eitaa logo
عاشقان_ظهور
198 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
936 ویدیو
11 فایل
کپی و دانلود با ذکر صلوات به نیت ظهور امام زمان( عج) آزاد
مشاهده در ایتا
دانلود
23.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📖زیارت آل یاسین هرچه کردم نشدم آنچه شما خواسته‌ای ای که عالم به کف توست، خودت کاری‌ کن @asheghanezohor
عاشقان_ظهور
✨🌹🍃🌸🌸🍃🌹✨ #آنچه_در_کربلا_گذشت #قسمت1⃣5⃣ ای برادر تو محبوب‌ترین مردم هستی نزد من و گرامی‌ترین آنها
✨🌹🍃🌸🌸🍃🌹✨ ⃣5⃣ فصل سوم مجلسی (ره) در بحارالانوار گوید: محمد بن ‌ابی‌طالب موسوی گفت: چون نامه‌ای دربارة کشتن حسین(ع) به ولید رسید، بر وی سخت دشوار آمد و گفت: قسم به خدا که راضی نیستم من پسر پیغمبر او را بکشم، هر چند یزید همة دنیا و ما فیها را به من دهد و گفت: شبی حسین(ع) از سرای بیرون آمد و سوی قبر جدّ خویش رفت و گفت: السلام علیک یا رسول‌الله من حسین ‌بن ‌فاطمه(ع) جوجة تو و فرزند جوجة تو و دخترزادة تو هستم که مرا در میان امت خلیفه گذاشتی، پس ای پیغمبر خدا بر ایشان گواه باش که مرا تنها گذاشتند و رها کردند و نگاهداری نکردند این شکایت من است به تو تا تو را ملاقات کنم. پس برخاست و قدم خود را به هم پیوست به رکوع و سجود پرداخت. ولید سوی خانة او فرستاد تا بداند از مدینه بیرون رفته است یا نه، چون او را در خانه نیافت گفت: سپاس خدا را که بیرون رفت و من به خون او گرفتار نشدم. و حسین(ع) صبح به خانه بازگشت و چون شب دوم شد نزدیک قبر آمد و چند رکعت نماز بگزارد و چون از نماز فارغ شد گفت: خدایا این قبر پیغمبر تو محمد(ص) است و من پسر دختر پیغمبر تو هستم و کاری پیش آمد که تو می‌دانی. خدایا من معروف را دوست دارم و منکر را دشمن، یاذالجلال والاکرام از تو مسئلت می‌کنم به حقّ این قبر و آن کس که در آن است که برای من اختیار کنی آنچه رضای تو و رضای رسول تو در آن باشد. آنگاه نزد قبر بگریست تا نزدیک صبح سر بر قبر نهاد و خوابی سبک او را بگرفت. پیغمبر(ص) را دید می‌آید با گروهی از فرشتگان از چپ و راست و پیش روی او تا حسین(ع) را به سینه چسبانید و میان دو چشم او را ببوسید و گفت: حبیبی یا حسین! گویا تو را بینم در این نزدیکی به خون آغشته و کشته در زمین کرب و بلا به دست گروهی از امّت من و تو تشنه هستی و آبت ندهند و مع‌ذلک آرزوی شفاعت من دارند، من دارند، خداوند آنها را روز قیامت به شفاعت من نائل نگرداند. حبیبی یا حسین! پدرت و مادرت و برادرت نزد من آمده‌اند و آنها آرزومند توانَد و تو را در بهشت درجاتی است که تا شهید نشوی به آن درجات نائل نگردی. حسین(ع) نگاه به جد خویش کرد و گفت: یا جدّاه! مرا حاجت نیست که به دنیا برگردم، مرا با خود بگیر و در قبر داخل کن با خود. حاج شیخ عباس قمی ره .دارد..... @asheghanezohor ✨🌹🍃🌸🌸🍃🌹✨
خدا کند که دوباره ببینمت رمضان حلال کن که ز ما بد رسیده محضرتان در این دقایق آخر دعای ما این است خدا به خاطر این ماه، ماه ما برسان... 🌾اللهم عجل لولیک الفرج🌾 @asheghanezohor
🔹اعمال شب و روز عید فطر مبارک✨🌺 @asheghanezohor
