﷽
🍃كَيفَ يُفرَحُ بِعُمُرٍ تَنقُصُهُ السّاعاتُ؟
به عمرى كه گذر زمان از آن می کاهد، چگونه می توان دلشاد بود؟🍃
❤️ #امام_علی_علیه_السلام
📚 #غررالحكم_حدیث6983
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه
حجاب قانون تبعیض آمیز است و ما زیر بار قوانین نمی رویم تبعیض چه دینی باشد چه اجتماعی چه اقتصادی و ... برای ما فرقی نمی کند.
❇️پاسخ
@Antishobheh
🔹 تبعیض یعنی چه؟ مسلما به معنای تفاوت نیست. تبعیض یعنی ترجیح یک نفر بر دیگری در شرایط مساوی یا در شرایطی که فرد ترجیح داده شده، پایین تر باشد. بنابراین تفاوت قانون را نمی توان #تبعیض نامید. اگر اینطور باشد، خدمت سربازی را هم باید تبعیض نامید، لزوم نفقه که بر مردان واجب هم تبعیض است، یا مرخصی زایمان هم تبعیض است، مردان هم باید مرخصی زایمان داشته باشند!!!‼️
🔹 اما در مورد مخالفت عدهای اندک با قانون حجاب هم بارها گفته ایم که صرفنظر از حکم الهی حجاب، طبق قواعد #دموکراسی هم احترام #حجاب لازم است. چون اکثر مردم با رأی به قانون اساسی خواستار اجرای دستورات اسلام هستند.
🔹اینکه عده قلیلی ( که سعی می کنند با هیاهو و به کمک ماهواره و شبکه های اجتماعی، القاء کنند که زیادند ) به هر دلیلی قانون شکنی کنند، نه عقل سلیم اجازه می دهد ونه در هیچ جای دنیا چنین چیزی مجاز است.
☑️مخصوصا اینکه سردمداران اینگونه حرمت شکنی ها بارها صریح و غیر صریح ابراز کرده اند حجاب بهانه است، بلکه هدف اصلی مبارزه با نظام، اسلام و ارزشهای اسلامی است.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️ شبهه:
آگاهانه بمیریم:
چگونه رواست شیعه مولا علی از ناصبیان فلسطین حمایت نماید!!!!!
❇️پاسخ
@Antishobheh
دشمنان اسلام برای تفرقه افکندن بین مسلمان ها از هر وسیله ای کمک می گیرند تا شاید از این راه بتوانند بدون هیچ مانع و مشکلی آنها را استعمار نمایند؛ از جمله برای تفرقه بین شیعه و سنی، شیعه را نزد اهل سنت، رافضی و آنان را نزد #شیعه، ناصبی معرفی کنند.
ما معتقد نیستیم که هیچ ناصبی در فلسطین و یا حتی در کشور خودمان وجود ندارد، بلکه معتقدیم که شواهدی وجود دارد که اکثر قریب به اتفاق فلسطینیان را نمی توان دشمن اهل بیت به شمار آورد.
☑️و اگر ناصبی بودن مساجد را اینگونه که در ذیل امده نامگذاری نمیکردند :
1. مسجدی به نام "الامام علی بن ابی طالب"، واقع در نابلس.
2. مسجد فاطمه الزهرا، واقع در جنوب طولکرم.
3. مسجد "الحسین بن علی" واقع در #غزه و نیز در الخلیل !
و ... .
در راستای اثبات عدم ناصبی بودن فلسطینیان به گفتار استاد شهید ایت الله مطهری متوسل میشویم.
♨️استاد مطهری (ره) می گوید: "یک وقتی شایع بود و شاید هنوز هم در میان بعضی ها شایع است، یک وقتی دیدم یک کسی میگفت: این فلسطینی ها ناصبی هستند. ناصبی؛ یعنی دشمن علی (ع). ناصبی غیر از سنی است. 👈سنی؛ یعنی کسی که خلیفه بلا فصل را ابوبکر میداند و علی (ع) را خلیفه چهارم میداند و معتقد نیست که پیغمبر شخصی را بعد از خود به عنوان خلیفه نصب کرده است. میگوید پیغمبر کسی را به خلافت نصب نکرد و مردم هم ابوبکر را انتخاب کردند. 👈سنی برای امیرالمؤمنین احترام قائل است چون او را #خلیفه_چهارم و پیشوای چهارم میداند و علی را دوست دارد. ناصبی؛ یعنی کسی که علی را دشمن میدارد. سنی مسلمان است، ولی ناصبی #کافر است، #نجس است. ما با ناصبی نمیتوانیم معامله مسلمان بکنیم. حال یک کسی‼️ میآید میگوید این فلسطینی ها ناصبی هستند. آن یکی میگوید. این به آن میگوید، او هم یک جای دیگر تکرار میکند و همین طور. اگر ناصبی باشند کافرند و در درجه یهودی ها قرار میگیرند. هیچ فکر نمیکنند که این، حرفی است که یهودی ها جعل کردهاند. در هر جایی یک حرف جعل میکنند برای این که احساس هم دردی نسبت به فلسطینی ها را از بین ببرند. میدانند مردم ایران شیعهاند و شیعه دوستدار علی و معتقد است هر کس دشمن علی باشد کافر است، برای این که احساس هم دردی را از بین ببرند، این مطلب را جعل میکنند. در صورتی که ما یکی از سال هایی که مکه رفته بودیم، فلسطینی ها را زیاد میدیدیم، یکی از آنها آمد به من گفت: فلان مسئله از مسائل حج حکمش چیست؟ بعد گفت من شیعه هستم، این رفقایم سنیاند. معلوم شد داخل اینها شیعه هم وجود دارد. بعد خودشان میگفتند بین ما شیعه و سنی هست. شیعه هم زیاد داریم. همین لیلا خالد معروف، شیعه است. در چندین نطق و سخنرانی خودش در مصر گفته من شیعهام، ولی دشمن یهودی یک عده مزدوری را که دارد، مأمور میکند و میگوید: شما پخش کنید که اینها ناصبیاند. قرآن دستور داده در این موارد اگر چنین نسبت هایی نسبت به افرادی که جزو شما هستند و مثل شما شهادتین میگویند، شنیدید وظیفهتان چیست." [1]
[1] شهید مطهری،آشنایی باقرآن، جلد ۴ ، پاورقی صفحه ۳۲. این گفتار را که شهید مطهری در ضمن تفسیر سوره نور درمسجد الجواد بر زبان آورده اند.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
🔹جایگاه تمدنی حجاب، حجاب قانونی، دلایل رواج بی حجابی و ... در مصاحبه با نعمیه اسلام لو، پژوهشگر و فعال حوزه حجاب و عفاف
🔹 قانونی بودن حجاب هم حق و هم وظیفه حکومت اسلامی است و هم حق مردم مسلمان و اصیل این کشور که پس از سالها تلاش و مبارزه بتوانند در جامعه امن از لحاظ اخلاقی زندگی کنند.
🔹 ارزش در نگاه تمدن غرب بر پایه لذت و شهوت بنا شده است، حجاب به عنوان یک نماد مقابله اجتماعی و فردی با این پایههای فکری شناخته میشود،لذا می توان حجاب را نماد اسلام در تقابل با تمدن غرب دانست.بنابراین مسأله حجاب بیش از ما برای دشمن مهم است
🔹 در دنیا به خاطر حجاب آدم میکشند، زنان محجبه را اخراج میکنند و یا از ورود آنان به مراکز مختلف جلوگیری به عمل میآید. چرا آنقدر غرب از این مسأله وحشت دارد؟
🔹 بخشی از وضعیت بیحجابی و بدحجابی به ضعف ما بازمیگردد و بخشی به نقشههای دشمن، اما بخشی از آن به غریزههای ذاتی، شهوت و میل به گناه بازمیگردد که حتی اگر بهترین کارهای فرهنگی را هم انجام دهیم و بر نقشههای دشمن نیز غلبه کنیم، باز هم میل به گناه در انسان وجود دارد.
🔹 لزوما نمیتوان گفت که همه تقصیر شرایط بدحجابی و بیحجابی در جامعه ما به گردن ماست و کوتاهیهایی داشتهایم. شاید ما این مسأله را به خوبی نفهمیدهایم که غریزه جنسی یکی از قویترین غرایز بشر است که در طول تاریخ بر سرنوشت بشر مؤثر بوده و درواقع آن را دستکم گرفتهایم و برای آن برنامهریزی خوبی نداشتهایم.
🔹 با مقایسه وضعیت آزاد اندیشی در کشورهای غربی و کشورهای نیمه آزادی مثل ترکیه، مالزی و لبنان در مقابل ایران متوجه میشویم که آمار تجاوز و بارداریهای نوجوانان در این کشورها بالاتر از ایران است. برای مثال کشوری مثل ترکیه بیشترین آمار بارداری نوجوانان را دارد. آمار همجنسبازی در کشور لبنان هم به شکل چشمگیری در حال افزایش است. حال باید کسانی که به دنبال برداشتن مسأله حجاب قانونی در کشور هستند پاسخگو باشند؛ چرا نتایج نحس بیبندوبار جنسی در این کشورها بیشتر است؟
🔹 آیا بر اساس اصول دموکراسی هم میتوان این مسئله را قبول کرد که در کشوری که مردم برای اعتقاداتشان انقلاب کردهاند، احکام اجتماعی بر پایه این اعتقادات نباشد.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️ شبهه:
آیا آیه یا روایتی در منع لعن عمر و...وجود دارد؟
❇️پاسخ
@Antishobheh
ابتدا یه توضیح مختصر بدم.
🔺ببینید دین اسلام دین خشک و دست و پا بسته ای نیست، دین صفر و صد نیست.
دین اسلام گفته باید هر حکمی رو در زمان خودش دید و تطبیق داد.
اطاعت از مراجع تقلید طبق آیه اولی الام. و آیات دیگری در قرآن واجب هست. چرا؟! چون مراجع مطابق با شرایط زمان و بر اساس روایات و سنت اهل بیت و پیامبر فتوا میدن.
🔺لعن جز واجبات و یا حتی مستحبات دینی ما نیست و مراجع در حال حاضر حرام اعلام کردند.
نمونه این حرمت ها هم در طول تاریخ بوده، مثلا مگر استعمال دخانیات حرام بود که میرزای شیرازی آن زمان حرام اعلام کردند؟!!! دخانیات حرام نبود اما طبق شرایط آن زمان حرمتش واجب بود. الان هم لعن واجب یا حتی مستحب نبوده، بنابراین سدی برای عدم حرمتش وجود نداره که طبق شرایط هر انسان عاقلی تشخیص میده نباید انجام بشه. به علاوه در اسلام لعن واجب نیست اما #تقیه واجبه.
🔺مرحوم شیخ صدوق (قدس سره) در کتاب اعتقادات میفرماید:
اعتقاد ما در تقیه آن است که تقیه واجب است و کسی که آن را ترک نماید به منزله ی کسی است که نماز را ترک نموده است.
🔺به امام صادق (علیه السلام) گفته شد: ای فرزند رسول خدا! ما میبینیم که در مسجد شخصی است که آشکارا به دشمنان شما دشنام میدهد و آنان را نام میبرد. حضرت فرمودند: او را چه شده خدا او را لعنت کند که متعرض ما میشود، در حالی که خداوند میفرماید: (به معبود) كسانى كه غير خدا را مىیخوانند دشنام ندهيد، مبادا آنها (نيز) از روى (ظلم و) جهل، خدا را دشنام دهند.
هر چند که سب و لعن متفاوت است و مورد روایت سب و دشنام علنی است؛ اما از آن جا که ملاک در سب و لعن از جهت عکس العمل مخالفین واحد است، میتوان گفت که شامل لعن نیز میگردد.
🔺 سه آیه در قرآن است که به جواز لعن از زبان غیر معصوم اشاره می کند. آیه 87آل عمران
آیه 159 بقره
آیه 161 سور ه بقره
آیه اول مربوط به کسانی است که بعد از ایمان کفر ورزیدند در حالی که می دانستند که رسول وآیات بینه او حقند (مرتدین) آیه دوم مربوط به کسانی است که آیات الهی را کتمان می کنند البته این آیه صریح در جواز لعن برای مانیست چون ممکن است منظور از لاعنون فرشتگان ورسول او باشندآیه سوم هم مربوط به کفاری غیر کتابی است که در حال کفر از دنیا می روند
🔸هیچ یک از این آیات جواز لعن آن هم لعن سنی های مسلمان را جایز نکرده .بنابر این با جمع این آیات هیچ دلیلی بر جواز به دست نمی آید.
🔺توصیه شد. حتی «لعن ظالمان به صورت کلی» است،حالا اعتقادات سنی ها و سنی ها که ظالمانه هم نیست. البته در قدیم گاهی در شرایط خاصی ضرورتی پیش می آمد که امام معصوم(ع) فرد خاصی را با ذکر نام نیز لعن می فرمودند که این کار در واقع اعلام مواضع و روشنگری بود تا پیروانشان متوجه انحراف اون فرد بشن و از او پیروی نکنن.
🔺اما درباره شخص حضرات ابوبکر و عمر که ادعای نمایندگی امیرالمؤمنین(ع) را نداشتند، موضع منتقدانه و مخالفتهای ائمه(ع) معلوم بود و ائمه(ع) در روایات فراوانی به روشنگری و نقد این دو شخصیت می پرداختند. با این حال هیچ روایت معتبری نداریم که ائمه(ع) توصیه فرموده باشند که #شیعیان این دو نفر را با ذکر نام لعنت کنند. آنچه در زیارتهای مشهور و معتبر داریم نیز «لعن کلی ظالمان» است و در هیچ زیارت معتبری با ذکر نام به لعن جضرات ابوبکر و عمر پرداخته نشده است. از مجموع شواهد به نظر می رسد ائمه(ع) با اینکه می خواستند شیعیان موضع منتقدانه و روشنگرانه درباره عملکرد حضرات ابوبکر و عمر داشته باشند، اما با اینکه «لعن این دو نفر با ذکر نام» به یکی از شعایر و آداب شیعی تبدیل شود موافق نبودند. لذا در دعاها و زیارتهایی که به شیعیان آموزش می دادند تنها «لعن کلی ظالمان» را یاد داده اند.
🔺در اینجا شاید برخی از فضلا چند روایت را به رخ ما بکشند و بگویند که روایتی وجود دارد که مثلا امام صادق(ع) بعد از نمازشان 4 مرد و 4 زن را نام می بردند و لعنت می کردند. در پاسخ این عزیزان می گوییم: این روایت که لعن حضرات #ابوبکر و #عمر و دیگران را به طور خاص یا با ذکر نام آنها مطرح یا توصیه می کند از نظر سند ضعیف است. چند روایت دیگری نیز که شبیه این هستند همگی جعلی یا ضعیف هستند و بعید است سخن معصومان(ع) باشند.
اسناد همه این روایات، دچار ضعف و مشکل سندی یا متنی یا هر دو هستند. در سند این روایتها نام افراد مجهول الهویه، بدنام، متهم به غلو یا دروغگویی دیده می شود.
شاید باورتان نشود که وقتی زیارتهای مورد توصیه ائمه(ع) را بررسی می کنیم می بینیم که حتی درباره شخص معاویه نیز فقط در زیارت عاشورا لعن صورت گرفته است و در سایر «زیارتهای مأثوره»، هیچگاه نامی از او برده نشده و هرگز با ذکر نام لعنت نمی شود.
🔺جناب ابوالقاسم حسین
بن روح، سومین نایب خاص امام زمان(عج) حتی درباره تظاهر به لعن معاویه نیز بسیار سختگیر بود و احتیاط می کرد. شیخ طوسی در حالات جناب ابوالقاسم حسین بن روح آورده که وقتی مطلع شد شخصی که ایشان او را به کارِ دربانی گماشته بودند معاویه را لعن و دشنام گفته، او را اخراج کردند. از آن پس، آن شخص تا مدتها التماس می کرد که به سر کار خود برگردد، اما جناب حسین بن روح دیگر او را به خدمت قبول نفرمودند.
