eitaa logo
اصحاب الیمین
23 دنبال‌کننده
30 عکس
13 ویدیو
0 فایل
فَسَلَامٌ لَكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (سوره الواقعة : ۹۱) آقا جان دنیا دیگر طاقت دوری شما را ندارد العجل...
مشاهده در ایتا
دانلود
اَكثِروا الدُّعاءَ بِتَعجِيل الفَرَجِ فَاِنَّ ذلِكَ فَرَجُكُم. نفرمودند ادعو کثیرا، بلکه فرمودند اکثرو الدعاء. فعل امر بر روی اکثروا است، یعنی دعا برای فرج را افزایش دهید، اگر روزی چهل بار دعا کردیم و فرج حاصل نگردید، روزی ۷۰ بار دعا کنیم، باز هم نشد، روزی ۱۱۰ بار (مثلا). اگر باز هم فرج حاصل نشد، دیگران را به دعا برای فرجش دعوت کنیم و دسته‌جمعی دعا نماییم و این کار را آنقدر ادامه دهیم تا مولایمان ظهور فرمایند. از ناشناس روز دوم نماز برای ظهور @ashabolyamin
«حضرت مهدی(علیه السلام)»: اِنّی اَمانٌ لِأَهلِ اِلأرضِ کما أَنَّ النُّجومَ اَمانٌ لِأَهلِ السّماء. من برای اهل زمین أمن و أمانم همان گونه که ستارگان آسمان أمن و أمان اهل آسمانند. (بحار، ج ٧٨، ص ٣٨) روز سوم نماز برای ظهور @ashabolyamin
«امام جعفرصادق (علیه‌السلام)»: هُوَ المُفرِّجُ الکُرَبِ عَن شیعَتِه بَعد ضَنکٍ شَدیدٍ وَ بَلاءٍ طَویل. تنها او مهدی(علیه‌السلام) است که پس از دوران‌های طولانی بلاخیز و تنگناهای طاقت‌فرسا، غم‌ها و گرفتاری‌ها را از دل شیعیانش برطرف می‌نماید. الزام‌الناصب، ص ١٣٨ روز چهارم نماز برای ظهور @ashabolyamin
«پيامبر اكرم(صلى الله عليه و آله)»: مَنْ مَاتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ اِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً هر كس بميرد در حالى كه امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهليت از دنيا رفته است روز پنجم نماز برای ظهور @ashabolyamin
«امام صادق (علیه السلام)»: هنگامی که سختی بنی اسرائیل به دراز کشید چهل روز به گریه و ناله پرداختند خداوند به موسی وحی کرد که آنان را از دست فرعون آزاد کند و از این رو، صد و هفتاد سال عذاب از آنها برداشته شد...شما نیز این گونه هستید. اگر شما نیز چنین کنید خداوند از کارتان گره می گشاید، اما اگر این گونه نکنید امر تا نهایتش می رود. تفسیر عیاشی،ذیل آیه ۷۲ سوره هود روز ششم نماز برای ظهور @ashabolyamin
احمد قاضی زاهدی در کتاب «شيفتگان حضرت مهدي (ع)» از زبان مرحوم فشندی تهرانی آورده است :«در مسجد جمکران اعمال را به جا آورده ،به همراه همسرم بر می‌گشتم .در راه ،آقايی نورانی را ديدم که داخل صحن شده، قصد دارند به طرف مسجد بروند. با خود گفتم: اين سيد در اين هوای گرم تابستان تازه از راه رسيده و [حتماً] تشنه است.به طرف سيد رفتم و ظرف آبی را به ايشان تعارف کردم. سيد [ظرف آب را گرفت و نوشيد و] ظرف آن را برگرداند در اين حال عرضه داشتم: آقا شما دعا کنيد و فرج امام زمان (ع) را از خدا بخواهيد تا امر فرج ايشان نزديک شود! آقا فرمودند:« شيعيان ما به اندازه آب خوردنی، ما را نمی‌خواهند. اگر بخواهند، دعا می‌کنند و فرج ما می‌رسد». اين سخن را فرمود و تا نگاه کردم کسی را نديدم. فهميدم که وجود اقدس امام زمان (ع) را زيارت کرده ام و حضرتش ،امر به دعا کرده است». روز هفتم نماز برای ظهور @ashabolyamin
همراهان عزیز یادآوری می‌کنم که نیازی به خواندن هر روز نماز نیست و حتی خواندن یک نماز هم کفایت می‌کند اما با معرفی این کانال و دعوت دوستان به این امر و بیشتر شدن تعداد نمازگزاران موجب شادی دل امام و خروج ایشان از غربت خواهیم بود.
فَسَلَامٌ لَكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (سوره الواقعة : ۹۱) همه ما معمولا در مشکلات و شدائد و زمانی که با تمام وجود خواستار براورده شدن حاجت هستیم نماز حاجت می‌خوانیم تا نیاز خود را به درگاه حق نشان دهیم. آیا به این اندازه محتاج ظهور نیستیم؟ کانال اصحاب الیمین، جمع ملتمسان ظهور( همراه با مطالبی در باب شناخت و معرفت امام زمان(عج)) (برای پیوستن به جمع ما بعد از ورود به کانال از طریق لینک حتما گزینه عضویت را انتخاب کنید 🌱)
«امام زمان (علیه السلام)»: وَ امّا وَجْهُ الاْنْتِفاعِ بی فی غَیْبَتی فَکَالاِنْتِفاعِ بِالشَّمْسِ إذا غَیَّبَها عَنِ الاَبْصارِ السَّحابُ. چگونگی بهره گیری و استفاده از من در دوران غیبت همانند انتفاع از خورشید است در آن موقعی که به وسیله ابرها از چشم افراد ناپدید شود. روز هشتم نماز برای ظهور @ashabolyamin
و من خطبة له (علیه السلام) يومي فيها إلى الملاحم و يصف فئة من أهل الضلال: وَ أَخَذُوا يَمِيناً وَ شِمَالًا ظَعْناً فِي مَسَالِكِ الْغَيِّ وَ تَرْكاً لِمَذَاهِبِ الرُّشْدِ، فَلَا تَسْتَعْجِلُوا مَا هُوَ كَائِنٌ مُرْصَدٌ وَ لَا تَسْتَبْطِئُوا مَا يَجِيءُ بِهِ الْغَدُ، فَكَمْ مِنْ مُسْتَعْجِلٍ بِمَا إِنْ أَدْرَكَهُ وَدَّ أَنَّهُ لَمْ يُدْرِكْهُ وَ مَا أَقْرَبَ الْيَوْمَ مِنْ تَبَاشِيرِ غَدٍ. يَا قَوْمِ، هَذَا إِبَّانُ وُرُودِ كُلِّ مَوْعُودٍ وَ [دُنُوٌّ] دُنُوٍّ مِنْ طَلْعَةِ مَا لَا تَعْرِفُونَ. أَلَا وَ إِنَّ مَنْ أَدْرَكَهَا مِنَّا يَسْرِي فِيهَا بِسِرَاجٍ مُنِيرٍ وَ يَحْذُو فِيهَا عَلَى مِثَالِ الصَّالِحِينَ، لِيَحُلَّ فِيهَا رِبْقاً وَ يُعْتِقَ فِيهَا رِقّاً وَ يَصْدَعَ شَعْباً وَ يَشْعَبَ صَدْعاً، فِي سُتْرَةٍ عَنِ النَّاسِ لَا يُبْصِرُ الْقَائِفُ أَثَرَهُ وَ لَوْ تَابَعَ نَظَرَهُ. ثُمَّ لَيُشْحَذَنَّ فِيهَا قَوْمٌ شَحْذَ الْقَيْنِ النَّصْلَ تُجْلَى بِالتَّنْزِيلِ أَبْصَارُهُمْ وَ يُرْمَى بِالتَّفْسِيرِ فِي مَسَامِعِهِمْ وَ يُغْبَقُونَ كَأْسَ الْحِكْمَةِ بَعْدَ الصَّبُوحِ. خطبه ۱۵۰ نهج البلاغه @ashabolyamin
خطبه اى از آن حضرت (ع) به حوادث بزرگ اشارت دارد: گاه به راست رفتند و گاه به چپ، ولى، راهشان راه ضلالت بود و دورى از طريق هدايت. پس، آنچه را كه آمدنى است و انتظارش مى رود به شتاب مطلبيد و هر چه را، كه فردا خواهد آورد، آمدنش را دير مشماريد. بسا كسى كه چيزى را به شتاب مى طلبد و، چون به آن رسد، آرزو كند كه اى كاش هرگز نرسيده بود. چقدر امروز به سپيده فردا نزديك است.اى مردم، زمان فراز آمدن چيزهايى است كه شما را وعده داده اند. و نزديك است كه فتنه اى را، كه نمى دانيد چيست، ديدار نمايد. بدانيد، كه از ما هر كه آن را دريابد با چراغ روشنى كه در دست دارد، آن تاريكيها را طى كند و پاى به جاى پاى صالحان نهد، تا بندهايى را كه بر گردنهاست بگشايد و اسيران را آزاد كند و جمعيت باطل را پريشان سازد و پراكندگان اهل صلاح را گرد آورد و اين كارها پوشيده از مردم به انجام رساند. آنكه در پى يافتن نشان اوست، هر چه به جستجويش كوشد، از او نشانى نيابد. پس گروهى در كشاكش آن فتنه ها بصيرت خويش را چنان صيقل دهند كه آهنگر تيغه شمشير را. ديدگانش به نور قرآن جلا گيرد و تفسير قرآن گوشهايشان را نوازش دهد و هر شامگاه و بامداد جامهاى حكمت نوشند. روز نهم نماز برای ظهور @ashabolyamin
شرح خطبه ۱۵۰ نهج البلاغه: نه راست و نه چپ، بلكه راه راست كه همان صراط مستقيم است: اميرالمومنين عليه‌السلام در چند مورد از سخنان مبارك خود، دو مسير انحرافي (راست و چپ) را متذكر و مردم را به اجتناب از آن دو، توصيه فرموده و دستور اكيد برای حركت در مسير مستقيم داده است. اين نكته را بايد در نظر گرفت كه اصطلاح راست دو معني دارد: يكی راست به معنای راه صحيح كه رهروان آن، اصحاب‌ اليمين ناميده شده است. دوم راست به معنای راه انحرافی‌اند مانند چپ. در نهج‌البلاغه در چند مورد، يمين و شمال به هر راه و سمت خارج از صراط مستقيم آمده است مانند: اليمين و الشمال مضله و الطريق الوسطی هي الجاده … (راست و چپ گمراه‌كننده است و طريق وسط (صراط مستقيم) جاده حقيقی است.) درباره آنچه كه خواهد رسيد شتابزده نباشيد و دير تلقی نكنيد آنچه را كه فردا خواهد رسيد: شتابزدگي در كارها مستند به عواملي است كه دو عامل اساسی آن را در اينجا متذكر می‌شويم: عامل اساسی يكم- شدت هيجان غرايز مربوط به آن خواسته كه برای شتابزده بسيار با اهميت تلقی شده است. عامل اساسی دوم- همان است كه اميرالمومنين عليه‌السلام به آن اشاره فرموده است (دير تلقی كردن آنچه كه فردا خواهد رسيد) و هيچ يك از اين دو عامل نمی‌تواند مجوزی برای شتابزدگی در امور بوده باشد. انسانی كه وابسته به ما است، در طوفان فتنه‌ها، با كمال آرامش تلاش خود را انجام وظيفه بجای می‌آورد: بعضی از مفسران نهج‌البلاغه احتمال داده‌اند كه منظور از (من ادركها منا) (كسی از ما كه آن فتنه را درك خواهد كرد) در جملات مورد تفسير حضرت بقيه الله عجل الله تعالي فرجه الشريف می‌باشد. البته صفاتی كه در جملات مورد تفسير آمده است، قابل تطبيق به آن حضرت می‌باشد، ولی صراحت در اين معنی بطور انحصاری ندارد، لذا قابل انطباق بر هر انسان رشيد و كامل است. با نظر به دو صفت در جملات فوق (بسراج منير)، با چراغی روشن و (في ستره عن الناس)، (مخفي از ديدگاه مردم) احتمال قوی می‌رود كه مقصود وجود مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه بوده باشد، زيرا اين تنها از خصائص آن حضرت است كه با اينكه وجود مباركش از ديدگاه مردم پوشيده است، با اين حال، اثر و بركت آن وجود مقدس مانند چراغ روشن مسير حق و حقيقت را روشن مي‌سازد. در آن هنگام جمعی از مردم با ايمان چشمانشان با قرآن نورانی، و گوشهايشان آشنا با تفسير، و جام حكمت را شامگاهان و صبحگاهان سر كشند: توضيح- به جهت ابهام و گسيختگی در جملات اين خطبه مباركه مشاهده می‌شود، به احتمال بسيار قوی تقطيع و گزينشی از طرف مرحوم شريف سيد رضی در اين خطبه صورت گرفته است كه معلوم نيست فتنه‌هايی كه در اين جملات ديده می‌شود، مربوط به چه زمانی است. مرحوم محقق خويی می‌گويد: (شارحين نهج‌البلاغه در شرح اين فصل از كلام اميرالمومنين عليه‌السلام اختلاف و اضطراب بزرگ دارند. آنان در تعيين مراجع ضماير متحير شده‌اند و در اصلاح نظم كلام به تاويلات خنك كه فهم آن را نمی‌پذيرد مرتكب شده‌اند) با توجه به ارتباط دو قسمت از خطبه به يكديگر، اضطراب متن به همه دو قسمت سرايت می‌كند. به هر حال، در اين مورد مناسب است كه هر مجموعه‌ای از جملات مربوط به طور مستقل تفسير شود. در آن هنگام كه جان آدمی با كلمات عليای خداوندی آشنا می‌شود، گوش جسمانی را در اختيار خود گرفته، هيچ صدايی جز صدای ربانی و آنچه را كه وابسته به آن است، به درون چنان انسانی راه نمی‌دهد، الفاظ و صداها از مقابل در گوشهای اين مردم حق‌گرا عبور می‌نمايد و توانايی ورود به مغز و دل آنان را ندارد. همانگونه كه چشمان آن سالكان طرق ربانی هيچ شكل و نمود و رنگی را نمی‌پذيرد مگر اينكه جان نورانی آن سالكان، راه ورود به آنها را با مشاهده وابستگی آنها به مبدا نور، به درون آن روشن‌ ضميران باز كند. ديگر از صفات بسيار با عظمت اينان، آن است كه صبحگاهان و شامگاهان با حقائق حكمی حيات خود را تغذيه و آبياری می‌نمايند. حيات انسانی آن پديده الهی است كه اگر با فرهنگ ربانی كه حكمت ناميده می‌شود، اشباع شود، حقيقت خود را كه جاودانگی در عرصه هستی متصل به ايام‌الله و رضوان‌الله و لقاءالله است، به فعليت می‌رساند و اگر با حكمت تغذيه و آبياری نشود، خود پوچ می‌شود و آنچه و آنكه را با آن در حال ارتباط است تباه می‌كند. شرح علامه جعفری(ره) روز دهم نماز برای ظهور @ashabolyamin