eitaa logo
اصحاب الیمین
23 دنبال‌کننده
31 عکس
16 ویدیو
0 فایل
فَسَلَامٌ لَكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (سوره الواقعة : ۹۱) آقا جان دنیا دیگر طاقت دوری شما را ندارد العجل... Admin: @ashabol_yamin
مشاهده در ایتا
دانلود
مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنِ الْعَمْرَکِیِّ بْنِ عَلِیٍّ عَنْ عَلِیِّ بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَخِیهِ أَبِی الْحَسَنِ ع قَالَ: إِنَّ فَاطِمَةَ (ع) صِدِّیقَةٌ شَهِیدَةٌ امام کاظم (علیه السلام) می فرمایند: فاطمه (علیهاالسلام) صدیقه ی شهیده است الکافی، ج ۲، ص ۴۸۹ و ۴۹۰، حدیث ۳ روز بیست و هفتم نماز برای ظهور @ashabolyamin
«امام مهدی (علیه السلام)»: وَ فِي ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ(صلى الله عليه و آله) لِيَ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فاطمه دختر رسول خدا(صلى الله عليه و آله) براى من اسوه و الگويى نيكوست الغیبة، طوسی، ص ۲۸۶ روز بیست و هشتم نماز برای ظهور @ashabolyamin
جابر جعفی می گوید: از امام باقر (ع) شنیدم که فرمود: عمر بن خطاب به امیرالمؤمنین (ع) عرض کرد: «اسم مهدی (ع) چیست؟». حضرت فرمود: «رسول خدا (ص) از من تعهّد گرفتند که نام او را بیان نکنم تا خداوند، به او، اجازه قیام بدهد». عمر گفت: «پس اوصاف او را بگو». حضرت فرمود: «او، جوانی است میانه، صورتش بسیار زیبا، با موهای زیبایی که بر شانه هایش می رسد و نور صورتش بر سیاهی محاسن و موهای سرش غلبه دارد». آن گاه حضرت فرمود: «پدرم فدای فرزند بهترین کنیزان» الغیبة، شیخ طوسی، ص ۴۷۰، حدیث ۴۸۷ کشف الغمة، ج ۳، ص ۲۶۳ روز بیست و نهم نماز برای ظهور @ashabolyamin
و من خطبة له (علیه السلام) یومئ فیها إلى ذکر الملاحم : یَعْطِفُ الْهَوَى عَلَى الْهُدَى إِذَا عَطَفُوا الْهُدَى عَلَى الْهَوَى وَ یَعْطِفُ الرَّأْیَ عَلَى الْقُرْآنِ إِذَا عَطَفُوا الْقُرْآنَ عَلَى الرَّأْیِ . و منها : حَتَّى تَقُومَ الْحَرْبُ بِکُمْ عَلَى سَاقٍ بَادِیاً نَوَاجِذُهَا مَمْلُوءَةً أَخْلَافُهَا حُلْواً رَضَاعُهَا عَلْقَماً عَاقِبَتُهَا أَلَا وَ فِی غَدٍ وَ سَیَأْتِی غَدٌ بِمَا لَا تَعْرِفُونَ یَأْخُذُ الْوَالِی مِنْ غَیْرِهَا عُمَّالَهَا عَلَى مَسَاوِئِ أَعْمَالِهَا وَ تُخْرِجُ لَهُ الْأَرْضُ أَفَالِیذَ کَبِدِهَا وَ تُلْقِی إِلَیْهِ سِلْماً مَقَالِیدَهَا فَیُرِیکُمْ کَیْفَ عَدْلُ السِّیرَةِ وَ یُحْیِی مَیِّتَ الْکِتَابِ وَ السُّنَّةِ . منها : کَأَنِّی بِهِ قَدْ نَعَقَ بِالشَّامِ وَ فَحَصَ بِرَایَاتِهِ فِی ضَوَاحِی کُوفَانَ فَعَطَفَ عَلَیْهَا عَطْفَ الضَّرُوسِ وَ فَرَشَ الْأَرْضَ بِالرُّءُوسِ قَدْ فَغَرَتْ فَاغِرَتُهُ وَ ثَقُلَتْ فِی الْأَرْضِ وَطْأَتُهُ بَعِیدَ الْجَوْلَةِ عَظِیمَ الصَّوْلَةِ وَ اللَّهِ لَیُشَرِّدَنَّکُمْ فِی أَطْرَافِ الْأَرْضِ حَتَّى لَا یَبْقَى مِنْکُمْ إِلَّا قَلِیلٌ کَالْکُحْلِ فِی الْعَیْنِ فَلَا تَزَالُونَ کَذَلِکَ حَتَّى تَئُوبَ إِلَى الْعَرَبِ عَوَازِبُ أَحْلَامِهَا فَالْزَمُوا السُّنَنَ الْقَائِمَةَ وَ الْآثَارَ الْبَیِّنَةَ وَ الْعَهْدَ الْقَرِیبَ الَّذِی عَلَیْهِ بَاقِی النُّبُوَّةِ وَ اعْلَمُوا أَنَّ الشَّیْطَانَ إِنَّمَا یُسَنِّی لَکُمْ طُرُقَهُ لِتَتَّبِعُوا عَقِبَهُ. خطبه ۱۳۸ نهج البلاغه @ashabolyamin
