eitaa logo
اعراف
99 دنبال‌کننده
1هزار عکس
255 ویدیو
19 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
: من یک سرباز ساده مکتب اسلام هستم که هنوز نتوانسته ام خودم را در حد کمال قرار بدهم.شاگر هیچ مکتبی نیستم فقط شاگرد اسلامم. مافقط میتوانیم یک سرباز ساده باشیم. برای من مکان فرق نمیکند حتی در درون خانه ام اگر کسی بخواهد علیه اسلام حرف بزند قیام میکنم. با او مقابله میکنم. برای من شهر،مکان و خانه مطرح نیست. اسلام مطرح است. @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: به نظر من روحیه ملت ماطوری است که با ضربه هامقاوم تر می شود. بنابراین هرچه دشمن نیش خودش را . بیشتربازکند، احساس ملت ما برانگیخته تر می شود وسرسختی و مقاومتشان بیشتر. @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حدیث خانم تو سن ۱۴ سالگی داره کارشناسی ارشد می خونه، خواهرشم نابغه هست. اما خب چون با حجابن باید بایکوت بشن. یکی نوشته بود، خانمایی که توی جامعه حرف برای گفتن دارن، دنبال برهنگی نمیرن. البته شاید این یک طرف ماجرا باشه. این خواهر ما نمونه ی یک دختر رشد یافته در جمهوری اسلامی با تربیت درست هست. @araf11
🔴🔴شدیدا خواندنی...👇👇👇 ❌ مدافعان حقوق خانوما، دنبال چی هستن؟؟؟ این داستان را بخوانید..👇 تقریبا ۵ سالی میشه کوهنوردی رو به کمک سرپرستمون که بهش حاجی بابا می‌گفتم شروع کردم. متاسفانه بعد از حدود ۲سال حاجی بخاطر آسیب پا دیگه نتونست همراهیمون کنه و گروهی که ۷ سال سرپرستش بود رو سپرد به یه آقای تقریبا ۳۰ ساله. اوایل تو گروه کسی نمیتونست تحملش کنه اما به احترام انتخاب حاجی سکوت میکردیم. به مرور سرپرست جدید تو دل همه جا وا کرد و با همه صمیمی شد. تا جایی که به حاجی بابت قوانین سخت گروه ایراد می‌گرفت که تو گروه خانوما آزادی ندارن، چرا باید لباس خانوما بلندتر از آقایون باشه و اذیت بشن. ازحقوق برابر میگفت به ظلمی که در حق خانوما میشه، خلاصه طوری حرف میزد انگار مدافع حقوق خانوماست و همه باور کرده بودن در حقشون ظلم شده. بقیه ی آقایونِ تو گروه هم حرفاشو تایید میکردن و غمگین بودن از اینکه تو ایران ما زنان آزادی نداریم و باور غلطی نسبت به آقایون داریم. حرفای سرپرست جدید رو همه تاثیر می گذاشت. دیگه گروه از هدف اصلیش خارج شده بود. به هر بهونه ای مهمونی های مختلط، مسافرتای شمال و اصفهان و کیش و... برگزار میشد. بعضیا اولِ کار دیدن اعتراضشون بی فایده هست از گروه رفتن بیرون که بهشون انگ عقب موندگی زدن ولی ما موندیم و بعد از چند سال که به خودمون اومدیم دیدیم چقد تغییر کردیم.. جنس حرفا و شوخیا کلا فرق کرده.. آقایون چقد بی پروا در مورد کوچک ترین مسائلمون نظر میدن... حساسیت هایی که قبلا تو روابط داشتیم رو دیگه نداریم، چه روابط ناسالمی که در عرض ۳ سال شکل گرفت... تابستان امسال هم همه رفتن شمال که بخاطر خیانت یکی از آقایون به خانومش که تو سفر مشخص شد یه دعوای اساسی شد. بعد از اون هم بخاطر جریان اغتشاشات و مخالفتا تصمیم گرفتم کلا گروه رو بذارم کنار. و امروز بعد از تقریبا ۸ ماه بی‌خبری از گروه، شنیدم که برا گروه دنبال سرپرستن!! چون از سرپرستِ" مدافع حقوق زنان "به جرم تجاوز به دختر دایی ۱۲ ساله اش شکایت شده ! و از صبح هزار بار ازخودم پرسیدم دنبال چی هستن؟ 💬 hazal @araf11
