eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
229 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
📌تبدیل ارزش‌ها به ضد ارزش در مکتب اشو 🔻اوشو یکی از مدعیان معنوی در روزگار ماست که به ستیز با خانواده برخواسته است. او فرزند آوری را به لوله‌های آزمایشگاه واگذارده و پیشنهاد عمومی‌سازی تلقیح مصنوعی را ارائه داده است. اشو برای دست‌یابی به تنوع لذت جنسی، از بهره‌های زندگی خانوادگی دست کشیده و تشکیل خانواده را فقط در روابط جنسی می‌بیند. 🆔 @jamannews_ir
🔺🔻جمن نیوز؛ شبه جنبش‌های معنوی گاهی در تعارض با طبیعت انسانی قرار می‌گیرند. انسان طبیعتاً در کنار جنس مخالف آرامش می‌گیرد و با تشکیل خانواده علاقه به روابطی پایدار و آرامشی قابل اعتماد را دنبال می‌کند. همچنین لذت فرزند آوری و فرزند پروری در خانواده تجربه می‌شود و خانواده را به کانون شور و امید و عشق و شادی تبدیل می‌کند. 🔸اوشو یکی از مدعیان معنوی در روزگار ماست که به ستیز با خانواده برخواسته است. او فرزند آوری را به لوله‌های آزمایشگاه واگذارده و پیشنهاد عمومی‌سازی تلقیح مصنوعی را ارائه داده است. اشو برای دست‌یابی به تنوع لذت جنسی، از بهره‌های زندگی خانوادگی دست کشیده و تشکیل خانواده را فقط در روابط جنسی می‌بیند. 🔹او می‌گوید: «تلقیح مصنوعى»، تنها شیوه علمى براى داشتن بهترین اولاد است. ما باید این اندیشه کهنه را از سرمان بیرون کنیم که می‌گوید: من پدر هستم”. ما باید این اندیشه را خلق کنیم که «من، بهترین فرزند را انتخاب کرده‌ام» به این طریق، باید ارزش‌ها را دگرگون کرد. تو دیگر نباید نگران باشى که چه کسى اسپرم و چه کسى زهدان خود را براى پرورش جنین در اختیار قرار می‌دهد». به این ترتیب، «چون کودک از طریق آمیزش جنسى به عمل نمی‌آید، آمیزش جنسى به صورت کام‌جویی و لذتى محض درمی‌آید و دیگر هیچ مسئولیت یا خطرى با آن همراه نیست». 🔸وی خانواده را که اصلی‌ترین نهاد بشری در جوامع مختلف است زیر سؤال برده و معتقد است:« باید شکل‌های جدیدی از زندگی گروهی پدید آید. من برای پرهیز از تداخل واژه‌ها، اسم آن‌ها را «اجتماع» یا «جامعه» نمی‌گذارم،‌ بلکه زندگی گروهی جدید را «کمون» می‌خوانم. 🔹اشو می‌گوید:«همین که این هسته(خانواده)‌ از میان برداشته شود،‌ قسمت اعظم بیماری‌های روانی و جنون سیاسی نیز از میان خواهد رفت. بنابراین در مدل کمون،‌خانواده جایی ندارد. مفهوم ضمنی این نکته روشن است: در کمون از ازدواج خبری نیست». 🔸نکته جالب توجه این که آن چه اشو در جملات بالا از آن دفاع می‌کند، همان ایده‌ای است که تحت نام «کمون» توسط کمونیست‌ها تبلیغ می‌شد و آن چه در نظام کمونیستى به شکست انجامید از سوی اشو تبلیغ می‌گردد. 🔹اشو پیش نهاد داده بود که مردم در کمون‌هایی بین 5000 تا 500000 نفری زندگی کنند. او در ایالت اورگون در آمریکا نمونه‌ای از این کمون را راه‌اندازی کرد. این وضعیت چنان برای مردم ناخوشایند بود که با اعتراض مردم آن منطقه روبرو شود و به اخراج اشو از آمریکا منتهی شد. 🔸شایان‌ذکر است، رویکردهای متفاوت و باز اشو در پایان دههٔ ۱۹۶۰ در رابطه با میل جنسی در انسان‌ها سبب شد به او لقب «سکس گورو» در هند و پس از آن در روزنامه‌های سراسر جهان داده شود. 🔹بیش از شش‌صد عنوان کتاب از اشو به جا مانده که معمولاً گردآوری سخنرانی‌های او در جمع مریدانش بوده است. در این میان بیش از 100 عنوان از کتاب‌هایش به فارسی ترجمه شده که برخی از آن‌ها در گذشته با مجوز انتشار یافته بود. اکنون بسیاری از این کتاب‌ها به صورت آزاد در فضای مجازی عرضه می‌شود. برخی از سخنان او به صورت کلمات قصار به سر زبان‌ها افتاده است. https://jamannews.ir/?p=5773
📌سوجوک چیست؟ 🔺🔻سوجوک بر اساس تصور مسیرهای انرژی در طب سوزنی چین شکل گرفت و علت بیماری را اختلال در جریان انرژی می‌داند؛ اما برخلاف طب چینی که روی تمام بدن کار می‌کند، در سوجوک تمام بدن در کف دست یا کف پا خلاصه می‌شود. کاربران سوجوک دست و پا را منطبق بر تمام اعضای بدن می‌دانند و معتقدند از طریق نقاط مشخصی در دست یا پا می‌توان بر عضو بیمار تأثیر گذاشت و بسیاری از بیماری‌ها را درمان کرد. این اصل قانون انطباق یا سیستم انطباق نام دارد. 🔸ادعا شده است که نقاط انطباق محل تمرکز اطلاعات بخش‌های مختلف بدن هستند و می‌توان با تحریک آن نقاط موج انرژی به‌سوی آن عضو ارسال کرد و مشکل را برطرف ساخت. در سوجوک از ابزارهایی نظیر سوزن، فنرها و میله‌هایی جهت فشار و تحریک نقاط دست و پا استفاده می‌شود. 🔹سیستم‌های انطباق روی گوش هم وجود دارد. یک پزشک فرانسوی به نام «پل ناژیه» اوریکولوتراپی (درمان از طریق گوش) را مطرح کرد و کوشید تا سیستم انطباق را در گوش نشان دهد. او بر اساس مطالعه مراحل تکامل و شکل‌گیری گوش، هر قسمت از بدن را با بخشی از لاله گوش منطبق دانست. در این سیستم سر انسان در قسمت پایین قرار دارد و با تحریک لاله گوش، گردش خون در سلول‌های مغزی تحریک می‌شود. چشم نیز سیستم انطباقی دارد که از آن برای تشخیص استفاده می‌شود، زیرا تحریک و درمان از طریق آن خطرناک است. 🔸زبان هم دارای سیستم انطباق است. در سیستم زبان، سر انسان در ناحیه نوک زبان منطبق می‌شود و مشکلات آن از جمله سردردها یا مشکلات روانی با نوک زبان درمان می‌شود. حتی اگر کسی این مشکلات را هم نداشته باشد برای پیشگیری و گردش خون، بهتر است گاه نوک زبان را با دندان تحریک کند. 🔹اصل دیگر در سوجوک رابطه مستقیم میان فاصله و تأثیرگذاری است. طبق این اصل درمان از نقاط دور مؤثرتر است، هم از این رو چون کف دست، دورترین قسمت بدن محسوب می‌شود، دستورات درمانگر روی نقاط کف دست چند برابر نقاط دیگر بدن مؤثر است. 🔸امروزه استفاده از طب سوجوک برای لاغری کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده است. زیرا معتقدند که چاقی به علت انباشت انرژی پدید می‌آید و تحریک کانال انرژی مربوطه در کف دست و پا سبب به گردش درآمدن انرژی‌ها می‌شود و مسیرهای مسدود را باز می‌کند. از این راه می‌توان چاقی‌های موضعی و یا عمومی را درمان کرد. 🔹رنگ درمانی سوجوک بر این پایه استوار است که بدن را هوشمند تلقی می‌کند و بیان می‌کند رنگ بر روی مکانیسم‌های بدن اثر بسزایی دارد. ازآنجاکه چربی به رنگ زرد (سمبل آب) است، بنابراین استفاده از رنگ مخالف آن، مانند رنگ سبز که سمبل باد است، می‌تواند رطوبت بدن را از بین برده و از این طریق سبب لاغری بدن گردد. بنابراین بستن یک کش سبز رنگ به کف دست می‌تواند سبب کوچک شدن شکم شود. در چاقی‌های مفرط کش سبز را علاوه بر کف دست‌ها و پاها، روی بند سوم همه انگشتان دست و پا هم می‌اندازند. در صورت شل شدن کش ها اثر آن‌ها کاهش یافته و حتماً باید تعویض شود. 🔹سوجوک با اعتقاد به چاکراها، رنگ‌ها را متناسب با رنگ چاکراها به کار می‌گیرد و با رنگ کردن نقاطی از بدن جریان انرژی را تنظیم می‌کند. 📌ادعاهای مطرح شده دربارۀ سوجوک مورد تأیید علمی قرار نگرفته است. جستجو در منابع علمی و سایت‌های مرجع علوم پزشکی دستاوردی در جهت تأیید روش درمانی سجوک ندارد. https://jamannews.ir/5762
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌جادوی درمانگری به سبک سوجوک 🔺🔻در تمام دنیا، دخالت در امور پزشکی و درمان بدون تخصص و مجوز جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی به دنبال دارد،‌ برخی از افراد با سوء استفاده از نبود قانون یا اهمال ضابطان قضایی اقدام به راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی،‌ ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و ... می‌کنند. افرادی که از درد و رنج بیماری خسته شده‌اند و به دنبال درمان بیماری خود هستند،‌ این تبلیغات رنگارنگ را باور کرده و مبالغ بسیاری را صرف به اصطلاح درمان خود می‌کنند. 🔹سوجوک یکی از سبک‌هایی است، که با عنوان طب مکمل ترویج می‌شود. سوجوک تراپی در کشور کره و در سال 1987 توسط پارك جي وو ابداع شد. در زبان کره‌ای، su به معنای دست و jox به معنای پا است. این نام گزاری برای آن است که در روش درمانی سوجوک از کف دست و پا برای درمان استفاده می‌شود. 🔸علی رجبی، یکی از مبلغان سوجوک تراپی در ایران است که در سایت خود به ارائه محصولات سوجوک‌تراپی می‌پردازد. در بخشی از این سایت می‌خوانیم: «شما بدون هیچ‌گونه اطلاعات پزشکی قبلی، با زبانی بسیار ساده و قابل‌فهم و بدون هیچ مشکلی این مطالب را فرا خواهید گرفت». پکیج کامل سوجوک درمانی در این سایت به مبلغ 498 هزار تومان به فروش می‌رسد. 🆔 @jamannews_ir
📌 آشنایی با مدعیان معنویت 🔸 نام: کن ویلبر 🔸 ملیت: آمریکایی 🔸 سازمان: مرکز حکمت انتگرال ☢️ کن ویلبر یک نویسنده آمریکایی است که درباره روانشناسی، فلسفه، عرفان، بوم‌شناسی و تکامل معنوی آثاری را منتشر کرده است. وی مؤسس مرکز حکمت انتگرال است که شعار تدوین اخلاق جهانی برای تمدن جهانی را برای خود برگزیده است. حضور پررنگ افراد یهودی، به ویژه مرتبطین با کابالا، در لایه‌های مدیریتی این مرکز مشهود است. https://jamannews.ir/?p=5768
💢 مدعی پیامبری هنگام محاکمه در دادگاه کشته شد ! 🔹فردی که در پاکستان خود را پیامبر اسلام خوانده بود، در دادگاهی در پیشاور از سوی یک فرد مسلمان دیگر کشته شد. مهاجم روز چهارشنبه ۸ مرداد وارد جلسه دادگاه طاهر شمیم احمد شد و با شلیک گلوله او را از پای درآورد. طاهر شمیم که از دو سال پیش به جرم کفر گویی در زندان بود، پیشتر ادعا کرده بود که پیامبر اسلام است. 🔹قاتل در حالی توانست خود را وارد دادگاه کند که تدابیر امنیتی شدیدی حول این ساختمان و همچنین جلسه دادگاه وجود داشت.جوانی که طاهر شمیم را به قتل رساند مدعی شد که در خواب پیامبر اسلام را دیده و به او گفته که باید این مرد را بکشد. 🔹عصمت خان، افسر پلیس پاکستانی در این خصوص اعلام کرد که طاهر شمیم پیش از آنکه به بیمارستان برسد جان باخت. https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤فایل صوتی 🔴موضوع: عرفان های کاذب و معنویت های نوپدید.(قسمت هفتم) (عرفان اکنکار) 1️⃣ ✅ تاريخ ارائه اين مباحث سال 1390 بوده است. 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