🔺لعن معاویه با ذکر نامش در میان زیارتهای مأثوره تنها در زیارت عاشورا وجود دارد. البته یک زیارت برای امام حسن(ع) نیز وجود دارد که در آن نیز معاویه با ذکر نام لعنت شده ولی این زیارت مأثور نیست یعنی از معصومان(ع) نقل نشده و در واقع توسط علما تألیف شده است. دعا یا زیارت مأثور، دعا یا زیارتی است که متن آن توسط معصومان(ع) إنشاء شده و علما آن را از معصوم(ع) نقل می کنند. اما دعاهایی که علما از پیش خود ابداع کرده اند و کلام معصومان(ع) نباشد غیرمأثور نامیده می شود. گفتنی است برخی از دعاها و زیارتهای رایج ، غیرمأثور هستند و توسط معصومان(ع) توصیه نشده اند مثل دعای عدیله و یکی از زیارتهای امام حسن مجتبی(ع).
🔸بنابراین با فرض معتبر بودن آن روایات شرایط زمانی گذشته ایجاب میکرد که امامان برای ثابت کردن به یاران لعن کنند اما شرایط کنونی لعن رو ملزوم نمیکند، چون الان روشنگری به اندازه کافی هست و با لعن چیزی پیش نخواهد رفت.
منابع :
لغیبة، شیخ طوسی، ص386 و بحار الأنوار، مجلسی، ج51، ص357
منبع :شبهات
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️ شبهه:
خودشون به انگلیسیها استکبارمیگویند،وازاین طرف پسرآقا برآ درمان میره انگلیس به آغوش استکبار!!!!!؟
❇️پاسخ
@Antishobheh
☑️گفته شد برای اینکه آقا مجتبی خامنهای صاحب فرزند شود او و همسرش در یکی از بیمارستانهای لندن یک میلیون پوند خرج کردهاند
🔺به گزارش ایسنا، حداد عادل که در ویژه برنامه همیشه بیدار در گلستان شهدای اصفهان سخن میگفت، با اشاره به شایعات در خصوص فرزند مقام معظم رهبری اظهار کرد: در فتنه ۸۸ گفتند یک کامیون حاوی شمش طلا متعلق به آقا مجتبی خامنه ای از کشور خارج شده است و در گمرک ترکیه متوقف شده، باید از خود بپرسیم چرا این حرف مطرح میشود؟ آنها میخواهند بگویند ولایت فقیه هم مانند دیگران است و هدفشان جدایی ملت از ولایت است.‼️
🔺وی به ترفند دیگر دشمن برای جدایی ولایت و ملت اشاره و اظهار کرد: گفته شد برای اینکه آقا مجتبی خامنه ای صاحب فرزند شود او و همسرش در یکی از بیمارستانهای لندن یک میلیون پوند خرج کرده اند، ولی من به آنها میگویم بچه آقا مجتبی، نوه بنده هم است و برای به دنیا آمدن نوه من نه کسی به خارج رفته نه پول زیادی خرج کرده است، نوه من در یکی از بیمارستانهای تهران با مبلغ ۵۰۰هزار تومان به دنیا آمده و دکتر او هم همین خانم مرضیه وحید دستجردی بوده و پرونده این عمل هم در بیمارستان موجود است.
lish.ir/1H3R
🔺حاشیههای مهمتر از متن خبر تولد نوه آیتالله خامنهای
🔹یکم: خبر تولد نوه رهبر انقلاب را داییاش فرید حداد عادل با یک توییت اعلام کرد. کانالهای خبری تبدیلش کردند به یک خبر رسمی و با تیترهایی مثل «پسرحداد عادل خبر تولد نوه جدید مقام معظم رهبری را اعلام کرد» پوشش دادند. دوسه عکس و خبر بعدی هم که منتشر شد این حس را القاء میکرد که انگار قرار است «نوه رهبر انقلاب» هم مثل بعضی «ژنخوب»ها و «یادگار»ها سلبریتی باشد و سوژه رسانهها؛ و از فردا برای دندان درآوردن و راه رفتنش هم خبرسازی شود. مسالهای که با انتقاد خیلی از دلسوزان و حزباللهیها مواجه شد.
🔹دوم: به نظر میرسد توییتی که منتشر شد، یک «اقدام پیشدستانه» بود که جلوی شایعات بعدی را بگیرد. خبرسازیها و شایعاتی از جنس تولد فرزند اول سیدمجتبی خامنهای در انگلیس و هزینه میلیوندلاریاش که در فیلم تخیلی مخملباف درباره زندگی رهبرانقلاب بیان شده بود. اما این مساله، قربانی رسانهها شد.
🔸اعلام غیررسمی تولد نوه رهبری توسط داییاش در توییتر و اشاره به «سومین زحمت پزشکان بیمارستان رسالت» هم رد تلویحی شایعه قبلی و تخیلات تولد فرزند اول در انگلیس بود. وگرنه قرار نیست «نوه رهبر انقلاب» به خاطر نوه رهبری بودنش سوژه رسانهها باشد و یاد «والاحضرت» و «والاگهر»ها را در اذهان زنده کند.
🔹سوم: اگر این اعلام خبر غیررسمی نبود، در این فضای مجازی هیچ بعید نبود که فلان ضد انقلاب فراری یا فلان کانال خبری و شبه خبری شایعهای از جنس تولد میلیون دلاری در انگلیس را جعل نکنند و حاشیهسازی جدیدی را آغاز نکنند. تجربه نشان داده بهتر است به جای پنهان کردن و مبهم گذاشتن یک خبر، شفافسازی ابتدایی درباره آن جلوی خیلی شایعات را بگیرد.
🔸خبرسازی های بعدی که توسط کانالهای خبری « جوگیر و جوساز» راه میافتد، غلط اندر غلط است. رسانهها و کانالهای خبری و شبه خبری اگر همان نگاهی را که به زندگی نوه فلان بازیگر و فرزند دوم فلان سلبریتی دارند، حول نوه جدید رهبری راه بیندازند، حاشیه جدیدی ایجاد میکنند که آسیبش بیش از سودِ نداشتهاش است. نباید جوگیری داخلیها، بهانه جدیدی دست شایعهسازان «تولد میلیون دلاری انگلیس» بدهد.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه
چرا پیامبر و امامان کنیز و غلام داشتند؟
امام باقر هنگامی که از دنیا رفتند ۶۰ تا برده داشتند
آیا این بردهداری نیست؟
❇️ پاسخ
@Antishobheh
درست است احکامى؛ مانند احکام ازدواج با بردگان، محرمیت با بردگان، مکاتبه(قرارداد براى آزادى بردگان) و... که در قرآن ذکر شده است، اصل وجود بردگى را در زمان پیامبر(ص) و صدر اسلام اثبات میکند، اما باید گفت که اسلام برنامهی بسیار دقیق و زمانبندى شدهای براى آزادى بردگان دارد که در نتیجه همهی آنها به تدریج آزاد میشوند.
lish.ir/1H5a
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
♦️ سوال
آیا روایت زیر درست می باشد؟ آیا آمدن سیل یکی از علائم ظهور است؟
طبق روایات اسلامی، افزایش بارندگی و بالا آمدن سطح آب رودخانهها و دریاها و جاری شدن سیل بر روی زمین، از جمله نشانههای نزدیک شدن زمان ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف میباشد.
در روایتی آمده است که از امام هادی علیه السلام پرسیدند: چه وقت آنان (مردم قم) منتظر فرج خواهند بود؟ حضرت فرمود: «هنگامی که آب روی زمین را فراگیرد»
✅ بحارالانوار ,ج18 , ص311
❇️پاسخ
@Antishobheh
👌علائم ظهور امام زمان به دو قسم حتمی و غیر حتمی تقسیم می شود .
❕امور حتمی تحقق شدنی هستند اما امور غیر حتمی ممکن است محقق شود و ممکن است محقق نشود .
🔶در مورد علائم حتمی ، امام صادق علیه السلام فرمود ؛
« ندای آسمانی از امور حتمی است و خروج سفیانی حتمی است و خروج یمانی هم حتمی است و کشته شدن نفس زکیه نیز حتمی است و پدیدار شدن کف دستی از آسمان نیز حتمی است و نیز آیه سهمگین ماه رمضان که خوابیده را بیدار می کند و بیدار را می ترساند و دخترکان را از پس پرده بیرون می کشد »
📚الغیبه نعمانی ص262
❕اما امور غیر حتمی که به عنوان نشانه ظهور محسوب شده اند ، متعدد اند ، که از جمله آنان سیل و سیلاب است ، اما نه سیل و سیلاب عمومی بلکه سیل و سیلاب در کوفه و نجف به عنوان نشانه غیر حتمی ظهور بیان شده است .
🔸در نقلی از امام سجاد علیه السلام آمده است ؛
« هنگامی که سیل و باران ، این بلندی های شما یعنی نجف را پر کند و آتش در سنگ و گل پدیدار شود و تاتارها بغداد را به چنگ آورند ، ظهور قائم منتظر را متتظر باشید »
📚الصراط المستقیم ج 2 ص 259
❕در نقل دیگری ، امام صادق از امام علی علیهما السلام نقل می کند که فرمود ؛
« هنگامی که در حجاز آتش سوزی شد و بلندی شهرتان یعنی نجف شما را آب فرا گرفت ،منتظر ظهور قائم باشید »
📚الصراط المستقیم ج 2 ص 258
🔸در نقل دیگری از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمود ؛
« در سال فتح ، رود فرات طغیان می کند تا آنجا که به درون کوچه های کوفه می ریزد »
📚الارشاد ج 2 ص 377 _ اعلام الوری ج 2 ص 284
👌و در نقل دیگر آمده است که فرمود ؛
« روز یا سال فتح ، فرات طغیان می کند ، تا آنجا که وارد کوچه های کوفه می شود »
📚الغیبه طوسی ص 451 _ بحار الانوار ج 52 ص 217
🔸روایتی که می گوید قمیان زمانی که آب بر روی زمین بیاید ، انتظار فرج را میکشند ؛
📚الاختصاص ص 102 _ بحار الانوار ج 57 ص 207
🔸بر اساس روایات فوق الذکر ، چنین معنا می شود که زمانی که سیل و سیلاب کوفه و نجف را در بر بگیرد ، قمیان می دانند این حادثه از نشانه های ظهور است ، بنابراین منظور از جاری شدن آب بر روی زمین ، جاری شدن سیل و سیلاب در کوفه و نجف است و منظور از « الارض » ، ارض و زمین نجف و کوفه است که محل جاری شدن سیلاب ها است .
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
✅۱۰ آبان ماه؛ سالروز شهادت اولين شهيد محراب آيتالله محمدعلی قاضیطباطبايی
🔰حضرت امیرالمومنین علی(ع) اولین شهید محراب در تاریخ اسلام و شهید آیت الله سید محمد علی قاضی طباطبایی #اولین_شهید_محراب پس از انقلاب اسلامی ایران است که در سال 1358 هجری شمسی به دست گروهک #منافقین به شهادت رسیده است.
lish.ir/1H6u
🍀گوشه ای از پيام امام خمينی(ره) به مناسبت شهادت آيت الله قاضی طباطبائی:
☘️ملت عزيز برومند ايران و آذربايجانيان غيرتمند عزيز بايد در اين مصيبت های بزرگ که نشانه شکست حتمي دشمنان اسلام و کشور و عجز و ناتوانی و خود باختگی آنان است، هر چه بيشتر مصمم و در راه هدف اعلای اسلام و قرآن مجيد بر مجاهدات خود افزوده و از پاي ننشينيد تا احقاق حق #مستضعفين از جباران زمان بنمايند. عزيزان من در انقلابی که ابر قدرت ها را به عقب رانده و راه چپاولگری آنان را از کشور بزرگ بسته است، اين ضايعات و ضايعات بالاتر اجتناب ناپذير است.
🖊روح الله الموسوی الخمينی
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
♦️سوال
اشعث بن قیس که بود؟ و چه تأثیری در حوادث پس از رحلت پیامبر(صلی الله علیه وآله) تا شهادت امام علی(علیه السلام) داشت؟
❇️ پاسخ
@Antishobheh
👈 أشعث بن قیس سال دهم هجری نزد پیامبر(صلی الله علیه وآله) مسلمان شد. اما پس از رحلت پیامبر(صلی الله علیه وآله) مرتد شده و در نبردی اسیر مسلمانان شد.
☝ خلیفه اول توبهاش را پذیرفت و او پس از آن در جنگهای بسیاری؛ مانند یرموک و قادسیه شرکت کرد. اشعث در زمان حکومت امام علی(علیه السلام) به کوفه بازگشت و با ایشان بیعت کرد و در جنگ صفین حاضر شد.
👌 حضور او و قبیلهاش در صفین بسیار مهم و یکی از عوامل پیروزی نظامی سپاه کوفه بود، اما جهالت او و همفکرانش، حیله عمرو عاص را کارساز کرد. اشعث از کسانی بود که امام را - همانگونه که شامیان خواسته بودند- به حکمیت قرآن مجبور کرد.
👈 دختر اشعث همسر امام حسن(علیه السلام) بود که حضرتشان توسط او مسموم و شهید شد. پسرش محمد نیز مسلم بن عقیل را تحویل ابن زیاد داد و در سپاه کوفه، مقابل امام حسین(علیه السلام) ایستاد.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه
عبدالکریم سروش:
«روحانیت فقه پوسیده را ابزار قدرت قرار داده و دین را از نقش آفرینی اصلی خود باز داشته است تنها الهامی که از دین گرفتهاند این است که احکام جزایی (قصاص، دست بریدن، سنگسار و...) را وسط جامعه بیاورد.»
❇️پاسخ
@Antishobheh
☑️ایشان در این عبارت چهار ادعا را مطرح کرده است:
🔺اول اینکه فقه پوسیده است و دوم اینکه روحانیت با فقه پوسیده ابزار قدرت ساخته است سوم اینکه روحانیت دین را از نقش آفرینی اصلیش بازداشته است و چهارم اینکه تنها الهامی که روحانیت از دین گرفته آوردن احکام جزایی در جامعه است؛
هر چهار ادعای سروش محل تأمل است:
🔺ادعای اول اینکه فقه پوسیده است پاسخ این است که به چه دلیل فقه پوسیده است آیا منصفانه است که پشت سر هم ادعاهای بی دلیل ارایه کنند. فقه شیعه مبتنی بر اجتهاد در قرآن و سنت است اجتهاد به تعبیر اقباللاهوری موتور محرک تشیع است. اجتهاد اجازه نمیدهد که فقه پوسیده شود. فقیهان در طول تاریخ با روش اجتهاد، مرتب مسائل جدید را با قواعد اصولی و قواعد فقهی پاسخ میدهند این که می بینیم امروز فقه پزشکی، فقه بانکداری، فقه مالیات، فقه سیاسی، فقه فرهنگ و سایر فقه های تخصصی در حوزه علمیه شکل گرفته، نشان از فقه اجتهادی پویا دارد و به هیچ وجه پوسیده نیست.
🔺ادعای دوم اینکه فقه، ابزار قدرت سیاسی قرار گرفته است؛ پاسخ این است که این مطلب چه اشکالی دارد وقتی قوام حکومت سیاسی به قوانین اجتماعی آن است؛ قوانین اجتماعی در #حکومت_اسلامی نیز برگرفته از احکام فقهی و مبتنی بر اجتهاد است. پس همانگونه که قوانین هر حاکمیتی، ابزار قدرت آنها است؛ قوانین اجتهادی نیر ابزار قدرت حکومت اسلامی در ایران است.
🔺ادعای سوم این بود که روحانیت، دین را از نقش آفرینی اصلیش بازداشته است.
این سخن هم ناتمام است چون #حقیقت_اسلام عبارت است از عقائد و احکام شرعی و اخلاق اسلامی؛ به هیچ وجه روحانیت تنها بر احکام شرعی بسنده نکرده و بر عقائد و اخلاق اسلامی نیز تاکید دارند.
پیش فرض جناب سروش از ادعایش این است که احکام شرعی بخشی از حقیقت دین نیست لذا این گونه درباره روحانیت و نقش آفرینی دین سخن می گوید.
❌حال از ایشان سوال میکنیم که نقشآفرینی اصلی دین چیست؟ پاسخش طبق سخنان دیگرش، این است که نقش آفرینی دین در تجربه دینی یعنی احساس دینی است این ادعا قطعاً باطل است چون نقشآفرینی اصلی دین، موحد شدن و تقرب به خدا از طریق عقاید و احکام شرعی و اخلاق شرعی است علاوه بر اینکه گسترش مناسک حسینی در تقویت تجربه دینی مومنان بسیار موثر است و اما عجیب این است که جناب سروش با همین هم مخالفت می کند.
🔺 ادعای چهارم این بود که روحانیت تنها احکام جزایی مانند قصاص و دست بریدن و سنگسار و غیره را از دین الهام گرفتند؛ این هم نسبت ناروایی است که به روحانیت می دهد. روحانیت تاکید بر جریان سه ساحت دین اسلام یعنی عقائد و احکام و اخلاق در جامعه است و احکام جزایی هم بخشی از دین به شمار می آید.
☑️ اگر سروش این مطلب را قبول نداشته باشد مصداق نؤمن ببعض و نکفر ببعض میشود و مشمول آیات سوره نساء می گردد که خداوند سبحان ایمان به بعض دین و کفر به بعض دین را مصداق کفر می شمارد.
و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
✍ عبدالحسین خسروپناه
حوزه علمیه قم
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
♦️ سوال
آیا درست است که امام معصوم(ع) فرموده اند: " ما بزرگترها و کوچکترهایمان را به #دشنام گفتن و #لعن کردنِ آن دو نفر (ابوبکر و عمر) توصیه می کنیم" ؟
آیا این روایت دارای سند و متن معتبری است.
❇️پاسخ
@Antishobheh
💢نقل و ترویج آن به عنوان حدیث روا نیست زیرا درباره اینکه امام معصوم(ع) چنین عبارتی را فرموده باشند تردیدهای بسیار جدی وجود دارد:
✅اولا:
عبارت عربی این جمله اینست: "وَ نَحْنُ مَعَاشِرَ بَنِي هَاشِمٍ نَأْمُرُ كِبَارَنَا وَ صِغَارَنَا بِسَبِّهِمَا وَ الْبَرَاءَةِ مِنْهُمَا"
اما باید توجه کرد که این عبارت صرفا بخشی از یکی از ویرایش های ضعیف از یک روایتِ چند سطری درباره گفتگوی کمیت بن زید با امام معصوم ع است و در ویرایش های دیگری که مثلا در کافی کلینی نقل شده است این جمله نیست.
بنابراین روایت مورد بحث دارای چند ویرایش متفاوت است یعنی چندگونه نقل شده است. یکی از این گونه ها در کافی کلینی و دو گونه در رجال کشی نقل شده که صرفا در یکی از این ویرایش ها که در رجال محمد بن عمر کشی (قرن 4) با سند شدیدا ضعیف نقل شده است این عبارت یافت می شود.
ویرایشی که کلینی نقل کرده در کتاب الكافي ج : 8 ، ص : 102 ، حدیث شماره 75 آمده است و دو ویرایش متفاوتی که کشی نقل کرده در رجال الکشی، صص:20-207 ، روایت های شماره 261 و 263 قابل دسترسی و مقایسه با یکدیگر هستند.
✅ثانیا:
علت ضعیف بودن سند این روایت آنست که دستکم سه تن از واسطه های نقل این عبارت ، از سوی رجال شناسان عالیقدر شیعه متهم به ضعف و غلو (انحراف از تشیع از سنخ افراطی گری) شده اند بنابراین سندش به شدت ضعیف است.
یکی از این سه واسطه «محمد بن {الحسن بن} جمهور العمی{القمی}» نام دارد که شیخ طوسی فرموده که «غالی»(افراطیِ منحرف) بوده و نجاشی(رجال شناس طراز اول شیعه) درباره اش فرموده: «ضعیف فی الحدیث، فاسد المذهب»
📚رجال الطوسی، ص364 و رجال النجاشی، ص337
✅واسطه دیگری که در زنجیره سند این روایت دچار اتهامات سنگین است «اسحاق بن محمد البصری» نام دارد که شیخ طوسی تصریح کرده که این راوی «متهم به غلو» است(رجال الطوسی، ص384) و نجاشی فرموده که او «معدن التخلیط» است
📚رجال النجاشی، ص74
یعنی «روایات یا عقاید درست و نادرست را با هم مخلوط می کرده و نشر می داده است.
نفر سوم در زنجیره سند «نصر بن صباح» نام دارد که نه تنها وثاقتش اثبات نشده بلکه کشی و نجاشی تصریح کرده اند که از «غالیان» (جراین انحرافی افراطی شیعه) بوده است.
📚رجال الکشی، ص17 و رجال النجاشی، ص428
البته نفر چهارمی نیز در زنجیره سند حضور دارد که نامش «موسی بن بشار الوشاء» است و درباره وثاقت یا عدم وثاقتش هیچ اطلاعاتی در اختیار نداریم بنابراین «وثاقتش نامعلوم است».
طبیعی است اگر چهار حلقه از یک زنجیر پنج حلقه ای غیرقابل اتکا باشند چنین زنجیری به شدت غیرقابل اعتماد است. بنابراین سند این عبارت از نظر علمای رجال شیعه غیر قابل اتکا ارزیابی می شود.
✅ثالثا:
شیوه ای که اهل بیت(ع) در دعاها و زیارتهای معتبر به ما آموخته اند اینست که به جای «اینکه نام مقدسات اهل سنت را بیاوریم و تظاهر به #لعن آنها کنیم» از شیوه زیر پیروی کنیم:
1- لعن ظالمان به صورت کلی
2 - خوشرفتاری با اهل سنت و مدارا با آنان
3- بیان واقعیات تاریخ و مظلومیت اهل بیت (ع) به صورت مستند و به دور از فحاشی
✅اساسا «تظاهر به لعن» با ذکر نام «مقدسات اهل سنت» در هیچ حدیث صحیحی توصیه نشده است و اهل بیت(ع) چنین توصیه ای نفرموده اند. این شیوه ها غالبا ناشی از سلیقه شخصی برخی از افراطی های شیعه نما یا کسانی است که احیانا در برخی لحظات ، احساساتشان بر عقلشان غلبه می کند و برای درست کردن ابرو ، چشم را کور می کنند.
✅به طور کلی باید رفتار شیعیان مصداق آیه شریفه «قولوا للناس حُسنا» باشد. این آیه شریفه خوشرفتاری در رفتار با عموم مردم (خواه شیعه یا سنی یا مسیحی و ..) را توصیه فرموده است. طبیعی است اینکه کسی به نام تشیع بخواهد «تظاهر به لعن مقدسات اهل سنت» کند ، از این آیه شریفه تخطّی کرده است.
✅در پایان خوب است توجه خواننده محترم را به سخنی که سید رضی در نهج البلاغه از امیرالمؤمنین(ع) نقل کرده جلب کنیم که « اِنّي أكره لكُم أن تكونوا سبّابين »
ترجمه: «برای شما ناپسند دارم که #دشنامگو باشید»
📚نهج البلاغه، خطبه 206
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
♦️سوال
عکس رهبر در کنار پدرشان چرا عمامه پدر ایشان سفید هست ؟؟
❇️پاسخ
@Antishobheh
عکس کمتر دیده شده رهبر انقلاب درکنار پدرشان
lish.ir/1H3L
تصویر مذبور ابوی رهبری در منزل بوده و میتوان گفت ایشان با «دستار» سر خود را پوشانده اند؛ وگرنه در تصاویری که از ایشان باقیست مانند رهبری عمامه مشکی برسر میگذاشتند:
پدر رهبر معظم انقلاب آیت الله سید جواد خامنه ای
lish.ir/1H3N
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه
❔چرا حضرت علی از خانواده خود در برابر هجوم دشمنان دفاع نکرد و اجازه داد همسرش آسیب ببیند و فرزندش جان دهد❔
❇️پاسخ
@Antishobheh
1⃣مراجعه به تاریخ و درک شرایطی که در زمان شهادت پیامبر گرامی بر منطقه و جهان حاکم بود و دقت در شرایط پیش از رحلت به روشنی فلسفه عدم دفاع حضرت امیر را روشن می کند.
❗️سه خطر مهم به صورت یک مثلث شوم دین و موجودیت اسلام را تهدید می کرد؛
🔶1- ضلع اول این مثلث شوم خطر امپراتوری روم بود.
🔶2- ضلع دوم در امپراتوری ایران
🔶3- ضلع سوم در گروه منافقان داخلی
👌نسبت به خطر اول و اهمیت بسیار آن کافی است که بدانیم پیامبر گرامی همواره تا آخرین لحظات حیات خویش به آن می اندیشید.از این رو در آستانه وفاتش سپاه عظیمی به فرماندهی اسامه بن زید تجهیز کرد و برای رویارویی با رومیان اعزام کرد و هر که را که از آن تخلف کند لعن کرد.
