هدایت شده از 💖قرارمهدوی💖
🚌حرکت اتوبوسها به سمت امام زاده سید محمد خمینی شهر اصفهان جهت شرکت در مراسم بزرگ نماز استغاثه به امام زمان👇
🔺️مسیر شماره یک: میدان جمهوری اسلامی(دروازه تهران) ، ابتدای خیابان امام خمینی
🔺️مسیر شماره دو: میدان قدس(طوقچی) ، ابتدای خیابان مصلی ، رو به روی مسجد مصلی
🔺️مسیر شماره سه: بلوار کشاورز،میدان ارتش،ابتدای خیابان وحید
🔺️مسیر شماره چهار: خیابان زینبیه ، فلکه عاشق اصفهانی،جنب کلانتری۲۶
🔴ساعت حرکت اتوبوسها راس ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۱۵ اذرماه (لطفا ساعت ۱۳:۳۰ در محل اتوبوسها حاضر باشید.)
👈شماره تماس جهت هماهنگی و ارتباط 09130341010
📌کانال رسمی:
@Gharare_mahdavi_313
اصحاب الیمین
🔴 فراخوانی مهم که نباید از دست بدهید! 📜#اطلاعیه_آخرالزمان 🌍 در جهانی که #ظلم و بیعدالتی جانها را
با ارسال این دعوتنامه به دوستان به خصوص کسانی که راهشون به اصفهان نزدیک هست به بزرگتر شدن جمع امام زمانیها کمک کنیم
۲) دسته بندی تشرفات:
از بین تشرفات گزارش شده در طول غیبت میتوان همه آنها را به سه دسته کلی طبقه بندی کرد:
دسته اول کسانی هستند که تمثلات نفسانی را مشاهده کرده و خیال کردهاند که واقعیت دارد.
دسته دوم کسانی هستند که مورد عنایت امام واقع شدهاند و مشکلی از مشکلات آنان به دست کسی حل شدهاست اما آن شخص لزوما خود امام نبودهاند و ممکن است یکی از شاگردان و خدمتگزاران ایشان به دستور آن حضرت به کمک این شخص آمده باشد.
دسته سوم هم کسانی هستند که واقعا خود امام را دیده و به محضر ایشان شرفیاب شدهاند.
آیت الله جوادی آملی در این زمینه میفرماید:
در این بخش دو مسئله وجود دارد. یک، فرد حق ندارد بگوید من خدمت حضرت رسیدهام؛ دو، ما حق نداریم قبول کنیم. به ما گفتهاند که شما تکذیب کنید؛ یعنی نگویید او دروغ میگوید بلکه اثر عملی بار نکنید. تکذیب به معنای اینکه شما دروغ میگویید و حضرت غیر قابل دیدن است نیست.*
* این ماییم که غایبیم، متن سخنرانی آیت الله جوادی آملی، آبان ۱۳۸۳
نقل از کتاب منم مهدی (عج)، ابراهیم شفیعی سروستانی، صص ۱۲۱ - ۱۳۱
#یادآور روز سی و نهم نماز برای ظهور
#دوره_هشتم
@ashabolyamin
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 علّت اصلی شهادت حضرت زهرا سلاماللهعلیها
که قرنهاست بدان پرداخته نشده !
#کلیپ | #استاد_شجاعی
منبع : صفحه اختصاصی راز پنهان فاطمه در سایت منتظر
@ostad_shojae |montazer.ir
۳) آسیبهای دامن زدن به موضوع تشرفات:
یکی از مسائلی که امروزه شاهد آن هستیم مساله تشرفات و دامن زدن به این نوع گزارشات است به طوری که پرداختن به این مساله مخاطب جوان را از وظیفه اصلی خود و رسالت سنگینی که نسبت به امام و جامعه دارند دور میکند.
همچنین با ایجاد این طرز فکر که تنها وظیفه ما تلاش برای ملاقات با امام زمان(عج) به هر روش ممکن و با کمک گرفتن از ادعیه و اذکار مختلف است باعث میشود که جوانان پس از تلاشهای بسیار که موفق به تشرف نشدند ناامید و دلسرد شده و طور کلی از فرهنگ مهدوی روی بگردانند.
ضمن این که این قبیل سخنان، اعتقاد به امام مهدی(عج) را نزد کسانی که هنوز به حقایق شیعه و عمق اندیشه مهدوی پی نبردهاند اعتقادی موهوم و آمیخته با خرافه جلوه میدهد.
نقل از کتاب منم مهدی (عج)، ابراهیم شفیعی سروستانی، صص ۱۲۱ - ۱۳۱
#یادآور روز چهلم نماز برای ظهور
#دوره_هشتم
@ashabolyamin
با عرض سلام مجدد خدمت همراهان گرامی کانال از این که در این مسیر همراه ما هستید بسیار ممنونیم.
ان شاء الله #دوره_نهم رو بلا فاصله از امروز، ۱۶ آذر شروع میکنیم تا در روز ۲۵ دی مصادف با ۱۳ رجب و ولادت با سعادت امیرالمومنین(ع) به پایان برسونیم.
سعی بر این هست که در این دوره هم طبق روال دوره قبل خلاصهای از کتابهایی در باب مهدویت رو برای مطالعه و آشنایی بیشتر شما عزیزان قرار بدیم.
ان شاء الله با دعای شما و عنایت امام زمان(عج) بتونیم مطالب مفیدتر و کاربردیتری رو خدمت شما عزیزان ارائه بدیم.
ممنون که با معرفی کانال به دیگران ما رو در این امر یاری میکنید.
@ashabolyamin
بار دیگه برای عزیزانی که تازه به جمع ما پیوستن عرض میکنم که قرار ما در این کانال این هست که هر کس به هر اندازهای که در توانش بود و از هر کدوم از نمازهایی که صلاح میدونست رو به جا بیاره، با نیت ظهور و تعجیل در فرج حضرت.
در نتیجه شما آزادید هر تعداد روزی رو که در توانتون بود حتی به صورت پراکنده و از هر کدوم از نمازهایی که در لیست زیر معرفی شدند یا نمازهای دیگه یا حتی دو رکعت نماز مثل نماز صبح به نیت ظهور، به جا بیارید.
ان شاء الله با افزایش تعداد همراهانمون در این حرکت، بتونیم دوره چهل روزه رو تکمیل کنیم.
پینوشت:
هدف این هست که با یک عمل هر چند کوچک به اماممون نشون بدیم که برای ظهورشون آمادهایم.
اگر حتی حاضر نیستیم فقط چند دقیقه از زمانمون رو به امام زمانمون اختصاص بدیم چطور ادعا میکنیم که با ظهور حاضریم از جان و مال و وجودمون در این راه بگذریم؟
@ashabolyamin
در این لیست تعدادی از نمازهای توصیه شده برای رفع حاجت رو آوردیم و زمان حدودی هر کدوم رو هم ذکر کردیم که بتونید زمانتون رو مدیریت کنید.(البته میتونید نمازهای دیگهای رو هم که توی این لیست نیستن به دلخواه خودتون به جا بیارید)
برای دیدن طریقه انجام هر نماز روی نامشون کلیک کنید:
۱. نماز پیامبر اکرم(ص): ۴۰ دقیقه
۲. نماز امیرالمؤمنین(ع): ۲۰ دقیقه
۳. نماز حضرت زهرا(ع): ۳۰ دقیقه
۴. نماز امام حسن(ع): ۱۵ دقیقه
۵. نماز امام حسین(ع): ۳ ساعت
۶. نماز امام سجاد(ع): ۴۰ دقیقه
۷. نماز امام باقر(ع): ۲۰ دقیقه
۸. نماز امام صادق(ع): ۴۰ دقیقه
۹. نماز امام کاظم(ع): ۵ دقیقه
۱۰. نماز امام رضا(ع): ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه
۱۱. نماز امام جواد(ع): ۱۵ دقیقه
۱۲. نماز امام هادی(ع): ۲۰ دقیقه
۱۳. نماز امام حسن عسکری(ع): ۲۰ دقیقه
۱۴. نماز امام زمان(ع): ۱۰ دقیقه
۱۵. نماز حضرت جعفر(ع): ۳۰ دقیقه
۱۶. نماز استغاثه به حضرت زهرا(س): ۲۰ دقیقه
۱۷. نماز حاجت (۱): ۱۰ دقیقه (سه روز روزه)
۱۸. نماز حاجت (۲): ۲۰ دقیقه
۱۹. نماز حاجت (۳): ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه
۲۰. نماز برای مهمات: ۵ دقیقه
۲۱. نماز استغاثه: ۵ دقیقه
هدایت شده از اصحاب الیمین
فَسَلَامٌ لَكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (سوره الواقعة : ۹۱)
صاحب الزمان (عج):
«شيعيان ما به اندازه آب خوردنی، ما را نمیخواهند. اگر بخواهند، دعا میکنند و فرج ما میرسد».
جمع شدیم تا با خواندن نمازهای استغاثه (حتی با دو رکعت نماز) خواهش و نیاز خود را به درگاه حق و امام بزرگوار(عج) برای ظهور حضرت نشان دهیم.
به جمع ما بپیوندید(برای پیوستن به کانال بعد از ورود از طریق لینک حتما گزینه عضویت را انتخاب کنید 🌱)
۴) محوریت یا عدم محوریت تشرف:
مساله مهم دیگر که باید در نظر گرفت این است که اساسا این گونه تشرفات تا چه اندازه محوریت دارد و از مسائل مهم و بنیادین مهدویت است؟
با توجه به روایات مهمترین مساله در موضوع مهدویت، معرفت امام عصر(عج) و عمل به وظایف منتظران است. به طوری که در روایات منتظر واقعی بودن در زمان غیبت برابر با حضور در خیمه و سپاه امام ذکر شده است:
از امام صادق(ع) نقل است که فرمود:
هر کس بمیرد در حالی که منتظر این امر باشد، همانند کسی است که با حضرت قائم(ع) و در خیمهاش باشد.*
اگر کسی در عصر غیبت مؤمنانه زندگی کند از بدیها و زشتیها دوری گزیند، خصال شایسته را پیشه خود سازد وظایف و تکالیفی را که در صحنه حیات فردی و اجتماعی متوجه اوست به درستی به جای آورد و در انتظار ظهور امامش نیز باشد، خداوند متعال فرج و گشایش واقعی را که همان یافتن راه هدایت و رستگاری و رسیدن به سعادت و نیکبختی در دنیا و آخرت است، نصیب او میسازد. در این صورت پیش افتادن و پس افتادن ظهور برای او هیچ تفاوتی نخواهد داشت و او در هر حال امام منتظَر خویش را درمییابد.
از این رو میتوان گفت برای منتظران واقعی آنچه بیش از هر موضوع دیگری اهمیت دارد عمل به تکلیف و وظیفه در برابر امام عصر(عج) است و موضوع ملاقات با آن حضرت برای آنان در مرتبه بعدی قرار دارد.
* بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۱۲۶، حدیث ۱۸
نقل از کتاب منم مهدی (عج)، ابراهیم شفیعی سروستانی، صص ۱۲۱ - ۱۳۱
#یادآور روز دوم نماز برای ظهور
#دوره_نهم
@ashabolyamin
۵) دیدن یا دیده شدن:
نکته مهم بعدی در باب تشرف به حضور امام عصر(عج) این است که توجه داشته باشیم دیدن حضرت به خودی خود نمیتواند فضلیت باشد و مهم رسیدن به معرفت و بصیرت نسبت به جایگاه ایشان در عالم است.
همانگونه که در زمان پیامبر(ص) و سایر ائمه(ع) مردمان بسیاری ایشان را میدیدند اما به خاطر بی بصیرتی و نداشتن معرفت با ایشان به دشمنی برخاستند.
بنابراین همانگونه که بزرگان ما بیان کردهاند اگر ما کاری کنیم که به چشم ایشان بیاییم و توجه ایشان را جلب کنیم این ارزش دارد.
نقل از کتاب منم مهدی (عج)، ابراهیم شفیعی سروستانی، صص ۱۲۱ - ۱۳۱
#یادآور روز سوم نماز برای ظهور
#دوره_نهم
@ashabolyamin
وفات یا شهادت امام عصر(عج):
درباره این سوال که آیا امام زمان(عج) در نهایت عمر مبارک خویش به شهادت میرسند یا به مرگ طبیعی از دنیا میروند، باید گفت که در روایات مویداتی برای هر دو این احتمالات وجود دارد.
دسته اول روایات:
از دستهای از روایات استفاده میشود که آن حضرت به مرگ طبیعی از دنیا میرود. روایات زیر از آن جملهاند:
ام سلمه از پیامبر خدا چنین نقل میکند مهدی از خاندان من و از فرزندان فاطمه است... و او در میان مردم به سنت پیامبرشان عمل میکند، پس هفت سال درنگ میکند و آنگاه از دنیا میرود و مسلمانان بر او نماز میگزارند.*
* بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۱۰۴، حدیث ۳۹
نقل از کتاب منم مهدی (عج)، ابراهیم شفیعی سروستانی، صص ۱۳۲ - ۱۳۵
#یادآور روز چهارم نماز برای ظهور
#دوره_نهم
@ashabolyamin
دسته دوم روایات:
از دسته دیگری از روایات که به طور عام دلالت بر به شهادت رسیدن همه ائمه معصومین(ع) میکنند شاید بتوان استفاده کرد که امام مهدی(عج) نیز چون پدران بزرگوار خویش به شهادت میرسد.
امام صادق(ع) در این باره میفرماید:«به خدا سوگند هیچ یک از ما نیست مگر اینکه کشته میشود و به شهادت میرسد.»*
با توجه به این دو دسته روایات اظهار نظر صریح و قطعی درباره چگونگی رحلت یا شهادت ایشان مشکل به نظر میرسد.
* بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۲۰۹، حدیث ۷
نقل از کتاب منم مهدی (عج)، ابراهیم شفیعی سروستانی، صص ۱۳۲ - ۱۳۵
#یادآور روز ششم نماز برای ظهور
#دوره_نهم
@ashabolyamin
حال به ضرورت و مفهوم معرفت امام میپردازیم.
پیش از آن باید دانست که معنای کلمه امام چیست؟ از این رو این واژه را از لحاظ لغوی و اصطلاحی مورد بررسی قرار میدهیم:
الف) معنای لغوی:
امام واژهای عربی و به معنای پیشوا، سرپرست و مقتداست. راغب اصفهانی درباره این واژه مینویسد:
امام کسی است که به او اقتدا میشود چه شیء مورد اقتدا انسان باشد که به گفتار و کردارش اقتدا شود یا کتابی باشد یا شیء دیگری چه این اقتدا حق و صواب باشد و چه باطل و ناصواب.
نقل از کتاب او را بشناسیم، ابراهیم شفیعی سروستانی، صص ۱۰ - ۱۳
#یادآور روز هفتم نماز برای ظهور
#دوره_نهم
@ashabolyamin
33.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
افراط گرایی در علائم ظهور
ایمان اکبر آبادی
@ashabolyamin
بنابر معنای لغوی واژه امام، این واژه به طور عام استفاده شده و به تنهایی نمیتوان گفت که این امامت در حوزه دینی مردم است یا در قلمرو دنیایی آنها.
در آیات و روایات هر گاه معنا و ویژگی خاصی مد نظر بوده با قید و قرینه بیان شده است.
مثلاً در یکی از آیات قرآن میخوانیم «وَ جَعَلْنَاهُم أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا؛ و آنان را پیشوایانی قرار دادیم که به فرمان ما هدایت میکردند.»*
از «یَهدونَ بِاَمرِنا» میفهمیم که امامت مطرح شده در این آیه امامت حق است.
* سوره انبیاء، آیه ۷۳
نقل از کتاب او را بشناسیم، ابراهیم شفیعی سروستانی، صص ۱۰ - ۱۳
#یادآور روز هشتم نماز برای ظهور
#دوره_نهم
@ashabolyamin
در روایات اسلامی واژههای امام و امامت از جایگاه بسیار برجستهای برخوردار بوده و از آن به عنوان مقامی الهی یاد شدهاست که دست اختیار و انتخاب بشر به آن نمیرسد. از جمله این روایات میتوان به روایت زیر که از امام رضا(ع) نقل شدهاست اشاره کرد:
همانا امامت قدرش والاتر، شأنش بزرگتر، منزلتش عالیتر، جایگاهش بلندتر و ژرفایش بیشتر از آن است که مردم با خردهای خود به آن برسند یا با آرائشان آن را دریابند یا با انتخاب خود امامی منصوب کنند. همانا امامت مقامی است که خدای عزوجل پس از رتبه نبوت و خلت در مرتبه سوم به ابراهیم خلیل(ع) اختصاص دادهاست. همانا امامت مقام پیامبران و میراث اوصیاء است. همانا امامت خلافت خدا و خلافت رسول خدا(ص) است.*
* الکافی، کلینی، ج ۱، باب نادر جامع فی فضل الامام و صفاته، صص ۱۹۸ - ۲۰۰، حدیث ۱
نقل از کتاب او را بشناسیم، ابراهیم شفیعی سروستانی، صص ۱۰ - ۱۳
#یادآور روز نهم نماز برای ظهور
#دوره_نهم
@ashabolyamin
ب) معنای اصطلاحی:
بزرگانی چون شیخ مفید و خواجه نصیرالدین طوسی معنای اصطلاحی امام را ریاست عام و فراگیر در امور دینی و دنیایی مردم میدانند که این ریاست را اصالتا و نه به نیابت از دیگری به جانشینی پیامبر(ص) بر عهده دارد.