💐عید سعید فطر، عید بندگی خدا مبارک💐 رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: «فَإِذَا كَانَتْ لَيْلَةُ اَلْفِطْرِ وَ هِيَ تُسَمَّى لَيْلَةَ اَلْجَوَائِزِ أَعْطَى اَللَّهُ تَعَالَى اَلْعَامِلِينَ أَجْرَهُمْ بِغَيْرِ حِسَابٍ» «و چون شب عید فطر-که شب جوائز نام دارد- فرا رسد، خداوند پاداش عمل‏ کنندگان را بدون حساب و شمارش ببخشد.» 📚 (امالی مفید، جلد1، صفحه 229) @asheghanezohor
2_1152921504611146237.mp3
7.38M
💢 شب عیدفطر ، می‌تواند معادلِ تمام آنچه در رمضان از دست داده‌ایم را، جبران کند! بشرط آنکه بدانیم در این شب، چه چیز را، و چگونه بخواهیم. 🌠 ویژه @asheghanezohor
✨🌼✨ عید فطر آمد و ماه رمضان گشٺ تمام بر شما همسفران سفر روزه سلام روزه هاتان همہ در پیش خداوند قبول روزگار خوشتان مظهر توفیق مدام 💐 عید سعید فطر مبارک @asheghanezohor
18.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حاج آقا مجتبی تهرانی ☀️ فضیلت شب و روز عید سعید فطر @asheghanezohor
❤️ عیدمادیدن رخسارمه توست بیا عالمی چشم بـه راه سپه توست بیا ای که یک گوشه نگاهت غم عالم ببرد این دلم منتظریک"نگه"توست بیا 🎊🌹 به رسم وفای هر شب بخوانیم 😍 @asheghanezohor
الله الرحمن الرحیم ❤️ هرکس به اندازه مصلحتش روزی می‌گیرد و ... اگر روزی شما گسترده شود در زمین عصیان و طغیان می‌کنید! 📖 سوره شوری آیه ۲۷ @asheghanezohor ┄┅┅❅🍃🌸🍃❅┅┅┄
1_4130489629.mp3
1.22M
» 🎤 محسن فرهمند 📝عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را 💥نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم قرائت دعای فرج به نیت تعجیل در (عج )هر روز صبح @asheghanezohor
🌹 🌹 🌺✨روایتی طولانی و پر فضیلت از پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله : و چون شب عید فطر-كه شب جوائز نام دارد- فرا رسد، خداوند پاداش عمل‏ كنندگان را بدون حساب و شمارش ببخشد. و چون صبح روز عید فرا رسد خداوند فرشتگان را به همه ‏ی شهرها بفرستد. پس در زمین فرود آیند و سر كوچه‏ ها و گذرها بایستند و [ با صدایى كه آن را همه‏ ی آفریده‏ هاى خدا جز جن و آدمیان می‏شنوند] گویند: اى امّت محمّد! به سوى پروردگار كریم [براى نماز عید] بیرون شوید كه او پاداش فراوان دهد و گناهان بزرگ را بیامرزد. و چون سوى محلّ برگزارى نماز عید روند خدا عزّ و جلّ به فرشتگان فرماید: اى فرشتگان من! مزد كارگر- چون كار خود را انجام دهد- چیست؟ عرضه دارند: معبودا و سیدا! این که مزدش را كامل پرداخت کنی. خداوند عزّ و جلّ فرماید: شما را گواه مى ‏گیرم كه من پاداش روزه‏ ی رمضان و نمازشان را خشنودى و آمرزش خود از ایشان قرار دادم. و چون سوى محلّ برگزارى نماز عید روند خدا عزّ و جلّ به فرشتگان فرماید: اى فرشتگان من! مزد كارگر- چون كار خود را انجام دهد- چیست؟ عرضه دارند: معبودا و سیدا! این که مزدش را كامل پرداخت کنی و خداوند [خطاب به بندگان خویش] مى‏ فرماید: اى بندگان من! [هر چه مى‏ خواهید] از من بخواهید كه به عزت و جلال خودم سوگند که امروز در این اجتماع خویش، هر چه براى دنیا وآخرت خود بخواهید عطا مى‏ كنم. و به عزت و جلال خودم سوگند تا وقتی كه مرا مراقب خود بدانید[ و از من بترسید] شما را در پناه مى‏ گیرم و نزد كسانى كه در دوزخ جاودانند رسوایتان نسازم. باز گردید كه آمرزیده شدید همانا مرا خشنود كردید و من از شما خشنود شدم. در ادامه می‏فرماید: پس فرشتگان به خاطرآنچه-که خداوند در روز عید فطر به این امت ارزانى فرموده است- شاد مى ‏شوند و به یکدیگر بشارت داده و تبریك گویند.🌹 📕(امالی مفید مجلس 27 ص232) ✋😍 🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌤 @asheghanezohor
🔸 ﷽ | قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَكَّىٰ 🔸 بی تردید کسی که خود را [از زشتی های باطن و ظاهر] پاک کرد، رستگار شد. «آیه ۱۴ سوره اعلی» @asheghanezohor
چرا در و قربان خطبه ها را بعد از می خوانند اما در قبل از نماز می خواندند؟ 🌸 امام رضا علیه السلام فرمودند: «نماز جمعه امر دائمى است و در هر ماه چند مرتبه و در هر سال تعداد زيادى خوانده مى شود 🌸 و غالباً هر امرى كه بر مردم زياد تكرار شد از آن خسته شده و سعى مى كنند آن را ترک كنند لذا در نماز جمعه خطبه را اوّل قرار دادند تا بدين وسيله مردم را نگه داشته تا در نماز شركت كنند 🌸 و امّا نماز عيدين در هر سال دو مرتبه انجام مى شود و شركت كنندگان در آن بيشتر و مردم در آن راغب تر هستند 🌸 و به فرض اگر بعد از نماز برخى از مردم متفرق شوند بیشترشان باقى مى مانند و تعداد متفرّقين زياد نيست تا با پراكنده شدنشان نماز سبک شمرده شود.» 🍀 فَإِنْ قِيلَ فَلِمَ جُعِلَتِ الْخُطْبَةُ فِي يَوْمِ الْجُمُعَةِ فِي أَوَّلِ الصَّلَاةِ وَ جُعِلَتْ فِي الْعِيدَيْنِ بَعْدَ الصَّلَاةِ قِيلَ لِأَنَّ الْجُمُعَةَ أَمْرٌ دَائِمٌ وَ تَكُونُ فِي الشَّهْرِ مِرَاراً وَ فِي السَّنَةِ كَثِيراً 🍀 وَ إِذَا كَثُرَ ذَلِكَ عَلَى النَّاسِ مَلُّوا وَ تَرَكُوا وَ لَمْ يُقِيمُوا عَلَيْهِ وَ تَفَرَّقُوا عَنْهُ فَجُعِلَتْ قَبْلَ الصَّلَاةِ لِيُحْتَبَسُوا عَلَى الصَّلَاةِ وَ لَا يَتَفَرَّقُوا وَ لَا يَذْهَبُوا وَ 🍀 أَمَّا الْعِيدَيْنِ فَإِنَّمَا هُوَ فِي السَّنَةِ مَرَّتَيْنِ وَ هُوَ أَعْظَمُ مِنَ الْجُمُعَةِ وَ الزِّحَامُ فِيهِ أَكْثَرُ وَ النَّاسُ فِيهِ أَرْغَبُ فَإِنْ تَفَرَّقَ بَعْضُ النَّاسِ بَقِيَ عَامَّتُهُمْ وَ لَيْسَ هُوَ بِكَثِيرٍ فَيَمَلُّوا وَ يَسْخُفُوا بِهِ. 📚 علل الشرائع ؛ ج‏1 ؛ ص265. @asheghanezohor
❤️ علیه‌السلام فرمودند: 🍀 إنَّما هُوَ عِیدٌ لِمَن قَبِلَ اللَّهُ صِیامَهُ و شَکَرَ قِیامَهُ 🍃 امروز تنها عید کسی است که خداوند روزه اش را پذیرفته و شب زنده داری اش را سپاس گزارده است. 📖 نهج البلاغه، حکمت 428 اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋 @asheghanezohor
🌷امام باقر(علیه‌السلام) فرمودند: رسول خدا(صلى‌الله‌علیه‌و‌آله) فرمودند: چون روز اول شوّال فرا مى ‏رسد منادیى ندا مى‏ كند: اى مۆمنان در این صبح گاه بشتابید براى جوائزتان[كه به پاداش عبادات رمضان می‏ دهند] 🌷سپس فرمودند: اى جابر جوائز خداوند متعال كه مانند جوائز این پادشاهان نیست، آن گاه فرمودند: امروز روز جائزه است. 🌷(من لا یحضره الفقیه ج‏۱ ص۵۱۱  ح۱۴۷۸) @asheghanezohor
عاشقان_ظهور
🍃🌸🍃🍃 #شش.ماه.پایانی.ظهور #قسمت4⃣1⃣ این حدیث را در اینجا از این جهت ذکر کردیم که صراحتاً به هجرت
🍃🌸🌸🍃🍃 ⃣1⃣ 🌸🍃فهرستی از نشانه‌های ظهور شیخ مفید در «الارشاد» خود فهرستی از نشانه‌های ظهور را ذکر کرده که از این قرار است: برای زمان قیام حضرت مهدی(عج) نشانه‌هایی بیان شده و از حوادثی که پیش از قیام اتّفاق خواهد افتاد، به ما خبر داده‌اند که از جملة آنها می‌توان این موارد را ذکر کرد: شورش سفیانی، کشته شدن سیّد حسنی، تفرقة بنی‌عبّاس به خاطر پادشاهی و حکومت دنیایی، کسوف خورشید در نیمة ماه رمضان و خسوف ماه در آخر همان ماه که هر دو بر خلاف رویّة عادی طبیعت است، فرو رفتن در بیابان، فرو رفتن در مشرق و فرو رفتن دیگری در مغرب، حرکت نکردن خورشید از‌ مغرب و کشته شدن نفس زکیّه در پشت «کوفه» و کشته شدن هفتاد انسان صالح و شایستة دیگر، بریدن سر مردی هاشمی بین «رکن» و «مقام»، خراب شدن دیوار «مسجد کوفه»، نمایان شدن پرچم‌های سیاهی از «خراسان»، قیام یمانی، ظاهر شدن شخصی مغربی در «مصر» و حکومت کردنش بر «شام»، فرود آمدن ترک‌ها در جزیره و رومیان در ساحل، طلوع ستارة مشرقی که همانند ماه، نورافشانی می‌کند و سپس چنان خم می‌شود که گویی دو سوی آن قرار است به هم برسند، سرخی‌ای که در آسمان ظاهر می‌شود و در تمام افق پخش و منتشر می‌شود، آتش بزرگ و شدیدی که در مشرق نمایان شده و سه یا هفت روز در [جوّ و] آسمان باقی می‌ماند. پایان سختی‌های اعراب و حکومت‌کردنشان بر بلاد و خارج شدن از سیطرة عجم‌ها. کشته شدن امیر مصر توسط ساکنان آن دیار، حرکت پرچم‌هایی که به سوی خراسان راهی می‌شوند، ورود سپاهی از سمت مغرب تا وقتی که با از بین رفتن سرگشتگی و حیرت آرامش یابد، نمایان شدن پرچم‌های سیاه از مشرق به همان صورت، شکافتن و ترک خوردن «فرات»، به طوری‌که آب وارد کوچه‌ها و خیابان‌های کوفه بشود، شورش شصت دروغگو که همگی ادّعای نبوّت می‌کنند و شورش دوازده نفر از آل ابی‌طالب که همه ادّعای امامت برای خویش دارند، سوزاندن مردی بلندمرتبه از پیروان بنی‌عبّاس میان «جلولاء» و «خانقین»، زدن پل در آنجایی که آب مین «مدینةالسلام» و «بغداد» روان است، برخاستن بادی سیاه در ابتدای روز و زلزله‌ای که منجر به فرو رفتن بسیاری از آنها می‌شود. هراسی که دامن‌گیر اهل «عراق» و بغداد می‌شود و مرگ ناگهانی در آن و نقصان و کاهش اموال و جان‌ها و بدن‌ها و محصولات و یورش ملخ‌ها که در ابتدای آن و غیر آن ظاهر می‌شوند؛ به طوری‌که به زراعت و غلّات و همان مقدار کمی که مردم کشت کرده‌اند، حمله‌ور می‌شود و اختلاف میان دو دسته از عجم‌ها و ریخته شدن خون بسیاری از آنها و شورش بندگان از اطاعت سروران آنها و کشتن ایشان و مسخ شدن دسته‌ای از بدعت‌گزاران که به شکل میمون و خوک می‌شوند و غلبه‌یافتن بندگان بر سرزمین‌های مالکان و سروران، ندایی از آسمان که تمام اهل