eitaa logo
اشک اندیشه
211 دنبال‌کننده
52 عکس
27 ویدیو
3 فایل
ارتباط با بنده @Hasanherban
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ رهبری حوادث 🔸 مرحوم سیدمنیرالدین حسینی (ره) الان هم شنيده مي‏شود كه مي‏گويند، ‏خارجيها تا پنجاه سال يا صد سال ديگرشان فكر مي‏كنند. آن زماني كه بچه بوديم و منبري‏ها اين حرف‏ها را ‏مي‏زدند فكر مي‏كرديم كه چطور مي‏شود انسان براي پنجاه سال بعدش فكر بكند؟! مي‏گفتيم، اينها كه «غيب» و ‏امثال آن را هم نمي‏دانند پس چگونه مي‏توانند براي پنجاه سال بعد فكر بكنند؟! بعد يك كمي كه سنمان بالاتر ‏رفت به نظرمان مي‏آمد كه يك عده‏اي را مخصوص اين كار قرار مي‏دهند كه آنها بنشينند و فكر پنجاه سال ‏ديگر را بكنند. خوب اين احتمال معقولتر بود! ولي بعد كه كمي بيشتر دقت كرديم فهميديم صحبت از اين حرفها ‏نيست. اصلا يك عده را براي كشف قوانين جديد (در مراتب مختلف) قرار مي‏دهند. يعني ايجاد حوادث تا پنجاه ‏سال آينده، در زمان فعلي دنبال مي‏شود. يعني چه؟! يعني اينها حوادث آينده را مي‏سازند و بعد شما فكر مي‏كنيد ‏كه آنها پيش‏بيني كرده‏اند! البته يك بخش آن هم از برآوردها و پيش‏بيني‏ها مي‏باشد ولكن اصل مطلب اين است ‏كه، نسبت تأثير عملكرد ادراك بالا رفته است كه مي‏تواند تا پنجاه سال آينده كار كند. يعني مثلا اگر تئوري ‏اولي مي‏توانست ده مشكل را حل كند، بعد يك تئوري ديگري پيدا كرده‏ايد كه مي‏تواند صد مشكل را حل كند ‏كه در اين صورت مسلّم وقتي با صد مسئله برخورد كرديد حل آنها هم در دست شما خواهد بود. پس «رهبري ‏حوادث» بدون اينكه قدرت تأمل در «ابزارهاي ايجاد حوادث» را نداشته باشيد امكان ‏ندارد.‏ 📕دوره عالی فلسفه، جلسه15 @social_theory
هدایت شده از حاصلِ جمع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاصل جمع "گفتگو نور حرکت " 🔹زمان پخش : شنبه ها ساعت ۲۲ 🔹بازپخش:دوشنبه ها ساعت ۱۱ 🔹پنج شنبه ها ساعت ۱۸ 📺 از شبکه آبادان ┄┄┄┄┄❅✾❅┄┄┄┄┄ @haselejam_tv 🆔 eitaa.com/abadan_irib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از راه های شناخت امام، شناخت تاثیر اوست، شناخت آثار او امام، فقط یک حکومت با عقبه ۲۵۰۰ سال پادشاهی و طمع و حمایت مستکبرین عالم را شکست نداد، فقط نتیجه زحمت پیامبران و ائمه معصومین را در ایجاد حاکمیت اسلام به بار ننشاند، فقط این نبود که در عصر بی خدایی روح الله باشد، امام انسان ها را، قلب ها را، دست ها را گذاشت در دست خدا امام را می شود با چمران، با آوینی، با بهشتی، با سربازانش و معجزه هایش در انقلاب قلب ها شناخت... و حسرت ندیدنش را با دیدن و اطاعت و عشق ورزیدن به حضرت آقا جبران کرد... @ashkeandishe @haselejam_tv
هدایت شده از حاصلِ جمع
بعد از یه جلسه ۵ ساعته که در خدمت آقای جلیلی بودم، ساعتی هم در خدمت آقای دکتر جبلی بودیم، حقا و واقعا تحول در رسانه ملی در جریان هست، با کمک مردم. @Jebelli_ir @jalili_vahid @haselejam_tv
🔰جهت یادآوری 🔹امشب (پنج شنبه) ان شاءالله بعد از نماز عشاء جلسه اخلاق استاد در برقرار خواهد بود. 🌿لطفا اطلاع رسانی کنید. _________________________________________ 🕋 کانال مسجد جنت آبادان https://eitaa.com/janatabadan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسئله فلسطین سنگ محک شرف است راه میانه ای نیست یا دشمنی با موجودیت رژیم صهیونیستی یا دوستی با شیطان -الاقصی
اگر برای وضعیت مردم فلسطین، غمگین و عصبانی هستی، اگر از رژیم صهیونیستی متنفری، اگر دغدغه تشنگی و گرسنگی و شهادت مظلومان رو داری، اگر این روزها بی تفاوت نیستی و کینه متجاوزان صهیونیست رو در دل داری، خوشحال باش تو یه آدم با شرفی!
به اندازه ای که سقوط موشک ها روی غزه دردناکه سقوط بعضی آدم ها در تشخیص حق واضحِ مردم فلسطین هم دردناکه!
صهیونیسم تجسم شیطان است خون کودکان و مردمان فلسطین نور هدایت بشریت شده، از هر نژادی با هر دینی.
به مناسبت رشادت ها و شهادت ها در غزه ،یادداشت راه قدس را بازنشر می دهم.
هدایت شده از شبکه آبادان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع:جنایات اخیر رژیم صهیونستی علیه مردم مظلوم غزه مهمان برنامه؛حسن هربان فعال سیاسی و اجتماعی 🌠 روزهای پخش شبهای اروند 📆 یکشنبه تا پنجشنبه ⏰ زمان پخش ساعت۲۲:۰۰ 🆔 @abadan_irib 🌐 http://abadan.irib.ir
❇️ استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی: من تعجب می‌كنم از كسانی كه خيال می‌كنند تنها اگر زهد فردی را تبليغ كنيم و به مردم بگوييم انسان‌های خوبی باشند تمام مشكلات و ناهماهنگی‌ها حل می‌شود. خب اين كار در آمريكا هم قابليت شكل‌گيری دارد! يعنی آن جا كه نظام هم در دست شما نباشد و اندكی هم دموكراسی حاكم باشد، اينگونه می‌توان عمل كرد. به نظر ما كسی كه این حرف را می‌زند به معنای توجه نكرده است. بايد توجه داشت كه اگر مشکلات با اکتفاء به زهد فردی و تبشير و تنذير روحانيون قابل حل بود، تاسيس حكومت نه تنها در زمان فعلی، بلكه در زمان حضرت نبی اكرم (صلی الله علیه و آله) نيز لازم نبود! ☑️ @AndisheMonir
مردم بیدار جهان، امروز بیش از همیشه در کنار فلسطین و مردم غزه هستند. پ.ن: نقاشی دخترم برای همدردی و حمایت از کودکان مظلوم غزه
⚠️در استقبال از این سخن دوست عزیزم محسن آقای دنیوی! 1- بخش زیادی از هایی که اکنون در دست دولت است، بی دلیل است و هم می توانستند آن را انجام دهند، اما برای رسیدن به این سطح از قدرت و اقتدار نیاز داشت تا ای از مسئولیت ها برای خود فراهم کند که عادتا از عهده آن هم بر نمی آمد! 2- بعد از انقلاب، نیروهایی انقلابی، برای رفع فقر و استضعاف برآمده از نظام خانی و استعماری، می خواستند نهادهای متمایزی مثل جهاد سازندگی درست کنند اما نهاد مدرن دولت ایران، این جنبش را سرکوب کرد و پرداخت مطالبات آن را خود بر عهده گرفت. 3- دانش حکمرانی مدرن می گوید ما چیز مبهمی به اسم اساسا نداریم! نهاد قدرت فقط را شناسایی می کند! شما راجع به کدام نهادی که مردم را به خودش جذب می کند صحبت می کنید؟ 4- مردم نهادینه شده در شرکت های بازاری؟ یا مردم نهادینه شده در شبکه های غیر منفعت خواهانه؟ اگر درباره اولی صحبت کنید، که منطق آن از اساس سوداگرانه است و شبکه ای سرمایه سالار آن را به کنترل خود در آورده است و با واگذاری مسئولیت های دولتی، این نهادها به ابزار حکمرانی بازار بر جامعه بدل خواهد شد. اما اگر می خواهید شبکه های غیرمنفعت خواهانه را فعال کنید، بگویید کدام یک؟ نهادهای بومی مثل وقف؟ آنها هم امروز خودشان را جزئی از بازار سوداگری ایران می دانند! نهاد فیء یا انفال مثل ستاد اجرایی و برکت و علوی و... آنها هم خودشان را جزء یا خادم بازار می دانند!! کدام مردم؟ نکند به اسم مردم و به کام بازار شود؟! 🆔 @social_theory
الگوهایی نظیر جهاد سازندگی در زمینه ی عمران و آبادی و خدمت به محرومین یا الگوهایی نظیر کمیته های انقلاب در برپایی نظم و انتظام اجتماعی، جزو بدیع ترین ابتکارات انقلاب اسلامی بودند، که با پایان ایام دفاع مقدس و شروع دولت سازندگی به عنوان ریل گذار دولت مدرن در ایران، کنار گذاشته شدند، هرچند طعم متفاوت حکمرانی مردمی با جهاد و کمیته و الگوهای مشابه، هنوز برای ایرانیان محسوس است و این اصلی ترین کشش برای مردمی کردن فرآیند هاست.
لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمِیزانَ لِیَقُومَ النّاسُ بِالْقِسْطِ (آیه ۲۵ سوره حدید) مردم! جدی ترین تفاوتی که انقلاب اسلامی با تمام حکومت های تاریخ ایجاد کرد، ایجاد عرصه ی حاکمیت مردم بود. ولایت و اخوت فرمولی بود که انقلاب برای حضور مستمر مردم در حاکمیت بدست آورده بود، تا اینکه پای نظام بازار و دولت مدرن به معنای استیت به حکمرانی مردمی ما باز شد، و هرچه پیشتر رفتیم یکی یکی نقش های مردم را کم کردیم و به وظایف و حقوق دولت افزودیم. مدرنیته ای که پس دهه ها تلاش نظری و آزمون خطا برای جامعه سازی و تولید ساختار، مثلا برای نظم جامعه به الگوی پلیس دست پیدا کرده بود، مقابل الگوی کمیته های مردمی انقلاب اسلامی حیران مانده بود، آن همه ساختار در دولت مدرن برای خدمت رسانی مقابل جهاد سازندگی عاجز بود، و سرآمد همه، ارتش های قدرتمند دنیا مقابل الگوی بسیج ما زانو زدند. بعد ما چه کردیم؟! کارمان که تمام شد، با شروع دولت مدرن سازندگی، یکی یکی نقش های مردم را ازشان پس گرفتیم، ساختارهاشان را تا حد ممکن دولتی کردیم، و فرستادیم بروند در آپارتمان های نهایتا ۷۰ متری خود بنشینند و بشوند مصرف کننده ی کارخانه های بزرگ تولیدی ما.. مبادا خانواده، مسکن، و نقش مردم چیزی بجز مصرف باشد. مصرف امنیت، مصرف کالا، مصرف آموزش‌، مصرف فکر... مصرف همه چیز. مردم را از صندلی راننده بلند کردیم گذاشتیم در بوفه، آن انتها. نهایتا حق دارد مطالبه گر باشد. گاهی غر بزند. و البته هنوز صندوق رای برای مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور باقیست. البته اگر سیاست بازها و بازی های سیاسی شان بگذارد و تحمل این یکی را داشته باشد. صحیفه امام خمینی (ره) مملو از ارجاع امور به مردم است، در نگاه مقام معظم رهبری جایگاه مردم در مشارکت در حاکمیت بوضوح قابل رویت است. پس چرا امروز دچار شرایطی شدیم که باید به زحمت این باورها را حتی در مردم زنده کرد؟ نهایت و غایت خواسته مردم شده داشتن مسئولینی صادق و خدمتگذار که امور آنها را سروسامان بدهند، مشکلات شهری و محله ای و اقتصادی و غیره را حل کنند. مگر نه اینکه بنا بود صاحب و کارفرما مردم باشند، نه اینکه قرار بود تجارت و مسکن و کشاورزی و .. توسط خود مردم اداره شود، اصلا و اساسا این ساختارهای حاکمیتی توان و تاب این همه وظیفه را دارند؟ در انتهای مدرنیته، در دولت های غربی چقدر این ساختار ها کارکرد داشته؟ امروز مردم آن جوامع از تجربه خود راضی هستند؟ آیا ما انتخاب کردیم به عنوان مردم نقش های خود را به حاکمیت واگذار کنیم؟! آیا انتخاب کردیم دولت مدرن راه درستی برای ماست؟ جلسات چای، جلسه اول،۱۱ آذر ۱۴۰۲
🔆 استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی: مادامی که نظام مفاهیم و تعاریف ما رنگ نپذیرد و از طریق یک روش مستند به وحی لباس وجود نپوشد نمی‌توان به پی ریزی همت گماشت. و تا زمانی که چنین نظام‌هایی توسط دو نهاد اصلی فرهنگ کشور ـ یعنی حوزه و دانشگاه ـ طراحی و ارائه نشوند، کماکان باید ریزه‌خوار خوان اغیار باشیم که قطعاً نمی‌توان در آن، انتظار مائده‌های بهشتی را داشت! ☑️ @AndisheMonir
می خواستم از دلتنگی برای کربلا بنویسم. دیدم غزه، کربلای امروز ماست. شب زیارتی..
‏حکمت ۴۷۱ امام علی (ع) فرمودند : همانطور که گفتار جاهل فایده ای ندارد ، سکوت انسان عاقل هم بی فایده است. مدتی است، به این فکر میکنم، که باید موضع بگیریم، و باید موضع خود را شفاف و رسا بیان کنیم. حرکت جامعه ی پیرامون ما، گاهی بواسطه ی سکوت، یا بیان مواضع مان، تغییر خواهد کرد، رشد اجتماعی هم در همین اعلام موضع نهفته است، جریان سازی اجتماعی هم. فرصت های بسیاری، بواسطه ی سکوت از دست رفته و فرصت های بی شماری پیش رو داریم، که جهت و شتاب رشد اجتماعی را با بیان و مواضعمان، حرکت دهیم. @ashkeandishe
برنامه "کرسی" ویژه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از امشب هر شنبه ساعت ۲۲ از سیمای آبادان لینک پخش زنده شبکه آبادان https://sepehrtv.ir/frame/t/abadan