eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
250 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
"و اسمَعوا" بشنوید. شنیدن یعنی در جریان إلهام الهی و نصیحت های خدا و یادآوری ها و تذکّراتی که خدا به زبان های مختلف به انسان می دهد، قرار گرفتن. نمی گوید "استَمِعوا"؛ گوش فرا بدهید؛ چون ممکن است انسان گوش هم فرا بدهد و نشنود؛ می گوید بشنوید. چه جوری انسان می تواند بشنود؟ آن وقتی که موانع شنیدن در انسان نباشد. موانع شنیدن چیست؟ همین جاذبه ها و همین دلبستگی ها...نمی شنود یعنی چه؟ یعنی این حرف از این حجاب دلبستگی و علاقه ای که انسان به این مادّه دارد عبور نمی کند تا به گوش دل انسان برسد...یعنی حرف در گوش آدم فرو نرود...این شنیدن به آن معنا است؛ یعنی درست مطلب را گرفتن، درک کردن، به عمق قضیه رسیدن و توجّه کردن؛ یک چنین شنیدنی قاعدتاً آدم را به عمل نزدیک می کند. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 152 و 153 @Arshiv_Gholam
وَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَيُبَاهِي مَلَائِكَتَهُ بِالْعَبْدِ يَقْضِي صَلَاةَ اللَّيْلِ بِالنَّهَارِ فَيَقُولُ "يَا مَلَائِكَتِي انْظُرُوا إِلَى عَبْدِي يَقْضِي مَا لَمْ أَفْتَرِضْهُ عَلَيْهِ أُشْهِدُكُمْ أَنِّي قَدْ غَفَرْتُ لَهُ". رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله) فرمود: همانا خداوند تبارك و تعالى نزد فرشتگان خود مباهات مي كند به آن بنده كه قضاى نماز شب را در روز انجام‏ دهد، و مي فرمايد "اى فرشتگان من به بنده ام بنگريد كه نمازى را كه بر او واجب نساخته ‏ام قضا مي كند، گواه باشيد كه همانا من گناهان او را آمرزيدم". من لا يحضره الفقيه، ج‏1، ص 498 @Arshiv_Gholam
و أمّا اگر انتخاب اصلح براى مسلمان ‏هاست، "كى و از كجاست" مطرح نيست، از هر گروهى باشد، حزب باشد يا غير حزب، نه حزب اسباب اين مى‏شود كه غير آن فاسد، و نه صد در صد حزبى بودن باعث صلاح آنهاست. و انتخاب اصلح براى مسلمين يعنى انتخاب فردى كه تعهّد به اسلام و حيثيت آن داشته باشد؛ و همه چيز را بفهمد، چون در مجلس، اسلام تنها كافى نيست، بلكه بايد مسلمانى باشد كه احتياجات مملكت را بشناسد و سياست را بفهمد و مطّلع به مصالح و مفاسد كشور باشد، و ممكن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد. اگر اصلح را انتخاب كرديد، كارى اسلامى مى‏كنيد و اين يك محكى است براى خودتان كه تشخيص بدهيد انتخاب براى اسلام است، يا براى صلاح خودتان. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 197 @Arshiv_Gholam
📿لَعنَ اللّهُ قَاتلِیکِ وَ ضَارِبیِکِ و ظَالِمِیکِ وَ غَاصِبی حقِّکِ یا مولاتِی یا فاطمَة الزّهراء.📿 "۱۳۵ مرتبه" @Arshiv_Gholam
اگر خواهی پدر بینی وفای دختر خود را نگه کن زیر پای اسب و بالا کن سر خود را نهان از چشم طفلان آمدم دارم تمنّایی که در آغوش گیری بار دیگر دختر خود را نرفتی تا به پُشتِ ابرِ سنگ و خنجر و پیکان به روی دامنت ای ماه بنشان اختر خود را فروشد ناز اگر طفلی خریدارش پدر باشد بزرگی کن، ببوس این دختر کوچک‌تر خود را لبم از تشنگی خشک است و جوهر در صدایم نیست برو در نهر علقم، کن خبر آب‌آور خود را ز دورادور، می‌دیدم گلویت عمّه می‌بوسید مگر آماده کردی بهر خنجر، حنجر خود را به همراه مسافر آب می‌پاشند، ‌من ناچارم به دنبال تو ریزم اشک چشمان تر خود را کنار گاهواره رفتم و دیدم که اصغر نیست چرا با خود نیاوردی، چه کردی اصغر خود را؟ "علی انسانی" @Arshiv_Gholam
47.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بکُم فَتحَ اللّه أبا عبدِ اللّهِ الحسین🎥 "کربلایی امیر کرمانشاهی" @Arshiv_Gholam
انسانی که به اقتضای ساخت اندامی و فیزیکی خود بسته به حواسّ و در دنیای حسّی غرق است، چون به سوی اندیشه یکتاپرستی فراخوانده شود، باید از گستره حواسّ و دنیای خود به تدریج برکنده شود تا به اندیشه یکتاپرستی که همانا اندیشه غیب است، راه یابد. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 109 @Arshiv_Gholam
پس در اين رابطه ممكن است من ديروز حرفى را زده باشم و امروز حرف ديگرى را و فردا حرف ديگرى را، اين معنا ندارد كه من بگويم چون ديروز حرفى زده ‏ام بايد روى همان حرف باقى بمانم. امروز مى‏گويم ما دام كه احكام اسلام پياده نشده است و افراد صالحى نداشتيم تا طبق اسلام عمل كنند، علماء بايد مشغول به كارهايشان باشند. اين شأنى براى علماء نيست كه رياست جمهورى و يا پست ديگرى را داشته باشند. چون وظيفه است به اين كارها مى‏پردازند. خلاصه يك چيز را نبايد فراموش كنيم كه همه‏ مى‏خواهيم اسلام پياده شود. و از اين ترس نداشته باشيم كه فلان راديو يا دولت خارجى چه مى‏گويد، راديوها بايد به ما فحش بدهند. آن روزى را كه آمريكا از ما تعريف كند بايد عزا گرفت. آن روز كه كارتر و ريگان از ما تعريف كنند معلوم مى‏شود در ما اشكالى پيدا شده است، آن ها بايد فحش دهند و ما هم بايد محكم كارمان را انجام دهيم. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 241 و 242 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّهُ لَيَكُونُ لِلْعَبْدِ مَنْزِلَةٌ عِنْدَ اللَّهِ فَمَا يَنَالُهَا إِلَّا بِإِحْدَى خَصْلَتَيْنِ إِمَّا بِذَهَابِ مَالِهِ أَوْ بِبَلِيَّةٍ فِي جَسَدِهِ. امام صادق (عليه السّلام) فرمود: براى بنده، نزد خدا مقامى است كه به آن نرسد، مگر به وسيله يكى از این دو امر، يا رفتن مالش و يا رسيدن بلائى به تنش‏. الكافي، ج‏2، ص 257 @Arshiv_Gholam
سیّدالسّاجدین (علیه السّلام): (1) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ صَيِّرْنَا إِلَى مَحْبُوبِكَ مِنَ التَّوْبَةِ، و أَزِلْنَا عَنْ مَكْرُوهِكَ مِنَ الْإِصْرَارِ. (2) اللَّهُمَّ وَ مَتَى وَقَفْنَا بَيْنَ نَقْصَيْنِ فِي دِينٍ أَوْ دُنْيَا، فَأَوْقِعِ النَّقْصَ بِأَسْرَعِهِمَا فَنَاءً، وَ اجْعَلِ التَّوْبَةَ فِي أَطْوَلِهِمَا بَقَاءً. (3) وَ إِذَا هَمَمْنَا بِهَمَّيْنِ يُرْضِيكَ أَحَدُهُمَا عَنَّا، وَ يُسْخِطُكَ الْآخَرُ عَلَيْنَا، فَمِلْ بِنَا إِلَى مَا يُرْضِيكَ عَنَّا، وَ أَوْهِنْ قُوَّتَنَا عَمَّا يُسْخِطُكَ عَلَيْنَا. (4) وَ لَا تُخَلِّ فِي ذَلِكَ بَيْنَ نُفُوسِنَا وَ اخْتِيَارِهَا، فَإِنَّهَا مُخْتَارَةٌ لِلْبَاطِلِ إِلَّا مَا وَفَّقْتَ، أَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَحِمْت‏... الصحيفة السجادية، دعای نهم، ص 58 @Arshiv_Gholam
پیغمبر می خواهد آن جامعه را با دست قدرتمند خود و با آموزش و الهام وحی خدا بسازد. این جامعه، خصوصیات بزرگش، خطوط اصلی اش، وجود علم و آگاهی، وجود عدل و دادگری، طبقه واحد، نفی طبقات اجتماعی، نفی استثمار، نفی جمع ثروت، نفی استبداد و حکومت مطلقه، نفی طرفداری از باطل و الزام و اجبار طرف داری از حقّ و حقیقت است، این ها مشخّصات این جامعه است. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 426 @Arshiv_Gholam
چه کسانی با او در این اجتماع جاهلی مبارزه خواهند کرد؟...اوّلین کسانی که با پیغمبر مبارزه بکنند، آن کسانی هستند که از اختلاف طبقاتی زنده اند...دیگر از کسانی که مخالف خواهند بود با دعوت این نبیّ و با اقامه چنین جامعه و نظامی، ثروت اندوزانند، آن مال جمع کنانند...یک گروه حکّام مستبدند که با این دعوت نبوی و رسالت الهی مبارزه خواهند کرد...یک طبقه دیگر هم احبار و رهبانند، آن کسانی که با مغز های مردم سر و کار دارند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 427 و 428 @Arshiv_Gholam
حكومت را كه به معناى ولايت مطلقه‏ اى كه از جانب خدا به نبىّ اكرم (صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم) واگذار شده و اهمّ احكام الهى است و بر جميع احكام شرعيه الهيه تقدّم دارد... امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏20، ص 451 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنْ مُثَنًّى الْحَنَّاطِ عَنْ أَبِي أُسَامَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: قَالَ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) لَوْ لَا أَنْ يَجِدَ عَبْدِيَ الْمُؤْمِنُ فِي قَلْبِهِ لَعَصَّبْتُ رَأْسَ الْكَافِرِ بِعِصَابَةِ حَدِيدٍ لَا يُصَدَّعُ رَأْسُهُ أَبَداً. امام صادق (علیه السّلام) فرمود: خداى (عزّ و جلّ) می فرمايد: اگر بنده مؤمنم دل آزرده نمي شد، سر كافر را با دستمالى آهنين مي بستم كه هرگز درد سر نشود (هرگز درد نگیرد یا بلاء نبیند). الكافي، ج‏2، ص 257 @Arshiv_Gholam
"و أطیعُوا"؛ دنبال شنیدن، اطاعت کردن است. آیا می شود کسی بشنود أمّا اطاعت نکند؟ بله، لغزش آگاهان جزو بدترین و شنیع ترین لغزش ها است...انسانی که از نردبان معرفت بالا می رود، هرچه بالا می رود، خطر سقوطش بیشتر و مهلک تر است...هوای نفسانی که از انسان گرفته نمی شود...خود رسول اکرم (صلّی اللّه علیه و آله) هم هوس و هوا دارد و ائمّه ی هدی (علیهم السّلام) هم دارند؛ أمّا هنر آن ها این است که این هوا و هوس در زندگی آن ها هیچ نقشی ندارد؛ "و لا یَنطِقُ عَن الهَوَی". نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 156 @Arshiv_Gholam
أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنِ ابْنِ بُكَيْرٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) أَ يُبْتَلَى الْمُؤْمِنُ بِالْجُذَامِ وَ الْبَرَصِ وَ أَشْبَاهِ هَذَا؟ قَالَ فَقَالَ وَ هَلْ كُتِبَ الْبَلَاءُ إِلَّا عَلَى الْمُؤْمِنِ؟ ابن بكير گويد از امام صادق (عليه السّلام) پرسيدم: آيا مؤمن به جذام و پيسى و امثال آن مبتلاء مى‏شود؟ فرمود: مگر بلاء جز براى مؤمن نوشته و ثابت شده است؟! الكافي، ج‏2، ص 258 @Arshiv_Gholam
سیّد السّاجدین (علیه السّلام): اللَّهُمَّ إِنَّهُ يَحْجُبُنِي عَنْ مَسْأَلَتِكَ خِلَالٌ ثَلَاثٌ، وَ تَحْدُونِي عَلَيْهَا خَلَّةٌ وَاحِدَةٌ: يَحْجُبُنِي أَمْرٌ أَمَرْتَ بِهِ فَأَبْطَأْتُ عَنْهُ، وَ نَهْيٌ نَهَيْتَنِي عَنْهُ فَأَسْرَعْتُ إِلَيْهِ، وَ نِعْمَةٌ أَنْعَمْتَ بِهَا عَلَيَّ فَقَصَّرْتُ فِي شُكْرِهَا. وَ يَحْدُونِي عَلَى مَسْأَلَتِكَ تَفَضُّلُكَ عَلَى مَنْ أَقْبَلَ بِوَجْهِهِ إِلَيْكَ، وَ وَفَدَ بِحُسْنِ ظَنِّهِ إِلَيْكَ، إِذْ جَمِيعُ إِحْسَانِكَ تَفَضُّلٌ، وَ إِذْ كُلُّ نِعَمِكَ ابْتِدَاء... الصحيفة السجادية، دعای دوازدهم، ص 64 @Arshiv_Gholam
97-04-25.mp3
2.25M
🔰 برکات عالمگیر حضرت معصومه‌ (سلام‌اللّه‌علیها) در بیان حضرت علّامه مصباح (رحمه اللّه) 💠 درجمع خادمان حرم امام رضا (علیه السّلام)، به مناسبت دهه کرامت ۹۷/۴/۲۵ @Arshiv_Gholam
تمام مردم موظّفند كه در انتخابات حاضر باشند و تحت تأثير هيچ كس قرار نگيرند. بعد از اينكه مشورت كردند كه براى اسلام مفيد است رأى دهند. اگر كسى مورد شكّ بود و يا اگر كسانى منحرف، خودشان را معرّفى كردند، به آن ها رأى ندهند. ما بايد مجلسمان را نگه داريم و كارى كنيم كه براى دولتى خوب اساس باشد. مردم اگر از من گِله دارند، از اسلام سرد نشوند. من خلاف كرده ‏ام، به اسلام چه؟ مردم اگر اسلام را، استقلال و آزادى را، نبودن تحت اسارت شرق و غرب را مى‏خواهند، همه در انتخابات شركت كنند و در صحنه حاضر باشند. اگر يك ظالم خلاف كرد، اسلام كه نكرده است. پس بايد كارى كنيم كه ظلم نباشد و ظالم از بين برود. اگر ديديم در اين دوره خلاف شده و به افرادى ظلم شده بايد تلاشمان را بيشتر كنيم تا خلاف و ظلم را از بين ببريم نه اينكه كنار رويم و از صحنه خارج شويم. زيرا اگر از صحنه خارج شويم ظلم بيشتر مى‏شود. پس بايد اجتماعمان را بيشتر كنيم و بيشتر در صحنه حاضر باشيم. خداوند به شما قدرت و سعادت عنايت فرمايد. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 243 و 244 @Arshiv_Gholam
"و أنفِقُوا"؛ انفاق کنید. همه ی این هایی که گفتیم، تقوا پیشه کنید، بشنوید، اطاعت کنید، کلّیات است؛ اگر چنانچه ما بخواهیم این ها را در عمل مشخّص کنیم، احتیاج به یک مرز تعیین کننده ای است و آن مرز تعیین کننده را اینجا مشخّص کرده اند...علاج همه ی چیزها و کلید همه مشکل ها انفاق کردن است. اگر انفاق کردید دلبستگی تان کم می شود، علاقه تان به هدف بیشتر می شود و تسلّطتان بر خویشتن خود زیادتر می شود. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 157 @Arshiv_Gholam