eitaa logo
عرشیان
88 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
4.1هزار ویدیو
285 فایل
《بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ》 ارتباط با هادی سیاسی جهت پاسخ به شبهات🪻 @Ahmad_z_mehrizy 💠 ارتباط با مدیر کانال : @Zaremehrizi ✔ مشاوره رایگان در روز های جمعه توسط حجه السلام اردکانی @manazno
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ثامن الائمه(ع)
✅✅✅احکام فقه سیاسی:سوال؟؟افشاگری در ارائه تحلیل¬ها در چه مواردی واجب و یا حرام است؟
هدایت شده از ثامن الائمه(ع)
✍️✍️✍️:پاسخ: در جایی که حقوق مردم و بیت¬المال مطرح است، افشاگری واجب است و چنانچه از راه دیگری نتوان احقاق نمود، باید متجاوزین معرفی شوند. ولی در جایی که جرمی ثابت نشده و عرض و آبروی مؤمنی در خطر است، افشاگری حرام است؛ البته گاهی اصل افشاگری جایز، اما رسانه‌ای شدن آن جایز نیست.
‌‌↶【 】↷ ⚫️آقاجان؛ آجرک الله فی هذه المصیبه.... 🔻 شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) را به فرزندشان فخرکائنات و عزیزدیدگان همه شیعیان راستین اقا صاحب الزمان «عج» تسلیت عرض مینماییم. امشب مولایمان امام زمان(عج) عزادار پدرند. « اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْبَرِّ التَّقِيِ، الصَّادِقِ الْوَفِيَّ، النُّورِ الْمُضِيءِ، خَازِنِ عِلْمِكَ، وَ الْمُذَكِّرِ بِتَوْحِيدِكَ، وَ وَلِيِّ أَمْرِكَ، وَ خَلَفِ أَئِمَّةِ الدِّينِ، الْهُدَاةِ الرَّاشِدِينَ، وَ الْحُجَّةِ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا. فَصَلِّ عَلَيْهِ يَا رَبِّ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَصْفِيَائِكَ وَ حُجَجِكَ وَ أَوْلَادِ رُسُلِكَ، يَا إِلَهَ الْعَالَمِين! » 🌴【 】🌴 🔻 قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْکَری: قَلْبُ الاْحْمَقِ فی فَمِهِ، وَفَمُ الْحَکیمِ فی قَلْبِهِ. 🔹امام حسن عسکری(ع) :اندیشه أحمق در دهان اوست، ولیکن دهان و سخن عاقل در درون او می‌باشد. ( یعنی؛ افراد أحمق اوّل حرف می‌زنند و سپس در جهت سود و زیان آن فکر می‌کنند، بر خلاف عاقل که بدون فکر سخن نمی‌گوید ). «تحف العقول، ص. ۴۸۹»
🔴 | اهداف جریان تحریف از رها ماندن فضای مجازی در داخل چیست؟ 🔻 | اهداف جریان تحریف داخلی و خارجی از راه اندازی جنبش های اجتماعی با استفاده از پیام رسان ها، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی رها شده در کشور چیست؟ 1⃣ پروژه بی ثبات سازی: شبکه سازی گسترده در فضای مجازی با اهدافی چون جمع آوری بیگ دیتا، جریان سازی برای جنگ شناختی، جنگ روایت ها و جنگ اراده ها 2⃣ بهره گیری از ابزار مکمل جنبش های اجتماعی( پیام رسان هایی نظیر تلگرام و شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام) برای انتقال سریع اخبار و پیام های جعلی، شایعات، دوقطبی سازی، فریب و جریان سازی رسانه ای 3⃣ هدایت افکار عمومی: ایجاد موج های رسانه ای ساختار شکن، منفی و سازمان یافته بمنظور ایجاد ناامنی و سردرگمی در مخاطب با این هدف که رهبران سیاسی و نظام به نظرات و خواسته های اجتماعی مردم بی توجه هستند. 