eitaa logo
آرشیو مطالب(سخنرانی)
2.1هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
26 فایل
💠 اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ 💠 https://eitaa.com/joinchat/2017460411C29baaffe93 تعرفه وتبلیغات👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 @kianatv ─┅═ ༅✤ ⃟ ⃟ ‌✤༅═┅─ #کانال_آرشیو_مطالب_سخنرانی #احادیث_روایات_صوت_متن_سخنرانی @archive_mataleb_sokhanrani
مشاهده در ایتا
دانلود
🍂🍃🌸🍂🍃🌸 🍂🍃🌸🍂🍃🌸 🍂🌸🍂 🌸 🏵بـہ جهت حصول مطالب 40 روز هر روز 1001 بار این آیـہ را بخواند     🍃آیـہ 19 سورہ شورے :   ☄❤️اللَّهُ لَطِيفٌ بِعِبَادِهِ يَرْزُقُ مَنْ يَشَاءُ وَهُوَ الْقَوِيُّ الْعَزِيزُ ❤️☄   📚 اسرار المقاصد ص 59 🌸 🍂🌸🍂 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 🍃🍂🌸🍃🍂🌸
🍂🍃🌸🍂🍃🌸 🍂🍃🌸🍂🍃🌸 🍂🌸🍂 🌸   🌿امان نامـہ از گناه...   💠امیرالمومنین علے ع فرمـودند:   💮هر ڪس نماز صبح را بر پا دارد و پس از نماز در جایش بنشیند و سورہ توحید را یازدہ مرتبـہ قبل از طلوع خورشید قرائت ڪند آن روز مرتڪب گناـہ نمیشود، هر چند شیطان بـہ سوے او طمع ڪند.   📚«ثواب الاعمال، صفحـہ 341» 🌸 🍂🌸🍂 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 🍃🍂🌸🍃🍂🌸
🍂🍃🌸🍂🍃🌸 🍂🍃🌸🍂🍃🌸 🍂🌸🍂 🌸     🌿با لباس طاهر و نیت خالص دو رڪعت نماز حاجت بخواند و بعد صد مرتبـہ صلوات بفرستد و هر روزے 1000 مرتبـہ یا علے تا مدت یازدہ روز بدون تعطیل و روز دوازدهم را نگوید تا بـہ مطلب و مقصود خویش نائل گردد وقتے ڪـہ موفق شد هزار مرتبـہ را بگوید ڪـہ مجموعا دوازدہ هزار مرتبـہ مے شود🌹 ✨نماز و صلوات قبل از شروع و بعد از ختم از شرایط مهمـہ است 📚گلهاے ارغوان ج 1 ص 116 🌸 🍂🌸🍂 🍃🍂🌸🍃🍂🌸 🍃🍂🌸🍃🍂🌸
[در تفسیر آیه قنوت] بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلَى خَیرِ خَلْقِهِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین‏ رابطه دنیا و آخرت از جمله مباحث قابل طرح در مجالس مؤمنان است . ➖گاهی دنیا و آخرت به هوو تشبیه شده است یعنی گفته شده جمع بین دنیا و آخرت مقدور نیست: حضرت علی(ع) می فرماید:«الدُّنيا وَالآخِرَةُ ضَرَّتانِ؛ فَبِقَدرِ ما تُرضي إحداهُما تُسخِطُ الاُخرى»  دنيا و آخرت ، دو هوويند . پس به اندازه اى كه يكى از آن دو را خشنود سازى ، ديگرى را ناخشنود مى گردانى.(۱) اما گاهی جمع بین دنیا و آخرت مطرح شده است؛ « وَمِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ» و بعضی می‌گویند: «پروردگارا! به ما در دنیا (*نیکی*) عطا کن! و در آخرت نیز (*نیکی*) مرحمت فرما! و ما را از عذابِ آتش نگاه دار!» 