eitaa logo
اعراف
102 دنبال‌کننده
954 عکس
252 ویدیو
19 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
عرض کردم که اگر آدرس مطالب رو مینوشتند، نمی گفتند که این مطالب جعلی هست!!!! ضمن اینکه به مدیر کانال دیدبان و افرادی که چنین نقدی کردند باید گفت این گفتار ها در سایت های مختلف چه مذهبی چه غیر آن، قبل از جریان فتنه ۱۴۰۱ هم وجود داشته و مخصوص الان نیست. @araf11
جواب حماقت+ مغالطه در تصویر رو فقط میشه با یک هدشات😎 پاسخ داد... @araf11
به تو چه و به من چه ممنوع! @araf11
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اینجا دانشگاهی در لندن نیست، اینجا است !!! 🔹 اگه سر کاریم بگید که نیروهای انقلابی خودشان وارد عمل شوند ؟! 🔹 وزارت علوم و حراست دانشگاه تهران معلوم هست چه غلطی می کنن؟! -------------- اون کسی که خون شهدا رو پایمال داره میکنه به نظر وزارت علوم و نهاد های متولی هستند. وای بر جامعه ای که تربیت دینی جای خودش رو به تربیت جسمانی محض بده. اونی که بابت انتشار این تصاویر باید شرمنده بشه، جناب حاکمیت هست که پا روی وصیت امام گذاشته... @araf11
کانال متفکر غریب هم تاسیس شد. ان شاءالله قابل استفاده باشه. متفکر غریب و جامعه ای که به جهاد تبیین نیاز دارد. لینک متفکر غریب: https://eitaa.com/gharib_58
◽️ چرا حجاب آزاد نباشد؟ (حاصل مباحثه با بعضی از دوستان را این گونه صورت‌بندی کردم) ۱. آیا این سوال به این دلیل است که آزادی ارزش برتری است از حجاب یا به این جهت است که اکنون و در شرایط فعلی کشور، تحفظ بر قانون حجاب ارزش این همه هزینه را ندارد؟ ۲. اگر اولی منظور باشد باید ببینیم که آزادی چه هنگام ارزشمند است: اگر مقصود از ارزشمندی آزادی، آزادی به معنای اختیار باشد البته اصل اختیار ارزشمند است و موجب تمایز آدمی از حیوانات، باید گفت این معنا از آزادی منافاتی با ایجاد محدویت‌ها در دنیا ندارد. چون همان طبیعتی که ما را آزاد قرار داده محدودیت‌هایی هم برای ما قرار داده یعنی ما را مجبور به انجام آن محدودیت‌ها کرده‌ است. این محدودیت ها همان قانون هستند. و اگر مقصود از این حجاب آزاد ارزشمند است این است که حجاب وقتی ناشی از یک دیکتاتوری نباشد ارزشمند است و آزادی را به معنای نبودن دیکتاتوری بدانیم باز هم می‌گوییم البته این که یک دیکتاتور مطلق العنان نباشد امر مطلوبی است اما این مشکل با قانونی بودن حل می‌شود. اگر امری قانون باشد دیگر مبتنی بر امیال یک نفر نخواهد بود. البته باید و نباید این قانون لازم است بر اساس واقعیت‌های موجود طراحی شود یا این که مورد رای مردم باشد.(به نحو مانعه الخلو) ممکن است منظور از آزاد بودن حجاب و مشروط کردن ارزشمندی بر این آزادی، نداشتن تعین هیچ فعل اخلاقی باشد، یعنی احکام اخلاقی سیال و غیر ثابت‌اند و کاملا سلیقه‌ای. در این صورت خواهیم گفت این مبنا مستلزم نسبیت معرفت و آن مستلزم‌ شکاکیت و امر باطلی است. ۳. اگر مقصود این باشد که در شرایط کنونی اصرار بر حجاب ارزش این همه هزینه را ندارد پاسخ می‌گوییم آیا این اصرار و الجاء بر نبودن حجاب، حد و مرزی دارد؟ یا بعد از روسری، برهنگی هم مطلوب این جماعت می‌شود؟ سپس شرب خمر؟ سپس هم‌جنس بازی؟ سپس هزار خلاف و فسق و فجور دیگر؟ وزان حجاب در شرایط کنونی کشور دقیقا مثل وزان انرژی هسته‌ای است که کوتاه آمدن از آن هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه مشکلاتی را خواهد افزود.
