eitaa logo
آرشیو مطالب(سخنرانی)
2.1هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
26 فایل
💠 اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ 💠 https://eitaa.com/joinchat/2017460411C29baaffe93 تعرفه وتبلیغات👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 @kianatv ─┅═ ༅✤ ⃟ ⃟ ‌✤༅═┅─ #کانال_آرشیو_مطالب_سخنرانی #احادیث_روایات_صوت_متن_سخنرانی @archive_mataleb_sokhanrani
مشاهده در ایتا
دانلود
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت پنجاه و یکم 🔆«مُقَدِّمُكُمْ أَمَامَ طَلِبَتِی وَ حَوَائِجِی وَ إِرَادَتِی فِی كُلِّ أَحْوَالِی وَ أُمُورِی ..» 👌من در تمام حالات زندگی و در تمام شما را مقدم می دانم برای حاجات خودم! وقتی می خواهم به حاجات خودم برسم شما مقدم🌟 از همه چیز هستید، یعنی از ناحیه شما باید به آن حاجاتم برسم و برای کل امورات توسلاتم به شما باید همیشگی باشد. آیا ما واقعا به این درجه رسیدیم⁉️ 📜این فراز را طوری دیگر هم می شود معنی کرد؛👇 شما 🌷 بر همه چیز من هستید. فلان حاجت را می خواهم اما ممکن است در آن حاجت رضایت شما ✨ نباشد پس نمی خواهمش کنار می گذارم، شما مقدم تر هستید. آیا واقعا این طوری هستیم، در تمام اوقات⏰ زندگی خواست خدا و اهل بیت مهمتر از خواست ماست؟ 🔹این عروسی که دارم می روم می دانم در آن رقص است، می دانم در آن آهنگ های لهو و لعب📻 است، آیا حتما باید بروم❓مثلا نروم عمه ناراحت می شود ، خاله ناراحت می شود. امام زمان مهمتر است یا عمه و خاله؟ می خواهم این لباس را بخرم امام زمان راضی هست یا نه؟؟ آیا واقعا به این فراز جامعه کبیره عمل می کنیم⁉️ ⚠️هر کسی خودش، به خودش جواب بدهد .. 🔆«مُؤمن بِسِرِّكُم وَ عَلانِيَتِكُم وَ شاهِدِكُمْ وَ غائِبِكُمْ وَ أوَّلِكُمْ وَ آخِرِكُمْ ..» ✅من به سِر شما دارم، به علانیت شما یعنی آن چیزی که از شما آشکار است، به شما و غایب شما و اول شما و آخر شما ایمان دارم.🌸 🔸به سِر شما ایمان داشتن.. 🗣اگر واقعا بخواهیم بگوییم سر چه هست معنایش دیگر سر نمی شد! پس یعنی چیزی است که ما شاید ندانیم که سر اهل بیت چه هست‼️ ولی می گوید هر چیزی هست من چشم بسته ایمان دارم چون شما اهل بیت بالایی دارید🌟. من لزوما همه فضایل شما را شاید درک نکنم اما قطعا این را می دانم شما واجد تمام فضایل و هستید! 🌷چه آن چیزهایی که سِر شماست، چه آن چیزهایی که از کمالات شما علنی است، علم امام، عصمت امام .. 👌من هم به این چیزهای آشکار از شما که می بینم ایمان می آورم و هم چیزهایی که سِر شماست نمی بینم. 🎤استاد احسان عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست و بیستم ‼️.. چی هست؟ «أُحِبُّ الْمَوْتَ» من مرگ را دوست دارم (خیلی از مردم ممکن است مرگ را بدشان بیاید ولی من ابوذر مرگ را دوست دارم) بعد «وَ أُحِبُّ الْفَقْرَ» فقر را هم دوست دارم «وَ أُحِبُّ الْبَلَاءَ» بلا را هم دوست دارم. 🤔امام صادق، ابوذر برای چی این حرف را زد؟ آخر عاقلانه است⁉️ امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند این چیزی نیست که دقیقا منظور ابوذر بوده، منظورش این نبود. امام می گوید؛👇👇 💠«الْمَوْتُ فِی طَاعَةِ اللَّهِ أَحَبُّ إِلَیَّ مِنَ الْحَيَاةِ فِی مَعْصِيَةِ اللَّهِ» یعنی در هنگام اطاعت خدا بمیرم، در مسیر اطاعت خدا بمیرم، بهتـر از این است که من زندگی بکنم اما در مسیر گناه.❌ 👈حرف مقایسه ای است. نه اینکه من زنده ام دوست دارم بمیرم، به این معنا نیست! یعنی مردن در مسیر الهی بسیار بسیار بهتر است تا تو زنده باشی و بخواهی معصیت خدا را بکنی. 💠«وَ الْفَقْرُ فِی طَاعَةِ اللَّهِ أَحَبُّ إِلَیَّ مِنَ الْغِنَى فِی مَعْصِيَةِ اللَّهِ» این هم همین، من در دنیا تنگدست باشم، فقیر باشم، راحتی تقریبا نداشته باشم، اما مطیع خدا باشم بهتر از این است که من راحت مطلق باشم ولی معصیت😔 خدا را بکنم. (کدام بهتر است؟) 💠«وَ الْبَلَاءُ فِی طَاعَةِ اللَّهِ أَحَبُّ إِلَیَّ مِنَ الصِّحَّةِ فِی مَعْصِيَةِ اللَّه» گرفتار باشم، بیمار باشم، اما در مسیر خدا باشم بسیار برایم راحت تر است تا آسایش مطلقی پیدا بکنم اما در معصیت.💥 ✅چقدر زیبا این روایت می آید بحث را مطرح می کند، که ما هدفمان اگر رضایت خدا باشد، هدفمان در این باشد اطاعت خدا را بکنیم این مرگ و بلاها و ‌همه اینها در چشم ما شیرین است. به شرط اینکه در ⚠️″مسیر خدا″⚠️ باشیم. گرفتاری ها هم برای ما بیاید اما در آن گرفتاری ها مسیر الهی را فراموش نکنیم، آن گرفتاری ها برای ما شیرین می شود. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (59) 🎤استاد احسان عبادی 220 💠☀️💠☀️💠☀️💠
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت پنجاه و دوم ..🔸ایمان به شاهد شما و ایمان به غیب شما! 👈 هم مصاديق متعددی دارد که در رأس آنها ذات مقدس متعال است و در مراحل بعدی یا كمالات غیبی یا به غیبت⛅️ امام عصر (عج)، که بارها اشاره کردیم مراد از غیب مثلا در آیات اولیه سوره بقره غیبت امام عصر است.📖✨ 🔆«وَ شاهِدِكُمْ وَ غائِبِكُمْ ..» 👥اینجا بعضی از مفسرین تعابیری دیگری هم گفتند؛ به شاهد شما و غایب شما می آورم..👌منظور اینکه یازده تن از امامانی که ظاهر بودند و امام دوازدهم که است. یعنی به شما ائمه ای که هم حضور داشتید🌺، بودید، ظاهر بودید به شما یازده امام ایمان می‌آورم و هم به دوازدهمی شما که غایب هست. 🔆« وَ أوَّلِكُمْ وَ آخِرِكُمْ ..» 💭می گوید من به اول و آخر شما ایمان دارم. درست است می شود «وَ أوَّلِكُمْ وَ آخِرِكُم» را معنای فلسفی و خاصی به آن بدهیم، اما از لحاظ ظاهری مشخص است، من به اولین امام که (ع)✨ است ایمان دارم و همچنین به آخرین امامها!🔀 📚در روایات داریم هر که به آخرین ما ایمان نیاورد بقیه ما را هم رد کرده است یعنی هر کسی به امام زمان (عج) نداشته باشد❌، انگار بقيه امامها را رد کرده. از اینجا معلوم می شود «وَ أوَّلِكُمْ وَ آخِرِكُم» منظور اولین و آخرين امام است. 🎤استاد احسان عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست‌و بیست و یکم ☑️وقتی ″ آرامش روحی ″ از ما گـرفته شد، چطور این آرامش روحی دوباره برمی‌گردد و چی این آرامش را برای ما فراهم می‌کند⁉️ 👈👈 آن اتصال به مبدأ قدرت است، اتصال به مبدأ قدرت که خداست. این آرامش را برای ما ایجاد می کند. این است که باعث می شود😊 انسان احساس تنهایی نکند. وقتی انسان گرفتار شد آرامش به سمتش بیاید و به چه کنم چه کنم دیگر مبتلا نشود، به اضطرابــات درونی مبتلا نشود. اتصال به مبدأ بالا ، مبدأ قدرت، خدای متعال🌟 🔶امیرالمومنین (ع) می فرمایند؛ «قُلْ عندَ كلِّ شِدّةٍ» هر جا دیدی کارت گره خورده، به چه کنم چه کنم افتادی، آرامش روحی ات از بین رفت، «لا حَولَ و لا قُوّةَ إلاّ باللّهِ العليِّ العظيمِ»✨ این ذکر را بگو «تُكْفَها» تو را کفایت می کند. 👆این ذکر بسیار سفارش شده، استغفار هم سفارش شده، این ذکر هم سفارش شده در گرفتاری ها و مشکلات، آدم زیاد این ذکر را بگوید، زیاد تکرارش بکند، بسیار بسیار اثر بخش است. ما این مباحث غنی📚 دینی را داریم اما سمتش نمی رویم درد ما اینجاست. اونی که این مباحث را ندارد دردی نیست! ما اینها را داریم و باز چه کنم چه کنم می کنیم و کلاس یوگا می رویم 😒، کلاس فلان ... می ‌رویم که مثلا به آرامش برسیم! 🔶امام رضا (ع) می فرمایند: «رَأَیْتُ أَبِی (علیه‏ السلام) فِی الْمَنَامِ» پدرم امام موسی بن جعفر را در خواب دیدم، «فَقَالَ یَا بُنَیَّ» به من گفت پسرم! «إِذَا کُنْتَ فِی شِدَّةٍ» وقتی در گرفتاری و سختی رسیدی، «فَأَکْثِرْ مِنْ أَنْ تَقُول» زیاد بگو «یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ».📿 🗣نگو امام رضا خواب دید، خواب حجت نیست! خواب امام است، خواب معصوم حجت است، خواب معصوم درست است. امام رضا می فرمایند وقتی گرفتاری زیاد شد، زیاد بگو «یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ». این روایت در ″بحار الانوار، ج90، ص272″ آمده. 🔰خود این دستورات اهل بیت به این قضایا یک چیزی را به ما نشان می دهد، و آن چی هست؟ خود اهل بیت هم می دانند در این دنیا راحتی مطلق ما نداریم❌، در دنیا هم سختی هایی داریم، اما راه فرار از این سختی ها را هم اهل بیت بزرگوار به من و شما یاد دادند👌 هم با این اذکار، هم با توکل به آن مبدأ بالا. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (59) 🎤استاد احسان عبادی 221 💠☀️💠☀️💠☀️💠
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت پنجاه و سوم 🔆«وَ مُفَوِّضٌ فِی ذَلِكَ كُلِّهِ إِلَیْكُمْ وَ مُسَلِّمٌ فِیهِ مَعَكُمْ وَ قَلْبِی لَكُمْ سِلْمٌ وَ رَأْیِی لَكُمْ تَبَعٌ ..» من در تمام 💚 تفويض امر به شما کردم، به هر چه که شما معتقدید من هم به همان معتقد هستم و در تمام کارهایم 🌹 در برابر شما هستم. 👌چقدر زیباست! یعنی واقعی نمی‌گوید چون فلان چیز با عقل من جور در نمی آید کنار می گذارمش! می گوید با عقل من جور در نیامد🧠 ممکن است عقل من اشتباه بكند. ما نمی گوییم عقل تعطیل! شیعه چنین حرفی نمی زند، اتفاقا عقل یکی از منابع استنباط است. ما می گوییم آنجایی که حکم صریح دین📑 آمده قطعا عقل هم به آن حکم می‌کند، حتی شاید الان عقل به آن حكم نکرده باشد. 👥 عزیزان در که با دوستان می‌کنید حواستان جمع باشد نگویید عقل می رود کنار، این جمله را از خیلی مذهبی ها شنیدم! نه،❌ کنار نمی رود. اگر یک بنده خدایی دیدید گفت فلان حکم دینی با عقل من جور در نمی آید؟ شما اینطور به او جواب بدهید👇 📌اولا؛ عقل و دین کنار هم هستند و ارتباط کاملا با همدیگر دارند. 📌دوما؛ هر چیزی که دین به آن حکم می‌کند قطعا عقل هم به آن حکم می کند و برعكس! ✅ هر چیزی که عقل به آن حکم می‌کند قطعا هم به آن حکم می‌کند. 📌سوما؛ می گویند در بعضی جاها می‌بینید که بین عقل و دین تناقض است؟ در جواب می گوییم 🌀 نیست بلکه عقل ما خوب تحلیل نکرده، یعنی داده های درست به عقلت ندادی چون داده درست ندادی پس ☝️ هم نتيجه‌ی غلطی شده! داده های خوب به عقلت بده نتیجه خوبی هم حاصل می شود. خوب تحلیل📚 نکردیم والا خوب تحلیل کنیم قطعا به آن نکته می رسیم. 🎤استاد احسان عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست‌و بیست و دوم 📙در ادامه بحث های اخلاق مهدوی و در بحث دعا می خواهیم یک مقدار راجع به آرامش روحی که بر اثر دعـا به دست می‌آید صحبت بکنیم👇 🤲 دعا چون ما را به مبدأ هستی و خدا وصل می کند قطعا باعث آرامش در دل های ما می شود. دعا اتصال عبد هست به رب!✨ در دعا عبد با رب خودش صحبت می کند،‌ وقتی این صحبت صورت می گیرد آرامشی🌸 حاصل می شود نفس دعا آرامش می آورد. اصلا آن بحث استجابتش به کنار، بحث اینکه دعای ما مستجاب می ‌شود، خدا می‌ شنود نمی‌شنود، اینها را کنار بگذار.. نفس دعا آرامشی🍃 هست که برای تو می ‌آورد. در روایات ما آمده وقتی در تنگنا قرار می‌گیرید به مبدأ وجود قدرت مطلق که خدا هست وصل💞 بشوید، چه برسد که اجابتش هم باشد‌ آن یک عظمت بالاتر. 📜در روایتی هست در وحی‌هایی که خدا به موسی کرد این جمله را فرمود من را در شدائد و گرفتاری ها سپر🛡 قرار بده‌. خدا به موسی می گوید من را سپر قرار بده. وقتی در سختی قرار گرفتی وقتی در تنگنا قرار گرفتنی من را سپر قرار بده. چرا⁉️ چون اگر تنهایی بخواهی به میدان بروی به تو آسیب می زنند پس من را سپر داشته باش، با من اتصال پیدا بکن که سختی ها و فشارها تو را اذیت نکند. اینها جنبه ی روحی🍃 دعا هست. 💠آقا رسول الله (ص) فرمودند؛ خداوند دل مؤمن را به سبب دعا زنده می کند و دل زنده دلی هست که آرام است و این آرامش با دعا به دست می آید. و این آیه شریفه ای که «أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»✨. ⚠️پس یک نکته خوب یاد گرفتیم اصلا بحث استجابت دعا را هم ما کنار بگذاریم، حتی استجابت هم پیدا نکرد واقعا به سمت خدا روی بیاوریم آن آرامش برای ما هست. این عالم 🌍 یک عالم محدود است اموری به سراغ ما می آید که ممکن است دلخواه ما نباشد. چه بخواهیم چه نخـواهیم این امور سـراغ ما می آید. دو گونه هستند✌️: 🔸یکی اموری که به حسب ظاهر خیال می کنیم می توانیم با اسباب ظاهری برطرف بکنیم مثل فقر و امثال اینها. 🔸اما یک اموری هستند که ما آنها را نمی‌بینیم، اضطرابات روحی و.. ⬅️پس ما یک آرامش روحی می خواهیم، یک گره گشایی در کارهایمان. هر دوی اینها ″با توکل برخدا و وصل شدن به خدا″ حاصل می شود. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (60) 🎤استاد احسان عبادی 222 💠☀️💠☀️💠☀️💠
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت پنجاه و چهارم 📃روایتی است از امام صادق (ع) در کتاب "كافی، ج1، ص391" که می‌فرمایند؛ 🔴هر کس خواهان این است که کامل باشد، باید بگوید در تمام امور رأی و عقیده ام همان است که رأی و عقیده ی آل محمد صلى الله عليه و آله و سلم🌟 است، چه در آنچه که داشته اند و چه در آنچه که آشکار کرده اند، چه در آنچه که به من رسيده و چه در آنچه که به من نرسیده.👉 ✅یعنی تمام که اهل بيت چه گفتند چه نگفتند🌸، من به همه ی آنها ایمان دارم. یعنی چه فلسفه ی دستورشان را بفهمم، چه نفهمم راسخ دارم که حرف اهل بيت 👌كامل و حق هست و من به همه ی آنها ایمان دارم. 📕در یک روایت زیبایی در کتاب "سفينة البحار، ج2، ص124″ آمده: 🗣یکی از اصحاب امام صادق (ع) که از مردان عارفی هم بود، عبدالله بن ابی یعفور می گوید به امام صادق✨ عرض کردم به قسم ای مولای من! اگر تو یک انار را نصف کنی و بگویی نصف آن حلال و نصف آن حرام هست، من می دهم آنچه تو گفتی حلال است، حلال است و آنچه تو گفتی حرام است، حرام است.✅ 👌این یعنی ایمان واقعی به مولا! می گوید اگر چنین چیزی باشد می‌آورم چون و چرا⁉️ نمی‌ کنم، چرا نصفش این است و نصفش آن است.. امام دو بار فرمود؛ «رحمك الله» خدا تو را مشمول 🌸 کند. ♦️یعنی امام دعا می ‌کند برای کسانی که در برابر او هستند. پس خدا کند ما هم جزء کسانی باشیم که تسلیم به امر اهل بیت هستیم. ☝️اگر اهل بیت دادند نگويیم چرا اینطوری؟ چرا آنطوری⁉️ مگر دکتر یک چیزی می دهد می گوییم چرا؟ دکتر می گوید این قرص💊 را 8 ساعت 8 ساعت بخور مگر سوال می کنیم؟ پس بدانیم نشانه واقعی این است که تسلیم واقعی اهل بیت باشد. 🔆«مُفَوِّضٌ ..» یعنی تفویض. شما یک نفر را 🔖 کار خودت می‌کنی یعنی کارها را دست او سپردی چون می دانی که این فرد وکیل است و به تو می خواهد پیش قاضی⚖ حکم بکند. اینجا هم همین است ما می گوییم امام وکیل ماست پس همه چیزمان را دست بدهیم، ایشان خودش بهتر می‌داند ما را کجا ببرد. 🎤استاد احسان عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست‌و بیست و سوم 👥ما چرا وقتی مشکلاتمان زیاد می شود رو به سمت خدا نمی آوریم⁉️ 📘امام زین العابدین (ع) در یکی از مناجات های خودشان به خدا می‌فرمایند: «يا مَن هُو أبَرُّ بِی مِن الوالِدِ الشَّفيقِ و أقرَبُ إلَیَّ مِن الصاحِبِ اللَّزِيقِ»✨ خدایا از پدر مهربان هم بیشتر به من خدمت می کنی‌ (متصل ترین افراد به انسان خانواده اش هستند ولی می گوید خدایا تو‌ بهتر از آنها به من خدمت می کنی) 🔰«أنتَ مَوضِعُ اُنسِی فی الخَلوَةِ إذا أوحَشَنِی المكانُ..»✨ خدایا در تنگناها تک و تنها می ‌مانم تو هستی که به داد من می‌رسی. ⚠️همه اینها این را می رساند خدا برای انسانی که به رب خودش، به خالق خودش توکل کرده 🤲 و‌ توسل کرده در شدائد و در سختی ها راحتی قرار می دهد و به دادش می رسد. 📓در خطبه 227 نهج البلاغه، آقا امیرالمومنین (ع) از همان اول اینطور وارد می شوند: «اللَّهُمَّ إِنَّكَ آنَسُ الْآنِسِينَ لِأَوْلِيَائِكَ» خدایا تو با دوستانت از همه دوستان بیشتر دوستی می کنی. انسان در زندگی دوست هایی دارد ولی امیرالمومنین به خدا می گوید تو از همه ی آنها دوست تر هستی.💓 👌«وَ أَحْضَرُهُمْ بِالْكِفَايَةِ لِلْمُتَوَكِّلِينَ عَلَيْكَ» و برای اصلاح کار، آنهایی که به تو توکل می کنند، آنهایی که کارشان را به تو واگذار می کنند تو کارهایشان را انجام می دهی و حاضر هستی در انجام کارشان. «تُشَاهِدُهُمْ فِی سَرَائِرِهِمْ»🌀 نهان آنها را می‌بینی. یعنی نیازی نیست این افرادی که به تو توکل می کنند حتی حاجاتشان را زبان بیاورند، تو همه اینها را می بینی. «وَ تَطَّلِعُ عَلَيْهِمْ فِی ضَمَائِرِهِمْ» اندیشه های آنها را هم آگاهی، تمام آنچه که در دلشان می گذرد. «وَ تَعْلَمُ مَبْلَغَ بَصَائِرِهِمْ ..» منتهی الیه دید آنها را هم می دانی که چی هست و چه می‌خواهند.🔸 ✅تمام این نکات و مطالب این را می‌رساند که خدای متعال وقتی ما با تمام وجود🌹 سمتش برویم مشکل ما را حل می کند. پس دعا دو کار را انجام می دهد؛ هم آرامش روحی می دهد و هم انسان را از اضطراب در گرفتاری ها نجات می دهد و هم اینکه گره گشایی 🔐 می کند. ولی غالبا فقط به این گره گشایی ما کار می‌کنیم، اما آن چیزی که به درد ما می‌خورد آرامش روحی است. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (60) 🎤استاد احسان عبادی 223 💠☀️💠☀️💠☀️💠
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت پنجاه و پنجم 🔆«وَ نُصْرَتِی لَكُمْ مُعَدَّهٌْْ حَتَّی يُحْيِیَ اللَّهُ تَعَالَی دِينَهُ بِكُمْ وَ يَرُدَّكُمْ فِی أَيَّامِهِ وَ يُظْهِرَكُمْ لِعَدْلِهِ وَ يُمَكِّنَكُمْ فی اَرْضِهِ ..» در این جملات از 👌زیارت جامعه کبیره به آستان مقدس عرض می‌کنیم که نصرت و یاری من برای شما است.‌ برای چهار چیز👇 1⃣. تا خدا خودش را به سبب شما زنده بکند. در دعای ندبه می گوییم «أَيْنَ مُحْيِی مَعَالِمِ الدِّينِ وَ أَهْلِهِ» کجاست آن زنده کننده دین⁉️ چون دین و بین مردم مرده، مردم فقط ایران منظور نیست کلیت کار منظورم هست، می گوید شما می‌آیید دین را زنده می‌کنید. 2⃣. تا شما را در روزگاران خود باز گرداند. یعنی اینجا دارید به اهل بیت ‌اشاره می کنید.🌸 3⃣. شما را برای اقامه پیروز سازد.‌ یعنی فقط در این دنیا 🌈 نیایید، بلکه بیایید برای گسترش عدل و پیروزی در این زمینه. یعنی قطعا برقرار خواهد شد.🔅 4⃣. شما را فرمانروایان زمین🌍 قرار دهد. 👆پس از این فراز هم می توانیم بفهمیم که پس از رجعت بعد از امام زمان (عج)✨ حکومت می کنند. حالا آیا همه ی ائمه می کنند، چند سال حکومت می کنند، اینها جزئیات بحث رجعت هست و نمی توانیم با قاطعیت نظر بدهیم. ولی کلیت کار 📚 را می پذیریم. می گوید من در تمام این مراحل خودم را آماده کردم که شما را یاری بکنم. 🎤استاد احسان عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست‌و بیست و چهارم 🔘..گره گشایی هم اگر در کار ما می شود باید اثر آرامش روحی را روی ما بگذارد. اگر ما مشکلمان حل بشود، حاجتمان را بگیریم اما آرامش پیدا نکنیم به نظر شما به درد می خورد⁉️ 👈شما به همه ی حاجاتت برس، به تک تک حاجات خودت برس ولی آرامش روحی نداشته باش، استرس و اضطراب داشته باش آیا این را شما می پذیری؟ قطعا این را نمی پذیری، دوست داری آرامش روحی را داشته باشی🌱، حالا با آن آرامش روحی خودت می توانی حرکت بکنی و تلاش بکنی و مشکلت را برطرف بکنی. 👌راه حل این گرفتاری های سخت ما توسل است. 👥ما در محضر امام عصر (عج) هستیم، در زمانی داریم زندگی می کنیم که امام زمان✨ ما هست، امام زمان ناظر بر اعمال ماست، کارهای ما را می بیند، کردار ما را می بیند.. چقدر زیباست ما به این امام بزرگوار توسل💐 بکنیم به محضر ایشان استغاثه بکنیم، ناله بکنیم 🤲امام زمان ای سید ما، ای مولای ما! شما برای ما دعا کن. شما ما را به سمتی سوق بدهید هدایتمان بکنید🙂 که در آن مسیر بتوانیم شما را اطاعت بکنیم، خدای متعال را بندگی بکنیم. مشکلات ما هم در این دنیا حل بشود، بتوانیم با حل شدن مشکلات بهتر برای شما کار بکنیم، بهتر برای شما قدم برداریم. 🗃یکی از موضوعاتی که می خواهیم در بحث دعا مطرح بکنیم بلند نظری و عُلوّ همت یعنی بالا بودن همت در دعاست. روایاتی که در این زمینه وجود دارد سه دسته هستند:👇 1⃣. یک دسته محتوایش این است که وقتی یک عبدی، بنده ای دعا می کند و از خدا چیزی می خواهد علو همت داشته باشد یعنی در تقاضاهایش بلند نظر باشد. به قول معروف به خورشید🌞 نگاه بکند که اگر به خورشید نرسید حداقل به ستاره برسد. به درجه اول نگاه بکند که اگر به درجه اول نشد📊 به درجه سه یا دوم برسد. نه اینکه از همان اول بگوید به درجه پنج هم برسم راضی هستم. نه بالا بودن همت. 2⃣. روایاتی که از آنها استفاده می شود که بنده وقتی از خدا طلب حاجت می کند از فضل او بخواهد، از فضل خدا حاجتش را بخواهد. (توضیح می دهیم) 3⃣. روایاتی است که می گویند در دعاهایی که می کنید و از خدا می خواهید انصاف را رعایت بکنید. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (60 ،61) 🎤استاد احسان عبادی 224 💠☀️💠☀️💠☀️💠
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت پنجاه و هفتم 🔆«بِاَبى اَنْتُمْ وَاُمّى وَنَفْسى وَاَهْلى وَمالى مَنْ اَرادَ اللهَ بَدَأَ بِكُمْ، وَمَنْ وَحَّدَهُ قَبِلَ عَنْكُمْ، وَمَنْ قَصَدَهُ تَوَجَّهَ بِكُم..» 👌می فرماید ای اهل بیت بزرگوار پدر و مادر من و جان من و خـانواده من و مال من شما باد.💕 🔰این فدایی کردن پدر و مادر نه اینکه کشتن در راه خدا باشد، منظور این است که من حاضرم از و علاقه ی خانواده بزنم و به کار برای شما بپردازم. البته حالت ❌ نشود که آدم کلا زن و بچه را رها کند، در حد معمول. امام زمان (عج)✨ می خواهم از جمله افرادی بشوم که حاضر هستم از مقداری بزنم 👨‍👩‍👧‍👦 و برای شما کار بکنم، حتی از مال خودم. طرف پول می دهد موبایل می خرد دو میلیون سه میلیون اما صد تومان برای امام زمان کمک نمی کند، برای معارف مهدویت! 👌بعد می گوید هر که خدا را بخواهد از شما 🌟 می کند (یعنی هر که بخواهد به خدا نزدیک بشود باید از سمت شما نزدیک شود یعنی خداشناسی از سمت شماست) و هر که بخواهد با حقیقت خدا آشنا بشود از شما🌸 باید بپذیرد و هر که بخواهد رو به خدا ببرد به شما روی می آورد. ⭕️اینکه اول باید باشد یا امام شناسی؟ ما دو نوع شناخت داریم: 🔸اجمالی 🔸تفصیلی 1⃣- یکی شناخت و کلی است، ابتدا باید کلیت خدا را بدانیم که خدایی هست، عالمی را خلق🌓 کرده برای اینکه بندگانش را بکند پیغمبرانی فرستاده بعد از پیغمبران هم امامان. این شناخت کلی است که از خدا به پیغمبر و امام✨. 2⃣- اما وقتی می خواهی جزئی خدا را بشناسی باید بروی سراغ امام (یعنی از امام برو به پیغمبر و بعد خدا) چرا..⁉️ چون امام خدا را بهتر شناخته، بعد بالاتر می روی رسول الله (ص) بهتر ، بعد می رسی به خود خدا. پس اگر بخواهی صفات خدا🌸 و ویژگی های خدا را بدانی از باید بپرسی. 🎤استاد احسان عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست‌و بیست و پنجم 👤.. ایشان طبق تقسیم بندی که فرمودند بحث ها را ادامه می دهند. در دسته اول روایاتی که گفته بلند نظر باشید، روایاتی را می ‌آورند؛ 🌼امیرالمومنین (ع) «کانَ النَّبیُّ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) اِذا سُئِلَ شَیئا فَاِذا اَرادَ اَنْ یَفْعَلَهُ قالَ نَعَم..» پیامبر✨ شیوه اش این بود که اگر از ایشان تقاضایی می شد و می‌خواستن آن را انجام بدهند می گفتند باشد. 🔸اما اگر نمی خواستند انجام دهند یعنی من تقاضایی از پیامبر می کردم پیامبر نمی‌خواست آن را انجام بدهد، آقا سکوت می کردند و هیچ وقت نه نمی گفتند. انجام نمی داد یعنی کلمه نه منظور است، کلمه نه را به زبان نمی آورد، سکوت می کرد. سکوت🤫 کرده یعنی راضی نیست نمی‌خواهد انجام بدهد. 👨‍🌾بادیه نشینی نزد حضرت آمد و درخواستی کرد، -حضرت سکوت کرد. بار دوم گفت آقا می خواهم، آقا سکوت کرد. -💬بار سوم پیامبر به او فرمود بگو چه می‌خواهی، تقاضا بکن. ✨حضرت علی (ع) می گوید ما آنجا نشسته بودیم و به حال این بادیه نشین غبطه خوردیم که پیامبر به او گفت هر چه می خواهی بگو. گفتیم الان از پیامبر بهشت🌴 را می خواهد. 👨‍🌾اما بادیه نشین گفت از شما مرکبی می‌خواهم. -حضرت گفت به او مرکبی، اسبی بدهید. آقا فرمود باز هم بخواه. بادیه نشین گفت از شما توشه راه می‌خواهم.🥖🍎 -پیامبر گفت به او غذا هم بدهید. ✨حضرت علی می گوید در شگفتی فرو رفتیم، پیامبر به او می گوید تو هر چه می‌خواهی بخواه، بعد او از پیامبر چه می‌خواهد‼️ اسب می خواهم غذا می‌خواهم.. خیلی چیزهای بالاتر از پیامبر باید می خواستی.. ☝️اشکالی ندارد یک وقتی کسی نگوید ما داریم دعاهای مادی را زیر سوال می بریم، نه! ما به هر حال مادیات نیاز داریم. اشکالی ندارد به خدا بگو ماشین می‌خواهم خانه خوب🏠 می خواهم. ولی در درجه اول اینها که نباید باشد، در درجه اول معرفت به خدا، معرفت به پیامبر، معرفت به امام زمان، توفیق انجام واجبات، توفیق ترک گناهان، در درجه اول اینها را از خدا بخواهیم ⚠️. سریع نگوییم یک چیز دنیایی به ما بده. ✅خیلی روایت قشنگی بود، با اینها اهل بیت بزرگوار به ما یاد می دهند که بلندی نظر در دعا داشته باش، همتت را بالا ببر، چرا چیزهای کوچک می خواهی⁉️ بالا بخواه. مثل این است که تو در پیش یک میلیارد بخشنده بروی بگویی می شود تو رو به خدا ده هزار تومان به من بدهی. طرف میلیارد💶 هست تو چرا ده هزار تومان می خواهی! بالاتر بخواه. این را در بحث دعا 🤲 توجه بکنید. 🔷ایشان یک مثالی می زند. می گوید جریانی است بین حضرت موسی و پیرزنی اتفاق افتاد. که حضرت موسی دنبال قبر حضر یوسف می گذشت و آن پیرزن محل قبر حضرت یوسف را می دانست. ✨حضرت موسی به او گفت آن را به من نشان بده. پیرزن هم آدم باهوشی🧕🏻 بود، زرنگ بود گفت من همین طور مجانی نشان نمی‌دهم. ⁉️حضرت موسی گفت چه می خواهی؟ پیرزن گفت من از شما می خواهم در همان درجه ای🌟 که در بهشت هستی با تو همنشین باشم. (به این پیرزن می گویند زرنگ!) ☝️حضرت موسی گفت بهشت را از من بخواه.. ‌پیرزن گفت نه همان جایی که شما هستی. پایین پایین های بهشت🌱 به درد من نمی‌خورد همان جایی که شما هستید را می‌خواهم، این یعنی بلند نظری در دعا. 👈که روایت می گوید در این موقع «فَأَوْحَى اللَّهُ إِلَيْهِ أَنْ أَعْطِهَا ذَلِكَ ..» خدا به موسی امر می کند این را بهش بده، یعنی این وعده را به او بده من خدا به او می‌دهم. 📑این روایت در ″بحار، ج90، ص 327″ آمده. ما هم باید اینطوری یاد بگیریم بلندی همت در دعا یعنی این. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (61) 🎤استاد احسان عبادی 225 💠☀️💠☀️💠☀️💠