eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
619 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5906522906170492181.mp3
25.92M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙استاد #حسن_رحیم_پور_ازغدی 🔰 موضوع: راهبندان "حکومتی" در برابر "انقلاب فرهنگی" ☑️ باید از خودمان مقداری توهم زدایی کنیم. مهندسی فرهنگ کشور یک چیزی مثل تعمیر کشتی روی آب است که ما نمی توانیم همه چیز آن را تغییر بدهیم. البته باید عزم محکم و نقشه روشن داشته باشیم، اما کار باید به صورت تدریجی، نسبی و منطقی انجام گیرد. مهندسی فرهنگ، کارهایی است که همه ما انجام می دهیم. ☑️ اینطور نیست که فرهنگ جامعه مهندسی نمی شود و برخی منتظر هستند در یک جایی و یک گروهی آن را مهندسی کنند. هر کس که روی افکار عمومی و اخلاق عمومی و رفتارهای عمومی تاثیری می گذارد؛ مشغول مهندسی فرهنگ این جامعه است. چه از داخل و چه از خارج، رسانه ها، نهادهای آموزشی، خانواده، طرز مدیریت ها، حتی موقعیت اقتصادی و سیاسی کشور، واردات ، صادرات تجاری، همه اینها مشغول مهندسی فرهنگ کشور هستند. ☑️ موضوع مهندسی از فرهنگ عمومی تا خرده فرهنگ ها، تمام اینها را در برمی گیرد. از فرهنگ پوشش، ازدواج و طلاق، رانندگی، فرهنگ همسایگی و رژیم غذایی، تا رژیم اخلاقی مردم در حریم خصوصی تا فرهنگ رفتار سیاسی در جامعه. ⏰ مدت: ۴٩:٢٢ دقیقه 📶 حجم: ٨ مگابایت 🗓  اساتید دانشگاه چابهار؛ بهار ۱۳۹۶ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_8661477.pdf
1.07M
📚 پیشنهاد دانلود و "جریان شناسی نفوذ در صدر اسلام" تحلیل تاریخ صدر اسلام "زمان پیامبر (ص) و حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) از منظر مفهوم نفوذ 📕باید توجه داشت که جریانات نفوذ در آن دوران بیشتر به صورت درونی بوده‌اند و تحت تأثیر این ویژگی، تاکتیک‌های نفوذ نیز چندان توسط مردم عادی قابل تشخیص نبوده‌ است. در واقع آن چیزی که برای جبهۀ مقابل اسلام حربۀ کارآمدتری بوده و هست، بحث نفوذ و از آن طریق تغییر روندها و ذهنیت‌ها بوده است. در واقع می‌توان گفت که دشمن با کاشتن درخت نفوذ در زمین اسلام مقاوم و متحد، با در پیش گرفتن سیاست صبر و انتظار از دور صحنه‌ای را تماشا می‌کند که در آن این درخت به بار نشسته است و میوه‌های آن نیز تشتت، چند دستگی، تفاسیر تحریف شده، تضاد، درگیری، جنگ قومی و فرقه‌ای و ارتداد و بی‌دینی است و حاصل این وضعیت چیزی خواهد شد که تفسیر امام علی (ع) از کل روند آیندۀ تاریخ اسلام است؛ یعنی «روزگاری بر مردم بیاید که از قرآن جز نشانی بر جای نماند و از اسلام نیز جز نامی نماند» 📕در این کتاب تلاش شده تا با استفاده از منابع کتابخانه‌ا‌ی و مقالات پژوهشی، به تحلیل و تبیین جریان‌های نفوذی تاریخ صدر اسلام به طور دقیق پرداخته شود 📖بخشی از فهرست کتاب ▫️جریانهای نفوذی صدر اسلام ▫️جریان نفوذ عریان ▫️جریان نفوذ نقابدار ▫️تاکتیکهای نفوذ در صدر اسلام ▫️تأثیرات نفوذ ▫️نفوذ در ذهنیت اجتماعی مردم ▫️بسترهای زمانی و مکانی نفوذ ▫️انفعال و گمراهی خواص صدر اسلام ▫️شیوه‌های مقابله با جریان نفوذ و.. 📕 این کتاب که توسط مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی منتشر شده است. 🆔 @ashora_karbala
🔰این چه توقع بی جایی است 🔸 💢 این درست است که تا در یک گوشه، مختصر نابسامانی‌ای به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود، ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن!؟ تا یک مشکل در اداره‌ای برایش پیدا شد، یا یک مأمور دولتی، چپ نگاهش کرد، یاوه بسراید که: حالا هم مثل زمان فلان است!؟ این ناشی از نفهمیدن آنچه که واقع شده است نیست!؟ این، ناشی از عدم معرفتِ نعمتِ خدا نیست!؟ یا خدای ناکرده، ناشی از انکار نعمت خداست؟ «یعرفون نعمت‌الله ثم ینکرونها. این جفا نیست به این حرکتِ به این عظمت!؟ 💢 مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد؛ در سراسر این حکومت همه‌ی کارها درست خواهد بود!؟ از کجا چنین چیزی ثابت شده است!؟ در زمان امیرالمؤمنین (علیه‌الصّلاةوالسّلام) که مثال عدل و تقواست دیگر شما از امیرالمؤمنین که کسی را عادل تر و با تقواتر سراغ ندارید مگر حُکّامی که بر ولایات مسلّط بودند و خودِ امیرالمؤمنین  (علیه‌الصّلاةوالسّلام) فرستاده بود، همه «ابوذر» و «سلمان» بودند!؟ خیر! چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت. مابقی، آدم های عوضی بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید! 💢 این، تاریخ است. یکی از استانداران امیرالمؤمنین, زیادابن ابیه بر منطقه‌ی وسیعی حاکم بود. بسیاری از این قبیل، در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. امام حسن مجتبی (علیه‌الصّلاةوالسّلام) سردار بزرگ جنگش عبیدالله بن عباس بود که می‌دانید چه کار کرد. شبانه رفت با معاویه که آن طرف بود، مذاکره کرد. پول گرفت، لشکرگاه خودش را ترک کرد و به دشمن پناهنده شد! امروز اگر یک سرباز شما به دشمن پناهنده می‌شود، چگونه درباره‌اش قضاوت می‌کنید؟ شب خوابیدند، صبح بلند شدند دیدند فرمانده‌ی کلّ نیروهای امام حسن  (علیه‌الصّلاةوالسّلام)، از خیمه بیرون نمی‌آید. یک ساعت، دو ساعت... بعد رفتند داخل خیمه، دیدند نیست! دقّت کردند، دیدند آن طرف خیمه، شکافته است. بعد، قضیه روشن شد. در رأس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی(ع) 💢 این چه توقّع بی‌جایی است که اگر یک رئیس، یک مرؤوس، یک قاضی، یا مسؤول بخش خاصی از کشور، از تشکیلات حکومت اسلامی، پایش را کج بگذارد، آن آقایی که با او مواجه می‌شود، فوراً شروع می‌کند به اصل نظام اسلامی، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن! البته به فضل الهی، مثل همیشه، از اوّل انقلاب تا به حال، اکثر مردم خوبند. اغلب علما و روحانیون، خوبند. اکثر با انصافند. اکثر متوجّه حقایقند. اما در گوشه و کنار، کسانی هم پیدا می‌شوند که این گونه‌اند. این ناشی از چیست؟ ناشی از نشناختن قدر جمهوری اسلامی است. 💢 امروز هر کس با جمهوری اسلامی سرسنگین باشد، کافر به نعمت الله است. البته کافر به نعمت الله، به معنای کافر بالله نیست. کافر نعمت است و کفر نعمت در مقابل ذات مقدّس باری‌تعالی، یکی از گناهان بزرگ است. خدا کند که ما دچار چنین گناهی نشویم. 🎙 بیانات رهبر انقلاب در جمع علما و روحانیون تبریز ۱۳۷۲/۰۵/۰۵ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 ﺍﻓﻌﺎﻝ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭﻯ ﺑﻮﺩﻥ، ﺑﻪ ﺗﻮﻓﻴﻖ ﺍﻟﻬﻰ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﺩ ﺍﮔﺮ ﺗﻮﻓﻴﻖ ﻭ ﺩﺳﺘﮕﻴﺮﻯ ﺧﺪﺍ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﻣﮕﺮ ﻛﺎﺭﻫﺎﻯ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭﻯ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﺩ؟! ✍ آیت الله #بهجت 🔹ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺳﺘﮕﻴﺮﻯ ﻭ ﺗﻮﻓﻴﻖ ﺍﺯ ﻧﺎﺣﻴﻪ ﻯ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺷﺪ، ﺗﺎ ﺑﺎ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﻭ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺍﺯ ﻧﺎﺣﻴﻪ ﻯ ﺑﻨﺪﻩ، ﻛﺎﺭﻫﺎﻯ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭﻯ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﮔﻴﺮﺩ. ﺗﺎﺯﻩ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﻓﻌﺎﻝ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭﻯ ﻣﺸﺮﻭﻁ ﺑﻪ ﺑﻘﺎﻯ ﺣﻴﺎﺕ ﻭ ﺻﺤﺖ ﻭ ﻋﺪﻡ ﻣﻮﺍﻧﻊ ﺍﺳﺖ. ﻣﺜﻠﺎ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻨﺪﻩ ﺳﺎﺟﺪ ﻭ... ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺳﺠﻮﺩ ﺑﻪ ﻗﻴﺎﻡ ﻣﺒﺪﻝ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺷﺨﺺ ﻗﺎﺋﻢ، ﺭﺍﻛﻊ ﻭ ﺳﺎﺟﺪ ﮔﺮﺩﺩ، ﺍﻳﻦ‌ﻫﺎ ﻫﻢ ﻫﻤﻪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺗﻌﺎﻟﻰ ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﺳﺖ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﻭﺟﻮﺩ ﻭ ﺍﻳﺠﺎﺩ، ﺗﺎ ﭼﻪ ﺭﺳﺪ ﺑﻪ ﺣﺮﻛﺎﺕ ﻭ ﺳﻜﻨﺎﺕ، ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﺳﺖ؛ ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﻣﻰ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﻭ ﻣﺎ ﺭﻣﻴﺖ ﺍﺫﺍ ﺭﻣﻴﺖ ﻭ ﻟﻜﻦ ﺍﻟﻠﻪ ﺭﻣﻰ ﺁﻥ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻛﻪ [ﺳﻨﮕﺮﻳﺰﻩ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ] ﭘﺮﺗﺎﺏ ﻧﻤﻮﺩﻯ، ﺍﻳﻦ ﺗﻮ ﻧﺒﻮﺩﻯ ﻛﻪ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻰ، ﺑﻠﻜﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ. 🔹ﻣﺎ ﻫﻤﻴﻦ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﻴﻢ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻣﺮ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﻭ ﻧﻬﻰ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﺎ ﺩﺭ ﻓﻌﻞ ﻭ ﺗﺮﻙ ﻣﻀﻄﺮ ﻧﻴﺴﺘﻴﻢ ﻭ ﺑﻴﻦ ﺍﻓﻌﺎﻝ ﻣﻀﻄﺮ ﻭ ﻏﻴﺮ ﻣﻀﻄﺮ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺍﺳﺖ. ﻫﻤﻴﻦ ﻣﺼﺤﺢ ﻋﻘﻮﺑﺖ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﻧﻴﺰ ﺑﺎﻟﻮﺟﺪﺍﻥ ﺛﺎﺑﺖ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻜﻠﻴﻒ، ﻓﺎﻋﻞ ﻣﺎ ﻳﺸﺎ ﻭ ﻣﺨﺘﺎﺭ ﻭ ﺧﺎﻟﻖ ﻓﻌﻞ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﻴﻢ، ﺣﺎﻝ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﻫﻤﮕﻰ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺑﻨﺪﻩ ﻧﻴﺰ ﺑﺮ ﻓﺮﺽ ﺍﺑﻘﺎﻯ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎﻳﺪ ﺧﺪﺍ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺎﻗﻰ ﺑﺪﺍﺭﺩ ﺗﺎ ﻓﻌﻞ ﺭﺍ ﻋﻦ ﺍﺭﺍﺩﺓ ﻭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﺪ. ﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻓﺎﻋﻞ ﻣﺎ ﺑﻪ؛ ﺍﺳﺖ ﻧﻪ ﻓﺎﻋﻞ ﻣﺎ ﻣﻨﻪ؛ ﻭﻟﻰ ﺧﻴﺎﻝ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﻓﺎﻋﻞ ﻣﺎ ﻣﻨﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﻓﻌﻞ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺻﺎﺩﺭ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ، ﻭ ﺣﺎﻝ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﻧﻤﻰ ﺩﺍﻧﺪ ﭼﻪ ﻗﺪﺭ ﻃﻮﻝ ﻣﻰ ﻛﺸﺪ ﻭ ﻳﺎ ﺑﻪ ﺁﺧﺮ ﻣﻰ ﺭﺳﺪ ﻳﺎ ﻧﻪ ﻭ ﻳﺎ ﻣﻮﻓﻖ ﺑﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻛﺎﺭ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺁﺧﺮ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﻳﺎ ﻧﻪ؛ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻭﻝ ﻗﺼﺪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻓﻌﻞ ﺗﺎ ﺁﺧﺮ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ. 