eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
258 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 واحد خواهران مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب (مفام) با همکاری انجمن شهید ادواردو آنیلی برگزار می‌کند.💠 🔶 نشست تخصصی «آشنایی با شهید ادواردو (مهدی) آنیلی» 🔸 با ارائه: دکتر محمد حسن قدیری ابیانه ⏰ زمان: دوشنبه 24 آبان ماه از ساعت 15 تا 16:30 🌐 برای شرکت در نشست به صورت مجازی بر روی لینک زیر کلیک نموده و روی گزینه ورود میهمان بزنید https://b2n.ir/s24670 شرکت برای عموم آزاد است ❗️برای هماهنگی بیشتر به آیدی @mafam_admin در سامانه ایتا پیام بدهید. @mafam1392
⚠️✡✝☪برجسته سازی عرفان های کاذب ♦️ بسیاری از شبه‌جنش‌های معنوی به جای این‌که از متن جامعه برآیند، از ابتدا در قالب سازمان‌های بزرگ و در تعامل نزدیک با سازمان‌های اقتصادی و سیاسی جهانی بروز پیدا می‌کنند و سعی می‌کنند با جمع کردن پیروان بیشتر، شبیه یک جنبش اجتماعی به نظر برسند. 🔷 در حالت عادی یک جنبش اجتماعی پس از این‌که تعداد مناسبی از پیروان را گردآورد و به موفقیت‌هایی رسید، به صورت یک سازمان تعریف می‌شود و البته با چالش‌های فراوان و کشمکش با حاکمیت می‌تواند رسمیت پیدا کند. 🔶 اما در شبه‌جنبش‌ها معمولا یک سازمان شکل می‌گیرد و بعد می‌کوشد که تعدادی از مردم را به خود متوجه سازد و از میان آن‌ها پیروانی پیدا کند. ♦️ مروری بر سازمان‌های شبه‌جنبش‌های معنوی نظیر انجمن تئوسوفی؛ مؤسسه هفت اشعه؛ مؤسسه حکمت زندگی؛ اتحادیه شرکای تغییر؛ مؤسسه الهیات امرسون؛ بنیاد هنر زندگی؛ مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی بنی باروخ؛ گروه ملل آرمانی(رؤیایی)؛ مؤسسه گفت‌وگوی جهانی و... چند موضوع را به خوبی نشان می‌دهد: 👇👇👇
♦️ نخست؛ تعداد اندک اعضا و افرادی است که از سوی شبه‌جنبش‌های سازمانی جذب شده‌اند. شبکه تغییر باشگاه بوداپست دویست هزار عضو مجازی در جهان دارد. 🔷 نشست ائتلاف یک صدا با حضور 750 نفر برگزار شد و تعداد کمی از آن‌ها برای شکل‌گیری شبه‌جنبش رهبران تکاملی اعلام آمادگی کردند و اکنون با گذشت بیش از ده سال از این حرکت هنوز تعداد آن‌ها به 100 نفر نرسیده است. 🔶 شبه‌جنبش حقوق مدنی روح که نیل دونالد والش به راه انداخت با وجود خوانندگان بسیار آثارش، تنها صدهزار عضو حقیقی و مجازی در جهان دارد. 🔷 والش شبه جنبش تیم بشریت را تأسیس کرد و بیانیه یگانگی را از سوی آن ارائه داد که تاکنون حدود صدهزار امضای حقیقی و مجازی جمع کرده است که اکثریت این افراد کسانی هستند در حقوق مدنی روح مشارکت بنیاد صلح‌جویی حدود 7000 عضو دارد و در مراسم نیایش «مؤسسه آگاپه» به طور متوسط 1500 نفر شرکت می‌کنند. 🔶 در اواخر دهه 1970 که مطالعات شبه‌جنبش‌های معنوی به اوج خود رسید، از حدود 417 شبه‌جنبش معنوی حدود سی درصدشان کمتر از پانصد عضو بیشتر از نیمی‌شان کمتر از دوهزار عضو داشته‌اند.[1] 🔷 این آمار در برابر جمعیت جهان بسیار ناچیز و خنده‌آور است؛ اما با تبلیغات و حضور چشم‌گیر رهبران این سازمان‌ها در مجامع جهانی و گردهمایی‌های گوناگون و دریافت جوایز متنوع به اندازه‌ای برجسته می‌شوند که نظرات و مواضعشان دیده می‌شود . 🔶 به این ترتیب، ترکیب شبه‌جنبش با دیکتاتوری نقاب‌دار کامل می‌شود و یک دمکراسی نمایشی واقعی را روی صحنه بین المللی ظاهر می‌نماید. 🔷 دوم این‌که، این سازمان‌ها با تبلیغات و حمایت مالی کانون‌های سرمایه‌داری فعال هستند و از سوی دیگر جوایز جهانی و عرصه گشایی در سازمان‌های جهانی نظیر سازمان ملل، بانک جهانی و غیره به آن‌ها نیرو و تداوم می‌بخشد. 🔶 این مجموعه‌ها در صورتی‌که به حال خود رها شوند، به تدریج اعضای محدودشان را از دست خواهند داد و در حال حاضر هم به‌راستی چندان قابل ذکر نیستند. 🔷 بنابراین برخلاف جنبش‌های واقعی که نیروی خود را از حضور و انگیزه‌های درونی مردم می‌گیرند و خواست جامعه مدنی را نمایندگی می‌کنند، این شبه‌جنبش‌ها نیروی خود را از پشتیبانان مالی می‌گیرند و در شاخص جمعیت بسیار ضعیف هستند. 🔶 شبکه مالی و پشتیبانان این جریان‌ها و نیز رهبران آن‌ها تعداد محدودی از افراد را نشان می‌دهد که در قالب سازمان‌های مختلف در چندین شبه‌جنبش نقش بازی می‌کنند. 🔷 برای مثال کسانی که در رهبران تکاملی عضو هستند، تقریبا همگی در شورای رهبری تحول‌گرا به رهبری جک کنفیلد حضور دارند. تعداد زیادی از آن‌ها در «شورای حکمت جهانی» که به دست کن ویلبر تأسیس شده است، فعالیت می‌کنند و همین جمعیت در باشگاه بوداپست، شبکه تغییر جهان و ده‌ها مؤسسه دیگر، نقشی را پذیرفته‌اند. 🔶 در مجموعِ ده‌ها سازمانی که به شکل شبه‌جنبش‌های معنوی ظاهر شده‌اند، حدود دویست نفر نقش اصلی دارند. صد البته این هم‌کاری‌ها اشکال ندارد، اما نکته این‌جاست که هرکدام از این سازمان‌ها با ایجاد یک شخصیت حقوقی، حق رأی پیدا کرده‌اند و حضورشان در کنار هم کثرتی را نشان می‌دهد که واقعیت ندارد. 🔷 ساختار سازمانی این مجموعه‌ها به شدت درهم‌تنیده است و اعضای یک سازمان در سازمان دیگر هم عضو هستند و الگوی کارتل‌های اقتصادی در آن‌ها به خوبی مشاهده می‌شود. 🔶 این شبکه در هم‌تنیده نشان می‌دهد که این سازمان‌ها اسمشان دین است، اما باطنشان سازمان سیاسی است.[2] و در جهت توسعۀ سلطه سرمایه‌داری شکل می‌گیرند و با مطالعه و تدبیر و پیش‌بینی ایجاد شده‌اند[.3] 🔷 بیش از این‌که هدفشان پاسخ به نیاز معنوی انسان‌ها باشد، پاسخ به نیاز نظام سرمایه‌داری و تلاش برای جبران ضعف نهاد دین و معنویت در نظام لیبرالیسم است. 🔶 شبه‌جنبش‌های معنوی بیشتر به‌عنوان راه برون‌رفت از بن‌بست‌های سیاسی نظام لیبرال_سرمایه‌داری عمل می‌کنند؛ نه راه برون رفت از بحران‌هایی که مردم از آن رنج می‌برند. ♦️ ساختارهای سلطه و سازمان‌های شبه‌جنبش از نظام تولید معنا و حقیقت برای تولید معنویت سلطه‌گرانه و تحریف معنای معنویت و دین استفاده کردند و هزاران شبه‌جنبش را در جهان پدید آوردند. هم از این‌رو بیش از آن‌که به صورت حرکت‌های مردمی ظاهر شوند، به شکل سازمان‌های رسمی بروز می‌کنند. 🔻پی‌نوشت: [1]. راهنمای دین‌پژوهی، سگال، 1391، ص 79. [2]. بیانات مقام معظم رهبری، 14/2/1387. [3]. همان، 27/7/1389. https://eitaa.com/antihalghe
☯ عرفان روانشناختی چیست⁉️
☯ عرفان روان‌شناختی چیست⁉️ ♦️ عرفان روان‌شناختی ، یکی از عرفان‌های نوظهور است که در آن افراد را به شادی، مثبت اندیشی، جادوی فکر و قدرت درون دعوت می‌کند. 🔷 هدف از این روش ساختن دنیای خود با کمک فکر است. که در واقع با این روش انسان خالق آینده‌ی خود می‌باشد به این ترتیب که خدا نقشی در ساختن آینده‌ی بشر ندارد و تنها انسان است که با قدرت فکر و آرزوی خود زندگی را می‌سازد. 🔶 عرفان‌های روان‌شناسانه، جریان‌های متأثر از روان‌شناسی جدید هستند که به صورت پررنگی از آموزه‌های روان‌شناسی در تعلیمات خویش بهره‌ گرفته‌اند. 🔷 این جنبش که هم‌اکنون فراگیرترین و گسترده‌ترین جریان معنویت‌گرا در ایران است، مفاهیمی همچون شادی، هیجان‌های مثبت، آرامش و مثبت اندیشی را با مفاهیمی روحی و معنوی ترکیب کرده است و تلاش دارد تا سبک زندگی، احساسِ موفقیت و بهره‌مندی از حس معنوی و درنتیجه، رضایت‌مندی روحی و باطنی را در افراد به ارمغان بیاورد. 🔶 یکی از علل پیدایش عرفان‌های روان‌شناسانه، شکل‌گیری شاخه‌های جدید علمی در روان‌شناسی است که تلاش دارد علوم روان‌شناختی را از شکل موجود خارج ساخته و به سمت معنویت‌خواهی سوق دهد. 🔷 امروزه کتاب‌های مربوط به این جنبش با طرح شعارهایی همچون جادوی تفکر مثبت، قدرت درون، زندگی موفق، راز تحول، معجزه تفکر، تحول معنوی و مفاهیمی از این دست به صورت چشم‌گیری در گیشه کتاب‌فروشی‌ها به چشم می‌خورد. 🔶 اگرچه این کتاب‌ها همگی از مفاهیم روان‌شناسی بهره‌ برده‌اند، اما به شکل برجسته‌ای به بینش معنوی، تحولات روحی و راه‌کارهای باطنی همچون مدیتیشن و مراقبه پرداخته‌اند و با تکیه بر اصل قانون جذب، به باطن‌گرایی و معنا‌خواهی روی آورده‌اند. 🔷 نکته‌ی حائز بررسی این است که، در جنبش‌های روان‌شناختی اگرچه مفاهیمی مانند شادی، آرامش و تعادل رفتار کم تکرار نیستند، شاخص اصلی در این جنبش‌ها، دستیابی به حس موفقیت با تأکید بر محورِ ثروت و کامروایی معیشتی است. 🔶 این شاخص که شعار مشترک بسیاری از رهبران معنوی در آمریکاست، با هدف کسب رضایتمندی از زندگی و محیط تعقیب می‌شود. 🔷 موضوع پول و رفاه، بیش از همه در میان طرفداران کلیسای وحدت و جنبش اندیشه نوین در آمریکا مورد توجه است. به دنبال آن، پاره‌ای از روان‌شناسان نه چندان مشهور به این حوزه ورود پیدا کرده و از همین زاویه به موفقیت نظر انداخته‌اند و آموزه‌های روان‌شناسی را با همین مفاهیم عجین ساخته و پردازش کرده‌اند. 🔶 زنان مشهوری مانند باربارا دی انجلیس، کاترین پاندر، اسکاول شین، لورا دی، دبی فورد و شاکتی گواین بیش از دیگران کتاب‌ و سمینارهای خویش را از این مفهوم پر کرده‌اند. 🔷 این افراد همگی روان‌شناس نیستند، اما نگاه ایشان به سلامت روان و الگوی موفقیت، منطق بر روان‌شناسی جدید است؛ با این تفاوت که به نیازهای روحی و باطنی نیز توجه کرده‌اند و در این زمینه، برنامه‌های معنوی و روحی پیشنهاد داده‌اند. 🔶 کاترین پاندر خود به معرفی میلیونرهای کتاب مقدس پرداخته و کتاب‌های قانون توانگری و از دولت عشق را نگاشته است. وی حتی قدرت واژگان و استفاده از نام‌های خداوند را برای همین منظور (اعجاز زندگی و باریدن نعمت‌ها) توصیه کرده است.[1] 🔷 شاکتی گواین از نقشه گنج سخن رانده است و برای این منظور، فرایند تجسم خلاق را پیشنهاد می‌کند. وی با دسترسی به خزانه‌ی بیکران، عالمی لبریز از فراوانی و بارش مادی را به مریدان خویش نوید می‌دهد. 🔶 دیپاک چوپرا، نویسنده‌ی مشهور که تعلیمات باطنی‌اش باعث شکل‌گیری جنبش‌های معنوی زیادی در آمریکا شده، در کتاب آفرینش فراوانی گفته است: 🔷 «اصول مطرح شده در این کتاب، اختصاصاً به ایجاد ثروت بی‌انتهای مادی مربوط می‌شود... تنعم و ثروت یعنی اینکه شخص به آسانی می‌تواند به آرزوهایش جامه عمل بپوشاند؛ خواه نیازهای مادی، خواه احساسی، روانی و یا معنوی و هرچه در حیطه روابط ما باشد».[2] ♦️ لوئیز هی می‌گوید: «خزانه‌ی کائنات لبریز و لایتناهی است... آغوش من برای پذیرفتن همه خیر و خوشی و فراوانی کائنات گشوده است... چون بتوانید ثروت بیشتری را احساس کنید، ثروت بیشتری به سراغتان خواهد آمد».[3]
♦️ برخلاف آنچه در این آیین‌های روان‌شناسی ادعا می‌شود، تنگنای معیشتی و به طور کلی بروز آفت، بلا و مصیبت، نه نشانه‌ی منفی نگری و ناتوانی، بلکه علامت قرب الهی و برتری معنوی و روحی است. 🔷 البته چنین مقامی برای مؤمنین و اهل معنا این‌گونه تفسیر شده است. در روایات پرشماری آمده است: بلاها به قدر ولایت و بهره انسان از معنویت رخ می‎نمایند و هر اندازه بهره روحی انسان از تعالی و تقوا بیشتر باشد، مصیبت‌ها و مشکلات نیز همان قدر در زندگانی بیشتر می‌شود. در روایات شیعی از بلا به «خوراک مؤمن» و «تغذیه روح» تعبیر شده است. 🔶 پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمود: خداوند بنده مؤمن خویش را با گرفتاری تغذیه می‌کند(رشد می‌دهد)؛ همچنان که مادر فرزند خویش را با شیر تغذیه می‌کند.[4] 🔷 مراد از گرفتاری، آزار دادن و عذاب کردن نیست، بلکه مقصود بسترها و فراز و نشیب‌هایی است که باعث می‌شود استعدادهای الهیِ وجود انسان شکوفا گردد و در پی آن، ظرفیت‌های روحی والاتری برای آدمی ایجاد شود. 🔶 برای نمونه، پاره‌ای انسان‌ها در موقعیت گشایش و فراوانی نعمت‌ها شکرگزار و قدردان هستند و کثرت مواهب و امکانات، ایشان را فریفته نمی‌کند؛ در حالی که همین افراد ممکن است در مواقع سختی و به وقتِ مضیقه نتواننند بردباری پیشه کنند و در نتیجه ظرفیت حلم و صبر در آن‌ها شکوفا نشده، به صورت بالقوه باقی بماند. غایت ابتلائات الهی، به فعلیت رساندنِ چنین ظرفیت‌هایی است. ♦️ امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: «خداوند پیامبر خویش را بیش از همه‌ به سختی و گرفتاری مبتلا می‌کند. سپس جانشینان و پیروان ایشان هر اندازه به پیامبران نزدیک‌تر باشند، بلا و گرفتاری ایشان بیشتر است» از این رو نباید تصور کرد که گرفتاری تنها به شداید اطلاق می‌شود، بلکه فراوانی مواهب و ازدیادِ امکانات نیز جزو همین گرفتاری‌هاست. 🔷 این درحالی است که در معنویت‌های جدید زندگی آرمانی به زندگی راحت و آسوده تفسیر شده و وجود ابتلائات و فراز و نشیب‌ها، علاماتِ دوری از معنویت و نشانه خسران روحی معرفی می‌شود. 🔶 اسکاول شین بدون اینکه نقشی برای ابتلای اهل ایمان قائل شود و در ابتلائات سهمی برای رشد روحی و تکامل معنوی انسان در نظر بگیرد، معتقد است انسان فقیر، تصویر فقر را در ذهن نیمه هوشیارش خلق کرده و انسان ثروتمند نیز تصاویر ثروت و سلامت را در ذهن خویش ساخته است. 🔷 برخلاف معنویت‌های روان‌شناسانه که برای اثبات روزی‌رسانی خداوند به صفت قدرت الهی تمسک می‌کنند، در نگرش توحیدی برای اثبات آن به صفت حکمت او استناد می‌شود. حاصل آنکه، حکمت الهی اقتضا می‌کند خداوند مهربان در رحمت خویش را در اختیار ایشان قرار دهد. 🔶 صد البته این تفضل نه بدین جهت است که بندگان غرق در خوشی و رفاه گردند و سرمایه عمر خویش را به بطالت بگذرانند، که به این دلیل است که بعد از ضمانت الهی برای تأمین رزق، با فراغت خاطر به قرب الهی بیندیشند و عمر گران‌مایه را در طلب رضای دوست سپری کنند. ♦️ حکمت «تضمین» نه لنگر انداختن در رفاه و شنا در فراوانی، بلکه به کار‌گیری قوای روحی جهت دستیابی به حیات طیبه و قرب الهی است.[5] پی‌نوشت: [1] . کاترین پاندر، قدرت دعا، ج 2، تهران: نشر میترا، 1388، ص 28. [2] . چوپرا، آفرینش فراوانی، نشر اوحدی، 1386، ص 9 و 51. [3] . لوئیز هی، شفای زندگی، نشر پیکان، 1395، ص 128 و 200. [4]. علامه مجلسی، بحارالانوار، به نقل از: محمدی ری‌شهری، منتخب میزان الحکمه، ح 891. [5] . حمزه شریفی‌دوست، عرفان‌های کاذب، قم: دفتر نشر معارف، 1392، ص 35. https://eitaa.com/antihalghe
⚠️شیاطین به خانه ها می آیند‼️
⛔⚠️شیاطین به خانه‌ها می‌آیند‼️ 💎انسان در دوران کنونی و به دلیل مشغله‌های فراوان به‌طورمعمول به دنبال سهل‌ترین روش برای کاهش مشکلات و یافتن راهی برای مقابله با گرفتاری‌هاست. یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که در حال حاضر بشر با آن روبروست و جامعه ما هم متأسفانه با آن درگیر شده افزایش اختلافات خانوادگی و اجتماعی است. ✔️به جهت آماری و با رجوع به دادگاه‌های خانواده می‌توان یافت که آمار اختلاف بین مادر و فرزند، پدر و فرزند، همسران، اختلافات فامیلی و ... افزایش داشته و شدت گسترش این ناهنجاری‌ها تداوم دارد. 🔸این مسئله بنیان خانواده و روابط فامیلی را تحت تأثیر و تزلزل قرار داده است که متأسفانه برای از بین بردن آن مراجعه‌ای ناپخته و ناصحیح صورت می‌گیرد. رجوع به افرادی برای نوشتن دعا، طلسم و سحر و یا حضور و رجوع به صدها صفحه اینستاگرام و کانال در فضای مجازی! برای رهایی از مشکلات! اتفاقی که برخلاف عقل سلیم است و قاعدتاً انسان برای درمان و رهایی از هرگونه مشکل و بیماری باید به متخصص و خبره آن علم و فن رجوع کند. 🔺در دستورات دینی نیز برای مشکلات خانوادگی بیش از همه بر حل‌وفصل کردن مشکلات در درون خانواده، گفتگو با بزرگ‌ترها و افراد آگاه توصیه‌شده است و البته در مواقعی توصیه‌هایی برای انجام دادن برخی دستورات قرآنی، و دعایی که از اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام صادرشده و منبع موثق و معتبر دارد نیز وجود دارد. 🔻این روز‌ها آنچه بیش از همه به دلیل ناآگاهی مردم و تبلیغات بیش از حد، زندگی‌ها را با مخاطراتی روبرو نموده و در موضوعات اجتماعی و خانوادگی ورود کرده است حضور دعا نویسان، دعا دهندگان، طلسم کنندگان و درواقع جادوگری‌هاست که بازارشان حسابی داغ شده است. 🔺عده‌ای از مردم با ظن و گمان اینکه اختلافشان با همسر و یا بستگان، باز نشدن بختشان برای ازدواج و این‌گونه مسائل طبیعی نیست سراغ افرادی می‌روند که هیچ علم و سوادی به جهت دینی و دعایی ندارند و فقط با چند کتاب رمل و طلسم و چندین نسخه آشنا هستند. 🔻این نوع برخوردها و ورود عناصر بی‌اطلاع که باعث افزایش وجود طلسمات مختلف در خانه‌ها شده است کمترین و مهم‌ترین اثری را که به‌صورت قطعی و یقینی بر یک زندگی خواهد گذاشت حضور اجنه و یا شیاطین در زندگی روزمره فرد و در خانه‌هاست. 🔴رمال‌ها، فالگیرها، دعا ده‌ها و افرادی در این مدل، قطع به‌یقین برخی از طلسم‌های شیطانی را به‌عنوان دعا به مراجعه‌کنندگان می‌دهند که شاید در اوایل و در ظاهر، شخص را تحت تأثیر قرار دهد و گشایشی را برای او به وجود آورد اما پس از مدتی با ورود اجنه و شیاطین به زندگی آن شخص، مشکلات پیچیده‌ای دامن افراد آن خانواده و خانواده‌ای که برای آن دعایی – در واقع طلسم و سحری- نوشته شده است را می‌گیرد! مهم تر و بدتر از آن این است که آثار این حضور تا مدت‌ها و یا گاهی تا همیشه برای آن زندگی و آن فرد درخواست کننده باقی می‌ماند! https://eitaa.com/antihalghe
یک مرد «هندو مذهب» بام خانه خود را به نماز جمعه مسلمانان اختصاص داد 🔹حالیکه سازمان‌های هندو مذهب افراطی در هر گوشه شهر گورگان (در ایالت هریانای) هند، جبهه‌هایی برای مقابله با برپایی نماز مسلمانان در ملاء عام تشکیل داده اند، اکشی رائو علیرغم مذهب بودن، پشت بام خانه خود را برای اقامه نماز جمعه در اختیار مسلمانان قرار داده است. 🔹وی انگیزه خود از اینکار را تعامل مذهبی بیان کرد و گفت: پس از حملات پیاپی سازمان‌های افراطی هندو به نمازگزاران در مناطق مختلف، مسلمانان با مشکلات زیادی مواجه شده بودند. 🔹به گفته رائو، اقداماتی از این دست در برقراری هماهنگی میان مذاهب می‌تواند کمک کننده باشد. وی برقراری امنیت و را وظیفه هر شهروند هندوستانی دانسته است و گفت: من به میل خودم و با رضایت کامل پشت بام خانه خود که ظرفیت بیش از ۲۵ نفر نمازگزار دارد را در اختیار افراد مسلمان قرار می‌دهم تا با آرامش به برپایی نماز جمعه بپردازند. 🔸به دلیل اعتراضات جریان‌های راست گرای افراطی (هندو مذهب) برای برپایی نماز در ملاء عام، نزدیک به پنجاه درصد از مسلمانان از شرکت در نماز در انظار عمومی محروم شده اند. https://eitaa.com/antihalghe
هدایت شده از موسسه مصاف
منتقد یا ... /توییت "علیرضا پورمسعود" درباره مؤسس فرقه متاریدیتگ ‏۱. "حسن فراهانی" پس از تلاش برای ایجاد فرقه‌ای با عنوان متاریدینگ در سکوت خبری بود و حتی حامیان پشت پرده‌اش نیز چندان تمایلی به سخن گفتن درباره او نداشتند تا اینکه در اسفندماه ۹۹ به اتهام قتل با سلاح گرم توسط پلیس بازداشت می‌شود. ‏۲. ضابطان پرونده پس از بازجویی از نام‌برده موفق به کشف خانه امن تجهیز شده توسط او می‌شوند و از آن پس این پرونده جنایی جنبه امنیتی نیز پیدا می‌کند. کشفیات از خانه امن او هوش را از سر می‌پراند. ‏۳. از انواع و اقسام سلاح‌های گرم (کلت کمری و تک تیرانداز) و مهمات با مقادیر قابل توجه بگیرید تا قرص‌های تقویت جنسی! در هاردها و CDهای ضبط شده از وی، سخنرانی‌های تقطیع شده ‎ نیز به چشم می‌خورد. فراهانی در بازجویی‌های خود عنوان نموده که این خانه امن به دستور واجا تجهیز شده است. ‏۴. البته این ادعای فراهانی است و حتما نافی زحمات فراوان بدنه خدوم امنیتی کشور نمی‌شود. 🔻و بدیهی است که باید در هر مجموعه‌ای سره و ناسره از هم جدا شوند و این بر عهده افراد پاک و انقلابی همان مجموعه است. 🆔 @Masaf
🔸در سال های اخیر طرحی با عنوان 🔺متاریدینگ (فراخواندن)🔺 مطرح شده که در حال آموزش و برگزاری دوره های متعدد در بین طلاب و دانشجویان و اقشار مختلف جامعه است. این روش توسط فردی به نام «حسن فراهانی» اجرا می شود. ✍ وی مدعی است این روش، شیوه جدیدی در روانشناسی آموزشی و ذهن شناسی و مهارتی برای پرورش ذهن و بالا بردن قدرت یادگیری و افزایش سرعت مطالعه است، بطوریکه فرد می تواند با تمرینات پیشنهادی این شیوه، یک کتاب 300 صفحه ای را در 20 الی 40 دقیقه با فهم کامل محتوا مطالعه کند، حتی اگرکتابی فلسفی، فنی، مهندسی ... باشد.😐😐 🔸بر اساس ادعای فراهانی دوره متاریدینگ بخشی از دوره جامع ⛔️علامه پروری⛔️ است که از دوره جنینی آغاز می شود. 📛در دوره علامه پروری که پانزده سال به طول می انجامد ادعا می شود فرد میتواند تا اجتهاد در علوم حوزوی و دکترا در پنج تا شش رشته و کسب دانش بیش از 14 رشته مختلف تا سطح دکترا و فراگیری زبان انگلیسی و عربی و فرانسوی و اسپانیایی،توان یادگیری خود را بالا ببرد.😳😳 ☄آقای فراهانی با وجود برخورداری از تحصیلات دانشگاهی تا درجه دکترا و تدریس در دانشگاه و اطلاع از روش اثبات یک نظریه علمی، مدعی روشی است که بدون بررسی و تایید مراکز علمی و متخصصان روانشناسی آموزشی و ذهن شناسی و بدون طی مراحل ثبت نظریه که نیاز به تاییدیه های علمی و تخصصی دارد، این روش را به طور عمومی روی افراد و اقشار مختلف جامعه اجرا می کند.❗️❗️ 😱متاسفانه در طی بیش از دو سال فعالیت ایشان، علاوه بر نداشتن نتایج مثبت مورد ادعا، آسیب های ذهنی و روانی در اثر به کارگیری تمرینات این روش به افراد مختلف وارد شده که منجر به مراجعه و شکایت به متخصصان و کارشناسان شده است. 👈جالب اینجاست که ایشان صرفا به نتایج و نمونه هایی اشاره می کنند که با استفاده از این روش سرعت مطالعه شان بالا رفته ( البته تاکنون حافظ قرآن در طی یک تا چهار ماه نداشته اند )، اما آسیب های وارده به افراد را نمی پذیرند. ⛔️وی مدعی است وجود چندین نمونه موفق در این روش برای تایید آن کافی است، حال آنکه تایید و نتیجه دهی یک نظریه باید به روش علمی و آکادمیک اثبات شود، نه فقط تجربی. ✅✅✅✅ سوال مهمی که برای منتقدین ایشان مطرح است این است این که چرا نظریه ای که به روش علمی اثبات نشده به طور عمومی بر روی افراد در حال اجراست❓ چرا آسیب های وارده مورد پذیرش ایشان نیست❓ چرا قبل از اجرای این روش به طور عمومی آسیب ها و عوارض بررسی نشده و برای جلوگیری و کنترل آن پیشگیری صورت نگرفته است❓ ✅ دقیقا همان شیوه ای که فرقه هایی مثل ⛔️عرفان حلقه⛔️ در پیش گرفتند و فرادرمانی را بدون تایید علمی و تخصصی بطور عمومی آموزش می دهند و بر روی مردم اجرا می کنند که آسیب های روحی، روانی، جسمی و... فراوانی به مردم وارد کردند. 👈نکته دیگر که این روش را زیر سوال می برد شباهت بعضی مباحث و تمرین های متاریدینگ با بعضی فرقه ها و تفکرات انحرافی است که باز جای این سوال را باقی می گذارد که چرا دکتر فراهانی با وجود ادعای تسلط بر مباحث عرفان های کاذب و جریانات انحرافی از همان روش ها و تکنیک های فرقه ای بهره می برد؟ آیا مطمئن هستند این نوع شیوه ها آسیبی در پی ندارد؟ 📛ایشان ادعا می کند مراحل متاریدینگ هنوز به طور کامل اجرا و آموزش داده نشده است و باید مدتها بگذرد تا این شیوه به طور کامل اجرا شود و نتیجه و بازدهی آن مشخص شود. جای تعجب است روشی که به طور علمی بررسی و تایید نشده باید مدت ها بر روی مردم اجرا شود تا نتایج آن اشکار شود. آیا مردم ⛔️موش آزمایشگاهی⛔️ مدعیانی چون ایشان هستند و برای اهداف شخصی این افراد باید سلامت روحی و جسمی آنان به بازی گرفته شود❓❗️ ✳️مهم ترین اشکال این شیوه تایید نشدن علمی و عدم اطمینان از نتیجه مثبت آن و وارد آمدن آسیب به افراد است که هیچ پاسخی ازایشان و همکارانشان دریافت نکردیم. باز هم تکرار می کنیم آقای فراهانی 👇👇👇👇👇👇 مردم موش آزمایشگاهی شما نیستند. این مطلب با توجه به گفتگویی که در مناظره با آقای فراهانی داشتم نوشته شده است.👆 @mirzaeeyan_s https://eitaa.com/antihalghe
در سال 1395 حجت الاسلام مظاهری سیف مناظره ای با حسن فر اهانی داشتند که مطلب زیر درباره مناظره منتشر شد 👇👇👇
بنابر هماهنگی های انجام شده، صبح امروز (چهارشنبه، 30/04/1395) ساعت 9 صبح، در سالن آمفی تئاتر سرای محله بوستان الغدیر تهران، حمیدرضا مظاهری سیف و حسن فراهانی به مناظره پرداختند. موضوع این مناظره اشکالات متعدد علمی و عملی مربوط به "متاریدینگ" بود. در این جلسه مظاهری سیف به تبیین محدودیت آناتومیک چشم و توان بینایی برای ادعای متاریدینگ پرداخت. او با اشاره به مدل های دوبخشی و چهاربخشی تقسیم مغز توضیح داد که هیچ نظریه ای برای ارتباط این مدل های کارکرد مغز و مدعیات متاریدینگ وجود ندارد. در این مناظره حسن فراهانی که در ابتدا سخن گفت، با عبارات نامناسبی منتقدان را تهمت زننده توصیف کرد و به طرح پرسش هایی نظیر اینکه چرا به ما می گویید فرقه و جن گیر پرداخت. و از پاسخ به نقدهای مظاهری سیف خودداری کرد. مظاهری سیف با بیان تعریف فرقه بر اساس نظریات مارگارت سینگر، در کتاب فرقه ها در میان ما، گفت: برخی از شاخص های فعالیت فرقه ای در فعالیت های فراهانی تحت عنوان متاریدینگ وجود دارد. او همچنین در باره ادعای جن گیری گفت برخی از تمرینات چشمی شما بر اساس کتاب السر المستتر اثر شیخ بهایی برای مشاهده و احضار ارواح است، که منظور از ارواح در این متن ارواح ارضی است که مفهومی برای اشاره به جن هاست. در پایان فراهانی با خشم و فریاد شروع به اهانت کرد و از تعابیری نظیر شارلاتانیسم، تهمت و افتراء، من در جبهه بوده ام، قرآن در سینه من است، من مسائلی را به دوستان نشان داده ام و آنها دیده اند که چطور یک دفتر را پر کرده ام، جلسه را به تشنج کشید. نکته مهم در این جلسه مجری برنامه بود که از مریدان و حامیان فراهانی بود و در لابه لای بحث به دفاع از فراهانی سخن می گفت و اهانت های فراهانی به مظاهری سیف و موسسه بهداشت معنوی را تکرار می کرد. فراهانی در بخشی از سخنانش به دفاع از معنویت بدون خدا پرداخت و تأکید کرد غیر از معنویت دینی ، معنویتی بدون خدا که با تأثیرات نورولوژیستی میتواند سلامتی و بهتر بودن را ایجاد کند، وجود دارد. این موضوع از نظر علمی هم ثابت شده است. این مطلب که با اعتراض برخی از حضار مواجهه شد، این پاسخ را از مظاهری سیف دریافت کرد که اکنون در برابر تفکر انقلاب اسلامی که معنویت الهی و دینی را مطرح کرده است، نوعی معنویت بدون خدا و منهای دین که بر اساس شاخص های مادی سنجیده می شود، ارائه شده که در تقابل با معنویت دینی است. این دقیقا وجه مشترک همه شبه جنبش های معنوی یا عرفان های کاذب است که در جهان از سوی قدرت های مادی ترویج می شود. و متأسفانه جناب فراهانی هم چنین معنویتی را می پذیرند. در این جلسه مظاهری سیف با نشان دادن حسن نیت و همدلی از فراهانی خواست تا ماه آینده با صرف نظر از روش های علمی و آزمودن متاریدینگ روی افراد، در شرایط کنترل شده علمی، همان افرادی که شما فیلم آن ها را در سایت و کانال رسمی آپارات معرفی کردید و گلچین شاگردهای شما هستند، مجددا مصاحبه شوند. اگر نود درصد بلکه هشتاد درصد آنها هنوز نظرات قبلی خود را تکرار کنند، متاریدینگ را خواهم پذیرفت. مظاهری سیف تأکید کرد که متاریدینگ هیچ مبنای علمی ندارد و در عمل هم حتی یک مورد موفق متناسب با ادعاهای اعلام شده وجود نداشته است. و مدعی متاریدینگ به جای پاسخ به اشکالات علمی به حاشیه روی و اهانت پرداخته است. مظاهری سیف تأکید کرد که اجازه نمی دهیم کسی به نام قرآن و سوء استفاده از گرایش های مذهبی و پاک جوانان مؤمن، ادعاهای واهی و افکار انحرافی را رواج دهد و جوانان را از قرآن و دین گریزان و سرخورده کند. این جلسه در حدود چهار ساعت به طول انجامید و در ساعت سیزده و پانزده دقیقه به پایان رسید. 🎬 در ویدئوی زیر قسمتی از بخش پایانی این مناظره را می بینید که در آن حسن فراهانی (مدعی بنیانگذاری متاریدینگ) با عصبانیت تمام، منتقدان خود را مورد حمله قرار می دهد. واکنش های پرخاشگرانه وی به حدی بود که مجری برنامه، که خود از مریدان فراهانی بود، نسبت به رفتار پرتنش وی اعتراض نمود.👇 ▶️@behdashte_manavi
🔺اعتقاد « دئیست ها » به معنویتی ورای ادیان ‼️ ♦️گرایش‌هایی وجود دارد که در آن‌ها اعتقاد به خدا وجود دارد و حتی به خدای واحد اعتقاد دارند، و ممکن است محور گرایش در آن عرفان، خدا باشد (علی الادعا) ولی پایبندی به دین، وحی و کتاب آسمانی وجود ندارد. 🔷 این‌ها را می‌توان عرفان‌های دئیستی نامید. این‌ها درواقع منکر نبوت هستند و عقل خود را کافی می‌دانند. همه‌ی این گرایش‌ها وجود دارند و فقط فرض‌های ذهنی نیستند. 🔶 دئیست، کسی است که به خدا اعتقاد دارد؛ ولی معتقد است که وقتی خداوند این عالم را آفرید، کارش تمام شده و کاری به این عالم ندارد. عالَم خودگردان است؛ مثل ساعتی است که خدا کوکش کرده و خود آن به‌صورت اتوماتیک کار می‌کند. 🔷 این مطلب را با توجه به اصول حکمت متعالیه ملّاصدرا مبنی بر مراتب داشتن وجود و اصل تعلّقی بودن وجود معلول و عدم استقلال آن نسبت به علت هستی بخش، بهتر می‌توان تبیین کرد. 🔶 حاصل آن، این است که همگی علت‌ها و معلول‌ها نسبت به خدای متعال، عین فقر و وابستگی و نیاز هستند و هیچ‌گونه استقلالی ندارند. 🔷 ازاین‌رو، خالقیّت حقیقی و استقلالی، منحصر به خدای متعال است و همه موجودات در همه شئون خودشان و در همه احوال و ازمنه، نیازمند به وی می‌باشند و محال است که موجودی در یکی از شئون هستی‌اش بی‌نیاز از وی گردد. 🔶 بنابراین، آنچه از برخی فلاسفه غربی نقل‌شده که جهان طبیعت مانند ساعتی است که یک‌بار و برای همیشه کوک شده و دیگر کار کردنش نیاز به خدا ندارد، دور از حقیقت است. 🔷 بلکه جهان هستی در همه شئون و اطوارش نیازمند خدای متعال می‌باشد و اگر لحظه‌ای از افاده هستی خودداری کند، هیچ‌چیزی باقی نخواهد ماند.[1] 🔶 به اعتقاد دئیست ها خدا بعد از خلقت، دیگر در عالم دخالتی ندارد؛ نه دخالت تکوینی و نه دخالت تشریعی. منظور از تکوین این است که مسیر و سرنوشت عالم را قوانین طبیعت تأمین می‌کند و منظور از تشریع این است که قانون و وظیفه‌ی انسان نیز به انسان‌ها واگذار شده است. 🔷 پس طبیعت کار خود را انجام می‌دهد و انسان‌ها هم، چون عقل دارند، تکلیف خود را مشخص کنند. به این دئیسم می‌گویند. 🔶 یعنی اعتقاد به خدا بدون اعتقاد به دخالت خداوند در این عالم، چه دخالت تکوینی و چه دخالت تشریعی. یکی از دئیست‌های معروف، ولتر است. می‌توان نظریه‌ی تفویض معتزلی را نوعی دئیسم در تکوین محسوب نمود. 🔻این تفکر در غرب رواج زیادی دارد و یکی از زمینه‌هایی که باعث پیدایش این تفکر شده، ادیان تحریف شده و انحرافی است. 🔷 وقتی به ادیانی مثل مسیحیت، یهود و... برخورد می‌کنند، متوجه می‌شوند که تعالیم آن‌ها منطقی نیست و برخی از آن‌ها خلاف عقل است؛ بنابراین نتیجه می‌گیرند که این سخنان نمی‌تواند سخن خدا باشد. 🔶 از طرفی به خدا اعتقاد داشته، و از طرفی می‌بینند این سخنان نمی‌تواند سخن خدا باشد و خودمان بهتر می‌فهمیم. وقتی عقل خود را کنار چنین دینی می‌گذاریم و می‌بینیم که عقل، بهتر از دین واقعیات را درک می‌کند، دلیلی ندارد از انجیل تبعیت کنیم. 🔷 این خداپرستی بدون دین، مذهب و شریعت است. گاهی با عناوین زیبا و مقدسی از آن تعبیر می‌شود، مانند دین فطری و طبیعی.[2] ♦️ دئیست‌ها عقاید یکسانی ندارند، امروز بسیاری از متفکران در غرب، مسیحیت را نمی‌پذیرند؛ اما به خدا اعتقاد دارند. در کشور ما نیز گاهی چنین سخنانی شنیده می‌شود. آن‌ها در این جهت مشترک‌اند که به دین پایبند نیستند. 🔷 در برخی از نوشته‌ها سخن از معنویت بدون دین گفته می‌شود. از نوعی معنویت سخن گفته می‌شود که در آن دین وجود ندارد. معنویتی ورای ادیان است. عناصری را برای معنویت برمی‌شمارند که پایبندی به دین در آن‌ها وجود ندارد. 🔶 معنویت و عرفان شیعی چنین عرفانی را نمی‌پذیرد. در نگاه قرآنی، خدا همه کاره‌ی این عالم است: «ألاَ لَهُ الخَلقُ وَ الأَمرُ تَبارَکَ اللهُ رَبُّ العَالَمِینَ».[3] پروردگار همه‌ی عالم یکی است، و تدبیر همه امور به دست اوست. ♦️ بنابراین، شکر او و خضوع در برابرش بر همه واجب است و یکی از راه‌های تأکید بر یگانگی خداوند این است که خداوند کسی است که آسمان‌ها و زمین را آفرید و امور آن را به نظام احسنی که جمیع اجزاء و اطراف آن را به هم مرتبط می‌سازد تدبیر می‌نماید، پس او به تنهایی رب‌العالمین است.[4] 🔻پی‌نوشت: [1] . محمدتقی مصباح یزدی، آموزش فلسفه، ۱۳۷۸، ج ۲، ص ۱۹. [2] . فنائی اشکوری، شاخصه‌های عرفان ناب شیعی، انتشارات اسراء، ص ۱۹۱ . [3] . سوره اعراف، آیه ۵۴ . [4] . تفسیر المیزان، مترجم موسوی همدانی، انتشارات اسلامی ۱۳۷۴، ج ۸، ص ۱۸۴ . https://eitaa.com/antihalghe
🔺👹👺« عرفان ساحری » آئینی شیطان گرایانه قسمت(اول) ♦️ 🔷 نشان دادن راه دشوار و عرضه دستورالعمل‌های ناکارآمد، یکی از خصیصه‌های این آیین است. 🔶 در عرفان ساحری، از یک‌ طرف مسیر را خطرناک و هدف را دشوار و دست نایافتنی معرفی ‌می‌کنند؛ به گونه‌ای که این طریق ممکن است به دیوانگی سالک مبارز هم منجر گردد.[۱] 🔷 دستورات غیرقابل‌تحمل دون‌خوان و دنیای افسارگسیختهٔ اوهام، ممکن است تعادل روانی سالک را به هم بزند و این مسیر بلای جان او گردد. 🔶 تمرین‌های دشواری که دون‌خوان ارائه می‌دهد، مانند گرفتن روغن خوک و ترکیب آن با چند گیاه نایاب در چند مرحله و خوردن آن‌که به اعتراف خود وی تأثیرات جنون‌آور و درهم‌شکننده‌ای دارد و باعث فراموشی و از دست دادن قوه حافظه می‌شود ـ با هر نامی که تبلیغ شود، جز رسوایی چیزی نخواهد بود. 🔷 کاستاندا در تجربهٔ شخصی خود بعد از مصرف پیوته، از ۳۰ بار تهوع و استفراغ نام می‌برد که حالتی روانی به وی دست می‌دهد، به طوری که بارها سرش را به دیوار می‌کوبد؛ ساعت‌ها لرزش بدن می‌گیرد؛ به هوا می‌پرد؛ فریاد می‌کشد؛ بعد از بالا و پایین پریدن‌های مکرر، لباس‌هایش را کامل درمی‌آورد. 🔶 بعد شروع می‌کند به زوزه کشیدن، شبیه سگ و دنبال یک سگ راه می‌افتد؛ به گونه‌ای که سگ می‌ترسد و فرار می‌کند؛ و بیست بار دور خانه دور می‌زند؛ چنان شبیه سگ عوعو می‌کند که صدایش از چند مایلی شنیده می‌شود. 🔷 با سگ کشتی می‌گیرد و همدیگر را گاز می‌گیرند؛ به سرتاپای سگ ادرار می‌کند و سگ هم متقابلاً همین کار را با کاستاندا می‌کند.[۲] 🔶 از طرف دیگر، گاهی دستوراتی را پیشنهاد می‌کنند که اگر از یک جهت باعث تغییرشود، پاره‌ای دیگر از فضایل اخلاقی را لگدمال می‌کند. 🔷 چنان‌که در دستورات زیر کرامت انسانی و بزرگ‌منشی در فرد نادیده گرفته می‌شود و با این توجیه که این کارها فایده‌ای جادویی در بر دارد، پیامدهای منفیِ اجتماعی و روانی آن فراموش می‌شود: 🔶 آگاهانه به خود دروغ بگویید و علیه منفی‌ترین ویژگی‌های فکری (دروغ‌هایی) بنویسید… نخستین وظیفه در صبح و آخر شب، باید تکرار این دروغ‌ها با صدای بلند و در جلو آیینه برای خودتان باشد. 🔷 اصلاً مهم نیست که می‌دانید این‌ها دروغ هستند… تمرین بیش‌تر، در این مورد است که توجه به عملی معطوف شده که از عمل عادی متفاوت می‌باشد.[۳] 🔻 در جای دیگر آمده است: 🔷 این تمرین، به دلیل بی‌همتایی‌اش، لازم است مستقل ذکر شود؛ یک مرد فقط در لباس زنانه می‌تواند هنر کمین و شکار کردن (یکی از مراتب سیر باطنی در عرفان ساحری) را بیاموزد. 🔶 تمرین متشکل از این است که مرد خود را مثل زن چنان تغییر شکل دهد که برای هر ناظری متقاعد کننده باشد. برای آن که مثل زنی رفتار کنید، باید بی‌رحم، حیله‌گر، صبور و ملایم باشید که خصوصیات طبیعی زن است. 🔷 وقتی زنی می‌خواهد این تمرین را اجرا کند، به نحوی مشابه باید مانند مردی تغییر شکل دهد و بنا بر آن عمل کند. این تمرین، اگر در میان دوستانتان انجام شود تأثیرگذار است. ♦️ برای این‌که این تمرین ارزشمند باشد، باید در میان بیگانگانی انجام شود که به خاطر تغییر شکل واقعاً فکر کنند با زنی سروکار دارند. این تمرین بدون استثنا موجب حرکت پیوندگاه می‌شود.[۴] 🔻 پی نوشت: [۱] ـ آموزش‌های دون‌کارلوس، ص ۱۴۰ [۲] ـ آموزش‌های دون‌خوان، ص ۴۲ [۳] ـ آموزش‌های دون‌کارلوس، ص ۱۵۶ [۴] ـ همان، ص ۱۳۱ https://eitaa.com/antihalghe
✨✨✨✨✨✨ گفتگوی زنده 🔹موضوع: پیشینه شناسی فرقه های انحرافی 🔸کارشناس: جناب آقای دکتر یعقوب توکلی 🔸مجری کارشناس: امیرحسین کامل نواب ▪️زمان سه شنبه 2 آذر 1400 ساعت 21 لینک صفحه: https://instagram.com/moghadas_nama?utm_medium=copy_link @moghadas_nama Www.moghadas-nama.com
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
🔴 گروه موسیقی کره ای (بی تی اس) که پرطرفدار هم شده است، جوانان را به سمت #همجنسگرایی می کشد ❌ نوج
❌بی تی اس چیست؟ 📌بی تی اس (BTS) یک گروه موسیقی پسرانه کره ای متشکل از هفت نفر است که خود را به مدل های مختلف آرایش کرده و نوعی رفتار هنجار گریزانه ای را ترویج می دهند. بی تی اس در اصل مخفف نام کره ای این گروه یعنی Bangtan Sonyeondan به معنای پسران ضدگلوله است ، به گفته جی هوپ این نام اشاره به مقاومت در برابر انتقادات و انتظارات بی جا از نوجوانان دارد. ⭕️بی‌تی‌اس در ابتدا به‌عنوان یک گروه هیپ هاپ شروع به کار کرد ولی در طول زمان سبک‌های گوناگونی را پوشش داد. متن ترانه‌های آن اغلب دغدغه‌های شخصی و اجتماعی، سلامت روان، مشکلات دوران مدرسه، فقدان، عشق به خود و فردگرایی را شامل می‌شود. آثار این گروه اقتباسی از ادبیات و مفاهیم روان‌شناختی و شامل یک خط داستانی مربوط به جهانی جایگزین است. بی‌تی‌اس تاکنون چندین آلبوم منتشر و چند تور جهانی برگزار کرده‌است. ♨️این گروه در ایران توانسته جوان های زیادی را به سمت خود بکشاند در حدی که برخی افراد نام خود را تغییر داده و عاشق کره جنوبی شده اند. این گروه نوعی سبک زندگی خاص را ترویج می دهند و از آن جهت که شهرت جهانی دارند، مدل ها و روشهای زندگی متفاوت را تبلیغ می کنند. https://eitaa.com/antihalghe
ضیافت شام یکی از مشهورترین ترانه های این گروه است که دارای معانی و مضامین خاصی است. https://eitaa.com/antihalghe