اعراف
پارسال میگفتیم این جریان محدود به حجاب نمیشه حجاب شروع کاره ول کنیم به همجنسبازی هم میرسه حالا
جمع کنید این دینداران کافر را!
به جرئت میگویم: یک تار موی گندیده ی صد تا جوان جاهل به مبانی دین می ارزد به دیندارانی که اعتقاداشان از روی اعتیاد بوده نه تفکر!!!!
اعراف
پارسال میگفتیم این جریان محدود به حجاب نمیشه حجاب شروع کاره ول کنیم به همجنسبازی هم میرسه حالا
سید محسن حسینی برادر خوبم نوشت:
متحجرین، صورتیها و انجمنیها ج.ا را متهم میکنند به اینکه باعث دینگریزی و دینستیزی مردم شده است
و در عین حال با آزادیپوشش، توزیع مشروب و در آیندهای نزدیک با آزادی الجیبیتیها، خود سعی در بیدینکردن جامعه دارند
این جریان منبری دارد، مداح دارد، استاد دانشگاه دارد، و از هرکس که بتواند مؤثر واقع شود استفاده کرده است
یادمه که حضرت آقا برای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد میگفتند که جذب به مسجد به این معنا نیست که خب میز پینگ پنگ بزارن و یا فوتبال دستی بزارن تا جذب بشن. بلکه باید از ظرفیت های فرهنگی و دینی خود مسجد استفاده بشه جهت جذب. و براى اون مثال کلیسایی رو زدن که برای جذب جوانان، شب ها مهمانی مختلط به همراه هنجار شکنی برگزار میکرد....
الان هم به نیت آشنایی جوانان با امام خمینی(ره) از فضای حرم برای دوچرخه سواری بانوان میخوان استفاده بکنند!
علی الحساب کاری با لباس دوچرخه سواری ندارم که پوشیدنش برای بانوان در علن، عین بی حجابی هست. ولی واقعا آشنایی با امام به وسیله ی دوچرخه سواری توی حرمش حاصل میشه؟؟؟
خب اگر اینجوری هست کلا صحیفه ی امام رو چاپ نکنید و بجاش، توى حرم امام پیست اسکی، زمین فوتسال بنا کنید....
اینجاست که باید گفت: مکتبی فکر کردن ربطی به دینداری کردن نداره!
لینک خبر رو مشاهده کنید:⬇⬇
http://fararu.com/fa/news/644866/برگزاری-مسابقات-دوچرخه-سواری-زنان-در-حرم-امام-خمینی%C2%A0
#مطالبه_گری
#تلنگر
@araf11
اعراف
آیا دین افیون توده هاست؟ آیا دین اختراع سرمایه داران برای حفظ سلطه اقتصادیشان بر مردم است؟ یا آنکه د
اینکه نسبت انسان با دین چیست و این نکته که اساسا نیاز ما به دین از چه اساس است و آیا واقعا به دین نیاز داریم یا خیر، سوالاتی هستند که جز با درک و فهم فلسفه ی دین و تامل در انسان شناسی میسر نخواهد بود.
علوم انسانی غربی که نشات گرفته از
اصالت علم در جهت توسعه ی ماشینی با بهره گیری از نیروی انسانی است_ نه به عنوان یک موجود روحانی و مادی بلکه فقط به عنوان موجود مادی صرف_ و از طرفی با رویکرد استیلاء جویانه و سلطه گر که بر توسعه ی قدرت استوار است، توانایی رشد ابعاد روحی انسان را ندارد.
هم نظام اقتصادیش این چنین است و هم نظام رشد و تربیتش. لذا چیزی مثل سند ۲۰۳۰ تهیه میشود تا در جوامع تحت سلطه، اجرا گردد. اثر های نظام تمدنی غرب را، که بر مادی گرایی و حیوان مادی دیدن انسان بنا شده است، میتوان چند چیز نام برد:
۱)بروکراسی اداری؛ که به واسطه ی آن روح انسانی، کوچک و کوچک تر میشود تا اساس انسانیتش را سرکوب و او را به سمت حیوانی شهوت پرست و غضب آلود رهنمایی کند. لذا برای درمان جامعه ی مسخ شده، از بروکراسی دست نمیکشد و به سمت عزت بخشیدن به مردم حرکت نمیکند بلکه، در جهت زیست هر چه بهتر و بیشتر انسان به عنوان یک حیوان قدم مینهد. کاباره و کازینو تاسیس میکند. رد لایت ایجاد میکند تا ضمن ترویج بی بندو باری و در بند کردن آزادی واقعی انسان، جیب سرمایه داران را پر پول تر کند.
