حال معنوی بود! ❌عرفان های کاذب اما نمی خواهند این را قبول کنند که با نمایش ثروت، ریخت و پاش، اسراف، دوری از خداوند، عدم توجه به عبادت، بدون تقید و عمل به دستورات شرع مقدس، بی اعتنایی نسبت به محرومان و ... فقط لذتی زودگذر و هیجانی کاذب را تجربه خواهند کرد، نه آن لذت مد نظر خداوند برای انسان در دنیا و آخرت را... https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی شجاعانه نماینده زن کنگره در کانادا درباره اربعین و قیام امام حسین علیه‌السلام بطور غیرمستقیم گفت به راه پیمایی اربعین که در کانادا برگزار میشه نباید تعرض و بی احترامی بشه و امنیت برگزارکنندگان به خطر بیفته👏👏👌 https://eitaa.com/antihalghe
اغفال زنان با رمالی فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری رمالی خبر داد که به بهانه نوشتن دعای محبت از زنان سوءاستفاده می کرد. این متهم که از باورهای بانوان انواع سوءاستفاده های مالی و غیراخلاقی را می کرد، در چهارمین طرح رعد شهرستان ری دستگیر شد. سرهنگ جلیلیان گفت: رمال دستگیرشده دارای هفت شاکی است ولی بسیاری از شاکیان این فرد شیاد به دلیل حفظ آبرو شکایت نکرده اند. وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از شهروندان با مراجعه به دفتر امام جمعه خواهان دستگیری این فرد بودند، اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۷۵ باقرشهر در کمترین زمان ممکن این فرد را دستگیر کردند. جلیلیان یادآور شد: این فرد از باورهای غلط افراد به بهانه دعانویسی برای ایجاد مهر و محبت بین زوجین و همچنین بخت گشایی اقدام به اخاذی و سایر نیات شوم خود می کرد. وی از شهروندان خواست برای حل مشکلات خصوصی و خانوادگی خودشان به جای مراجعه به این گونه افراد شیاد به مرکز مشاوره شهید رحیمی سرکلانتری شهرستان ری مراجعه کنند و از خدمات شبانه روزی نیروهای تحصیل کرده و مشاوران حرفه ای این مرکز به صورت رایگان بهره مند شوند. https://eitaa.com/antihalghe
🔰 آقامیری روحانیت را نشانه رفته! ❗️ با انتشار کلیپی در صفحه اینستاگرامی خود با عنوان «کارگر» گفت: دقت کردید، هیچ پیغمبری در ذهن شما شغل نداره! آیا اینها کار نمی‌کردند؟! صدقه جمع می‌کردند و می‌خوردند؟! انبیا تو ذهن شما بی کار هستند؛ چون اگر بگند شغلشون چیه بعداً یک عده می‌پرسند، آقای کشیش، آقای کاهن معبد، آقای آخوند، آقای آیت‌الله شغل شما چیه؟ باید انبیا بیکار باشن که بیکاری ما توجیه بشه. شما یه کاری کردی انبیا شدن بیکار! اهل بیت شدن بیکار برای اینکه بیکاری خودت رو توجیه کنی! ♨️ دروغ‌ها و تهمت‌های آقامیری هر روز رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد. 🔻 اولاً علما و اهل علم بارها و بارها در منبرها و سخنرانی‌ها به شغل انبیا اشاره کرده‌اند. اثبات این مطلب، به چند دقیقه جستجو در گوگل نیاز دارد. از مراجع گرفته تا طلاب مبلّغ، سخنرانی‌هایشان موجود است. 🔻ثانیاً چه کسی گفته اهل علم و طلاب شغل ندارند؟ امروزه بسیاری از طلاب شغل دارند. از تدریس، قضاوت، تحقیق و پژوهش گرفته تا ویراستاری، تایپ و ده‌ها شغل دیگر... 🔻 ثالثاً بهتر است آقامیری برای رونق عسل فروشی‌اش از دین مایه نگذارد. دین ملعبه دست ما نیست که آن را برای درآوردن مقداری پول به لجن بکشیم. 👈🏻 آخرت فروشی برای دنیا، خسارت و ضرر سنگینی را به همراه دارد. ای کاش آقامیری قبل از دیر شدن، از خواب غفلت بیدار شود. ✍️ https://eitaa.com/antihalghe