نقل از کتاب او را بشناسیم، ابراهیم شفیعی سروستانی، صص ۱۰ - ۱۳
#یادآور روز دهم نماز برای ظهور
#دوره_نهم
@ashabolyamin
معرفت و شناخت امام در روایات و آموزههای اسلامی جایگاه ویژهای دارد از جمله این روایات است:
امام باقر (ع):
هر کس در حالی که امامی نداشته باشد بمیرد مردنش مردن جاهلیت است و هر آن که در حال شناختن امامش بمیرد پیش افتادن یا تأخیر این امر(دولت آل محمد(ص))، او را زیان نرساند و هر کس بمیرد در حالی که امامش را شناخته همچون کسی است که در خیمه قائم(ع) با آن حضرت باشد.
حارث بن مغیره از امام صادق (ع) چنین نقل میکند:
به اباعبدالله (امام صادق (ع)) عرض کردم آیا رسول خدا(ص) فرمود: کسی که بمیرد و امامش را نشناسد به مرگ جاهلی از دنیا رفته است؟ فرمود: آری. گفتم: جاهلیت کامل یا جاهلیتی که امامش را نشناسد؟ فرمود: جاهلیت کفر و نفاق و گمراهی!
نقل از کتاب او را بشناسیم، ابراهیم شفیعی سروستانی، ص ۱۴
#یادآور روز یازدهم نماز برای ظهور
#دوره_نهم
@ashabolyamin
با توجه به توصیه بسیار به معرفت و شناخت امام، اکنون این پرسش مطرح میشود که دلیل این تاکید چیست؟
در روایتی که از امام باقر (ع) نقل شده این موضوع با صراحت بیشتری بیان شده است. آن حضرت میفرماید: بالاترین مرتبه امر(دین) و کلیدش و در همه چیز و مایه خرسندی خدای رحمان پیروی از امام بعد از شناخت اوست. همانا خدای عزّوجل میفرماید:«هر کس از پیامبر فرمان برد در حقیقت خدا را فرمان برده و هر کس روی گردان شود ما تو را بر ایشان نگهبان نفرستادهایم»* همانا اگر مردی شبها را به عبادت به پاخیزد و روزها را روزه دارد و تمام اموالش را صدقه دهد و در تمام دوران عمرش به حج رود و امر ولایت ولی خدا را نشناسد تا از او پیروی کند و تمام اعمالش با راهنمایی او باشد، برای او از ثواب خدای عزّوجلّ حقی نیست و او از اهل ایمان نباشد.**
از این روایت میتوان فهمید که شناخت امام زمینه پیروی از ایشان و در نتیجه اطاعت از خدا و داشتن ایمان و اعمال درست است.
* سوره نساء، آیه ۸۰
** الکافی، ج ۲، ص ۱۹، حدیث ۵
نقل از کتاب او را بشناسیم، ابراهیم شفیعی سروستانی، صص ۱۵ - ۱۸
#یادآور روز دوازدهم نماز برای ظهور
#دوره_نهم
@ashabolyamin
نویسنده کتاب ارزشمند مکیال المکارم، مراد و مقصود از «معرفت امام» را که در روایتها بر آنها تأکید شدهاست چنین توضیح میدهد:
بدون تردید مقصود از شناختی که امامان ما(ع) تحصیل آن را نسبت به امام زمانمان امر فرمودهاند این است که ما آن حضرت را چنان که هست بشناسیم به گونهای که این شناخت سبب در امان ماندن ما از شبهههای ملحدان و مایه نجاتمان از اعمال گمراه کننده مدعیان دروغین باشد. چنین شناختی جز به دو امر به دست نمیآید: اول شناختن شخص امام به نام و نسب و دوم شناخت ویژگیهای او. به دست آوردن این دو شناخت از اهم واجبات است.*
* مکیال المکارم، ج ۲، ص ۱۰۷
نقل از کتاب او را بشناسیم، ابراهیم شفیعی سروستانی، ص ۱۹
#یادآور روز سیزدهم نماز برای ظهور
#دوره_نهم
@ashabolyamin
از این دو امر در عصر ما، شناخت ویژگیهای امام از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا این شناخت میتواند در ابعاد مختلف زندگی منتظر اثر گذار باشد. چرا که اگر کسی به حقیقت صفات و ویژگیهای امام عصر(عج) و نقش و جایگاه آن حضرت در هستی و فقر و نیاز خود نسبت به او آگاه شود هرگز از یاد و نام آن حضرت غافل نمیشود.
از طرف دیگر شناخت امام زمان(عج) از شناخت سایر ائمه(ع) جدا نیست و اگر کسی به طور کلی به شأن و جایگاه امامان(ع) آگاه شد، صفات و ویژگیهای آنان را شناخت و به مسئولیت خود در برابر آنان پی برد، به شناخت درستی از امام عصر(عج) نیز دست مییابد.
نقل از کتاب او را بشناسیم، ابراهیم شفیعی سروستانی، ص ۱۹
#یادآور روز چهاردهم نماز برای ظهور
#دوره_نهم
@ashabolyamin
حال باید دید که این معرفت از چه طریقی به دست میآید.
الف) معرفت اکتسابی:
یکی از راههای شناخت ائمه (ع) و امام عصر(عج) مطالعه و تامل در کتابها و مقالاتی است که در این باب نوشته شدهاست.
هم چنین مطالعه و تدبر در عبارتی که در زیارت جامعه کبیره برای امامان(ع) ذکر شده و هم چنین مطالعه شرحهایی که بر این متن پربار نگاشته شده میتواند در این زمینه بسیار موثر باشد.
هم چنین مطالعه و شناخت دقیق علائم ظهور نیز میتواند به ما در شناخت امام عصر و تشخیص مدعیان دروغین کمک بسیاری نماید.
نقل از کتاب او را بشناسیم، ابراهیم شفیعی سروستانی، صص ۲۰ و ۲۱
#یادآور روز پانزدهم نماز برای ظهور
#دوره_نهم
@ashabolyamin
ب) معرفت اعطایی:
در آموزههای دینی بر پرهیزکاری و انجام اعمال شایسته تاکید بسیاری شدهاست. چرا که فرد با انجام اعمال نیکو و عمل به آنچه که میداند، میتواند دامنه دانش خود را گسترده سازد و به آنچه که نمیداند دست یابد.
امام باقر(ع) در زمینه نقش عمل به دانستهها در افزایش دانایی میفرماید: هر کس به آنچه میداند عمل کند خداوند آنچه را نمیداند به او میآموزد.*
بنابراین اگر افزون بر مطالعه و کسب علم و معرفت نسبت به امام، در پیروی از آن بزرگوار و دوری مخالفت ایشان نیز بکوشیم، امید است که انوار معرفت این حجتهای الهی در قلب ما راه یابد.
همچنین در این راه باید با دعا و مسألت از درگاه خداوند بخواهیم ما را در این زمینه یاری کند.
* بحارالانوار، ج ۷۵، ص ۱۸۹، حدیث ۴۴
نقل از کتاب او را بشناسیم، ابراهیم شفیعی سروستانی، صص ۲۰ و ۲۱
#یادآور روز شانزدهم نماز برای ظهور
#دوره_نهم
@ashabolyamin
حال به این پرسش میپردازیم که این معرفت باید چگونه باشد و چگونه حاصل میشود؟
در این باب، کتاب الهدایه شیخ صدوق(ره) را محور بحث خود قرار میدهیم.
شیخ صدوق در آغاز بابی با عنوان «باب شناخت امامانی که پس از پیامبر، حجت بر مردم هستند»، دوازده ویژگی امامان معصوم(ع) کن لازم است هر مسلمان نسبت به آنها معتقد باشد برشمردهاست.
در روزهای آتی این ویژگیها را بررسی میکنیم.
نقل از کتاب او را بشناسیم، ابراهیم شفیعی سروستانی، صص ۲۳ - ۸۳
#یادآور روز هجدهم نماز برای ظهور
#دوره_نهم
@ashabolyamin