4⃣ ایجاد جنبش اجتماعی توسط فضای مجازی و تبدیل آن به جنبش عمل گرا، حقیقی، براندازانه، زنانه در کف جامعه مانند ۸۸ که فیس بوک و توئیتر این نقش را بر عهده داشتند، در فتنه های ۹۶ و ۹۸ پیام رسان تلگرام و واتس اپ و شبکه اجتماعی اینستاگرام آتش بیار معرکه بودند 5⃣ جنگ نرم، جنگ شناختی و جنگ روایت های اعتقادی-اجتماعی با استفاده از استراتژی ایجاد نت ترول ها مانند جنبش های زنانه مانندچهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب و نه به حجاب اجباری، اجرای سند ۲۰۳۰، روایت سازی با هشتگ اعدام نکنید، دختر آبادانی، نوید افکاری که مقدمه ایجاد جنبش های اجتماعی براندازانه در کشور است که با محوریت فضای مجازی و سرویس های آن دنبال می شود 6⃣ فروپاشی از درون: با توجه به اظهارات صریح سران آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر حمایت از رسانه های مختلف نظیر شبکه های ماهواره ای، شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها و... برای از بین بردن مشروعیت و مقبولیت داخلی نظام، ایجاد جنبش های اجتماعی چند ماه اخیر را باید در این راستا ارزیابی کرد. 🔹 گفتنی است در این میان نباید از موضوع در کشور غفلت نمود، چراکه این نوع نفوذ با شبکه سازی داخل ملت به دنبال تصمیم سازی برای مسئولان، نخبگان و افراد تاثیر گذار در سطح کشور است.
🔴 | بازی هوشمندانه ایران در بحران قره باغ 🔻 | بحران قره باغ حدود یکماه است که آغاز شده و جمهوری آذربایجان توانسته یک پیشروی نسبی در این منطقه داشته باشد. در این مدت با وجود اینکه بسیاری از فعالان پان ترکیست ایران را متهم به کمک به ارمنستان می کردند ، چندین مقام رسمی سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی حمایت قاطع خود را از آذربایجان و محق بودن این جمهوری در موضوع قره باغ اعلام کرده اند. 🔸️از طرفی الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز تصریح کرد که ایران هیچ گونه مساعدتی به ارمنستان نداشته است. همچنین مقامات ارمنستان نیز تا حدود زیادی از اقدامات و مواضع ایران در این خصوص رضایت دارند. 🔻 اما علت رضایت دوطرف منازعه و مواضع حمایتی آذربایجان و ارمنستان از ایران چیست ؟ 🔸️واقعیت آنست که بحران قره باغ یک بازی پیچیده از سوی جمهوری اسلامی را طلب می کند و مسئولان این نظام که بر اساس تجربه رویکردهای واقع گرایانه بر انگارهایشان مسلط شده، با مواضع مدبرانه توانسته اند منافع خود را تا حدود زیادی تحصیل کنند. 🔸️برای تهران ، پرواضح است که دولت علی اف رابطه نزدیکی با اسرائیل دارد و پایگاه پهپادی در اختیار این رژیم قرارداده است ؛ همچنین نمی توان منکر رابطه نزدیک آذربایجان با ناتو شد و دیده بر اقدامات ضداسلامی ، پان ترکیستی این جمهوری و خطرات آن برای امنیت ملی ایران بست . 🔸️ایضا رویاهای نئوعثمانی اردوغان ، نقشش در شعله ور ساختن بحران قره باغ و حضور تروریست های تکفیری توسط وی در شمال ایران و تهدیداتی که از این قِبَل برای جمهوری اسلامی ایجاد شده است را نادیده گرفت. 🔸️لکن تهران نمی تواند از ۹۰ درصد شیعیان آذربایجان که قره باغ را جزو جدایی ناپذیر خاک خود دانسته ، مقلد مراجع تقلید ساکن قم اند و علاقه شدیدی نیز به ایران ابراز می دارند، صرفنظر کند . 🔸️جمهوری اسلامی، لزوم رضایت جمهوری آذربایجان از خود در زمینه منافع اقتصادی متقابل و تاثیر آن بر تحمل تحریم های آمریکا را درنظر دارد.همچنین گفته می شود یکی از مقاصد احتمالی صادرات تسلیحات ایرانی در آینده نزدیک، جمهوری آذربایجان است. 🔸️نکته مهم تر اما کریدور ریلی جنوب به شمال است که از بندر عباس در خلیج فارس شروع شده و از طریق آستارا به خط ریلی در روسیه و بقیه اروپا امتداد پیدا خواهد کرد. این مسیر که تنها قطعه ناتمام آن خط آهن قزوین به رشت است، اگر مسئولان ایرانی با نگاه اقتصادی کلان نسبت به تکمیل آن اهتمام ورزند، می تواند تحولی جدی در موقعیت ژئواکونومیک ایران برای کشورهای منطقه و شرق آسیا ایجاد کند ( در این خصوص بیشتر خواهم نوشت). 🔸️در داخل ایران نیز میلیون ها آذری زبان دارای پیوندهای فرهنگی ، زبانی و تاریخی با شهروندان جمهوری آذربایجان هستند که این هم یک متغیر مستقل بر رفتارهای مسئولان جمهوری اسلامی خواهد بود. 🔸️اما در طرف مقابل ارمنستان نیز در طی ۲۰ سال اخیر حسن همجواری با ایران را رعایت کرده و روابط نزدیکی با همسایه جنوبی خود دارد تا آنجا که لابی بین المللی قدرتمند ارمنی بارها به کمک جمهوری اسلامی شتافته است ( برای نمونه حل پرونده آمیا ). 🔸️عرصه منافع متقابل دو کشور گسترده بوده و شهروندان ارمنی ساکن ایران نیز در دوره های مختلف همواره ( مانند دفاع در برابر حمله ارتش صدام ) پشتیبان جمهوری اسلامی بوده اند. 🔸️همچنین نباید فراموش کرد پویایی مرزهای ایران در حال حاضر مطلوب سران تهران نبوده و دستخوش تغییرشدن ژئوپلتیک اطراف خود را برنخواهند تافت. 🔸️مجموع تحولات فوق ایران را به سمت اتخاذ مواضع هوشمندانه و انجام یک بازی زیرکانه و چند بُعدی دریکماه اخیر سوق داده است که فعلا نمی توان به جزئیات آن پرداخت. ✅ عملکرد و مواضع اعلامی تهران در بحران قره باغ اوج پختگی در طرف ایرانی را به نمایش گذاشت که رضایت علنی دوطرف منازعه و بازیگران فرامنطقه ای از این کشور یقینا تبلور آن است.
پیام رهبر انقلاب خطاب به جوانان فرانسه در پی هتاکی ماکرون 🔹جوانان فرانسه! از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ 🔹آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ 🔹سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟
🔴 | حمله ی فرانسوی، نتیجه ای صهیونیستی 🔻 | در پی اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبررحمت و حمایت کامل این دولت از هتاکی صورت گرفته، ضروری است تا رهگیری درستی از این اقدام سخیف دولت فرانسه علیه ایدئولوژی دین پرجمعیت جهان صورت بگیرد. 1⃣ وقتی به شخص اول یک مکتب و نظام فکری به بهانه آزادی بیان، توهین و هتاکی می شود و در قامت یک رئیس جمهور به دفاع از این حرکت کاملا سیاسی و تحریک آمیز دفاع تمام قدی صورت می گیرد، این به معنای یک جنگ ایدئولوژیک و شناختی است که ساز وکاز خاصی را در پی دارد. 2⃣ برهمین اساس باید دانست که هر مسئله برای تحلیل درست، در میان مجموعه ای از علل و انبوهی از نتایج گرفتار است و تا زمانی که از این دو جنبه، آنالیز و بررسی کاملی صورت نگیرد عمق ماجرا مغفول و دچار بازتولید در بازه های زمانی متناوب خواهد شد کمافی السابق. 3⃣ اما آنچه که از صورت مساله پیداست، دامنه دار کردن و ابعادشناختی و روانی ماجرا را به هم گره زدن است که از پیچیدگی های اطلاعاتی قضیه حکایت دارد. "مردی مسلمان یک معلم را به جرم تدریس آزادی بیان به قتل رساند". این گزاره خبری در صدد توجیه و تئوریزه نمودن تمام اتفاقات مابعد ماجراست و انگار که یک ای صورت گرفته و خبرسازی و تعقیب و گریزهای ساختگی در کار است. 4⃣ در همین رابطه، آنچه که حائز اهمیت است نشان از یک ناتوی رسانه ای_دیپلماتیک صهیونیستی است که اسلام هراسی و کلیشه خشونت طلبی را بازتکرار می نماید و با یک شوک خبری، احساسات ملت ها و سیاست دولت ها را علیه یک تفکر، سمت و سویی از پیش طراحی شده می بخشد. 5⃣ بنابراین عادی سازی روابط اسرائیل در منطقه و ، نیازمند یک شوک و بهت بین المللی علیه یک نظام فکری پرمخاطب همچون دین مبین اسلام بود، تا فرسایش جنگ شناختی بظاهر فرانسوی، کانال نفوذ اسرائیل در منطقه و حیات و تنفس بیشتر این غده سرطانی را رقم بزند. 🖌 | در جمع بندی قضیه نیز باید اظهار داشت که رژیم منحوس اسرائیل با همپیمانان منطقه ای و عقبه اروپایی و ماهیت آمریکایی در صدد است تا از گسل های مذهبی جهان اسلام که از جانب برخی دگراندیشان حوزوی و سکولارهای دانشگاهی دنبال و پررنگ می شود و از طرفی دیگر و مشغول سازی های و حواس پرت کنی اقتصادی و بهداشتی ملت ها در وهله سوم، میزان حساسیت ایدئولوژیک در جهان اسلام را نسبت به دشمنی با استکبارجهانی و رژیم جعلی اسرائیل پایین کشیده و را عمق تازه ای ببخشد.
انقلابی بمانیم ثامن الائمه: روزمان را با آغاز کنیم ادامه د ارد (34) 👇✳️جرم کافران ؛استکبارِ در برابر دعوت توحید رهبران الهی ( 1) [سوره الصافات (37): آيات 34 تا 35] إِنَّا كَذلِكَ نَفْعَلُ بِالْمُجْرِمِينَ (34) إِنَّهُمْ كانُوا إِذا قِيلَ لَهُمْ لا إِلهَ إِلاَّ اللَّهُ يَسْتَكْبِرُونَ (35 همانا ما با مجرمان اين گونه رفتار مى‏كنيم. آنان كه هر گاه برايشان «لا اله الا اللَّه» گفته مى‏شد، تكبر مى‏ورزيدند. و مى‏گفتند: آيا ما به خاطر شاعرى ديوانه خدايانمان را رها كنيم؟ (هرگز چنين نيست) بلكه او حقّ آورده و انبيا (پيشين) را تصديق نموده است. شما (نيز به خاطر اين روحيه‏ى استكبارى و تهمت‏ها و لجاجت‏ها) عذاب دردناك الهى را خواهيد چشيد. ✅🔰استکبارِ در برابر دعوت توحید رهبران الهی، جرم کافران شما که فرمودید: ﴿إِنَّا کَذلِکَ نَفْعَلُ بِالْمُجْرِمینَ﴾ جُرم اینها چیست؟ می‌فرماید جرم اینها این است که ﴿إِنَّهُمْ کانُوا إِذا قیلَ لَهُمْ لا إِلهَ إِلاَّ اللَّهُ یَسْتَکْبِرُونَ﴾؛ وقتی رهبران الهی اینها را به توحید دعوت می‌کردند، اینها نه تنها کِبر می‌ورزیدند، بلکه مستکبرانه برخورد می‌کردند، یک؛ نه تنها استکبار بود به صورت فعل ماضی، بلکه به صورت فعل مضارع که دلالت بر استمرار است، همواره مستکبرانه برخورد می‌کردند ﴿یَسْتَکْبِرُونَ﴾؛ یعنی سنّت اینها بود، نه اینکه یک وقت برخورد استکباری داشتند؛ یک وقت نبود، به نحو استمرار دعوت انبیا بود و استکبار اینها هم بود ﴿یَسْتَکْبِرُونَ﴾. 🔰✅مطابق سنت الهی بودن کیفر مجرمان بعد می‌فرماید این سنّت ماست ﴿إِنَّا کَذلِکَ نَفْعَلُ بِالْمُجْرِمینَ﴾ ما از راه عقل و فطرت از درون، وحی و کتاب و سنّت از بیرون، راهنمایی می‌کنیم؛ اگر کسی راه را تشخیص نداد به او مهلت می‌دهیم، راه را تشخیص داد بیراهه رفت راه توبه و انابه و گذشت را به روی او باز می‌کنیم. اگر گناه کرد برای گناه یک کیفر می‌نویسیم اگر اطاعت کرد برای یکی، ده‌تا یا بیشتر می‌نویسیم؛ همه ارفاق‌ها را می‌کنیم؛ اگر بیراهه رفت، مدت‌ها به او مهلت می‌دهیم که برگردد. این بیان نورانی امام سجاد(ع) در صحیفه همین است «أَنْتَ الَّذِی فَتَحْتَ لِعِبَادِکَ بَاباً إِلَی عَفْوِکَ، وَ سَمَّیْتَهُ التَّوْبَةَ»[22] مرتب دستور می‌دهی برگرد راه باز است، همه این کارها را کردی و حالا به آخرها که رسید، دیگر راهی برای خودتان نگذاشتید ﴿فَإِنَّهُمْ یَوْمَئِذٍ فِی الْعَذابِ مُشْتَرِکُونَ ٭ إِنَّا کَذلِکَ نَفْعَلُ بِالْمُجْرِمینَ﴾ این جُرم آن معنای عام است که هم شرک و کفر را, هم الحاد را و هم معصیت‌های دیگر را شامل می‌شود. سنّت ما این است که اینها کار بد کردند و مجرمین را ما باید تنبیه کنیم.
انقلابی بمانیم ثامن الائمه: مردمی که در بین خود دچار حسد باشند، دچار بدخواهىِ یکدیگر باشند، دچار حیله‌گرىِ با یکدیگر باشند، دچار حرص به دنیا و بخل نسبت به مال دنیا باشند و دچار کینه‌ورزی با یکدیگر باشند، در این جامعه حتّی اگر قانون هم به طور دقیق عمل شود، سعادت در این جامعه نیست. اگر علم هم پیشرفت کند و تمدن ظاهری هم به منتهای شکوه برسد، این جامعه، جامعه‌ی بشری مطلوب نیست. جامعه‌ای که انسان‌ها در آن از یکدیگر احساس ناامنی کنند، هر انسانی احساس کند که به او حسد می‌ورزند، نسبت به او بددلی دارند، نسبت به او کینه‌ورزی می‌کنند، برای او توطئه می‌چینند و نسبت به او و دارایی‌اش حرص می‌ورزند، راحتی در این جامعه نیست.
انقلابی بمانیم ثامن الائمه: توجه ؛ توجه 💡امام خامنه‌ای(مدظله‌العالے): ♨️افول آمریکا «اینهایی که دشمنان ما هستند و مقابل ما هستند، خودشان هم اعتراف میکنند که رو به ضعفند و با وجود این، خوی استکباری را هم فراموش نمیکنند؛ یعنی همان روحیه‌ی استکباری که در طول این دو سه قرن اخیر، سه چهار قرن اخیر یاد گرفته‌اند که با دنیا و با همه از موضع بالا همیشه حرف بزنند، این را باز هم دارند و با همه‌ی این فضاحتها و عقب‌ ماندگی‌ها، این روحیه‌ی استکباری را از دست نداده‌اند؛ لکن واقعش این است که از جهات مختلفی دچار افولند که خودشان میگویند.» 📆بیانات در تاریخ: ۱۳۹۸/۰۷/۰۴ گزیده‌ای از بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری