eitaa logo
عاشقان_ظهور
199 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
936 ویدیو
11 فایل
کپی و دانلود با ذکر صلوات به نیت ظهور امام زمان( عج) آزاد
مشاهده در ایتا
دانلود
عاشقان_ظهور
✨🌹🍃🌸🌸🍃🌹✨ #آنچه_در_کربلا_گذشت #قسمت3⃣0⃣1⃣ و چون او را از قصر بیرون بردیم مردم بر گرد وی اجتماع کر
✨🌹🍃🌸🌸🍃🌹✨ ⃣0⃣1⃣ مترجم گوید: از تشابه و مجازات آنها عجب نباید داشت چون در یک عصر مجازاتها نوعاً‌ یکی است. چنانکه در زمان ما دار است، در آن وقت دست و پا بریدن بود. کشته شدن حُجر بن عُدَی و عمرو بن الحَمِق رضی‌الله عنهما حُجر ـ به ضمّ حاء بی‌نقطه و سکون جیم ـ اصحاب امیرالمؤمنین(ع) و از ابدال است و او را حجرالخیر می‌گفتند؛ به زهد و بسیاری عبادت و نماز معروف بود. و حکایت کرده‌اند که: هر شبانه‌روز هزار رکعت نماز می‌گزارد و از فضلای صحابة رسول(ص) بود و با صغر سنّ از بزرگان آنها به شمار می‌رفت. در جنگ صفّین امیر کِنْدَه بود و در روز نَهروان رئیس مَیسَره سپاه امیرالمؤمنین(ع) و فضل بن شاذان گفت: از بزرگان تابعین و روساء زهّاد آنان‌اند. جُندَب بن زُهَیر قاتل جادو27 و عبدالله بن بَدیل و حُجر بن عُدیّ و سلیمان بن صُرد و مُسیّب بن نُخبه و عَلقمه و سعید بن قیس و مانند آنها بسیارند. جنگ آنها را برانداخت، باز بسیار شدند تا با حسین(ع) به شهادت رسیدند انتهی. بدانکه مغیرة بن شعبه چون والی کوفه گشت بر منبر می‌ایستاد و ذمّ‌ ‌امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب(ع) و شیعه او می‌گفت و آنان را دشنام می‌داد و بر کشندگان عثمان نفرین می‌کرد و برای عثمان آمرزش می‌خواست از پروردگار و او را به پاکی یاد می‌کرد پس حُجر برمی‌خاست و می‌گفت: «یا اَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوّامِینَ بِالقِسطَ شُهَداءَ لِلّهِ وَلَو عَلی اَنْفُسِکُم»28 و من گواهی می‌دهم آن کس که شما مذمّت او می‌کنید برتر و بهتر است از آن‌ که مدح او می‌گویید و آن کس را که به نیکویی یاد می‌کنید به مذمّت سزاوارتر است از آن کس که عیب او می‌گویید. مغیره با او می‌گفت: ای حجر وای بر تو از این عمل دست بدار و از خشم سلطان و سطوت وی اندیشه کن که بسیار مانند تو کشته شدند و دیگر متعرّض او نمی‌گشت. و همچنین بود تا روزی مغیره بر منبر خطبه می‌خواند و آخر ایام زندگی او بود پس علی(ع) را دشنام داد و او و شیعیان او را نفرین کرد. حجر برجست و فریادی زد که همة اهل مسجد و خارج مسجد شنیدند و گفت: ای مرد نمی‌دانی چه کس را ناسزا می‌گویی و چه حریصی به مذّمت امیرالمؤمنین(ع) و ستایش نابکاران. 📚پی نوشتها 28ـ سوره نساء، آیه 135. حاج شیخ عباس قمی ره .دارد... @asheghanezohor ✨🌹🍃🌸🌸🍃🌹✨
🌺حضرت امام صادق(عليه السلام ) فرمودند: ▪️کلنا سفن النجاة ولکن سفینة جدی الحسین أوسع وفی لجج البحار أسرع ▪️ همه‌ی ما اهل بیت کشتی‌های نجاتیم، ولی کشتی جدّم حسین "علیه السلام" وسیع‌تر و در عبور از امواج سهمگین دریاها سریعتر است. 📚بحار الانوار، ج ۲۶، ص ۳۲۲، حدیث ۱۴ @asheghanezohor
🍂چشمم به انتظار تو تر شد نیامدی اشکم شبیه خون جگر شد نیامدی... 🍂گفتم غروب جمعه تو از راه می رسی عمرم در این قرار به سر شد نیامدی... 😔 🌹 🌹 تعجیل در ظهور و سلامتی مولاعج پنج 💚اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج💚 "بحق فاطمه(س) " به رسم وفای هر شب بخوانیم 😍 @asheghanezohor
❤️در سختی‌ها و مشکلات، صبور و با تقوا باش، که پاداش و نتیجه صبرت را می‌گیری 📚یوسف آیه ۹۰ @asheghanezohor ┄┅┅❅🍃🌺🍃❅┅┅┄
2_144178960494213847.mp3
1.22M
» 🎤 محسن فرهمند 📝عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را 💥نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم قرائت دعای فرج به نیت تعجیل در (عج )هر روز صبح @asheghanezohor
15.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌کفر چیست؟ 🔻کفر یعنی ندیدن واقعیت 🔻واقع‌بینی، ناموس خلقت است! و احساسات معنوی در قرآن؛ با نگاهی به تفسیر سورۀ محمد(ص) @asheghanezohor
عاشقان_ظهور
🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🍃 #شش_ماه_پایانی_ظهور #قسمت5⃣7⃣ پس از شنیده شدن ندای آسمانی میان مردم، اختلاف، جنگ و فتنة
🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🍃 ⃣7⃣ «یخرج السفیانی فی ستین و ثلاثمائة راکب، حتّی یأتی دمشق فلا یأتی علیهم شهر رمضان حتّی یبایعه من کلَب ثلاثون ألفا؛146 سفیانی با سیصد و شصت سواره شورش می‌کند تا این که به دمشق می‌رسد و در ماه رمضان هم سی هزار نفر از قبیله بنی‌کَلَب با او بیعت می‌کنند.» قبیلة بنی‌کَلَب عمو زادگان سفیانی یعنی همان قبایل دروز147 می‌باشند که در آینده او را همراهی می‌کنند. این قبیله در عصر معاویه نصرانی بودند و معاویه با مادر یزید (علیهم‌اللعنة)، قاتل سیدالشهدا(ع) که از این قبیله بوده ازدواج کرد. بنابراین سفیانی از اوّلاد یزید بن معاویة بن ابی‌سفیان (علیهم‌اللعنة) است. پیروان این آئین در منطقة «رمله» (بیابان برهوت شرقی «فلسطین» و غربی «اردن» و جنوب غربی «سوریه» (دمشق) تا چند کیلومتر در اطراف آن سکنی گزیده‌اند #📚پی نوشتها 146. «یوم‌الخلاص»، ص 671؛ «بیان الائمّه(س)»، ج 2، ص 586. 147. پیروان طریقه دروزیه که طریقتی است دینی، فلسفی، اخلاقی و اجتماعی در سوریه و لبنان منسوبند به «دَرَزَیّ» که وی بعدّها از اعتقاد خویش برگشت. عنوان اصلی این طریقت موحّدون است که اساس عقیده‌شان بر حلول وتناسخ روح است. («لغت‌نامة الرائد»، ج 1، ص 787). این طایفه در ابتدای کار پیرو خلفای فاطمی «مصر» بودندتا اینکه در ایّام خلیفة ششم فاطمی به دعوت نشتگین دروزی به باطنیه ملحق شدند. دروزیه در الحاکم بالله که به اعتقاد دیگران کشته شده، متوقّف گشته و می‌گویند: وی غیبت کرده و به آسمان بالارفته و دوباره به میان مردم بازخواهد گشت. طباطبایی، علّامه سیدمحمّدحسین، «شیعه در اسلام»، ص 38. (م). .دارد.... @asheghanezohor 🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🍃
عاشقان_ظهور
✨🌹🍃🌸🌸🍃🌹✨ #آنچه_در_کربلا_گذشت #قسمت4⃣0⃣1⃣ مترجم گوید: از تشابه و مجازات آنها عجب نباید داشت چون در
✨🌹🍃🌸🌸🍃🌹✨ ⃣0⃣1⃣ مغیره هلاک شد در سال پنجاهم. پس بصره و کوفه هر دو را به زیاد سپردند و زیاد به کوفه آمد و سوی حجر فرستاد. او بیامد و پیش از این با او دوست بود و گفت: به من خبر رسیده است تو با مغیره چه می‌کردی و او بردباری می‌نمود اما من به خدا سوگند که تحمل مانند آن را ندارم و تو مرا دیدی و شناختی که دوست علی(ع) بودم29 و مودّت او داشتم، اکنون خداوند آن را از سینة من برکنده است و مبدّل به دشمنی و کینه کرده است و آنچه دانسته و شناخته بودی از کینه و دشمنی معاویه آن را بگردانیده و مبدّل به دوستی و مودّت کرده است اگر تو راست باشی دنیا و دین تو سالم ماند و اگر به راست و چپ زنی خویشتن را هلاک کرده و خون تو به هدر رود و من دوست ندارم بی‌مقدمه شکنجه به تو برسانم و بی‌جهت بر تو بگیرم بار خدایا گواه باش. پس حجر گفت: هرگز امیر از من نبیند مگر چیزی که بپسندد و من نصیحت او را بپذیرفتم. و از نزد او بیرون آمد و سخت می‌ترسید و پرهیز می‌کرد و زیاد او را نزدیک خود می‌خواند و می‌نواخت و شیعه نزد حجر آمد و شد داشتند و سخن او می‌شنیدند و زیاد زمستان به بصره می‌گذرانید و تابستان به کوفه، و خلیفة او در بصره سمرة بن جُندب بود و در کوفه عمرو بن حُرَیث. پس عمارة بن عَقبه با زیاد گفت: شیعه نزد حجر می‌روند و کلام او می‌شنوند و بیم آن دارم که هنگام بیرون رفتن تو شوری بر پای کند. زیاد او را بخواند و بیم داد و سخت بترسانید و به بصره رفت و عمرو بن حریث را به جانشینی خود در کوفه گذاشت و شیعه نزد حجر می‌رفتند و او می‌آمد تا در مسجد می‌نشست و شیعه با او می‌نشستند تا ثلث یا نصف مسجد را می‌گرفتند و نظّارگیان بر گرد ایشان چنانکه مسجد را پر می‌کردند، آنگاه بسیار شدند و بانگ و خروش آنها بسیار شد و به مذّمت معاویه و دشنام وی و ناسزا گفتن به زیاد صدا بلند کردند و عمرو بن حریث را این خبر رسید. به منبر برآمد و اشراف شهر بر گرد وی فراهم شدند. 📚پی نوشتها 29ـ ابوعبدالله جهشیاری در کتاب الوزراء گوید که: چون علی(ع)به بصره آمد، زیاد پنهان شد. وقتی که امیرالمؤمنین(ع) عبدالرحمن بن ابی‌بکر را ملاقات کرد از او پرسید: ای کل عمّ تو کجاست؟ عبدالرحمن گفت: تو را بر او دلالت می‌کنم اگر امان دهی او را. گفت: امان دادم و زیاد در خانة مادرش بود. آن حضرت را آنجا آورد و علی(ع) فرمود: مال خراج که در دست تو بود کجاست؟ زیاد گفت: همچنان برجاست. امیرالمومنین(ع) فرمود: چون تو مردی باید امین خزانه شود. آنگاه با علی آمد و علی(ع)با اصحاب خود فرمود کارآمد مردی است وقتی حضرت امیر(ع) از بصره بیرون رفت خراج و دیوان بدو سپرد. مترجم. حاج شیخ عباس قمی ره .دارد.... @asheghanezohor ✨🌹🍃🌸🌸🍃🌹✨