30.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#بیان_امیر
#برنامه_زنده
✍🏼در این برنامه استاد عشایری به انعکاس مفاهیم نهج البلاغه در سایر زیارات علی الخصوص در زیارت ادعیه می پردازند
#تاریخ_پخش : 1402.10.24
📡مرکز رسانه ای ولایت
📲مدیریت فضای مجازی
🔰 @velayattv
#استاد_عشایری_منفرد
#نهج_البلاغة
#بیان_امیر
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
بسم الله
🟣ابن ابی الحدید و روش سبک شناختی ذوقی در اثبات اعتبار نهج البلاغه
یکی از خطبههایی که از دیرباز مورد تردید شیفتگان مدرسه خلافت بوده، خطبه شقشقیه است که صریحترین خطبه نهج البلاغه در نقد خلفا است. شیفتگان مدرسه خلافت به شکلهای گوناگونی به تشکیک در اصالت این خطبه پرداختهاند. یکی از راههای طرفداران اصالت نهج البلاغه، در دفاع از خطبه شقشیقه روش متنمحور است که میکوشد اصالت خطبه را از طریق دقتهای متنی اثبات کند.
ابن ابیالحدید در شرح خطبه 184 نهج البلاغه، در دفاع از اصالت نهج البلاغه به روش سبکشناسی ذوقی عمل کرده و نوشته است:
✍️نهج البلاغه اگر جعلی باشد یا همهاش جعلی است یا بخشی از آن. احتمال اول که بدیهی البطلان است چون بخشهایی از نهج البلاغه با تواتر قطعی از مورخان و محدثانی که بسیاری از آنها شیعه نبودند و انگیزهای برای جعل هم نداشتهاند، به دستمان رسیده و این تواتر اصلا قابل انکار نیست.
اما احتمال دوم نیز باطل است چون کسی که انس با کلام بلیغ و خطابه داشته باشد اندکی از علم بیان را اندوخته باشد و ذوق کوچکی در بلاغت و سبک کلام به دست آورده باشد، بیتردید فرق بین کلام غیرفصیح و فصیح، کلام فصیح و افصح و بین کلام جعلی و ساختگی را میفهمد. چنین کسی اگر به یک جزوهای دسترسی یابد که مشتمل بر کلام جماعتی از خطیبان یا دو خطیب باشد به راحتی باید بفهمد که این مجموعه از خطیب واحدی نیست و بتواند فرق بین دو سبک و دو خطیب را بفهمد.
اصلا مگر نمیبینید که ما با شناختی که از سبک شعر داریم، وقتی دیوان ابیتمام را ورق میزنیم اگر در میان اشعار او به قصیدهای از شاعری دیگر برسیم، با ذوق سبکشناسیمان به راحتی میفهمیم که سبک این قصیده، واژهگزینی آن و نفَس آن از سنخ قصاید ابیتمام نیست؟ اصلا نمیدانید که شعرشناسان با همین روش، شعرهای واقعی ابیتمام را از شعرهای جعلی منسوب به او تفکیک کرده و از دیوان او حذف کردهاند؟ چنانکه در دیوان ابینواس نیز اشعاری بوده که از سنخ واژهها و سبک ابینواس نبود و شعرشناسان متبحر آن را از دیوان ابینواس حذف کردند؟ همچنین نسبت به دیگر شاعران نیز چنین رویهای رایج است. تنها راهی که در این حذف و تأیید پیموده میشود همان سبکشناسی ذوقی است.
حال اگر در نهج البلاغه تأمل کنی، در مییابی که همه این سخنان یک آبشخور واحد، نفس واحد، سبک و اسلوب واحد و اصلا مانند یک پیکر بسیط یکنواخت است که هیچ جای آن با هیچ جای دیگرش اندک تفاوتی ندارد. درست مانند قرآن است که اولش مانند وسطش و وسطش مانند آخرش همگی بر یک سبک زبانی نضج یافته است و نظم و سبک و الفاظ همه سورهها و همهی آیههایش مانند هم است.
با این برهان واضح گمراهی هرکسی که گمان میکند این کتاب یا بخشی از این کتاب جعلی است، روشن شد. (شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج10، ص: 128)
ادامه دارد
محمد عشایری منفرد. 1402/10/28
حوزه علمیه قم
#استاد_عشایری_منفرد
#نهج_البلاغه
#علوم_حدیث
#تاریخ_تحلیلی
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_منتخب #پاسخ_به_شبهات
#بیان_امیر
👈راهبرد مدرسه ی خلافت برای کوچک نشان دادن منزلت پیامبر اکرم(ص)‼️😳
سیاست فاجعه بار مکتب خلفاء برای پائین آوردن مقام و منزلت پیامبر اکرم(ص) در طول تاریخ با یک هدف کاملا مشخص انجام شده است.
