eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
229 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️بازهم گلایه رهبر انقلاب... 🔻واقعیت را تحریف می کنند. واقعیت مغشوش چالش اصلی دنیای امروز است. "جنگ سخت" دیروز به "جنگ ذهنی" امروز تبدیل شده است. هدف اصلی کند کردن و شکستن اراده هاست. یک روز سراغ جنگ نظامی رفتند تا با زور مانع شوند؛ اما نشد. دیدند با ملتی مواجهند معتقد به احدی الحسنیین. بمیرند و بکشند پیروزند. 🔻 دشمنی را پیچیده تر کردند و از زورگوئی و اجبار به تغییر گرایش ها رسیدند و جنگ فرهنگی را رقم زدند. اما باز هم نشد. با مردمی مواجه بودند که گرایش فرهنگی شان ریشه عمیق دینی و ایرانی داشت. 🔻 خصومت را سخت تر کردند تا بینش ها را تغییر دهند و به جنگ اعتقادی رسیدند. اینبار نیز ناکام بودند. پشتیبان بینشی این مردم خمینی و بهشتی ها و مطهری ها و مصباح یزدی ها و هزار سال تراث علمی از اهل بیت بود. هجمه اعتقادی نیز میسر نبود. 🔻جنگ سخت را به حوزه اقتصادی کشاندند تا سفره ها را کوچک کنند، اما با مقاومت یک ملت مواجه شدند. شکسته شدند.  👈به میزانی که یک ملت رشد کردند، دشمنی ها نیز پیچیده تر شد و حالا... امروز تمام تلاش شان برای تغییر واقعیت است. واقعیت را در واقع نتوانستند تغییر دهند، سراغ ذهن ها رفتند تا ادراک از واقعیت را تغییر دهند. در جنگ ذهنی مهم نیست اعتقادات فرد چیست، صرفا تقوا و دینداری اهمیت ندارد، گرایش و بینش حرف آخر را نمی زند. سخن بر سر اینست که ادراک از واقعیت چیست. واقعیت تحریف شود، حقیقت گم می شود و فرد با هر گرایش و بینشی دچار خطای تصمیم می شود. ✅قربانی جنگ نظامی شهید محسوب می شود و از جبهه حق حذف می شود. قربانی جنگ فرهنگی و اعتقادی دچار انحراف شده و از جبهه حق به جبهه باطل منتقل می شود. اما قربانی جنگ ذهنی به جهت فیزیکی در جبهه حق هست و نقشه دشمن را پیش می برد. 🔸امروز دشمن در این نقطه است. جنگ ترکیبی اش نیز در خدمت جنگ ذهنی است. از تحریم اقتصادی تا ترور و آم کشی و تا اغتشاش و آشوب و تا جنگ روایت ها و غیره همه و همه را بخدمت می گیرد تا واقعیت را در ذهن جابجا کند و اراده های یک ملت قوی را سست کند. ذهن ها تسخیر شود، خاک ها تسخیر شده است. اینجاست که هر کس هرجاست باید گارد جنگی بگیرد. هر کس به سهم خود باید در بیان واقعیت نقش بگیرد. امروز همه رسانه اند. اما نقش برخی کلیدی ترست. نقش نهادهای فرهنگی و رسانه های اصلی در این میان محوری است. 👈مدتهاست رهبرانقلاب در سخنرانی های مختلف از جهاد تبیین می گویند. از دیدار با هیاتی ها و تا دانشجوها و تا پرستارها و تا نظامی ها و غیره. حرکت هست اما کند و ناتمام است. اغتشاشات اخیر ثمره قطعی تحریف واقعیت و یک نشانه است. نشانه ای برای آنها که باید بیدار شوند و نقش تاریخی خود را در بیان واقعیت پیدا کنند. رهبرانقلاب در دیدار با شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به اهمیت همین موضوع اشاره کردند؛ اینکه خاک و ناموس و مام وطن برای شورا می‌شود ذهن‌ها و مغزها. ✅امروز دشمنی سازمان یافته در رسانه ها چنان است که جای شهید و جلاد را حتی در وقایع مشهودی مثل عملیات تروریستی شاهچراغ عوض می کنند. تحریف واقعیت را به جائی می رسانند که مادر کیان 9 ساله صدای مظلومیت فرزندش را نزد قاتلانش می برد. تحریف واقعیت، انسان ها را مسخ و ویران می کند تا آنجا که اکثریت دستگیر شده های اخیر وقتی با حقیقت مواجه شدند، تازه از خلسه رسانه ای بیرون آمدند و از رهزنی ها و نعل وارونه های سایبری گفتند. ⭕️گلایه مجدد رهبرانقلاب اینجاست؛ اینکه چرا نهادهای فرهنگی و رسانه ای نقش خود را در این جنگ ذهنی هنوز پیدا نکردند. حقیقتا مخاطب این گلایه ها همه مائیم. کم گذاشتیم. هرجا واقعیت گم شد، حقیقت ذبح می شود و مردم کوچه و بازار هزینه اش را می دهند. اما چنین نخواهد ماند...قطعا. ✍ مهدیان https://eitaa.com/antihalghe
🔺انسان خدایی » دیدگاه باطلِ فرقه اکنکار ♦️ خداشناسی و انسان شناسی اکنکار آن‏‌قدر درهم‌‏آمیخته است که ناخودآگاه انسان را به «انسان‏‌خدایی» رهنمون می سازد. 🔷 شاید این ویژگی از آن نوع باشد که اکنکار از آیین مسیحیت به امانت گرفته است. مسیحیت مرز بین انسان و خدا را درهم‌‏آمیخته است. 🔶 هر چند مسیحیت تمام انسان‌‏ها را خدا و یا حتی فرزند خدا نمی‌‌داند، بلکه قابلیت خدا شدن انسان با آزمونی که عیسی (علیه‌‌السلام) در مسیحیت تحریف شده از آن سربلند درآمد به اثبات رسید. 🔷 اکنکار نیز مرتبۀ عالی «انسان خدایی» را در رخ ماهانتا به تصویر کشیده است. این شبه‏‌آیین در انتهای راهِ خداشناسی و وصل‌‌های پیاپی، نوید خدا شدن و با خدا درآمیختن را به انسان می‌‌دهد. 🔻 کتاب مقدس ادعایی اکنکار در تعریف «جیوان موکتی» که حدّ اعلای آگاهی انسانی برای رسیدن به خدا است می‏‌نویسد: 🔷 «هنگامی که آدمی خود را تماماً از ارزش‌‌های جهان پیندا مبرّا کند، اکشار آغاز می‌شود و نوای بهشتی به خلسه‌ اش می‌ برد. در این رو در رویی است که درمی‌ یابد اصلاً راهی وجود نداشت، چون جایی برای رفتن نیست. عالم همه در ابدیّت است و او خود کانون منحصر به‌ فرد و نقطۀ بنیادین همۀ عالم است.»[1] 🔶 در این جملات، انسان به جایی رسیده است که بر جای خدا تکیه زده و کانون منحصر به فرد عالم شده است. « پال توئیچل ،موسس فرقه اکنکار » در جایی دیگر می‌گوید: 🔷 «وقتی آدمی این راه را بیابد، ناگهان راز اعصار بر او مکشوف می‌‌شود؛ رازی که ساده‌‎ترین چیز ممکن است؛ این‌‏که هر یک از ما خودِ حقیقتیم. ما حقیقت زنده ‌ایم (تجسّد خودِ خدا). یعنی هریک از ما خودِ خداییم، نه بخشی از تمامیّت بزرگ حقیقت!»[2] 🔶 رابطۀ بین انسان و خدا نیز در این فرقه‏، رابطه‌‌ای کاملاً وهم‌‏آلود است. هیچ‌‏کس نمی‌‌داند هدفش از وصل و نایل آمدن به درجات بالا، هدفی الهی است یا این‌‌که صرفاً برای آرامش و تعالی خود، به این اعمال و افعال دست میزند. 