‏اللهم إحفظ و ٱنصر بأخواننا و اخواتنا في لبنان اللهم أحفظهم من كل بلایا قلوبنا ودعواتنا معكم 🙏🏻🇱🇧 https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤فایل صوتی 🔴موضوع: عرفان های کاذب و معنویت های نوپدید.(قسمت هشتم) (عرفان اکنکار) 2️⃣ ✅ تاريخ ارائه اين مباحث سال 1390 بوده است. 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤فایل صوتی 🔴موضوع: عرفان های کاذب و معنویت های نوپدید.(قسمت نهم) (عرفان اکنکار) 3️⃣ ✅ تاريخ ارائه اين مباحث سال 1390 بوده است. 🆔 کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷 ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایمان اشراقی (بازیگر سریال خط قرمز) که به تازگی مادرش رو از دست داده، مدعی است که مادرش (شهلا) فردی خاص بوده و از مقربین خداست! 👈وی استوری‌هایی منتشر کرده و گفته مادرش حاجت میده! کسانی هم که برای مراسم درگذشت مادرش اومدن رو زائرین شهلا می‌نامه و میگه که شهلا تو بهشت منتظرشونه! اشراقی در مراسم چهلم مادرش هم گفته: همه دانشگاه ها، کشورها، شهرها به یک جمله میرسند: اشهد ان لا اله الا الله، لبیک یا شهلا! https://eitaa.com/antihalghe
⭕️⭕️ روانشناسی نوین همداستان عرفان های جعلی است 🔸 روان شناسان متاسفانه به دلیل عدم آشنایی کامل با معارف ادیان بدون علم مهر تأیید بر عرفان‌های دروغین غربی می زنند و می توان گفت بزرگان علوم روانشناسی و فرا روان‌شناسی غربی نقش بارزی در گسترش و یا عدم گسترش شبه معنویت ها دارند. 🔸 یکی از مسائلی که موجب گرایش مردم به عرفان‌های دروغین میگردد، نظریاتی است که روان‌شناسان(بخصوص روانشناسان غربی) در جهت اثبات علمی فوائد این عرفان‌ها صادر کرده‌اند. 🔸 در شاخه‌های مختلف روانشناسی و بویژه در روانشناسی فیزیولوژیک به پدیده‌هایی چون مدیتیشن، شادی و سایر مفاهیمی که در شبه معنویت ها به آنها تأکید شده است، به عنوان عاملی برای رسیدن انسان به آرامش نگاه شده است. 🔸 جالب آنکه بزرگان این عرصه برای مهر تأیید زدن بر عقایدی که از سوی رهبران این عرفان‌ها منتشر می‌شود، آزمایشاتی را نیز انجام داده و تلاش کرده‌اند تا به نظریات خود رنگ و بوی علمی دهند. 🔸دانشمندان علوم فرا روان‌شناسی نیز با مطالعه پدیده هایی چون هیپنوتیزم، روشن بینی، هاله بینی، پیشگویی و ... تلاش دارند تا اثبات کنند که از طریق دستورات موجود در عرفان‌های بدلی جدید، میتوان قدرت‌های خارق العاده‌ای را که در درون انسان نهفته است، آزاد کرده و مورد استفاده قرار داد. https://eitaa.com/antihalghe
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 💐 عید غدیر ،عید تبعیت : شادمانی کردن و مجلس گرفتن در اعیاد اسلامی، عملی نیکوست؛ ولی نیکوتر آنکه، در مورد بزرگی آن عید بیندیشیم. حضرت امام خمینی رحمه الله در مورد درست زنده نگه داشتن عید سعید غدیرخم می فرماید: «زنده نگه داشتن این عید، نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده خوانی بشود و مداحی بشود. اینها خوب است؛ اما مسئله این نیست. مسئله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم. به ما یاد بدهند که غدیر، منحصر به آن زمان نیست؛ غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است، باید روش ملت ها و دست اندرکاران باشد. قضیه غدیر، قضیه جعل حکومت است. این است که قابل نصب است؛ والاّ، مقامات معنوی قابل نصب نیست» 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 https://eitaa.com/antihalghe