زمین آن را به زبان خویش می‌شنوند و صورت و سینه‌ای که در آسمان در قرص خورشید برای مردم ظاهر می‌شود، مردگانی که از قبرهایشان به دنیا برمی‌گردند و در دنیا [با دیگران] آشنا می‌شوند و به زیارت همدیگر می‌روند، سپس همة اینها به بیست و چهار باران که به وسیلة آن زمین پس از مرگش زنده می‌شود، ختم شده و برکات آن نمایان می‌گردد و پس از آن تمام آسیب‌ها و بلایا از معتقدان به حق که از شیعیان مهدی(عج) هستند، برطرف شده و از ظهور آن حضرت در «مکّه» خبردار می‌شوند و برای یاری ایشان متوجّه و راهی آنجا می‌شود.30 📚پی نوشتها 30. «الارشاد»، ج 2، ص368؛ «بحارالانوار»، ج 52، ص 220؛ «بشارةالاسلام»، ص 175. @asheghanezohor 🍃🌸🌸🍃🍃
عاشقان_ظهور
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• #زندگی_پس_از_مرگ #قسمت1⃣9⃣ و [امیرالمؤمنین علیه السلام در کاغذی که به «محمد
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ⃣9⃣ 🌸🍃فصل هشتم : پرونده یکی از مواقف مهوله قیامت موقفی است که نامه های اعمال داده شود چنانکه حق تعالی در اوصاف قیامت فرموده: «وَ اِذَا الصُّحُفُ نُشِرَت»(312)؛ «وقتی که صحیفه ها منتشر و پهن شود». «علی بن ابراهیم» گفته است که مراد صحیفه های اعمال مردم است.(313) و نیز حق تعالی در سوره انشقاق فرموده: «فَامّا مَنْ اُوتِیَ کِتابَهُ بِیَمینِه فَسَوْفَ یُحاسَبُ حِساباً یَسیراً».(314) [الی آخر الآیات؛ «اما آنکه داده شود نامه او به دست راستش پس به زودی حساب کرده شود حساب آسانی، و برگردد به سوی کسانش شاد و خرم. و اما آن که داده شود نامه او به پشت سر او پس به زودی بخواند هلاک را یعنی بگوید: وا ثُبُورا، و درآید یا بسوزد در آتش افروخته». عیاشی از حضرت صادق علیه السلام روایت کرده است که چون روز قیامت شود به هر کس نامه او را بدهند و گویند: بخوان، پس حق تعالی به خاطر او می آورد جمیع کرده های او را از نگاه کردن و سخن گفتن و قدم برداشتن و غیر اینها را به نحوی که گویا ألحال کرده است، پس می گوید: «ای وای بر ما، چه می شود این نامه را؟ که ترک نکرده است نه صغیره ای را و نه کبیره ای را مگر آنکه اِحْصاء کرده است آن را».(315) اِبنِ قُولِوَیْه از حضرت صادق علیه السلام روایت کرده که هر که زیارت کند قبر امام حسین علیه السلام را در ماه رمضان و بمیرد در راه زیارت، از برای او عَرْض و حسابی نخواهد بود و به او گویند که داخل بهشت شو بدون خوف و بیم.(316) 📚پی نوشتها 312) سوره تکویر، آیه 10. 313) تفسیر قمی، ج 2، ص 407. 314)] - سوره انشقاق، آیه 7 - 12. 315) سوره کهف، آیه 49، بحارالانوار، ج 7، ص 315، تفسیر عیّاشی، ج 2، ص 328. 316) بحارالانوار، ج 101، ص 97، کامل الزیارات، ص 330، ح 331.. @asheghanezohor •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
عاشقان_ظهور
✨🌹🍃🌸🌸🍃🌹✨ #آنچه_در_کربلا_گذشت #قسمت2⃣5⃣ فصل سوم مجلسی (ره) در بحارالانوار گوید: محمد بن ‌ابی‌طالب