👌نکته ای که مفسرین در تفسیر این آیه معروف گفته اند عبارت است از اینکه؛ اگر انسان صرفا دنبال منافع دنیوی باشد و جهت اخروی را در آن در نظر نگیرد این منافع آخرت انسان را تهدید میکند اما اگر جهت اخروی در امور نیک دنیا مورد نظر باشد در این صورت آن امر دنیوی نیز خوب خواهد بود از این جهت با کلمه « حسنه » تعبیرشد یعنی امر دنیوی که به امور اخروی منتهى گردد. در این رو در دعا میخوانیم؛ همانطور كه در دعاي ماه رجب مي خوانيم« أَعْطِني بِمَسْأَلَتي إِيّاكَ جَميعَ خَيْرِ الدُّنْيا وَجَميعَ خَيْرِ الآخِرَةِ». اما چگونه میتوان خیر و نیکی دنیا و آخرت را باهم جمع کرد؟ در پاسخ به این سؤال مهم بحث کوتاهی تقدیم می شود. ✔️تقوا پيامبر خدا فرمود:« مَن رُزِقَ تُقىً فَقَد رُزِقَ خَيرَ الدُّنيا وَالآخِرَةِ» هر كس تقوا روزي اش شود خير دنيا و آخرت روزي اش شده.(۲) ✔️خوف از خدا امام معصوم فرمود: «أَصْلُ كُلِّ خَيْرٍ فِي الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ الْخَوْفُ مِنَ اللَّهِ تَعَالَى» ريشه هر خير در دنيا و آخرت خوف از خداست.(۳) ✔️دينداري اميرالمومنين مي فرمايد: «مَنْ رُزِقَ الدِّينَ فَقَدْ رُزِقَ خَيْرَ الدُّنْيا وَ الآخِرَةِ» هر كس دين روزى او شود، براستى خير دنيا و آخرت روزى او شده است.(۴) ✔️محبت اهل بيت رسول خدا(ص)فرمود: «مَنْ رَزَقَهُ اللّه ُ حُبَّ الاَئِمَّةِ مِنْ اَهْلِ بَيْتى فَقَدْ اَصابَ خَيْرَ الدُّنْيا وَ الآخِرَةِ » هر كس كه خداوند محبت امامان از اهل بيت مرا نصيب او كرده بى گمان به خير دنيا وآخرت دست يافته.(۵) ✔️علم پيامبر اكرم(ص) فرمود: «خَيْرُ الدُّنْيا وَ الآْخِرَةِ مَعَ العِلْمِ وَ شَرُّ الدُّنْيا وَ الآْخِرَةِ مَعَ الْجَهْلِ» خير دنيا و آخرت با دانش و شرّ دنيا و آخرت با نادانى است.(۶) ✔️خدمت به خانواده رسول خدا به اميرالمومنين فرمود: پيامبر صلي الله عليه و آله :«يا عَلىُّ لا يَخْدُمُ الْعِيالَ اِلاّ صِدِّيقٌ اَوْ شَهيدٌ اَوْ رَجُلٌ يُريدُ اللّه ُ بِهِ خَيْرَالدُّنْيا وَ الآخِرَةِ » اى على! به خانواده خود خدمت نمى كند، مگر مرد بسيار راستگو يا شهيد يا مردي كه خداوند خير دنيا و آخرت را براى او مى خواهد.(۷) ✔️ یگانه ای برای خیر دنیا و آخرت امام صادق(ع) مى‌فرمايد: پدرم از پدرش روايت كرد كه مردى از اهل كوفه خدمت امام حسين(ع) نامه نوشت و عرض كرد: اى آقا و سرورم، برنامه‌اى به من بدهيد كه خير دنيا و آخرت در آن جمع باشد. امام(ع) [جواب كوتاه و پرمعنايى] براى او نوشتند:« بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ مَنْ طَلَبَ رِضَى اللهِ بِسَخَطِ النَّاسِ كَفَاهُ اللهُ أمُورَ النَّاسِ وَ مَنْ طَلَبَ رِضَى النَّاسِ بِسَخَطِ اللهِ وَكَّلَهُ اللهُ إِلَى النَّاسِ، وَ السَّلاَم» به نام خداوند بخشنده مهربان، كسى كه رضايت خدا را بر ناراحتى مردم ترجيح دهد، خداوند قلب‌هاى مردم را به سوى او جلب خواهد كرد و كسى كه رضايت مردم را بر خشنودى خدا ترجيح دهد، خداوند او را به مردم وا مى‌گذارد.(۸) ✔️دو گانه ای امام على عليه السلام : : جُمِعَ خَيرُ الدُّنيا والآخِرَةِ فيكِتْمانِ السِّرِّ ومُصادَقَةِ الأخْيارِ ». خوبى دنيا و آخرت در رازدارى و دوستى با نيكوكاران گرد آمده است(۹) ✔️سه گانه [رضا، صبر، شکر] اميرالمومنين مي فرمايد: «ثَلاثٌ مَنْ كُنَّ فيهِ فَقَدْ رُزِقَ خَيْرُ الدُّنْيا وَ الآْخِرَةِ، هُنَّ الرِّضا بِالقَضاءِوَ الصَّبْرُ عَلَى الْبَلاءِ وَ الشُّكْرُ فِى الرَّخاءِ» به راستى خير دنيا و آخرت روزىِ كسى مى گردد كه از سه ويژگى برخوردار باشد:خشنودى به مقدرات، صبر در بلا و شكر در آسايش. (۱۰) ✔️سه گانه ای دیگر [ زهد،تفقه،بصیرت] امام صادق(ع) مي فرمايد: اِذا اَرادَ اللّه ُ بِعَبْدٍ خَيْرا زَهَّدَهُ فِى الدُّنْيا وَ فَقَّهَهُ فِى الدِّينِ وَ بَصَّرَهُ عُيوبَها وَ مَنْ اوتِيَهُنَّ فَقَدْ اوتىَ خَيْرَ الدُّنْيا و
َ الآْخِرَةِ» هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، او را بى رغبت به دنيا، آگاه در دين و داناى به عيوبش مى گرداند؛ به چنين كسى خير دنيا و آخرت داده شده است.(۱۱) ✔️چهارگانه [صداقت، امانت، عفت، حسن خلق ] امام على(ع) مي فرمايد:اَرْبَعٌ مَنْ اُعْطِيَهُنَّ فَقَدْ اُعْطىَ خَيْرَ الدُّنْيا وَ الآْخِرَةِ: صِدْقُ حَديثٍ وَ اَداءُاَمانَةٍ وَ عِفَّةُ بَطْنٍ وَ حُسْنُ خُلُقٍ » چهار چيز است كه به هر كس داده شود خير دنيا و آخرت به او داده شده: راستگويى،امانتدارى، حلال خورى و خوش اخلاقى. (۱۲) ✔️چهارگانه ای دیگر [بدن صابر، زبان ذاکر،قلب شاکر و همسر صالحه] پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :  أربَعٌ مَن اُعْطِيَهُنَّ فَقَد اُعْطِيَ خَيرَ الدُّنيا والآخِرَةِ : بَدنا صابِرا ، ولِسانا ذاكِرا ، وقَلْبا شاكِرا ، وزَوْجَةً صالِحَةً .  چهار چيز است كه به هركس داده شود خير دنيا وآخرت به او داده شده است : بدن شكيبا، زبان گويا به ذكر خدا ، دل سپاسگزار، و همسر شايسته .(۱۳) 💠داستان روزی مردی از انصار نزد رسول خدا آمد و پرسید: اگر جنازه شخصی در میان است و باید تشییع و سپس دفن شود و از سویی مجلسی علمی هم هست که از شرکت در آن بهره‌مند می‌شویم، وقت و فرصت هم نیست که در هر دو جا شرکت کنیم، به نظر شما کدام ترجیح دارد؟ حضرت فرمود: اگر افرادی هستند که همراه جنازه بروند و آن را دفن کنند، در مجلس علم شرکت کن. همانا شرکت در یک جلسه علمی از حضور در هزار تشییع جنازه و از هزار عیادت مریض و از هزار شب عبادت و هزار روز روزه و هزار درهم صدقه ‌دادن و هزار حج غیرواجب و هزار جهاد غیرواجب بهتر است. این کجا و آن کجا؟ مگر نمی‌دانی به وسیله علم است که خدا اطاعت و عبادت می‌شود. خیر دنیا و آخرت توأم با علم است، همان‌طور که شر دنیا و آخرت نیز توأم و همراه با جهل است.(۱۴) 💠داستان علامه طباطبائی نقل کرده است: وقتی به نجف اشرف برای تحصیل مشرّف شدم، از نظر قرابت و خویشاوندی ‌گاهی به محضر مرحوم قاضی شرفیاب می‌شدم تا اینکه یک روز کنار درب مدرسه‌ای ایستاده بودم که مرحوم قاضی از آنجا عبور می‌کردند، چون به من رسیدند دستِ خود را روی شانه من گذاردند و فرمودند: ای فرزندم! اگر دنیا می‌خواهی نماز شب بخوان و اگر آخرت می‌خواهی نماز شب بخوان. این سخن آن‌قدر در من اثر کرد که از آن به بعد تا زمانی که به ایران مراجعت کردم، پنج سال تمام در محضر آیت‌الله قاضی روز و شب به سر می‌بردم و لحظه ای از ادراک فیض ایشان دریغ نمی‌کردم.(۱۵) ــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها ۱.إحياء علوم الدين، ج۳ ص۳۰۷. ۲. نهج الفصاحه، ح۳۰۱۵. ۳. مستدرك الوسايل ج۱۱، ص۲۲۵. ۴. غررالحكم ح۷۵۲۳. ۵.بحار الانوار ج۲۷، ص۷۸. ۶.بحارالانوار ج۱،ص۲۰۴. ۷.مستدرك الوسائل ج۱۳،ص۴۹. ۸.اختصاص‏، مفيد، ص ۲۲۵. ۹:بحار الأنوار،ح۷۴،ص۱۷۸. ۱۰.غررالحكم ح۴۶۷۰. ۱۱.كافي ج۲ ص۱۳۰. ۱۲.غررالحكم ح۲۱۴۲ّ ۱۳.الجعفريّات ،ص۲۳۰. ۱۴. داستان راستان،ص ۳۷۰. ۱۵. با اقتباس از کتاب نماز خوبان
🕊﷽🕊 💔 💔 🖤 🖤 ⬅️در سال ۱۲۲۰قمری،وهابیان پس از یک سال و نیم محاصره و در نتیجه شیوع قحطی در مدینه، شهر را به دست گرفتند. ⬅️سعود بن عبدالعزیز پس از تسلیم شدن مدینه، همه اموال موجود در خزانه‌های حرم نبوی را توقیف کرد و همچنین دستور ویران کردن همه بناها و گنبدهای مدینه و از جمله قبرستان بقیع را صادر کرد. ⬅️بر همین اساس بارگاه چهار امام شیعه و همچنین گنبد منسوب به حضرت فاطمه(س)که بیت الاحزان خوانده می‌شد در حمله نخست وهابیان در سال ۱۲۲۰ قمری از میان رفت و یا دچار خسارت جدی شد. ⬅️پس از این رخداد،دولت عثمانی لشکری را برای تصرف مدینه و باز پس‌گیری آن از وهابیان فرستاد و در ذی‌الحجة ۱۲۲۷قمری حکومت بر مدینه را پس گرفت.بر همین اساس محمود دوم،سی‌امین سلطان عثمانی در سال ۱۲۳۴ قمری دستور بازسازی بارگاه‌ها را صادر کرد. ⬅️وهابیان بار دیگر در صفر ۱۳۴۴ قمری به مدینه حمله کردند.در این حمله خسارت‌هایی به حرم نبوی و اماکن مذهبی وارد شد.هفت ماه بعد در رمضان ۱۳۴۴قمری شیخ عبدالله بن بُلَیهد که از سال ۱۳۴۳ تا ۱۳۴۵قمری قاضی القضات مکه بود،وارد مدینه شد و با استفتائی از مفتیان مدینه،حکم تخریب قبور را دریافت کرد. بدین ترتیب در ۸ شوال ۱۳۴۴ قمری بقعه‌های بقیع تخریب شد. ⬅️پس از تخریب،ملک عبدالعزیز پادشاه عربستان در نامه‌ای به تاریخ ۱۲ شوال ۱۳۴۴قمری خطاب به عبدالله بن بلیهد اقدامات وی در این باره را تحسین کرد. ⬅️در هشتم شوال سال ۱۳۴۴ ه.ق قبور ائمه بقیع (ع) و قبر حضرت حمزه در احد، به دست و هابیون تخریب شد. آنان بعضی دیگر از اماکن مقدس را هم تخریب کردند که عبارتند از: 🍁🍁 🔹قبر منسوب به فاطمه زهرا (ع) 🔹قبر فاطمه بنت اسد (س) 🔹قبر مطهر حضرت ام البنین (س) 🔹قبر ابراهیم پسر پیامبر (ص) 🔹قبر اسماعیل فرزند حضرت صادق (ع) 🔹قبر دختران پیامبر (ص) 🔹قبر حلیمه سعدیه 🔹و قبور شهداى زمان پیامبر (ص). ⬅️وهابیان در سال ۱۳۴۳ در مکه گنبدهاى قبر حضرت عبد المطلب، ابى طالب، خدیجه و زادگاه پیامبر (ص) و فاطمه زهرا (س) را با خاک یکسان کردند. در جده نیز قبر حوا و دیگر قبور را تخریب کردند. همچنین در مدینه گنبد نبوى را به توپ بستند، ولى از ترس مسلمانان قبر شریف را تخریب نکردند. ⬅️در همان سال به کربلاى معلى حمله کردند و ضریح را کندند و جواهرات نفیس حرم مطهر را که از هدایاى سلاطین بود، غارت کردند و قریب به ۷۰۰۰ نفر از علما و سادات و مردم را کشتند. سپس به سمت نجف رفتند که موفق به غارت نشدند و شکست خورده برگشتند.‌ 📚جبرتی،عجائب الآثار،‌دار الجیل،ج۳،ص۹۱ 📚غالب،من اخبار الحجاز و النجد،ص۱۰۴ 📚ماجری،البقیع قصة التدمیر،ص۸۴،۱۱۳،۱۳۹ 📚جبرتی، عجائب الآثار،‌ دار الجیل، ج۳، ص۹۱ 📚جعفریان،پنجاه سفرنامه حج قاجاری،ج۳، ص۱۹۶ 📚ام ینی،بقیع الغرقد،ص۴۹ 📚زرکلی،الأعلام،ج۴،ص۹۱ 📚البلاغی،الردَ علی الوهابیة،ص۳۹-۴۱ 📚نجمی،تاریخ حرم ائمه،ص۵۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️در جهان، هم شأن و همتائی کجا دارد بقیع؟ ▪️چون که یک جا، چار محبوب خدا دارد بقیع ▪️نور چشمان رسول و پور دل بند بتول ▪️صادق و سجاد و باقر، مجتبی دارد بقیع ▪️خلق شد عالم ز یُمن خلقت آل عبا ▪️یک تن از پنج تن آل عبا دارد بقیع هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع (ع) تسلیت باد
💠احادیث مهدوی💠 🔸 امام صادق علیه السلام : پیش از آن که قائم قیام نماید؛ به جهت زیادى معصیت، مردم به وسیله آتش و نور سرخى که در آسمان نمایان مى شود مورد زجر و سختى قرار مى گیرند، در بغداد و بصره خَسف(فرو رفتن زمین) به وجود آید، در بصره خونریزى شود و ساختمان هایش خراب و اهل آن نابود شوند، در عراق خوف و وحشتى حاکم شود که راه فرار و نجاتى بر آنها نباشد. 📚 ارشاد/ج2/ص378
💠 این دنباله‌ی فرمایشات جناب ابی‌ذر در باب شئون دیگر زندگی -مثل حرف که ما می‌زنیم- است؛ می‌فرماید که این قدرت نطق را، این قدرت حرف زدن را، این توانایی عمل کردن را دو جور مصرف کن. کلمةً فی طلب الحلال و کلمةً للآخرة یک فصل باز کن برای اینکه دنبال حلال بگردی. حالا رزق حلال شامل خیلی چیزها است؛ در امر معیشت، در امر ازدواج، در امر تحصیل علم، اینها همه‌اش حلال‌های الهی است. یک بخش دیگر را هم برای آخرت [باز کن] و کلمةً للآخرة. حاصل اینکه مال دنیا را، امکانات دنیا را، یا برای آنچه که مسائل ضروری زندگی است و معیشت تو متوقف به آن است، یا صرف این چیزها بکن که خیر دنیایی او به تو برسد، یا صرف آخرت بکن که خیر خدایی و آخرتی او به تو برسد. بی‌جا مصرف نکن امکانات را. و الثالِثَةُ تُضِرُّ و لا تَنفَع لا تُرِدْها کلمه‌ی سوم، اقدام سوم، حرف سوم که نه برای طلب حلال است و نه برای آخرت است، این نفع ندارد، ضرر هم دارد. 📚 الشافی، صفحه‌ی ۸۶۸
🏴 تسلیت باد 📖 حضرت امام حسن مجتبى، و امام زين العابدين و امام محمّد باقر و امام جعفر صادق عليهم السّلام السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَئِمَّةَ الْهُدَى السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ التَّقْوَى السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَيُّهَا الْحُجَجُ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَيُّهَا الْقُوَّامُ فِي الْبَرِيَّةِ بِالْقِسْطِ السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الصَّفْوَةِ السَّلامُ عَلَيْكُمْ آلَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ النَّجْوَى أَشْهَدُ أَنَّكُمْ قَدْ بَلَّغْتُمْ وَ نَصَحْتُمْ وَ صَبَرْتُمْ فِي ذَاتِ اللَّهِ وَ كُذِّبْتُمْ وَ أُسِي ءَ إِلَيْكُمْ فَغَفَرْتُمْ وَ أَشْهَدُ أَنَّكُمُ الْأَئِمَّةُ الرَّاشِدُونَ الْمُهْتَدُونَ وَ أَنَّ طَاعَتَكُمْ مَفْرُوضَةٌ وَ أَنَّ قَوْلَكُمُ الصِّدْقُ وَ أَنَّكُمْ دَعَوْتُمْ فَلَمْ تُجَابُوا وَ أَمَرْتُمْ فَلَمْ تُطَاعُوا وَ أَنَّكُمْ دَعَائِمُ الدِّينِ وَ أَرْكَانُ الْأَرْضِ، لَمْ تَزَالُوا بِعَيْنِ اللَّهِ يَنْسَخُكُمْ مِنْ أَصْلابِ كُلِّ مُطَهَّرٍ وَ يَنْقُلُكُمْ مِنْ أَرْحَامِ الْمُطَهَّرَاتِ لَمْ تُدَنِّسْكُمُ الْجَاهِلِيَّةُ الْجَهْلاءُ وَ لَمْ تَشْرَكْ فِيكُمْ فِتَنُ الْأَهْوَاءِ طِبْتُمْ وَ طَابَ مَنْبِتُكُمْ مَنَّ بِكُمْ عَلَيْنَا دَيَّانُ الدِّينِ فَجَعَلَكُمْ فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَ جَعَلَ صَلاتَنَا عَلَيْكُمْ رَحْمَةً لَنَا وَ كَفَّارَةً لِذُنُوبِنَا إِذِ اخْتَارَكُمُ اللَّهُ لَنَا وَ طَيَّبَ خَلْقَنَا بِمَا مَنَّ عَلَيْنَا مِنْ وِلايَتِكُمْ وَ كُنَّا عِنْدَهُ مُسَمِّينَ بِعِلْمِكُمْ مُعْتَرِفِينَ بِتَصْدِيقِنَا إِيَّاكُمْ وَ هَذَا مَقَامُ مَنْ أَسْرَفَ وَ أَخْطَأَ وَ اسْتَكَانَ وَ أَقَرَّ بِمَا جَنَى وَ رَجَا بِمَقَامِهِ الْخَلاصَ وَ أَنْ يَسْتَنْقِذَهُ بِكُمْ مُسْتَنْقِذُ الْهَلْكَى مِنَ الرَّدَى فَكُونُوا لِي شُفَعَاءَ فَقَدْ وَفَدْتُ إِلَيْكُمْ إِذْ رَغِبَ عَنْكُمْ أَهْلُ الدُّنْيَا وَ اتَّخَذُوا آيَاتِ اللَّهِ هُزُوا وَ اسْتَكْبَرُوا عَنْهَا و در اينجا سر بالا كن و بگو يَا مَنْ هُوَ قَائِمٌ لا يَسْهُو وَ دَائِمٌ لا يَلْهُو وَ مُحِيطٌ بِكُلِّ شَيْ ءٍ لَكَ الْمَنُّ بِمَا وَفَّقْتَنِي وَ عَرَّفْتَنِي بِمَا أَقَمْتَنِي عَلَيْهِ إِذْ صَدَّ عَنْهُ عِبَادُكَ وَ جَهِلُوا مَعْرِفَتَهُ وَ اسْتَخَفُّوا بِحَقِّهِ وَ مَالُوا إِلَى سِوَاهُ فَكَانَتِ الْمِنَّةُ مِنْكَ عَلَيَّ مَعَ أَقْوَامٍ خَصَصْتَهُمْ بِمَا خَصَصْتَنِي بِهِ فَلَكَ الْحَمْدُ إِذْ كُنْتُ عِنْدَكَ فِي مَقَامِي هَذَا مَذْكُوراً مَكْتُوباً فَلا تَحْرِمْنِي مَا رَجَوْتُ وَ لا تُخَيِّبْنِي فِيمَا دَعَوْتُ بِحُرْمَةِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا