bdf962c424074d8eeeb6146c07ebbee5f2483ef9.mp3
6.39M
🎙وسط شعله کینه حسودا🎙
"کربلایی سیّد مجید بنی فاطمه"
#صوت
#سینه_زنی
#سید_مجید_بنی_فاطمه
@Arshiv_Gholam
یکی از نشانه های تکذیب دین، این است که انسان در مقابل فقر فقیران و محرومان بی تفاوت باشد و احساس مسئولیّت نکند...نمی شود منتظر ماند تا برنامه های اجتماعی به ثمر برسد و شاهد محرومیّت محرومان و فقر گرسنگان در جامعه بود؛ این وظیفه خود مردم و همه کسانی است که می توانند در این راه تلاش کنند.
نائب المهدی امام خامنه ای
کتاب عدالت، ص 20
#کتاب
#کتاب_عدالت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
بعضی گمان می کنند که اگر از مرجعی تقلید کنند که آن مرجع ولایت فقیه را قبول ندارد، به این معناست که باید با ولایت فقیه مبارزه کرد و یا لاأقل نسبت به آن بی تفاوت بود.
استاد محمد نجفی
حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 165
#کتاب
#حکومت_اسلامی
#استاد_محمد_نجفی
@Arshiv_Gholam
هر نوع نقش آفرینی سلایق در نظریه پردازی را نباید ملازم با نسبی بودن نظریه ها دانست.
دکتر احمد حسین شریفی
روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 99
#کتاب
#علوم_انسانی_اسلامی
#دکتر_احمد_حسین_شریفی
@Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ يُونُسَ عَنْ أَبِي الْمَأْمُونِ الْحَارِثِيِّ قَالَ:
قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) مَا حَقُّ الْمُؤْمِنِ عَلَى الْمُؤْمِنِ؟ قَالَ إِنَّ مِنْ حَقِّ الْمُؤْمِنِ عَلَى الْمُؤْمِنِ الْمَوَدَّةَ لَهُ فِي صَدْرِهِ وَ الْمُوَاسَاةَ لَهُ فِي مَالِهِ وَ الْخَلَفَ لَهُ فِي أَهْلِهِ وَ النُّصْرَةَ لَهُ عَلَى مَنْ ظَلَمَهُ وَ إِنْ كَانَ نَافِلَةٌ فِي الْمُسْلِمِينَ وَ كَانَ غَائِباً أَخَذَ لَهُ بِنَصِيبِهِ وَ إِذَا مَاتَ الزِّيَارَةَ إِلَى قَبْرِهِ وَ أَنْ لَا يَظْلِمَهُ وَ أَنْ لَا يَغُشَّهُ وَ أَنْ لَا يَخُونَهُ وَ أَنْ لَا يَخْذُلَهُ وَ أَنْ لَا يُكَذِّبَهُ وَ أَنْ لَا يَقُولَ لَهُ أُفٍّ وَ إِذَا قَالَ لَهُ أُفٍّ فَلَيْسَ بَيْنَهُمَا وَلَايَةٌ وَ إِذَا قَالَ لَهُ أَنْتَ عَدُوِّي فَقَدْ كَفَرَ أَحَدُهُمَا وَ إِذَا اتَّهَمَهُ انْمَاثَ الْإِيمَانُ فِي قَلْبِهِ كَمَا يَنْمَاثُ الْمِلْحُ فِي الْمَاءِ.
الكافي، ج2، ص 171
#حدیث
#الکافی
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
کتاب حاضر به بررسی طرح هایی از مراحل سلوک اختصاص دارد که در روایات معصومین (علیهم السّلام) به آن ها اشاره شده است. این طرح ها برگرفته از سه الگوی رواییِ درجات اسلام، درجات زهد و مناجات خمسة عشر است. در مطالعه دو الگوی نخست، علاوه بر اثبات صدور و تحلیل محتوای روایات و ترسیم طرح، ساختار اندیشه اخلاق اسلام از دو زاویه متفاوت ارائه شده است. در طرح سوم از مناجات های خمسه عشر استفاده شده، و درباره این موضوع بحث شده که آیا از ترتیب عناوین موجود در این مناجات ها می توان طرحی برای سلوک به دست آورد؟
✍ أثری از استاد امیر غنوی.
📚 پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
#معرفی_کتاب
#سلوک_اخلاقی
#استاد_امیر_غنوی
@Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️متأسّفانه در تبیین دست آورد های انقلاب کم کاری کردیم⚠️
"نائب المهدی امام خامنه ای"
#فیلم
#انقلاب_اسلامی
#صعود_چهل_ساله
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
1_18565442.mp3
2.99M
🎙روزا بی تو شبیه شام تاره🎙
"شیخ جعفر ناصری"
"حاج محمود کریمی"
#صوت
#مناجات
#سخنرانی
#محمود_کریمی
#شیخ_جعفر_ناصری
@Arshiv_Gholam
﷽
هیئت یازینب (سلام اللّه علیها)
قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها)
#هیات_هفتگی
#ولادت_امام_جواد
سخنرانی:
شیخ غلامعلی بدرلو
با نوای:
ذاکرین أهلبیت (علیهم السّلام)
دوشنبـــــه 4 اسفند 1399
ســاعتــــ 19:30
گلزارشهــــداء علــی بن جعفر
حسینیهحضرت زینب (سلام اللّه علیها)
"ویژه برادران"
@yazeinaba_ir
@yaroghaiehe_ir
@Arshiv_Gholam
هیچ کسی مثل تو وجود ندارد
مثل تو و سفره ی تو جود ندارد
باز بینداز سمت ما نظرت را
نوکر دربار کن غلام درت را
جای تو عرش است و خاک قابل تو نیست
این طرفی کرده ای چرا گذرت را؟!
بعد چهل سال گریه کردن و هجران
این همه خوشحال کرده ای پدرت را!
سر شده غم ها و عاقبت شده وقتش
تا بگذارد به روی سینه سرت را
وای اگر وا شود ز چهره نقابت
پُر کنی از کشته کشته دور و برت را
شهر پُر است از حسود، حرز بینداز
یا که عوض کن مسیر رهگذرت را
در همه مولودهای قوم پیمبر
هیچ کسی نیست از تو با برکت تر
لطف تو را از أزل زیاد نوشتند
آینه ات را خدا نژاد نوشتند
خاک سر راه تو بهانه ی خلق است
خاک مرا از همین بلاد نوشتند
ایل و تبار مرا مرید نوشتند
ایل و تبار تو را مُراد نوشتند
هر چه خدا جود داشت داد به دستت
نام تو را این چنین، جواد نوشتند
یا کرم و یا جواد عبد تو هستم
حضرت باب الجواد عبد تو هستم
هفت زمین در خور کبوتر تو نیست
غیر بلندای عرش بستر تو نیست
وقت نماز شبت تجلّی اللّه
هیچ کسی جز خدا در بر تو نیست
خواست پدر بوسه اش برای تو باشد
خوب شد این که کسی برادر تو نیست
گر چه علی اکبرِ امامِ رضایی
زخم ولی بر ضریح پیکر تو نیست
این شب جمعه بده جواب همه را
آب مگر مهریه ی مادر تو نیست
از چه علی اصغر از فرات ننوشید
از چه از آن مایه ی حیات ننوشید
#شعر
#مدح
#امام_جواد
@Arshiv_Gholam
در تنظیم برنامه های کشور أصلی ترین مسئله عبارت است از رفع فقر و محرومیّت و نجات طبقات مستضعف و محروم و پابرهنگان...همه برنامه های اقتصادی و تولیدی و سازندگی و رونق اقتصادی، باید به این هدف متوجّه باشد و تنها در این صورت است که این برنامه ها، درست و قابل قبول است.
نائب المهدی امام خامنه ای
کتاب عدالت، ص 22
#کتاب
#کتاب_عدالت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
نباید شهرت را ملازم با حقانیّت و صحّت تلقّی کرد. هرگز اکثریّت نشانه حقانیّت نیست. پذیرش یک نظریه از سوی اکثریّت و شهرت یک نظریه ممکن است معلول عوامل فرانظریه ای و فرامعرفتی باشد.
دکتر احمد حسین شریفی
روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 101
#کتاب
#علوم_انسانی_اسلامی
#دکتر_احمد_حسین_شریفی
@Arshiv_Gholam
در اسلام، احکام فراوانی وجود دارد که فردی نمی باشد؛ بلکه کاملاً اجتماعی است. این احکام بدون وجود حکومت، قابل اجراء نیست؛ یعنی لازمه اجرای این احکام، تشکیل حکومت است.
استاد محمد نجفی
حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 175
#کتاب
#حکومت_اسلامی
#استاد_محمد_نجفی
@Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَجْلَانَ قَالَ:
كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) فَدَخَلَ رَجُلٌ فَسَلَّمَ فَسَأَلَهُ كَيْفَ مَنْ خَلَّفْتَ مِنْ إِخْوَانِكَ؟ قَالَ فَأَحْسَنَ الثَّنَاءَ وَ زَكَّى وَ أَطْرَى، فَقَالَ لَهُ كَيْفَ عِيَادَةُ أَغْنِيَائِهِمْ عَلَى فُقَرَائِهِمْ؟ فَقَالَ قَلِيلَةٌ، قَالَ وَ كَيْفَ مُشَاهَدَةُ أَغْنِيَائِهِمْ لِفُقَرَائِهِمْ؟ قَالَ قَلِيلَةٌ، قَالَ فَكَيْفَ صِلَةُ أَغْنِيَائِهِمْ لِفُقَرَائِهِمْ فِي ذَاتِ أَيْدِيهِمْ؟ فَقَالَ إِنَّكَ لَتَذْكُرُ أَخْلَاقاً قَلَّ مَا هِيَ فِيمَنْ عِنْدَنَا، قَالَ فَقَالَ فَكَيْفَ تَزْعُمُ هَؤُلَاءِ أَنَّهُمْ شِيعَةٌ.
أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ النَّضْرِ عَنْ أَبِي إِسْمَاعِيلَ قَالَ:
قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّ الشِّيعَةَ عِنْدَنَا كَثِيرٌ، فَقَالَ فَهَلْ يَعْطِفُ الْغَنِيُّ عَلَى الْفَقِيرِ وَ هَلْ يَتَجَاوَزُ الْمُحْسِنُ عَنِ الْمُسِيءِ وَ يَتَوَاسَوْنَ؟ فَقُلْتُ لَا، فَقَالَ لَيْسَ هَؤُلَاءِ شِيعَةً، الشِّيعَةُ مَنْ يَفْعَلُ هَذَا.
الكافي، ج2، ص 173
#حدیث
#الکافی
#امام_باقر
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
این کتاب در سه فصل سامان یافته است.
فصل اوّل به بحث از کلّیاتی اختصاص دارد که ناظر بر مجموع کار است؛ مباحثی در تفاوت رویکرد فلسفی و عرفانی و تعامل میان آن دو، پیدایش نحله های تلفیقی و در نهایت تعیین أسلوب مناسب برای نقد طرح های سلوکی حکیمان و عارفان.
طرح های عارفان در فصل دوّم بررسی شده که بخش نخست آن گفتگویی است از پیشینه ها و ریشه های این طرح ها در قرآن و حدیث و همچنین سنّت عارفان در برخورد با آیات و روایات. بحث پایانی این بخش، توضیحی است تفصیلی از معنای حال و مقام در سخن عارفان. این بحث حاوی نکاتی است کلیدی که برای فهم طرح های سلوکی اهل عرفان، توجّه به آن ضروری است.
فصل سوّم از طرح های معدود حکیمان حکایت دارد. ریشه های و پیشینه ها در این فصل نیز نخستین بخش را به خود اختصاص میدهد. بخش های بعدی به تحلیل و نقّـادی طرح های اهل حکمت پرداخته و از طرح های مسکویه، ابن سینا و خواجه نصیرالدّین طوسی گفتگو می کند. آخرین طرح از آن صدرالدّین شیرازی است.
✍ أثری از استاد امیر غنوی.
📚 پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
#معرفی_کتاب
#سلوک_اخلاقی
#استاد_امیر_غنوی
@Arshiv_Gholam
یکی از عواملی که نمی گذارد دست کسانی که توانایی کمک دارند به یاری فقر دراز شود، روحیه ی مصرف گرایی و تجمّل در جامعه است. برای جامعه، بلای بزرگی است که میل به مصرف، روز به روز در آن زیاد شود و همه به بیشتر مصرف کردن، بیشتر خوردن، متنوّع تر خوردن، متنوّع تر پوشیدن و دنبال نشانه های مُد و هر چیز تازه برای وسایل زندگی و تجمّلات آن رفتن، تشویق شوند. چه ثروت ها و پول هایی که در این راه ها هدر می رود و از مصرف شدن در جایی که موجب رضای خدا و رفع مشکلات جمعی از مردم است، باز می ماند. اسراف، روز به روز شکاف بین فقر و غنی را بیشتر و عمیق تر می کند. یکی از چیز هایی که لازم است مردم برای خود وظیفه بدانند، اجتناب از اسراف است.
نائب المهدی امام خامنه ای
کتاب عدالت، ص 24
#کتاب
#کتاب_عدالت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam