eitaa logo
ابلاغ غدیر
252 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
10.1هزار ویدیو
4.2هزار فایل
برای ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام خوانش خطبه غدیر آموزش امامت تولید محتوای امامت و غدیر ... 09154042645 @alamdarali گروه جهادی تبلیغی ابلاغ غدیر مشهد مقدس 6037997750016918 #شماره_کارت_گروه_ابلاغ_غدیر یا علی مدد https://eitaa.com/Ghadir20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاخام یهودی: «شما باید پای یک یهودی را ببوسید. ما مردم برگزیده هستیم، نه شما» ↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریان‌های انحرافی @mafaz_media @mafaz_news
بكتاشي گري.pdf
303.2K
🔸عنوان: یهودیان مخفی و طریقت بکتاشی سیری در تاریخ بکتاشی گری 🔸نویسنده: عبدالله شهبازی @m_mafaz_lib @mafaz_news www.mafaz.ir
هدایت شده از امت مدیا
39.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"جشن میلاد پیامبر؛ حقیقتی که وهابیت نمی‌خواهد بشنود!" شیخ رمضان البوطی در این کلیپ به یکی از موضوعات اختلافی میان امت اسلام و وهابیت اشاره کرده و می‌گوید: با نزدیک شدن به میلاد پیامبر (صلی الله علیه و اله)، همیشه بحث بر سر مشروعیت جشن میلاد رسول الله و بدعت بودن آن داغ می‌شود. شیخ رمضان البوطی، یکی از علمای روشن ضمیر و حق‌طلب جهان اسلام که به خاطر روشنگری‌هایش به دست تکفیری‌ها در سوریه به شهادت رسید، می‌گوید: اگر وهابیت می‌پذیرفت که موضوع «جشن برای میلاد پیامبر» یکی از مسائل اجتهادی است، بسیاری از مشکلات حل می‌شد، زیرا در این نوع مسائل هر مجتهد بر اساس اجتهاد خود عمل می‌کند و هر دو طرف می‌توانند حق داشته باشند. با این حال، وهابیت راه نادرستی را در پیش گرفت و بسیاری از مسلمانان را به بدعت متهم کرد. بسیاری از مسلمانان با استناد به دلایلی به این نتیجه رسیدند که احتفال در مولد النبی جایز و مشروع است، هر چند وهابیت به بدعت بودن این مسئله اصرار دارد. در نهایت، شیخ بوطی دلایلی برای مشروعیت احتفال میلاد پیامبر ارائه می‌کند که توصیه می‌شود حتماً آن را مشاهده کنید. ◀️امت مدیا @ummahmedia
هدایت شده از مسلم مدیا
گاهی برخی سخنان از برخی به اصطلاح علما و مفتیان چنان عجیب است که انسان نمی داند چه بگوید. اخیرا در کانال ابومحمد مقدسی (از تکفیری های القاعده) دیدم که از وی پرسیدند: با توجه به اینکه اسرائیل با انفجار پیچر و حمله هوایی، نیروهای حزب الله را به شهادت رسانده است، آیا خوشحالی در مرگ افسران و سربازان حزب الله جایز است؟ که ابومحمد مقدسی پاسخ داد: چرا که نه! دست‌های شان که امروز به خون برادران ما در سوریه آغشته است، هنوز خشک نشده است. اگرچه جبهه مقاومت در مقابل تکفیری ها ایستاد و شکست سختی به آنها در سوریه وارد شد؛ اما باید از این مفتی تکفیری پرسید که آیا اسرائیل از نظر شما دشمن نیست!! ◀️مسلم مدیا @Muslim_Media
هدایت شده از معارف اعتقادی
وحدت در کلام و سیره معصومین و علمای شیعه- استاد قزوینی.mp3
15.49M
💠 بشنوید؛ «وحدت در کلام و سیره معصومین و علمای شیعه» با حضور حجت الاسلام والمسلمین 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
هدایت شده از معارف اعتقادی
9.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 دو  ویژگی شاخص رسول خدا(ص) از نگاه یک دانشمند غربی.
هدایت شده از معارف اعتقادی
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼 ✍امام حسن عسکری علیه ‌السلام: مبادا [سرگرم شدن به] روزى ضمانت شده، تو را از كار واجبى باز دارد 📚ميزان الحكمه جلد4 صفحه430 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
هدایت شده از معارف اعتقادی
گوساله پرستی بعد از شهادت پیامبرصلی‌الله‌علیه‌و‌اله 🛑 عنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ النَّاسُ صَارُوا بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ ص بِمَنْزِلَةِ مَنِ اتَّبَعَ هَارُونَ ع وَ مَنِ اتَّبَعَ الْعِجْلَ وَ إِنَّ أَبَا بَكْرٍ دَعَا فَأَبَى عَلِيٌّ ع إِلَّا الْقُرْآن‏ وَ إِنَّ عُمَرَ دَعَا فَأَبَى عَلِيٌّ ع إِلَّا الْقُرْآنَ وَ إِنَّ عُثْمَانَ دَعَا فَأَبَى عَلِيٌّ ع إِلَّا الْقُرْآنَ وَ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَحَدٍ يَدْعُو إِلَى أَنْ يَخْرُجَ الدَّجَّالُ إِلَّا سَيَجِدُ مَنْ يُبَايِعُهُ وَ مَنْ رَفَعَ رَايَةَ ضَلَالَةٍ فَصَاحِبُهَا طَاغُوت‏ 🔰زكرياى نقاض گويد: شنيدم از امام باقر عليه‌السّلام كه ميفرمود: مردم پس از رحلت رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌واله) همانند كسانى شدند كه جمعى از هارون و گروهى از گوساله پيروى كردند و همانا ابو بكر مردم را (بخويش) دعوت كرد، و على عليه‌السّلام جز به‌قرآن عمل نكرد، و عمر هم چنين مردم را دعوت كرد و على عليه‌السّلام جز به‌قرآن عمل نكرد، و (از پى آن دو) عثمان مردم را (به بيعت خويش) خواند، و على عليه‌السّلام (همان طور) جز به‌قرآن عمل نكرد و تا هنگام ظهور دجال هيچ كس نيست كه مردم را به‌خويش دعوت كند جز آنكه جمعى پيرو پيدا كند، و هر كس پرچم گمراهى برافرازد سركش و باطل باشد. 📚الكافي ج‏8، ص: 296 ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
پیامبر مهربانی و لطافت 🛑عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْمُغِيرَةِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: صَلَّى رَسُولُ اللَّهِ ص بِالنَّاسِ الظُّهْرَ فَخَفَّفَ فِي الرَّكْعَتَيْنِ الْأَخِيرَتَيْنِ فَلَمَّا انْصَرَفَ قَالَ لَهُ النَّاسُ هَلْ حَدَثَ فِي الصَّلَاةِ حَدَثٌ قَالَ وَ مَا ذَاكَ قَالُوا خَفَّفْتَ فِي الرَّكْعَتَيْنِ الْأَخِيرَتَيْنِ فَقَالَ لَهُمْ أَمَا سَمِعْتُمْ صُرَاخَ)1 🔰 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: جدم رسول خدا كه صلوات خدا بر او باد، با مردم نماز ظهر مى‏خواند و دو ركعت آخر نماز را سريع و خفيف ادا كرد. موقعى كه رسول خدا نماز خود را سلام داد، پرسيدند آيا دستور جديدى درباره نماز صادر شده است؟ رسول خدا گفت: از چه جهت؟ گفتند: شما دو ركعت آخر نماز را بسيار سريع و خفيف ادا كرديد. رسول خدا به آنان گفت: آيا فرياد كودك را نشنيديد؟ 👇نکته👇 🔺و يدل على استحباب تخفيف الصلاة عند العلم بحاجة المأمومين و اضطرارهم، كما روي صل صلاة أضعف من خلفك)2 🔸مرحوم مجلسی: این روایت دلالت بر مستحب بودن تسریع در نماز می‌کند زمانی که امام جماعت بداند یکی از نمازگذاران؛ نیازی دارد یا اینکه اضطراری پیش آمده باشد؛ همانگونه که روایت شده است امام جماعت باید نماز را به اندازه ضعیف‌ترین نمازگزار، به جا بیاورد. 📚منابع: 1: الکافی،۶، ص۴۸ 2: مرآة العقول ج‏21ص84 ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
آباء و اجداد پیامبر‌صلی‌الله‌علیه‌وآله پیرو چه دینی بودند؟ 👇 نظر شیعه👇 1⃣:مرحوم شیخ مفید 🛑القول فی آباء رسول الله (صلی الله علیه وآله ) وأمه وعمه أبی طالب - رحمة الله تعالى علیهم: واتفقت الامامیة على أن آباء رسول الله (صلی الله علیه وآله ) من لدن آدم إلی عبد الله بن عبد المطلب مؤمنون بالله - عزوجل - موحدون له)1 🔰گفتاری درباره پدران رسول خدا (صلی الله علیه وآله ) و مادر و عمویش ابوطالب رحمة الله علیه: امامیه اتفاق نظر دارند که پدران رسول خدا (صلی الله علیه وآله ) از آدم تا عبدالله بن عبدالمطلب، همگی مومن به خدای عزوجل و موحد بوده اند 2⃣:مرحوم شیخ صدوق 🛑اعتقادنا فی آباء النبی(صلی الله علیه وآله ) أنهم مسلمون من آدم إلى أبیه عبد الله ، وأن أبا طالب کان مسلما ، وأمه آمنة بنت وهب کانت مسلمة وقال النبی صلى الله علیه وآله وسلم : ( خرجت من نکاح ولم أخرج من سفاح من لن آدم)2 🔰اعتقاد ما درباره پدران پیامبر(صلی الله علیه وآله ) این است که همه آنها، از آدم تا پدرش عبدالله، مسلمان بوده اند. و ابوطالب و همچنین مادر پیامبر(صلی الله علیه وآله ) آمنه بنت وهب مسلمان بوده اند. پیامبر(صلی الله علیه وآله ) فرمود: من از زمان آدم (نسل اندر نسل) از طریق ازدواج زاده شده ام و از زنا بیرون نیامده ام 3⃣: مرحوم مجلسی 🔺اتفقت الامامية رضوان الله عليهم على أن والدي الرسول وكل أجداده إلى آدم علیه السلام كانوا مسلمين ، بل كانوا من الصديقين : إما أنبياء مرسلين ، أو أوصياء معصومين ، ولعل بعضهم لم يظهر الاسلام لتقية أو لمصلحة دينية)3 🔰علامه مجلسی می‌نویسد: امامیه اجماع دارد که والدین رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله و همه اجداد ایشان تا آدم علیه‌السلام مسلمان بوده اند و افزون بر آن، از صدّیقین بوده اند، یعنی یا پیامبرانی مرسَل بوده اند و یا اوصیائی معصوم شاید برخی از ایشان اسلام خود را به خاطر تقیه یا مصلحتی دینی آشکار نمی کرده اند. 👇نظر اهل تسنن👇 🔺عَنْ أَنَسٍ، أَنَّ رَجُلًا قَالَ: یَا رَسُولَ اللهِ، أَیْنَ أَبِی؟ قَالَ: «فِی النَّارِ»، فَلَمَّا قَفَّى دَعَاهُ، فَقَالَ: «إِنَّ أَبِی وَأَبَاکَ فِی النَّارِ»4 🔰صحیح مسلم از انس بن‌مالک‌نقل می‌کند: مردی به رسول خدا گفت: پدر من کجاست؟ پیامبرفرمود: در آتش، آن شخص برگشت که برود، پیامبر(صلی الله علیه وآله ) او را صدا زد و فرمود: پدر من و پدر تو در آتش هستند. 🔺عن أبي هريرة، قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: «استأذنت ربي أن أستغفر لأمي فلم يأذن لي ، واستأذنته أن أزور قبرها فأذن لي»5 🔸 أبو هريره گفت: رسول خدا فرمود : از خداوند اجازه خواستم تا براي مادرم استغفار كنم ، ولی اجازه نداد و اجازه خواستم تا قبرش را زيارت كنم كه اجازه داد. ✍ نووی شارح معروف صحيح مسلم در شرح این روایت می‌نويسد: 🔺فيه جواز زيارة المشركين في الحياة وقبورهم بعد الوفاة )6 🔸 از اين حديث جواز زيارت مشركين در زمان حيات و زيارت قبور آنان بعد ازوفاتشان فهميده مي ‌شود !!! 📚منابع: 1: اوائل المقالات.ج4 ص45 2: الاعتقادات.ص354 3: بحارالانوار ج 15 ص117 4: صحیح مسلم.ص114 5: صحيح مسلم ج۲ ، ص ۶۷۱ 6:شرح النووي ج ۷‌ص۴۵ ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi