eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
اين همه تبليغاتى كه بر ضدّ شما جوان ها مى‏شود، بر ضدّ اسلام حقيقتاً مى‏شود، اين ها همه براى اين است كه احساس يك قدرت كردند اين جا و اين قدرت از من و شما نيست. اين را بايد ما احساس كنيم. اين قدرت از منشأ قدرت است. آن قدرتى هم كه انبياء داشتند، از انبياء نبود. بشر از اوّل تا آخرش هيچ است، آنچه هست قدرت خداست...اگر بنا باشد كه يك وقت خداى نخواسته، ارتش بگويد "من"، سپاه هم بگويد "من"، بسيج هم بگويد "من"، آن روز است كه فاتحه همه ‏تان خوانده شده است‏. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 236 و 237 @Arshiv_Gholam
"إنّ الصّلاةَ تَنهَی عَنِ الفَحشاءِ و المُنکَر"...دنبالش می گوید "وَ لَذِکرُ اللّهِ أکبَر" یاد خدا بالاتر است. این جنبه و این بعد از نماز مهم تر است که یاد خداست، این بالاتر است، بزرگ ترین خاصیت نماز این است. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 171 @Arshiv_Gholam
یکی از نشانه های انحطاط ملّت ها این است که خودشان را قبول ندارند. اگر از میان خودمان کسی برخیزد یک حرفی بزند، یک کاری بکند، یک سخن درستی را ارائه دهد، باورمان نمی آید؛ باید از یک دنیای دیگری بیاید...این فرهنگی است که شیطان ها تحمیل کردند...در زمان پیغمبران هم همین جور [بود]...فرهنگ اروپایی، فرهنگ غربی...از اوّلی که به کشورهای عقب افتاده آمدند، برای اینکه جای خودشان را گرم کنند، به مردم این جور تفهیم کردند که شما خودتان نمی توانید کاری انجام بدهید؛ باید ما بیاییم شما را اداره کنیم. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 65 و 66 @Arshiv_Gholam
الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْوَشَّاءِ عَنْ عُمَرَ بْنِ أَبَانٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): طُوبَى لِعَبْدٍ نُوَمَةٍ عَرَفَهُ اللَّهُ وَ لَمْ يَعْرِفْهُ النَّاسُ أُولَئِكَ مَصَابِيحُ الْهُدَى وَ يَنَابِيعُ الْعِلْمِ يَنْجَلِي عَنْهُمْ كُلُّ فِتْنَةٍ مُظْلِمَةٍ لَيْسُوا بِالْمَذَايِيعِ الْبُذُرِ وَ لَا بِالْجُفَاةِ الْمُرَاءِينَ. الكافي، ج‏2، ص 225 @Arshiv_Gholam
منشأ اعتبار یک قانون همیشه مطابقت با فرامین الهی است...این قاعده، پیرامون تمامی قوانین کشور جاری است...اگر به طریقی تأیید و امضای الهی را نداشته باشد، طبیعتاً مشروعیت و اعتباری نخواهد داشت...رأی آحاد جامعه نمی تواند ملاک مشروعیت یک قانون باشد. آری! مشروعیت، از احکام الهی و امضا ولیّ فقیه به قانون اساسی سرایت کرده؛ نه آن که قانون اساسی به احکام الهی و ولایت فقیه، اعتبار بخشیده است. ولیّ فقیه می تواند در مواردی که امری به مصلحت مسلمین بود و در قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته بود، اقدام کند. چه اینکه اساساً قانون اساسی وضع شده است تا زمینه ساز اجرای احکام و فرامین الهی باشد. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 354 @Arshiv_Gholam
پسرم! خود را مهيّا كن كه پس از من بر تو جفاها رود و نگرانى‏ها كه از من دارند به حساب تو گذارند. اگر حساب خود را با خداى خود صاف كنى و پناه به ذكر اللَّه برى، هراسى از خلق به خود راه مده كه حساب خلق زودگذر است و آنچه ازلى است، حساب در پيشگاه حق است. فرزندم! پس از من ممكن است پيشنهاد خدمتى بر تو شود، در صورتى كه قصدت خدمت به جمهورى اسلامى و اسلام عزيز است رد مكن؛ و اگر خداى نخواسته براى هواهاى نفسانى و ارضاى شهوات است، از آن اجتناب كن كه مقامات دنيوى ارزش آن ندارد كه خود را در راه آن ها تباه كنى‏. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 120 @Arshiv_Gholam
نکته بسیار مهمّی است. شما که مؤمن هستید، آیا برای خاطر خدا حاضر هستید یک سنّت آبا و اجدادی را، چیزی را که به آن دل بستید، علاقه مند شدید، احترام برایش قائلید، یک هو زیر پا بگذارید یا نه؟ نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 177 @Arshiv_Gholam
مقصود از اصل 110 قانون اساسی این نیست که اختیارات فقیه، منحصر در موارد مذکور در این اصل است؛ بلکه مقصود این است که موارد مذکور در این اصل تنها در اختیار ولایت فقیه است، به خلاف موارد دیگر که برای آن مسئولی در قانون وجود دارد و ولیّ فقیه حق نظارت استصوابی بر آن را داراست...بعضی افراد از ولایت مطلقه ناراحت نیستند؛ بلکه از این ناراحت هستند که چرا این ولایت مطلقه در دست فقیه است؟ این افراد دوست دارند ولایت مطلقه فقیه را بردارند و ولایت مطلقه احزاب را جایگزین آن کنند. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 362 و 363 @Arshiv_Gholam
الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى جَمِيعاً عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَعْدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدِ بْنِ غَزْوَانَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ عُمَرَ بْنِ أَبَانٍ عَنْ عِيسَى بْنِ أَبِي مَنْصُورٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: نَفَسُ الْمَهْمُومِ لَنَا الْمُغْتَمِّ لِظُلْمِنَا تَسْبِيحٌ وَ هَمُّهُ لِأَمْرِنَا عِبَادَةٌ وَ كِتْمَانُهُ لِسِرِّنَا جِهَادٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ، قَالَ لِي مُحَمَّدُ بْنُ سَعِيدٍ اكْتُبْ هَذَا بِالذَّهَبِ فَمَا كَتَبْتَ شَيْئاً أَحْسَنَ مِنْهُ. الكافي، ج‏2، ص 226 @Arshiv_Gholam
در کشور های اسلامی یکی از شیوه هایی که بسیار به آن اهمّیت می دادند این بود که بلکه بتوانند خطّ عربی را از کشور های اسلامی بگیرند...این الفبا را سعی کردند در کشورهای اسلامی تغییر بدهند؛ چرا؟ برای خاطر اینکه وقتی الفبا را تغییر دادند و یک نسل گذشت و نسل بعدی دیگر الف، ب، پ، ت، ث را بلد نبود، هزاران هزار جلد کتابی که میراث فرهنگ گذشته ی ما است، برای او دیگر ناشناخته می شد؛ این جوری است...ببینید چه فاجعه ی بزرگی به بار می آمد. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 66 و 67 @Arshiv_Gholam
بر نيزه تكيه داد و سرش را بلند كرد زحمت كشيد و پلك ترش را بلند كرد جبريل را تشر زد و فرمود جمع كن او هم ادب نمود و پرش را بلند كرد از لايِ دست و پاي خلايق نگاه كرد تا تلّ زينبيّه سرش را بلند كرد گفتا حسين هست، نفس مي كشد هنوز تيغ دو پهلوي پدرش را بلند كرد بر زانو ايستاد و سپس خورد بر زمين جانِ جهان به نيمه نفس خورد بر زمين @Arshiv_Gholam
امام و شورای نگهبان.docx
31.2K
📚برخی از بیانات مرحوم امام خمینی (رحمه اللّه) در مورد شورای نگهبان📚 @Arshiv_Gholam
خِجالتم نده و عاصیم خطاب مکن نده جواب مرا لاأقل جواب مکن تمام خواسته هایم برای نَفسَم بود دعای من که دعا نیست، مستجاب مکن صدا بزن که سحرها کمی بلند شوم مرا به وقت مناجات غرقِ خواب مکن همین که ترس بَرَم داشته خودش کافیست تو با عتاب دلم را پُر اضطراب مکن عتاب کردنِ تو بدتر از جهنّم هست جهنّمم ببر أمّا دگر عتاب مکن چقدر جار زدم من که دوستم داری بیا مقابل مردم مرا خراب مکن خودت اجازه نده بعد از این گناه کنم زیاد روی من و توبه ام حساب مکن اگر که عبد نبودم نجف نمی رفتم مرا به خاطر شاهِ نجف عذاب مکن سوا نکن که همه با همیم، جان حسین همه غلامِ حسینیم انتخاب مکن "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
چه لزومی کرده است که محافل عمومی ما حالت درسی نداشته باشد و سخنرانی، چیزی غیر از درس باشد؟...اگر بحث یک بحثی است که در ذهنتان ناآشنا می آید، سعی نکنید فوراً به عنوان این که این بحث سنگین است و ثقیل است، از ذهنتان دور کنید، نه خیر؛ سعی کنید که این را با مغزتان آشنا کنید. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 186 و 187 @Arshiv_Gholam
یکی هم اصل قیامت است...این اصل یکی از آن اصول بسیار تعیین کننده در اعتقادات انسان است...بعد از اصل توحید، از همه ی اصول اسلامی بالاتر، اصل قیامت است...اگر چنانچه کسی توجّه نکرد که لازمه ی اصل اعتقاد به توحید، اعتقاد به قیامت است و معتقد به قیامت نشد، همه ی ارسال رُسُل و انزال کُتُب و آوردن احکام، لغو خواهد بود...در تعیین کننده بودن از لحاظ زندگی و ترسیم برنامه ی زندگی هم این اصل فوق العاده مهم است...اعتقاد به قیامت موجب تقوا است. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 73 تا 76 @Arshiv_Gholam
باز هم آغاز شد روضه به نامت یا حسین باز هم من آمدم زیر خیامت یا حسین آمدم گیرم لباس نو ز دست مادرت تا که گردد رخت تقوای غلامت یا حسین نام تو باشد مقلّب بر قلوب و دیده ها دل شکست و اشک جاری شد به نامت یا حسین سنّتی جز راه تو هرگز ندارد سینه زن سنّت ما جمع باشد در مرامت یا حسین لحظه های آخرت را با دعا دادی صفا من به قربان تو و حُسن ختامت یا حسین لحظه ای لب های زهرا مادرت بی ناله نیست تا که گیرد حجّت حق انتقامت یا حسین تا شفاعت را کند آغاز، زهرا مادرت می کند دست علمدارت قیامت یا حسین "احسان محسنی فر" @Arshiv_Gholam
مطلب ديگرى كه اهمّيت دارد اين است كه تمام كسانى كه در اين وزارتخانه [اطّلاعات] هستند بايد در هيچ گروه و حزبى نباشند. وابستگى به گروه ها، وابستگى فكرى و عملى مى‏آورد و اين با كار شما منافات دارد. بايد همه شما بي طرفِ بي طرف باشيد؛ دشمنى، دوستى، آشنايى و غريبى در كار نباشد. اين كار خطرش بسيار است. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 180 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا رَفَعَهُ عَنْ أَحَدِهِمَا (علیهما السّلام) قَالَ: مَرَّ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السّلام) بِمَجْلِسٍ مِنْ قُرَيْشٍ فَإِذَا هُوَ بِقَوْمٍ بِيضٍ ثِيَابُهُمْ صَافِيَةٍ أَلْوَانُهُمْ كَثِيرٍ ضِحْكُهُمْ يُشِيرُونَ بِأَصَابِعِهِمْ إِلَى مَنْ يَمُرُّ بِهِمْ، ثُمَّ مَرَّ بِمَجْلِسٍ لِلْأَوْسِ وَ الْخَزْرَجِ فَإِذَا قَوْمٌ بُلِيَتْ مِنْهُمُ الْأَبْدَانُ وَ دَقَّتْ مِنْهُمُ الرِّقَابُ وَ اصْفَرَّتْ مِنْهُمُ الْأَلْوَانُ وَ قَدْ تَوَاضَعُوا بِالْكَلَامِ، فَتَعَجَّبَ عَلِيٌّ (علیه السّلام) مِنْ ذَلِكَ وَ دَخَلَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) فَقَالَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي إِنِّي مَرَرْتُ بِمَجْلِسٍ لآِلِ فُلَانٍ ثُمَّ وَصَفَهُمْ وَ مَرَرْتُ بِمَجْلِسٍ لِلْأَوْسِ وَ الْخَزْرَجِ فَوَصَفَهُمْ، ثُمَّ قَالَ وَ جَمِيعٌ مُؤْمِنُونَ، فَأَخْبِرْنِي يَا رَسُولَ اللَّهِ بِصِفَةِ الْمُؤْمِنِ؟ فَنَكَسَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ فَقَالَ عِشْرُونَ خَصْلَةً فِي الْمُؤْمِنِ فَإِنْ لَمْ تَكُنْ فِيهِ لَمْ يَكْمُلْ إِيمَانُهُ، إِنَّ مِنْ أَخْلَاقِ الْمُؤْمِنِينَ يَا عَلِيُّ الْحَاضِرُونَ الصَّلَاةَ وَ الْمُسَارِعُونَ إِلَى الزَّكَاةِ وَ الْمُطْعِمُونَ الْمِسْكِينَ الْمَاسِحُونَ رَأْسَ الْيَتِيمِ الْمُطَهِّرُونَ أَطْمَارَهُمْ الْمُتَّزِرُونَ عَلَى أَوْسَاطِهِمُ الَّذِينَ إِنْ حَدَّثُوا لَمْ يَكْذِبُوا وَ إِذَا وَعَدُوا لَمْ يُخْلِفُوا وَ إِذَا ائْتُمِنُوا لَمْ يَخُونُوا وَ إِذَا تَكَلَّمُوا صَدَقُوا رُهْبَانٌ بِاللَّيْلِ أُسُدٌ بِالنَّهَارِ صَائِمُونَ النَّهَارَ قَائِمُونَ اللَّيْلَ لَا يُؤْذُونَ جَاراً وَ لَا يَتَأَذَّى بِهِمْ جَارٌ الَّذِينَ مَشْيُهُمْ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنٌ وَ خُطَاهُمْ إِلَى بُيُوتِ الْأَرَامِلِ وَ عَلَى أَثَرِ الْجَنَائِزِ جَعَلَنَا اللَّهُ وَ إِيَّاكُمْ مِنَ الْمُتَّقِينَ. الكافي، ج‏2، ص 232 @Arshiv_Gholam
هر مسئولی دارای اختیاراتی است و از آن جا که امکان دارد از اختیارات خود سوء استفاده کند و به میل شخصی خود عمل کند، بر او نظارت می شود تا در صورت تخلّف از آن جلوگیری شود. به همین جهت مجلس خبرگان بر اقدامات فقیه نظارت دارد و اگر ملاحظه کند که فقیه از راه و روش اسلام خارج شده، او را عزل خواهد کرد. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 370 @Arshiv_Gholam
توحید آگاهی و دانستنی است که به دنبال این دانستن، تکلیف ها، وظیفه ها، مسئولیت ها به انسان متوجّه می شوند...توحید هم جزء جهان بینی اسلامی است، هم جزء ایدئولوژی سازنده زندگی ساز اسلام است...توحید مثل روحی در کالبد تمام مقرّرات اسلامی هست. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 185 تا 188 @Arshiv_Gholam
کفّار که مخالف با حشر بودند و آن را قبول نمی کردند، هیچ استدلالی نداشتند بر این که ثابت کنند حشر و زندگی بعد از مرگ که خدا این جور با صراحت و قاطعیّت آن را بیان می کند، انجام نخواهد گرفت؛ هیچ دلیلی بر این نداشتند. تنها دلیلشان این بود که می گفتند چگونه چنین چیزی ممکن است؟ یعنی استعجاب، بعید شمردن، و پیروی از آن چیزی که برای ذهن انسان عادت شده و انسان فهمیده است. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 77 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ رِئَابٍ عَنِ ابْنِ أَبِي يَعْفُورٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ شِيعَةَ عَلِيٍّ كَانُوا خُمْصَ الْبُطُونِ ذُبُلَ الشِّفَاهِ أَهْلَ رَأْفَةٍ وَ عِلْمٍ وَ حِلْمٍ يُعْرَفُونَ بِالرَّهْبَانِيَّةِ فَأَعِينُوا عَلَى مَا أَنْتُمْ عَلَيْهِ بِالْوَرَعِ وَ الِاجْتِهَادِ. الكافي، ج‏2، ص 233 @Arshiv_Gholam