eitaa logo
استاد عشایری منفرد
1.1هزار دنبال‌کننده
136 عکس
147 ویدیو
12 فایل
﷽ ڪانـاݪ جامع استاد محمد عشایری منفرد 👤مدیر @Adminmmeshkat 🔔 کانال با نهج البلاغه @banahjolbalaghe 🎥 آپارات https://b2n.ir/w88343 🌐 پایگاه اندیشوران https://ashaiery.andishvaran.ir/fa/ScholarMainpage.html
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ دیدار استاد عشایری منفرد (حفظه الله) و جمعی از دست اندرکاران همایش ملی فقه و هنر با حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی زید عزه 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸میخوای بدونی نتیجه سکوت چیه ✅اگر کسی پرحرفی نکنه و سکوت به خرج بده ، چی میشه .. 👈🏼جواب این سوال رو از نهج البلاغه امیرالمؤمنین علی علیه السلام جویا شو 📕ترجمه و شرح حکمت 224 نهج البلاغه 🎥برنامه 🕣یکشنبه ها ساعت 19:30 🎙استاد عشایری منفرد ✅ ☑️ منبع: 🔰 @velayattv 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
10.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈احساس مداوم بدبختی نشانه ی خطرناک چه چیزی در زندگی انسان است؟⁉️ توضیحات کاربردی استاد عشایری در مورد یکی از مسائل رایج در جامعه ی امروز پیرامون احساس بدبختی و ناشکری در زندگی و بیان دیدگاه قرآن در این موضوع مهم👌 🎙استاد : 1402.12.13 ✅ ☑️ منبع: 🔰 @velayattv 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈منظور از پشه های سرگردان در کلام امیرالمومنین(ع) کدام گروه از مردم هستند؟⁉️ تقسیم بندی و تشبیه بسیار جالب مولا امیرالمومنین(ع) در مورد بخشی از مردم جامعه که اهل علم و پیروی از عالمان نیستند😐‼️ این تشبیه زیبا حکایت بخشی از جامعه است که امروز با گسترش تکنولوژی و شبکه ها اجتماعی برای بسیاری کاملا عینی و قابل لمس شده است‼️👌 🎙استاد : 1402.12.20 ✅ ☑️ منبع: 🔰 @velayattv 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
💢مهربانی و خیرخواهی در امر به معروف و نهی از منکر ✍️حجت‌الاسلام محمدعشایری منفرد امام خمینی (ره) در تحریر الوسیله در احکامِ مرتبه‌ی سوم از مراتب امر به معروف، نوشته است: «شایسته است شخصی که امر به معروف یا نهی از منکر می‌کند، در شیوه امر و نهی کردن، برای آن شخصِ مرتکبِ حرام چنان طبیبی دلسوز و پدری مهربان باشد که به مصلحت و خیرخواهی او می‌اندیشد و اصلا باید نهی از منکرِ او برای شخصی که مرتکب منکر شده و نیز برای کل امت اسلام، [سرشار از] لطف و مهربانی باشد. شایسته است قصد خودش را برای خدا و جلب رضایت او خالص کند و این عمل خودش را از هرگونه هوای نفس و گردن‌کشی دور کند و خویشتن خویش را پاک و پیراسته نداند و خودش را برتر و والاتر از آن کسی که مرتکب منکر شده، نداند چون ای بسا که همان شخص مرتکب منکر، حتی اگر مرتکب گناه کبیره باشد، اوصاف نفسانی پنهان و خداپسندی داشته باشد که خداوند به خاطر همان اوصاف، خودِ آن شخص را دوست داشته باشد هرچند از این یک عملش بیزار باشد و ای بسا که همین آمر و ناهی برعکس باشد (یعنی صفات ناپسند پنهانی داشته باشد که خداوند از خود او به خاطر همان صفات ناپسند بیزار باشد». متن تحریر الوسیلة، مسألة 14: ينبغي أن يكون الآمر بالمعروف و الناهي عن المنكر في أمره و نهيه‌و مراتب إنكاره كالطبيب المعالج المشفق، و الأب الشفيق المراعي مصلحة المرتكب، و أن يكون إنكاره لطفا و رحمة عليه خاصة، و على الأمة عامة، و أن يجرّد قصده للّٰه تعالى و لمرضاته، و يخلص عمله ذلك عن شوائب أهوية نفسانية و إظهار العلو، و أن لا يرى نفسه منزهة، و لا لها علوا أو رفعة على المرتكب، فربما كان للمرتكب و لو للكبائر صفات نفسانية مرضية للّٰه تعالى أحبه تعالى لها و إن أبغض عمله، و ربما كان الآمر و الناهي بعكس ذلك و إن خفي على نفسه. (تحرير الوسيلة، ج‌1، ص:481). 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
