eitaa logo
هیئت دانشجویی علوم پزشکی اردبیل
182 دنبال‌کننده
505 عکس
35 ویدیو
1 فایل
هیئت انصارالمهدی (عج) دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛ خادمین اهل بیت علیهم السلام جلسات هفتگی : دوشنبه ها؛ از ساعت ۱۸:۳۰
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨️ شب چهارم ✒️ بازخوانی نامه ی ۵۳ نهج‌البلاغه 📃 این فرمان بنده ی خدا ، علی       امیرمومنان، به مالک اشتر پسر       حارث است ؛       در عهدی که با او دارد... @RadioMefda_Ardabil @arums_ansarolmahdi
" سُفره‌های مادرم‌ این‌ را به‌ من‌ اِثبات‌ کرد دستِ‌ خالی از درت‌ هرگز نرفته‌ هیچ‌کس " @arums_ansarolmahdi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨️ شب پنجم ✒️ بازخوانی نامه ی ۵۳ نهج‌البلاغه 📃 این فرمان بنده ی خدا ، علی       امیرمومنان، به مالک اشتر پسر       حارث است ؛       در عهدی که با او دارد... 📌از همکاران نزدیکت سخت مراقبت کن ؛ اگر یکی از آنان دست به خیانت زد و گزارش جاسوسانت آن خیانت را تایید کرد ، به همان مقدار گواهی قناعت کرده او را با تازیانه کیفر کن و آن چه از اموال دارد از او باز پس گیر ، سپس او را خوار دار وخیانت کار بشمار و طوق بدنامی بر گردنش بیفکن ... @RadioMefda_Ardabil @arums_ansarolmahdi
هَر‌کَـس‌سـوره‌جُـمعـه‌را‌دَر‌هَر‌شَـبِ‌جـُمعـه بِخـوانَد کَـفاره گُـناهان مٰـا بِینِ دو جُـمعـه خواهَـد بود «امام‌صادق‌علیـه‌السلام‌» @arums_ansarolmahdi
" صَلَّیَ اللّهُ عَلَیکْ یا اَباعَبدِاللّهِ الْحُسَینْ " |مراسم روضه هفتگی و قرائت زیارت عاشورا -بانوای: مادحین خوش الحان حسینی 🗓️ دوشنبه ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۳ 🕗 راس ساعت ۱۸:۳۰ 🕌 مسجد امام علی علیه السلام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل @arums_ansarolmahdi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ شب ششم ✒️ بازخوانی نامه ی ۵۳ نهج‌البلاغه 📃 این فرمان بنده ی خدا ، علی       امیرمومنان، به مالک اشتر پسر       حارث است ؛       در عهدی که با او دارد... 📌 از احتکار جلوگیری کن، چرا که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) از آن منع فرمود و باید معاملات با شرایط آسان صورت گیرد: با موازین عدل و نرخ‌هایی که نه به فروشنده زیان رساند و نه به خریدار، و هر گاه کسی بعد از نهی تو از احتکار، دست به چنین کاری زند او را کیفر ده; ولی در مجازات اسراف نکن. @RadioMefda_Ardabil @arums_ansarolmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️روز بیست وچهارم ذی‌الحجه روزی است که مباهله حضرت رسول صل‌ الله علیه و آله و سلم با مسیحیان نجران اتفاق افتاده است. در این‌ روز بود که امیرمؤمنان علیه السلام درحال رکوع انگشتر خود را به سائل داد و آیه " انما ولیّکم الله ..." در شأن ايشان نازل شد. ▫️چند عمل در این روز وارد است: - غسل - روزه - دو رکعت نماز؛ مثل نماز روز عیدغدیر - خواندن دعای مباهله - صدقه دادن به فقرا - زیارت حضرت امیرالمومنین علیه السلام - خواندن زیارت جامعه کبیره @arums_ansarolmahdi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ شب هفتم ✒️ بازخوانی نامه ی ۵۳ نهج‌البلاغه 📃 این فرمان بنده ی خدا ، علی       امیرمومنان، به مالک اشتر پسر       حارث است ؛       در عهدی که با او دارد... 📌 و خدا را ، خدا را در خصوص طبقات پایین جامعه ... @RadioMefda_Ardabil @arums_ansarolmahdi
هَر‌کَـس‌سـوره‌جُـمعـه‌را‌دَر‌هَر‌شَـبِ‌جـُمعـه بِخـوانَد کَـفاره گُـناهان مٰـا بِینِ دو جُـمعـه خواهَـد بود «امام‌صادق‌علیـه‌السلام‌» @arums_ansarolmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
" آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند " یا صاحب الزمان ... رخصت بده كه خیمـه ی مـاتم به پا كنیم پیـراهـن سیـاه بـه تن با شمـا كنیم آجَرَکَ الله یَا صَاحِبَ الزَّمان @arums_ansarolmahdi
✨️تفسیر آیه ی روز با آنكه براى كلمه ى «عفو»، چند معنا بیان شده است: حدّ وسط و میانه، قبول عذر خطاكار و بخشودن او، آسان گرفتن كارها، ولى ظاهراً در این آیه، معناى اوّل مراد است. «خُذ العفو»، به معناى عفو را تحت اختیار و كنترل خود داشتن و به جا استفاده نمودن است، لذا در بعضى موارد باید قاطعانه برخورد كرد، «و لاتأخذكم بهما رأفة فى دین اللّه» چنانكه «اعرض عن الجاهلین» به معناى آزاد و رها نمودن جاهلان و دشمنان نیست، بلكه مراد با آنان نبودن و میل به آنان نداشتن است، امّا گاهى موعظه، تذكّر و یا برخورد با آنان لازم است. «فاعرض عنهم و عظهم» این آیه با تمام سادگى و فشردگى، همه ى اصول اخلاقى را در بر دارد. هم اخلاق فردى «عفو»، هم اخلاق اجتماعى «وأمر بالعُرف»، هم با دوست «عفو»، هم با دشمن «أعرض»، هم زبانى «وأمر»، هم عملى «أعرض»، هم مثبت «خُذ»، هم منفى «أعرض»، هم براى رهبر، هم براى امّت، هم براى آن زمان و هم براى این زمان. چنانكه امام صادق علیه السلام فرمودند: در قرآن آیه اى جامع تر از این آیه در مكارم الاخلاق نیست. البتّه شكّى نیست كه عفو، در مسائل شخصى است، نه در حقّ النّاس و بیت المال. وقتى این آیه نازل شد، پیامبر صلى الله علیه وآله از جبرئیل توضیح و شیوه ى عمل به این آیه را درخواست كرد. جبرئیل پیام آورد كه «تَعفُو عمّن ظلمك، تُعطى مَن حَرمك، تَصِل مَن قطعك»، از كسى كه به تو ظلم كرده در گذر، به كسى كه تو را محروم كرده عطا كن و با كسى كه با تو قطع رابطه كرده است، ارتباط برقرار كن. سراسر این سوره، دعوت به اعتدال است، با تعبیرهاى گوناگون. اعتدال در حقوق (آیه 29)، در مصرف (آیه 31)، در زینت (آیه 32)، در عبادت (آیه 56)، در خانه سازى (آیه 74)، در اقتصاد (آیه 85) و نسبت به شیوه ى اجراى حقّ وعدالت در امّت حضرت موسى علیه السلام و امّت حضرت محمّد صلى الله علیه وآله در آیات 157 و181 نكات ارزشمندى آمده است. مخاطب آیه تنها پیامبر نیست، هر مسلمان و هر مبلّغ ومصلح اجتماعى باید با لجوجان و جاهلان یاوه گو، برخوردى اعراض آمیز داشته و در برابر توهین و تهمت ها چشم پوشى و صبر كند، نه آنكه درگیر و گلاویز شود. «و اعرض...» @arums_ansarolmahdi
" صَلَّیَ اللّهُ عَلَیکْ یا اَباعَبدِاللّهِ الْحُسَینْ " |مراسم روضه هفتگی و قرائت زیارت عاشورا -با کلام: حجت الاسلام خواسته -بانوای: کربلایی علی نوروزی 🗓️ یکشنبه ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۳ 🕗 راس ساعت ۱۸:۳۰ 🕌 مسجد امام علی علیه السلام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل @arums_ansarolmahdi
✨️ آیه روز در انفاق و كمك، خویشان بر دیگران مقدّمند. «ذا القربى... والمسكین ...» بستگان بر انسان و دارایى انسان حقّ و حقوقى دارند. «حقّه» آرى، خویشاوندى، زمینه ى پیدایش حقوق است. فرمان دینى با عواطف طبیعى هماهنگ است. دستور رسیدگى به بستگان فقیر همان خواسته عاطفى انسان است. «فآت ذا القربى حقّه...» محرومان در مال اغنیا حقّ دارند و در پرداخت حقّشان نباید بر آنان منّت گزارد. «حقّه» اسلام، حامى مستضعفان و حاكم اسلامى مسئول فقرزدایى از جامعه ى مسلمانان است. (بنابر این كه پیامبر به عنوان حاكم اسلامى مخاطب واقع شده باشد. «فآت... والمسكین...» حتّى ثروتمندانى كه موقّتاً گرفتار بى پولى مى شوند، باید حمایت شوند. «وابن السبیل» اداى حقوق دیگران ارزش است، نه جمع دارایى و ثروت. «ذلك خیر» ثروت مى تواند وسیله اى براى تقرّب به خداوند قرار گیرد. «فآت ذا القربى حقّه... یریدون وجه اللّه» امر به نیكى، باید با تشویق همراه باشد. «ذلك خیر... هم المفلحون» رستگارى در گرو عمل خالصانه است. «یریدون وجه اللّه و أولئك هم المفلحون» ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ www.zenderoid.ir @arums_ansarolmahdi