eitaa logo
اعراف
89 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
305 ویدیو
19 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
غدیر یعنی ضدیت با نظام سرمایه داری! خیلی ها مشخصا در زندگی خود با کنش های روزمره ای صبح خود را به شب میرسانند در حالیکه خبر ندارند این کنش ها با نوعی از زندگی متعالی که برای انسان ترسیم شده است، نسبتی ندارند و نمیدانند که از قضا کیفیت حضورشان در جامعه و یا نوع کنشگریشان در خانواده اساسا طراز یک انسان معتقد به اسلام علوی نیست! لذا این تعارض و تناقض در عقیده و عمل سبب شده نوعی سکولاریزم در نوع مواجهه ی مردم با مبانی دینی صورت بگیرد. مثلا طرف اهل روضه و گریه است ولی نمیتوانند ارتباطی بین ضدیت قیام سالار شهیدان با مدل زندگی مدرنیته، برقرار کنند چراکه نهضت عاشورا برای آنان در ابعاد تاریخ گذشته محدود مانده و تعریف از ظلم یزید(علیه اللعنة) و احقاق حق حسینی(ع) استمرار تاریخی برایشان ندارد. لذا مدل زندگی تماما برده پرور غربی_که نشات گرفته از حذف هدایت قدسی برای انسان از عصر متافیزیک تا کنون بوده است_ برای آنان نه تنها ترویج ظلم و ضد آزادی معنا نمیشود بلکه خلاف آنرا مطلوب خویش میدانند! بنابراین در نوع تحلیل خود نسبت به قیام امام حسین یک تعریف اسلامی و مکتبی ارائه نمیکنند بلکه معتقدند که قیام حسینی(ع) صرفا یک اتفاق بوده و یا امام حسین فقط در بستر زمانی خودش میتوانسته چنین کند! و این یعنی استحاله معنای ظلم و معنای عدالت، در نگاه مردمی که توسط تحمیق نظام سرمایه داری و حیوان گرا رقم خورده است؛ بدون آنکه وجود مقتضی هدایت در بستر جامعه برای مردم فهم شود تا از موانع این مقتضی مثل برهنگی، بروکراسی اداری، آموزش های غیر نافع و زمانبر و... جلوگیری کنند. همین امر سبب میشود که جایگاه نظام توحیدی و در راس آن وجود ولی فقیه در عصر غیبت نه تنها درک نشود بلکه تقابل با آن لازمه ی داشتن زندگی بهتر تلقی شود واین یعنی نظام سرمایه داری کار خودش را انجام داده است؛ چرا که معنای هدایت انسان به سمت کمال را یا اساسا بی اهمیت نموده و یا معنای کمال را صرفا در نگاه ناسوتی و حیوانی ترجمه کرده است. اصل ماجرا در غدیر نیز همین است! تو مجبوری که از بین ولایت الهی و ولایت شیطان که همان طاغوت است_چون ولایت فقط حق خدا و ماذونین اوست_ یکی را اختیار کنی؛ چون شِق سومی ندارد. یا خدا یا غیر خدا. لذا اومانیسم ابتدا انسان را محور قرار میدهد تا با حذف خدا و نگاه متعالی به انسان، اساس سرمایه سالاری را عَلَمی برای پیشبرد اهداف سودجویانه ی خودش نماید و این همان رویکردی بود که بعد از رحلت پیامبر در سقیفه علیه حقانیت امیر المومنین شکل گرفت تا اوج این نظام سرمایه سالارانه را در زمان خلافت معاویه و یزید ببینیم. باید گفت: برای همین غدیر را جشن میگیریم تا بگوییم ما ولایت خدا را برگزیدیم تا زیر بار استضعاف معنوی و مادی نرویم! ما ضد طاغوتیم و ولی خود را خدا و اولیاء او میدانیم. @araf11
هدایت شده از علیرضا زادبر
آرمان علی وردی شیعه شجاع بود https://eitaa.com/Politicalhistory
✅ کجای قرآن از علی(علیه السلام) گفته است!!! ♦️روزی معاویه «لعنة‌الله‌علیه» واردمکه شد، گروهی برمعاویه واردشدند وگفتند: آیامی دانی که ابن عباس تفسیرقرآن می کند؟ ♦️معاویه گفت: خب ابن عباس پسر عموی پیغمبر بوده، او ازهاشمیان است! اگر او نکندکه تفسیرکند؟! ♦️گفتند: آیات رابه نفع علی بن ابیطالب تفسیرمیکند وما ازاین قضیه شاکی هستیم! ♦️معاویه گفت: خودم رسماوارد مجلس می شوم وجمع شان را برهم می زنم. ♦️معاویه واردمجلس تفسیر ابن عباس می شود،ابن عباس باچنان کیفیتی تفسیرآیات میکردکه معاویه هیچ جای اعتراضی برخود ندید! بعد ازمجلس معاویه رو به ابن عباس کرد وگفت: ♦️ابن عباس تو تفسیر آیات می کنی یا فضائل علی بن ابیطالب را بازگو می کنی؟! 🌺 ابن عباس گفت : معاویه به من بگو کجای قرآن است که فضائل علی بن ابیطالب نیست؟ از خودت هم سوال می کنم جواب می دهی؟ "انَّما اَنتَ مُنذِرُ و َلِکُلِ قَومِ هاد" این آیه برای کیست معاویه؟ معاویه گفت : رسول خدا فرمود ؛ منذر این امت منم و هادی وجود علی بن ابیطالب است! ولی ابن عباس حتما باید این آیه را بخوانی؟! 🌺 ابن عباس گفت : "اِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهیرا" بگو این آیه برای کیست معاویه؟ معاویه گفت : این هم قصه ی طهارت و عصمت علی بن ابیطالب و اهل بیتش است، درست! ولی حتما باید این را بخوانی؟ 🌺 ابن عباس گفت : "اِنَّما وَلیُّکُمُ اللهُ وَ رَسولُه وَالَّذینَ یُقیمونَ الصَّلوهَ وَ یُوتونَ الزَّکوةَ وَ هُم راکِعون" معاویه این آیه برای کیست؟ معاویه گفت : زمانی که علی بن ابیطالب انگشتر در راه خدا داد این آیه بر حق علی نازل شد، قبول دارم! ولی حتما این را باید بخوانی؟ 🌺ابن عباس گفت : "عَمَّ یَتَساءَلون عَنِ النَّبَاِ العَظیم" معاویه بگو این آیه در حق کیست؟ معاویه گفت : رسول خدا فرمود ؛ خبر عظیم علی بن ابیطالب است که هم مردم ازش می پرسند و هم من از علی خواهم پرسید، ولی ابن عباس حتما باید این را بخوانی؟ ابن عباس گفت : "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعا وَ لا تَفَرَّقوا" بگو ببینم این آیه برای کیست؟ معاویه گفت : پیغمبر فرمود ؛ حبل الله علی بن ابیطالب است دست به دامن علی بزنید و جای دیگر نروید که گمراه میشوید. ولی باید همین را تفسیر کنی؟ 🌺ابن عباس گفت : "کَفی بِاللهِ شَهیدا بَینی وَ بَینَکُم" این آیه برای چیست معاویه؟ معاویه گفت : این قصه، قصه ی عِلم علی بن ابیطالب است که خدا همه ی عِلم جاری رو در سیره ی او تعریف میکند، ولی لازم است حتما این را بخوانی؟ 🌺ابن عباس گفت : "قُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا و َأَبْنَاءَکُمْ و َنِسَاءَنَا و َنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ" بگو به من که این آیه برای کیست؟ معاویه گفت : این هم ماجرای مباهله با اهل نجران است که خدا در این آیه علی بن ابیطالب را نفس پیغمبر میخواند، ولی برای مردم حتما باید همین را بخوانی؟ 🌺ابن عباس گفت : "ساَلَ سائِلٌ بِعَذابِ واقِع" این آیه برای چیست معاویه؟ معاویه گفت : روز غدیر شخصی نزد رسول خدا آمد و گفت این سخنان از خودت بود یا از خدا؟ پیغمبر فرمود امر رسالت بود ، شخص رو به پیغمبر کرد و گفت ؛ به خدا بگو بر من عذاب وارد کند که تحمل ولایت علی را ندارم و خداوند جلوی همگان دشمن علی را هلاک کرد، ابن عباس قبول دارم ! آیا باید فقط همین آیه را بخوانی؟ 