✨🌹🍃🌸🌸🍃🌹✨ ⃣5⃣ پیغمبر(ص) فرمود: ناچار باید به دنیا بازگردی تا تو را شهادت روزی گردد و آنچه را خداوند برای تو نوشته است از ثواب عظیم بدان نائل شوی برای آنکه تو و پدرت و برادرت و عمّت و عمّ پدرت روز قیامت در یک زمره محشور شوید تا در بهشت درآیید. پس حسین(ع) ترسان از خواب برخاست و خواب خود را برای اهل بیت خویش و فرزندان عبدالمطلب بگفت، پس آن روز در مشرق و مغرب گروهی غمگین‌تر و گریان‌تر از اهل بیت پیغمبر نبود. و حسین آمادة آن شد که از مدینه بیرون رود و نیمه‌های شب سوی قبر مادرش رفت و او را وداع کرد، آنگاه سوی قبر برادرش حسن(ع) رفت همچنین و هنگام صبح به خانه بازگشت و برادرش محمد بن حنفیّه نزد او آمد و گفت: ای برادر تو محبو‌ب‌ترین مردم هستی نزد من و گرامی‌ترین آنها بر من، نصیحت از هیچ‌ کس دریغ ندارم تا به تو چه رسد که هیچ ‌کس سزوارتر از تو نیست به آن؛ زیرا که تو آمیخته با من و جان من و روح من هستی و کسی هستی که طاعت تو بر من لازم است چون که خدای تعالی تو را بر من شرف داده است و از سادات اهل بهشت قرار داده. تا اینکه گفت: به مکه می‌روی، اگر در آن منزل آرام توانی گرفت فبها و الاّ سوی بلاد یمن روی، چون آنها یاران جد و پدر تو بودند و مهربان‌ترین و رقیق‌القلب‌ترین مردم‌اند و بلاد آنها گشاده‌تر است، پس اگر در آنجا توانستی بمانی فبها و الاّ به ریگستانها و دره‌های کوهستانها ملحق شوی و از جایی به جایی روی تا بنگری کار مردم به کجا می‌انجامد و خداوند میان ما و این گروه فاسق حکم فرماید. پس حسین(ع) فرمود: ای برادر سوگند به خدای که اگر در دنیا هیچ پناه و منزلی هم نباشد با یزید بن معاویه بیعت نمی‌کنم. حاج شیخ عباس قمی ره .دارد.... @asheghanezohor ✨🌹🍃🌸🌸🍃🌹✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 مهربانی فراگیر امام حسین(ع) تو که با دشمنان نظر داری دوستان را کجا کنی محروم؟ @asheghanezohor
یا صاحب الزمان (عج)... اى روح بلند عرش اعلى برگرد سرسبزترین بهار دنیا برگرد یك ماه پر از عطر حضورت بودیم اى "صاحب عید"،جان زهرا برگرد 🌹 🌹 تعجیل در ظهور و سلامتی مولاعج پنج 💚اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج💚 "بحق فاطمه(س) " به رسم وفای هر شب بخوانیم 😍 @asheghanezohor
الله الرحمن ارحیم قیامت، تنها دادگاهی است که ... هر کس، علیه خودش حکم می کند اقْرَأ كِتَابَكَ كَفَىٔ بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبٍا بخوان پرونده ی اعمالت را .... همین بس که امروز، خودت حسابرس خودت باشی! 📚سوره اسراء آیه ۱۴ @asheghanezohor
1_4130489629.mp3
1.22M
» 🎤 محسن فرهمند 📝عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را 💥نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم قرائت دعای فرج به نیت تعجیل در (عج )هر روز صبح @asheghanezohor
عاشقان_ظهور
🍃🌸🌸🍃🍃 #شش_ماه_پایانی_ظهور #قسمت5⃣1⃣ 🌸🍃فهرستی از نشانه‌های ظهور شیخ مفید در «الارشاد» خود فهرستی
🍃🌸🌸🍃🍃 ⃣1⃣ بعضی از حوادثی که در این دو نقل ذکر و در تاریخ محقّق شده، به شرح زیر است: 🌺🍃1. روی کردن پرچم‌های سیاه از ناحیة «خراسان»: با قیام ابو مسلم خراسانی تطابق دارد. 🌺🍃2. ظهور مغربی در «مصر» که شامات را تصرّف می‌کند: شورش مغربی فاطمی که در سال 396ه‌ .ق. در شمال «آفریقا» اعلام دعوت کرد و پس از جنگ با «شام» بر آن مستولی شد. 🌺🍃3. فرود آمدن ترک‌ها در جزیره: زمانی که خاک جزیره مدّت طولانی تحت سیطرة حکمت عثمانی ترکی بود، از سال 941ه‌ .ق. آغاز شد تا زمان سقوط سلطنت آنها در سال 1335ه‌ .ق. پس از اشغال بریتانیا در جنگ جهانی اوّل. 🌺🍃4. فرود آمدن رومیان در «رمله»: در لسان ائمّة معصومان(ع) از اروپا به روم تعبیر می‌شده است و رمله نام منطقه‌ای در «شام» و منطقه‌ای دیگر در «مصر» است و از این‌رو، با استعمار «فرانسه» در مصر به رهبری ناپلئون بناپارت یا اشغال «سوریه» توسط فرانسه، پس از جنگ جهانی اوّل و اشغال «عثمانی»، با این کلام معصومان(س) منطبق می‌شود. 🌺🍃5. پایان سختی‌های اعراب و سیطره‌یافتن بر بلاد و خارج شدن آنها از سیطرة عجم‌ها (غیر اعراب): در این عصر با آن زندگی می‌کنیم. عصر ما عصر انقلاب‌های عربی است که می‌خواهند از سیطره و استعمار بیگانگان رهایی بیابند و خود حکومت را به دست بگیرند. 🌺🍃6. کشته شدن فرمانروای مصر توسط مردم آن دیار: انور سادات به دست خالد اسلامبولی کشته شد. 🌺🍃7. اختلاف میان دو دسته از عجم‌ها و خونریزی زیاد میان آنها: با جنگ‌های جهانی اروپا که در میانشان بود، منطبق است؛ همانند جنگ میان «فرانسه» و «آلمان»، «بریتانیا» و آلمان یا «ترکیه» و «یونان» و... که البتّه برای فهم این بخش از حدیث تنها کافی است در وقایع دو جنگ جهانی اوّل و دوم که در نیمة قرن نوزدهم میلادی رخ داد، دقیق شویم. 🌺🍃این مجموعه با هم دلایلی قطعی و محکم هم برای صدق گویندگان آنها (معصومان(ع)) می‌باشد و هم برای دیگر سخنان ایشان دربارة ظهور حضرت مهدی(عج) و برماست که ارتباط عاطفی و معنوی (قلبی) هم با ایشان پیدا کرده و به صرف اطلاعات اعتقادی اکتفا نکنیم. علاقه‌مندان به کسب آگاهی بیشتر در این‌باره می‌توانند به کتاب‌های زیر مراجعه کنند: 🍃1. کتاب «الغیبـة» تألیف شیخ بزرگوار محمّد بن ابراهیم بن جعفر نعمانی معروف به ابن ابی زینب. ایشان از علمای قرن سوم هجری و از شاگردان ثقـةالاسلام کلینی بوده‌اند و این اثر، یکی از نفیس‌ترین کتاب‌هایی است که در این رابطه نگاشته شده است. شیخ مفید در «الارشاد» خود از وی ستایش کرده که نشانگر این است که تا آن زمان مؤلّفی چون او نبوده است. 🍃2. «کمال‌الدین و تمام‌النعمة» تألیف شیخ ابوجعفر محمّد بن علی‌ بن الحسین بابویه قمی معروف به شیخ صدوق (از علمای قرن چهارم هجری متوفّای 381ه‌ .ق.). 🍃3. کتاب «الغیبـة» تألیف شیخ ابی جعفر محمّد بن الحسن طوسی (شیخ الطائفه) متوفّای 460ه‌ .ق. 🍃حال که این جریان را سرانجامی شیرین است، بهتر است که ما میل قلبی خویش را برانگیزانیم و ارتباط روحی خویش را با حضرتش به حدّاکثر امکان و حد اعلای شدّت و بروز برسانیم و در تمام وجودمان که به این مسئولیّت خطیر واقف گردیم؛ به طوری‌که در تمام سیر و سلوک حرکت و سکون و خلاصه در همة لحظات زندگی خویش به یاد آن حضرت و در کنف حمایت ایشان به سر بریم. ان‌شاءالله. @asheghanezohor 🍃🌸🌸🍃🍃