eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
🥀روضه‌ی شب جمعه🥀 ته‌مانده‌های جسم تو چسبید زیر نعل تا شهر کوفه جسم تو را ده سوار بُرد مقتل نوشته زجر بدی را کشیده‌ای یک نصف روز، ذبح گلوی تو کار بُرد https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🗣 خدای متعال غیر از شناخت‌هایی که از راه عقل به انسان‌ها می‌دهد، خودش عهده‌دار بیان حقایق و معارفی فراتر از شناخت‌های عادی و عقلانی می‌گردد. و از راه وحی روشن می‌کند که چه کارهایی موجب کمال و سعادت می‌شود یا موجب عذاب و شقاوت می‌گردد... ✍ اراده تشریعیه خداوند به انجام رفتارهایی تعلّق می‌گیرد که موجب کمال انسان می‌شود. هم‌چنین اگر خداوند از چیزهایی نهی می‌کند، به‌خاطر این‌ است که موجب نزول و محرومیت انسان می‌شود... مرحوم علّامه مصباح یزدی (رحمه اللّه) 📺 شرور و بلایا، جلسه دوّم سه شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ 🌐 https://mesbahyazdi.ir/node/7633/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%88-%D9%85%D8%A7%D9%87 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🪔 از جمله چیزهایی که همه قبول دارند و مورد اختلاف نیست، نبوغ عقلی میرزای شیرازی است. 📑 راجع به این موضوع قضایای خیلی زیادی منقول است، مثلاً یک وقت در سامرا بین شیعه و سنّی یک اختلاف شدیدی می‌شود و فی الجمله کشتاری هم اتّفاق می‌افتد و به صورتی اوضاع آشفته بود که مرحوم آقای مجتهدی تبریزی از قول حاج شیخ عبدالکریم حائری نقل می‌کرد که ایشان می‌گفتند یک باری در سرداب بود که قرار بود بالا بیاورند تا به جای دیگری منتقل شود، به یکی از حمّال های سامره هر چه گفتیم برو این بار را بیاور بالا حاضر نشد و می‌ترسید که اگر به سردآب برود گرفتار شود و او را بکشند. خلاصه اوضاع در آن زمان اینقدر آشفته بوده است. 🛡از طرفی انگلیسی‌ها پیش میرزا می‌آیند و برای کمک به ایشان می‌گویند که هرچه امر می‌فرمایید در اختیار شما قرار می‌دهیم و از شما اطاعت می‌کنیم. میرزا می‌فرماید بحث ما یک بحث داخلی خانوادگی است، دو تا برادر با هم یک مسائلی دارند. این صحیح نیست که غیر بیاید مداخله کند. خود ما حل می‌کنیم و مسئله‌ای نیست که شما بخواهید دخالت کنید. آیت اللّه سیّد موسی شبیری زنجانی (حفظه اللّه) 📘جرعه‌ای از دریا، ج۱، ص ۱۱۹ https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جریان تحریف🎥 🔰مرحوم علّامه مصباح یزدی (رحمه اللّه) ⚠️دست‌هایی در کار است...مراقب جریان تحریف باشیم... ⭕️ تاریخ تکرار می‌شود... https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔮شناخت خیر و شر هم باعث این نمی‌شود که انسان‌ها از نعمت‌های معنوی و سعادت إلهی هرچه بیشتر بهره‌مند شوند. 💠 ازاین‌رو، تدبیر حکیمانه إلهی اقتضاء دارد که در این عالمی که پُر از تحوّلات و تأثیر و تأثرّات متقابل و تزاحمات است، زمینه‌هایی فراهم شود که أوّلاً آنچه را انسان با عقل یا با وحی فهمیده فراموش نکند، و ثانیاً انگیزه او برای انجام کارهای خیر و هم‌چنین پرهیز از شر بیشتر شود. 🔺به همین جهت دعوت أنبیاء (علیهم‌ السّلام) توأم با إنذار و تبشیر شده است، «رُّسُلاً مُّبَشِّرِينَ وَمُنذِرِينَ لِئَلاَّ يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ (سورة النّساء، آیة ۱۶۵)» مرحوم علّامه مصباح یزدی (رحمه اللّه) 📺 شرور و بلایا، جلسه دوّم سه شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ 🌐 https://mesbahyazdi.ir/node/7633/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%88-%D9%85%D8%A7%D9%87 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇اینو بخونید👇 🗣 حاج آقا رضا صدر از حاج انصاری مرحوم واعظ معروف، و ایشان از مرحوم آقای حاج شیخ عبدالکریم حائری نقل می‌کرده: ⚡️در اواخر که ریاست میرزا خیلی بالا گرفته بود، دسترسی به ایشان مشکل بود، چون مراجعه زیاد بود. خوب سنّشان هم بالا بود، گرفتاری هم زیاد. لذا برای اینکه خیلی‌ها علاقه داشتند میرزا را ملاقات کنند هر چند روزی یک مرتبه بار عام می‌داد که اشخاص بتوانند بیایند و میرزا را زیارت کنند. 🔥در یکی از این بار عام‌ها که اشخاص می آمدند برای زیارت، می‌بینند که نظر میرزا به یک شخص معیّنی معطوف است. هر چه اشخاص جلو می‌آیند و بعد از دست بوسی میرزا می‌روند، باز هم توجّه میرزا به همان شخص و همان نقطه است، تا اینکه بالأخره نوبت به آن شخص مورد نظر میرزا می‌رسد و می‌آید دست میرزا را می‌بوسد. میرزا از او سئوال می‌کند که مثلاً اهل کجایی؟ می‌گوید اهل کربلا، می‌پرسد برای چه اینجا آمده‌ای؟ می‌گوید آمده‌ام تا در سامره درس بخوانم، میرزا می‌فرماید من به شما حکم می‌کنم که همین حالا مراجعت کنید به کربلا و شهریه و حقوقی هم که در اینجا به طلبه‌ها داده می‌شود در کربلا به شما داده می‌شود، و همین حالا برگردید. 🧲 میرزا نوکرش را صدا می‌زند و به او می‌گوید قطار کی حرکت می‌کند؟ می‌گوید مثلاً نیم ساعت دیگر، می‌فرماید این آقا را الآن ببرید پای قطار و آنجا باشید تا ایشان سوار قطار بشوند و بعد مراجعت کنید؟ 💡نیم ساعت بعد یک ساعت بعد میرزا مرتّباً می‌پرسد خادم نیامد؟ و همین‌طور منتظر بوده و دقیقه شماری می‌کرده که خادم برگردد. بالأخره خادم بر می‌گردد. میرزا می‌گوید او را راه انداختی؟ می‌گوید بله، می‌گوید خودت آنجا بودی موقع حرکت قطار؟ می‌گوید بله، می‌گوید قطعی شد حرکتش؟ می‌گوید بله. میرزا خیلی استنطاق می‌کند تا قطعی شود که آن شخص به کربلا برگشته است. 🏷 بعداً بعضی از اصحاب ایشان می‌پرسند چرا این شخص را به این اهتمام به کربلا برگرداندید؟ میرزا می‌فرماید از خصوصیات قیافه این شخص فهمیدم که اگر او در اینجا بماند کار دست ما می‌دهد و دعای «صنمی قریش» می‌خواند و ما که خیلی زحمت کشیدیم و مشکله اختلاف بین شیعه و سنّی را به زحمت حل کردیم تا مسئله وجود نداشته باشد و سامراء برای تشیّع مرکزیت پیدا بکند، او با یک عملش ممکن است این زحمات را از بین ببرد. یک لعن در حرم بخواند و تمام این زحمات به هدر برود. ⚜ بعد که خود آن شخص را دیده بودند، گفته بود خوش انصاف میرزا نگذاشت أقّلاً یک «صنمی قریش» بخوانیم. آیت اللّه سیّد موسی شبیری زنجانی (حفظه اللّه) 📘جرعه‌ای از دریا، ج۱، ص ۱۱۹ و ۱۲۰ https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بخت از خواب پا نخواهد شد دوست از ما رضا نخواهد شد تا که در اشک غوطه‌ور نشویم وصل او رزق ما نخواهد شد دست تا روی چشم ما نکشد روزی ما بُکا نخواهد شد چون که اَمر امام معصوم است در تباکی ریا نخواهد شد تا قیامت اگرچه گریه کنیم حقِّ داغش أدا نخواهد شد ما برای حسین می‌میریم مرد حرفش دوتا نخواهد شد ما نباشیم دیگران هستند خلوت، این روضه‌ها نخواهد شد کارِ آن‌کس‌که شاه‌ِ هر دو سَراست لَنگِ أمثالِ ما نخواهد شد بی دمِ عیسویِ تُربت او هیچ دردی دوا نخواهد شد هیچ‌ روزی شبیه عاشورا هیچ‌ جا کربلا نخواهد شد هیچ‌کس جز حسین‌ لحظه‌ی‌ دفن کفنش بوریا نخواهد شد «محمد قاسمی» https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥محرم اسرار پیامبر🎥 🔰 شیخ محمّد مهدی طبّاخیان 🗣 نجوا و سخنان محرمانه با مولا به دستور خدا... 🔖حدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ المُنْذِرِ الكُوفِيُّ قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ فُضَيْلٍ، عَنْ الأَجْلَحِ، عَنْ أَبِي الزُّبَيْرِ، عَنْ جَابِرٍ، قَالَ: دَعَا رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ) ‌عَلِيًّا ‌يَوْمَ ‌الطَّائِفِ فَانْتَجَاهُ، فَقَالَ النَّاسُ: لَقَدْ طَالَ نَجْوَاهُ مَعَ ابْنِ عَمِّهِ، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ): «مَا انْتَجَيْتُهُ وَلَكِنَّ اللَّهَ انْتَجَاهُ»...وَ مَعْنَى قَوْلِهِ: «وَلَكِنَّ اللَّهَ انْتَجَاهُ». يَقُولُ: إِنَّ اللَّهَ أَمَرَنِي أَنْ أَنْتَجِيَ مَعَهُ. (سنن الترمذي، ج5، ص 639) @m_mahdi_tabakhian https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خصائص علی (علیه السّلام)🎥 🔰 شیخ محمّد مهدی طبّاخیان ⛔️کسی که نقل فضائلش جرم است... 🔸صاحِبُ ‌النَّسَائِيّ قَالَ: سَمِعْتُ قَوْماً يُنْكِرُوْنَ عَلَى أَبِي عَبْدِ الرَّحْمَنِ ‌النَّسَائِيِّ كِتَاب "الخَصَائِص" لِعَلِيٍّ (رَضِيَ اللهُ عَنْهُ) وَتَرْكَهُ تَصْنِيْفَ ‌فَضَائِلَ الشَّيْخَيْنِ، فَذَكَرْتُ لَهُ ذَلِكَ، فَقَالَ: دَخَلتُ دِمَشْقَ وَالمُنْحَرِفُ بِهَا عَنْ عَلِيٍّ كَثِيْر، فَصَنَّفْتُ كِتَابَ "الخَصَائِصِ" رَجَوْتُ أَنْ يَهْدِيَهُمُ الله تَعَالَى. ثُمَّ إِنَّهُ صَنَّفَ بَعْدَ ذَلِكَ ‌فَضَائِلَ الصَّحَابَةِ، فَقِيْلَ لَهُ: وَأَنَا أَسْمَعُ أَلَا تُخْرِجُ ‌فَضَائِلَ ‌مُعَاوِيَةَ (رَضِيَ اللهُ عَنْهُ)؟ فَقَالَ: أَيُّ شَيْءٍ أُخْرِجُ؟ حَدِيْثَ: (اللَّهُمَّ لَا تُشْبِعْ بَطْنَهُ)؟ فَسَكَتَ السَّائِلُ. (تاريخ دمشق لابن عساكر، ج71، ص 173 _ سير أعلام النبلاء، ج14، ص 129) 🔹قال علي بن محمد المادرائي: وحدثني أهل بيت المقدس قالوا: قرأ علينا أبو عبد الرحمن النسائي كتاب الخصائص، فقلت له: أين فضائل معاوية؟ فقال و ما يرضى معاوية أن يسكت عنه، قال: فرجمناه وضغطناه، و جعلنا نضرب جنبه، فمات بعد ثلاث. (بغية الطلب فى تاريخ حلب، ج2، ص 785) @m_mahdi_tabakhian https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
37.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥همه دلواپسیم از اینه که...🎥 🔰 کربلایی علی کرمی ▪️ یا فرج الله... https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عاشورای روز سوّم🎥 🔰 کربلایی علی کرمی 🔥 اینم فرستادم بمونه برا روز سوّم...تو محرّم و صفر خیلی فرصت ارسال محتوا نیست... 🖤ما کی قراره برات جون بدیم خانوم...؟ https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📈 عامل اصلی تکامل که موجب لیاقت انسان برای دریافت عالی‌ترین رحمت‌ها و فیوضات الهی می‌شود، همان است که در لسان شرع «عبادت» نامیده شده است. 🏷 یعنی انسان بیابد که از خود چیزی ندارد و از خود چیزی نمی‌تواند داشته باشد و هر خیری به او برسد از خدای متعال است. مرحوم علّامه مصباح یزدی (رحمه اللّه) 📺 شرور و بلایا، جلسه دوّم سه شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ 🌐 https://mesbahyazdi.ir/node/7633/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%88-%D9%85%D8%A7%D9%87 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ظرفیت عظیم🎥 🔰 آیت اللّه جوادی آملی (حفظه اللّه) 📌مردم را به سطحی‌نگری بار نیارید... 💠 اینکه بگویید در شأن من نیست منبر بروم، این وهم است... https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛡كان سمرة [بن جندب] أيّام مسير الحسين [عليه السّلام] إلى الكوفة على شرطة ابن زياد، و كان يحرّض النّاس على الخروج إلى الحسين و قتاله. 📜بحار الأنوار، ج ۳۴، ص ۲۸۹ ⚠️هر عاشورایی، افراد پشت پرده‌‌ای دارد که برای جبهه طاغوت سپاه‌سازی می‌کنند... https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2.17M
🎙ترجمه روایتی از الأمالی مرحوم شیخ مفید 🏴 غم آل اللّه (علیهم السّلام) به خاطر غصب خلافت... 🤐 فقط به خاطر جلوگیری از تفرقه و حفظ دین... 📎 متن روایت 👇👇👇 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔰 قَالَ أَخْبَرَنِي أَبُو اَلْقَاسِمِ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ قُولَوَيْهِ رَحِمَهُ اَللَّهُ عَنْ أَبِيهِ عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَلَوِيَّةَ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلثَّقَفِيِّ قَالَ أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَمْرٍو اَلرَّازِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا اَلْحُسَيْنُ بْنُ اَلْمُبَارَكِ قَالَ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ بْنُ سَلَمَةَ قَالَ: 🏷 لَمَّا بَلَغَ أَمِيرَاَلْمُؤْمِنِينَ (صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ) مَسِيرُ طَلْحَةَ وَ اَلزُّبَيْرِ وَ عَائِشَةَ مِنْ مَكَّةَ إِلَى اَلْبَصْرَةِ نَادَى اَلصَّلاَةَ جَامِعَةً، فَلَمَّا اِجْتَمَعَ اَلنَّاسُ حَمِدَ اَللَّهَ وَ أَثْنَى عَلَيْهِ ثُمَّ قَالَ: 🛡أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَمَّا قَبَضَ نَبِيَّهُ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) قُلْنَا نَحْنُ أَهْلُ‌بَيْتِهِ وَ عَصَبَتُهُ وَ وَرَثَتُهُ وَ أَوْلِيَاؤُهُ وَ أَحَقُّ خَلاَئِقِ اَللَّهِ بِهِ لاَ نُنَازَعُ حَقَّهُ وَ سُلْطَانَهُ، ⚔ فَبَيْنَمَا نَحْنُ عَلَى ذَلِكَ إِذْ نَفَرَ اَلْمُنَافِقُونَ فَانْتَزَعُوا سُلْطَانَ نَبِيِّنَا (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) مِنَّا وَ وَلَّوْهُ غَيْرَنَا، 💡فَبَكَتْ لِذَلِكَ وَ اَللَّهِ اَلْعُيُونُ وَ اَلْقُلُوبُ مِنَّا جَمِيعاً وَ خَشُنَتْ وَ اَللَّهِ اَلصُّدُورُ وَ اَيْمُ اَللَّهِ لَوْ لاَ مَخَافَةُ اَلْفُرْقَةِ بَيْنَ اَلْمُسْلِمِينَ وَ أَنْ يَعُودُوا إِلَى اَلْكُفْرِ وَ يُعَوَّرَ اَلدِّينُ لَكُنَّا قَدْ غَيَّرْنَا ذَلِكَ مَا اِسْتَطَعْنَا، 💎 ادامه روایت برای مطالعه بیشتر: وَ قَدْ وَلِيَ ذَلِكَ وُلاَةٌ وَ مَضَوْا لِسَبِيلِهِمْ وَ رَدَّ اَللَّهُ اَلْأَمْرَ إِلَيَّ وَ قَدْ بَايَعَنِي هَذَانِ اَلرَّجُلاَنِ طَلْحَةُ وَ اَلزُّبَيْرُ فِيمَنْ بَايَعَنِي وَ قَدْ نَهَضَا إِلَى اَلْبَصْرَةِ لِيُفَرِّقَا جَمَاعَتَكُمْ وَ يُلْقِيَا بَأْسَكُمْ بَيْنَكُمْ اَللَّهُمَّ فَخُذْهُمَا بِغِشِّهِمَا لِهَذِهِ اَلْأُمَّةِ وَ سُوءِ نَظَرِهِمَا لِلْعَامَّةِ - فَقَامَ أَبُو اَلْهَيْثَمِ بْنُ اَلتَّيِّهَانِ رَحِمَهُ اَللَّهُ وَ قَالَ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ إِنَّ حَسَدَ قُرَيْشٍ إِيَّاكَ عَلَى وَجْهَيْنِ أَمَّا خِيَارُهُمْ فَحَسَدُوكَ مُنَافَسَةً فِي اَلْفَضْلِ وَ اِرْتِفَاعاً فِي اَلدَّرَجَةِ وَ أَمَّا أَشْرَارُهُمْ فَحَسَدُوكَ حَسَداً أَحْبَطَ اَللَّهُ بِهِ أَعْمَالَهُمْ وَ أَثْقَلَ بِهِ أَوْزَارَهُمْ وَ مَا رَضُوا أَنْ يُسَاوُوكَ حَتَّى أَرَادُوا أَنْ يَتَقَدَّمُوكَ فَبَعُدَتْ عَلَيْهِمُ اَلْغَايَةُ وَ أَسْقَطَهُمُ اَلْمِضْمَارُ وَ كُنْتَ أَحَقَّ قُرَيْشٍ بِقُرَيْشٍ نَصَرْتَ نَبِيَّهُمْ حَيّاً وَ قَضَيْتَ عَنْهُ اَلْحُقُوقَ مَيِّتاً وَ اَللَّهِ مَا بَغْيُهُمْ إِلاَّ عَلَى أَنْفُسِهِمْ وَ نَحْنُ أَنْصَارُكَ وَ أَعْوَانُكَ فَمُرْنَا بِأَمْرِكَ ثُمَّ أَنْشَأَ يَقُولُ - إِنَّ قَوْماً بَغَوْا عَلَيْكَ وَ كَادُوكَ وَ عَابُوكَ بِالْأُمُورِ اَلْقِبَاحِ لَيْسَ مِنْ عَيْبِهَا جَنَاحُ بَعُوضٍ فِيكَ حَقّاً وَ لاَ كَعُشْرِ جَنَاحٍ أَبْصَرُوا نِعْمَةً عَلَيْكَ مِنَ اَللَّهِ وَ قَرْماً يَدُقُّ قَرْنَ اَلنِّطَاحِ وَ إِمَاماً تَأْوِي اَلْأُمُورُ إِلَيْهِ وَ لِجَاماً يَلِينُ غَرْبَ اَلْجِمَاحِ حَاكِماً تُجْمَعُ اَلْإِمَامَةُ فِيهِ هَاشِمِيّاً لَهُ عُرَاضُ اَلْبِطَاحِ حَسَداً لِلَّذِي أَتَاكَ مِنَ اَللَّهِ وَ عَادُوا إِلَى قُلُوبٍ قِرَاحٍ وَ نُفُوسٍ هُنَاكَ أَوْعِيَةُ اَلْبُغْضِ عَلَى اَلْخَيْرَ لِلشَّقَاءِ شِحَاحٍ مِنْ مُسِرٍّ يَكُنُّهُ حُجُبُ اَلْغَيْبِ وَ مِنْ مُظْهِرِ اَلْعَدَاوَةِ لاَحٍ يَا وَصِيَّ اَلنَّبِيِّ نَحْنُ مِنَ اَلْحَقِّ عَلَى مِثْلِ بَهْجَةِ اَلْإِصْبَاحِ فَخُذِ اَلْأَوْسَ وَ اَلْقَبِيلَ مِنَ اَلْخَزْرَجِ بِالطَّعْنِ فِي اَلْوَغَى وَ اَلْكَفَاحِ لَيْسَ مِنَّا مَنْ لَمْ يَكُنْ لَكَ فِي اَللَّهِ وَلِيّاً عَلَى اَلْهُدَى وَ اَلْفَلاَحِ - فَجَزَاهُ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ خَيْراً ثُمَّ قَامَ اَلنَّاسُ بَعْدَهُ فَتَكَلَّمَ كُلُّ وَاحِدٍ بِمِثْلِ مَقَالِهِ. 📜الأمالی (للمفید)، ج ۱، ص ۱۵۴ https://eitaa.com/Arshiv_Gholam