🌺ابن عباس گفت : "یا اَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیک" این آیه دیگر برای چیست معاویه؟ معاویه گفت : این هم ماجرای ابلاغ ولایت علی بن ابیطالب است قبول دارم! ولی این را حتما باید بازگو کنی؟ 🌺ابن عباس گفت : "اَلیومَ اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم" معاویه به من بگو این دگر برای کیست؟ معاویه گفت : این آیه هم اکمال دیانت در پرتوی ولایت علی بن ابیطالب است ولی آیه ای دیگر بخوان نه این را ! 🌺 ابن عباس از جا بلند شد و گفت: معاویه به من بگو کجای قرآن را بخوانم که فضل علی بن ابیطالب نباشد؟! کجا را بخوانم که از علی بیان نشده باشد؟! معاویه گفت : اصلا ابن عباس بخوان "اِذا زُلزِلَتِ الارض زلزالها ابن عباس: این آیه هم فضل علی بن ابیطالب است! معاویه گفت : علی در این آیه دگر چه می کند ابن عباس؟! 🌺ابن عباس گفت : نشنیدی بعد از رسول خدا یک سال نگذشته بود که زلزله ای بر مدینه آمد که همه ی مردم از شدت وحشت از خانه به در شده بودند و علی در میانشان حاضر شد و خواند این آیه را و پایش را بر زمین کوبید و فرمود: زمین ! ابوتراب بر تو امر می کند آرام گیر! معاویه که از غضب بر خود می پیچید گفت:ابن عباس راحت بگو تا قرآن باشد، علی هم خواهد بود... 📚بحار الانوار ج ۴۴ ص ۱۲۵ مطالب جاریه است ان شاءالله @araf11
رفیق خوبم یک تحلیل بی نظیر از جشن بی نظیرتر غدیر ارائه کرده که پیشنهاد میکنم بخونیدش. نوشته ها از مجتبی نیازی @araf11
اسلام مردم بی‌تفاوت نمی‌خواهد. مردمی می‌خواهد که در صحنه باشند. مردمی می‌خواهد که نسبت به افعال مسئولین، نسبت به صحبت‌های مسئولین حساس باشند. ما انقلاب کردیم که مردم در متن باشند نه در حاشیه. تحصن مقابل قوه‌ی قضائیه را از باب امربه‌معروف حکام نگاه کنید. تحصنی که در تقویت نظام است نه تضعیف. @srdrgm
انتزاعی درس خواندن و انتزاعی اندیشیدن! در سخنان دیروز رهبر فرزانه انقلاب با طلاب مبلغ، نکته ی مهمی بیان شد و آن اولویت تبلیغ نسبت به تحصیل بود. شاید کسی بپرسد که کار علمی زمان میخواهد و نمیشود که تبلیغ را با تحصیل، همزمان جمع کنیم پس چگونه تبلیغ را اولویت دهیم؟ مسئله این است که این سوال برخاسته از درک ناصحیح نسبت به فلسفه ی تبلیغ است. اساسا تبلیغ یک نکته ی مهمی را در دل خود جای داده و آن کسب نگاه های مختلف از زبان مردم نسبت به مشکلات روز و مسائل روزمره است. فایده ی مهمی که ارتباط با مردم و اندیشه های موجود در ذهنشان برای طلبه دارد، ممانعت نمودن طلبه از تحصیل و اندیشه ی انتزاعی است. بدین خاطر که وقتی برود و با افکار مختلف و متضاد مواجه شود و ببیند که یک حلقه ی مفقوده ای بین مردم برای فهم معارف ایجاد شده است، دیگر مدل خواندن فقه و اصولش هم تغییر میکند. سعی میکند فقه و اصولی بخواند که حل مسئله کند. دیگر کلام و عقائدی نمیخواند که معتقد بودن مخاطب به مبانی دینی را مفروض گرفته است؛ بلکه کلامی میخواند که از همان اول مخاطبش را یک مشرک به مبانی الهی و معتقد به مبانی اومانیستی در عصر حاضر دیده است. این یعنی اگر کسی پیدا بشود تا با تبلیغ مواد درسی خود را تنظیم کند، دیگر به دلش چنین شبهه ای نمیافتد: این درس ها به چه درد جامعه میخورد؟! حال میتوان فهمید که تبلیغ برای چه چیز نسبت به تحصیل اولویت دارد و اصلا منافاتی نه تنها با تحصیل ندارد بلکه به بهتر خواندن دروس دینی و کاربردی تر تحصیل کردن طلبه، کمک شایانی میکند. چقدر در ایام اخیر دیدم طلبه هایی را که به علت عدم ارتباط با مردم، وقتی با تفکراتشان مواجه میشدند، گویی چون اصحاب کهف از غار خارج شده، همه را تکفیر میکردند یا میگفتند مردم نمیفهمند این معارف بالا را! این حرف ها معنایی جز فشل بودن و شانه خالی کردن نداشت. یعنی طلبه ی محصل در حوزه هویت خودش را منحصر در درس خواندن نموده که در این صورت باید گفت، پس فرقش با اقشار دیگر جامعه چیست؟ و در پایان: تبلیغ اولویت پیدا نکرده بلکه اولویت داشته است. اما نگرش غلط برخی مدیران و بعضی صاحب نفسان، سبب شده تا نگاه طلبه ی تازه وارد به حوزه با یک سنگ بنای غلط چیده شود که اکنون از سخن رهبر انقلاب را به عنوان سخنی جدید میپندارد! @araf11
نوجونوای ده هشتادی، اینور شبکه😎 اگه عاشق ماجراجویی و کشف راز نقشه های هیجان انگیزی و هنوز تو دوره بینهایت شو شرکت نکردی ، باید بگم که دور جدید بینهایت با کلی جوایزخفن مثل اسکوتر برقی و کواد کوپتر و گوشی و لب تاب و ... شروع شده پس چمدونتو ببند و عدد 5 رو به 1000888 بفرست و بلیط سفرتو بگیر فیلم رو هم ببینید تا بهتر آشنا بشید. ⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪁یک‌ونیم دقیقهٔ شیرین، پاسخگوی همه سوالات شما درباره چیستی و چگونگی بینهایت! 🎯 تجربه کردنش رو انتخاب کن! 😃 راستی! مراحل بینهایت ۶ باز شده و میتونید سفر رو از همین لحظه شروع کنید! ♾ @binahayat_ir
پرچم عزتمندی مسلمین با سرنگونی ظاهری و یا انداختنش داخل سطل زباله، ذلت آفرین نمیشود! آن چیزی که موجب ذلت است، فروختن انسانیت و شرافت به چند صباح زیست حیوانی است. 🔺 ستیز با حجاب و پرچم عزت، ستیز با انسانیت و حریت است و زیر بار بی حجابی رفتن، پذیرفتن حیوانیت و جهالت است. @araf11
وصیت نامه ی سیاسی_الهی امام واقعا دل های غفلت زده رو نسبت به راه حق دوباره روشن میکنه. بخونیدش حتما.. درس انقلاب و اسلام توی این وصیت نامه خلاصه شده. البته من اسمشو میزارم روضه ی انقلاب. چراکه تقریبا هیچکدوم از بند های وصیت نامه توسط مسئولین کشور، فهم و اجرا نشده. 🔺راه رسیدن به دولت اسلامی، عمل به این وصیت نامه هستش. @araf11
هنگام شعار درباره دموکراسی ببینید این صدا از طرف کیست؟ اگر از طرف ناقضان انسانیت و مدعیان حقوق بشر بود، بدانید دموکراسیشان بوی فقر و سرکوب عزت مردم میدهد ولی اگر از طرف اولیاء خدا و انسان سازان به گوش رسید، بدانید که دموکراسیشان بوی کمال و رشد انسانیت میدهد و عقلانیت دینی که ثمره اش رشد اجتماعی است، محقق میشود. @araf11
یادداشت حقیر رو که امروز در روزنامه ایران چاپ شد، مطالعه بفرمایید. اساس نزاع بین تفکر مدرن با تفکر اسلامی با رویکرد زیارت جامعه ی کبیره. https://irannewspaper.ir/8233/6/54911 @araf11
گویا گشت پلیس برای برخورد با کشف حجاب کنندگان و هنجار شکنان، دوباره قرار است برقرار شود. از طرفی خوب است چرا که اینبار میتواند دچار سیاست های دوگانه قرار نگیرد چون با مکشفه ای روبرو خواهند بود که اگر به تذکر اکتفا نکرد، باید با او برخورد شود، چون قصد آلوده کردن فضا را دارد. ولی مسئله برای من این نکته است: حاکمیت برای بحث قانونی غیر از گشت ارشاد کار دیگه ای بلد نیست؟ اقتدار و تذکر با احترام و گسترش نیروی مردمی که مثلا وظیفه ای به آنان محول شده، نمیشود این کار را انجام بدهند؟ نکته ی دیگر این است که اگر توانستید رسانه ای قدرتمند داشته باشید تا از اجرای قانون و هنجار شکنی روایتی درست بیان کند پیش از آنکه راوی روایات، رسانه های خارجی باشند، آنوقت گشت را هم راه اندازی کنید. @araf11
وقتی صحبت از سیاست دوگانه میکنیم دقیقا از چی حرف میزنیم؟ ما میگیم حجاب باید ترویج بشه و بی حجابی و پوشش های زننده تبلیغ نشه. بعدش باشگاه خبرنگاران توی ایتا، داره عکس بانوان دوچرخه سوار که طبیعتا لباسشون جذب هست رو نشون میده. خب این الان برای چیه؟ طرف رفته پیست بانوان، ورزش کرده. چرا باید عکسش منتشر بشه؟؟؟ الان یکی اینجوری بیاد خیابون اونوقت اگر کسی نهی از منکرش کنه، نمیگه آقا منو علاف کردی، رسانتون داره اینو نشون میده بعد به من گیر میدی؟؟؟؟ @araf11
از چه چیز باید بترسیم؟ بعد از اینکه رسانه ها خبر بازگشت گشت ارشاد را دادند و سخنگوی فراجا با رویکردی جدید تر از آمدن گشت سخن گفت، برخی از دغدغه مندان امر حجاب و بعضی از انقلابیون، روی خوشی به این خبر نشان ندادند. چرا که معتقد بودند دوباره دشمن از اتفاقات به وجود آمده علیه نظام سوژه تولید میکند و دوباره گرفتار مسئله ای مثل ماجرای مهسا امینی خواهیم شد و اینبار خود محجبه ها نیز در عرصه ی مخالفت با گشت شاید کف خیابان ها بیایند. حرف های دیگری هم از آنها به میان آمد که ذیل همین مباحث گنجانده میشود. اما نکته ای که به ذهنم میرسد این است: ما از چه چیزی میترسیم و یا بهتر بگویم از چه چیزی باید بترسیم؟ بیان دوستان انقلابیمان گواه بر آن است که به علت هزنیه تراشی گشت برای انقلاب و بیشتر نمودن گسست اجتماعی( بر فرض وجود گسست)، نباید این قانون به این صورت دوباره اجرا شود. چرا که ترسی از رخ دادن دوباره اغتشاشات ۱۴۰۱ وجود دارد. ولی من میگویم گشت خوب یا بد! هزینه ساز یا هزینه بردار! چرا ما نسبت به کم کاری های خودمان در عرصه ی تبیین و تبلیغ نمیترسیم؟ چرا ما یاد گرفته ایم همیشه مسئولیت را گردن نهاد های متولی قرار بدهیم؟ خب مردم سالاری دینی یعنی خودمان نیز آستین بالا بزنیم. غیر از این است؟ اگر میگوییم گشت بد است، چرا نمیگوییم تبیین نکردن و تبلیغ نکردن بدتر است؟ چرا نقش خودمان را در تاثیر گزاری بر جامعه کم رنگ دیده ایم؟ آیا این همان مرعوب دستگاه تبلیغاتی دشمن شدن نیست؟ به نظر تناقض در رفتار ما حزب اللهی ها از تناقض های موجود در گشت بدتر و کشنده تر است. کمی نسبت خود با انقلاب و آرمان های امام را روشن کنیم. اگر گشت بد است قطعا نقد کنید و مطالبه. اشکالی ندارد ولی مسئولیت های کلان خودمان را حد اقل نادیده نگیریم. ما برای فقط نقد و مطالبه آفریده نشدیم. ما انقلابی هستیم چون باید خودمان نیز کاری بزرگتر انجام بدهیم. @aeaf11