eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
226 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ مدعیان دروغین ، عرفانهای نو ظهور ♦️مدعیان دروغین ، باطن دارند و ظاهری انسان نما ، که مدعی پیشوایی می شوند ؛ و سادگان را از طرق مختلف ، به دام خود اندازند . پس درست نیست که دست بیعت، به اینان داد . مثلاً شکارچی برای صید ، آواز پرندگان در آورد ؛ یعنی تقلید کند ؛ تا پرنده هوایی ، صدای هم جنس خود را بشنود و از هوا به زمین آید و در دام این صیاد افتد . ♦️ مدعیان ، سخنان مردان الهی را می دزدند و حفظ می کنند و تقلید حرف ها و کارهای ایشان کنند ؛ تا آدمهای ساده لوح را به دام خود بیاندازند . کار اینان با حیله و بی شرمی میباشد که آخر مریدان را افسرده خاطر کنند . ♦️ اینان بظاهر ، پیکره ای همانند شیر طریقت دارند ، ولی کارشان باطل است . چنانکه مسیلمه در زمان پیامبر (ص) ، ادعای پیامبری کرد و رسول الله ، او را مُسَیلمه کذّاب خواند و یک سال ، بعد از پیامبر ، در جنگی به هلاکت رسید .  ♦️مدعیان دروغین در لباس ناصحین ، دارای بیانات شیوا و ظاهری جذّاب می باشند . سخنان اندرزگونه ، برای معرفت و سلوک آنان ، همانند سیری را می ماند که درون باقلوا می ریزند . ♦️ جامۀ زیبا دارند ، اما در زیر آن ، زشتی های بدن مخفی است. چون دارای حقیقت نیستند ؛ نکته ها و دستورالعمل های آنان ، برای به دام انداختن افراد ساده لوح ، همانند قند زهر آلودۀ درون شربت گلاب است . بظاهر، مریدان لذّتی از آنان می برند اما روح آنان نتواند سیر کند . اگر ظاهرِ نقره و سفید و نو دارند ، ولی ریاکاری آنان ، سبب سیاه شدن دست و لباس می گردد . ♦️اگر آتش ، سرخ و دارای شعله است ؛ اما از خواص آن ، سیاه کردن دل و ایمان است . اینان مانند صاعقه اند که روشنی می دهند ؛ ولی همان ، سبب ضعف بینایی چشم می گردد بیچاره مریدان ساده که مفتون و مغبون کلمات آنان شوند که همانند قلّاده ای بر گردن مستمعین افتاده است . ♦️از آنجائی که قوۀ تمییز از عقل رفته باشد و مدعی ، ظواهر را طبق قواعدی جذاب و پر هنر بکار می برد که مریدان خام ، اگر مرادش بگوید بمیر، می میرد . 📚 کشکول طریقت؛ ✍استاد سید علی اکبر صداقت 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب https://eitaa.com/antihalghe
♻️ با تبریک مبعث پیامبر اکرم ص به یکی از انحرافات فکری سرکرده فرقه انحرافی عرفان حلقه (محمدعلی طاهری) درباره پیامبر ص و اهانت به ایشان توسط طاهری می پردازیم. 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 طاهری در این فایل مدعی است کلیاتی بر پیامبر نازل شده و پیامبر این کلیات را بنابر نظر خودشان نوشتند و واژه ها از پیامبر است نه کلام الهی: طاهری:« کلیتی آمده واژه ها دست شماست که چطور بیان کنید» در واقع طاهری با تشبیه قرآن به کتب اسمانی تحریف شده که به دست یاران پیامبران نوشته شده،مدعی می شود این تناقضات در قرآن ناشی از نوع نگارش و برداشت پیامبر از کلیت دریافت شده است و به وضوح الهی بودن واژه های قرآن را نفی میکند و ان را نوشته بشری می داند. نیرومنش می گوید:« پیامبر اینها را دیده برای خودش واضح بوده،،همین جوری گفته...»‼️ طاهری پاسخ می دهد: « بله پیامبر خودش نوشته، نفهمیده چی نوشته...!!!!»😳😡
⬅️طاهری در این فایل می گوید: «مشکلی که هست این است که قرآن خودش با خودش مشکل داره،تناقض در خود قرآن است»😳 ظاهرا طاهری مدعی است مشکلی در قرآن پیدا کرده که کسی تاکنون برای رفع این مشکل چاره ای نیندیشیده و طاهری با بیان بحث ناظرهای متفاوت این مشکل را حل کرده است. در واقع طاهری معتقد به تناقض در قرآن است و به وضوح می گوید: «مشکلی که هست تناقض در خود قرآن به وجود می اورد نه کار ما...» و با یک توضیح مبهم از ناظر در لازمان و جهان دوقطبی سعی در توجیه تناقضات قرآن را دارد. سوال👈 آیا معصومین که معلمین اصلی قرآن و به بیانی قرآن ناطق هستند به این تناقضات پی نبرده بودند و در صدد توضیح و تبیین آن نبوده اند؟ آیا اگر با بحث ناظرهای متفاوت تناقض ادعایی قرآن قابل حل بود نباید در منابع دینی توضیح داده می شد؟ بحث ناظر در کدام منبع دینی بیان شده که باید به قرآن از دید دو ناظر بالا و پایین نگریست تا به درک آن رسید و دچار تناقض نشد؟ 💢 طاهری چرا آیات متناقض در قران را بیان نکردند و به روشنی منظورشان را از تفاوت نگاه ناظر بالا و پایین به آیات توضیح ندادند؟ چرا با بیان ادعای تناقض و بحث مبهم ناظر ،سعی دارند مدعی شوند مشکلات کلام خدا قرآن را حل کرده و کشف رمز کرده اند؟ 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
👆👆 💠عاشق اسم توییم حضرت طه خونمون‌نذر توست حضرت یس لات و عزی با قلم اومدن اینبار آقامون غریبه آی عاشقا پاشید https://eitaa.com/antihalghe
🔸معنویت انسان‌انگار در افکار دیپاک چوپرا‼️
🔸معنویت انسان‌انگار در افکار دیپاک چوپرا‼️ ✍ ديپاك چوپرا امروزه جايگاه ويژه‌اي را در ميان رهبران  جنبش‌هاي معنوي نوپديد به خود اختصاص داده است. 👈 پيشينه زندگي چوپرا، آشنايي و تربيت وي در مكتب رهبران معنوي ـ همچون تریگونا و مهاريشي ماهاش ـ  سرآغازي براي شكل‌گيري يك جنبش پوياي معنوي براي جهان غرب به‌شمار مي‌رود. ديپاك چوپرا واشنگتن‌دی‌سی را براي شروع فعاليت‌هاي خود انتخاب كرده و یک کلینیک پزشکی آیورودايی را با کمک ماهاری ـ شی رهبر تی. ام راه اندازی می‌کند. 👈آشنایی چوپرا با فرقه‌های معنوی درمان‌گرا باعث می‌شود رویکرد تطبیقی به یافته‌های جدید پزشکی را در پیش گیرد؛ به همین جهت در سال ۱۹۸۹، کتاب «شفای کوآنتومی: کاوشی در مرزهای پزشکی ذهن- بدن» را  نوشت. این کتاب آغازی برای ترویج آموزه‌های شبه‌معنوی چوپرا به‌شمار مي‌رفت؛ بدین صورت که به بهانه‌ی ارائه راهکارهای درمان و تغذیه از طریق ذهن و بکارگیری مراقبه‌های شرقی، تفکرات اومانیستی غرب و الهیات شرقی را درهم می‌آمیزد. چوپرا در سال ۱۹۹۳ بنیاد تی‌ام را ترک می‌کند و کالیفرنیا را برای تأسیس مرکز درمانی- معنوی جهت ترویج افکار خود برمی‌گزیند. ❌ فعالیت  گسترده چوپرا در این مرکز، تأسیس یک شبکه‌ي تلویزیونی با نام کانال جهانی شفا، نشر آثار متعدد و ادعای درمان بسیاری از بیماری‌های لاعلاج ـ به‌خصوص بیماری AIDS ـ و ادعای افزایش طول عمر از طریق آموزه‌ها و مراقبه‌های وی باعث می‌شود در سال 1999 مجله تایم نام چوپرا را در لیست چهره‌های تأثیرگذار و قهرمان‌های قرن بیستم ذکر ‌کند. ادامه در لینک زیر: http://pajoohe.ir/معنویت-انسان‌انگار-در-افکار-دیپاک-چوپرا__a-61852.aspx 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
🔺کدام عرفان؟ (بخش دوم) ✍️نقد و بررسی کتاب «درمان با عرفان»، نوشته «وین دایر» ↙️مقوله بخشش و گذشت که در اندیشه دایر، معنایی متفاوت دارد. دایر بحث گذشت و بخشش را با تلاش برای بخشش خویشتن (در درجه نخست) مطرح می‌کند، اما آن را نه به سبب ارتکاب گناهان یا احساس گناه افراد از اعمال بد خویش، بلکه فقط و فقط برای ایجاد آنچه «حس آزادی» می‌خواند، تشویق می‌نماید. 👈به عقیده دایر، دایره ارزش‌های تحمیل‌شده از سوی سنت‌ها و ادیان اعتقادی افراد، سخیف‌تر از آن است که نیازی به مقوله عفو و بخشش را مطرح کند و اساساً افراد نباید خود را به سبب این ارزش‌های تحمیلی مورد مؤآخذه قرار داده و احساس گناه کنند، لذا اولین مرحله بخشش را که از قضا مهم‌ترین مرحله هم تلقی می‌کند، همین بخشش به‌ظاهر آزادی‌بخش اعلام می‌دارد. وی‌ می‌نویسد: «...افرادی به نام بزرگ‌ترها و از ما بهترها [باید] به آن‌ها [مردم] بگویند چه باید بکنند، از چه بپرهیزند...، نسبت به احساسات جنسی خود بی‌اعتنا باشند، همه فرهنگ‌ها و آداب و رسوم متفاوت از خود را مردود شمارند و لعن کنند، هرگز طلاق نگیرند و طلاق ندهند و... . آیا این‌ها ارزش‌های اصیل شماست یا ارزش‌های تحمیل‌شده دیگران؟... در اینجا یکبار دیگر مزخرف بودن و بی‌معنی بودن نیاز به عفو نمودار می‌شود؛‌ شما نیازی به عفو خویشتن به لحاظ گناهان مرتکب‌نشده ندارید و چیزی برای عفو وجود ندارد... اگر رفتار شما مغایر با این مقررات قطعی و برگشت‌ناپذیر است، مرتکب عمل غیراخلاقی نشده‌اید و تنها مبادرت به عملی کرده‌اید... با پذیرفتن خود به صورت تمام و کمال، دیگر نیازی به عفو خویشتن ندارید... این شما را آزاد می‌گذارد و حق تعیین سرنوشت را می‌دهد.»(1) بدین‌سان، مآلاً ارزش‌ها و سنت‌ها را زیر سؤال برده و پایبندی بدان را مانع پیشرفت می‌خواند. ⛔️این پرهیز از حس گناه که دایر آن را نشانه زوال معنویت می‌خواند، دقیقاً با مبانی اعتقادی ادیان الهی از جمله دین مبین اسلام، در تضاد است. مفاهیمی چون «نفس لوامه» در متون اسلامی، درواقع به مثابه عامل و موتور محرکی است برای بیدار شدن حس معنویت‌خواهی و بیرون آمدن از منجلاب فساد و اندیشه‌های پلید و لذا می‌توان آن را موهبتی از جانب حق‌تعالی دانست. 📚پی‌نوشت: 1.دایر، وین، درمان با عرفان، ترجمه جمال هاشمی، تهران: شرکت سهامی انتشار، چ نهم، 1384، صص352-350. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
🔹قبر درمانی نوع جدیدی از روان درمانی در چین هست که روانشناس مراجعینی که به افسردگی مبتلا هستند رو ساعتی در قبر میخوابونه!😳😄 https://eitaa.com/antihalghe