eitaa logo
{❤عاشق آرامش اسمتم خدا❤}
292 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
785 ویدیو
43 فایل
↫بہ‌نام‌آنڪہ‌ا‌گࢪحکم‌ڪندهمہ‌ےمامحڪومیم♡ مُراقِب‌باش‌دُنیازَمیݩ‌گیرِت‌نَکُنَد.‌..! توآسِمان‌دَرپیش‌دارے !♥️ #رمان_کلیپ_مذهبے #عکس #انگیزشی #خاطرات_شهدا @Kaniz_zahra_8294 :مدیر ادمین: @Z_Daneshgar • • • ~کپی،‌ فقط‌باذکرصلوات‌برای‌ظهورآقا(عج)
مشاهده در ایتا
دانلود
عید قربان شده و در عوض قربانی ما به قربان تو رفتیم اباعبدالله🌱✨
🌺نگویید "من نمی‌توانم از پس این کار برآیم؛" بلکه به خود بگویید "من چگونه می‌توانم از پس این کار برآیم؟" افکار خود را تغییر دهید تا زندگی شما تغییر کند.
🔸در اینجا امام(ع) به یزید بن هانی گفت که به بگو برگردد که فتنه شده است. پس او نزد آمد و او را خبر داد. 🔹 از او پرسید: به‌سبب بلند شدن این مصحف ها؟📖 🔸گفت: بله. 🔹مالک گفت: به خدا سوگند هنگامی که بلند شدند، دانستم که مایه اختلاف و تفرقه می‌شوند؛ ولی رواست که این موقعیت نزدیک پیروزی را رها کنیم؟ 🔸یزیدبن هانی گفت: آیا دوست داری در اینجا پیروز شوی و امیرالمؤمنین در آنجا به دشمن تسلیم شود؟ 🔹 مالک گفت: سبحان الله، به خدا سوگند دوست ندارم چنین شود. 🔸یزیدبن هانی گفت: آنها به او گفته‌اند که یا برمی‌گردد یا اینکه تو را می‌کشیم؛ همچنانکه را کشتیم یا اینکه تو را به دشمنت تحویل می‌دهیم. 🔴 به این ترتیب از میدان جنگ برگشت. پس از بازگشت، با مخالفان گفتگو و آنها را سرزنش کرد و با یکدیگر درگیر شدند؛ به طوری که امام(ع) بر سر آنان فریاد کشید و آنها از درگیری دست کشیدند. ❗️ او از مخالفان بود؛ اما چون امام (ع) پذیرفته بود، از وی پیروی کرد.
❎ پس از بازگشت از جنگ چون اوضاع آشفته شد، امیرالمؤمنین(ع) را که آن روز در نصیبین بود، فراخواند و او را به حکومت مصر منصوب کرد. 🔹جاسوس‌های خبر والی مصر شدن را به او رساندند، دانست که اگر پای اشتر به مصر برسد، فتح مصر که آن هنگام، والی‌اش بود، دشوارتر می‌شود. او برای یکی از خراج دهندگان پیغام فرستاد که فرماندار مصر شده است و اگر او را بکشی، تا زنده‌ام و زنده‌ای، از تو خراج نمی‌گیرم.📜 وقتی به قلزم رسید، آن مرد که آنجا منطقه‌اش بود، به استقبال اشتر آمد و خوش و بش کرد و او را دعوت به اقامت و استراحت در آنجا کرد و غذایی برایش آورد. غذا خورد، شربت عسلی را که در آن زهر ریخته بود، به او نوشاندند و به این ترتیب درگذشت.😔
🔹وقتی خبر مرگ به امیر المؤمنین (ع) رسید، فرمود: ✨ «! مالک چه بود! به خدا اگر کوه بود، کوهی بود جدا از دیگر کوه‌ها و اگر سنگ بود، سنگی بود خارا که سم هیچ ستور به ستیغ آن نرسد و هیچ پرنده بر فراز آن نپرد.» ✨ 🔹و باز گفته‌اند که امام، بعد از مرگ ، چنین گفت: ✨ «خدا رحمت کند را، او برایم چنان بود که من برای رسول خدا (ص) بودم»✨
مبحث امروز تمام شد. ان شالله فردا ادامه مباحث رو خدمتتون عرض میکنیم☺️
جهت تعجیل در فرج آقا جانمان صاحب الزمان،صلواتی ختم کنید .😊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
إلَهی بِعِلْمِکَ بِی ارْفَقْ‌ بِی با آگاهی‌ات از حالِ من با من مدارا کن... خدایا اگر من بد کردم تو را بنده‌ی خوب بسیار است اگر تو با من مدارا نکنی مرا خدایی دیگر کجاست؟ -مناجات امام سجاد(ع)
هو المحبوب :)!
❖✨﷽✨❖ 🌺🕊🍃🕊🌺 🔔 خودتون و خـانـواده‌تـون رو از آتش حفظ کنید. قرآن می‌گه: 🔰 سوره‌ مبارکه تحریم، آیه ﴿٦﴾ 🕋〖يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا〗 🍃 ترجمه فارسی: 🌷【ای کسانی که ایمان آورده‌اید، خود را با خانواده خویش از آتش دوزخ نگاه دارید】 پدر!! مادر!! شما مــســئــولــیـــد... 📢 آی پدر و مادری که میدونی بچه‌ات تو راهِ خلاف داره قدم بر میداره، و هیچـی بهش نمیگی!!! 📢 آی پدر و مادری که میدونی بچه‌ات رفیقای ناباب داره، و هیچـی بهش نمیگی!!! 📢 آی پدر و مادری که میبینی بچه‌ات نمــاز نمیخونه، و هیچـی بهش نمیگی!!! حق زن و بچّه فقط این نیست که خونه خوب 🏠، ماشینِ خوب 🚙، غذای خوب 🍗و ... براشون تهیّه کنی اینا خیلی خوبه، 👈 امّا مهمتر از اینا این هست که، به فکر آخــرتــشــون باشی، مراقب غذای روحـشــون باشی، مراقب تربیتــ صحیح اسلامی‌شون باشی. ✅ یک کلام مراقب دینشون باشی. و این مسئله رو باید حتّی قبل از ازدواج، از موقع انتخابِ همسرِ با ایمان، و بعد موقع تولّد فرزندان و... با برنامه‌ریزی دقیق دنبال کرد. این حرف قرآن رو آویزه گوشمون کنیم: ⚠️ "قُوا أَنْفُسَكُمْ وَ أَهْلِيكُمْ" ➣●• به فکر خودتون و خانواده‌تون باشید
〰❁🍃❁ 🌼🌺🌼 ❁🍃❁〰 💠 امام صادق (ع) مےفرمايند: يك مؤمن چهار چيز بايد داشته باشد : ➊ خانه وسيع ➋ سواري خوب ➌ لباس زيبا ➍ چراغ پر نور ✨ شخصي پرسيد ما كه نداريم چه كنيم⁉️ 💠 حضرت فرمودند: اين حديث باطن هم دارد : ① منظور از خانه وسيع، صبر است كه بيان گر روح بزرگ است. ② مركب خوب، عقل است. ③ لباس زيبا، حيا است. ④ چراغ پر نور، علم است كه ثمره آن بندگي است. 📚منبع: كافي، جلد ۶
✨﷽✨ 🌷 آیـت الله مـجـتـهـدے تـهــرانـے(ره) 💠نـمـاز اول وقـت خـیـلی مـوثـر اسـت. 👈آنـهـایـی ڪـه هـر چـه مـی‌کنـند، ڪـار و بـارشـان جـور نمـی‌شـود، بـه خـاطـر ایـن اسـت ڪه نـمـاز اول وقـت نـمـی‌خـوانـنـد. 🔶 شـمـا جـوان هـا را مـوعـظـه مـی‌کـنـم ڪه اگـر مـی‌خـواهـیـد دنـیـا و آخـرت داشـتـه بـاشـیـد، نـمـاز اول وقـت را تـرڪ نـکـنـیـد. ❌روایـت دارد اگـر ڪـسی نـمـاز مـغـرب و عـشاء را آنـــــقـدر دیـر بـخـوانـد ڪه آسـمـان پـر از سـتـاره شـود، مـلـعـون اسـت. ❌و هـمـیـنـطـور روایـت دارد در مـورد ڪـسی ڪه نـمـاز صـبـحـش را آنـــــقـدر دیـر بـخـوانـد ڪه سـتـاره اے در آسـمـان نـبـاشـد، او هـم مـلـعـون اسـت. ✅ تـا اذان را گـفـتـنـد، نـمـاز را شـروع ڪـنـیـد. 🌹نـمـاز اول وقـت را تـــــرک نـڪـنـیـد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهدویت_در_غدیر بخش سوم 💐 « أَلَا إِنَّهُ الْمُنْتَقِمُ مِنَ الظَّالِمِینَ» « آگاه باشید که امام زمان (عج) انتقام گیرنده از ستمکاران است » « أَلَا إِنَّهُ فَاتِحُ الْحُصُونِ وَ هَادِمُهَا » « آگاه باشید که او فاتح دژها و منهدم کننده ی آنهاست » 🌴 این فراز از ویژگی های آن حضرت، نشان‌دهنده ی آن است که دنیای قبل از ظهور ایشان، دارای ویژگی های خاصی است که سبب شده است تا پیامبر (ص) آن بزرگوار را این‌گونه و با این صفاتِ با اقتدار و هول‌انگیز معرفی نمایند. البته همه ی این‌ها درست است؛ زیرا اخبار فراوانی از عامّه و خاصّه به ما رسیده است که نمایانگر این است که دنیای قبل از ظهور ایشان، جولانگاه ظالمان، مشرکین و بی‌دینان است؛ کسانی که با در دست داشتن قدرت، پیوسته در حال ظلم و خیره سری در دنیا هستند. 🌱 لذا پیامبر اکرم (ص) آن بزرگوار را این گونه با صلابت و هیبت معرفی می نماید. هیچ دین و آیینی، منجیِ مورد نظر خود را این‌گونه معرفی نکرده است و به دلیل همین صلابت و بزرگی در وجود ایشان است که سبب شده تا توجه بسیاری از پیروان سایر ادیان را به خود جلب کند.💫 🌿 از طرف دیگر این ویژگی‌، خود، نوعی دلگرمی است به شیعیان آن حضرت و مردمی که مورد ظلم و ستم واقع شده‌اند و به آن‌ها روح امید و زندگی را تزریق می‌کند؛ لذا اعتقاد به چنین منجی‌ای، سرآغاز حیاتی امید‌بخش در جامعه اسلامی و حتی سایر جوامع است که این روند رو به افزایش ظلم و ستم در جهان، بالاخره در نقطه‌ای متوقف خواهد شد و آن منجی با در هم کوفتن صلابت ظالمین و مشرکین و بی دینان، آرامش و عدل و داد جهانی را به ارمغان خواهد آورد.💫 ☘ البته فراموش نشود که روایات گوناگونی وجود دارد که نشان می‌دهند وقتی آن حضرت می کنند، آن‌چنان با صلابت و هیبت هستند که در دل مردم ایجاد رعب و وحشت می‌کنند. از جمله این روایت: 🍀« عن محمد بن مسلم الثقفی قال سمعت أبا جعفر محمد بن علی الباقر علیه السلام یقول القائم منا منصور بالرعب مؤید بالنصر تطوى له الأرض و تظهر له الکنوز یبلغ سلطانه المشرق و المغرب و یظهر الله عز و جل به دینه على الدین کله و لو کره المشرکون …» [14] 🔹نویسنده .....
✨«أنتَ مِنّی بِمَنزلةِ هارونَ مِنْ مُوسی، اِلّاأنـّه لانَبیّ بَعدی» ✨ تو نسبت به من به‌منزله هارون نسبت به موسى هستی جز این‌که بعد از من پیامبری نخواهد بود. این حدیث در بسیاری از منابع شيعه و اهل سنت مورد تایید است.
ان شاء الله امروز هم بابررسی یاران حضرت در خدمتیم ☺️ شخصیت منتخب: طلحه
🔷 : طلحة بن عبیدالله، از قبیله قریش و پسر عموی ابوبکر😳 بود که کمتر از ۱۰ سال قبل از بعثت به دنیا آمد. نزد اهل سنت جایگاه بالایی دارد. و او را یکی از عشره مبشره (ده نفری که توسط پیامبر (ص) بشارت به بهشت داده شدند) می دانند. 🔸طلحه را یکی از بیست صحابه دارای فتوا می‌دانند.  
💠 طلحه طلحه اولین نفر بود که پس از قتل عثمان با امام علی (ع) بیعت کرد و چون دستش فلج بود، مردی از بنی‌اسد بیعت وی را شوم دانست. 🤝 وی پس از اندک زمانی، این بیعت را نقض و برای تشکیل سپاهی علیه حضرت علی(ع) به همراه زبیر و عایشه عازم بصره شد و به بهانه خونخواهی عثمان با قیام، جنگ جمل (اولین جنگ زمان خلافت امیرالمومنین) را به راه‌ انداخت.🐫 حضرت علی(ع) در این جنگ، طلحه را مکّارترین شخص، توصیف و از او در کنار زبیر، عایشه و یعلی بن منیه به عنوان سرسخت‌ترین دشمنان یاد کرده است.
🔷 اسلام آوردن طلحة بن عبیدالله توسط ابوبکر به اسلام گرایش یافته و مسلمان شد. او از اولین مسلمانان به شمار می‌رفت و در جنگ‌های صدر اسلام حضور داشت.📿 طلحه و ابوبکر، در ابتدای مسلمان شدن، غالبا توسط  بن عدویه یا عثمان بن عبیدالله، برادر طلحه، شکنجه می‌شده‌اند. بنابر روایات، نوفل (یا عثمان) این دو نفر را با یک طناب به هم می‌بسته تا از نماز خواندنشان جلوگیری کند. حضرت محمد(ص) پس از مهاجرت به مدینه، بین طلحه و  یا  یا  در ماجرای عقد اخوت، پیمان برادری بست. 🤝
🔹 🔷سوابق در اسلام 🔸طلحه در غزوه احد حضور داشت و بنابر برخی نقل‌ها از خود رشادت‌هایی نشان داد. وی در این جنگ زخمی شد و برخی انگشتانش از کار افتاد. 🔸او عضو شورای شش نفره‌ای بود که عُمر برای تعیین خلیفه پس از خود ترتیب داده بود. در این شورا به همراه زبیر به امیرالمومنین، علی (ع) رأی داد؛ ولی سرانجام عثمان به خلافت برگزیده شد.
اما بعد از اینهمه جوانمردی فریب خورد، و با امام علی علیه السلام جنگید😔👇🏻
🔹طلحه در جنگ جمل که خود راه انداخته بود،😳 توسط (که خود از ناکثین بود و او بود که طلحه و زبیر را به راه انداختن جنگ و خونخواهی عثمان تشویق می کرد) کشته شد. مروان بن حکم علت کشتن طلحه را در جنگ جمل این مطلب عنوان می‌کرد که هیچ‌کس بر کشتن عثمان بیشتر از طلحه سعی نمی‌کرد.