خطبه ای است از آن حضرت (علیه السلام): در این خطبه به حوادث فتنه آمیز و آشوب انگیز اشاره می فرماید: آن پیشتاز الهی، مردمی را که از مسیر نورانی (انبیاء علیهم السلام) منحرف شده و از هوا پیروی می نمایند به سوی هدایت (که راه پیامبران است) برمی گرداند، در آن هنگام که آن مردم هدایت را به هوا و هوس خود ارجاع می نمایند، و آراء و نظریات مخالف با قرآن را به سوی قرآن برمی گردانند، در آن هنگام که آن مردم قرآن را به آراء و نظریات فاسد خود برمی گردانند. تا این که جنگ با شما برپا شود، و دندان های خود را (مانند درندگان) نشان بدهد، پستان هایش پر از شیر نماید و عاقبتش تلخ و زهرآگین. آگاه باشید، فردا(یی که در پیش دارید) حوادثی را با خود می آورد که آن ها را نمی شناسید. در آن زمان، حاکم که جزو این طایفه طغیانگر نیست کارگزاران آنان را به زشتی کردارهایشان مواخذه کند. زمین قطعات جگرش را برای او بیرون بیندازد، و همه کلیدهای خود را با کمال تسلیم در اختیار آن پیشتاز الهی گذارد. در این موقع است که چگونگی عدالت در رفتار با انسان ها را برای شما ارائه می دهد و کتاب و سنت از بین رفته را احیاء می نماید. از جمله این خطبه است که می فرماید: گویا می بینم آن شخص (سفیانی یا عبدالملک بن مروان) در شام فریاد برآورده و پرچم های خود را در اطراف کوفه به حرکت تند درآورده است. این فتنه گر همانند ناقه بد خلق که با دندان های گزنده به هر سو روی می آورد، به نواحی کوفه حمله برد. زمین را با سرهای بریده فرش کند. کام برای ریشه کن کردن مردم مانند یک درنده باز کند. قدم هایش بر زمین سنگین باشد، تا دور دستها جولان نماید، و حملاتش شدید باشد. سوگند به خدا، شما را در اطراف روی زمین بپراکند، تا آن جا که از شما جز مقدار اندکی نماند- به مقدار سرمه در چشم- روزگار بدینسان بر شما بگذرد تا آنگاه که عقول غایب شده عرب به خود آنان برگردد. (ای مردم، از سنتهای محکم پیامبر و) از آثار کاملا روشن او تبعیت کنید و به پیمان او که مدتی زیاد از آن نگذشته است وفا کنید. و بدانید که شیطان راه های خود را سهل و هموار می کند که به دنبال او بروید و از او پیروی کنید. روز سی‌ام نماز برای ظهور @ashabolyamin
«امام محمدباقر (علیه‌السلام)»: (فی روایةٍ) اَوّلُ مایبدأُ القائمُ علیه السلام بِأنطاکِیةَ فَیستَخرِجُ مِنَها التَّوریةَ مِن غارٍ فیه عصا موسی و خاتَم سلیمان(ع). نخستین کاری که امام زمان(علیه‌السلام) انجام می‌دهد (در یک روایتی) تورات (حقیقی) را از غاری در شهر «انطاکیه» که عصای موسی و انگشتر سلیمان(علیه‌السلام) نیز در آن است بیرون می‌آورد. بحارالانوار، ج ۵۲، ص ٣۹۰ روز سی‌ و یکم نماز برای ظهور @ashabolyamin
با سلام مجدد همراهان عزیز با توجه به این که تعداد افراد حاضر در این دوره چهل روزه به تعداد مطلوب نرسیده و با نظر به امر امام به کثرت دعا برای ظهور بعد از پایان این دوره چهل روزه با یک فاصله ۵ تا ۷ روز چهل روز دوم رو شروع می کنیم، ان شاللّه. تمام تلاشمون رو میکنیم که در دوره چهل روز بعدی مطالب بیشتری رو درباره شناخت و معرفت امام به طور منسجم تر در اختیار شما قرار بدیم ان شاللّه که در رشد ما و یاری امام بزرگوارمون مؤثر واقع بشه. مجددا یادآوری میکنم که نیاز به خوندن نماز در همه چهل روز نیست و شما عزیزان میتونید هر روز که مایل بودید و با توجه به زمان و توان خودتون نمازها رو بجا بیارید و مهم خوندن نماز به طور جمعی در این مدت و تعداد افرادی هست که در این امر همراهی میکنند. بنابراین با معرفی کانال به دوستان و یاوران حضرت به بزرگ تر شدن جمع دعا کنندگان کمک کنیم. 🌿🌿🌿🌿🌿 @ashabolyamin
هدایت شده از اصحاب الیمین
فَسَلَامٌ لَكَ مِنْ أَصْحَابِ الْيَمِينِ (سوره الواقعة : ۹۱) همه ما معمولا در مشکلات و شدائد و زمانی که با تمام وجود خواستار براورده شدن حاجت هستیم نماز حاجت می‌خوانیم تا نیاز خود را به درگاه حق نشان دهیم. آیا به این اندازه محتاج ظهور نیستیم؟ کانال اصحاب الیمین، جمع ملتمسان ظهور( همراه با مطالبی در باب شناخت و معرفت امام زمان(عج)) (برای پیوستن به جمع ما بعد از ورود به کانال از طریق لینک حتما گزینه عضویت را انتخاب کنید 🌱)
شرح خطبه ۱۳۸ نهج البلاغه: اين بخش از خطبه در واقع ادامه بخش پيشين است، و اشاره به حوادث سخت آخر الزمان مى کند که نخست جنگهاى خونين و ويرانگر، جوامع بشرى را تحت شديدترين فشارها قرار مى دهد و ظلم وجور همه جا را پر مى کند، سپس نماينده عدل الهى ظاهر مى گردد، به جنگها و ستيزها پايان مى بخشد، زمين را پر از عدل و داد مى کند، وسايل رفاه و بهزيستى را فراهم مى سازد. مى فرمايد: (اين وضع همچنان ادامه مى يابد) «تا جنگ همچون حيوان خطرناک و خشمگينى روى پاهاى خود بايستد در حالى که دندانهايش آشکار باشد!» (حَتَّى تَقُومَ الْحَرْبُ بِکُمْ عَلَى سَاق، بَادِياً نَوَاجِذُهَا). سپس به پيروزيهاى آغاز جنگ و تلخيهاى سرانجام آن اشاره کرده، مى فرمايد:«پستانهايش پر از شير است و نوشيدنش شيرين، اما سرانجامش تلخ و ناگوار مى باشد!» (مْملُوءَةً أَخْلاَفُهَا، حُلْواً رَضَاعُهَا، عَلْقَماً عَاقِبَتُهَا). گويى جنگ شيرهاى شيرين و در عين حال مسمومى در پستان دارد، که افراد هوسباز را به اميد پيروزى سريع به سوى خود مى کشد؛ ولى عاقبت آنها را زمين گير و متلاشى مى سازد. سپس به ظهور حکومت الهى اشاره کرده، مى فرمايد: «آگاه باشيد! فردا -همان فردايى که حوادثى با خود مى آورد که شما نمى دانيد- کسى بر شما حکومت خواهد کرد که از غير آن طايفه (آتش افروزان جنگ هاى خونين و ظالمانه) است، و او عمّال حکومت هاى ظالم پيشين را بر اعمال بدشان کيفر مى دهد» (أَلاَ وَ فِي غَد -وَ سَيَأْتِي غَدٌ بِمَا لاَ تَعْرِفُونَ- يَأْخُذُ الْوَالِي مِنْ غَيْرِهَا عُمَّالَهَا عَلَى مَسَاوِىءِ أَعْمَالِهَا). سپس به اوضاع رضايت بخش و پر خير و برکتى که بعد از قيام او به وجود مى آيد، اشاره کرده، مى فرمايد:«در آن زمان، زمين گنجهاى درونش را بيرون مى ريزد و کليدهايش را تسليم وى مى کند، آن وقت او روش عدالت گسترى را به شما نشان مى دهد، که چگونه است و آنچه را از کتاب و سنت مرده است زنده مى کند!» (وَتُخْرِجُ لَهُ الاَْرْضُ أَفَالِيذَ کَبِدِهَا، وَتُلْقِي إلَيْهِ سِلْماً مَقَالِيدَهَا، فَيُرِيکُمْ کَيْفَ عَدْلُ السِّيرَةِ، وَيُحْيِي مَيِّتَ الْکِتَابِ وَالسُّنَّةِ). از يکسو: در حکومت مهدى (عليه السلام) معادن گرانبهاى درون زمين به آسانى کشف مى شود. واز سوى ديگر: کليد اين منابع و يا کليد حکومت سرتاسر زمين در اختيار او قرار مى گيرد. و از سوى سوّم: با برخوردارى از آن منابع غنى و اين حکومت فراگير، آيين عدالت را در سراسر زمين گسترش مى دهد. از سوى چهارم: تعليمات و ارزشهاى فراموش شده قرآن و سنّت را احيا مى کند، و به اين ترتيب مردم از نظر مادّى و معنوى در مسير تکامل قرار مى گيرند، و آسوده خاطر در اين راه پيش مى روند. در سايه حکومت مهدى (عليه السلام) عقلها کامل مى شود و ارزشهاى انسانى زنده مى گردد و انواع مواهب الهى در اختيار انسانها قرار مى گيرد و عوامل ظلم و ستم برچيده مى شود. شبيه اين تعبيرات در روايات مربوط به قيام مهدى (عليه السلام) به روشنى ديده مى شود، در يکجا از امام باقر (عليه السلام) نقل شده است که درباره حضرت مهدى (عليه السلام) مى فرمايد:«وَتَظْهَرُ لَهُ الْکُنُوزُ وَ يَبْلُغُ سُلْطَانُهُ الْمَشْرِقَ وَالْمَغِرْبَ وَيُظْهِرُ اللهُ دِيَنُهُ عَلَى الدِّينِ کُلِّهِ وَلَوج کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ فَلاَ يَبْقَى عَلَى وَجْهِ الاَْرْضِ خَرابٌ إلاَّ عُمِّرَ؛ گنجهاى درون زمين براى او آشکار مى شود و حکومت او شرق و غرب جهان را مى گيرد. و آيين او بر همه آيينها پيروز مى شود، هر چند مشرکان ناخوش داشته باشند و در آن زمان هيچ ويرانه اى بر صفحه زمين باقى نمى ماند مگر اين که آباد مى شود». در جاى ديگر مى فرمايد:«يَمْلاَُ اللهُ الاَْرْضَ بِهِ عَدلاً وَ قِسطاً کَمَا مُلِئَتْ ظُلْمَاً وَ جُورَاً فَيَفْتَحُ اللهُ لَهُ شَرْقَ الاَْرْضِ وَغَرْبَها... وَتُطْوِى لَهُ الاَْرْضُ; زمين را به برکت او پر از عدل و داد مى کند آن گونه که از ظلم و جور پر شده است و خداوند شرق و غرب زمين را براى او فتح مى کند و زمين براى او پيچيده مى شود (با سرعت از نقطه اى به نقطه ديگر نقل مکان مى کند). پيام امام اميرالمؤمنين (عليه ‏السلام)، مکارم شیرازی، ج‏ ۵، ص ۵۲۹-۵۳۲ روز سی‌ و دوم نماز برای ظهور @ashabolyamin
«حضرت علی (علیه السلام)»: انْتَظَرُوا الْفَرَجَ‏ وَ لَا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّه‏ همواره در انتظار فرج (و ظهور صاحب الزمان علیه السلام) باشید و از رحمت خدا مایوس و نا امید نباشید. بحارالانوار، ج ۱۵، ص ١۲۳ روز سی‌ و سوم نماز برای ظهور @ashabolyamin
«حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)»: مَنْ أَحَبَّنَا فَلْيَعْمَلْ بِعَمَلِنَا وَ لْيَسْتَعِنْ بِالْوَرَعِ فَإِنَّهُ أَفْضَلُ مَا يُسْتَعَانُ بِهِ فِي أَمْرِ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَة هر كه ما را دوست دارد، بايد به كردار ما عمل كند و از تقوی مدد گيرد ؛ چرا كه آن، بهترين مددكار در امر دنيا و آخرت است. خصال، ج ۲، ص ۶۱۴ روز سی‌ و چهارم نماز برای ظهور @ashabolyamin
«امام باقر (علیه السلام)»: كَأَنِّي بِأَصْحَابِ الْقَائِمِ (ع) وَ قَدْ أَحَاطُوا بِمَا بَيْنَ الْخَافِقَيْنِ فَلَيْسَ مِنْ شَيْ‏ءٍ إِلَّا وَ هُوَ مُطِيعٌ لَهُم گویا یاران حضرت قائم(عج) را می بینم که بر شرق و غرب عالم سُلطه یافته اند و دیگر چیزی وجود ندارد مگر آنکه مطیع و تحت فرمان آنان باشد. کمال الدین، ج ٢، ص ۶۷۳ روز سی‌ و پنجم نماز برای ظهور @ashabolyamin