eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
229 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️ اکنون عرفان‌های و نوظهور بسیاری از افراد را شکار می‌کنند نقش حوزه این است که کارآمد را در یک نظام و به راه بیاندازد. ▫️ کمیته عرفانی در حوزه‌های علمیه تشکیل شده است و قرار است که از پژوهشگران در حوزه عرفان حمایت همه جانبه شود و خودش برخی از خلاءها و نیازهایی که در مراکز آموزشی و پژوهشی وجود دارد را بررسی کند. _ استاد محمدجواد ............................................. ✍ پ‌ن: منتظر تبیین چگونگی عملکرد و اهداف و افراد کمیته عرفانی مزبور هستیم. چرا که در عرصه مقابله با عرفان‌های ، نیازمند جایگزینی عرفان صحیح و در عین حال همه‌جانبه و در قالب‌های گونه‌گون و جذاب هستیم، که یک چابک و توانمند و دارای مجال زمانی می‌طلبد. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اعترافات محمد ثلاث از حوادث تلخ گلستان هفتم 🎥انتشار برای اولین بار 🔸باتوجه به ادعای سراسر کذب شب گذشته شاخه جدید صوفیه گنابادیه در فضای مجازی درباره محمدثلاث به انتشار این کلیپ پرداختیم تا با مقایسه آن از حادثه تلخ گلستان هفتم رمزگشایی کرده و به ماهیت اصلی و چهره حقیقی دراویش مدرن پی ببرید! https://eitaa.com/antihalghe
⚠️⛔️ بی بندوباری جنسی سوغات معنویت های مدرن ▪️ در فرقه های شبه معنوی و عرفان های دروغین تنها نکته ای که اصولا وجود خارجی ندارد و نباید به دنبال آن بود، هماهنگی با دین داری اصولی و عرفان اصیل است. ▪️ اکثر قریب به اتفاق انواع معنویت کاذب و نحله‌های عرفانی منحرف برای جذب مشتریان بیشتر حریم‌های شرعی روابط بین محرم و نامحرم را نقض و بی‌اعتبار اعلام می‌کنند و اختلاط‌های نامشروع بین زنان و مردان در مجالس و محفل‌های خود را موضوعی سطحی، غیرقابل توجه و بی اهمیت می دانند. ▪️ اگر پیروان عرفان های بدلی را مشاهده کنید عینا متوجه می شوید که برخی از اینگونه افراد به اسم معنویت حال چطور درگیر انواع فساد جنسی و روابط نامشروع شده اند و نسبت به این امورات بی مبالات گشته اند در صورتی که روزگاری به دنبال معنویت بیشتر وارد فرقه ها شده اند!! ▪️ متاسفانه گاه این انحراف تحت پوشش ستایش از عشق و عشق مجازی و این‌که عشق مجازی پلی به‌سوی عشق حقیقی است، مطرح می‌شود که تنها یک پوشش برای شکستن حریم‌های شرعی و رواج بی بندوباری است. ▪️ و بدتر از آن نیز برخی فرقه‌ها انحرافشان در این موضوع شدیدتر بوده و تا ستایش از هم‌جنس‌گرایی به‌پیش می‌روند. ▪️ فرقه های شبه معنوی یقینا از عاملین اصلی رواج ناهنجاری های اخلاقی و تشدید روابط نامشروع در کشور هستند که باید برای مقابله با آن طرح و برنامه مدون آماده شود. گزارش هایی از تجاوز به زنان عضو فرقه عرفان حلقه داشتیم که شرح حال این افراد را می‌تواند در کانال شرح حال آسیب دیدگان حلقه بخوانید... کانال شرح حال آسیب دیدگان حلقه در تلگرام: https://t.me/joinchat/QnXfxSQopNfRPYqj https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡️اعتراف بایدن به صهیونیسم بودن خود: صهیونیسم بین‌الملل و شیطان پرستی قابل تشخیص و تفکیک از یکدیگر نیستند، من نیز یک صهیونیست هستم⁉️ https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ مراسم آتش زدن مُرده در آئین هندو‼️ [حاوی صحنه های تهوع آور] 👈🏻 ، یکی از ادیان است. حتی به نظر من می‌توان گفت که هندوئیزم، پدر دین است و دین زرتشتی، فرزندی است که از هندوئیزم جدا شده است. بسیاری از مفاهیم و آموزه های هندوئیسم در عرفان های کاذب دیگر هم وارد شده و تبلیغ می شود مانند تناسخ، کارما، خدای درون، همه خدایی و... اوشو، سای بابا، کربشنا مورتی و... شاخه هایی از هندوئیسم هستند. https://eitaa.com/antihalghe
پاسخگویی مبلغان مستقر در تخت‌جمشید به شبهات تاریخی و اعتقادی http://fna.ir/1o6aiq ۱۴۰۱ https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ خون خواری و نفی خدا در شیطان پرستی ‼️ ⚠️جوانان ایرانی و شیطان پرستی❗️ 💢مراقب فرزندان خود باشید تا گرفتار فرقه های انحرافی نشوند... https://eitaa.com/antihalghe
📚📚 معرفی کتاب: جهاد تبیین ▫️ کتاب الکترونیکی جهاد تبیین در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) در انتشارات انقلاب اسلامی چاپ شده است. گردآوری این اثر را حجت‌الاسلام سعید صلح میرزایی به‌عهده داشته است. ▫️ جهاد تبیین موضوعی است که در بیانات مقام معظم رهبری بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته و رهبر انقلاب اسلامی ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند. ایشان «جهاد تبیین» را یک فریضه‌ قطعی و فوری می‌دانند و در این عرصه، هر کسی که می‌تواند باید اقدام کند و سکوت در برابر تحریفات جایز نیست. 🔰 این کتاب در پنج فصل با عناوین و موضوعات زیر تدوین شده است: فصل اول: کلیات؛ به تعریف جهاد و جهاد تبیین و همچنین فواید و آثار تبیین و مطالبی از این دست، پرداخته است. فصل دوم: الزامات جهاد تبیین؛ به سیاست‌ها و بایدها و نبایدهای این فریضه اختصاص دارد. فصل سوم: روش‌ها و انحاء؛ مربوط به برخی از روش‌هایی است که در بیانات رهبر انقلاب، به آن اشاره شده است. فصل چهارم: موضوعات نیازمند تبیین؛ در بیانات رهبر، موضوعاتی مورد مطالبه قرار گرفته است که مجاهدان این عرصه لازم است تبیین این موضوعات را در اولویّت قرار دهند و در این فصل به بیش از سی مورد از این موارد، پرداخته شده است. فصل پنجم: وظایف اقشار خاص؛ به وظایف اقشار و نهادهای مختلف در این زمینه اختصاص یافته است. ▫️ کتاب جهاد تبیین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم: این کتاب به همه افرادی که مایل هستند درباره اصطلاح جهاد تبیین اطلاعات بیشتری کسب کنند، پیشنهاد می‌شود. https://eitaa.com/antihalghe
📚📚 نسخه الکترونیکی کتاب «جهاد تبیین» منتشر شد. ✍️ نسخه الکترونیکی کتاب «جهاد تبیین» در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد. ▫️ انتشارات انقلاب اسلامی اواخر دی ماه امسال، اقدام به انتشار کتاب «جهاد تبیین» کرد که این کتاب، با استقبال گسترده‌ مخاطبان مواجه شد. در حال حاضر، برای استفاده‌ هر چه بیشتر مخاطبان از بیانات رهبر معظم انقلاب، نسخه الکترونیکی کتاب «جهاد تبیین» نیز در دسترس علاقمندان قرار گرفت. ▫️ این کتاب در پنج فصل و ۳۸۴ صفحه منتشر شده است و مخاطبان می‌توانند تا پایان اسفند ماه این کتاب را با ۵۰ درصد تخفیف از سایت طاقچه به نشانی https://taaghche.com/book/117659 دریافت کنند. https://eitaa.com/antihalghe
⚠️ سوءاستفاده دعانویسان و رمالان از ناآگاهی مردم‼️
⚠️سوءاستفاده دعانویسان و رمالان از ناآگاهی مردم ♦️ انسان در دوران کنونی و به دلیل مشغله‌های فراوان به‌طورمعمول به دنبال سهل‌ترین روش برای کاهش مشکلات و یافتن راهی برای مقابله با گرفتاری‌هاست. 🔷 یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که در حال حاضر بشر با آن روبروست و جامعه ما هم متأسفانه با آن درگیر شده افزایش اختلافات خانوادگی و اجتماعی است. 🔶 به جهت آماری و با رجوع به دادگاه‌های خانواده می‌توان یافت که آمار اختلاف بین مادر و فرزند، پدر و فرزند، همسران، اختلافات فامیلی و ... افزایش داشته و شدت گسترش این ناهنجاری‌ها تداوم دارد. 🔷 این مسئله بنیان خانواده و روابط فامیلی را تحت تأثیر و تزلزل قرار داده است که متأسفانه برای از بین بردن آن مراجعه‌ای ناپخته و ناصحیح صورت می‌گیرد. 🔶 رجوع به افرادی برای نوشتن دعا، طلسم و سحر و یا حضور و رجوع به صدها صفحه اینستاگرام و کانال در فضای مجازی! برای رهایی از مشکلات! 🔷 اتفاقی که برخلاف عقل سلیم است و قاعدتاً انسان برای درمان و رهایی از هرگونه مشکل و بیماری باید به متخصص و خبره آن علم و فن رجوع کند. 🔶 در دستورات دینی نیز برای مشکلات خانوادگی بیش از همه بر حل‌وفصل کردن مشکلات در درون خانواده، گفتگو با بزرگ‌ترها و افراد آگاه توصیه‌شده است . ♦️ البته در مواقعی توصیه‌هایی برای انجام دادن برخی دستورات قرآنی، و دعایی که از اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام صادرشده و منبع موثق و معتبر دارد نیز وجود دارد.
♦️ این روز‌ها آنچه بیش از همه به دلیل ناآگاهی مردم و تبلیغات بیش از حد، زندگی‌ها را با مخاطراتی روبرو نموده و در موضوعات اجتماعی و خانوادگی ورود کرده است حضور دعا نویسان، دعا دهندگان، طلسم کنندگان و درواقع جادوگری‌هاست که بازارشان حسابی داغ شده است. 🔷 عده‌ای از مردم با ظن و گمان اینکه اختلافشان با همسر و یا بستگان، باز نشدن بختشان برای ازدواج و این‌گونه مسائل طبیعی نیست سراغ افرادی می‌روند که هیچ علم و سوادی به جهت دینی و دعایی ندارند و فقط با چند کتاب رمل و طلسم و چندین نسخه آشنا هستند. 🔶 این نوع برخوردها و ورود عناصر بی‌اطلاع که باعث افزایش وجود طلسمات مختلف در خانه‌ها شده است کمترین و مهم‌ترین اثری را که به‌صورت قطعی و یقینی بر یک زندگی خواهد گذاشت حضور اجنه و یا شیاطین در زندگی روزمره فرد و در خانه‌هاست. 🔷 رمال‌ها، فالگیرها، دعا ده‌ها و افرادی در این مدل، قطع به‌یقین برخی از طلسم‌های شیطانی را به‌عنوان دعا به مراجعه‌کنندگان می‌دهند که شاید در اوایل و در ظاهر، شخص را تحت تأثیر قرار دهد و گشایشی را برای او به وجود آورد. 🔶 اما پس از مدتی با ورود اجنه و شیاطین به زندگی آن شخص، مشکلات پیچیده‌ای دامن افراد آن خانواده و خانواده‌ای که برای آن دعایی در واقع طلسم و سحری نوشته شده است را می‌گیرد! 🔷 مهم تر و بدتر از آن این است که آثار این حضور تا مدت‌ها و یا گاهی تا همیشه برای آن زندگی و آن فرد درخواست کننده باقی می‌ماند! ♦️ مراجعه افراد به رمال ها، جن گیرها و دعانویسان قطع به یقین در مواردی که با اطلاع و از روی علم انجام می شود، مساوی شرک است. 🔷 افراد زمانی سراغ اینگونه طماعان و گاه عناصر فاسدالاخلاق می رود که احساس می کنند آن شخص می تواند مشکل ایجاد شده را حل نموده و یا برای گشایش در موضوعی، برنامه و نسخه ای بدهد! 🔶 این درحالی است که طیف مذکور گمان می کنند خداوند متعال، خود، امکانی برای حل مسئله ندارد! و وسیله های تقرب به خداوند یعنی حضرات معصومین نیز نمی توانند مشکلات ایجاد شده را برطرف نمایند! 🔷 چنین رویکردی به قطع در نگاه اول شرک است چرا که قدرت خالق متعال و اهل بیت به کناری نهاده شده و به چند فرد معلوم الحال به عوان حلال مشکلات رجوع شده است. 🔻 در کتاب بحار الانوار جلد ۷۲ صفحه ۲۱۴ از امیرالمومنین (ع) نقل شده است، زنی به پیامبر اکرم اسلام (ص) مراجعه نمود و عرض کرد یا رسول الله، شوهری دارم با من تندی و خشونت می‌کند و من جادویی به کار بردم که محبت وی را به خود جلب کنم، حضرت فرمودند: 🔷 اف بر تو باد؛ دینت را کدر و آلوده ساختی؛ فرشتگان نیک خدا، تو را لعنت کنند... آن زن وقتی لعنت پیامبر (ص) را شنید توبه نمود. 🔶 باید توجه نمود که این زن حتی در مورد خلاف هم به جادو و سحر مراجعه نکرده بلکه برای جلب محبت همسرش رجوع نموده اما باز هم مورد عتاب و شماتت قرار گرفته است. 🔷 از امام صادق (ع) نقل شده است که پیامبر اکرم (ص) فرمودند، هر کس به ساحر یا دروغ پردازی مراجعه کند و سخن او را راست داند، وی به تمام کتب آسمانی خدا کافر شده است. 🔶 با توجه به این روایات و مستندات روایی موجود در متون دینی در این خصوص به راحتی می‌توان فهمید که مراجعه به اینگونه افراد برابر با شرک است. 🔷 باید گفت بهتر نیست به جای وقت گذاشتن برای رفتن نزد افراد ناآگاه و طماع، حضور در صفحات این عناصر، صرف هزینه های گزاف و ابتلا به ده ها درد و مشکل بعد از درگیر شدن و افتادن در دام این شیادان... نزد خداوند قادر متعال رفته و ملتمسانه از درگاه الهی درخواست نمود؟! 🔶 متاسفانه امروزه صفحات فالگیری و ارتباط با اجنه هزاران بازدید کننده داشته و در شبکه های اجتماعی هزارن دنبال کننده دارند . 🔷 در واقع برای حل مشکل گرایش مردم به دعانویسی لازم است سطح آگاهی مردم بالا برود و این کاری است که رسانه‌های عمومی مسئولیت آن را بر عهده دارند. 🔶 متاسفانه در کشور راه تمایز راست‌گو از دروغ‌گو وجود ندارد و هر کسی بتواند خود را در ظاهر آشنا با ذکر و دعا معرفی کند محل رجوع خواهد شد! ♦️ به همین دلیل است که عده‌ای شیاد و فریبکار با شبیه‌سازی و استناد به برخی گزاره‌های دینی و سوءاستفاده از سادگی و اضطرار مردم گرفتار و نیازمند، با ادعاهای بیهوده و دروغین خود را منشأ اثر معرفی می‌کنند. https://eitaa.com/antihalghe
🔴 فرقه چگونه سلامتی افراد را به خطر می اندازد؟ 🔸️ فرقه ها با ادعای خاص بودن، متمایز بودن و توانایی های منحصر به فرد، گاهی مسیر زندگی عادی و سلامت فرد را به خطر می اندازند. 🔸 افراد بیمار به امید یافتن راه درمان، به فرقه ها روی می آورند و از آنجا که معمولا ادعای فرقه ها برای شفا و سلامتی پوچ و غیرمنطقی، و حتی برخلاف روند طبیعی بدن انسان است، باعث می شود فرد از مراقبت ها و معالجات پزشکی و تخصصی خود دوری کند که این مساله بارها باعث به خطر افتادن جان افراد و مرگ آنان شده است. 🔸 برخی دستورات، اعمال، مراقبه ها و روش های فرقه ای، خود به تنهایی باعث ایجاد مشکلات جسمی می شود. این اعمال از رژیم های غذایی خاص فرقه تا حرکات و فعالیت هایی که باعث ایجاد مشکلات در مفاصل و ... می شود گرفته تا جایی که علاوه بر مسائل جسمی، به روان فرد نیز آسیب می رساند. 🔸 بر اساس یک نظرسنجی در اروپا، انحرافات معنوی فرقه ها در مقایسه با مشکلات و آسیب های سلامت و رشد بسیار کمتر و ناچیزتر است، به حدی که پژوهشگران آسیب های سلامت و رشد در فرقه ها را در حال انفجار توصیف می کنند. https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شیعه علی یعنی این.... 👌 ✅ راز یک زیارتگاه در تایلند...یوسف قم و عزیز تایلند 👈🏻 ایرانیان مسلمان، زبان فارسی را تا اندونزی و تایلند هم منتشر کردند. 👈🏻 حکایت شیعیان تایلند https://eitaa.com/antihalghe
از کجا آمده؟ 👈🏻 در سراسر متون کلاسیک ادبی و تاریخی ایرانی و همچنین در سرتاسر متون زرتشتی، اشاره‌ای به سیزده به در نشده است. 👈🏻 ریشه مبهم و تاریک است و میوه تلخ آن از این جهت، که در این روز، بسیاری از ایرانیان، به طبیعت حمله کرده؛ دست به نابودی آن می‌زنند. https://eitaa.com/antihalghe @ir_bastan
🕉☯ سبک زندگی علل گرایش به عرفان های کاذب ♦️ سبک زندگی افراد بر اساس ارزش‌های پایه‌ای آن‌ها شکل می‌گیرد و در قالب مجموعه‌ای از رفتارهای قابل مشاهده و معنی‌دار از سوی فرد تعریف می‌شود. 🔷 در گذشته سبک زندگی چندان معنا نداشت، زیرا افراد در جوامع پیشامدرن امکان گسترده‌ای برای انتخاب نداشتند.[1] 🔶 معمولا افراد به همان شیوه‌ای که والدینشان زندگی می‌کردند، زندگی خود را ادامه می‌دادند. ♦️ اما در روزگار ما نقش مردم در تولید کاهش یافته، جریان پول در بین مردم زیاد شده و عرضه انواع محصولات و خدمات قابل خرید به شکل سرسام‌آوری افزایش پیدا کرده است.
♦️ در روزگار ما نقش مردم در تولید کاهش یافته، جریان پول در بین مردم زیاد شده و عرضه انواع محصولات و خدمات قابل خرید به شکل سرسام‌آوری افزایش پیدا کرده است. 🔷 در این شرایط افراد از گزینه‌های زیادی برای انتخاب در زندگی مادی و معنوی خود مطلع می‌شوند و می‌توانند در بین آن‌ها دست به انتخاب بزنند. این انتخاب‌ها تابع نیازهای واقعی نیست و نیازهای خالی و ذهنی در شکل‌گیری انتخاب‌ها دخالت می‌کند. 🔶 مد، تبلیغات، تنوع‌طلبی و نشان دادن هوش، فرهنگ و شخصیت بالا بسیاری از انتخاب‌های زندگی را به کنش‌های نمادین تبدیل کرده است. کنش‌های معناداری که هویت فرد را می‌سازد و به تصور فرد از خودش شکل می‌دهد. 🔷 ساختار بازاری، مصرفی و تفننی که با مفهوم سبک زندگی تعریف می‌شود، مجالی برای ورود معنویت اصیل به زندگی باقی نمی‌گذارد. زندگی امروزی با معنویت‌ها و دین‌های اصیل که هدفشان تزکیه و تربیت انسان بود، سازگار در نمی‌آید. 🔶 معنویت حقیقی برنامه‌ای برای تحول در اعماق وجود انسان است، نه صرفا بازی در سطح و سبک زندگی. در این شرایط نیازهای معنوی مردم به گزینه‌های متنوع و تفننی برنامه‌های معنوی خاص در میان برنامه‌های گوناگون معنوی معطوف می‌شود و ارضا نشدن از یک برنامه به طور طبیعی با تغییر سبک معنوی جایگزین می‌شود. 🔷 به این ترتیب کاملا عادی تلقی می‌شود که شما می‌توانید مدت زیادی با یک سبک معنوی زندگی کنید و طبیعی است که پس از مدتی خسته شوید و به الگو یا برنامۀ معنوی دیگری در سبک زندگی خود رو بیاورید. 🔶 راه یافتن معنویت به سبک زندگی به معنای راه یافتن معنویت به اعماق وجود و زندگی انسان نیست، بلکه گاهی به بریده شدن از جنبه‌های ثابت، اصیل و پایدار وجود انسانی منجر می‌شود. 🔷 موضوع سبک زندگی مجموعه‌ای از عوامل نظیر تنوع‌طلبی، تکثرگرایی، سرعت تغییرات و بحران ارزش‌ها را به همراه آورده‌ است که همه در شمار علل گرایش و زمینه‌های پیدایش شبه‌جنبش‌های معنوی هستند. 🔻 فهرستی از عوامل برآمده از سبک زندگی که علت گرایش به شبه‌جنبش‌های معنوی هستند، از این قرار است: 1️⃣ مشکلات و بحران‌های روانی؛ 2️⃣ بحران‌ها و مشکلاتی که در روابط اجتماعی وجود دارد؛ 3️⃣ تکیۀ شبه‌جنبش‌های معنوی بر خلأهای زندگی، نظیر شادی، آرامش، درمان و... 4️⃣ تنوع‌طلبی 5️⃣ تکلیف گریزی 6️⃣ تکثرگرایی 7️⃣ راحت‌طلبی 8️⃣ جست‌وجو معنای زندگی 9️⃣ تمایل به تجربه اوج و تجارب خوش شبه‌عرفانی که همیشه در انسان وجود داشته و همان‌طور که موجب گرایش به معنویت حقیقی می‌شود، علتی برای گرایش به شبه‌جنبش‌های معنوی نیز به شمار می‌آید. 🔟 اشتیاق برای مشاهده توانایی‌های خارق‌العاده یا برخورداری از این قدرت‌های ویژه نظیر ذهن‌خوانی، درمان‌گری، پیش‌گویی، برون‌فکنی روح از جسم و... 1️⃣1️⃣ کنجکاوی انسان از یک‌سو و رازپردازی‌های شبه‌جنبش‌های معنوی که منجر به تحریک انگیزه کنجکاوی منهای عقلانیت می‌شود. 2️⃣1️⃣ سر خوردگی از ادیان اصیل، علت دیگر برای گرایش‌به شبه‌جنبش‌های معنوی است. این علت به چند طریق ممکن است که فعال شود: 🔶 یکم، نرسیدن به نتایج مورد انتظار از معنویت دینی. براساس کنش عقلانی فرد از تدین خود انتظار نتیجه دارد. با توجه به بحران‌های روانی و مشکلات معاصر، ظرفیت‌های پاسخ‌گویی معنویت دینی به بخشی از نیاز‌های مردم نشان داده نشده است. 🔷 این ناکامی معنوی موجب روگردانی مردم به‌سوی شبه‌جنبش‌های معنوی که ادعاهای کاربردی دارند، می‌شود. در واقع نداشتن اجتهاد پویا در حوزه‌های علمیه، به‌ویژه در تعالیم معنوی اسلام، کارآمدی و قابلیت کاربردی شدن آموزه‌های اخلاقی و معنوی را با مشکل روبرو کرده است. 🔶 دوم، سوء رفتار متدینان و منسوبین به دین، علت دیگر سرخوردگی از معنویت دینی و روگردانی به شبه‌جنبش‌های معنوی است. ♦️ سوم، تضاد هنجاری بعد از انقلاب، برای گروهی وضعیت بی‌هنجاری و نوعی دیگر از سرخوردگی را ایجاد کرده است؛ به‌طوری که معنویت‌های غیردینی را بر معنویت دینی ترجیح داده و به سوی شبه‌جنبش‌های معنوی می‌روند.[2] 🔻پی‌نوشت: [1]. جامعه‌شناسی، گیدنز، تهران، نشر نی، چاپ سوم، 1388، 121. [2]. برای اطلاع بیشتر، آسیب‌شناسی شبه‌جنبش‌های معنوی، مظاهری سیف، نشر صهبای یقین، ص 164. https://eitaa.com/antihalghe
سرکتاب باز کردن ✔️اشخاصی هستند که برای ما از روی قرآن یا کتاب فال می گیرند و سر کتاب باز می کنند و خبرهایی در مورد شخص می دهند و احیانا می گویند شما طلسم شده اید و دعایی می نویسند و می گویند برای دفع طلسم همراهت باشد و در ازای این کارها مبلغی پول می گیرند؛ مراجعه به این اشخاص و میزان صحت کار اینها چگونه است؟❓ ✅پاسخ :عمل این اشخاص و مراجعه و تصدیق این اشخاص در روایات زیادی مذمت شده است که چند مورد را ذکر می کنیم : عَنِ الصَّفَّارِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ الْکُوفِیِّ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنْ نَصْرِ بْنِ قَابُوسَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ یَقُولُ الْمُنَجِّمُ مَلْعُونٌ وَ الْکَاهِنُ مَلْعُونٌ وَ السَّاحِرُ مَلْعُونٌ... 📚خصال ج١ص٢٩۶ ترجنه:نصر بن قابوس گوید:شنیدم امام صادق علیه السلام می فرمود: منجم(مدعی پیش گویی و طالع بینی از روی حساب ستاره ها) ملعون است و کاهن(خبر دهنده از گذشته و آینده و امر پوشیده) ملعون است و ساحر ملعون است... مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ بِإِسْنَادِهِ عَنْ شُعَیْبِ بْنِ وَاقِدٍ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ زَیْدٍ عَنِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ فِی حَدِیثِ الْمَنَاهِی أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله نَهَی عَنْ إِتْیَانِ الْعَرَّافِ وَ قَالَ مَنْ أَتَاهُ وَ صَدَّقَهُ فَقَدْ بَرِئَ مِمَّا أَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَی مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله 📚من لا یحضره الفقيه ج۴ص۶ ترجمه :رسول خدا صلی الله علیه و آله از رفتن به نزد عَرَّافِ نهی کرد و فرمود: کسی که به نزد عراف برود و او را تصدیق کند، از آنچه خدا بر محمد صلی الله علیه و آله نازل نموده است بیزار است. بیان: «عَرَّافِ» به کسی گفته می شود که از گذشته و آینده و از امر پنهان و سری خبر بدهد و اشخاص را به چیز گم شده و غیره راهنمائی کند. فِی الْخِصَالِ عَنْ أَبِیهِ عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ یَعْقُوبَ بْنِ یَزِیدَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی حَمْزَةَ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ مَنْ تَکَهَّنَ أَوْ تُکُهِّنَ لَهُ فَقَدْ بَرِئَ مِنْ دِینِ مُحَمَّدٍ 📚خصال ج١ص١٩ ترجمه :امام صادق علیه السلام فرمود :کسی که از گذشته یا آینده یا از امر پنهان و پوشیده خبر دهد یا کسی که این کارها برای او انجام شود از دین محمد صلی الله علیه و آله بیزار است... عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ مَیْمُونٍ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِیسَی عَنْ شُعَیْبٍ الْعَقَرْقُوفِیِّ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ لَا بَأْسَ بِالرُّقَی مِنَ الْعَیْنِ وَ الْحُمَّی وَ الضِّرْسِ وَ کُلِّ ذَاتِ هَامَّةٍ لَهَا حُمَةٌ إِذَا عَلِمَ الرَّجُلُ مَا یَقُولُ لَا یُدْخِلْ فِی رُقْیَتِهِ وَ عُوذَتِهِ شَیْئاً لَا یَعْرِفُهُ 📚طب الأئمه ص۴٨ ترجمه :امام صادق علیه السلام فرمود :تعویذ (خواندن یا نوشتن دعای مخصوص) برای چشم زخم یا تب یا درد دندان یا صاحب نیش زهردار اشکالی ندارد در صورتی که شخص بداند چه می گوید و در تعویذ خود، چیزی که آن را نمی شناسد وارد نکند. بیان:اغلب دعا نویس ها اولا دعاهایی که می نویسند سند و مدرک ندارد و بدعت است و ثانیا شکل ها و کلمات نامفهوم در آن می آورند که این کار در حدیث فوق و احادیث دیگری مذمت شده است. یعنی تعویذ را انسان باید بفهمد که چه چیزی در آن هست. عَنْ جَعْفَرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَیْمُونٍ السَّعْدِیِّ عَنِ النَّضْرِ بْنِ سُوَیْدٍ عَنِ الْقَاسِمِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ إِنَّ کَثِیراً مِنَ التَّمَائِمِ شِرْکٌ 📚طب الأئمه ص۴٨ ترجمه :امام صادق علیه السلام فرمود :همانا بسیاری از تمیمه ها(مهره ها و نوشته هایی که برای تعویذ و حفظ و غیره به شخص آویزان می کنند ) شرک است. ✅مشاهده می شود که مراجعه به کاهن و منجم یعنی شخص خبر دهنده از گذشته یا آینده یا خبر دهنده از امر پنهان مانند مکان چیز دزدیده شده و غیره شدیدا مذمت شده است و اینکه گاهی اوقات حرف آنها درست از کار در می آید نشانه صحت امر آنها نیست همانطور که در روایات وارد شده است و نیز دستورات و دعاهایی که توصیه می کنند مبنای دینی ندارد و اکثرا نامفهوم است. همچنین کهانت و غیب گوئی تفاوتی ندارد که شخص بگوید از قرآن آن را به دست آوردم یا از اجنه به دست آوردم یا از راه دیگر آن را ادعا نماید. و خلاصه اینکه هیچ قسمت از کار اینها صحیح و شرعی نیست. آنچه امروزه به آن «باز کردن سر کتاب برای شخص» گفته می شود مشمول روایات فوق و احادیث فراوان دیگری است که شدیدا از مراجعه به آنها و تصدیق آنها نهی شده است. https://eitaa.com/antihalghe