eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
232 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️سیاست‌های ما در مقابل 🔰برای مقابله مؤثر با فرقه‌های انحرافی، سیاست‌های مختلفی را می‌توان لحاظ نمود که لازمه آن همکاری تمام یاشخاص –حقیقی و حقوقی- و متولیان امر، همچنین آحاد جامعه می باشد. برخی سیاست‌های پیشنهادی (از نگاه کارشناسان) را می توان به شرح ذیل بیان کرد: 1⃣ گرفتن بسترهای حساس از حریف زننده 2⃣ پاسخ دادن به شبهات های اجتماعی و مبارزه با فقر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی 3⃣ ارتقای سطح آگاهی 4⃣ رفع آسیب‌ها و نقاط آسیب‌رسان و ضربه 5⃣ همکاری و هماهنگی حوزه های متولی امر(اعم از فرهنگی، امنیتی، سیاسی و...) در مقابله با فرقه‌ها 6⃣ اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در خصوص پشت‌پرده و باورهای باطل فرقه‌ها، به‌ویژه در مدارس و دانشگاه ها(آموزش استانداردهای فرقه‌ای، همان طور که در کشورهای غربی نیز آموزش داده می‌شود) 7⃣ نقد کتب و آموزه های فرقه‌ای. مانند عرفا واره های سرخپوستی یا آنچه در قالب ورزش نفوذ کرده و با عناوینی چون یوگا و ریلکسیشن، ترویج داده می‌شود. 8⃣ ارتقای اقدامات در حوزه ایجابی؛ عرضه عرفان اصیل برمبنای اصول و مبانی اسلام ناب محمدی(ص) و الگوهای عرفانی در جامعه. ✅ با عملیاتی کردن این سیاست ها می توان به تقابلی مؤثر در برابر این هجمه خاموش و خزنده، دست یافت. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
💠 باورهای انحرافی درباره معاد و زندگی پس از مرگ!!! 🔸یوم المجادله: طاهری در توصیف مراحل قیامت به مقطعی به نام مجادله اشاره می کند که انسان هایی که با خود دانش کمال را به همراه نیاورده اند در آن مقطع شروع به محاکمه خدا می کنند: ⬅️ " افراد زيادي براي زندگي در مقطع قيامت آگاهي و آمادگي ندارند و اين باعث مي‌شود تصوير مبهم و ناآشنايي از اين مرحله مشاهده کنند و يا برخي از آنان ، مانند نابينايان و ناشنوايان به دنبال نوري و صدايي براي برخورداري از امکانات زندگي در اين وضعيت فرا ‌مکان و فرا ‌زمان بگردند و در حسرت ناتواني ، آشفته‌حال باشند. آن‌ها از وضعيت قبل از قيامت (زندگي در مقاطع زمانمند) دانش کمال مناسبي با خود به همراه نياورده‌اند تا بتوانند با شرايط جديد همراه و هماهنگ باشند و اين موضوع آن‌ها را آزار مي‌دهد.به همين دليل ، شروع به اعتراض مي‌کنند.اعتراض آن‌ها براين اساس است که طرح خلقت الهي را ناعادلانه مي‌د انند و همه‌ي طرح‌هاي زيرمجموعه‌ي آن را نامناسب و بي‌فايده تلقي مي‌کنند. بنابراين ، در قالب سؤالاتي به محاکمه‌ي خد اوند مي‌پرد ازند. اين محاکمه عامل ديگري هم دارد که آن را به اوج مي‌رساند.آن‌ها با عظمت «نفس واحد» مواجه شده‌اند و از هم گريخته‌اند. بنابراين ، خود را در معرض اين سؤال مي‌بينند که چرا وحدت و پيوستگي با يکديگر را از دست داده و جلوه‌ي حقيقي آدم را در هم شکسته‌اند. اين موضوع باعث مي‌شود که براي توجيه خود، با شدت بيشتري محاکمه را ادامه دهند و نسبت به فلسفه‌ي خلقت اعتراض کنند.در اين وضعيت انسان قصد دارد ديگران را مقصر معرفي کند و با سؤالات و توجيهاتي عدالت خداوند را نسبت به خود منکر شود. او اين بي عدالتي را عامل زيان خود و نشانه‌ي عدم صلاحيت دادگاه قيامت مي‌داند. بنابراين ، توجيه و دفاع از خود را آغاز مي‌کند."(انسان و معرفت ص 253)
طاهری با این توجیهات خلاف نص صریح قرآن، به انسان قدرتی می دهد که خدا را به محاکمه می کشد در حالی که خداوند می فرماید به زبان ها مهر می نهیم و اعضاء انسان ها به اعمالشان شهادت می دهند: سوره النور يَوْمَ تَشْهَدُ عَلَيْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ روزى كه زبانشان و دستهايشان و پاهايشان به زيانشان بر كارهايى كه مى‌كرده‌اند شهادت دهند. (24) سوره يس الْيَوْمَ نَخْتِمُ عَلَى أَفْوَاهِهِمْ وَتُكَلِّمُنَا أَيْدِيهِمْ وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ [65] امروز بر دهانهايشان مهر مى‌نهيم. و دستهايشان با ما سخن خواهند گفت و پاهايشان شهادت خواهند داد كه چه مى‌كرده‌اند. (65)
نکته دیگر این است که در کلاس های حلقه به افراد القاء می شود این است که دانش کمال که انسان باید همراه خود ببرد تا آمادگی قیامت را داشته باشد فقط در کلاس های حلقه به دست میآید و منظور از آن آموزه های حلقه است.
