➖مداومت بر اعمال نیک حد الاقل یک سال
🛑عنْ سُلَيْمَانَ بْنِ خَالِدٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع إِيَّاكَ أَنْ تَفْرِضَ عَلَى نَفْسِكَ فَرِيضَةً فَتُفَارِقَهَا اثْنَيْ عَشَرَ هِلَالًا.)1
🔰-امام صادق عليه السّلام فرمود:
مبادا بر خود كارى را لازم گردانى و تا 12 ماه از آن دست بردارى.
👇🏻شرح👇🏻
مقصود اينست كه انجام عملى را پيش خود تصميم گيرى و بدان ملتزم شوى، نه آنكه از راه نذر و عهد و يمين بر خود واجب گردانى، زيرا شكستن و برهم زدن اين امور جايز نيست و هر يك كفاره مخصوصى دارد.)2
📚: منابع
1: الکافي: ج2ص83
2: أصول الكافي / ترجمه مصطفوى، ج3، ص: 130
♻️کانال:علم الحدیث
@mirasehadisi
9.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
➖مهدویت در منابع اهل تسنن
توسط: استاد سیدعلی ابوالحسن از علما کویت(زیرنویس)
✍مستندات سخنرانی
🔺أَنَّ أَبَا هُرَيْرَةَ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:«كَيْفَ أَنْتُمْ إِذَا نَزَلَ ابْنُ مَرْيَمَ فِيكُمْ، وَإِمَامُكُمْ مِنْكُمْ»)1
🔸ابوهریره نقل میکند؛ پیامبر صلیالله علیهوآله فرمودند: حال شما چگونه است زمانی که حضرت عیسی علیهالسلام از آسمان بیاید در حالی که امام شخصی از شما مسلمین باشد؟
🔺سَمِعْتُ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلیه و آله " فَيَنْزِلُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَيَقُولُ أَمِيرُهُمْ: تَعَالَ صَلِّ لَنَا، فَيَقُولُ: لَا، إِنَّ بَعْضَكُمْ عَلَى بَعْضٍ أُمَرَاءُ تَكْرِمَةَ اللهِ هَذِهِ الْأُمَّةَ ")2
🔸آن گاه عیسی بن مریم فرود خواهد امد وامیر وپیشوای گروه مسلمین به وی می گوید: بیا برای ما نماز بگذار . او جواب خواهد داد : خیر، برخی از شما بر برخی دیگر امیرند واین به سبب بزرگداشت وتکریم امت اسلامی است
🔺وَفِي صَلَاةِ عِيسَى خَلْفَ رَجُلٍ مِنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ مَعَ كَوْنِهِ فِي آخِرِ الزَّمَانِ وَقُرْبِ قِيَامِ السَّاعَةِ دَلَالَةٌ لِلصَّحِيحِ مِنَ الْأَقْوَالِ أَنَّ الْأَرْضَ لَا تَخْلُو عَنْ قَائِمٍ لِلَّهِ بِحُجَّةٍ وَاللَّهُ أعلم)3
🔸در نماز خواندن حضرت عیسی علیهالسلام به امامت شخصی از مسلمین در آخر الزمانی که نزدیک قیامت است دلالت بر عقیده صحیحای میکند که قائل هست زمین از حجت الهی خالی نمیشود
📚منابع:
صحيح البخاري ج4ص 168
2:صحيح مسلم ج 1ص137
3:فتح الباري ج6ص494
♻️کانال: علم الحدیث
@mirasehadisi
➖شباهتهای امام زمان علیهالسلام به حضرت یوسف علیهالسلام
🛑عَنْ سَدِيرٍ اَلصَّيْرَفِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: إِنَّ فِي صَاحِبِ هَذَا اَلْأَمْرِ شَبَهاً مِنْ يُوسُفَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قُلْتُ لَهُ كَأَنَّكَ تَذْكُرُهُ حَيَاتَهُ أَوْ غَيْبَتَهُ قَالَ فَقَالَ لِي وَ مَا يُنْكَرُ مِنْ ذَلِكَ هَذِهِ اَلْأُمَّةُ أَشْبَاهُ اَلْخَنَازِيرِ إِنَّ إِخْوَةَ يُوسُفَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ كَانُوا أَسْبَاطاً أَوْلاَدَ اَلْأَنْبِيَاءِ تَاجَرُوا يُوسُفَ وَ بَايَعُوهُ وَ خَاطَبُوهُ وَ هُمْ إِخْوَتُهُ وَ هُوَ أَخُوهُمْ فَلَمْ يَعْرِفُوهُ حَتَّى قَالَ «أَنَا يُوسُفُ وَ هٰذٰا أَخِي»  فَمَا تُنْكِرُ هَذِهِ اَلْأُمَّةُ اَلْمَلْعُونَةُ أَنْ يَفْعَلَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِحُجَّتِهِ فِي وَقْتٍ مِنَ اَلْأَوْقَاتِ كَمَا فَعَلَ بِيُوسُفَ إِنَّ يُوسُفَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ كَانَ إِلَيْهِ مُلْكُ مِصْرَ وَ كَانَ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ وَالِدِهِ مَسِيرَةُ ثَمَانِيَةَ عَشَرَ يَوْماً فَلَوْ أَرَادَ أَنْ يُعْلِمَهُ لَقَدَرَ عَلَى ذَلِكَ لَقَدْ سَارَ يَعْقُوبُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ وُلْدُهُ عِنْدَ اَلْبِشَارَةِ تِسْعَةَ أَيَّامٍ مِنْ بَدْوِهِمْ إِلَى مِصْرَ فَمَا تُنْكِرُ هَذِهِ اَلْأُمَّةُ أَنْ يَفْعَلَ اَللَّهُ جَلَّ وَ عَزَّ بِحُجَّتِهِ كَمَا فَعَلَ بِيُوسُفَ أَنْ يَمْشِيَ فِي أَسْوَاقِهِمْ وَ يَطَأَ بُسُطَهُمْ حَتَّى يَأْذَنَ اَللَّهُ فِي ذَلِكَ لَهُ كَمَا أَذِنَ لِيُوسُفَ قَالُوا: «أَ إِنَّكَ لَأَنْتَ يُوسُفُ قٰالَ أَنَا يُوسُفُ »
🔰سدير صيرفى گويد:
از امام صادق عليه السّلام شنيدم مىفرمود:به راستى در صاحب الامر شباهتى است از يوسف عليه السّلام،گويد:
به آن حضرت عرض كردم:گويا شما زنده و غايب بودن آن حضرت را يادآورى مىكنيد؟
به من فرمود:
اين امت كه خوكصفت شدهاند چه چيز را منكرند،به راستى برادران يوسف نوادگان و فرزندان پيامبر بودند، با يوسف معامله بازرگانى كردند و با او خريد و فروش نمودند و با او(در مصر)تجارت كردند و سخن گفتند و برادر او بودند و او برادر آنها بود و با اين همه او را نشناختند تا خود را معرفى كرد پس چرا لعنتشدگان اين امت منكر هستند كه خداى عز و جل با حجت خود در يك وقتى از اوقات چنان كند كه با يوسف كرد
(يعنى مدتى او را غايب كرد بطورى كه وقتى برادران او را ديدند نشناختند همانا يوسف پادشاه قدرتمند مصر بود)
و فاصله او با پدرش هيجده روز راه بود،اگر خدا مىخواست كه او را بياگاهاند مىتوانست.
يعقوب و فرزندانش پس از دريافت مژده از يوسف به مدت نه روز خود را به مصر رسانيدند پس اين امت چرا انكار مىكنند كه خداى عز و جل با حجت خود چنان كند كه با يوسف كرد
در بازارهاى آنها رفت و آمد كند و پا روى فرش آنها بگذارد(و او را نشناسند)تا خدا به او اجازه معرفى دهد
چنانچه اجازۀ معرفى به يوسف داد،گفتند:راستى تو يوسف هستى؟فرمود:من يوسفم.
📚: الکافي ج۱ ص۳۳۶
♻️کانال: علم الحدیث
@mirasehadisi
هدایت شده از صابرین نیــوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سینه زنان علم آمریکا ...
ـــــــــــــــــــــــ
#صابرین نیوز اخبار جبهه مقاومت👇
🆘https://eitaa.com/joinchat/3446145028C5debdd19a3
4_6010398674499142904.ogg
1.89M
پیرامون روایت: کل رایة ترفع قبل قیام القائم فهو طاغوت - توضیح دهید.
#طاغوت_پرچم
#انقلاب_قیام
🎤جـــــــــــــوادحیــــــــــدری
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
☀️ وَإِن یَكَادُ ٱلَّذِینَ كَفَرُوا۟ لَیُزۡلِقُونَكَ بِأَبۡصَـٰرِهِمۡ لَمَّا سَمِعُوا۟ ٱلذِّكۡرَ وَیَقُولُونَ إِنَّهُۥ لَمَجۡنُونࣱ ☀️ سورة القلم 51
❌ آیه 《و إن یکاد》و چشم زخم ❌⁉️
✅ خداوند در این آیه ی شریفه می فرماید:
👈نزدیک بود كه كافران با نگاه خود تو را
هدف قرار دهند، آن گاه كه آیات قـران را مـى شـنیدند. 🔺
در تفسـیر آیـه آمـده اسـت : 🔻
🔴« لیزلقونک » یعنى تو را با چشم زخم مورد اصابت قرار مى دهند.
✅زلق، یعنى لغزش، و زلَقَهُ یعنى او را از
جاى خود لغزاند و دور كرد.
ازلاق با چشم نیز یعنى با نگاه پُر و تیز به كسـى تنـد و خشمگینانه نگریستن، به گونه اى كه وحشت آفریند و او را به عقب نشینى از سر تـرس وا دارد.
بنابراین معنای آیه چنین میشود:👇
✅ نزدیک بود وقتى آیات را مى خوانى تو را از موضـعى كه داشتى با شدت خشم و وحشتى كه در نگـاه تنـد و خشـمگینانه شـان بـه تـو بـود، بلغزانند.
پس آیه ارتباطی به چشم زخم ندارد.
⭕️دلیل دیگر بر اینكه اصلا در این آیه، سخن از چشم زخم نیسـت آن اسـت كـه چشـم
زخم، هنگامى است كه منظره اى خوشایند باشد نه نفرت انگیز! در حالی كه آیه صراحت
دارد كه نگاه هاى تند ایشان وقتى بود كه ذكر را می شنیدند، آن هـم بـا خشـم و نفـرت.
چنان كه در پى آن او را آماج دشنامها و فحشها و اتهام نارواى دیوانگى مى ساختند.
⭕️ البته چشم زخم حقیقت دارد همانطور که در نهج البلاغه علوی اشاره شده و برای در امان ماندن از چشم زخم، از ذکر شریف " ماشاءالله و لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم "" و یا حرز امام جواد علیه السلام استفاده کرد.
#چشم_زخم
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
7.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا در اين دنيا مکلف به انجام مسائل ديني هستم؟ چرا نماز بايد بخوانم؟
چه سودي براي خدا دارد؟
🔸️شبکه حضرت ولی عصر عج🔸️
کارشناس: #استاد_فتحی
🆔️ پیوستن به کانال کتاب الله و عترتی
https://eitaa.com/ketaballahvaetrate
57.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایاتی بسیار ناااب و واضح از کتب اهل تسنن مبنی بر الهی بودن خلافت و امامت بعد از رسول خدا صلی الله علیه وآله
👈 کارشناس : #استاد_حسینی_قزوینی
آدرس کانال های ما در شبکه های اجتماعی 👇
https://yek.link/velayat313
55.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معنا و مفهوم کلمه امام و مقام امامت از دیدگاه علمای اهل تسنن چیست ؟ بسیار مهم
👈 کارشناس : #استاد_حسینی_قزوینی
آدرس کانال های ما در شبکه های اجتماعی 👇
https://yek.link/velayat313
20M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معنا و مفهوم کلمه امام و مقام امامت از دیدگاه علمای شیعه چیست ؟ بسیار مهم
👈 کارشناس : #استاد_حسینی_قزوینی
آدرس کانال های ما در شبکه های اجتماعی 👇
https://yek.link/velayat313
17.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تصریح علمای اهل تسنن بر اینکه هیچ نص و روایتی بر خلافت ابوبکر وجود ندارد
👈 کارشناس : #استاد_حسینی_قزوینی
آدرس کانال های ما در شبکه های اجتماعی 👇
https://yek.link/velayat313
6.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢مخالفت مالک ابن انس با ابو حنیفه
+ اسناد اهل سنت
🔸️شبکه حضرت ولی عصر عج🔸️
کارشناس: #استاد_عباسی
🆔️ پیوستن به کانال کتاب الله و عترتی
https://eitaa.com/ketaballahvaetrate