زیر سوال بردن غدیر در کانال حلقه و اهانت به علماء،شبهه افکنی حلقه ای ها همصدا با دشمنان شیعه
🔴متن شبهه یا سوال : چرا حضرت علی علیه السلام، در نهج البلاغه به واقعه‌ی تاریخی غدیر خم اشاره و استناد و استدلال ننموده است؟ پاسخ : 1. ابتدا باید بدانیم که کتاب شریف «نهج البلاغه» را حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام ننگاشته‌اند، که دیگران سؤال یا انتقاد یا استناد کنند که چرا در فلان خصوص چیزی ننوشته‌اند؟ بلکه نهج البلاغه بخشی از خطبه‌ها، نامه‌ها و نیز کلمات قصار حضرت امام علی علیه‌السلام می‌باشد که توسط مرحوم سید رضی (ره) جمع‌آوری شده است و بیشتر به سیاق ادبی و حکمت و اخلاق در بیانات آن حضرت توجه دارد و به همین دلیل نیز کلمه «بلاغ» را برای نام مجموعه‌ی خود انتخاب کرده است. پس باید بدانیم که از آن امام همام علیه‌السلام، سخنان و احادیث بسیار و مستندی وجود دارد که در نهج البلاغه نیامده است. 2. سید رضی (ره) که بنا به درخواست سایر علما به جمع‌آوری در قالب نهج البلاغه پرداخت، خود می‌گوید: «… و منظورم این بود که علاوه بر فضایل بی‌شمار دیگر، بزرگی قدر و شخصیت امیرمؤمنان علی علیه السلام، از نظر شگفتی‌های بلاغت و نمونه‌های ارزنده فصاحت را روشن سازم لذا تصمیم گرفتم از میان خطبه‌ها، نامه‌ها و سخنان حکمت آمیز، در ابتدا خطبه های «زیبا» و سپس نامه‌های «جالب» و بعد از آن کلمات حکمت آمیز حضرت را برگزینم؛ … هرگز ادعا نمی‌کنم که من به همه جوانب سخنان حضرت علی علیه السلام احاطه پیدا کرده‌ام به طوری که هیچ کدام از سخنان او از دستم نرفته باشد؛ بلکه بعید نمی‌دانم که آن چه نیافته‌ام بیش از آن باشد که یافته‌ام و آن چه در اختیارم قرار گرفته کمتر است از آن چه به دستم نیامده است.» (مقدمه نهج البلاغه، ترجمه محمد دشتی، ص 27) پس نهج البلاغه تمامی بیانات آن حضرت نمی‌باشد. 3. اما در خصوص واقعه غدیر و ذکر آن یا تصریح به امامت و ولایت … و نیز سؤال مطروحه، لازم است به نکات ذیل توجه شود: – مگر در وقوع واقعه‌ی عظیم غدیر خم، در میان مسلمانان اهل تشیع و اهل تسنن اختلافی هست که محل بحث باشد؟ برخی از بزرگان و اکابر سنت، نه تنها به واقعه‌ی غدیر و احادیث آن استناد نموده‌اند، بلکه کتاب‌های مستقلی در این باب تقریر نموده‌اند. خوب است که محققین بی‌غرض به آثار و مستندات امثال: ابو جعفر محمّد بن جریر طبری، ابن عقده، شمس الدین محمّد بن احمد ذهبی و شمس الدین محمّد بن محمّد جزری دمشقی و هم چنین مستندات در کتب روایی اهل تسنن مراجعه کنند. – دانشمندان بزرگ شیعه و سنی تصریح نموده‌اند که پس از پایان یافتن آن چالش‌ها و اتفاقات ناخوشایند و غم‌انگیز در واقعه بیعت مسجد و بیعت، ابوبکر جهت دلجویی نزد امیرالمؤمنین علیه السلام می‌آید و ایشان از حق خود با دلایل فراوانی دفاع می‌کنند که یکی از آن ادله، استناد به غدیر خم بوده است. این روایت تاریخی در کتب اهل تشیع چون: «شیخ صدوق در الخصال، ج 2، ص 549- 551- طبرسی در الاحتجاج، ج 1، ص 307» و نیز اهل تسنن چون «طبری در تاریخ طبری، ج 2، ص 236» درج شده است. – امیرالمؤمنین علیه السلام در مورد غدیر خم بیانات بسیاری دارند، از جمله نامه معروف او به معاویه و احتجاج به غدیر خم است و هم چنین در بیان دیگری فرمودند: «خداوند در روز غدیر آنچه درباره منتخب خود اراده کرد بر پیامبرش فرو فرستاد . به او فرمان داد تا ولایت و وصایت را ابلاغ کند، مجال را از کافران و منافقان بگیرد و نگران گزند دشمنان نباشد . روز غدیر، قدر و منزلت بسیار دارد، در آن روز گشایش های الهی فرا رسیده و حجتش بر همه تمام شده است . امروز روز روشنگری و اظهار عقیده از جایگاه بلند و روشن است، امروز روز تکامل دین و روز وفای به عهد است . غدیر روز رسول الله (صلوات الله علیه) و مشهود من (علی ابن ابیطالب) است . روز ذلت و خواری شیطان، روز استدلال و برهان است. روز جدا شدن صفوف کسانی است که آن را (جانشینی و امامت و ولایت را) تکذیب می‌کردند‌. امروز بزرگ‌ترین روزی است که عده‌ای از شما از آن اعراض کردید‌. روز هدایت و امتحان بندگان خداست . روز آشکار شدن کینه های نهفته در دل ها و سینه ها ، روز عرضه نصوص (سخنان بدون ابهام پیامبر) بر افراد مومن و دلباخته است. غدیر روز شیث پیغمبر است ، روز ادریس و یوشع و شمعون و … .» (اقبال الاعمال، سيد بن طاووس، ص 464-461) – امام باقر علیه السلام می‌فرمایند: حضرت علی (ع) هفت روز پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) پس از این که از جمع قرآن فارغ شد به میان مردم رفت و خطبه خواند و پس از مدح خدا و رسول خدا و بیان طریق نجات به مقام و منزلت خود و جانشینی خود با استناد به واقعه غدیر تأکید فرمودند. (الکافی، ج 8) – حضرت فاطمة الزهراء علیهاالسلام، پس از آن خطبه‌ی قراء در مسجد که معرفی تمام اسلام و نیز ولایت و حقانیت خود بود، از مسجد خارج شد که رافع بن رفاعه پیش آمد و برای عذر و بهانه عرضه داشت: «یا سیّدة ‏النساء لو كان أبوالحسن تكلم فى هذا الأمر و ذكر للناس قبل أن
یجرى هذا العقد ما عدلنا به احداً؛ اى سرور زنان! اگر على علیه‏السلام قبل از این كه مردم با ابوبكر بیعت كنند، با آنان سخن میگفت و روشنگرى مى‏نمود، ما از او روی گردان نمی‏شدیم، و با فرد دیگرى بیعت نمی‏كردیم!» حضرت نیز در پاسخ به این بهانه‌ و عذر غیر موجه فرمود: «الیك عنى فما جعل الله لأحد بعد غدیرخم من حجّة ولا عذر؛ مرا به حال خود بگذار، كه خداوند بعد از جریان غدیر خم براى هیچ كس عذر و بهانه‏اى قرار نداده است.» (دلائل الامامة، صص 37 و 38/ الخصال، ج 1، ص 173) 4 بنابراین، حرف و سخن و حدیث و استدلال و مستندات تاریخی و … بسیار بود، منتهی گوش شنوا نبود، امروز نیز چنین است. https://eitaa.com/antihalghe
💢 «ریکی» از ادعا تا واقعیت 🔘 ریکی نوعی از انرژی درمانی است که البته باورمندان به آن معتقدند به ایجاد احساس راحتی و تقویت روندهای بهبود طبیعی بدن کمک می‌کند. بسیاری از مبلغان و مروجان کارکردهای متعددی مانند در مان سرطان، بیماری های قلبی، اضطراب، افسردگی، دردهای مزمن، ناباروری، اختلالات پیش‌رونده‌ی عصبی، اوتیسم و ...را برای آن برشمردند و برخی آن را در فضای مجازی و بعضی کتاب‌های روانشناسی تبلیغ می‌کنند اما این ادعاها هیچ‌گاه ثابت نشده و مروجان این نوع به اصطلاح فرادرمانی، تا به حال نمونه موفقی از تأثیرآموزه‌ها بر یک بیمار نشان ندادند فقط ادعا می‌کنند در بسیاری از مراکز پزشکی از آن استفاده می‌شود. ↩️در بریتانیا آژانس استانداردهای تبلیغاتی (ASA) ادعای شفابخشی ریکی در پاره‌ای از موارد را رد کرده است در ایران نیز کامران باقری لنکرانی، وزیر اسبق بهداشت درباره معتقد است: این کار غیرعلمی و کلاهبرداری است و وظیفه وزارت بهداشت آگاه کردن مردم از طریق اعلام خطر و شکایت علیه این افراد است، با شکایت وزارت بهداشت به طور قطع قوه قضاییه نیز با این افراد برخورد جدی می‌کند. https://eitaa.com/antihalghe