🔴 من ۱۴ روز بی‌حجاب بودم/ ماجرای دختری که دوباره حجاب را انتخاب کرد 🔹بعضی‌ها با نگاهشان تحسین و تشویقم می‌کردند. انگار که من با بی‌حجابی‌ از آن‌ها طرفداری و حمایت کردم. درمقابل بعضی‌ با نگاه و زبان سرزنشم می‌کردند و با حالت بدی می‌گفتند: این چه وضعی است؟ خجالت نمی‌کشی؟ 🔹از یک جایی به بعد اتفاقاتی افتاد که باعث شد احساس ناخوشایندی در من ایجاد شود و آن سرخوشی اولیه به‌کلی از بین برود. 🔹یکی از روزهایی که موهایم را باز گذاشته بودم یک خانم چادری من و دوستم را به غرفه‌شان در ایستگاه مترو دعوت کرد. برایمان چای ریخت و گفت: «به نظرتان بهتر نیست یک مقدار از نظر ظاهری بهتر در جامعه حضور پیدا کنید که خودتان امنیت بیش‌تری داشته باشید». به نظرم این خیلی قشنگ بود. از ما سؤال کرد؛ امر نکرد. نگفت باید آن کار را می‌کردی یا چرا این کار را کردی؟ 🔹این ماجرای دختر ۲۲ ساله‌ای است که خبرنگار فارس در زمان خواندن کامنت یکی از اخبار او را شناخت. بیتا که در زمان اغتشاشات تحت تاثیر خواهر کوچک‌ترش حجاب را کم‌کم کنار گذاشت از خاطرات تلخ آن دو هفته می‌گوید. اینجا قدم به قدم با بیتا همراه شوید @Farsna رفقا این خاطره ای که دختر جوان از بی حجابی اش در این ایام برایمان تعریف کرده چند نکته دارد: تربیت خانواده ها تاثیر فضای مجازی عدم برنامه ی تربیتی درست توسط نهادها و.... 🔴پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید @araf11
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ هشدار های مهم استاد برجسته دانشگاه ، دکتر شاهین فرهنگ(فارغ التحصیل دانشگاه هارواد آمریکا) درباره آثار زیانبار گسترش بی حجابی !!! @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیوار آزاد و جنجالی این روزهای نمایشگاه کتاب 🔺 یکی از حاشیه‌های جذاب نمایشگاه کتاب امسال دیوارهای آزاد هست که بحث‌های جالبی رو درباره حجاب بین بازدیدکنندگان ایجاد کرده! ________________________ خیلی حسرت زیادی خوردم وقتی این بخش از گزارش دیوار حجاب را در نمایشگاه دیدم. وقتی دیدم چه قدر گفت و گو ها بین مردم صورت نگرفته است و بستر سازی نشده است. آیا نمیشد امثال این دیوار ها قبلا در جامعه ایجاد میشد تا گفتمان اسلام به معنای حقیقی کلمه را جار میزد؟؟ آن خانمی که میگوید خیلی ها به اسم اسلام کار ها میکردند، حق دارد! جوابش در همان پوشش او بود که سال ها مبانی انقلاب میگفتند قال الصادق ولی مبانی دانشگاه ها و سیاستگزاران میگفتند قال الغرب!!! یا آن دختر بی حجابی که با وضع کاملا غیر اسلامی در نمایشگاهی در مصلا آمده و فریاد میزند که آزادی نیست، حق دارد! چرا که معیار آزادى در نگاه او زمانی تغییر یافت، که نه آموزش و پرورش درست و درمانی بر روی مبانی اصولی اسلامی کار میکرد و نه وزارت فرهنگ و ارشادی برای حجاب ارزش اجتماعی قائل میشد! واقعا با پوشش ضد اسلامی در مصلی قدم زدن و گفتن عدم آزادی برای او شوخی نیست چون او مسخ شده است! چقدر این دیوار حرف برای گفتن دارد! حرفی که دلالت بر کم کاری هایمان دارد. یاد گزارش خبرگزاری فارس افتادم از آن دختری که ۱۴ روز بی حجاب بود و بعد فهمید مشکل کار از کجاست! عزیزانم. سربازان امام خمینی(ره)! امام زنده است چون مکتبش زنده و زنده کننده است‌. بیایید و جمعی را از مرگ ابدی در عقلانیت نجات دهیم. امروز ما باید حرکت کنیم. @araf11
🔺منبع بنرهای جنجالی حجاب در نمایشگاه کتاب منتشر شد/ تولستوی واقعا از پوشیدگی گفته است! 🔹حسن وزیری طراح بنرهای حجابِ نمایشگاه کتاب در شبکه اجتماعی ویراستی منبع گفته‌های تولستوی را بیان کرد و نوشت: برای آنانکه واقعا برایشان سوال شد و البته برای دوستان مان، منبع جمله منتشر شده در بنرهای حجاب نمایشگاه کتاب را می توانید مشاهده کنید. 🔹کتاب "محمد ص" ، جمع آوری و ترجمه برخی نوشته‌های متفاوت تولستوی هست توسط یک نویسنده عرب، فلذا به زبان عربی است که نشر ثالث بخشی از آن را به فارسی ترجمه و در ۱۳۸۵ منتشر کرده. 🔹حال که منبع این جملات و واقعی بودنشان مشخص شده، مروجان بی‌حجابی که حتی حاضرند برای رسیدن به اهداف خود متوسل به دروغ شوند، چه پاسخی دارند؟ @araf11
در عجبم... علیکم بالمطالعه در مورد مبانی اسلام و انقلاب... علیکم بالمطهری @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کرامت انسانی نسخه‌ی پیشنهادی اسلام است حد ندارد و بی‌نهایت است پا گذاشتن در این مسیر به اعلی‌علیین می‌رسد رذالت انسانی هم همین‌طور نسخه‌ای که غرب به اسم آزادی برای بشر می‌نویسد چیزی که انسان را به اسفل‌السافلین می‌رساند کلیپ را ببینید و مسیر رذالت را لمس کنید @srdrgm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کار فرهنگی خوشگل و تمیز از بسیجیان مازندران. ای کاش تو همه ی استان ها مخصوصا توی مناطق تهران شاهد اینجور کار های خوشگل باشیم. هم نمایش هم منبر هم روضه. @araf11
۷۸ دعوا سر بستن روزنامه نبود ۸۸ دعوا سر نتیجه انتخابات نبود ۹۶ دعوا سر معیشت نبود ۹۸ دعوا سر بنزین نبود ۱۴۰۱ دعوا سر حجاب نبود دعوا همیشه سر ایران قوی بوده و بس! @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ یک هشدار از حجاب! ⁉️موفقیت دشمن در مسئله حجاب!🔻 ➖ ما را به مرگ گرفتند که به تب راضی باشیم! ❌ اگر دغدغه ی ما از بد حجابی به بی حجابی تبدیل شد این یعنی ما در مسئله شکست خورده ایم و باید یک قدم به عقب برگردیم. ➖ الان دنبال تثبیت بی حجابی نیست! بلکه به دنبال تثبیت بد حجابی است. 📌 حجت‌الاسلام والمسلمین دسمی @araf11
آقا من یک درخواستی از مسولین وزارت ارتباطات، اطلاعات، ارشاد... نمیدونم هر کسی که مسئول مجوز این روزنامه هاست، تو رو خدا جمع کنید آزادی بیان ها رو... این ها آزادی بیان نیست! تحمیل حماقت چیزی جز توهم آزادی بیان نیست...! این همه دولت ۱۳ قرار داد های اقتصادی بسته. همین دیروز خط ریلی رشت به سمت آستارا با گردش مالی ۲۰ میلیارد دلار در سال ایجاد شد که این تازه یکی از چند قرار داد های دولت رئیسی هست. بعد هم میهن که بویی از هم میهنی نبرده، خود برجام هم نه! بلکه زمزمه های احیای برجام را بازگشت امید تیتر زده. واقعا حماقت یعنی هم میهن‌. تازه در حماقت به اینجا هم بسنده نکرده، درباره کیومرث پوراحمد که خود کشی کرده نوشته پیش از مرگ، کشته شده بودی! خب واقعا چه کسی را میخواهید فریب دهید..... آزادی بیانی که حریت در اندیشه را به خریت در تفکر تبدیل میکند، آزادی فساد است نه بیان!! @araf11
🔺سفیر انگلیس در حال برافراشتن پرچم همجنسگرایان در باکو 🔺روز گذشته در مناطق مختلف باکو (پایتخت جمهوری آذربایجان) این پرچم برافراشته شد، درحالیکه برافراشتن پرچم امام حسین (ع) حتی در حیاط مساجد آذربایجان هم ممنوع است. پ.ن: حقیقتا امام حسین(ع) و مکتب سید الشهداء(ع) مرز روشنی بین عقلانیت و جهالت است. بین انسانیت و حیوانیت است. اگر تعریف انسانیت و آزادی در نگاه امام حسین از جامعه به علل مختلف(اعم از سیاست گزاری های لیبرالیستی توسط حکمرانان و یا تقلید کوکورانه ی مردم از نماد غرب) از بین برود، حیوانیتی از انسانیت باقی نمی ماند و چیزی جز بردگی از آزادی قلمداد نمیشود. حال آنکه این تغییر در معانی حقیقی آرمان ها را، مسخ شدگان متوجه نخواهند شد. @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 دوربین مخفی آزمایش اجتماعی باموضوع 🔻‌ واکنش مردم به خانمی که ماشینش خراب شده چیه؟ تقدیم به اونایی که میگن بی حجابی آسیبی به کسی نمیرسونه +این فیلم را نشر دهید. در همه ی گروه ها. @araf11
⭕️ لباس اثر دارد! لباس تحریک آمیز یکی از عوامل جنایت های جنسی 📝 بر اساس مقاله منتشر شده در سایت دفتر برنامه های عدالت وابسته به وزارت دادگستری آمریکا، اکثریت روانپزشکان آمریکایی در سال 1991 معتقد بودند نوع پوشش زن می تواند باعث جنایت جنسی علیه زنان شود. 🔻در این پژوهش 581 روانپزشک از 50 ایالت ایالات متحده پرسشنامه ای را تکمیل کردند مبنی بر این که آیا لباس های تحریک آمیز در سطح بالایی از جنایات جنسی علیه دختران جوان نقش دارد یا خیر. 🔹اکثریت قابل توجهی از پاسخ دهندگان شامل مرد و زن، معتقد بودند که آنچه یک زن جوان می پوشد می‌تواند بر خطر جنایت بر او تأثیر بگذارد. منبع: لینک 🚸 جنس اول| رسانه زنان، خانواده و زیست جنسی https://eitaa.com/joinchat/1736638675C96dbe5b0e6
دختران و رویاهای صورتی درباب تفاوت‌های بنیادینِ «رویا» و «آرمان» ✅ چند سالی هست که با دقت مضاعفی گفتارهای پیرامون هویت و آینده دختران را بررسی و مطالعه می‌کنم. از ادبیات فمینیستی و مشاوره‌های زردِ روانشناسی در این عرصه که بگذریم، یکی از صداهای پرطنین در گوش دخترانِ امروز متعلق به گفتار جریان‌هایی است که برچسب انقلاب اسلامی، زنِ تراز، الگوی سوم و... دارند. در سال‌های اخیر حجم قابل توجهی از آثار رسانه‌ای و فرهنگی اعم از سرود و نماهنگ، کتاب، کارگاه و همایش، صفحات مجازی و... توسط این جریان‌ها برای دختران تولید شده است. ✅ دغدغه ثابت این آثار و محصولات تولیدی درباره دختران، هویت‌بخشی به آنان در قامت یک انسانِ موثر اجتماعی در آینده است. دغدغه‌ای که می‌توان با اغماض آن را منتسب به گفتار انقلاب اسلامی در عرصه زنان و دختران نمود. اما ایده مرکزی اغلب این آثار و فعالیت‌ها معطوف به یک مفهوم کاملا فردگرایانه و سکولار است. «رویا» لب کلام گفتار بدنه مذهبی جامعه درباره دختران در نسبت با هویت و آینده آنهاست. «رویاهایت را بساز» نقطه تلاقی گفتارهای فمینیستی، روانشناسی زرد و بدنه مذهبی است که در امتدادشان به مقوله «هویت جنسیتی» به آن رسیده‌اند. این در حالی‌ست که اگرچه انقلاب اسلامی از ایده «زنِ موثر» حمایت می‌کند، اما به یقین با گفتار فوق ناسازگار است. گفتار بدیل انقلاب اسلامی برای هویت و آینده دختران، «آرمان» است. ✅ «آرمان» با «رویا» تفاوت‌های بنیادین دارد. رویا، تصویرگری‌های نفس انسانِ سکولار از آینده است که در انقطاع مطلق از تاریخ و جغرافیا قرار دارد. براین اساس، رویا ماهیتی منفعل و ایزوله دارد و فرد را بیرون از حرکت جامعه در مسیر تاریخی خود تعریف می‌کند. لذا در این گفتار، رویای دختران قبل از انقلاب اسلامی و پس از آن چندان تفاوتی ندارند. هر دو از جنس تارگِت هستند(ببخشید معادل فارسی که حق مطلب را ادا کند نیافتم!) پرواضح است که در چنین فضایی احتمال تعارض منافع میان فرد و جامعه چندان بعید نیست. زیرا تارگت‌های فردی نه تنها تعهدی به اهداف جمعی ندارند بلکه حتی امکان قرار گرفتن در موقعیت‌های تقابلی و ناهمنوا با نظم و روندهای جمعی نیز دارند. لذا به میزان گسترش این گفتار در میان افراد، جامعه یک گام به سمت گذار از انسجام اجتماعی به انزوای اجتماعی پیش می‌رود. بحث و تفصیل این گزاره بماند برای بعد... ✅ آرمان اما دقیقا در نقطه مقابل رویا قرار دارد. نقطه عزیمت آرمان، تاریخ است. آرمان، تصویر متعهدانه و مساله‌مندِ فرد از آینده‌ی حرکت تاریخی جامعه است که در این میان رسالت‌ها و ماموریت‌هایی هم برای زندگی فردی مشخص می‌کند. لذا آرمان ماهیتی فعال دارد و برخلاف رویا که قائم به فرد است، آرمان قبل از فرد وجود داشته و بعد از او نیز تداوم خواهد داشت. به همین دلیل است که افراد برای آرمان «هزینه» می‌دهند اما برای رویا نه! موضع افراد نسبت به رویا «ترجیح» است اما نسبت به آرمان، «تکلیف». ✅ الگوی سومِ زیستن، صرفاً در بستر آرمان قابل تحقق است. رویا که «مجاهدت» نمی‌خواهد. رویا نهایتا با «تلاش» و «برنامه‌ریزی» قابل دستیابی‌ست! رویا به معنای واقعی کلمه «صورتی» است. این آرمان است که با «ایمان» و «یقین» آغاز می‌شود و با جهاد به مال و جان و آبرو امتداد می‌یابد. انسانِ انقلاب اسلامی اینگونه زیستنی دارد و اساسا با چنین انسان‌هایی تمدن جدید رقم می‌خورد. یک سینه سخن درباره تفاوت این دو گفتار دارم. شاید در فرصتی به تفصیل سخن بگویم. ✅ اما از تمام فعالان حوزه زنان و دختران که در پایگاه انقلاب اسلامی کنش می‌کنند تقاضای تامل بیشتر دارم. جایگزینی ادبیات آرمان به جای رویا هم برای پسران و هم برای دختران ضروری است. اما تاکید من روی دختران از این جهت است که سهم و نقش دختران در تنظیم و رهبری حرکت اجتماعی بسیار بیشتر و موثرتر از پسران است. لذا دختران را بیشتر دریابید. اگر هویت و آینده دختران نوجوان را به «انقلاب اسلامی» و «ایران مقتدر» پیوند بزنید، برای رفع بسیاری از چالش‌ها و حل مسائل اجتماعی ایران در آینده زمینه‌سازی کرده‌اید. ✅شما هم اگر بی تفاوت و بی دغدغه نیستید با گروه دانشجویی «مثل هانیه» همراه شوید👇 🆔️ @mesle_haniyeh
حتما حتما حتما این متن تحلیلی از دکتر اقبالی را بخوانید. واقعا در نوع نگرش ما نسبت به فعالیت های دختران در سطح جامعه خیلی میتواند موثر باشد. @araf11