📚بحار الانوار ج22 ص468
👌نسبت به خطر ضلع دوم نیز کافی است بدانیم که دشمن تند خویی بود که نامه پیامبر را پاره کرد و به حاکم یمن نوشت که رسول خدا را دستگیر کرده و خودش یا سرش را برای وی بفرستد
📚بحار الانوار ج20 ص378
👌نسبت به خطر سوم هم باید بدانیم که گروه منافقان پیوسته برای پیامبر مزاحمت ایجاد می کردند و با توطئه های گوناگون آن حضرت را می آزردند و قرآن کریم پیوسته در سوره های مختلف از آنان و خصلت ها و نفاق و آزار و تلاش های پلید آنان سخن می گوید تا آنجا که یک سوره کامل به نام « منافقون » نامیده شد که درباره منافقان و نیت ها و کارهای شوم آنان است
📚الالهیات ،سبحانی ج4 ص48
❓با وجود این مثلث خطرناک آیا صلاح بود که حضرت علی دست به شمشیر ببرد و با ایجاد هرج و مرج جامعه اسلامی را با خطر نابودی مواجه کند❔
2⃣علامه بزرگوار مجلسی روایت می کند:
❗️« امیر مومنان بعد از جنگ نهروان در مجلسی نشسته بود و مردم سخن می گفتند تا آنجا که خطاب به ایشان عرضه داشتند چرا با ابوبکر و عمر نبرد نکردی چنان که با طلحه و زبیر و معاویه نبرد کردی❓ چرا با شمشیرت آنان را نزدی و حقت را از آنان نگرفتی❔
❕حضرت علی فرمود:
«من به شش پیامبر اقتدا کردم که آنان به خاطر خوف و هراس از نبرد با دشمنانشان خود داری کردند .نوح و لوط و ابراهیم و موسی و هارون و محمد زمانی که در مکه بود و به غار پناه برد.
❗️( من نیز خوف از بین رفتن اسلام را داشتم)
📚بحار الانوار ج29 ص417
👌وفرمود:
« به خدا سوگند اگر از تفرقه میان مسلمانان و بازگشت کفر و نابودی دین نمی ترسیدم قطعا برخورد من با مخالفان غیر از آن چیزی بود که اتفاق افتاد»
📚شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج1 ص184
📚الاستیعاب ج2 ص497
👌امام صادق فرمود:
«علی با آنان نبرد نکرد زیرا نگران بود که مردم به آیین کفر و جاهلی خود بازگردند »
📚بحار الانوار ج29 ص440
3⃣با توجه به نکات فوق است که پیامبر گرامی حضرت علی را مامور به صبر و خویشتن داری کردند و حضرت علی نیز اطاعت نمودند .چنان که حضرت در وصیت خود به علی چنین فرمود:
❗️«تورا به صبر در برابر آنچه از این گروه به تو وفاطمه خواهد رسید سفارش میکنم صبر را پیشه خود ساز تا بر من وارد شوید»
📚خصایص الائمه،رضی، ص73
📚بحار الانوار،ج22 ص484
4⃣کمبود یاران نیز در این مساله موثر بوده است .اگر حضرت علی یاران قابلی داشت که می توانست در اندک زمانی فتنه را خاموش کند و آرامش را به جامعه اسلامی باز گرداند حتما چنین می کرد اما متاسفانه یاران قابلی برای حضرت باقی نمانده بودند چنان که خود حضرت می فرماید:
«در امر خود نظر کردم دیدم نه یاوری دارم و نه مدافع و همکاری ...لذا چشمان پر از خاشاک را بر هم گذارده همچون کسی که استخوان در گلویش گیر کرده و با صبر در امر بسیار تلخی شکیبایی کردم»
📚نهج البلاغه خطبه217
🗯در روایتی آمده است که از امام رضا سوال کردند که چرا علی با دشمنانش 25 سال بعد رسول الله نجنگید سپس در ایام خلافتش با دشمنانش جنگید؟
❗️امام پاسخ داد :
«او به پیامبر اقتدا کرد چرا که پیامبر نیز به مدت 13 سال در مکه و چند ماه در مدینه به دلیل کمی یاران جهاد با مشرکین را ترک کرد.با این وجود خللی به نبوتش وارد نمیشود همچنین خللی به امامت علی نیز وارد نمیشود چون علت ترک جهاد در مورد پیامبر وعلی یکی است ( وآن کمی یاران بود) »
📚بحار الانوار،ج29 ص435
❗️پیامبر به حضرت علی چنین وصیت کرد:
"قریش به زودی بر علیه تو دست به دست هم میدهند وبر ظلم بر تو اجتماع میکنند اگر یارانی داشتی با آنان بجنگد واگر اعوانی نیافتی دست نگه دار"
📚همان مدرک
📚احتجاج ج1 ص280
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
🍃كيفَ يَدّعي حُبَّ اللّهِ مَن سَكنَ قلبَهُ حُبُّ الدُّنيا
كسى كه محبّت دنيا در دلش خانه كرده است، چگونه مدّعى محبّت خداست؟🍃
❤️ #امام_علی_علیه_السلام
📚 #غررالحكم_حدیث7002
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه
خلاصه متن شبهه:1 بام و 2 هوا. تناقض در عقاید جماعت وحدتی،این جماعت میگویند علی ع سالها سکوت کرد حتی بعضا غاصبین را مشورت میدادند.پس ما هم باید وحدت کنیم. ما شیعیان میگوییم اگر علی ع سالها سکوت کردند. پس شما چرا انقلاب کردید؟! اين جماعت میگویند:مرگ بر ضد ولایت فقیه. ولایت فقیهی که بصورت (مطلقه) اصلا ریشه دین وقران نداره. ما شیعیان میگوییم چه طور گفتن علنی مرگ بر ضد ولایت فقیه، جایز است ، ولی مرگ بر دشمنان علی ع حرام؟ این جماعت دائم میگویند به هیچ کس نباید توهین کرد و با ایه ای از قران را که خداوند فرموده: به بت های انها سب نکنید تا به خدای شما بی احترامی نکنند لعن کردن خلفا را مانع میشوند. ما شیعیان میگوییم پس چه طور شما صبح تا شب علنی مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر ال سعود میگوئید و چیزی نیست؟ این توهین نیست؟
❇️پاسخ:
@Antishobheh
1⃣ انقلاب اسلامی ایران نه تنها موجب به خطر افتادن مکتب شیعه و جان شیعیان شد بلکه موجب استقرار حکومتی شیعی و پرچم دار اسلام ناب شد کما اینکه عده ای انسان غافل با سوء استفاده از امنیت و آرامش ایجاد شده در این مرز و بوم، آنچنان در این حکومت شیعی احساس امنیت می کنند که به سب و لعن اهل تسنن و خلفایشان می پردازند! پس این موقعیت تاریخی با واقعه سقیفه و پس از آن که حفظ دین و اقلیت شیعیان در گرو سکوت حضرت علی(ع) بود قابل مقایسه نیست.
2⃣ ولایت فقیه پرتوی از ولایت اهلبیت(ع) است که برخلاف متن شبهه در بسیاری از کتب علما سلف این موضوع مطرح و مورد بررسی قرار گرفته مانند: شیخ طوسی (محمد بن حسن بن علی طوسی)؛ علامه حلی (حسن بن یوسف)؛ شیخ مفید (محمد بن محمد نعمان)؛ ابن ادریس حلی. شهید اول (محمد بن مکی)؛ محقق ثانی (علی بن الحسین بن عبدالعالی کرکی)؛ مقدس اردبیلی (احمد بن محمد اردبیلی)؛ صاحب ریاض (علی بن محمد ابی المعالی)؛ ملا احمد نراقی (احمد بن مهدی بن ابی ذر)؛ شیخ انصاری (مرتضی بن محمد امین)؛ صاحب جواهر (محمدحسن نجفی)؛ آیت الله بروجردی. ثانیا ما هم بر دشمنان امیرالمومنین(ع) لعنت می فرستیم اما طبق دستور ائمه نه بصورت آشکار و علنی چون مخالف مدارا کردن با ایشان است.
3⃣ هر فرد یا گروه از دو حیثیت قابل بررسی است:شأن حقیقی و شأن حقوقی. وقتی میگوییم مرگ بر آمریکا و اسرائیل و امثالهم در حقیقت با حیثیت حقوقی آنها که همانا استکبار و ستم و غصب است اظهار مخالفت و ابراز انزجار می کنیم. در عرف امروزه این ابراز عقیده ها در همه ی کشورها مرسوم بوده و کمابیش اظهار می شود. طبق آیه شریفه :شما به خدایان دشمن سب نکنید تا آنها نیز به خدای شما سب نکنند؛یعنی اولا سب که بمنای ناسزا و فحش است انجام نشود ثانیا اینجا سخن از شخص حقیقیست. تطبیق این آیه بر عدم سب خلفای اهل سنت(که از مقدسات اهل سنتند و در جایگاه خدایی برایشان) بسیار شایسته و بایسته تر است. بگذریم از دستورات صریح قرآن مبنی بر برائت از مشرکین و کافران که مصداق عینی و امروزی آن آمریکا و اسرائیلند.
4⃣ ما معتقدیم قدرت برتر منطقه هستیم ولی این بمعنای اشتیاق ما به جنگ و خونریزی نیست. آقایان برائتی هنوز این نکته را ملتفت نشده اند که انقلاب اسلامی به دنبال فتح قلبهاست نه فتح قلعه ها. فتح قلب همه آزادگان جهان به نور ایمان و حب اهلبیت(ع). و در راه رسیدن به این فتح،رسالتی جز دعوت ملاطفت آمیز برای ما وجود ندارد. و اولویت با چه کسانی بهتر از هم آیین های خودمان که خدا و رسول و قبله واحدی داریم؟ چه کسانی بهتر از نهصد میلیون مسلمان غیر شیعه که اشتراکات دینی بسیاری با آنها داریم؟ حداکثر صد و بیست میلیون شیعه در سرتاسر جهان برای فتح قلب نهصد میلیون مسلمان. بعبارتی سهم هر شیعه می شود هفت و نیم سنی! آقایان برائتی؛ امیدوار بود آدمی به خیر کسان/مرا به خیر تو امید نیست،شر مرسان!
5⃣ در تعریف وحدت اسلامی عرض شد که مراد صحیح از آن اتحاد مسلمین است نه یکی شدن آنها و کمرنگ کردن عقاید شیعی. پس یک وحدتی هیچگاه از مواضع اعتقادی اش کوتاه نمی آید بخلاف برائتی که راضی است با امریکا و انگلیس و اسرائیل صلح و سازش داشته باشد اما مخالفت با جمهوری اسلامی از ارکان اعتقادتش است! برادر برائتی،جبت و طاغوت زمانه ات را بشناس.
6⃣ از اعتقادات راسخ هر شیعه اعتقاد به خلافت بلافصل حضرت علی(ع) پس از رسول مکرم اسلام است. ما به وقایع تلخ پس از رحلت رسول الله(ص) و غصب خلافت واقفیم اما مطرح نکردن آن جریانات بمعنای پذیرش آن واقعه یا مسکوت گذاشتنش نیست.ما فقط بخاطر حفظ اتحاد و جلوگیری از سوء استفاده دشمنان مشترک همه ی مسلمانان، مسائل اختلاف برانگیز را آشکارا طرح نمی کنیم ولیکن شناخت حق و باطل و دانستن وقایع صدر اسلام و عصر اهلبیت(ع) را برای هر مسلمان شیعه ای فریضه می دانیم.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
امید به یک سراب‼️
اعتراف بی بی سی فارسی: اپوزیسیون ایران به یک سراب امید بسته؛ سرابی که در ونزوئلا و بولیوی نیز شکست خورده است!ایران هنوز نقش تعیین کننده ای را ایفا می کند که علی رغم تمامی مشکلات به آن تهمت دخالت در امور انتخابات کشوری مثل ایالات متحده را می زنند!!
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
🚫 شایعه
یادداشت رهبری بر یکی از کتب طب اسلامی
❇️پاسخ
@Antishobheh
🔴 متن و دستخط منتسب به رهبر معظم انقلاب جعلی است
🔹اخیرا شایعهای مبنی بر یادداشت رهبر معظم انقلاب بر یکی از کتب طب اسلامی، توسط شبکههای معاند و اکانتهای اینستاگرامی و توئیتری منتشر شده است.
🔸بر اساس این شایعه ادعا شده است که رهبر انقلاب بر یکی کتب طب اسلامی تقریظ نوشتهاند و حتی از آن کتاب تمجید نیز کردهاند.
🔹 با بررسیهای انجام شده در مرکز مقابله با شایعات سایبری، مشخص شد شایعه مذکور صحت نداشته و بنا بر گفته عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله خامنهای، با توجه به انتشار خبری با موضوع یادداشت رهبر معظم انقلاب اسلامی بر یکی از کتب مرتبط با طب اسلامی و ایرانی در شبکههای اجتماعی، به اطلاع میرساند متن و دستخط منتشر شده جعلی بوده و فاقد اعتبار است.
🔸 عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب همچنین تاکید کرد که یکی از ماموریتهای این دفتر صیانت از آثار و اندیشه معظم له است، لذا انتظار میرود رسانهها در انتساب مطالب به رهبر معظم انقلاب دقت نظر کافی داشته باشند.
#سواد_رسانه
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
هدایت شده از کانال آنتیشبهه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫شایعه🚫
امیر سلامی پسر پاسدار سردار سلامی که در سن دیاگو آمریکا مغازه جواهر فروشی دارد!!
سهمش از سفره انقلاب است!!
✴️پاسخ✴️
@Antishobheh
🔹آقای امیر سلامی، فرزند سردار سلامی نمی باشند، بلکه فقط تشابه فامیلی است.
🔸امیر سلامی طی این کلیپ به این قضیه واکنش نشان داده و این نسبت را تکذیب نموده است.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه
1- قصر حداد عادل در «دارآباد» مشرف به نيآوران ساخته شده است. آیت الله خامنه ای روزهای را که برای کوهنوردی می خواهند به دارآباد بروند از راه اختصاصی اين قصر چندین ميليارد تومانی، همراه با گارد ويژه به راهپيمايی می رود. اين محل يكی از قرقگاههای سلطنتی بود كه بعد از انقلاب مدتی آزاد شد و سپس به تملك بنياد مستضعفان درآمد و بعد در اختيار حداد عادل گذاشته شد. قصر به سبك قديمی و تاريجی بازسازی شده واز نظر امنيتی به تجهيزات پيشرفته مجهز است. دور اين قصر اكنون حصار كشيده شده و كوهپيمايی از آن مسير ممنوع اعلام شده است تا رهبر در آن راهپيمائی كند.
2 – قصر علی اكبر ولايتی نيز متعلق به يكی از امرای ارتش شاهنشاهی بوده كه ولايتی تصرف كرده است. ولايتی برای توجيه اين تصرف، وقتی وزير امور خارجه بود، درجريان يكی از سفرهايش به امريكا و سازمان ملل با صاحب خانه كه در امريكا راننده تاكسی است وارد معامله شد. دلال اين كار عباس ملكی كارگزار ولايتی در وزارت خارجه بود. دراين ديدار ولايتی وعده پرداخت معادل قيمت خانه به دلار زمان شاه را داد تا تصرف خانه را حلال اعلام كرده و سند بدهد. آن امير ارتش شاه قبول نكرد و ولايتی در اين قصر تصرفی كه آن را گسترش داده و بازسازی كرده است مستقر باقی ماند.
3- قصرمهندس غرضی وزير اسبق پست و تلگراف و از تاثير گذارترين چهره های پشت صحنه سياست خارجی جمهوری اسلامی (بويژه درارتباط با انگلستان) نيز در نياوران است. اين قصر افسانه ای درست در قسمت شمالی كاخ نياروان(جمال آباد) و در ابتدای منطقه ای قرار دارد كه اشرافی ترين خانه های بعد از انقلاب تهران در آنجا ساخته شده است. در زمان شاه به هيچ كس اجازه نمی دادند در اين منطقه خانه دو طبقه بيشتر بسازد تا امنيت قصر نياوران به خطر نيافتد. بعد از انقلاب بنياد مسكن انقلاب اسلامی كه به چنگ موتلفه افتاد، خلاصه شده
❇️پاسخ
@Antishobheh
1️⃣تنها مسئولی که پس از انقلاب به مدت ۲۵ سال در یکی از کاخ های شاه(مرمر) زندگی کرد،هاشمی رفسنجانی بود که پس از مرگ وی با آمدن پرویز فتاح به بنیاد مستضعفان این کاخ از فرزندان وی پس گرفته شد.‼️
http://lish.ir/1EiX
شاید دلیل اینهمه دروغپردازی علیه مسئولین نظام همین موضوع بوده است.
2️⃣از آنجایی که شایعه سازان نتوانسته اند برای مقام معظم رهبری هم کاخی را در نظر بگیرند دروغی دیگر سرهم کرده اند تا ایشان را هم موافق چنین کارهایی نشان دهند.
3️⃣ 👈🏻غلامعلی حداد عادل در محله دروس ساکن است.
👈🏻علیاکبر ولایتی که متولد شمیران نیز هست در خیابان سعدآباد و در یکخانه بزرگ قدیمی زندگی میکند. او در کنار خانهاش حسینیهای بنام ثارالله وقف کرده و هرسال نذری هم میدهد. به گفته خودش، در طبقات بالای منزل او چهار فرزندش به همراه خانوادههایشان نیز زندگی میکنند.
👈🏻حجت الاسلام ناطق نوری در محله جماران ساکن است.
و...
http://lish.ir/1EiU
منزل مرحوم آیت الله شاهرودی در قم
قرار دارد.
lish.ir/1EiV
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه
آیا کوروش با دست خالی جنگ را شروع کرد و با دست خالی پیروز. شد
30 سال حکومت کرد بعدش هم فوت شد و در پاسارگاد به خاک سپرده شد و کسی هم کوروش را نکشته
❇️پاسخ
@Antishobheh
💢این تخیلات را از کجا می آورید؟👆
از کتاب گزنفون چه میدانید! ؟
✅ بدون تردید یکی از منابع مهم دیگری که به عنوان ماخذ برای سخنان و رفتار و منش کوروش مورد استفاده قرار گرفته، کتاب «سیروبدی» یا «سیرت کوروش» که به صورت تعلیم و تربیت کوروش یا کوروش نامه هم ترجمه شده است. این کتاب نوشته «گزنقون» مورخ و سردار نظامی یونانی معاصر اردشیر دوم هخامنشی و برادرش کوروش کوچک است.
او با جلب نظر کوروش کوچک فرماندهی نیروهای یونانی تحت امر او را برعهده می گیرد، اما منازعات کوروش و برادرش اردشیر منجر به شکست و مرگ کوروش شده و گزنقون رهبری ده هزار یونانی برای بازگشت به کشورشان را به عهده می گیرد.
کتاب سیروپدی یا سیرت کوروش در واقع نوشته ای است در مورد تدبیر و سیاست و نحوه اداره امور سپاه و رموز پیروزی و چگونگی تشکیل یک امپراتوری قدرتمند. این کتاب در اصل تاریخ زندگی کوروش کبیر نیست. گزنفون با استفاده از تاریخ هردوت و مطالب نوشته شده توسط کنزیاس و شنیده های خودش، داستانی تاریخی می نویسدکه قهرمانش کوروش بزرگ است.
گزنفون هیچ مدرک و منبعی برای کتابش معرفی نمی کند. مشخص نیست این همه حکایت و داستان و گفتگوهای دوجانبه کوروش با پادشاهان و بزرگان و خانواده اش را چه کسی برای او نقل کرده است. او نزدیک به صد سال با کوروش فاصله زمانی دارد و جز کوروش کوچک با شخص دیگری از خاندان هخامنشی معاشرت نداشته است. باید توجه داشت که کوروش، شهریار آرمانی گزنفون است. به هر حال این کتاب و نوشته های آن منبعی شده است برای آنچه امروز به نام «اندرزهای کوروش کبیر» می شناسیم.
✅بعنوان مثال 👇👇
مهمترین بخش این کتاب که در تضاد کامل با تاریخ است، واقعه مرگ کوروش است. مرگ کوروش و چگونگی آن با تمامی تحقیقات انجام شده، هنوز به درستی روشن نیست. آیا او در حین جنگ بر اثر اصابت تیر کشته شد؟ آیا به دلیل بیماری جان سپرد؟ آیا ملکه ماساژت ها واقعا سر او را بریده و در تشتی از خون انداخت؟ آیا کوروش آنقدر فرصت داشته تا قبل از مرگ فرزندانش را جمع کرده و وصیت کند؟
می دانیم که تمامی منابع تاریخی کشته شدن کوروش در میدان جنگ و دور از پارس را تایید کرده اند. با این وجود گزنفون معتقد است که او در پارس و در میان اعضای خانواده اش و پس از صحبت با فرزندانش جان می سپارد.
آنچه در کوروش نامه می خوانیم شباهت بسیاری به تراژدی های یونانی دارد. مهربانی و احترام نسبت به زیردستان و سپاهیان، احترام به خانواده، بخشش و ملاطفت نسبت به دشمنان و تلاش برای اتحاد از جمله مسائل مهمی است که در این کتاب بر آنها تاکید شده است؛ اموری که در شهرهای یونانی کمتر به آن توجه می شد.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
🔴فیلم دیده نشده از حسین فردوست رئیس بازرسی دربار پهلوی:
- فساد در حداکثر متصور بود...
- رقم گذاشتیم از ۱۰۰میلیون به بالا که ۳۷۵۰ مورد فساد در بازرسی شاهنشاهی موجوده...
...
تقدیم به آنهایی که حافظه تاریخی ملت ایران را دست کم میگیرند و دنبال تطهیر پهلوی ها هستند...
💬 رسول شکری نیا
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
کلیپ زیبای "یا نبی"
به همراه سخنان شیرین استاد شجاعی
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⭕️ کوروش، هرگز ذوالقرنین نیست!
(نقدی بر ادعای ابوالکلام آزاد مبنی بر انطباق کوروش هخامنشی با ذوالقرنین قرآن)
✍ سید موسی میرمدرس
🔺 #کوروش پادشاهی بود که همدان را گشود و حکومت آخرین پادشاه ماد را واژگون ساخت و فرمانروایی ماد و #پارس را متحداً بر عهده گرفت؛ پس از آن لیدی را به اشغال درآورد و سپس آهنگ #بابل کرد و بنونید را شکست داد و #یهود را ناجی گشت. به روایت کزنفون، ارمنستان را نیز تسلیم کرد و متحدان (سران ممالک آسور، لیدی، اعراب و پاره ای از کشورهای دیگر) را نیز درهم کوبید و در پیکارِ قوم جنگجوی وحشی "ماساژت" در شمال کشور، به خاک افتاد.
🔺در ماجرای کشورگشایی هایش کسان بسیار از دم تیغ او گذشتند و شهرهایی مانند سارد به یغما رفتند و کزروس پادشاه لیدی در کام آتش افکنده شد و در شورش سارد، آشوب گران به غلامی فروخته شدند و در #فتح_بابل ثروت های فراوان به چنگ آمد و حوادث دیگر که شرحش در تاریخ های کهن آمده است.
عجالتاً همین قدر معلوم است که انگیزه ی کوروش در پیکارها و اقدام هایش چندان هم مقدس نبوده است، بلکه کسانی ماند هرودوت و کتزیاس، اشباع حس جاه طلبی، کشورگشایی و مال اندوزی را انگیزه ی اساسی وی دانسته اند؛ حتی کزنفون که بیش از همه ی تاریخ نگاران او را ستوده و کوشا بوده است وی را بی رغبت به مال دنیا بشناساند، نتوانسته است از این مساله چشم پوشی کند که وی به بهره مندی از محصولات کشورهای مفتوح به شدت شایق بوده است.
🔺کوروش به فتح #مصر در مغرب زمین توفیق نیافت و هندوچین نیز از دستبرد وی ایمن ماند و در شمال امپراتوری، تهاجمش بدفرجام ماند و کشته شد.
❗️بنابرین تاریخ و #تورات، کوروشی با ویژگی های #ذوالقرنین (ممدوح قرآن، موحّد، مصلح، جهان گستر پاک نهاد) به ما معرفی نمی کنند و از ساختن سدی توسط وی خبر نمی دهند.
ظاهراً مشکل همه ی کسانی که به توهّم، کوروش را ذوالقرنین انگاشته اند، عدم فرصت کافی در مطالعه و بررسی تاریخ #هخامنشیان بوده است؛ وگرنه هیچ گاه سست ترین انگاره ها را منطقی و معقول، تلقی نمی کردند.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh