🔴 تفکر نوین راه سلطه فکری بر افکار مردم دنیا:
جامعه جهانی امروز به دلیل دوری از آموزه های وحیانی و الهی دچار بحران های روحی و اجتماعی بسیاری شده است.مردم دنیا از وضع موجود خسته شده اند و با وجود تلاش های وسیع و همه جانبه نظام های لیبرال سرمایه داری برای دین زدایی،مردم، تشنه معنویت و باورهای فرا مادی هستند و به دنبال الگویی برای پاسخگویی به نیازها و حل بحران های روحی و روانی و اجتماعی و ... می گردند تا از این وضعیت آشفته رها شده و به آرامشی پایدار دست یابند.
ابرقدرت ها که وضع موجود،منافع آنها را تامین می کند برای سوار شدن بر این موج حقیقت یابی مردم جهان، به فکر چاره افتادند،چرا که بازگشت مردم به باورها و بینش های صحیح ادیان الهی چون اسلام که پاسخ مشخص و درستی به نیازهای انسان دارد،پایه های قدرت و نظام سرمایه داری را به تزلزل انداخته و این نظام پوشالی را به نابودی می کشاند.
لذا کانون های تفکر نظام لیبرال سرمایه داری برای به انحراف کشاندن این سیر تکاملی انسان و معنویت خواهی جهانی، اقدام به تاسیس کانون های تفکر و مراکز آینده پژوهی وابسته به خود ولی در ظاهر مستقل نموده و برای بیرون رفت از این بحران، راهبرد ارائه می دهند.
این کانون های تفکر و مراکز آینده پژوهی به فکر چاره اندیشی و ارایه مدل هایی از معنویت هستند که با مبانی و ارزش های آنان هماهنگ باشد،نظام لیبرال سرمایه داری اجازه نخواهد داد که الگوهای رقیب خصوصا اسلام،برای پاسخ به نیاز معنوی انسان معاصر رواج پیدا کند،بنابراین با هر نیرنگی سعی دارند رقبا را از صحنه خارج کنند و معنویتی جایگزین را با استفاده از پشتوانه های رسانه ای و تبلیغاتی خود در دنیا ترویج می کنند و پس از اشاعه آن،نهایت تلاش خود را برای حفظ و حمایت از آن به کار می برند.
این تفکرِ به ظاهر معنوی و انسانی، اما در باطن تفکرِبه زنجیر کشیدن باور انسان ها در جهت منافع غرب را ، "تفکر نوین " می نامیم،که جامعه شناسان و دین پژوهان غربی آن را "ادیان بدیل" "جنبش های نوپدید دینی " "ادیان جدید" می نامند.تفکر نوین با ادعای ناکارآمدی ادیان الهی سعی دارد این جریانات وابسته به خود را دین جدید معرفی کند که می تواند پاسخگوی تمام نیازهای انسان بوده وجایگزین ادیان توحیدی شود.
کسانی که این تفکر را رواج می دهند "رهبران تکاملی" یا "رهبران معنوی جهان" نامیده می شوند که به عنوان نمونه می توان از کن ویلبر،اروین لازلو،نیل دونالد والش،دیپاک چوپرا وباربارا مارکس هابارد و ... نام برد وبه بررسی آثار آنها پرداخت.
بسیاری از شخصیت های جنبش تفکر نوین به صورت سازمان یافته در اقصی نقاط دنیا با نسخه های بومی شده این تفکر برای جوامع هدف،از طریق سمینار،کتاب ها،سایت ها،رسانه ها و عضو گیری در مراکز معنوی،به ارایه این اندیشه پرداخته اند که با تطبیق اصول تفکر نوین برآموزه های عرفان حلقه می توان به این حقیقت رسید که عرفان حلقه نسخه ایرانی-اسلامی این تفکر است.
💠 جریان تفکرنوین یکی از اصلی ترین جریان های عرفانی کاذب فعال در کشور است که در قالب آثاری با رنگ و لعاب روانشناسی در حال ترویج است. این جریان از اواخر قرن 19 میلادی با ترکیب آموزه های مسیحی و هندویی، با قرائتی غربی و هماهنگ با ارزش های نظام سرمایه داری شکل گرفت.
🔴 یکی از برجسته ترین آثار تولید شده توسط جریان تفکر نوین کتاب "#راز" اثر "راندابِرن" است که به تشریح آموزه هایی انحرافی با عنوان "#قانون_جذب" می پردازد. نسخه های متعددی از این کتاب در کشور ما ترجمه و توزیع شده است که برخی از آنان تاکنون 50 بار تجدید چاپ شده است.😶
📚موسسه بهداشت معنوی در راستای تبیین و نقد این جریان تاکنونی آثاری را منتشر نموده که از جمله آنان می توان به موارد زیر اشاره نمود👇
نگاهی متفاوت به افکار نیل دونالد والش
https://eitaa.com/antihalghe
💠 این کتاب با محوریت تحلیل و نقد آموزه های دونالد والش، یکی از مهمترین جنبشهای عصر حاضر با عنوان «جنبش تفکر نوین» را مورد بررسی قرار می دهد. فعالیت گسترده رهبران این جنبش ها در سراسر دنیا و در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و دینی حکایت از حرکتی حساب شده و شبکه ای دارد. از همین رو بررسی افکار والش، بر اساس مانیفستی از یک حرکت جهانی سلطه گرایانه به منظور تسخیر عمیق ترین لایه های اعتقادی و ارزشی است که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است.
#نقد_عرفان_های_کاذب
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
https://eitaa.com/antihalghe
🔰جدیدترین توصیه رهبر انقلاب برای شناخت اولویتها
🌟باید با نهجالبلاغه مأنوس شوید
📌 دیدار رهبر انقلاب با هیأت دولت، معمولا جزو یکی از دیدارهای ثابت ایشان است که سالیان سال است که در ماه مبارک رمضان برگزار میشود. رسم همیشگی رهبر انقلاب در این دیدار آن است که در ابتدای آن، بخشهایی از #نهجالبلاغه را انتخاب کرده و دربارهی آن موارد و تذکراتی را ارائه میدهند.
↙️ نهجالبلاغهخوانی رهبر انقلاب البته مخصوص این دیدار خاص نبوده و در دیدارهای عمومیتر نیز فراخور بیانات خود، اشاراتی به این کتاب شریف داشتهاند. حتی از این بالاتر، در توصیهای به #جوانان چنین فرمودند که: «عزیزان با نهجالبلاغه انس پیدا کنید. نهجالبلاغه، خیلی بیدار کننده و هوشیار کننده و خیلی قابل تدبر است. در جلساتتان، با نهج البلاغه و کلمات امیرالمؤمنین(ع) انس پیدا کنید. اگر خدای متعال توفیق داد و یک قدم جلو رفتید، آن وقت با صحیفهی سجادیه - که علیالظاهر فقط کتاب دعاست؛ اما آن هم مثل نهجالبلاغه، کتاب درس و کتاب حکمت و کتاب عبرت و کتاب راهنمای زندگی سعادتمندانهی انسان است - انس بگیرید.»
⁉️ حال سؤال آن است که چرا رهبر انقلاب بر نهجالبلاغهخوانی اصرار دارند و همواره خواندن آن را (در کنار انس با قرآن) مخصوصا به جوانان توصیه میکنند؟
🔸اگر بپذیریم نقطهی آغازین "انحراف" یا "سقوط" انسانها، از انحراف یا التقاط فکری و معرفتی آنان سرچشمه میگیرد، نهجالبلاغه، "نظام باورها" و "ریشههای فکری" انسان را ترمیم و تصحیح میکند.
👈 چندماه پیش، در حاشیهی یکی از دیدارهای رهبر انقلاب با اهالی فرهنگ و هنر، ایشان در پاسخ به سؤال یکی از حضار که "چه کتابی بخوانیم که با توجه به راهبرد ائمه بتوانیم در تشخیص اولویتها دچار انحراف نشویم"، چنین فرمودند: «کتابی که - به قول شما- راهبرد ائمه را در هدایت مردم معین کرده باشد... من الان به ذهنم نمیرسد، منتها اگر شما میخواهید در این - باصطلاح- اولویتشناسی و اولویتیابی عمق پیدا کنید؛ با نهجالبلاغه اُنس پیدا کنید، نهجالبلاغه خیلی خوب است.
👈 الان واقعاً بنده بهعنوان مسئولی که در این جایگاه قرار دارم یکی از مشکلات اساسی خود من - من دارم واقعاً مشکل خودم را میگویم- در زمینهی بسیاری از این کارها ذهن [مسئولانی است که] مخاطبینم هستند یعنی آنهایی که با من همکارند که من از اینها میخواهم که مثلاً شما تولید ملی را پیش ببرید یا اقتصاد مقامتی را مثلاً فرض کنید که چه بکنید؛ من مشکل با ذهن اینها دارم. ببینید، اینکه ما میگوییم که به توان ملی، توان داخلی، آن اقتدار حقیقی داخلی تکیه کنید نه به بیرون و خب همه هم میگویند بله، منتها عمل نمیشود، چرا؟ چون مشکل ذهنی وجود دارد یعنی باور نیست.
👈 نهجالبلاغه خیلی راه باز میکند برای ما و خوشبختانه ترجمههای خوبی هم از نهجالبلاغه شده که میتوانید پیدا کنید. [آن را] با این نگاه بخوانید، با این نگاه که - به قول شما - اولویتها را بتوانید از آن دربیاورید. نهجالبلاغه خیلی خوب است، هم خطبهها خیلی خوب است و هم آن حکمتها خیلی خوب است، در نامهها هم خیلی چیزهای خوب هست. آدم دقیقاً در زمینهی باورها که من گفتم اولویت را پیدا کند، سعی کنید روی ذهنها اثر بگذارید، روی باورها اثر بگذارید.»
✳️ باری، فرصت سهماههی "بهار معنویت" (ماه رجب و شعبان و رمضان) فرصت مناسبی است برای جوانان مؤمن و انقلابی، که از آن استفاده کرده و خواندن نهجالبلاغه را در دستور کار قرار دهند. نهجالبلاغه، ریشهی باورهای انسان مؤمن و انقلابی است و جوانی که قرار است کار انقلاب را به پیش برد و فردای ایران را بسازد، چارهای ندارد جز آنکه ریشهی باورهای خود را هرچه بیشتر مستحکم کند، وگرنه در تندبادهای حوادث، خواهد لرزید، چنانکه در تاریخ اسلام و انقلاب برخی از دنیاطلبان لرزیدند.
#بصیرت_افزایی
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
https://eitaa.com/antihalghe
⛔️ پائولو در بیان اهداف الهیات مکتب خود خداوند را خطاکار، ظالم و بیحکمت معرفی میکند. وی خداوند را این گونه توصیف میکند تا بگوید: انسان معنوی هم میتواند چنین باشد. در اینجا به توصیف خداوند به این صفات از منظر وی میپردازیم:
🔺خدای خطاکار
👈خدایی که پائولو ترسیم میکند، خدایی بینقص و بی عیب نیست. خدای او، گاه اشتباه میکند و گاه بندگانش تاوان اشتباهات او را بر دوش میکشند.
👈 یکی از اشتباهات خدا در مکتب پائولو در داستان آفرینش بوده است:
ایزد زمان، پس از خلق گیتی هماهنگی آفرینش را یافت. اما کمبود بسیار مهمی را احساس کرد. یک همراه، که در این زیبایی با او سهیم شود. یک هزار سال برای آوردن پسری نیایش کرد.
آنگاه که ایزد زمان به تمنای دلش دست یافت، پشیمان شد؛ زیرا دریافت تعادل جهان بسیار ناپایدار شده است. اما دیگر دیر شده بود و پسرش در راه بود. پشیمانیاش تنها به یک نتیجه انجامیده، پسر دیگری نیز در زهدانش پدید آمد. اسطوره میگوید: از نیایش آغازین خدای زمان، نیکی پدید آمد و از پشیمانیاش بدی.6
👈در داستان «شیطان و دوشیزه پریم»، وقتی خارجی با ندای درونش گفتگو میکند تا علت و منشأیی برای شرّ بیابد، ندای درونش به او میگوید: «تلاش برای کشف دلیل وجودیات بیفایده است. اگر توضیحی میخواهی میتوانی به خودت بگویی من روشی هستم که خدا برای تنبیه خودش یافته است؛ تنبیه خودش به خاطر اینکه در یک لحظه غفلت، تصمیم گرفت جهان را خلق کند.»
⚠️ هدف از ترسیم چنین خدایی، که اشتباه میکند، این است که به انسان در راه معنویت القاء شود: خداوند هم اشتباه میکند. از اینرو، او نباید نگران اشتباهات خود باشد. انسان در مناجاتش با خداوند میتواند بگوید: خدایا اگر فهرست گناهان مرا به گناهان خودت مقایسه کنی، میبینی که تو به من بدهکاری. اما امروز روز آمرزش است. پس بخشش خود را نثارم کن و من نیز تو را میبخشم، تا همچنان در کنار هم حرکت کنیم.‼️
#نقد_عرفان_های_کاذب
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
https://eitaa.com/antihalghe
⭕️سیاستهای ما در مقابل #فرقه_ها
🔰برای مقابله مؤثر با فرقههای انحرافی، سیاستهای مختلفی را میتوان لحاظ نمود که لازمه آن همکاری تمام یاشخاص –حقیقی و حقوقی- و متولیان امر، همچنین آحاد جامعه می باشد. برخی سیاستهای پیشنهادی (از نگاه کارشناسان) را می توان به شرح ذیل بیان کرد:
1⃣ گرفتن بسترهای حساس از حریف زننده
2⃣ پاسخ دادن به شبهات های اجتماعی و مبارزه با فقر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی
3⃣ ارتقای سطح آگاهی
4⃣ رفع آسیبها و نقاط آسیبرسان و ضربه
5⃣ همکاری و هماهنگی حوزه های متولی امر(اعم از فرهنگی، امنیتی، سیاسی و...) در مقابله با فرقهها
6⃣ اطلاعرسانی و آگاهیبخشی در خصوص پشتپرده و باورهای باطل فرقهها، بهویژه در مدارس و دانشگاه ها(آموزش استانداردهای فرقهای، همان طور که در کشورهای غربی نیز آموزش داده میشود)
7⃣ نقد کتب و آموزه های فرقهای. مانند عرفا واره های سرخپوستی یا آنچه در قالب ورزش نفوذ کرده و با عناوینی چون یوگا و ریلکسیشن، ترویج داده میشود.
8⃣ ارتقای اقدامات در حوزه ایجابی؛ عرضه عرفان اصیل برمبنای اصول و مبانی اسلام ناب محمدی(ص) و الگوهای عرفانی در جامعه.
✅ با عملیاتی کردن این سیاست ها می توان به تقابلی مؤثر در برابر این هجمه خاموش و خزنده، دست یافت.
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
https://eitaa.com/antihalghe
💠 باورهای انحرافی درباره معاد و زندگی پس از مرگ!!!
🔸یوم المجادله:
طاهری در توصیف مراحل قیامت به مقطعی به نام مجادله اشاره می کند که انسان هایی که با خود دانش کمال را به همراه نیاورده اند در آن مقطع شروع به محاکمه خدا می کنند:
⬅️ " افراد زيادي براي زندگي در مقطع قيامت آگاهي و آمادگي ندارند و اين باعث ميشود تصوير مبهم و ناآشنايي از اين مرحله مشاهده کنند و يا برخي از آنان ، مانند نابينايان و ناشنوايان به دنبال نوري و صدايي براي برخورداري از امکانات زندگي در اين وضعيت فرا مکان و فرا زمان بگردند و در حسرت ناتواني ، آشفتهحال باشند. آنها از وضعيت قبل از قيامت (زندگي در مقاطع زمانمند) دانش کمال مناسبي با خود به همراه نياوردهاند تا بتوانند با شرايط جديد همراه و هماهنگ باشند و اين موضوع آنها را آزار ميدهد.به همين دليل ، شروع به اعتراض ميکنند.اعتراض آنها براين اساس است که طرح خلقت الهي را ناعادلانه ميد انند و همهي طرحهاي زيرمجموعهي آن را نامناسب و بيفايده تلقي ميکنند. بنابراين ، در قالب سؤالاتي به محاکمهي خد اوند ميپرد ازند. اين محاکمه عامل ديگري هم دارد که آن را به اوج ميرساند.آنها با عظمت «نفس واحد» مواجه شدهاند و از هم گريختهاند. بنابراين ، خود را در معرض اين سؤال ميبينند که چرا وحدت و پيوستگي با يکديگر را از دست داده و جلوهي حقيقي آدم را در هم شکستهاند. اين موضوع باعث ميشود که براي توجيه خود، با شدت بيشتري محاکمه را ادامه دهند و نسبت به فلسفهي خلقت اعتراض کنند.در اين وضعيت انسان قصد دارد ديگران را مقصر معرفي کند و با سؤالات و توجيهاتي عدالت خداوند را نسبت به خود منکر شود. او اين بي عدالتي را عامل زيان خود و نشانهي عدم صلاحيت دادگاه قيامت ميداند. بنابراين ، توجيه و دفاع از خود را آغاز ميکند."(انسان و معرفت ص 253)
طاهری با این توجیهات خلاف نص صریح قرآن، به انسان قدرتی می دهد که خدا را به محاکمه می کشد در حالی که خداوند می فرماید به زبان ها مهر می نهیم و اعضاء انسان ها به اعمالشان شهادت می دهند:
سوره النور
يَوْمَ تَشْهَدُ عَلَيْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ
روزى كه زبانشان و دستهايشان و پاهايشان به زيانشان بر كارهايى كه مىكردهاند شهادت دهند. (24)
سوره يس
الْيَوْمَ نَخْتِمُ عَلَى أَفْوَاهِهِمْ وَتُكَلِّمُنَا أَيْدِيهِمْ وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ [65] امروز بر دهانهايشان مهر مىنهيم. و دستهايشان با ما سخن خواهند گفت و پاهايشان شهادت خواهند داد كه چه مىكردهاند. (65)
نکته دیگر این است که در کلاس های حلقه به افراد القاء می شود این است که دانش کمال که انسان باید همراه خود ببرد تا آمادگی قیامت را داشته باشد فقط در کلاس های حلقه به دست میآید و منظور از آن آموزه های حلقه است.
♦️ برزخ:
طاهری توصیفی از برزخ بیان می کند که با آموزه های دینی مغایر است،او می گوید انسان پس از مرگ با کالبد ذهنی خود وارد برزخ اول می شود و در آنجا رب انسان، از طریق روح هادی انسان را به سمت خود فرا می خواند اما وابستگیهای انسان او را به سمت عقب می کشد و اجازه انتقال او به جهان دیگر را نمی دهد( انسان و معرفت ص 247)
🔰طاهری در این مورد ادعا می کند کسانی که از دانش کمال بهره ی لازم ندارند به پیش رفتن تمایل نشان نمی دهند و با میل به بازگشت در جا زدن را ترجیح می دهند.(انسان و معرفت ص 247)
💢نکته قابل توجه اینجاست که طاهری برزخ را محل بازنگری و جبران می داند:
" برزخ ، علاوه بر صحنهي آزمايش ، «فرصت بازنگري و جبران » نيز محسوب ميشود. عدهاي که در اثر عدم تعالي ، سرگردان يا سر سپردهي وابستگيهاي خود هستند، مانند مردوديهاي يک آزمون که ميتوانند در آزمون تجديدي شرکت کنند، هر لحظه فرصت جديدي براي جبران دارند کمترين جبران ناآگاهي آنها در برزخ در همین حد است که بتوانند از ان خارج شوند."‼️( انسان و معرفت ص248)
⭕️ طاهری برای بعد از مرگ،تولدها،مرگ ها و برزخ های متوالی را در نظر می گیرد:
🔸" اگر بخواهيم مراحل زندگي پس از مرگ را بررسي کنيم ، ابتدا بايد به اين نکات توجه داشته باشيم :
١- اين قانون بر همهي مراحل معاد حاکم است که تولد، آغاز هر زندگي و مرگ ، پايان آن است و وقتي مرگ اتفاق ميافتد، آدمي وارد برزخ ميشود و مرحلهي برزخ ، تا تولد دوباره ادامه دارد. در حقيقت ، همواره هر مرگي به منزلهي يک تولد است و نميتوان مرگ و تولد را از هم جد کرد. اما براي سادگي فهم ، در اين جا مرگ و تولدي که منجر به ورود به برزخ ميشود، «مرگ » ناميده شده و به مرگ و تولدي که آغاز زندگي غير برزخي است ، «تولد» گفته شده است . در ضمن ، در اين جا منظور از برزخ ،به عنوان زنجيرهاي از زندگيها و برزخها شناخته ميشود.
2- اطلاع دقيقي از تعداد اين مراحل وجود ندارد.
3- در هر زندگي فقط حرکت به سمت جلو امکانپذير است و به اين دليل که خاطرهاي از مقطع قبل وجود ندارد، توجهي نميشود؛ اما در برزخ ، به دليل اينکه امکان توجه به عقب وجود دارد، در بسياري از موارد، حرکت رو به جلو به تعويق ميافتد."(انسان و معرفت ص 120)
♻️ در آموزه های دینی به عالمى كه ميان دنيا و عالم آخرت (قیامت کبری) قرار گرفته،" برزخ" گفته میشود که ازآن به عالم ارواح یا عالم قبر هم تعبیر شده است که در آن نه امکان جبران خطاها و نه امکان بازگشت و یا توقف وجود ندارد.
در قرآن صریحا امکان جبران نفی می شود و تنها فرصت عمل صالح در دنیا و قبل از مرگ است:
سوره المؤمنون
حَتَّى إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ [99]
چون يكيشان را مرگ فرارسد، گويد: اى پروردگار من، مرا بازگردان. (99)
لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ كَلَّا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ [100]
شايد، كارهاى شايستهاى را كه ترك كرده بودم به جاى آورم. هرگز. اين سخنى است كه او مىگويد و پشت سرشان تا روز قيامت مانعى است كه بازگشت نتوانند. (100)
#نقد_عرفان_های_کاذب
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
https://eitaa.com/antihalghe
📚 نقد جامعِ بزرگترین کتاب قرآن ستیزان که بر ضد قرآن نوشتند (کتاب نقد قرآن، اثر آقای سها)
🔸تمام شبهات موجود در کتابش پاسخ داده شده است...
https://eitaa.com/antihalghe
👇👇👇