🔴🔴 معرفی کتاب آرامش در تی.ام ✍🏻 کتاب "آرامش در تی. ام" کاوشی مختصر در مبانی و شاخص‌های یکی از عرفان‌های پست‌مدرن به نام تی.ام(Transcendental Meditation) بوده که به قلم "حمیدرضا مظاهری سیف" در 64 صفحه نگارش و توسط انتشارات "شهاب‌الدین" منتشر شده است. 🔸 یکی از فرقه‌های نوظهور شرقی "تی. ام" بوده که مولف کتاب "آرامش در تی.ام" به ساختار درونی-مبانی و شاخص‌ها- این عرفان پست‌مدرن پرداخته و بنا به اعلام نویسنده، وی قصد مطالعه تطبیقی نداشته، اما از آنجایی که برخی از متدینین، مدیتیشن را بر نماز تطبیق داده‌اند، در بخش دوم به تفاوت‌های آن دو پرداخته است. 🔸 کتاب، علاوه بر مقدمه و پیشگفتار دارای دو بخش بوده که بخش اول آن به "مبانی تی.ام" و بخش دوم به "شاخص‌های عرفان سکولار" اختصاص دارد. 🔸 در بخش اول، چهار مبحث "پست‌مدرنیسم"، "بودیسم"، "‌اومانیسم" و "سکولاریسم" مورد توجه و بررسی نویسنده قرار گرفته است که در واقع زیربنای فرقه تی.ام را تشکیل می‌دهند. 🔸 مولف در معرفی پست مدرنیسم چنین آورده:"عرفان پست‌مدرن تلاشی است تا ساکنان خیابان شلوغ مدرنیته، مقداری از رنج‌ها و پریشانی‌های خود را کاهش دهند و تا حدودی لذت آرامش درونی را بیابند و با متوقف کردن جریان عقل جزئی و ذهن پرمشغله،‌ نوعی معرفت درونی و شهودی را تجربه کنند." 🔸 ارتباط بین "بودیسم" و "سکولاریسم" توسط مولف این چنین توصیف شده است: "بودیسم که اعتقاد به معاد و حیات اخروی در آن بی‌معنی است و به‌جای آن تناسخ و بازگشت‌های متوالی به این جهان را در بر دارد، می‌تواند زمینه خوبی برای هماهنگی با سکولاریسم تعدیل شده غرب باشد؛ زیرا هر دو می‌خواهند از رنج زندگی دنیا بکاهند و در این مکتب زندگی دنیا اعتبار دارد؛ زیرا پایان آن،‌ تولدی دیگر را در پی دارد." 🔸 در بخش دوم کتاب آرامش در تی.ام، مباحث "پوچ‌گرایی روش‌شناختی"، "توهم‌گرایی"، "موهوم‌گرایی"، "‌آمادگی برای سلطه‌پذیری" و "زنگ تفریحی برای بردگان سرمایه‌داری" مشاهده می‌شود. 🔸 در مبحث اول، دوم و سوم، مولف مقایسه‌ای تطبیقی بین "مدیتیشن" و"نماز" انجام داده و از این طریق پاسخ بعضی از دینداران کم‌دقت-که این دو را بر یکدیگر منطبق می‌دانند-، را به شکل مستند داده است. 🔸 در بخش دوم می‌خوانیم:"مهم‌ترین کارکرد مدیتیشن، ‌دادن آرامش به افراد در جوامع پر استرس امروز نیست،‌ بلکه تحمل‌پذیر کردن استیلا و استثمار سلطه‌گران سرمایه‌دار جهانی است. اما نماز قیام و حرکت است. قیام نماز به معنای آمادگی برای قیام الله و حرکت برای حق است." 🔸 نویسنده در جمع‌بندی پژوهش خود آورده:"معنویت و عرفان اسلامی با شریعتی روشن، ‌انسان را از سرگردانی در امکانات نامحدود انتخاب و ناخودآگاه تسلیم خواسته دیگران شدن به سامانی روشن می‌رساند و آرامشی می‌دهد که خود زمینه رسیدن انسان به کمال حقیقی و شکوفایی معرفت فطری است." https://eitaa.com/antihalghe
🏴دیدگاه علما و مراجع تقلید درباره برگزاری آیین های محرم در شرایط کرونا🏴 https://eitaa.com/antihalghe