eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
11.1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.5هزار ویدیو
274 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 شارلاتانیزم رسانه‌ای یعنی؛ زندانی شدن مجرمان سیاسی، امنیتی در ایران رو طوری بزرگنمایی کنی انگار بی گناه و مظلوم ترین انسان های روی زمینند و اعتراضات مردم آمریکا رو طوری کوچک‌نمایی کنی و یا در برابرش سکوت کنی انگار چند نفر برای تفریح اومدن ترقه بازی! شارلاتانیزم رسانه‌ای یعنی دقیقا کاری که بی بی سی و فرقه های انحرافی از جمله فرقه حلقه انجام میده... https://eitaa.com/antihalghe
8.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ تشابه اصطلاحات در عرفان های نوظهور شاهد هستیم که از عبارات و کلمات کلیدی استفاده می کنند که مخاطب ان را با عبارات در اسلام اشتباه تطبیق می دهند، مانند قضاوت نکردن در افکار چوپرا و زود قضاوت نکردن در اسلام ، که در بین ان دو فرق بسیار است، یعنی اسلام موافق اصلا قضاوت نکردن نیست، بلکه موافق زود قضاوت نکردن می باشد و . . . https://eitaa.com/antihalghe
🔴🔴 جستجوی معنویت حقیقی در فضایی مجازی! 🔸 با توجه به دستاورد تحقیق در زمینه عرفان های بدلی (بیشترین نسبت، نیاز مخاطب به صلح و آرامش و کم ترین نسبت نیاز به تفریح و سرگرمی است) ، می توان نتیجه گرفت که عرفان واره ها با توجه به شناختی که نسبت به مخاطبان فارسی زبان خود در ایران دارند، سعی می کنند اولویت های ذهنی آنان را با برجسته سازی مباحث مرتبط با صلح و آرامش، تعیین کرده و مشخص کنند که این افراد به چه چیزی بیندیشند و چه اولویت هایی را در ذهن داشته باشند. 🔸 بسیاری از افرادی که از ناآرامی ها، سختی ها و تنش های روزمره زندگی خسته شده اند و بنا بر گرایشات فطری، در میان مسائل معنوی و عرفانی به دنبال آرامش و رهایی از آشفتگی های درونی می گردند، بخاطر نوع تبلیغات و ساده سازی رسیدن به معنویت (البته به صورت سراب و غیر حقیقی) گم شده خویش را لابه لای جملات آرامش دهنده و آموزه های عرفان واره ها می جویند. 🔸 در واقع مخاطبان نسبت به این پیام ها، درک گزینشی و مواجهه ی گزینشی دارنند و آن ها از میان تمام پیام هایی که دریافت می کنند، آنچه را بیشتر به آن نیاز دارند، گزینش کرده و نگه می دارند و توجه به عمق آموزه ها و صحت و صداقت آنان نمی کنند. 🔸 بسیاری از این پیام ها نیز از طریق وب سایت ها توسط عده ای که از آنان به رهبران افکار تعبیر می گردد، دریافت می شود و سپس از طریق آنان به مخاطبان و پیروان می رسد. 🔸این افراد، اغلب کسانی هستند که در کلاس ها و جمع های مراقبه و تمرکز، به عنوان مدرس یا لیدر، سعی می کنند انرژی مثبت را از طریق همین جملات و پیام های آرامش بخش به دیگران منتقل سازند. https://eitaa.com/antihalghe
🔴انحرافات صریح فرقه حلقه: سرکرده فرقه حلقه در مورد شیطان می گوید: از آنجا که جهنم رحمانیت خاص خداست و جهان نیز از اگاهی محض و شیطان نیز به نوعی رحمانیت خداست و وظیفه آگاهی دادن دارد...و مظلوم ترین موجود عالم است که تا به امروز هیچکس وجودش را به منزله رسیدن به خدا نشناخته که همان شیطان باشد ،اگر شیطان نبود وظیفه ای نبود ،راه ما از شیطان شروع می شودو به خدا ختم می شود آیا وقت آن نیست که شیطان را بهتر بشناسیم و از او به خاطر اینکه پلی است برای رسیدن به محبوب شکر گزاری کنیم و در حقیقت با بخشی از وجود خود که همان شیطان است آشتی کنیم؟(جزوه ترم شش ص۱۱۷) طاهری در تقدس سازی از ابلیس گفته است: شیطان نعمت است،ممتحن است اگر نباشد مساله این امتحان درست در نمی آید...ما مدیون شیطان هستیم و ممکن است در یک جایی از زحمات قدردانی هم بکنیم چون اگر نبود ما نمی دانستیم ارزش کارمان چیه...یک روزی هم متوجه می شویم که بله ماموریت سنگینی را بازی کرده ،نقش سنگینی را بازی کرده و در آن روز خیلی چیزها برای ما حل می شود ( جزوه ترم سه،ص ۱۲۶) اما در قرآن خداوند سخن شیطان با پیروانش در روز قیامت را آورده است که شیطان به وضوح اقرار می کند با وعده دروغ انسان را از اطاعت و بندگی خدا به انحراف و شرک کشانده و خود و پیروانش را مستحق عذاب الهی کرده است : وَقَالَ الشَّيْطَانُ لَمَّا قُضِيَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدْتُكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ ۖ وَمَا كَانَ لِيَ عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطَانٍ إِلَّآ أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِي ۖ فَلَا تَلُومُونِي وَلُومُوٓا أَنْفُسَكُمْ ۖ مَآ أَنَا بِمُصْرِخِكُمْ وَمَآ أَنْتُمْ بِمُصْرِخِيَّ ۖ إِنِّي كَفَرْتُ بِمَآ أَشْرَكْتُمُونِ مِنْ قَبْلُ ۗ إِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ و شیطان [در قیامت‌] هنگامی كه كار [محاسبه بندگان‌] پایان یافته [به پیروانش‌] می‌گوید: یقیناً خدا [نسبت به برپایی قیامت، حساب بندگان، پاداش و عذاب‌] به شما وعده حق داد، و من به شما وعده دادم [اگر از من اطاعت كنید و دست از دین بردارید به زندگی دلخواه می‌رسید ولی می‌بینید كه وعده خدا تحقّق یافت‌] و [من‌] در وعده‌ام نسبت به شما وفا نكردم، مرا بر شما هیچ تسلّطی نبود، فقط شما را دعوت كردم [به دعوتی باطل و بی‌پایه‌] و شما هم [بدون اندیشه و دقت دعوتم را] پذیرفتید، پس سرزنشم نكنید، بلكه خود را سرزنش كنید، نه من فریادرس شمایم، و نه شما فریادرس من، بی‌تردید من نسبت به شرك‌ورزی شما كه در دنیا درباره من داشتید [كه اطاعت از من را هم‌چون اطاعت خدا قرار دادید] بیزارم؛ یقیناً برای ستمكاران عذابی دردناك است. (سوره مبارکه ابراهیم، ۲۲) باید از طاهری پرسید چطور می‌توان از شیطان تشکر کرد و خود را مدیون او دانست؟!!!!! https://eitaa.com/antihalghe
16.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📲آیا شما خبری به این مضمون در اینستاگرام فیسبوک، واتساپ و...دریافت کرده اید؟!👆👇 ❌📩بشارت باد بر شما وصی و فرستاده امام مهدی و موعود📛 ❌ فرستندگان این پیام از شما یاری می خواهند! ☄️ در واقع این خبر بشارتی است برای ورود به تاریکی و دوری از حقیقت.. ✅ این فرقه مثل است 🏴 با این تفاوت که لباس را به تن کرده ⚠️ 💡⚠️ هوشیار باشید و از دین و اموال خود در مقابل فرقه مراقبت کنید... https://eitaa.com/antihalghe
💢 برای شناخت انجمن حجتیه و محمود حلبی، برنامه رادیکال سه که از شبکه سوم سیما پخش شد را از لینک زیر ببینید: https://www.telewebion.com/episode/2293722 شیخ محمود حلبی - انجمن حجتیه
♻️عرفان های کاذب 💠 رهبر معظم انقلاب با تأکید بر خطر عرفان‌های وارداتی آخرین بار ضمن "برنامه" خواندن این جریان ابتلای جوانان به عرفان‌های کاذب را فلج کننده و معرفی کردند. 🔰خلاء های فراوانی در عرصه شناخت و مقابله با عرفان‌های کاذب به چشم می خورد، به گونه ای که هم کار شناخت و هم کار مقابل با عرفان‌های کاذب در آغاز راه است. 🔰 تاکنون جریانات معنویت گرا در کشور نه به صورت جامع شناسایی و رصد شده و نه به شکل کامل مورد آسیب‌شناسی قرار گرفته و بالتبع برنامه‌ای برای مواجهه با این جریان گسترده پیش بینی نشده است. ⚠️انتظار این بود نهادهایی که در این رابطه مسئولیتی دارند این اعلام خطر را جدی گرفته و در قالب یک کار مطالعاتی، تمام توان خویش را در این عرصه به کار بگیرند. حال آنکه هم اکنون ارگانها و موسسه هایی که دستی در این عرصه دارند به خاطر نداشتن برنامه روشن و نبود توان کافی (چون نیروی علمی لازم و تجهیزات کتابخانه‌ای) از سردرگمی و پراکنده کاری رنج می برند. https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
☯اوج ذلت پذیری در عرفان کاذب فالون دافا ♦️ لی هنگجی قوانین تحقیرآمیزی را برای افزایش تقوا معرفی می‌کند که به راستی شأن انسانی را در هم می‌شکند. 🔷 او انسان را به ستم‌پذیری و سکوت در برابر تعرض‌ها و همانند بیماران روانی و عقب مانده عمل کردن تشویق می‌کند. 🔶 البته گذشت و بخشش به‌ویژه در جایی که احتمال اصلاح طرف خطاکار باشد بسیار پسندیده است؛ اما وی می‌گوید: 🔷 «در جهان ما قانونی وجود دارد: بدون از دست دادن، چیزی بدست نمی‌آید. وقتی مردم شخص عقب‌افتاده را می‌بینند، او را تحقیر می‌کنند. مثلاً می‌گویند [تو ابله بزرگ!] وقتی دهانشان را باز می‌کنند، تا به او توهین کنند، تکه‌ای از تقوا پرتاب می‌شود. 🔶 وقتی با کسی بدرفتاری کرده‌اید، طرفی هستید که از او چیزی گرفته‌اید و بنابراین مجبورید چیزی از دست بدهید. وقتی کسی جلو رفته و به او لگدی بزند، دوباره تکه‌ای از تقوا را به آن طرف پرتاب خواهد کرد. 🔷 وقتی کسی به او ناسزا گفته، یا او را با لگد می‌زند، فقط لبخندی می‌زند «ادامه بده، تو داری در این مدت به من تقوا می‌دهی و من تکه‌ای از آن را به تو برنخواهم گرداند» اگر حقایق سطوح بالاتر را به کار ببریم، درباره‌ی این بیندیشید، چه کسی زرنگ است؟ آیا او فرد زرنگی نیست؟»[1]
♦️ از این سخنان لی هنگجی برمی‌آید که برای اینکه تقوا یا ماده‌ی سفید را به دست آورید، باید رنج بکشید. پس اگر به شما اهانت یا ظلم شد، مثل احمق‌ها لبخند بزنید و شادی کنید؛ زیرا بهترین چیز عالم را به شما داده است. 🔷 این توصیه‌ها با وجدان انسان سازگار نیست. ما می‌خواهیم حرمت و احترام‌مان حفظ شود، در برابر تعرضات از خود دفاع می‌کنیم. البته اگر کسی از روی نادانی رفتار نادرستی انجام دهد، باید کریمانه از او گذشت؛ چنان‌که قرآن کریم در توصیف بندگان خدا می‌فرماید: 🔶 «وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا.[سوره فرقان، آیه 63] بندگان خدا با فروتنی روی زمین راه می‌روند و اگر جاهلان به آنان چیزی بگویند، با روی خوش سلام می‌کنند. 🔷 اما این برخورد در جای خود نیکوست. اگر کسی ظالم بود چه باید کرد؟ اگر ما در برابرش سکوت کنیم، باز هم ظلم می‌کند؛ ظلمی بزرگ‌تر و دستش را به روی دیگران هم می‌گشاید. در این موارد قرآن کریم نهیب می‌زند که: 🔶 «وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيرًا» [سوره نساء، آیه 75]. چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانى که (به دست ستمگران) تضعیف شده اند، پیکار نمى کنید؟! همان افراد (ستمدیده اى) که مى گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر (مکّه)، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، براى ما سرپرستى قرار ده; و از جانب خود، یار و یاورى براى ما تعیین فرما»! 🔻 اما لی هنگجی می‌گوید: «یک تمرین کننده بودن امری است فوق طبیعی. پس به عنوان فردی فوق طبیعی باید با خودتان بر طبق اصول فوق طبیعی رفتار کنید؛ به جای اینکه خود را با اصول و منطق مردم عادی بسنجید. 🔷 وقتی رابطه‎ی کارمایی موضوعی را نمی‌دانید، احتمال آن وجود دارد که آن را به‌طور نادرستی اداره کنید... بعضی اشخاص می‌گویند: «اما من فقط می‌خواهم مطمئن شوم که عدالت رعایت شود.» 🔶 خیلی خوب، پس همگی باید در دانشکده‌ی پلیس ثبت‌نام کنیم؟... وقتی مردم دعوا می‌کنند و شاید یکی به دیگری لگد بزند، یا یکی از آن‌ها ضربه‌ی محکمی به دیگری بزند، ممکن است آن شخص به فرد دیگر چیزی بدهکار بوده و حالا آن‌ها در حال تصفیه کردن بدهی هستند. بنابراین، اگر پادرمیانی کنید، نمی‌توانند آن را تصفیه کنند و مجبورند آن را دوباره دفعه بعد انجام دهند... 🔷 اگر حتی در مورد چیزهایی مثل قتل یا آتش‌سوزی کاری انجام ندهید، پس در مورد چه چیزی کاری انجام خواهید داد؟ اما یک چیز هست، این چیزها زیاد ربطی به ما تزکیه کنندگان ندارند».[2] 🔶 پادرمیانی در حل اختلاف‌های مردم، برقراری صلح و آشتی و ترویج مهربانی و نیکی، برترین مهرورزی و نیک‌خواهی است. مبارزه و جهاد با ظلم هم رنج است و بردباری می‌خواهد و هم تلاش برای برطرف کردن ستم و جور از مردمی که دست به دعا برداشته و راه نجاتی می‌جویند و از خودشان کاری برنمی‌آید. ♦️ برترین نیکوکاری و شفقت و مهربانی است که معنویت اسلامی بر آن تأکید دارد و فالون دافا، به بی‌تفاوتی در برابر مردم ستم‌پذیری درباره‌ی خود و دیگران دعوت می‌کند و نام آن را تزکیه، حفظ تقوا و به دست آوردن کونگ می‌گذارد.[3] 🔻پی‌نوشت: [1] . لی هنگجی، شوآن‌ فالون، تهران: نشر درسا، ۱۳۸۱، ص ۳۹۷. [2] . همان، ص ۴۱۲. [3] . حمیدرضا مظاهری‌سیف، جریان‌شناسی انتقادی عرفان‌های نوظهور، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ۱۳۸۹، ص ۳۵۳. https://eitaa.com/antihalghe