eitaa logo
اعراف
102 دنبال‌کننده
977 عکس
253 ویدیو
19 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ هشدار های مهم استاد برجسته دانشگاه ، دکتر شاهین فرهنگ(فارغ التحصیل دانشگاه هارواد آمریکا) درباره آثار زیانبار گسترش بی حجابی !!! @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیوار آزاد و جنجالی این روزهای نمایشگاه کتاب 🔺 یکی از حاشیه‌های جذاب نمایشگاه کتاب امسال دیوارهای آزاد هست که بحث‌های جالبی رو درباره حجاب بین بازدیدکنندگان ایجاد کرده! ________________________ خیلی حسرت زیادی خوردم وقتی این بخش از گزارش دیوار حجاب را در نمایشگاه دیدم. وقتی دیدم چه قدر گفت و گو ها بین مردم صورت نگرفته است و بستر سازی نشده است. آیا نمیشد امثال این دیوار ها قبلا در جامعه ایجاد میشد تا گفتمان اسلام به معنای حقیقی کلمه را جار میزد؟؟ آن خانمی که میگوید خیلی ها به اسم اسلام کار ها میکردند، حق دارد! جوابش در همان پوشش او بود که سال ها مبانی انقلاب میگفتند قال الصادق ولی مبانی دانشگاه ها و سیاستگزاران میگفتند قال الغرب!!! یا آن دختر بی حجابی که با وضع کاملا غیر اسلامی در نمایشگاهی در مصلا آمده و فریاد میزند که آزادی نیست، حق دارد! چرا که معیار آزادى در نگاه او زمانی تغییر یافت، که نه آموزش و پرورش درست و درمانی بر روی مبانی اصولی اسلامی کار میکرد و نه وزارت فرهنگ و ارشادی برای حجاب ارزش اجتماعی قائل میشد! واقعا با پوشش ضد اسلامی در مصلی قدم زدن و گفتن عدم آزادی برای او شوخی نیست چون او مسخ شده است! چقدر این دیوار حرف برای گفتن دارد! حرفی که دلالت بر کم کاری هایمان دارد. یاد گزارش خبرگزاری فارس افتادم از آن دختری که ۱۴ روز بی حجاب بود و بعد فهمید مشکل کار از کجاست! عزیزانم. سربازان امام خمینی(ره)! امام زنده است چون مکتبش زنده و زنده کننده است‌. بیایید و جمعی را از مرگ ابدی در عقلانیت نجات دهیم. امروز ما باید حرکت کنیم. @araf11
🔺منبع بنرهای جنجالی حجاب در نمایشگاه کتاب منتشر شد/ تولستوی واقعا از پوشیدگی گفته است! 🔹حسن وزیری طراح بنرهای حجابِ نمایشگاه کتاب در شبکه اجتماعی ویراستی منبع گفته‌های تولستوی را بیان کرد و نوشت: برای آنانکه واقعا برایشان سوال شد و البته برای دوستان مان، منبع جمله منتشر شده در بنرهای حجاب نمایشگاه کتاب را می توانید مشاهده کنید. 🔹کتاب "محمد ص" ، جمع آوری و ترجمه برخی نوشته‌های متفاوت تولستوی هست توسط یک نویسنده عرب، فلذا به زبان عربی است که نشر ثالث بخشی از آن را به فارسی ترجمه و در ۱۳۸۵ منتشر کرده. 🔹حال که منبع این جملات و واقعی بودنشان مشخص شده، مروجان بی‌حجابی که حتی حاضرند برای رسیدن به اهداف خود متوسل به دروغ شوند، چه پاسخی دارند؟ @araf11
در عجبم... علیکم بالمطالعه در مورد مبانی اسلام و انقلاب... علیکم بالمطهری @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کرامت انسانی نسخه‌ی پیشنهادی اسلام است حد ندارد و بی‌نهایت است پا گذاشتن در این مسیر به اعلی‌علیین می‌رسد رذالت انسانی هم همین‌طور نسخه‌ای که غرب به اسم آزادی برای بشر می‌نویسد چیزی که انسان را به اسفل‌السافلین می‌رساند کلیپ را ببینید و مسیر رذالت را لمس کنید @srdrgm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کار فرهنگی خوشگل و تمیز از بسیجیان مازندران. ای کاش تو همه ی استان ها مخصوصا توی مناطق تهران شاهد اینجور کار های خوشگل باشیم. هم نمایش هم منبر هم روضه. @araf11
۷۸ دعوا سر بستن روزنامه نبود ۸۸ دعوا سر نتیجه انتخابات نبود ۹۶ دعوا سر معیشت نبود ۹۸ دعوا سر بنزین نبود ۱۴۰۱ دعوا سر حجاب نبود دعوا همیشه سر ایران قوی بوده و بس! @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ یک هشدار از حجاب! ⁉️موفقیت دشمن در مسئله حجاب!🔻 ➖ ما را به مرگ گرفتند که به تب راضی باشیم! ❌ اگر دغدغه ی ما از بد حجابی به بی حجابی تبدیل شد این یعنی ما در مسئله شکست خورده ایم و باید یک قدم به عقب برگردیم. ➖ الان دنبال تثبیت بی حجابی نیست! بلکه به دنبال تثبیت بد حجابی است. 📌 حجت‌الاسلام والمسلمین دسمی @araf11
آقا من یک درخواستی از مسولین وزارت ارتباطات، اطلاعات، ارشاد... نمیدونم هر کسی که مسئول مجوز این روزنامه هاست، تو رو خدا جمع کنید آزادی بیان ها رو... این ها آزادی بیان نیست! تحمیل حماقت چیزی جز توهم آزادی بیان نیست...! این همه دولت ۱۳ قرار داد های اقتصادی بسته. همین دیروز خط ریلی رشت به سمت آستارا با گردش مالی ۲۰ میلیارد دلار در سال ایجاد شد که این تازه یکی از چند قرار داد های دولت رئیسی هست. بعد هم میهن که بویی از هم میهنی نبرده، خود برجام هم نه! بلکه زمزمه های احیای برجام را بازگشت امید تیتر زده. واقعا حماقت یعنی هم میهن‌. تازه در حماقت به اینجا هم بسنده نکرده، درباره کیومرث پوراحمد که خود کشی کرده نوشته پیش از مرگ، کشته شده بودی! خب واقعا چه کسی را میخواهید فریب دهید..... آزادی بیانی که حریت در اندیشه را به خریت در تفکر تبدیل میکند، آزادی فساد است نه بیان!! @araf11
🔺سفیر انگلیس در حال برافراشتن پرچم همجنسگرایان در باکو 🔺روز گذشته در مناطق مختلف باکو (پایتخت جمهوری آذربایجان) این پرچم برافراشته شد، درحالیکه برافراشتن پرچم امام حسین (ع) حتی در حیاط مساجد آذربایجان هم ممنوع است. پ.ن: حقیقتا امام حسین(ع) و مکتب سید الشهداء(ع) مرز روشنی بین عقلانیت و جهالت است. بین انسانیت و حیوانیت است. اگر تعریف انسانیت و آزادی در نگاه امام حسین از جامعه به علل مختلف(اعم از سیاست گزاری های لیبرالیستی توسط حکمرانان و یا تقلید کوکورانه ی مردم از نماد غرب) از بین برود، حیوانیتی از انسانیت باقی نمی ماند و چیزی جز بردگی از آزادی قلمداد نمیشود. حال آنکه این تغییر در معانی حقیقی آرمان ها را، مسخ شدگان متوجه نخواهند شد. @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 دوربین مخفی آزمایش اجتماعی باموضوع 🔻‌ واکنش مردم به خانمی که ماشینش خراب شده چیه؟ تقدیم به اونایی که میگن بی حجابی آسیبی به کسی نمیرسونه +این فیلم را نشر دهید. در همه ی گروه ها. @araf11
⭕️ لباس اثر دارد! لباس تحریک آمیز یکی از عوامل جنایت های جنسی 📝 بر اساس مقاله منتشر شده در سایت دفتر برنامه های عدالت وابسته به وزارت دادگستری آمریکا، اکثریت روانپزشکان آمریکایی در سال 1991 معتقد بودند نوع پوشش زن می تواند باعث جنایت جنسی علیه زنان شود. 🔻در این پژوهش 581 روانپزشک از 50 ایالت ایالات متحده پرسشنامه ای را تکمیل کردند مبنی بر این که آیا لباس های تحریک آمیز در سطح بالایی از جنایات جنسی علیه دختران جوان نقش دارد یا خیر. 🔹اکثریت قابل توجهی از پاسخ دهندگان شامل مرد و زن، معتقد بودند که آنچه یک زن جوان می پوشد می‌تواند بر خطر جنایت بر او تأثیر بگذارد. منبع: لینک 🚸 جنس اول| رسانه زنان، خانواده و زیست جنسی https://eitaa.com/joinchat/1736638675C96dbe5b0e6
دختران و رویاهای صورتی درباب تفاوت‌های بنیادینِ «رویا» و «آرمان» ✅ چند سالی هست که با دقت مضاعفی گفتارهای پیرامون هویت و آینده دختران را بررسی و مطالعه می‌کنم. از ادبیات فمینیستی و مشاوره‌های زردِ روانشناسی در این عرصه که بگذریم، یکی از صداهای پرطنین در گوش دخترانِ امروز متعلق به گفتار جریان‌هایی است که برچسب انقلاب اسلامی، زنِ تراز، الگوی سوم و... دارند. در سال‌های اخیر حجم قابل توجهی از آثار رسانه‌ای و فرهنگی اعم از سرود و نماهنگ، کتاب، کارگاه و همایش، صفحات مجازی و... توسط این جریان‌ها برای دختران تولید شده است. ✅ دغدغه ثابت این آثار و محصولات تولیدی درباره دختران، هویت‌بخشی به آنان در قامت یک انسانِ موثر اجتماعی در آینده است. دغدغه‌ای که می‌توان با اغماض آن را منتسب به گفتار انقلاب اسلامی در عرصه زنان و دختران نمود. اما ایده مرکزی اغلب این آثار و فعالیت‌ها معطوف به یک مفهوم کاملا فردگرایانه و سکولار است. «رویا» لب کلام گفتار بدنه مذهبی جامعه درباره دختران در نسبت با هویت و آینده آنهاست. «رویاهایت را بساز» نقطه تلاقی گفتارهای فمینیستی، روانشناسی زرد و بدنه مذهبی است که در امتدادشان به مقوله «هویت جنسیتی» به آن رسیده‌اند. این در حالی‌ست که اگرچه انقلاب اسلامی از ایده «زنِ موثر» حمایت می‌کند، اما به یقین با گفتار فوق ناسازگار است. گفتار بدیل انقلاب اسلامی برای هویت و آینده دختران، «آرمان» است. ✅ «آرمان» با «رویا» تفاوت‌های بنیادین دارد. رویا، تصویرگری‌های نفس انسانِ سکولار از آینده است که در انقطاع مطلق از تاریخ و جغرافیا قرار دارد. براین اساس، رویا ماهیتی منفعل و ایزوله دارد و فرد را بیرون از حرکت جامعه در مسیر تاریخی خود تعریف می‌کند. لذا در این گفتار، رویای دختران قبل از انقلاب اسلامی و پس از آن چندان تفاوتی ندارند. هر دو از جنس تارگِت هستند(ببخشید معادل فارسی که حق مطلب را ادا کند نیافتم!) پرواضح است که در چنین فضایی احتمال تعارض منافع میان فرد و جامعه چندان بعید نیست. زیرا تارگت‌های فردی نه تنها تعهدی به اهداف جمعی ندارند بلکه حتی امکان قرار گرفتن در موقعیت‌های تقابلی و ناهمنوا با نظم و روندهای جمعی نیز دارند. لذا به میزان گسترش این گفتار در میان افراد، جامعه یک گام به سمت گذار از انسجام اجتماعی به انزوای اجتماعی پیش می‌رود. بحث و تفصیل این گزاره بماند برای بعد... ✅ آرمان اما دقیقا در نقطه مقابل رویا قرار دارد. نقطه عزیمت آرمان، تاریخ است. آرمان، تصویر متعهدانه و مساله‌مندِ فرد از آینده‌ی حرکت تاریخی جامعه است که در این میان رسالت‌ها و ماموریت‌هایی هم برای زندگی فردی مشخص می‌کند. لذا آرمان ماهیتی فعال دارد و برخلاف رویا که قائم به فرد است، آرمان قبل از فرد وجود داشته و بعد از او نیز تداوم خواهد داشت. به همین دلیل است که افراد برای آرمان «هزینه» می‌دهند اما برای رویا نه! موضع افراد نسبت به رویا «ترجیح» است اما نسبت به آرمان، «تکلیف». ✅ الگوی سومِ زیستن، صرفاً در بستر آرمان قابل تحقق است. رویا که «مجاهدت» نمی‌خواهد. رویا نهایتا با «تلاش» و «برنامه‌ریزی» قابل دستیابی‌ست! رویا به معنای واقعی کلمه «صورتی» است. این آرمان است که با «ایمان» و «یقین» آغاز می‌شود و با جهاد به مال و جان و آبرو امتداد می‌یابد. انسانِ انقلاب اسلامی اینگونه زیستنی دارد و اساسا با چنین انسان‌هایی تمدن جدید رقم می‌خورد. یک سینه سخن درباره تفاوت این دو گفتار دارم. شاید در فرصتی به تفصیل سخن بگویم. ✅ اما از تمام فعالان حوزه زنان و دختران که در پایگاه انقلاب اسلامی کنش می‌کنند تقاضای تامل بیشتر دارم. جایگزینی ادبیات آرمان به جای رویا هم برای پسران و هم برای دختران ضروری است. اما تاکید من روی دختران از این جهت است که سهم و نقش دختران در تنظیم و رهبری حرکت اجتماعی بسیار بیشتر و موثرتر از پسران است. لذا دختران را بیشتر دریابید. اگر هویت و آینده دختران نوجوان را به «انقلاب اسلامی» و «ایران مقتدر» پیوند بزنید، برای رفع بسیاری از چالش‌ها و حل مسائل اجتماعی ایران در آینده زمینه‌سازی کرده‌اید. ✅شما هم اگر بی تفاوت و بی دغدغه نیستید با گروه دانشجویی «مثل هانیه» همراه شوید👇 🆔️ @mesle_haniyeh
حتما حتما حتما این متن تحلیلی از دکتر اقبالی را بخوانید. واقعا در نوع نگرش ما نسبت به فعالیت های دختران در سطح جامعه خیلی میتواند موثر باشد. @araf11
⭕️ نقدی بر خبر فارس نیوز در مورد لایحه عفاف و حجاب قوه قضاییه 🔹فارس نیوز بدون انتشار متن لایحه ارسالی قوه قضائیه در مورد عفاف و حجاب، مواردی را در مورد آن ادعا کرده است. بر اساس آخرین متنی که از لایحه در فضای عمومی منتشر شده است (منتشر ۲۷ فروردین) بسیاری از موارد مورد اشاره فارس، اشتباه یا غیرواقعی است. 🖌از جمله مواردی که بنظر فارس نیوز در مورد آنها اشتباه کرده موارد ذیل است: ⛔️از قبل در مورد کشف حجاب و برهنگی و پوشیدن لباس بدن نما حرم انگاری شده بود اما این لایحه بطور عمومی در حال حذف اکثر جرم انگاری های قبلی و تبدیل آنها به تخلف با جریمه غیرکیفری است. این موضوعی است که متاسفانه مورد استقبال معاون امور مجلس دولت نیز قرار گرفته است! ⛔️با روال پیچیده ی در نظر گرفته شده در این متن، امکان اعمال همین جریمه هم برای پلیس بسیار دشوار خواهد بود چون باید آنچنان مستنداتی را برای اعمال جریمه فراهم و در دید قرار دهدکه تامین آن غیرممکن بنطر می رسد. همچنین روالهای رفع اثرگذاری ششماهه هم تدوین و در همین امر موثر است. ⛔️امکان برخورد میدانی با افرادی که با بدترین پوشش‌ها در اماکن عمومی حضور پیدا کنند از تمامی نهادها ازجمله پلیس در این متن گرفته شده و پلیس فقط باید با تذکر پیامکی شروع و نهایتا مرتکبین را پس از جریمه ای نسبتاً خفیف برای جریمه ای کمی قوی تر شناسایی و به دادگاه «معرفی» کند. ⛔️ در این متن، کشف حجاب افراد غیر راننده هیچ اثری در توقیف خودرو ندارد و توقیف خودرو فقط مربوط به کشف حجاب «آن هم کامل» فقط خود راننده است و از او در مورد اقدامات سایرین در خودرو رفع تکلیف کامل کرده. ⛔️در هیچ کجای متن منتشر شده، اشاره ای به «منع خدمات به بی‌حجاب یا بدحجاب» نشده است. ⛔️صراحتا چنانچه مدیر فروشگاه چند برگه تذکر حجاب در محل کار خود قرار دهد، «بی‌حجابی مشتریان» ارتباطی با فروشگاه و کارکنانش ندارد و جریمه‌ برای واحد صنفی درنظر گرفته نشده است. ⛔️ جریمه کشف حجاب افراد مشهور و عادی تفاوت چندانی با هم ندارد، و تنها یک درجه تفاوت دارد. 🔻 متاسفانه اعلام مجازات ویژه برای تعرض غیرقانونی به بی‌حجابان، مشابه مجازات تعرض به محجبه ها، معدود نکات درست خبر فارس نیوز است. 🔹 این متن منتشره، ایرادات مهم دیگری هم دارد که مورد بحث فارس نیوز قرار نگرفته ، از جمله آنکه از بدحجابی تا قبل از کشف حجاب کامل برهنگی سر کاملا مجازات زدایی شده است... 🚸 جنس اول| رسانه زنان، خانواده و زیست جنسی https://eitaa.com/joinchat/1736638675C96dbe5b0e6 @araf11
⭕️ قدرت نظام یا ضعف عدلیه! 🔹 ریاست محترم قوه قضائیه ! اخیرا اخبار نگران کننده ای از محتوای لایحه قوه جهت مقابله با بی حجابی بگوش می رسد مثلا : ▪️مبلغ جریمه کشف حجاب معادل قیمت یک ساندویچ معمولی است! ▪️ضابطین قضایی برای جریمه کردن هر فرد بی حجاب باید مستندات مربوطه را تهیه و نگه داری کنند.( چون ممکن است فرد بی حجاب به جریمه اعتراض کند!!) ▪️افراد بی حجاب می توانند به جریمه اعمال شده اعتراض کنند و اعتراض آنها باید در یک کمیسیون خاص بررسی شود و ابراز پشیمانی مجرم موجب لغو جریمه و پاک شدن سوابق آن خواهد شد. ▪️بر اساس این لایحه اگر زنی بدون رعایت پوشش شرعی و حتی در حالت برهنگی بدن در خیابان و اماکن عمومی حاضر شود نه پلیس و نه هیچ نهاد دیگری حق بازداشت یا جلوگیری از ادامه حضور او را نخواهد داشت و این فرد می تواند با آزادی کامل تا هر زمان که بخواهد با همان حالت در جامعه حضور داشته باشد و تنها به پرداخت جریمه ای معادل قیمت یک کیلو گوشت محکوم خواهد شد! ( که می تواند به این جریمه هم اعتراض کند و....) ▪️اگر چند حقوق دان متدین و انقلابی مسئول بررسی این لایحه شوند خطاها و نواقص بسیاری را در این لایحه ۳ صفحه ای خواهند یافت ! بزرگترین مشکل این لایحه آن است که نویسندگان آن نخواسته اند مفهوم «حرام سیاسی» را بپذیرند و به همین علت بی حجابی را در حد یک تخلف ساده رانندگی تنزل داده اند! ▪️این لایحه ( در صورت تصویب در مجلس ) نه تنها موجب بازدارندگی از بی حجابی نمی شود بلکه مسیر را برای عادی شدن بی حجابی و حتی برهنگی زنان هموار خواهد کرد چون بر اساس این قانون زنان می توانند در هرمکان عمومی و به هر شکلی که مایل باشند برهنه شوند و در صورت حضور پلیس و اعمال قانون با ارزانترین قیمت ممکن هزینه برهنگی خود را بپردازند!! وقتی برخی از این زنان برای سگهای خود گردن بندهای طلا (معادل حقوق چند ماه یک قاضی دادگستری) می خرند ، پرداخت جریمه ای چند صد هزار تومانی برای برهنگی بدون مانع در مملکت امام زمان برایشان در حکم شوخی خواهد بود! ▪️این لایحه چنان دست ضابطان قضایی برای برخورد قانونی با بی حجابی و برهنگی زنان را می بندد که کمتر پلیسی برای اجرای آن رغبت خواهد کرد چرا که پلیس درک می کند نویسندگان لایحه بیش از آن که به فکر مواجهه با یک «حرام شرعی و سیاسی» باشد به فکر آرامش و راحتی بی حجابان بوده و به همین علت لایحه را به صورت یک جانبه به نفع شهوترانی آنها ( و به زیان سلامت روانی و معنوی جامعه) تنظیم کرده اند! 🔹 جناب اژه ای ! در صورت صحت این اخبار لطفا نام این لایحه را به شکل زیر تغییر بدهید: «لایحه صیانت قضایی از بی حجابان» و بر اساس سوابق طولانی امنیتی و قضایی خود بفرمایید: ▪️ آیا این لایحه می تواند وعده رهبر انقلاب مبنی بر جمع شدن قطعی بی حجابی را عملی کند؟ ▪️نسبت لایحه فوق با این فرمایش رهبرانقلاب ( قدرت نظام باید جلوی فساد و فحشا را بگیرد!) چیست؟ به نظر شما تنظیم کنندگان این لایحه اعتنایی به دغدغه ها و دستورات رهبری داشته اند؟ ✍دکتر محمد صادق کوشکی @araf11
کاپیتولاسیون بی هویتی! ۳ روز نشده است که لایحه ی عفاف و حجابِ تدوین شده از سوی قوه ی قضائیه،منتشر شده که در یک کلام میتوان گفت، لایحه ی تنظیم شده نتیجه ای جز بریدن سر هویت انسانی در مملکتی اسلامی نخواهد داشت. از تقلیل وجهه ی نظارتی پلیس به عکاس خیابانی گرفته تا تخفیف در جرم برهنگی که به نظر تبدیل شدن به یک شوخی تلخ از سوی قوه ی قضائیه است. همه و همه حکایت از آن دارد که اگر روزی بنا بود جسم و بدن یک ایرانی در ۶۰ سال گذشته به واسطه ی کاپیتلاسیون از جسد یک سگ آمریکایی کم ارزشتر باشد، اما اینبار یکی از مهم ترین نهاد های حاکمیتی جمهوری اسلامی بنا گذاشته تا هویت اسلامی و انسانی را به ذلت دربرابر هویت تحمیل شده از سوی مکتب غرب بکشاند. مکتبی که آثار انقلاب جنسی اش بعد از ۶۰ سال پدیدار شده و دوگانگی هویتی آن مشهود است. دوگانگی که موجب شده تا به نقل از یورو نیوز در سال ۲۰۲۰، آمریکا که ۵ درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده، ۶۵ درصد از دارو های ضد افسردگی دنیا را مصرف کند. آثار تغییر هویت انسانی و آرمانی شدن زیست حیوانی به نام اعتقاد های محترم، تحمیل یک حماقت مزمنی است که نتیجه اش سلب حیات حقیقی از زندگانی بشر است. در عجبم که تحولات فرهنگی در جهان، چگونه به چشم قوه ی قضائیه جمهوری اسلامی نیامده است؟! در حالیکه فقه اسلامی به عنوان برنامه ای کامل برای زیست انسانی و حقیقی در جهت رشد عقلانی و سعادت اخروی، به پویا بودن شهره است و این پویایی در لایحه ی عفاف و حجاب قوه ی قضائیه به جهت مبارزه با تمدن تحمیلی غرب به چشم نمیخورد! هیهات از آن روزی که اسلام و گریه برای مظلومیت اولیاء الهی و الگوهای تمدنی آن، فقط در ۱۴۰۰ سال قبل خلاصه شود و کاربردی بودن تراث ائمه ی اطهار برای زیست درست بشر، زیر چنگال استثمار گران نوین جهانی، خاک بخورد.... مطمئنا آن روز بیرقی جز بیرق ابن زیاد مأمن سينه زنان عاشورا نخواهد بود و آنجاست که خواهید شنید: عقیده ی یزید و یزیدیان نیز محترم است... ای علمای اسلام و ای انقلابیون مکتب حسینیِ خمینی! به داد اسلام و مکتب اسلام برسید که از دست نرود... @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پشت ولی فقیه پنهان نشید! @ir_tavabin
🔻خرمشهر اینجاست! جهان‌آرا کجاست؟ 🖊 مهدی جمشیدی ۱. یک هفتۀ اول پس از بیست‌وششم فروردین، شاید کشف حجاب بیش از پنج درصد کاهش پیدا کرد. شال هم نه به‌عنوان حجاب، بلکه برای احتیاط به دور گردن اضافه شد. اما بعد از این یک هفته، و احساس شعاری و تبلیغی بودن هشدار سردار رادان، وضع به گذشته بازگشت؛ بلکه جسارت و بی‌حیایی، فزونی بیشتری گرفت. اکنون تا حد زیادی، وضع کشف حجاب، عادی و بهنجار شده است. مشاهدۀ روزانۀ حدود ده درصد کشف حجاب و حتی کشف بدن، در حال تثبیت‌شدن از نظر روانی و فکری است. کشف حجاب، آشکار و آسوده و در همه‌جا است. البته بعضی از اینان در درون‌شان، حس نگرانی به وجود آمده که نظام قصد برخورد دارد و در کمین ما نشسته است و چه‌بسا از راه برسد. با این حال، وضع همچنان مانند گذشته است؛ به این معنی که روند، دوباره صعودی شده است اما با شیب کم. ۲. در حال حرکت به سمت طبیعی‌شدگی و هنجارشدگی هستیم. آن‌قدر تعلل کردند که تا حدی وضع، به نفع آنها تثبیت شده است. غیرت‌ها و حساسیت‌ها، ساییده شده‌اند و این گروهک‌های فرهنگی، بخشی از جامعه شده‌اند. در واقع، خودشان را در جامعه جا کرده‌اند و در پی جایابی ساختاری نیز هستند. اینان جامعه را از آنِ خود کرده‌اند و بخش متدین نیز بیش از گذشته، ناچار است در فضاهای گلخانه‌ای بخزد و از واقعیت‌های فرهنگیِ بیرونی بگریزد، مبادا که دامن‌ش به معاصی اینان، آلوده شود. این همان کاری است که دربارۀ «مدارس» انجام شد و در اثر آن، مدارسِ خاصِ حزب‌اللهی‌ها و مؤمنان ایجاد گردید. مدارس اینان از مدارس دیگران جدا شد و اینک کار جدایی، به «جامعه» هم کشیده شده است. انقلابی‌ها، هرچه بیشتر در حال منزوی‌شدن هستند و خود را پنهان می‌کنند. مدسه و جامعه را نمی‌پسندند اما به جای «مواجهه» و «اصلاح»، می‌گریزند و برای خود، «باغچه‌های فرهنگی» ایجاد می‌کنند؛ ناکام در جامعه‌پردازی توحیدی و راضی به باغچه‌پردازی مصنوعی. از خودسازی به جامعه‌پردازی عبور نکرده‌اند، چه رسد به این‌که بخواهند تمدّن‌سازی کنند. منطق تقیّه و گریختن و پنهان‌شدن و بیرون‌کشیدن گلیم خویش را از آب آموخته‌اند و بس. ۳. نیاز نیست که قانون حجاب در مورد همه «اجرا» شود تا سخن از «امکان‌» و «قابلیت»، معنا داشته باشد. شاید دربارۀ حدود بیست درصد، اعمال «قدرت» (اجرای قانون) موضوعیت داشته باشد. بقیۀ افراد با مشاهدۀ اِعمال قدرت، تمکین و همراهی خواهند کرد. برای اینان، «اقتدار» کافی‌ست و حاجت به قدرت نیست. ازاین‌رو، بیست درصد اِعمال «قدرت» و هشتاد درصد تجلی «اقتدار»، ما را از گردنه عبور خواهد داد. کار دولت، بسته به اقتدار است؛ اقتدار که فرویخت، همه‌چیز مباح می‌شود. واقعیت اجتماعی، صفر و صدی نیست، بلکه با مواجهه‌های پیوستاری و متنوّع، گره‌هایی که به ظاهر کور هستند، گشوده می‌شوند. در جنگ ترکیبی، باید چندلایه و چندسویه عمل کند و اهرم‌های مختلف را به کار گرفت. ۴. بسیاری از ساختارها، چندان در خدمت غایات دینی نیستند. تسهیل‌گر نیستند، بلکه گاه مانع هستند؛ هرچه که بتوانند بازدارندگی ایجاد می‌کنند. سبک زندگیِ ما نیز در بخش مهمی، زیر نفوذ «ساختارهای تجدّدی» هست؛ حتی در لایۀ خُرد. فقط تحلیل ارزش‌های معطوف به ازدواج و انتخاب همسر، کافی است که تغییر ساختارهای ذهنی را نشان بدهد. از ازدواج تا اشرافیت در زندگی تا فرزندآوری تا پوشش تا مصرف و خرید و پاساژ و سلبریتی و فضای مجازی و لذت و بدن و بینی و گونه و ... در هم تنیده شده‌اند و تجدّد را می‌زایند؛ آن هم در ابعاد ساختاری. در بند هفتمِ بیانیۀ گام دوم، تعبیر «نفوذ سبک زندگی غربی» به کار برده شده است. اولاً نفوذ و ثانیاً نفوذ ساختاری. تجدّد، ما را محاصره کرده است و می‌خواهد بیش از گذشته، سرزمین‌های فرهنگی ما را اشغال کند.‌ خرمشهر اینجاست. جهان‌آرا کجاست؟! ۵. ما دچار فقر «فهم عالمانه و دینی» هستیم. چندان شناخت درستی از گره‌ها و گرانیگاه‌ها در دست نیست. باید این فهم را تولید و تکثیر کرد؛ چون ادبیات متناسب با این فهم، ذهنیت‌ها را تغییر خواهد داد. باید تعبیر دینی و انقلابی از دردها و درمان‌ها ارائه داد. رسالت نخبگان فکری، آفرینش همین فهم‌های قدسی است تا به واسطۀ آنها، راه گشوده شود. راهکارها هم وابسته و مشروط به فهم‌ها هستند. حتی فهم ما از ماهیت حجاب هم متوقف مانده است و ازاین‌رو، روایت‌های نو ایجاد نکردیم. تغییر انفسی، تغییر در فهم نیز هست و اغلب باید از «فهم» به «وجود» رسید. @araf11