🔷 یک اکیست نمی‌‌داند در راه خداست که چشم بر نفسانیات خود می‌دوزد یا برای آرامش روحی و روانی خویشتنِ خویش چنین می‌کند! اصلاً انسان نمی‌‌داند آیا واقعاً خدایی غیر از خود او وجود دارد یا خود او همان خدایی است که در جست‌‏وجویش دور جهان را گردیده است! او نمی‌‌داند انسان در سیر مراحل زندگی خود به منظور خدا شدن گام برمیدارد یا در پی خدایی معهود است! 🔶 «انسان خدایی» که در این فرقه‏ رسوخ نموده، پیروانش را دچار چنین مشکلات اندیشه‌ای و ایمانی نموده است. به‌‏راستی وقتی انسانی بتواند خدای خود باشد، دیگر نیّت الهی داشتن چه معنایی می‌‏تواند داشته باشد! 🔷 بالاتر این‌که وقتی خداوندِ آیینی مجبور باشد برای اعمال خداوندیِ خود در قالب انسان درآید، دیگر چگونه می‏‌توان بین خود و خدا تمایز قائل شد❓ 🔶 این اندیشه که شاید خدای تجلّی یافته در روی زمین، خود من باشم، هرگز به انسان اجازه نمی‌‌دهد بین خود و خدا، مرزی قائل شود و حرمت او را نگاه دارد. 🔻پال توئیچل دربارۀ انسان‌‏شدن خدا می‌‏نویسد: 🔷 «پس این واقعیت است که خدا در مواقعی به مرتبۀ انسانی نزول پیدا می‌‌کند تا وظیفۀ رهبری روح را برای بازگشت به اقالیم خودش به انجام برساند.»[3] 🔶 «پال» پس از این سخن بلافاصله نحوۀ تشخیص ماهانتا را به میان می‌‌کشد تا ناخودآگاه به ذهن مخاطب خطور کند که «خدای انسان شده» همان ماهانتاست. البته (همان‏‌طور که گفتیم) «پال» هیچ ابایی از این سخن ندارد. ♦️ شریعت ‌گریزی فرقه اکنکار دقیقاً از همین منظر قابل تحلیل است. شریعت و احکامی که شرایع آسمانی به آن قائلند به دلیل ارتباطی است که بین خدا و انسان وجود دارد. جایگاه دست نایافتنی و والایی که خدای ادیان دارد انسان را وادار می‌‌کند در مقابل شریعت او سر تعظیم فرود آورده، کُرنش نماید.
♦️ اما فرقه ای مثل اکنکار چون رابطۀ معناداری بین انسان و خدا تعریف نمی‌‌کند، به تمسخر و استهزای شریعت و احکام الهی می‌ پردازد. وانگهی روشن نبودن جایگاه انسان در این فرقه ، مانند بسیاری از ادیان و دین‏‌واره‏‌های دیگر باعث بروز مشکلاتی در نظام انسان‏‌شناسی و خداشناسی آن‏‌ها می‌‏شود. 🔻 در این‌‌جا گوشه‌‏ای از مباحث انسان‏‌شناسی اسلام ارائه می‌‏شود تا استواری مبانی دینی اسلام در برابر این دین‌‏واره‌‏ها روشن گردد. 🔷 انسان هرچند در اسلام دارای جایگاه ارزنده‌‏ای است، هرگز به مرتبۀ خدا شدن دست نمی‌‏یابد. از منظر اسلام انسان می‌‏تواند خدایی شود و با رنگ و بوی خدا زندگی کند اما هرگز انسان مسلمان در مسند خدایی جای نمی‏‌گیرد. 🔻 استاد مطهری گوشه‌‏ای از مباحث انسان در اسلام را طرح کرده است که سزاوار است در این‌جا بدان اشاره‌ای اجمالی شود: 🔷 «انسان در جهان‏‌بینى اسلامى داستانى شگفت دارد. انسان اسلام تنها یک حیوان مستقیم‌‏القامه که ناخنى پهن دارد و با دو پا راه مى‏‌رود و سخن مى‏‌گوید نیست. این موجود از نظر قرآن، ژرف‏‌تر و مرموزتر از این است که بتوان آن‌را با این چند کلمه تعریف کرد. 🔶 قرآن انسان را مدح‏‌ها و ستایش‏‌ها کرده و هم مذمّت‌‏ها و نکوهش‏‌ها نموده است. عالى‌‏ترین مدح‏‌ها و بزرگ‌‏ترین مذمّت‌‏هاى قرآن، دربارۀ انسان است؛ او را از آسمان و زمین و از فرشته برتر و در همان حال از دیو و چهارپایان پست‏‌تر شمرده است. ♦️ از نظر قرآن، انسان موجودى است که توانایى دارد جهان را مسخّر خویش سازد و فرشتگان را به خدمت خویش بگمارد و نیز مى‌‏تواند به «اسفل سافلین» سقوط کند؛ این خود انسان است که باید دربارۀ خود تصمیم بگیرد و سرنوشت نهایى خویش را تعیین نماید.[5] 🔻 پی‌نوشت: [1]. شریعت‏ کی‏ سوگماد، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‏جا، بی‏تا، ج1، ص 26. [2]. نی نوای الهی، توئیچل، ترجمه مهیار جلالیانی، تهران، 1381، امیر قلم، ص 23؛ اک ‏ویدیا‏ دانش ‏باستانی‏ پیامبری، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‏جا، 1376، ص 222. [3]. اکنکار کلید جهان‏‌های اسرار، ترجمه هوشنگ اهرپور، چاپ دوم، تهران، نگارستان کتاب، 1382، ص 129. [4]. مجموعه آثار، استاد شهید مطهری، انتشارات صدرا، ج‏2، ص 268. [5]. سودای دین‌داری، عبدالحسین سبزواری، قم، نشر صهبای یقین، ص 215. https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴به آه فاطمه برگرد😭 مولای ما،یلدای فراغ طولانی شده است و روزهایمان شب سیاه... تمام عمرمان یلدای دوری از توست، برگرد😭 اللهم عجل لولیک الفرج 🤲 https://eitaa.com/antihalghe
سلام. امشب، شب هست. درباره این شب، یک سری روشنگری‌ داشته باشیم. البته امروزه، شب یلدا به عنوان مراسم جن‌پرستی جشن گرفته نمی‌شود. بلکه بهانه‌ای است برای مهربانی و دور هم نشستن. یعنی تغییر ماهیت داده است. به همین خاطر تعارض و تضادی با مسلمانیِ ما ندارد. https://eitaa.com/antihalghe @ir_bastan
🔻 👈🏻 واژه‌ای به زبان سُریانی به معنی "زایش" است. یعنی تولد. 👈🏻 زبان سُریانی هم‌تبار زبان عربی است که در سوریه باستان و... مورد استفاده بود. در هم یک واژه هم‌ریشه یلدا وجود دارد. کجا؟ بله... لَم یَلِد و لَم یولَد... 👈🏻 یلِد یعنی زایش می‌کند. https://eitaa.com/antihalghe @ir_bastan
🔻 اما شب زایش کیست؟ ☑️ پاسخ: زایش مِهر (میثرَه یا همان میترا) 👈🏻 برخلاف امروز که اسم دختر است، اما در اَوِستا و سایر متون باستانی، میترا است. یعنی نَر است. 👈🏻 میترا یکی از عجیب‌ترین خدایان جهان باستان است که در هند و ایران و بین النهرین و اروپا و... پرستش می‌شد. 👈🏻 پیشتر در این باره صحبت کردیم که در اوستا، میترا یک بوده: https://www.adyannet.com/fa/news/35077 👈🏻 در کتیبه طاق بُستان کرمانشاه نیز اردشیر دوم (پادشاه ساسانی) در سمت راست، اهورامزدا در وسط و میترا در سمت چپ قرار دارد (چنان که در تصویر بالا آمده است) https://eitaa.com/antihalghe @ir_bastan
🔻 تصویر در وداها 👈🏻 یک جوان بدون ریش، با چهار دست پی‌نوشت: وِداها قدیمی‌ترین متون آریایی هستند و کتاب مقدس هندوها شمرده می‌شود. https://eitaa.com/antihalghe @ir_bastan