♦️ برزخ: طاهری توصیفی از برزخ بیان می کند که با آموزه های دینی مغایر است،او می گوید انسان پس از مرگ با کالبد ذهنی خود وارد برزخ اول می شود و در آنجا رب انسان، از طریق روح هادی انسان را به سمت خود فرا می خواند اما وابستگیهای انسان او را به سمت عقب می کشد و اجازه انتقال او به جهان دیگر را نمی دهد( انسان و معرفت ص 247) 🔰طاهری در این مورد ادعا می کند کسانی که از دانش کمال بهره ی لازم ندارند به پیش رفتن تمایل نشان نمی دهند و با میل به بازگشت در جا زدن را ترجیح می دهند.(انسان و معرفت ص 247)
💢نکته قابل توجه اینجاست که طاهری برزخ را محل بازنگری و جبران می داند: " برزخ ، علاوه بر صحنه‌ي آزمايش ، «فرصت بازنگري و جبران » نيز محسوب مي‌شود. عده‌اي که در اثر عدم تعالي ، سرگردان يا سر سپرده‌ي وابستگي‌هاي خود هستند، مانند مردودي‌هاي يک آزمون که مي‌توانند در آزمون تجديدي شرکت کنند، هر لحظه فرصت جديدي براي جبران دارند کمترين جبران ناآگاهي آن‌ها در برزخ در همین حد است که بتوانند از ان خارج شوند."‼️( انسان و معرفت ص248)
⭕️ طاهری برای بعد از مرگ،تولدها،مرگ ها و برزخ های متوالی را در نظر می گیرد: 🔸" اگر بخواهيم مراحل زندگي پس از مرگ را بررسي کنيم ، ابتدا بايد به اين نکات توجه داشته باشيم : ١- اين قانون بر همه‌ي مراحل معاد حاکم است که تولد، آغاز هر زندگي و مرگ ، پايان آن است و وقتي مرگ اتفاق مي‌افتد، آدمي وارد برزخ مي‌شود و مرحله‌ي برزخ ، تا تولد دوباره ادامه دارد. در حقيقت ، همواره هر مرگي به منزله‌ي يک تولد است و نمي‌توان مرگ و تولد را از هم جد کرد. اما براي سادگي فهم ، در اين جا مرگ و تولدي که منجر به ورود به برزخ مي‌شود، «مرگ » ناميده شده و به مرگ و تولدي که آغاز زندگي غير برزخي است ، «تولد» گفته شده است . در ضمن ، در اين جا منظور از برزخ ،به عنوان زنجيره‌اي از زندگي‌ها و برزخ‌ها شناخته مي‌شود. 2- اطلاع دقيقي از تعداد اين مراحل وجود ندارد. 3- در هر زندگي فقط حرکت به سمت جلو امکان‌پذير است و به اين دليل که خاطره‌اي از مقطع قبل وجود ندارد، توجهي نمي‌شود؛ اما در برزخ ، به دليل اين‌که امکان توجه به عقب وجود دارد، در بسياري از موارد، حرکت رو به جلو به تعويق مي‌افتد."(انسان و معرفت ص 120)
♻️ در آموزه های دینی به عالمى كه ميان دنيا و عالم آخرت (قیامت کبری) قرار گرفته،" برزخ" گفته میشود که ازآن به عالم ارواح یا عالم قبر هم تعبیر شده است که در آن نه امکان جبران خطاها و نه امکان بازگشت و یا توقف وجود ندارد. در قرآن صریحا امکان جبران نفی می شود و تنها فرصت عمل صالح در دنیا و قبل از مرگ است: سوره المؤمنون حَتَّى إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ [99] چون يكيشان را مرگ فرارسد، گويد: اى پروردگار من، مرا بازگردان. (99) لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ كَلَّا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ [100] شايد، كارهاى شايسته‌اى را كه ترك كرده بودم به جاى آورم. هرگز. اين سخنى است كه او مى‌گويد و پشت سرشان تا روز قيامت مانعى است كه بازگشت نتوانند. (100) 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
📚 نقد جامعِ بزرگترین کتاب قرآن ستیزان که بر ضد قرآن نوشتند (کتاب نقد قرآن، اثر آقای سها) 🔸تمام شبهات موجود در کتابش پاسخ داده شده است... https://eitaa.com/antihalghe 👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تاریخچه و معرفی اجمالی فرقه احمدالحسن(دجال بصره،فرقه یمانی) فرقه انحرافی احمد الحسن، یکی از قطعات پازلی است که غرب جهت مبارزه با مراجع تقلید شیعه، آن را به تصویر کشیده است. تصویری که هر کدام از قطعات آن، فرقه ای انحرافی بوده و مردم را به سمت خود دعوت می کنند. می توان به طور خلاصه، پازل نام برده را چنین تشریح کرد که این پازل، بر آمده از چهار قطعه اصلی می باشد که عبارتند از: شیخیه، بابیت، بهائیت و احمدالحسن. فرقه احمدالحسن، که به نام سرکرده آن نام گذاری شده است، فرقه منحرفی است که اخیرا، پیروان آن به عنوان انصار امام مهدی ع؛ درحال تبلیغ و بیعت گرفتن از مردم از طریق اینترنت و انواع مسنجر ها هستند. این جریان که تحت عنوان «احمدالحسن الیمانی وصی و فرستاده امام زمان علیه السلام » در اواخر سالهای حاکمیت صدام بروز کرد، پس از سقوط او، با کمک برخی از باقیمانده های رژیم بعث تشکیلات وسیعی را در مناطقی همچون نجف، کربلا، ناصریه وبصره به راه انداختند. مؤسس این جریان، شخصی به نام احمد اسماعیل گاطع از قبیله صیامر است که بعدها نام خود را به احمدالحسن تغییر داد. وی درحدود سال ۱۹۷۳میلادی درمنطقه ای بنام هویر از توابع زبیر از استان بصره متولد شده و درسال ۱۹۹۹میلادی از دانشکده مهندسی نجف فارغ التحصیل شد. وی مدت بسیار اندکی در کلاس های حوزه شهید سید محمد صدر شرکت کرد. آنچه در این جریان خودنمایی می کند، بینش تکفیری نسبت به بزرگان شیعه است. بطوری که به نظر می رسد تمامی منابع این جریان، در این مسأله سرمایه گذاری شده و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ چیزی دریغ نمی نمایند. البته بر اهل علم پوشیده نیست که مهم ترین ابزار تبلیغی این جریان، تحکم بر علیه مقدسات شیعه بوده و با استفاده از مغالطه های فنی، برخی از افراد کم سواد دینی را به انحراف می کشانند. این فرد تا کنون با بیش از 53 ادعای واهی، رکورددار مدعیان مهدویت بوده و خود را امام سیزدهم شیعیان نامیده است. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
✅خلاصه مشخصات فرقه يماني 🔯 ١- رهبر فرقه احمد اسماعيل گاطع الهمبوشي 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔯٢- مقراصلي فرقه عراق 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔯٣-انشعابات هفت شاخه دشمن هم ١- احلاس ٢- رايات سود(باظهور امام چهاردهم بعد از احمد ٣- جيش الغضب٤- زليخا ٥- مكتب (شاخه كهندل)٦- مكتب شاخه فتقيه٧- احمد اسماعيل تلگرامي 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔯٤- محل هدايت فرقه صفحه ايي در فيس بوك مارك زوكر برگ يهودي كه اعضاي فرقه معتقدند اين صفحه معصوم واز خطا وهك بدور است 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔯٥- حمايت امور مالي اين فرقه از امارات پشتيباني ميشود. (فيلم شورش انها براي كشتن مراجع سال٢٠٠٨ واعترافات سران دستگير شده درنت موجود است) 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔯٦- استراتژي فرقه جمع كردن ده هزاروسيصد وسيزده نفر يار براي حمايت قيام احمد اسماعيل گاطع همبوشي كه براي كشتن فقها و علماي اخرالزمان قيام ميكند . وكساني كه گرد ضريح امام علي ع ميگردند و كساني كه تظاهر به عزاداري امام حسين ميكنند را خواهد کشت.(تعبيرات رهبر اين فرقه است ظاهرا فقط يهود و امريكا مصون هستند واين موارد مهمتر از بقيه ميباشد). 🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹 🔯٧-اعضاء عمدتا بصورت مخفي با سياست مخالفت با جمهوري اسلامي ومردم شيعه عراق(تعبير رهبر فرقه)مشغول يارگيري هستند. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
اگر دیدی با حیوانات و تزویج میکنند؛ منتظرآمدن ما باشید.😔😱 (امام صادق علیه السلام بحارالانوار ج52ص204) https://eitaa.com/antihalghe 👇👇👇
⚠️نابسامانی های جامعه عامل ایجاد در طول تاریخ بسیار دیده شده است که درست در زمانی که رشته های از هم گسسته می شود، خود انتصابی فرقه ها، به سادگی پیروان را عضوگیری می کنند. در عصری که جامعه از ساختاری منسجم و حس نیرومندی برخوردار است، تنها معدودی از افراد جذب فرقه ها می شوند. شهروندان دراین شرایط راه های مورد انتظارشان را درک می کنند و اغلب اعضای جامعه رفتار قابل قبولی را می شناسند و می پذیرند. اما در مقابل وقتی بخشی از جامعه نمی تواند ببیند که در کجا قرار دارد و قوانین کدامند، یا این که نمی داند در خصوص پاسخ به پرسش های بزرگ زندگی روی چه موضوعاتی توافق شده است، رهبران همیشه حاضر بالقوه فرقه هاف مانند یک بیماری خفته اوضاع را به دست گرفته پیروان را به دنبال اهداف خود می کشانند. ها همیشه ادعا می کنند که یا دسترسی به علوم باستانی دارند که فقط آنها به تهایی به آن دست یافته اند یا علوم نوینی دارند که تنها آنها کشف نموده اند و یا ترکیبی از این دو. در جامعه ایران با وجود مشکلات فراوان و ، و وجود تعاریف غلط و نادرست از دین، زمینه مناسبی برای رشد فرقه ها و ایجاد شده است. هر روز از گوشه و کنار این کشور اخباری از سر برآوردن فرقه یا جریان معنوی خاصی سر برآورده و مردم را به سمت خود دعوت می کند، یک روز از جریان انحرافی می شنویم و روزی دیگر از ، گاهی کلاس های موفقیت مردم را به سوی خود دعوت می کنند و گاهی رازگونه عرفانی. در زمانه ای که هر دم کسی ادعایی می کند، دوره بیشتر خود را می نمایاند و امید به ظهور بسیار زیاد می شود. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
🔴 قانون جذب ✍نظریه راز یا قانون جذب،که یک نظریه غیرعلمی و فاقد ویژگی های بنیادین مورد نیاز نظریات علمی است، با وجود سروصداهای فراوانی که اطراف این نظریه می شود و مدعیان آن برای علمی ساختنش حتی به دنیای آماری فیزیک کوآنتوم هم متوسل می شوند اما در کل یک نظریه غیرعلمی،ابطال ناپذیر و فریبنده است که در عمل نیز فاقد کارآمدی و اثر بخشی واقعی است و در اغلب اوقات باعث بروز اختلالات روانی حاد در قربانی خود می گردد. 👈این نظریه به دلیل تبلیغات بالایی که انجام شده با مقبولیت و محبوبیت زیادی در سطح جهان به خصوص بین نسل جوان روبه رو شد. 👈این نظریه از جمله نظریاتی است که به اسم«ایده های تخدیری» مشهور هستند و شبیه مواد مخدر عمل می کنند و با بیرون کشیدن فرد از دل مشکلات و رنج های زندگی و ایجاد فضای توهمی و مجازی و غیرواقعی بهشت گونه،کاری می کند که شخص بدون اینکه تلاش برای حل مشکلات را ضروری بداند،احساس کند که نیرویی پنهان و نامریی هوای او را دارد و کارها را در غیاب او برایش انجام می دهد. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
📹 حقایقی از احمدالحسن دجال بصره که نمی دانید‼️ 🎙آیت الله حسینی قزوینی 👇👇👇 https://eitaa.com/antihalghe
🔺معنویت کاذب وین دایر‼️ ❓کدام عرفان؟(قسمت اول) 👁🗨نقد و بررسی کتاب «درمان با عرفان»، نوشته «وین دایر» ✍سراسر نوشته‌های دایر، از جمله کتاب «درمان با عرفان»(که به عنوان یکی از ‌پرفروش‌ترین کتاب‌ها در امریکا مطرح شده) اشاره به حوادث و وقایعی با مضمون کشف و شهود می‌باشد که دایر مدعی است در زندگي‌ شخصی‌اش آن‌ها را تجربه کرده‌. این کتاب -نیز همچون دیگر آثار وی- مکتوبِ سخنرانی‌های اوست و بیشتر به خطابه‌ای مطول شباهت دارد تا کتابی مستدل و دارای پشتوانه عقلی، علمی و یا نقلی. 👈دایر برخلاف اغلب نویسندگان حوزه موفقیت که دیدگاهی خنثی یا حتی منفی نسبت به وجود خداوند و هدفمند بودن هستی دارند، به وجود خالق مطلق و پوچ نبودن هستی اعتقاد داشته و در آثار خود ازجمله کتاب اخیر، فصولی را به این امر اختصاص داده تا مخاطبِ –به ویژه غربی- خود را متقاعد سازد که خالقی قدرتمند، او را آفریده و رسالتی نیز بر عهده دارد و زندگی‌اش پوچ و بی‌هدف نیست. ↙️اشاره به سجایای اخلاقی و ابعاد الهی وجود انسانی(مانند عشق، سعادت، کمال و...) و تشویق به آن‌ها، شکرگزاری و سپاس به درگاه خداوند، قناعت و ساده‌زیستی، گذشت و ایثار، عدم قضاوت دیگران، خدمت به همنوع، راز و نیاز با خالق و...، ازجمله ویژگی‌های متمایزساز معنویت دایر است. منتها هر یک از این ویژگی‌ها که باید آن‌ها را اخذشده از فرهنگ و برخی آیین‌های شرقی دانست، از مجرای دیدگاه خاص او تبلیغ و تشویق گردیده‌ و فاقد نظام منسجم اخلاقی توصیه‌شده در ادیان آسمانی و توحیدی، به‌ویژه دین مبین اسلام می‌باشد. به‌گونه‌ای که دایر بعضی جاها با سخنان خود، عملاً برخی از این شاخص‌ها را زیر پا نهاده و بدان پایبند نبوده‌است. برای نمونه می‌توان به قناعت و ساده‌زیستی اشاره کرد. 👈دایر در جای‌جای سخنانش ضمن نقد اندیشه‌ مادی‌گرایانه فرهنگ غربی و تفکرات ثروت‌اندوزانه حاکم بر آن، مخاطبان را به ساده‌زیستی و زندگی همراه با قناعت تشویق کرده و برای اقناع مخاطب، مصادیقی از این ساده‌زیستی‌ و تلاش‌ برای آن را در زندگی شخصی‌اش به عنوان شاهد مثال ذکر می‌کند اما هر جا لازم باشد به اقتضای موضوع، از بیان مصادیقی دیگر در باب موفقیت‌های مادی و تلاش‌هایش برای کسب درآمد بیشتر اِبایی ندارد. مواردی چون تلاش برای حضور در شبکه‌های تلویزیونی تا سفر به نقاط مختلف امریکا و دنیا به منظور تبلیغ کتاب‌هایش. ضمن اینکه در سراسر کتاب درمان با عرفان -واغلب کتاب‌هایش- به تبلیغ ضمنی دیگر آثار خود نیز پرداخته و مخاطب را به مطالعه آن‌ها و گوش دادن به سخنرانی‌هایش تشویق می‌کند. البته نفس تلاش برای کار و کسب درآمد، مذموم نیست اما استفاده از یک تریبون برای تبلیغ غیرمستقیم و در عین‌حال ادعای ساده‌زیستی و قناعت‌پیشگی داشتن، ناسازگار می‌نماید. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
🔵چرا رهبری اینقدر به آینده امیدوارند؟ 🔻دلداری جالب امیر المومنین علیه السلام به مالک اشتر👇👇 https://eitaa.com/antihalghe
👹آلیستر کرولی پدر شیطان گرایی معاصر https://eitaa.com/antihalghe