٢)یکی دیگر از ویژگی های علوم انسانی
که در مسائل تربیتی بیشتر ظهور و بروز دارد، از بین بردن عقلانیت دینی است که همان سکولاریزم است. یعنی بی توجهی به برنامه ی تنظیم شده از سوی خداوند که خالق بشر و آگاه به ابعاد و ساحت های مختلف انسان است، در جهت زندگی هر چه سعادتمند تر او در دنیا برای آخرتی بهتر. که همین یعنی روی آوردن به برنامه های غیر الهی و پذیرش طاغوت.
البته نمیتوان گفت که شاخه های اومانیست مثل بروکراسی، تکنوکراسی، سکولاریزم و لیبرالیزم ربطی به هم ندارند. چرا که همه در راستای یک هدف مشترک حرکت میکنند و آن حیوان مسخ شده ای است که غلام حلقه به گوش نظام اومانیستی است. ابتدا او را با زیر بنا های تربیتی و اقتصادی با جهالیت مدرن به واسطه ی ابزار رسانه و تبلیغ و مصرف گرایی، مسخ میکنند و سپس در رو بنا، موجودی زامبی مانند از او میسازند.
نمونه اش در غرب موجود. و در اغتشاشات اخیر میتوان به قاتلین شهیدان علیوردی و عجمیان از این باب اشاره نمود.
لذا باید برای نظام تربیتی اسلامی و اقتصادی مردمی که ریشه و بنیان اسلامی دارد مطالبه گری نمود و فعالیت بیشتری صورت داد.
#تلنگر
#مطالبه_گری
#دل_نوشته
@araf11
May 11
به راستی این تصویر نماد کرامت زن در سینمای ایران هست یا نماد همان نگاه ابزاری به انسان و مخصوصا زن. آن هم زنی که مادر جامعه و مادر انسان سازی است؟
امان از محتوا های اومانیستی...!
#مطالبه_گری
@araf11
اعراف
طمع کار، کیست؟ @araf11
میگویند طمع کردید درباره ی حجاب و دیدید که از چند تار مو، به برهنگی بخشی از بدن ها رسیدید.
اما واقعا طمع به جبهه ی دغدغه مند برای اجرای حاکمیت دین بر میگردد یا به یک قسمی ازلی؟؟؟
شیطان در آیه ۳۹ سوره ی مبارکه حجر بعد از انکه از خداوند مهلتی تا روز قیامت خواست، گفت:قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَلَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ
اینکه شیطان قصد نموده تا اخرین روز از برپایی این دنیا، اغواگری و زینت بخشی به زشتی ها را در نگاه انسان رقم بزند تا اورا از مسیر درست زندگی و درک حقیقت ها باز دارد اسمش چیست؟ آیا این طمع نیست؟
اینکه طمع کار کیست مشخص است. اگر انسان بدون مُرشد و مربی و بدون برنامه ای برای سیر تکاملی عقلانیش، پا در عرصه ی اجتماعی متکثر از تکثرات ناسوتی و حیوانی بگذارد، و عده ای او را به حسب آنکه مختار است تا بین حق و باطل یکی را برگزیند، رها سازند، قطعا آن عده ی ساده اندیش،در حق انسانیت و عقلانیت ستم کرده اند. چراکه قسم شیطانِ طمّاع را نادیده گرفته اند. شیطان قول نداده است که در اختیار انسان مختار تصرف نکند! شیطان قول نداده است که اغوا گری نکند چه آنکه تو در عصر رسانه و ارتباطات مختار باشی یا در عصر زندگی ساده ی بی تکنولوژی. او اغوایش را به تناسب هر زمان و مکانی به نحوی انجام میدهد که برخی از عابدان سلوک حق را از پای درآورده چه برسد به نوجوان اهل تکنولوژی و رسانه! پس مختار بودن انسان مجوزی برای رها سازی او در عرصه ی تربیت و تقنین نمی شود. انسان مختار است زمانی که از قبل او را از نقشه ی پر خطر راه هدایت الهی و اغواگری شیطانی آگاه سازند در این صورت هیچگاه در اندیشه اش میل به بدی پیدا نخواهد کرد، مگر آنکه او بدون مربی که همان انبیاء و اولیاء و اوصیاء صالحند، مسیری را ناغافل از تزیین باطل توسط ابلیس، طی نماید که موجب عقب ماندش از سیر سعادت در دنیا میگردد.
لذا طمع شیطان همیشه هست و برای جلوگیری از این طمع چاره ای نیست جز تربیت و تقنین حاکمیت اسلامی در عصر قدرت. لو فرض قدرت هم اگر نبود، راه تربیت که باز است!
پس مختار بودن انسان دلیلی بر نبود تربیت و دست روی دست گذاشتن که نمیشود!
طمع نسبت به اجرای حکم الهی اگر بد باشد که نیست،
قطعا طمع نسبت به رهایی انسان در دوران طمع شیطان به اغوای انسان بسیار بدتر و پر ضرر تر است.
#دل_نوشته
#تلنگر
@araf11
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
🔴 نوع مقابله با گناه علنی از نظر شهید مطهری
🔰شهید مطهری ره:
" #شیوع گناه تنها چیزی است که عظمت #گناه را از دیدهها میبرد و آن را در نظر فرد ناچیز جلوه میدهد . و لذا اسلام میگوید هنگامی که گناهی انجام گرفت و این گناه در خفاء کامل نبود و افرادی بر آن آگاهی یافتند باید گناهکار مورد سیاست قرار گیرد یا #حد بخورد و یا #تعزیر شود .
در فقه اسلامی به طور کلی گفتهاند ترک هر واجب و انجام هر حرامی اگر حد برای آن تعیین نشده تعزیر دارد . " تعزیر " کیفر کمتر از مقدار " حد " است که بر طبق نظریه حاکم تعیین میگردد .
در اثر گناه یک فرد و اشاعه آن ، اجتماع یک قدم به گناه نزدیک شد و این از #بزرگترین_خطرات است برای آن .پس باید گناهکار را به مقتضای اهمیت گناهش کیفر داد تا باز اجتماع به راه بر گردد و عظمت گناه از دیدهها بیرون نرود .
بنابر این خود کیفر و نقمت ، مهری است که نسبت به اجتماع مبذول میگردد "
🔖جاذبه و دافعه علی (علیه السلام)، ص 25 و 26
✍️پ.ن:
🔹شهید مطهری این سخنان را قبل از اینکه جمهوری اسلامی ای وجود داشته باشد، گفته است. آنگاه عده ای از مسئولین در جمهوری اسلامی برای مقابله با ولنگاران و ناامنی اخلاقی در شک و تردید به سر می برند❗️
👈 این در حالی است که به برکت جمهوری اسلامی و خون شهدا، در کشورمان امکانات، راهکارها و ظرفیت های فراوان برای مبارزه با بی بند و باری وجود دارد.
🆔@mjafari_ir
عوام فریبی از یک نوع تفکر در حوزه ی علمیه که وقتی میبیند هیچ مرجعیت فکری ندارد، دست به تحریف حق و تضعیف نظام مبتنی بر حق میزند.
#تلنگر
#مطالبه_گری
@araf11
هدایت شده از سَرْدَرْگُمْ|سیدمحسن حسینی
آنچه که مهم است متن نیست، فرامتن است
گرچه متن هم قابل خدشه است
فرامتن این مصاحبه و انتشار آن(عن قصد أو غیره به عهدهی خودشان)، مهجوریت اسلام در زمانهای است که میل و گرایش به آن تشدید شده است
فرامتن آن القاء پدرانگی آقایعلویبروجردی برای همهی طیفهاست بهجز انقلابیها و حزباللهیها
کانه اصلا چنین طیفی حیات اجتماعی ندارد
آنچه که حائز اهمیت است اولویتداشتن مباحثیست که بازدیدخورش خوب است
فرامتن آن پرداختن ایشان به مباحث اختلافی و عدم پرداخت به مباحث یقینی مثل انزجار از قرآن است
@srdrgm
اعراف
@araf11
غدیر یعنی ضدیت با نظام سرمایه داری!
خیلی ها مشخصا در زندگی خود با کنش های روزمره ای صبح خود را به شب میرسانند در حالیکه خبر ندارند این کنش ها با نوعی از زندگی متعالی که برای انسان ترسیم شده است، نسبتی ندارند و نمیدانند که از قضا کیفیت حضورشان در جامعه و یا نوع کنشگریشان در خانواده اساسا طراز یک انسان معتقد به اسلام علوی نیست!
لذا این تعارض و تناقض در عقیده و عمل سبب شده نوعی سکولاریزم در نوع مواجهه ی مردم با مبانی دینی صورت بگیرد. مثلا طرف اهل روضه و گریه است ولی نمیتوانند ارتباطی بین ضدیت قیام سالار شهیدان با مدل زندگی مدرنیته، برقرار کنند چراکه نهضت عاشورا برای آنان در ابعاد تاریخ گذشته محدود مانده و تعریف از ظلم یزید(علیه اللعنة) و احقاق حق حسینی(ع) استمرار تاریخی برایشان ندارد. لذا مدل زندگی تماما برده پرور غربی_که نشات گرفته از حذف هدایت قدسی برای انسان از عصر متافیزیک تا کنون بوده است_ برای آنان نه تنها ترویج ظلم و ضد آزادی معنا نمیشود بلکه خلاف آنرا مطلوب خویش میدانند! بنابراین در نوع تحلیل خود نسبت به قیام امام حسین یک تعریف اسلامی و مکتبی ارائه نمیکنند بلکه معتقدند که قیام حسینی(ع) صرفا یک اتفاق بوده و یا امام حسین فقط در بستر زمانی خودش میتوانسته چنین کند!
و این یعنی استحاله معنای ظلم و معنای عدالت، در نگاه مردمی که توسط تحمیق نظام سرمایه داری و حیوان گرا رقم خورده است؛ بدون آنکه وجود مقتضی هدایت در بستر جامعه برای مردم فهم شود تا از موانع این مقتضی مثل برهنگی، بروکراسی اداری، آموزش های غیر نافع و زمانبر و... جلوگیری کنند. همین امر سبب میشود که جایگاه نظام توحیدی و در راس آن وجود ولی فقیه در عصر غیبت نه تنها درک نشود بلکه تقابل با آن لازمه ی داشتن زندگی بهتر تلقی شود واین یعنی نظام سرمایه داری کار خودش را انجام داده است؛ چرا که معنای هدایت انسان به سمت کمال را یا اساسا بی اهمیت نموده و یا معنای کمال را صرفا در نگاه ناسوتی و حیوانی ترجمه کرده است.
اصل ماجرا در غدیر نیز همین است! تو مجبوری که از بین ولایت الهی و ولایت شیطان که همان طاغوت است_چون ولایت فقط حق خدا و ماذونین اوست_ یکی را اختیار کنی؛ چون شِق سومی ندارد. یا خدا یا غیر خدا. لذا اومانیسم ابتدا انسان را محور قرار میدهد تا با حذف خدا و نگاه متعالی به انسان، اساس سرمایه سالاری را عَلَمی برای پیشبرد اهداف سودجویانه ی خودش نماید و این همان رویکردی بود که بعد از رحلت پیامبر در سقیفه علیه حقانیت امیر المومنین شکل گرفت تا اوج این نظام سرمایه سالارانه را در زمان خلافت معاویه و یزید ببینیم. باید گفت:
برای همین غدیر را جشن میگیریم تا بگوییم ما ولایت خدا را برگزیدیم تا زیر بار استضعاف معنوی و مادی نرویم! ما ضد طاغوتیم و ولی خود را خدا و اولیاء او میدانیم.
#دل_نوشته
#تلنگر
@araf11
May 11