توضیحات بهت آور استاد عشایری در مورد هدف خلفاء از این سیاست عجیب از دست ندید‼️👌
🎙استاد#عشایری_منفرد
#تاریخ_پخش : 1402.10.17
☑️کانال رسمی شبکه جهانی ولایت👇
✅@velayattv
#استاد_عشایری_منفرد
#نهج_البلاغة
#بیان_امیر
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
بسم الله
مطالبی که استاد عشایری درباره بزرگ بانوی جهاد اصغر و جهاد اکبر و جهاد کبیر ، حضرت زینب سلام الله علیها نوشته اند؛ را در لینک های زیر پی بگیرید. روی کلمات آبی رنگ فشار دهید.👇👇
1⃣خطبه زینب کبری یا خطبه علی علیه السلام؟
2⃣تکرار سخن امیرالمؤمنین در خطابه دخترش زینب علیهما السلام
3⃣به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب بنت علی ع
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
عزت و سربلندی ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی (بررسی موردی کنفرانس تهران)
در آذرماه 1322 چرچیل و روزولت و استالین میخواستند کنفرانس مهمی را درباره جنگ جهانی دوم برگزار کنند. در اینکه کنفرانس را در کجا برگزار کنند، اختلافاتی داشتند ولی سرانجام توافق کردند که در تهران برگزار کنند.
نکات زیر نشان دهنده میزان عزتمندی #شاه ایران به عنوان میزبان این کنفرانس است! همان شاهی که خود را وارث تاجی 2500 ساله میدانست.
1️⃣آنان برای اینکه تهران را به عنوان محل برگزاری کنفرانسشان انتخاب کنند، از شاه یا دولت ایران اجازه نگرفتند! حتی با شاه یا دولت هماهنگ هم نکردند! شخص شاه ایران از سفر این سه مسافر به تهران حتی اطلاع هم نداشت! تنها در روز ورودشان امینی از طریق سفارت شوروی مطلع شد.
•2️⃣تا پایان کنفرانس که چند روز طول کشید، ماجرا محرمانه باقی ماند و اخبار مذاکرات برای مردم، دولت و مجلس منتشر نشد.
•3️⃣سه مسافر مغرور پس از ورود به ایران، حاضر نشدند برای ملاقات با شاه ایران به دربار بروند.
•4️⃣شاه ایران را مجبور کردند که برای شرکت در کنفرانس و زیارت آن سه مسافر مغرور به سفارت شوروی برود.
•5️⃣البته با کوششهای فراوان سهیلی و ساعد شاه توانست چند دقیقهای به دیدار روزولت برود. روزولت همچنان میخکوب بر مبل، به گفتگوهای عادی درباره مسائل کشاورزی ایران با او بسنده کرد و درباره مسائل مهم کشوری که در بدترین شرایط اقتصادیاش هزینههای زیادی برای میزبانی از متفقین پرداخت کرده بود، سخنی به میان نیامد.
•6️⃣با همان کوششها چرچیل نیز یک شب پس از آن که هفتادمین سال تولدش را در تهران جشن گرفته بود، شاه ایران را به حضور پذیرفت. او نیز تنها به نصیحت شاهنشاه پرداخت و اجازه نداد از مسائل مهم این کشور غارتزده و مطالبات ایران از متفقین هیچ سخنی به میان بیاید.
•7️⃣چرچیل و روزولت حتی به پاس اینکه شاه به دیدارشان آمده نیز حاضر نشدند برای بازدید به دربار بروند اما استالین با اصرار یکی از کارکنان ایرانی سفارت شوروی سری به کاخ مرمر زد و شاه را ملاقات کرد.
•8️⃣استالین برای رفتن به بازدید شاه، شرط کرد که به هنگام ورود به کاخ مرمر، گارد شاه باید برچیده شود و گارد ویژه استالین مستقر شود. شاه نیز با خوشحالی این درخواست را پذیرفت.
•9️⃣شهردار وقت تهران وقتی فهمید خاک فرشیِ ایران به قدوم عرشی آن سه مسافر آسمانی مزیّن شده (!) چندماه بعد (خرداد 1323) از شدت شوق و شعف سه خیابان مهم تهران را به نام آن سه مسافر نامگذاری کرد! و برای افتتاح این خیابانها با نامهای جدیدشان، مراسم باشکوهی برگزار و شخصا نطق بلندبالایی نیز ایراد کرد و در نطق خود تا آنجا پیش رفت که اختیار از کف داده بود، اسطورهایترین واژههای زبان فارسی را در وصف این سه تن به کار برد(درّ دری را به پای خوکان ریخت).
این، داستان عزت دیپلماتیک ما در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود.
حالا میفهمم که غربیها چه چیزی را در ایران از دست دادهاند؟ و جمهوری اسلامی برای ما چه چیزی آورده است؟ تازه میفهمم که مگر بچههای ایران چه نگاهی به آمریکا داشتند که #امام_خمینی ره برای روحیه دادن به آنها میفرمود: آمریکا هیچ غلطی نمیکند بکند! و وقتی امام این را میگفت چه حسی به آنان دست میداد؟ تازه میفهمیم مگر وضعیت قبل از امام چگونه بود که سلمان هراتی درباره امام میگفت:
پیش از تو آب معنی دریا شدن نداشت
شب مانده بود و جرأت فردا شدن نداشت
محمد عشایری منفرد
حوزه علمیه قم
#استاد_عشایری_منفرد
#دهه_فجر
#یادداشت
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شمه ای از عظمت نفس امام خمینی ره ؛ به مناسبت سالروز ورود تاریخی ایشان به کشور در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی
#استاد_عشایری_منفرد
#دهه_فجر
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
34.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آشنایی با جایگاه و اهمیت مسیر اجتهاد
🔹 قسمت هفدهم
❓با توجه به اوضاع اقتصادی، معیشت طلاب را چطور میتوان حل کرد؟
#استاد_عشایری_منفرد
#مشاوره
#روش_تحصیل
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
#استاد_عشایری_منفرد
#نهج_البلاغة
#اطلاعیه
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی با همکاری مدرسه عالی زبان و ادبیات برگزار می کند؛
🔰 نشست علمی با موضوع:
♦️ "تجربیات پژوهشی "
🎙 ارائه دهنده :حجت الاسلام دکتر عشایری (عضو هیئت علمی و پژوهشگر برگزیده جامعه المصطفی)
🎙 دبیر جلسه: حجت الاسلام و المسلمین بابایی (استاد همکار مجتمع)
⏰ زمان: سه شنبه 17 بهمن ۱۴۰۲ ساعت 10
🔹 بصورت حضوری و مجازی
🖇 لینک حضور مجازی:
http://vc.miu.ac.ir/illcs
#استاد_عشایری_منفرد
#روش_شناسی
#پژوهش
#تحقیق
#اطلاعیه
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
⚫️⚫️⚫️
🔰اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَأَهْلِ بَيْتِهِ، وَصَلِّ عَلَىٰ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَصِيِّ الْأَبْرارِ، وَ إِمامِ الْأَخْيارِ، وَعَيْبَةِ الْأَنْوارِ، وَوارِثِ السَّكِينَةِ وَالْوَقارِ، وَالْحِكَمِ وَالْآثارِ، الَّذِي كانَ يُحْيِي اللَّيْلَ بِالسَّهَرِ إِلَى السَّحَرِ بِمُواصَلَةِ الاسْتِغْفارِ، حَلِيفِ السَّجْدَةِ الطَّوِيلَةِ، وَالدُمُوعِ الْغَزِيرَةِ، وَالْمُناجاةِ الْكَثِيرَةِ، وَالضَّراعاتِ الْمُتَّصِلَةِ ...
شهادت امام موسی بن جعفر علیهما السلام را خدمت شما همراهان گرامی تسلیت عرض می نماییم.
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای شیخطادی، سلام و سعادت
بر اساس اخبار رسانهها در جشنواره امسال دو قطعه لباس (یک روسری و یک کراوات) به صحنه آورده و کراوات را با توضیحاتی به جناب وزیر ارشاد اهدا کردهاید. پیشینه فرهنگی شما در عرصه سینما و نیز سابقه علمی و تجربی شما در عرصه طراحی لباس، برای این کاربر کوچک محصولات هنریتان، پرسشی را پدید آورده که خوب است از آن مطلع شوید.
شما ارباب هنر، دقیقتر و عمیقتر از صاحب این قلم میدانید که لباس یکی از «ابزارهای ارتباطات غیرکلامی» (Non-verbal Comunication) شمرده میشود. وقتی نشانهشناس و فیلسوفی چون اومبرتو اکو (Umberto Eco) از تعبیر «گفتگو از طریق لباس» بهره میبرد، وقتی آلیسون لوری تعبیر «زبان لباسها» (The language of clothe) را به عنوان نام کتابش برمیگزیند، ناگزیر باید باور کنیم که اولاً هر «قطعه لباس» یک واژه معنادار است، ثانیاً «هارمونی پوشش لباسهای یک فرد» نیز اندیشه، عادات و فرهنگ شخصی او را نمایان میکند و ثالثاً «نمای کلی پوشش یک جامعه یا یک قوم» نیز هویت تمدنی آن جامعه و آن قوم را بیان و ایجاد و تقویت میکند. چنین است که ریتم موزون و قافیهمندِ لباسهای یک تمدن و یک فرهنگ، میتواند «شعر لباسها» شمرده شود و مفاهیمی را منتقل کند که حتی اشعار سعدی و حافظ و نظامی و مولوی هم نمیتوانند آن را منتقل کنند.
چنین نگرهای به لباس، در سطح فیلسوفان و جامعهشناسان باقی نمانده بلکه نظر «طراحان لباس» را نیز به خود مشغول کرده است. چنانکه همقطاران شرقی و غربی شما نیز لباس را از «سطح کاربردی» فراتر برده و توانستهاند آن را در «ساحت مفهوم و دلالت» ادراک کنند. طراحانی چون کوساما، میاکه، بورلی سِمز و ... لباس را یک «عنصر هنری و معنادار و دلالتکننده» تلقی کردهاند که خود مستقلاً میتواند با تماشاگر سخن بگوید.
با این مقدمه میخواهم یادی کنم از شخصیت تاریخساز دیگری که او نیز مانند شما در یک روز به یاد ماندنی، لباسی را به روی سِن برد و نیمساعت حاضران به احترامش کف زدند. آن شخص خانم گاندی است که لباس زن هندی را در سازمان ملل به روی سِن برد. آن روزها شاید گاندی هیچ یک از گزارههای تئوریکی را که امروزه من و شما درباره «لباسِ مفهومی» خواندهایم، نخوانده بود و اصلا با «نظریهی لباسِ مفهومی» آشنایی نداشت ولی با همان شعور و آگاهی بسیط اما عمیق خود، این را میدانست که لباس، معنا دارد. برای همین در همه محافل بینالمللی و ملاقاتهای رسمی، همان ساریهای چهارهزارسالهی هندی را میپوشید تا به سران جهان بفهماند شما دو قرن آمدید سرزمین مرا استعمار کردید و همه تلاشتان را به کار گرفتید که ما را مثل خودتان کنید؛ من به عنوان مظهر زن امروز هند، با «لباس خودم» آمدهام تا به شما بگویم که همه تلاشهایتان بیهوده بوده و من خودم هستم (جملهی اخیر از دکتر علی شریعتی).
او ریشه و پیشینهی لباس هندی را میشناخت، آن را «لباس خود» میدانست و معنا و مفهوم این لباس را نیز میفهمید و میخواست به غربیها هم بفهماند. او زبان گویای این لباس را در مقابل لباسهای غیربومی (که در سه قرن اخیر با پتکهای مخملی بر مردم مشرقزمین تحمیل شده) نیز میدانست. هنر و ادبیات پسااستعماری (Postcolonial literature) را نیز میدانست. با خودم میگویم اصلا او شاید حتی این را هم میدانست که پُتک مخملی غربیها در ایرانِ ما نیز کدام «روسریها» را از بین برده است؛ «گُلوَنیِ زنان لرستان» را، «یالُقِ زنان ترکمن را»، «چارقَد زنان بویراحمدی و قشقایی» را، «کلاو و سروین زنان کردستان» را و «دستمال کلاغی زنان شاهسون» را، «گشانچادر و مهنا و سریگ زنان بلوچی» را، «چادر و روبندهی زن ایرانی» را و ....!
آقای شیخ طادی عزیز، این مقدمات این سوال را برایم پدید آورده که آقای شیخطادی هرچند ممکن است بر اساس دیدگاههای اجتماعی خود، برخی از روشهای اجتماعی به کارگرفته شده برای کنترلهای فرهنگی را نپسندد اما به عنوان یک «استاد طراحی لباس» که باید با نظریهی «لباسِ مفهومی» آشنا باشد، هر یک از «کراوات» و «روسری» را دارای چه مفهومی میداند؟
بیگمان کسی مثل پرویز شیخطادی که بیبی مریم بختیاری را به عنوان «بانوی سردار» به دختران امروز ایران معرفی کرده، کسی که در حد خودش کوشیده تا پیش روی دختر امروز «دفتری از آسمان» بگشاید و به او بفهماند که دامن مادران شهیدان، گهوارهی پرورش آسمانیترین مردان این مرز و بوم شده، هرچند به اندازه یک «دایناسورِ» گیرافتاده در داخل بانک، آشفته و عصبانی باشد اما در همین آشفتگی هم نباید معنای تمدنی و سابقه مفهومی «کراوات» را فراموش کند.
مبادا روزی هنرمند را خواب ببرد که شاید جامعه را آب ببرد!
ایدون باد.
با احترام و فروتنی؛ محمد عشایری منفرد
حوزه علمیه قم
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
بسم الله الرحمن الرحیم
انقلاب اسلامی و حکومت امیرالمؤمین علیه السلام در اشاره فقهی مرحوم آیتالله العظمی فاضل لنکرانی ره🇮🇷
🔰امام خمینی ره در تحریر الوسیلة، در ذیل چهارمین شرط امر به معروف و نهی از منکر (أن لايكون في إنكاره مفسدة)، مسأله ششم را به این نکته اختصاص داده است که اگر معروف و منکر از اموری چون حفظ نفوس مسلمانان، هتک نوامیس مسلمانان یا محو آثار اسلامی و ... باشد که مورد اهتمام شارع است، حتی ضرر جانی هم موجب رفع تکلیف نمیشود بلکه باید به اهمیتسنجی پرداخت و اگر لازم شد حتی از بذل نفوس هم نباید دریغ کرد.
✅مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در تفصیل الشریعة؛ در ذیل این مسأله پس از تأیید نظر فقهی امام خمینی ره آورده است:
✍️به همین جهت بود که این امام ماتِن (قدس سره) خودش نیز با طاغوت زمان خود مبارزه کرد چرا که او به دستور بیگانگان و استکبار و پیشتیبانی یهود در صدد از بین بردن اسلام و کندن ریشه و ساقهی آن بود. در این مبارزه جمع کثیری از مردم و روحانیان به شهادت رسیدند و خود او نیز برای مدت زیادی از وطنش تبعید شد اما با این حال در همان روزهایی که به تحریر این متن مشغول بود، مبارزه را نیز ادامه داد تا بدانجای که طاغوت ناچار شد کشور را ترک کند. بعد از خروج طاغوت، امام به وطن بازگشت و با استعانت از پرودگار و حمایت جمع کثیری از روحانیان و مردم، انقلاب اسلامی را بنا نهاد. آنگاه یک حکومت اسلامی شیعی تأسیس شد که نه در آن جهان گسترده نظیری داشت و نه در طول تاریخ نظیری غیر از حکومت امام علی علیه السلام داشت که آن حضرت هم مدت حکمرانیاش اندک و اشتغالش به جنگهای ناشی از سنگاندازی مخالفان فراوان بود.
📚«...و لهذه الجهة بارز الإمام الماتن قدّس سرّه الطاغوت في زمنه؛ لأنّه كان بصدد هدم الإسلام، و قطع اصوله و فروعه بأمر من الأجنبي العنود، و الاستكبار المستظهر باليهود. و قد استشهد في هذه المبارزة جمع كثير من الروحانيّين و غيرهم، و أمر بإقصائه عن وطنه مدّة طويلة، و لكنّه مع اشتغاله بتحرير المتن أدام المجاهدة معه، حتّى اضطرّ الطاغوت إلى الخروج من البلاد. و بعد خروجه جاء الإمام إلى الوطن، و بنى الثورة الإسلاميّة باستعانة من اللّه، و تأييد جمع كثير من الروحانيّين و غيرهم، فتأسّست حكومة إسلاميّة شيعيّة ليس لها نظير في الأرض - مع سعتها - و في التاريخ إلاّ زمن الإمام عليّ عليه السّلام، الّذي كانت مدّة خلافته قليلة و اشتغاله بالحروب الكثيرة المنبعثة من المخالفين كثيرا» تفصیل الشریعة (الأمر بالمعروف و...)، صفحه: ۸۳
محمد عشایری منفرد
#استاد_عشایری_منفرد
#الله_اکبر
#انقلاب_مردم
#دهه_فجر
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
🔰مقاله جدید استاد عشایری
مقایسه روش شناختی شیخ انصاری و محقق خوئی در بهره گیری استقلالی از اجماع برای استنباط حکم شرعی
چکیده:
روششناسی اجتهاد فقهی یکی از عناصر نقشآفرین در پیشرفت مطالعات فقهی و اصولی و اجماع به اقسام گوناگون خود، یکی از راههای شناخت روش اجتهاد فقهی است. در میان فقیهان، شیخ اعظم انصاری و محقق خویی دو فقیه صاحب روش، به عنوان دو نماینده اصلی روش تراکم ظنونی ـ بنا به قولی ـ و روش مدرسهای، در به کارگیری عنصر اجماع در فرآیند اجتهاد، روش متفاوتی دارند. حال با توجه به اینکه اجماع در دو کارکرد استقلالی (سندی) و مکملی در عرصه استنباط ظاهر میگردد، پژوهش حاضر در صدد پاسخ به این سؤال است که اجماع به عنوان دلیلی مستقل، چه جایگاهی در استنباط حکم شرعی در روش شیخ انصاری در مقایسه با محقق خویی دارد. تحقیق حاضر، با جستوجو در آثار اصولی و فقهی دو فقیه و با روشی نقلیـتاریخی، به توصیف و تحلیل اشتراکات، افتراقات و انفرادات ایشان نسبت به جایگاه سندی و استقلالی نهاد اجماع در اجتهاد پرداخته و به این نتیجه رسیده است که با توجه به تفاوت دیدگاه هر کدام از دو فقیه در بحث حجیت ظنون، مانند حجیت و گستره حجیت اجماع و فتواهای فقیهان ، ظن خاصمحوری یا عدم آن در خبر واحد و ...، در کنار برخی اشتراکات، دو فقیه در کمیت و کیفیت بهرهگیری از اجماع در استنباط تفاوت قابل توجهی دارند.
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
#اطلاعرسانی
مدرسه اسلامي هنر با مشاركت موسسه آفرينشهاي هنري آستان قدس رضوي برگزار میکند؛
🌍چهارمين همايش ملی فقه و هنر با عنوان "فقه هنر و حكمرانی"
🔹با حضور فقها و اساتید برجسته کشور
زمان: چهارشنبه و پنج شنبه 25 و 26 بهمنماه
چهارشنبه 25 بهمن ماه ساعت 8:30 الي 11
👈🏻آيين افتتاحيه با حضور:
آيت الله مبلغي عضو مجلس خبرگان رهبری
چهارشنبه: ساعت 14:30 الی 16:30
🔹پنل مكتب هنر رضوي الگويي براي نقش آفريني هنر در حكمراني با حضور اساتيد محمد جواد استادي، امير مهدي حكيمي و رضا قائمي نيك
🔹پنل «نسبت فقه و هنر پس از جمهوري اسلامي» با حضور اساتيد: مجتبي الهي خراساني، دكتر زائري، محمد حسين نواب
پنجشنبه از ساعت 8:30 تا 11
🔹پنل «نقش حاكميت در حمايت از هنر اسلامي و مقابله با انحرافات»، با حضور اساتيد: رضا ميركريمي ، علي نهاوندي
🔹پنل «نظارت بر اجراي قوانين و سياستها»، با حضور اساتيد: محمد خزاعي، مهدي مقدادي، سيف الله صرامي
پنجشنبه از ساعت 14:30 تا 16
🔹پنل «حكمراني در هنر و فتاواي فقهي»، با حضور اساتيد: مسعود معيني پور ، محمد عشايري ، پورمحمدي
🔹پنل «فقه هنر؛ سياست گذاري و قانونگذاري» با حضور اساتيد: محمود حكمت نيا، حسينعلي سعدي، محمدرضا فلاح تفتي
پنجشنبه از ساعت 18 الي 20
👈🏻اختتاميه باحضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
📷 #گزارش_تصوری همایش ملی فقه و هنر با حضور استاد عشایری منفرد (حفظه الله)
#استاد_عشایری_منفرد
#فقه
#روش_شناسی
#گزارش_تصویری
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
✳️ دیدار استاد عشایری منفرد (حفظه الله) و جمعی از دست اندرکاران همایش ملی فقه و هنر با حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی زید عزه
#استاد_عشایری_منفرد
#گزارش_تصویری
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared