eitaa logo
ابلاغ غدیر
248 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
10.2هزار ویدیو
4.2هزار فایل
برای ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام خوانش خطبه غدیر آموزش مبانی امامت تولید محتوای امامت و غدیر ... 09154042645 @alamdarali گروه جهادی تبلیغی ابلاغ غدیر مشهد مقدس 6037997750016918 #شماره_کارت_گروه_ابلاغ_غدیر یا علی مدد https://eitaa.com/Ghadir20
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️ همین چند خط برای کل روضه ماه صفر کافیست ... 🏴 امّ کلثوم خطاب به شمر : مرا از تو در خواستی است ...😭 ما را از دری وارد کن تا چشم های کمتری ما را نظاره کند ما از کثرت نگاه، ذلیل شدیم ...😭 📚 مقتل الحسين ع المسمى باللهوف في قتلى الطفوف ص ۱۰۱ 🗃 چاپ اعلمی بیروت @tarikh1234tarajim
هدایت شده از دانشگاه امامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┄┅━༅𖣔﷽𖣔༅━┅┄ 🎥 فدایی مشرکین   ┏━━━━━━   حجت الاسلام والمسلمین بهرامی زاد   ┗━ ᭄ ✿·⊰✾⊱━━━─⇆𖥸· ࿐━┛ ✧❀مجموعه علمی دانشگاه امامت❀✧ ꪆ𑁍"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐ https://eitaa.com/Emamat110u  https://t.me/Emamatu110
هدایت شده از دانشگاه امامت
14.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┄┄┅━༅𖣔﷽𖣔༅━┅┄ 🎥 صحابه دروغگو   ┏━━━━━━   حجت الاسلام والمسلمین بهرامی زاد   ┗━ ᭄ ✿·⊰✾⊱━━━─⇆𖥸· ࿐━┛ ✧❀مجموعه علمی دانشگاه امامت❀✧ ꪆ𑁍"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐ https://eitaa.com/Emamat110u  https://t.me/Emamatu110
هدایت شده از دانشگاه امامت
نقد کتب صحیحین و آیات شیطانی.pdf
926.5K
┄┄┅━༅𖣔﷽𖣔༅━┅┄ 📇 کنفرانس PDF 📚 نقد کتب صحیحین و ایات شیطانی ( افسانه غرانیق) 🛑 از سلمان رشدی تا عقاید اهلسنت ‍ ┄┅═✧❀ ꧷ ارائه دهنده: بانو یاس✨ ╰๛┄┅═✧❀𑁍❀✧═┅┄ ✧❀مجموعه علمی دانشگاه امامت❀✧ ꪆ𑁍"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐ https://eitaa.com/Emamat110u  https://t.me/Emamatu110
هدایت شده از دانشگاه امامت
5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┄┄┅━༅𖣔﷽𖣔༅━┅┄ 🎥مخالفت امیرالمومنین علیه السلام با سنت عمر ╭──────────────── ꧷ حجت الاسلام والمسلمین روستایی ╰๛--- ‑ ‑  -   ✧❀مجموعه علمی دانشگاه امامت❀✧ ꪆ𑁍"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐ https://eitaa.com/Emamat110u  https://t.me/Emamatu110
﷽ ❇️ نقد کلیپ مرتبط با آیت الله جاودان دامت برکاته در کانال 🔸با صدای بلند می گوییم اینکه فکر کنیم و بگوییم حماسه ملیونی اربعین از علائم ظهور امام زمان علیه السلام است یک سخن و فکر بی دلیل و احساسی است. اینکه بگوییم اتفاقات غزه و جنگ ایران و اسرائیل و یا شهادت شهید رئیسی و شهید هنیه از علائم ظهور است اشتباهی راهبری و غلط است. برخورد ذوقی و عوامانه و ژورنالیستی با معارف مهدوی غلط است. 🔺درست است که سیر حرکت بشر به سمت آخر الزمان است ولی ممکن است این امر هزار سال طول بکشد! چرا بدون هیچ پشتوانه علمی به جوان ها القاء می کنیم ظهور امام زمان روحی فداه مرتبط با این حوادث است؟ آسیب شناسی تحلیل حوادث و ربط دادن آن به مقوله «تسریع و نزدیکی ظهور» غلط است. 🔸البته واضح است که انقلاب اسلامی، حماسه اربعین، نابودی اسرائیل به لطف الهی همگی ممکن است از مقدمات و زمینه های ظهور امام زمان علیه السلام باشد ولی علامت ظهور دانستن آن و ترویج عوامانه نزدیکی ظهور به دلیل این اتفاقات امری خطرناک و بی دلیل است و باعث ظهور اندیشه های انحرافی و تقویت آنها _ همانند احمدالحسنی ها و بهایی و ..._ می شود. 🔹به جای مهندسی احساسی و ژورنالیستی حوادث و وقایع، این اتفاقات را ابزاری برای معرفی لایه های عمیق تر از مکتب امامت و ولایت اهل بیت علیهم السلام قرار دهیم. البته این امر نیاز به تخصص و سلیقه دارد از کسانی که رویکرد اجتهادی به دین ندارند ساخته نیست. 💧به مسئولین و اساتید مرتبط با سیاست گذاری کلان اعم از حوزه و نظام جمهوری اسلامی هشدار می دهیم جلو تریبون هایی که در حال سیاست گذاری خطا و ذوقی و احساسی و بدون پشتوانه صحیح در بحث مهدویت هستند را بگیرید. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
12.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ابن تیمیه و آلبانی 👇 در تفسیر قرآن باید به بیان و شرح پیامبر مراجعه کنیم نه لغت ، زمانی که پیامبر آيات را توضیح دادن نباید به لغت مراجعه کرد . اما پیروان آنها از وهابی ها ، بیان و تفسیر پیامبر را ترک کرده و بسیاری از آیات را تفسیر لغوی کردن، مثلا آیه تطهیر به اجماع امت اسلامی پیامبر در اهل بیت علیهم السلام تفسیر کردند، اما وهابی ها می‌گویند، زن درلغت از اهل بیت است بنابراین آیه شامل زنان پيامبر است. در حالی که مانعی نیست که درلغت زنان و فرزندان داخل هستند ، اما اصل بحث تفسیر پیامبر ص می‌باشد، نه معنای لغوی . https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
هدایت شده از طب سنتی و اسلامی🍎]
☘ انسان های خوبی که سخت جان می دهند. ✍ بسياری از مؤمنين هستند که به سختی جان میدهند و درحالیکه انسانهای خوبی بودند ، مرگ سختی دارند و این علامت معصیت‌کار بودن آنها نیست ، بلکه به این خاطر است كه گناهان کوچکی داشته‌اند و لطف خداوند شامل حالشان شده و آن گناهان به واسطه سختی جان كندن جبران میشود ، آنگاه پاک و زلال به عالم برزخ وارد میشوند. 🌷 امام کاظم (علیه السلام) فرمودند : ✍ الْمَوْتُ هُوَ الْمِصْفَاةُ تُصَفِّي الْمُؤْمِنِينَ مِنْ ذُنُوبِهِم. 🖌 سخت مردن مومنان به دلیل تصفیه حسابی است که خداوند نسبت به گناهان آنها انجام میدهد. 📕 بحارالانوار ، ج6 ، ص155 🌷 امام صادق (علیه السلام) : ✍ الْمَوْتُ كَفَّارَةُ ذَنْبِ كُلِّ مُؤْمِنٍ 🖌 مرگ کفاره گناه مومن است. 📕 من‏ لايحضره ‏الفقيه ، ج1 ، ص134 💚احادیث اهل بیت علیهم السلام👇 https://eitaa.com/joinchat/356057088Cbdff63221c
هدایت شده از علامه عسکری
💢بخش هایی از کتاب عقاید اسلام در قرآن کریم علامه عسکری ✅انسان و پاداش كار در دنيا همه ما انسانها نتايج كار خود را در زندگى دنيا می بينيم: هر كه گندم كاشت گندم بروید، و آنكه جو كاريد جو حاصل برد. بدين گونه هر انسانى نتيجه دسترنج خود را می خورد. اينها نمونه اى از آثار مادّى عملكرد ما در حيات دنيوى است. اعمال ما در زندگى دنيا علاوه بر آثار مادّى، نتايج و آثار معنوى بسيارى نيز، دارد. براى مثال آثار" صله رحم" در زندگى انسانهاست كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم از آن خبر داده، و فرموده: «صلة الرّحم تزيد فى العمر و تنفى الفقر» رسيدگى به خويشاوندان، عمر را زياد و فقر را می زدايد. و نيز فرموده: صلة الرّحم تزيد فى العمر، و صدقة السّرّ تطفئ غضب الرّبّ، و انّ قطيعة الرّحم و اليمين الكاذبة لتذران الدّيار بلاقع من اهلها و يثقلان الرّحم، و انّ تثقّل الرّحم انقطاع النّسل. رسيدگى به خويشاوند، عمر را طولانى و صدقه دادن پنهان، خشم پروردگار را خاموش می كند. راستى را كه قطع پيوند با خويشاوند و سوگند دروغ، سرزمينهاى آباد را برهوت و رحمهاى بارور را عقيم می سازد. و رحم عقيم مساوى با نابودى نسل است «1». اينكه فرموده: (تطفئ غضب الرّبّ) صدقه پنهانى، خشم خدا را خاموش می كند، مقصود اين است كه، اگر انسان با رفتار خود مستحق خشم و كيفر دنيائى خدا شده و بنابر آن باشد كه به جان و مال يا مربوطين او آسيبى برسد، صدقه پنهانى اين بلا را از او دور مىكند. بلاقع جمع بلقع، سرزمين خشك و بی آب و علف، كوير و برهوت است «2». و چون چنين است امير المؤمنين عليه السّلام فرموده: ... و صلة الرّحم فانّها مثراة فى المال و منسأة فى الأجل، و صدقة السّرّ فانّها تكفّر الخطيئة. ... و رسيدگى به خويشاوند كه، مال را افزون و مرگ را به تأخير اندازد، و صدقه پنهانى كه، گناه را می پوشاند «3». و نيز فرموده: ... و صلة الرّحم منماة للعدد ... و رسيدگى به خويشاوند فزونى افراد است «4». از اينها در می يابيم كه، خداوند به حكمت خود چنين خواسته تا فراوانى روزى و ازدياد نسل در" صله رحم" و تنگدستى و نابارورى در" قطع رحم" باشد. بدين سبب است كه گاهى دو نفر بازرگان كه نوع واحدى از جنس را به بازار عرضه می كنند، يكى زيان كرده و ديگرى سود می برد و منشأ زيانكارى اوّل و سودمندى دوم، قطع اوّل و پيوند ثانى با خويشاوندان است: پاداشى برابر با عمل هر يك از سوى خدا. (1)- سفينة البحار ماده" رحم". (2)- المعجم الوسيط مادّه بلقع. (3)- نهج البلاغة خطبه 108. (4)- نهج البلاغة حكمت 252. 🚩 با ارسل مطالب کانال به دیگران مبلغ معارف اسلامی باشیم〽️ 📒کانال علامه عسکری🔰 🆔 @Allameaskari
هدایت شده از  علم الحدیث
چگونگی زیاد شدن لشکر عبیدالله ملعون در کربلاء(ایجاد رعب و وحشت در کوفه) 🛑ثُمَّ دعا ابْن زياد كثير بْن شهاب الحارثي ومحمد بْن الأشعث ابن قيس والقعقاع بن سويد بن عبد الرحمان المنقري وأسماء بْن خارجة الفزاري وَقَالَ: طوفوا فِي النَّاس فمروهم بالطاعة والاستقامة، وخوفوهم عواقب الأمور والفتنة والمعصية، وحثوهم على العسكرة (كذا) فخرجوا فعزروا وداروا بالْكُوفَة. ثُمَّ لحقوا بِهِ غير كثير بْن شهاب فإنه كَانَ مبالغا يدور بالْكُوفَة يأمر النَّاس بالجماعة، ويحذرهم الفتنة والفرقة ويخذل عَن الْحُسَيْن!!! وسرح ابْن زياد أيضًا حصين بْن تميم فِي الأربعة الآلاف الَّذِينَ كانوا مَعَهُ إِلَى الْحُسَيْن بعد شخوص عمر بْن سعد بيوم أَوْ يومين. ووجه أَيْضًا إِلَى الْحُسَيْن حجار بْن أبجر العجلي فِي ألف. وتمارض شَبَث بْن رَبْعِيّ فبعث إِلَيْهِ فدعاه وعزم عَلَيْهِ أن يشخص إِلَى الْحُسَيْن فِي ألف ففعل. وَكَانَ الرَّجُل يبعث فِي ألف فلا يصل إلا في ثلاث مائة وأربع مائة وأقل من ذَلِكَ كراهة منهم لهذا الوجه. ووجه أيضا يزيد بن الحرث بْن يزيد بْن رويم فِي ألف أَوْ أقل. ثُمَّ إن ابْن زياد استخلف عَلَى الْكُوفَة عَمْرو بْن حريث، وأمر القعقاع بْن سويد بن عبد الرحمان بْن بجير المنقري بالتطواف بالْكُوفَة فِي خيل فوجد رجلا من همدان قد قدم يطلب ميراثا لَهُ بالْكُوفَة، فأتى بِهِ ابْن زياد فقتله، فلم يبق بالْكُوفَة محتلم إِلا خرج إِلَى العسكر بالنخيلة........ ووضع ابْن زياد المناظر عَلَى الْكُوفَة  لئلا يجوز أحد من العسكر مخافة لأن يلحق الْحُسَيْن مغيثا لَهُ، ورتب المسالح حولها  وجعل على حرس الكوفة زحر بْن قَيْس الْجُعْفِيّ ورتب بينه وبين عسكر عمر بْن سعد خيلا مضمرة مقدحة فكان خبر مَا قبله يأتيه فِي كُلّ وقت 🔰وقتی ابن زیاد، عمر بن سعد را از منطقه حمام اعین [به کربلا فرستاد] به همه مردم دستور داد که در اردوگاه نخیله گرد آیند سپس کثیر بن شهاب حارثی و محمد بن اشعث بن قیس و قعقاع بن سوید بن عبدالرحمن منقری و اسماء بن خارجه فزاری را طلبید و [به آنها گفت]: در بین مردم(در کوفه) گردش کنید و آنها را به اطاعت و استقامت دعوت کنید و از عواقب امور و فتنه‌انگیزی و سرکشی بترسانید و آنها را به پیوستن به لشکر تشویق کنید. آنها نیز چنین کردند و در کوفه گردیدند [و مردم را به جنگ تشویق کردند] و سپس به ابن زیاد پیوستند، مگر کثیر بن شهاب؛ زیرا او همچنان در کوفه می‌گشت و مردم را به پیوستن به جماعت تشویق می‌کرد و از فتنه انگیزی و تفرقه و یاری حسین می‌ترساند. ابن زیاد بعد از اینکه یک روز یا دو روز از اقامت عمر سعد در کربلا می‌گذشت، حصین بن تمیم را به همراه چهار هزار نفر به جنگ با حسین فرستاد. همچنین حجار ابن ابجر عجلی، شبث بن ربعی و یزید بن حارث بن یزید را هرکدام با هزار نفر به کربلا فرستاد.  [شبث ابتدا خود را به بیماری زد، اما با فشار ابن زیاد، حرکت کرد]. اما از هر هزار نفری که به کربلا فرستاده می‌شد، کمتر از سیصد یا چهار صد نفر از آنها به آنجا می‌رفتند؛ زیرا بسیاری از آنها از شرکت کردن در قتل حسین (علیه‌السّلام) کراهت داشته، بی رغبتی نشان می‌دادند. سپس ابن زیاد، خود به نخیله رفت و عمرو بن حریث را جانشین خود در کوفه قرار داد و صبح و ظهر و شام گروه‌های بیست، سی، پنجاه تا صد نفری را برای تقویت عمر بن سعد [به کربلا] می‌فرستاد؛ و به قعقاع بن سوید بن عبدالرحمان دستور داد تا با گروهی از سربازان در اطراف کوفه بگردند(برای پیدا کردن کسانی که از جنگ با امام حسین علیه السلام به نخلستان های اطراف کوفه گریخته بودند). آنان ضمن جست و جو، فردی همدانی را یافتند که به طلب میراث خود به کوفه آمده بود. او را نزد عبیدالله بن زیاد بردند؛ ابن زیاد نیز او را کشت، و از مردم زهرچشم گرفت. (چون فرمان جنگ عمومی عبیدالله شامل کوفیان میشد در حالی که آن شخص شامی بود) این اقدام باعث شد هیچ فرد بالغی جرئت ماندن در کوفه را پیدا نکند. همچنین او جاسوس‌هایی را در کوفه گماشت تا کسی از لشکریان تخلف نکند و مبادا کسی به کاروان حسین ملحق شده، او را یاری کند. در اطراف کوفه نیز بدین منظور، گروه‌های مسلح و پاسگاه‌هایی قرار داده بود. فرمانده این نگهبانان و گروه‌های مسلح، زحر بن قیس جعفی بود. ابن زیاد بین خود و عمر بن سعد سوارانی پنهانی مستقر کرده بود که هر اتفاقی بیفتد، وی سریعاً خبردار شود 📚: انساب الاشراف ج 3 ص179 ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
هدایت شده از مغز خاکستری
10.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 آیا کسی که مدرسه نرفته موفق نیست؟! انتشار حداکثری با شما ✅ 🇮🇷 اتحادیه عماریون 🔺همدلی 🔻انقلابی گری @khakestary_amar
هدایت شده از مغز خاکستری
12.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ماجرای عجیب دختر استرالیایی که با شاگردی در نانوایی پول جمع کرد تا به پیاده روی برسد. انتشار حداکثری با شما ✅ 🇮🇷 اتحادیه عماریون 🔺همدلی 🔻انقلابی گری @khakestary_amar