رفقا بحث آزادی عقیده و آزادی تفکر خیلی مهمه. اینکه چه تفاوتی دارن باهم؟ قبلا توی کانال گذاشتم الانم سنجاق کردم براتون. ببینید اینکه یکی میگه اعتقاد فلانی اینه یا اعتقادشه و یا یکی میگه خب نظرم اینه یا به اعتقادت احترام میزارم یا مثلا خودش انتخاب کرده، حرفای شیکی هست که فقط و فقط حماقت میاره. هم برای گوینده ی این جملات و هم برای شنونده ای که قدرت تحلیل نداره. شهید مطهری تفاوت آزادی تفکر و آزادی عقیده رو بیان کردند. که PDF اونرو گذاشتم: https://eitaa.com/araf11/398 ان شاءالله یک فیلم کوتاه میزارم که شاید برخیا مستندش رو دیده باشید. و بعد چند کلمه ای دربارش مینویسم. ان شاءالله @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: جوانان عزيز بدانيد آينده با قرآن و اسلام است، اين همه تزويرها، نيرنگ ها، تهديد ها، آزارها و... از بين مي رود. @araf11
درباره کشف حجاب ۵ فاطمه خانم 🔹شاید شما هم فیلم دختر خانم چادری که در پارک تذکر میداد به کشف حجاب کرده ها را دیده باشید. فیلم را منوتو پخش کرد و در فضای مجازی هم زیاد دیده شد. یک دختر جوان دهه هشتادی، محجبه و مودب، میرود به کشف حجاب کرده ها تذکر میدهد، با لبخند، با اشاره دست به موهایشان و سپس به احترام دست به سینه ادب میکند و عبور مینماید. 🔹یک زن فیلم او را میگیرد، به او فحش میدهد و توهین میکند، ساندیسخور جغله و ... دختر خانم سعی میکند با او درگیر نشود، پاسخ او را هم نمیدهد و صحنه را ترک میکند، اما این زن فحاش او را دنبال میکند. فیلم همینقدرش پخش شد. 🔹اما من هم به دیدار دخترک یا همان فاطمه خانم مشرف شدم. او میگفت که آن زن فحاش تلاش میکرد روسری از سرش بکشد. جالب است که فاطمه خانم بارها و بارها در فضاهای این چنینی وارد میشد و تذکر میداد تک و تنها با آرامش، با محبت، با دوری از دعوا و درگیری، با شجاعت و با اخلاص. 🔹پدر فاطمه خانم از دنیا رفته بود و مادرش نگران فاطمه بود اما جلوی او را نمیگرفت. حق داشت نگران باشد او امانت بود و باید مراقبتش میکرد مثل هر مادر دیگری. مظلومیت این مادر و دختر برای حفظ این غیرت دینی و سیاسی و ایستادن پای کار ، در عین اقتدار و استحکامشان، من و امثال مرا خجالت زده میکرد. من چند جمله به آن مادر و دختر گفتم. 🔹اول آنکه امام خیلی وقتها جوانها و نوجوانها را رهبران خود و دیگران معرفی میکرد. راست میگفت. نگاه به سن و سال نباید کرد برخی روحها خط شکن هستند. شبیه آن نیروی بسیجی که زیر آتش گلوله دشمن وقتی خیلی از نیروهای خودی کپ میکنند و پشت خاکریز مینشینند، قد راست میکند و الله اکبر میگوید که ترس دیگران هم بریزد، تعللها و وسوسه ها را پایان دهد. چه جالب است که یک دخترک دهه هشتادی چنین نقشی را ایفا میکند در این روزگار از انقلاب معنوی و توحیدی امام. 🔹دوم آنکه عزت دست خدا است. مادر با بغض میگفت به پدرش توهین کردند، گفتم مادر! عزت دست خدا است. این فیلم را دشمن پخش کرد ولی فکر نمیکرد هر بیننده منصفی از فاطمه تو درس اخلاص و شجاعت و غیرت بگیرد. که مسوولین کشور پرسان پرسان دنبالش کنند که او را بیابند. که نیروهای انقلاب کمی تامل کنند و فکری به حال انفعالشان کنند. 🔹گام دوم انقلاب هم دوران فاطمه ها است. فاطمه های دهه هشتادی. فاطمه های گمنام. اصلا نام فاطمه اسم رمز انقلاب ها است. یا مقلب القلوب! «ثبت» قلوبنا علی دینک. ما زن را با سیده زنان یعنی فاطمه س میشناسیم. حیات و زندگی را با فاطمه میشناسیم. انقلاب و آزادی را نیز با فاطمه میشناسیم. 🔹کاش فاطمه شهر ما تنها نمیماند. چادر از سرش نمیکشیدند. کاش با همه آداب و مراقبت ها و ارتقای امر به معروف ها و نهی از منکرها، اما اجازه نمیدادیم دشمن فاطمه های ما را تنها و بی پناه پیدا کند و رو سری از سرشان بکشد. فاطمه خانم نماد «همه» دختران مظلوم ما است، کاش بیشتر نگرانشان بودیم. @ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: عشق به ولایت فقیه و اطاعت کامل از ایشان، سعادتمندی دنیا و آخرت را دارد. @araf11
الحمدلله گزارشات خوبی از طرف مردم نسبت به اجرای قانون حجاب به گوش میرسه ولی این کافی نیست... ببینید من برادرانه از خواهران خودم، خواهرانی که اهل گفت و گو و منطقی حرف زدن هستند و اطلاعات کافی دارند درخواست میکنم تا زمانی که بحث حجاب در جامعه ما و در زمان فعلی به یک دغدغه از هر دوطرف تبدیل شده، با خانم هایی که میشناسن و زیاد به حجاب اعتقادی ندارند، صحبت کنند. تکی هم نه. گروهی حرف بزنن. گفتمان حجاب بايد ایجاد بشه. باید تکیه گاه بحث ها، زدن دو منطق باشه: ۱)منطق انتخاب خودمه ۲)منطق اینجوری دوست دارم _ ببینید در منطق۱، باید شما به طرف مقابل بفهمانید که اون خواهری که حجاب درست و درمونی نداره، این پوشش انتخاب واقعی او نبوده. اون قطعا در مقابل پوشش هایی که در مجازی و یا حقیقی، به عنوان الگو و مد میبینه، ناخواسته یکی را برگزیده اما نه برگزیدن واقعی. اون بین بدپوششی/بی پوششی شماره ۱و ۲ و۳، مثلا شماره ی ۲ را انتخاب کرده. حال آنکه این انتخاب، واقعی نیست. او زمانی میتواند ادعا کند که من این را انتخاب کردم که نوع پوشش های مختلف اسلامی را هم تجربه کرده باشد. متاسفانه عدم تبلیغ و تهیه پوشاک های اسلامی در بازار، سبب شده که بدپوششی با انواع و اقسامش، به عنوان مدل و مد جا بیافتد واین یک نوع تحمیل فرهنگ نادرست است. _منطق ۲، که میگوید با این لباس راحت ترم، دیگر بحث و ملاک فردی در ذهن خواهر بدپوشش باید مورد هدف قرار بگیرد. به این معنا که همه ی انسان ها به راحتی نیازمندند ولی هر راحتی از طرف ما مطلوب دیگران نیست چرا که ما در جامعه زیست میکنیم و هر انسانی به خاطر آنکه یک موجود پیچیده است، از هر طرف ممکن است این نوع پوشش ها و این نوع رفتار ها به ضرر او باشد. مثلا اگر حرف ناپسندی، روح فردی را آزار میدهد، باید بدانیم که پوشش هر فردی نیز بیانگر یک نوع از سخن و اعتقاد اوست و این سخن او و اعتقاد او به مذاق هر فردی در جامعه_ به هر نحوی_ خوش نمی آید. تا اینجا بحث عمومی بود ولی بعد از بیان رفتار های نا مناسب در پوشش های نامناسب، به دنبال رفتار های مناسب در پوشش های مناسب باید برویم. و این یعنی همان شخصیت متعالی یک زن و دختر، در جامعه ی کمال گرا و توسعه طلب. 📌ببینید دوستان عزیز. این دومنطق غلط فقط با بیان منطقی صحیح و آرام قابل حل شدن است. ممکن است در ابتدا کسی حاضر به بحث نشود یا کمی میان خودش و شما فاصله بیاندازد ولی شما سعی کنید ابتدا با رفتار خیر خواهانه خویش این سد را بشکنید. جامعه ی ما نیازمند گفت و گو است. هر چند اولش سختی های خودش را دارد ولی ان مع العسر یسری. توصیه میکنم، عزیزانی که سعه ی صدردارند و منطق گفت و گو و تعامل را بلد هستند و با مبانی زیست اسلامی و نزاع آن با زیست غربی، آشنایی کافی دارند وارد این گفت و گو ها بشوند. یاعلی علی عسگری. @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: از خواهرانم میخواهم، حجابشان را مثل حضرت زهرا(س) رعایت کنند، نه مثل حجاب های امروز؛ این حجاب ها بوی حضرت زهرا نمیدهد. @araf11
◽️ رفراندوم مردم سالارانه یا پوپولیستی؟ فرمایش رهبر انقلاب درباره رفراندوم بسیار مختصر ولی گویا و شفاف بود. فرمودند رفراندوم در امور گوناگون مملکت به دو دلیل عاقلانه و صحیح نیست: اولا چون امکان تحلیل درباره بسیاری از موضوعات جزئی برای مردم وجود ندارد، ثانیا تبلیغات در جهات مخالف مصالح کشور رخ خواهد داد و به تعبیر ساده‌تر تصمیم‌های کلان در مقیاس حاکمیت بازیچه دست رسانه‌های شیطان خواهد شد. سپس دو قطبی‌های دروغین و بی‌معنایی شکل خواهد گرفت که شاید اصلا هیچ ربطی به مساله مورد نظر نداشته باشد اما رسانه می‌گوید اگر می‌خواهید مشکل آب خوردن‌تان هم حل شود بایست درباره مسائل امنیت‌سازتان هم مذاکره کنید و این که باید مذاکره کنید یا نکنید را حالا به رفراندوم بگذارید! خیلی زیبا فرمودند حرف مردم در انتخابات شنیده می‌شود، درست است که تشخیص رئیس جمهور یا نماینده هم کار ساده‌ای نیست اما مردم در حقیقت به شعارها و آرمان‌ها رای می‌دهند و این حق را نمی‌شود از مردم سلب کرد و الا همیشه طفل باقی خواهند ماند. اما اموری مثل نحوه اجرای فلان قانون یا اصل اجرای بهمان قانون را نمی‌شود بازیچه دست تبلیغات کرد در حالی که تحلیل‌های فراوانی پیرامون هر یک از دو طرف مساله (اثبات یا نفی) ممکن است وجود داشته باشد که دانشمندان یک رشته را هم سر درگم کند چه رسد به عموم مردم عادی. مرز بین مردم‌سالاری و پوپولیسم یا همان عوام زدگی همین جاست. مردم سالاری قرار نیست رای مردم در  موضوعات فریب انگیز را حق آنها بداند، بناست بگوید در مسائلی که قدرت تشخیص قابل قبولی در مردم هست رای آنها باید شنیده شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: ما به عنوان کسانی که به نظام و انقلاب معتقد هستیم، فعالیت می کنیم و تلاش ما بایدبر طرف کردن اختلافات باشد. @araf11
رهبر معظم انقلاب اسلامی: مسائل گوناگون کشور مگر قابل رفراندوم است؟ کجای دنیا این کار را می‌کنند؟ مگر همه مردم که باید در رفراندوم شرکت کنند امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟ این چه حرفی است؟! این بیان حضرت آقا من را یاد یک جمله از اهالی رسانه که دکتری مطالعات فرهنگی داشت انداخت. او معتقد بود باید برای حجاب بحث عرف شهر ها را در نظر گرفت و بر اساس عرف، حجاب را قانون مدار کرد. یا مثلا درباره ی مباحث دیگر از برخی به اصطلاح اندیشمندان در دانشگاه و یا حوزه به گوشم این جملات شنیده میشد که مثلا چرا در فلان مسائل نظر مردم را نمیپرسید؟ من همیشه در جواب دادن به این حرف های عوام فریبانه یک چیز میدیدم و آن یک مسابقه ی بوکس بود که همیشه اسلام را گوشه ی رینگ گیر می آورد و او را مشت میزد! حرف آن دکتر مطالعات فرهنگی هیچ وقت برایم مقبول نبود چرا که وقتی با عرفی مواجهی که میتوانی ۶۰%یا۷۰% آنرا با روشنگری و تبیین، تغییر رفتار دهی، چرا باید روی یک عرف متزلزل قانونی قرار دهی که به نفع اسلام نیست و از طرفی همراه جریان تبلیغاتی ضد انسانی غرب باشد! به راستی این روشنفکری است؟! مردم سالاری خیلی خوب است. پای کار آمدن و پای کار آوردن مردم اصلا هدف ولایت مداری و ولایت است. ولی این واژه به معنای آن است که آن کسی که تخصصی در امور پتروشیمی ندارد بیاید و نظر بدهد یا آنکه متخصصی را بر میگزیند تا او حرف درست بزند؟ قبول دارم که رابطه ی بین این به اصطلاح متخصصین با موکلینشان یا نیست یا کم است، ولی اگر مردم سالاری دچار مشکل شده باشد، بابت اظهار نظر نکردن های مردم نیست. بابت عدم قرار گرفتن افراد درست در جای خود هست. بابت عدم اظهار نظر های منتخبین ملت است. از طرفی نمیشود سیستم ساده ی مردم سالاری در دهه ۶۰ را الان پیاده کرد. بلکه باید مردم سالاری با سیستمی متناسب با فضای کنونی که پروپاگاندای رسانه وجود دارد، تنظیم نمود. آری دشمن سوء استفاده اش همیشه برقرار است ولی خب میتوان درجه ی این سوء استفاده را کمتر کرد. اگر آقا میفرمایند مثلا در بحث حجاب، حتی اگر بی حجاب ها بدانند پشت کارشان چه اهدافیست، دیگر این کار را نمیکنند، به معنای روشنگری است که قبل از مناط قرار دادن عرف در قانون گزاری، باید بدان توجه شود تا درصد، جاهلان و یا مخالفان به قانون حق، کمتر شود. نه آنکه راه آخر را(بر فرض صحیح بودن) به عنوان راه اول قرار دهیم. @araf11
❌ نامه زن آمریکایی به زنان مسلمان/ گول نخورید و نجیب بمانید: ‼️چرا تقلید می کنید از زنانی که به خاطر عفت و پاکدامنی ازدست رفته شان پشیمانند یا به زودی پشیمان خواهند شد؟ هر آنچه شما در مجلات مد و تلویزیون های غرب می بینید، دروغ است. ارتباط نامشروع قبل از ازدواج چندان هم جالب نیست. ما جسم مان را به مردانی دادیم که عاشقشان بودیم ، فکر می کردیم این راهی است تا با ما ازدواج کنند، همانطوری که همیشه در تلویزیون دیده بودیم . اما بعد از مدتی تو می مانی و اشک‌هایت. ‼️ما زنان غربی شستشوی مغزی داده شده ایم که باور کنیم شما زنان مسلمان، مورد ظلم واقع شدید. اما در حقیقت این ماییم که مورد ظلم واقع شده ایم ، برده ی مدهایی هستیم که پَستمان می کند ، نسبت به وزن و انداممان عُقده ای شده ایم، و گدای محبت مردان شده ایم. ما مخفیانه تو را تحسین می کنیم و نسبت به جایگاه تو غبطه میخوریم. خلاصه شده از سایت جهان نیوز ✍️ زنان سرزمینم فریب شیاطین را نخورید 🆘 @Roshangari_ir 🔜 Rubika.ir/roshangari_ir
🔻نسبت کشف حجاب با وضع نظام 🖊 مهدی جمشیدی ۱. یک قضاوت رایج دربارۀ انگیزۀ زنان مکشفه این است که «کشف حجاب‌»شان به علّت «فساد جمهوری اسلامی» و‌ نوعی واکنش اعتراضی به آن است. در این گزاره، میان «کشف حجاب» و «فساد نظام»، ربط علّی برقرار شده است. آیا به‌واقع، این کنش در ذهن خود مکشفه‌ها به معنای «اعتراض به فساد جمهوری اسلامی» هست؟ یعنی اگر بساط بی‌عدالتی و تبعیض از جمهوری اسلامی (البتّه بنا به فرض ناصوابی که مطرح شده است) جمع شود، اینان هم «محجبه» خواهند شد؟ اینان «حجاب خودشان» را مشروط به «اصلاح جمهوری اسلامی» کرده‌اند؟ پاسخ، منفی است. پس همبستگی و نسبت علّی وجود ندارد و کسانی که آگاهانه چنین نظری دارند، در پی دستاویزی برای توجیه نظر خود هستند و در این مسیر، کشف حجاب را بهانه کرده‌اند. ۲. تحلیلی که از آن یاد شد، هم «سیاست‌زده» است و هم «اقتصادزده»؛ چنان‌که نقشی را برای نگرش‌ها و امیال معطوف به «جهل» و «نفسانیّتِ» خود فرد در نظر نگرفته است. اینان از آغاز تصریح کرده‌اند که مسأله‌اشان «حجاب اختیاری» و «سبک زندگیِ لیبرال» و‌ «تملّک بدن» است و می‌خواهند مطابق سلایق خویش زندگی کنند. درعین‌حال، بعضی مکشفه‌ها می‌خواهند به لذّت‌پرستی و هوس‌بازی و بدن‌زدگی‌شان، «پوشش سیاسی» بدهند. نباید فریب «اظهارات فرافکنانه» را خورد. حداکثر این است که سلامت اقتصادیِ نظام، مواجهه با کشف حجاب را تسهیل می‌کند، ولی کشف حجاب را برطرف نمی‌کند. از قضا این نوع سبک زندگی در سایۀ رفاه و برخورداری و تنعّم، بیشتر مشاهده می‌شود. ۳. نظام، مبتلا به «فساد ساختاری» نیست و «فساد موردی» نیز اجتناب‌ناپذیر است. پس امری که مشروط به عدم‌تحّقق فساد موردی بشود، «نشدنی» خواهد بود. حال آیا معقول است که مکشفه‌ها به فسادهای موردی برای توجیه حرام شرعی و سیاسی خود استناد کنند؟ ۴. حقّ این است که هم با فساد موردی در حاکمیّت، برخورد قانونی شود و هم با فساد کشف حجاب در عرصۀ عمومی. سال‌هاست که مواجهۀ قطعی با فسادهای موردی در حاکمیّت، عملی شده است و ادامه نیز دارد. پس حتّی اگر معتقد به «مشروط‌بودن یکی به دیگری» یا «مواجهۀ همزمان» باشیم، باز باید حکم کنیم که تجدید مواجهۀ نیروی انتظامی با کشف حجاب رواست. ۵. نظام هرچه هم که عدالت را برقرار سازد، باز روند «روایت‌پردازی دشمن» متوقف نخواهد شد؛ چنان‌که حتّی فضیلت‌ها و پیشروی‌ها نیز معکوس جلوه داده می‌شود. پس «علاج واقعیّت»، همۀ کار نیست. واقعیّت، بردۀ روایت شده است. از این جهت است که رهبر انقلاب بر «تبیین» اصرار دارند. بیش از آن‌که «نظام»، محتاج اصلاح باشد، «تصوّر از نظام» باید اصلاح شود. رهبر انقلاب در همان آغاز اغتشاش تصریح کردند که نظام، «مظلوم» واقع شد. امّا در این مدّت، همواره بخشی از جبهۀ انقلاب به صد زبان گفتند که «متهم ردیف اوّل»، خود نظام است و وضع فرهنگیِ جامعه، گویای «باطن آلودۀ جمهوری اسلامی» است. یکی از حلقه‌های مفقودۀ جمهوری اسلامی، «یک‌صدا» و «یک‌حرف» نبودن نیروهای جبهۀ انقلاب است. اگر هم‌دل بودیم کار به اینجا نمی‌رسید. ۶. کسی موافق با «اصالت» یا «تقدّم» یا «کفایت» مواجهۀ انتظامی نیست. همۀ سخن در این است که چنین برخوردی نیز «لازم» است، حال‌آن‌که برخی، این «ضرورت» را انکار می‌کنند. علاج «اصیل» و «مقدّم»، اخلاق و تربیت و فرهنگ و معنا و تبیین و هویّت است، امّا مسأله این است که مکلّفان به این تکلیف، تاکنون «بی‌عمل» یا «کم‌عمل» بوده‌اند و با این حال، همچنان دعوت به کاری می‌کنند که خود نکرده‌اند. مدرسه و مسجد و هیأت و حوزه و دانشگاه و رسانۀ ملی و فضای مجازی و ... در اختیار بوده‌اند و در عین حال، تا حد زیادی خاموش نسبت به حجاب. در گذشته نگفتند و حتّی در این هفت ماه نیز نگفتند.‌ به جای «داعی» به کار فرهنگی، باید «عامل» به آن بود. وقتی در «بگو و بشنو» کوتاهی می‌کنند، «بگیر و ببند» از راه خواهد رسید. «زبان» که رفت، «زنجیر» می‌آید. «تبیین» نباشد، «تحکّم» صدرنشین است. اگر «دلیل» به تبعید رانده شود «علّت» غالب می‌گردد. این گره در بلندمدّت و به‌طور ریشه‌ای، با سرپنجۀ تبیین گشوده می‌شود و راهکار اصالی، «تحوّل وجودی» و «اتّفاق انفسی» است. باید ارزش‌های انقلابی در عمق «ذهنیّت جامعه»، بازسازی کرد. این است معنی بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگیِ جامعه. کاری که امروز نیروی انتظامی بر عهده گرفته است، «ضروری امّا ناکافی» است و باید هرچه سریع‌تر، نیروها و نهادهای فرهنگی به میان بیایند و نقش خود را در کلان‌برنامۀ «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی» مشخص نمایند. @araf11