بسم الله الرحمن الرحیم قضاوت زودهنگام در هنگامه ابهام؛ امتحان بزرگ الاهی 1⃣موسی به هارون فرمان داده بود که در غیاب او، مواظب قوم باشد و از انحراف آنها جلوگیری کند (اخْلُفْنىِ فىِ قَوْمِى وَ أَصْلِحْ وَ لَا تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِين) اما وقتی از طور برگشت و دید هارون دست بر دست نهاده تا امت گوساله‌پرست شود، مفروض گرفت که هارون در مقابله با این انحراف از او تبعیت نکرده است فقط می‌خواست دلیل این سرپیچی هارون را بداند (قَالَ يَاهَارُونُ مَا مَنَعَكَ إِذْ رَأَيْتَهُمْ ضَلُّواْ أَلَّا تَتَّبِعَنِ أَ فَعَصَيْتَ أَمْرِی؟) 2⃣داود نبی وقتی با پرونده دستبرد مالی یک شخص به اموال برادر خودش مواجه شد، او را ظالم و فاسد انگاشت (قَالَ لَقَدْ ظَلَمَكَ بِسُؤَالِ نَعْجَتِكَ إِلىَ‏ نِعَاجِه‏). هرچند قضاوتش بر اساس علم غیبش، قضاوتی غیرعادلانه نبود اما زود فهمید که این یک آزمون الاهی بوده و به سبب عجله در قضاوت پیش از شنیدن همه دفاعیات متهم، استغفار کرد (وَ ظَنَّ دَاوُدُ أَنَّمَا فَتَنَّاهُ فَاسْتَغْفَرَ رَبَّه‏)! این آخرین آزمون داود پیش از رسیدن به مقام خلافت‌اللهی بود (يَادَاوُدُ إِنَّا جَعَلْنَاكَ خَلِيفَةً فىِ الْأَرْض‏). 3⃣مریم، دختری شوهرندیده که صوت و صیتِ عبادت و اشک و دعای او گوش فلک را کر کرده بود، ناگهان با نوزادی که پدرش مشخص نبود، به میان شهر آمد! سبحان الله! مگر می‌شود قدیسه معابد شهر، بدون شوهر رسمی صاحب فرزند شود؟ من که هنگام قرائت قرآن، هرگاه به این آیات می‌رسم با خودم می‌گویم خدایا چه خوب شد که من آن روز نبودم! وگرنه معلوم نبود در امتحان حلال‌زاده‌انگاری عیسی علیه السلام قبول شوم! ↩️ردیف شدن این داستانها در ماندگارترین کتابی که برای همیشه‌ی بشریت آمده، این نکته را تداعی می‌کند که برای همیشه‌ی عمرتان زود قضاوت نکنید! حتی اگر موسایِ تازه از طور برگشته باشید! حتی اگر مانند داود نبی، صاحب حکمت و فصل الخطاب باشید (وَ ءَاتَيْنَهُ الْحِكْمَةَ وَ فَصْلَ الخْطَاب‏)! ⛔️امروز زهد و پارسایی یکی از روحانیان شهیر، در معرض خبرهای صحیح و سقیمی قرار گرفته است. اگرچه در روش دین‌شناسی یا روش تبلیغی و تربیتی یا روشهای مدیریتی این روحانی خدوم، از قبل نقدهای بجا و نابجایی وجود داشته، اما در زهد و پارسایی‌شان شک و تردیدی وجود نداشته است. ناقص بودن دفاعیاتی که تا کنون از ایشان منتشر شده، می‌تواند ناشی از امنیتی بودن پرونده یا غیرقابل نشر بودن مابقی دفاعیات باشد. بی‌گمان هرگونه قضاوت زودهنگام، برخلاف منش انسانی و سلوک اخلاقی است بویژه در جایی که با جَوَلان مخالفان کینه‌ورز و منتقدان بی‌کینه‌ی ایشان، فضا چنان غبارآلوده شده ‌که نه به سود ایشان مستندات کافی وجود دارد و نه به زیان ایشان. محمد عشایری حوزه علمیه قم یکم فروردین 1403 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
. 📺سخنرانی استاد عشایری 🎤شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان ▪️تهران؛ حسینیه ارشاد. 🗒موضوع سخنرانی: حیات و ممات از منظر امیرالمؤمنین علیه السلام. .