📚در محضر ایت الله بهجت ص ٢۰٣ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 انقلاب با چهره ها و دل های افسرده تضمین نمی شود 🔸 #شهید_بهشتی 🔹 "ولا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین" نترسید و سست نشوید و حتی دچار غم و غصه هم نشوید؛ غم چه چیز؟ اگر غم جان است، که ما نباید غم جان بخوریم. اگر هم غم انقلاب است، به شما بگویم انقلاب با چهره ها و دل های افسرده تضمین نمی شود، بلکه با دلهای پرشور و چهره های شاداب تضمین می شود. این چیزی است که از شما می خواهم و خودم نیز به آن عمل می کنم. این است هیچ کس مرا در این دوره‌ی نشیب و فراز انقلاب در سخت‌ترین شرایط نتوانسته است با قیافه‌ی افسرده ببیند، چرا افسرده باشیم؟ 🔹 ما که به دنبال «احدی الحسنیین» هستیم (یا شهادت یا پیروزی) دیگر چرا افسردگی؟ اگر چهره ها شاداب باشد و با نشاط باشید، آن وقت شعارتان همین است که آمریکا و مزدوران او هیچ غلطی نمی توانند بکنند. 🔹ما در زیر بار سختی ها و مشکلات و دشواری ها قد خم نمی کنیم. ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند. تنها موقعی سرپا نیستیم که کشته شویم و یا زخم بخوریم و بر خاک بیفتیم. و الّا هیچ قدرتی پشت ما را نمی تواند خم کند. 📚 مرکز اسناد انقلاب اسلامی، جلد ۱، ص ۵۵٣؛ سخنرانی در تاریخ ٩ اردیبهشت ۵٩ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 ما چقدر در این زمینه حساسیت داریم؟ چقدر در راه تبلیغ تمدن و سابقه خودمان فعالیت میکنیم؟ ✍ استاد متفکر #شهید_مطهری 🔹 ما چهارده قرن - که پنج شش قرن آن از درخشان ترین دوره ها بوده است - تمدن بسیار عظیمی داشته ایم. در جلد دومِ کتاب محمّد خاتم پیامبران در مقاله  «کارنامه اسلام»؛ اصالت تمدن اسلامی و اینکه این تمدن؛ فقط و فقط از اسلام برخاسته و بس و در ردیف مهمترین تمدن های دنیا می باشد، ثابت شده است؛ یعنی گفته اند اگر سه تمدن، تمدن درجه اول باشند، یکی از آنها تمدن اسلامی است. 🔹 ما چقدر در این زمینه حساسیت داریم؟ چقدر در راه تبلیغ تمدن و سابقه خودمان فعالیت میکنیم؟ جوانان ما اساساً خیال می کنند اسلام تا امروز کاری نکرده؛ از وقتی که ظهور کرده تا امروز، مردم دارند مرتب به آن عمل می کنند و نتیجه نهایی اش همین است که ما امروز هستیم!  🔹 ما حتی از کتابهای خودمان خبردار نیستیم.  اگر از ما بپرسند مسلمین در ریاضیات چقدر ابتکار داشته اند، نمی دانیم. تازه بعضی از فرنگیها در این زمینه حرفهایی به نفع خودشان زده اند.  ما از سابقه خودمان در قسمتهای دیگر نظیر هنر، صنایع مستظرفه، فلسفه، فیزیک، شیمی و تاریخ نیز بی اطلاعیم، نمیدانیم چه بودیم و چه هستیم. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 ما در حال بنای یک تمدن هستیم 🔹 #امام_خامنه_ای 🔸 فشارها به سمت ما از طرف قدرتهای قلدر؛ که دشمن ملت و استقلال ما هستند؛ زیاد است. اما خوشبختانه، این فشارها را این کشور با عظمت، این ملت بزرگ؛ با کمال قدرت، از سرِ خودشان دفع می‏ کنند و در درازمدّت هیچ‏گونه تأثیری بر زندگی واقعی آنها نمی‏ گذارد؛ اگر چه ممکن است بعضی از مشکلات را، در کوتاه مدت، به وجود آورد. همه اینها را می‏ توان به خوبی از سرگذراند. 🔸 ما در حال پیشرفت و سازندگی و در حال بنای یک تمدّن هستیم. من این را می‏ خواهم به شما بگویم: مسأله ما این نیست که زندگی خودمان را نجات دهیم و گلیم خودمان را از آب بکشیم. مسأله این است که ملت ایران ؛ همچنان که شأن اوست ؛ در حال پدید آوردن یک تمدّن است. 🔸 پایه اصلی تمدّن، نه  بر  صنعت  و  فنآوری و علم، که  بر  فرهنگ و بینش و معرفت و کمالِ فکری انسانی است. این است که همه چیز را برای یک ملت فراهم می‏ کند و علم را هم برای او به ارمغان می ‏آورد. 🔸 ما در این صراط و در این جهت هستیم. نه این‏که ما تصمیم بگیریم این کار را بکنیم؛ بلکه حرکت تاریخی ملت ایران در حالِ به وجود آوردن آن است. 📃 پیام مقام معظم رهبری به مناسبت حلول سال ۱٣٧٣ شمسی 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
tamaddonzaii-yeshie.pdf
3.92M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "تمدن زایی شیعه" ✍مؤلف: استاد اصغر طاهر زاده 📘 موضوع این کتاب؛ سلسله مباحث «تمدن‌زایی شیعه»، حاصل پاسخ به سؤالاتی است که حدود سه‌سال متمادی و طی نُه جلسه‌ توسط عده‌ای از طلاب و دانشجویانی که مایل بودند در رابطه با موضوع تمدن اسلامی تحقیق کنند خدمت استاد طاهرزاده مطرح شده و پس از پیاده‌شدن جواب‌ها از نوار و تکمیل و تصحیح مطالب توسط استاد خدمت عزیزان ارائه می‌شود. 📘 جواب‌‌های استاد؛ دریچه‌های دقیق و عمیقی از فرهنگ مدرنیته از یک‌طرف و تمدن اسلامی از طرف دیگر را در مقابل سؤال‌کنندگان گشوده است که موجب احاطه‌ی نسبتاً کاملی به آن دو بشود. زیرا تا جایگاه هستی‌شناسی فرهنگ مدرنیته درست روشن نشود انسان‌ها متوجه نیستند در ظلماتی قرار دارند که راه به‌جایی نمی‌برند و از آن طرف اگر ذهن‌ها قانع نشود که خداوند برای زندگی زمینی بشر راه‌کاری ارائه داده که تمام ابعاد او شکوفا می‌شود، نمی‌تواند عزم عبور از فرهنگ مدرنیته را در خود پدید آورد. 📘 انقلاب اسلامی به دلیل رویکرد خاصش به «عالم غیب و غیب عالم» با مبانی نظریِ تمدن غرب که صرفاً نظر به ماده و مادیات دارد، در تعارض است، ولی متأسفانه بعضاً این تعارض را صرفاً در ابتذالات اخلاقی نظیر مشروبات الکلی و سکس و امثال آن می‌دانند و لذا غرب را در «جبهة مدنیت» پذیرفته‌اند و در نتیجه به شدت از توانایی‌ آرمان‌های انقلاب اسلامی در ساماندهی نظام مدنی مخصوصِ به خود غافل گشتند. این سلسله نوشتار درصدد تبیین این غفلت و توجه به راه‌کارهای تحقق تمدن اسلامی است. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
motalee-bayad-tabdil-be-sire-shavad-01.mp3
10.49M
🎧 بشنوید 🎙استاد #حسن_رحیم_پور_ازغدی 🔰موضوع: "مطالعه باید تبدیل شود به سیره" ▫️امروز چگونه می توانیم فرهنگ و تمدّن خود را قوی و غنی کنیم؟ ▫️غرب ابتدا مسلمانان را از کتاب دور کرد؛ بعد کتابها را بردند؛ یعنی علوم ما را بردند و کسی متوجه نشد که چه می کنند. بعد از مدتی انگلیسی شد زبان علم. ⏰ مدت: ۵٨:۱۵ دقیقه 📶 حجم: ۱۰ مگابایت 🗓يکشنبه، ٨ خرداد ۱٣٩۰ 🆔 @ashora_karbala
animation.gif
779.3K
‌مَثل انـسان در شناخـت خـداونـد؛ مَثـل کسـی اسـت که دو دسـت خویـش را بـه آب دریـا نـزدیـک کنـد و بـخواهـد از آن تنـاول کنـد، او فـقـط مـی خـواهـد آب بنـوشـد و ابداً مـقدار بـرای او مـطرح نیـست الّا اینـکه بیـشـتر از انـدازه دو دستـش نـمی تواند از دریـا آب بدارد. 📚 #علامه_طباطبایی مجموعه رسائل ، ص ٢٢٧ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 باید دعا یا اسم مخصوص خودتان را پیدا کنید 💠 مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: بعضی از دعاها یا اسماء مال خود انسان است و همراه اوست. باید آن را پیدا کرد. بعضی را می‌بینیم از بچگی «لا حول ولا قوه الا بالله» به ذهنشان آمده است. اگر خلقش تنگ شود یا حالش به جا آید این ذکر را می‌گوید. یکی «سبحان الله» می‌گوید و دیگری «الحمدالله». یکی شکر می‌کند و دیگری استغفار. 💠 اینها مال خود شماست. خدا به شما داده است و این خیلی قیمتی است. ان شاء الله یک روز خودتان را پیدا می‌کنید و مصداق همان ذکر می‌شوید. یک وقت می‌گوییم: «یا غفّار» و یک وقت خودمان می‌بخشیم. مصداق، بالاتر است. یا غفّار به من رسید و خودم هم بخشنده شدم. 💠 اول گفتم: «یا غفّار»، کم کم دیدم شب و نیمه شب خدا دستی به سرم کشید و حالم بهتر شد. قوّت قلبم زیادتر شد. می‌توانم با او بنشینم و صحبت کنم. در وقت گرفتاری رضایتم بیش‌تر شد. غفار آمد و مرا گرفت. الان خودم ریخت و پاش می‌کنم. هر کس به من ظلم کرده است، آبرویم را ریخته است، او را می‌بخشم. 💠 ان شاء الله خود را بیابید، مومن باشید و با خدای خود معامله کنید که افعال و کردار شما همه به او می‌خورد. 📚 مرحوم میرزا #اسماعیل_دولابی کتاب طوبی محبت ص ۱٢۱ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰تو به این امانت الهی خیانت نکن 🔹 فرزند ادامه وجود تو است، بقاء تو به بقای انسانیت و معنویت اوست. اگر او از نظر بُعد معنویاتش تربیت شود، این ادامه حیات معنوی تو است؛ نه این که همّت را نگذار برای اداره مادی او. نه! بیشتر روی مسئله تربیتی تکیه داشته باش 🔹 تو اگر می خواهی کار کنی، بیشترین همّ خودت را بگذار؛ برای این که این ها از دوستان خدا بشوند، روی بُعد معنوی این ها کار کن، پیوند این ها را با خدا محکم کن، اگر این کار را بکنی، این را بدان خدا دوستانش را هیچ وقت رهایشان نمی کند. برو این فرزند و خانواده ات را ولی الله بکن، وقتی این رابطه اش با خدا درست شد، غصه این را نخور، هیچ وقت مولا عبد را رها نمی کند. 🔹 تو فقط یک کار بکن و آن این است که این فطرت را بیا و کمک کن؛ شکوفا کن؛ رو به رشد ببر. والّا خود او سرمایه دارد، نمی خواهد تو برای او سرمایه فراهم کنی. یعنی تنها کافی است که تو مسیر صحیح الهی کودک را منحرف نکنی. فقط وقتی به دنیا آمد، خراب کاری نکن. خواهشی که از تو داریم این است که تو به این بچه ضربه نزن. تو به این امانت الهی خیانت نکن! زمین آن طفل آماده است، هیچ شخم زدن نمی خواهد. بذر هم لازم نیست تو بپاشی، بذر آن را خدا پاشیده است. تو خراب کاری نکن! فقط آن را آب بده! 🔹 امام صادق(ع) فرمود: وقتی این آیه ۶ سوره تحریم، نازل شد، مردم گفتند: چگونه ما خودمان و خانوادمان را از آتش جهنم حفظ کنیم؟ پیغمبر اکرم(ص) فرمود: کارهای خیر انجام دهید و خانواده هایتان را به آن یادآور شوید و آن ها را بر بندگی خدا ادب کنید. 📚تربیت فرزند در اندیشه حاج آقا مجتبی تهرانی 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14889-fa-farzandam-in-chenin-bayad-bod-koli.pdf
10.29M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب ( "فرزندم این چنین باید بود" ) شرحی است از نامه سی و یکم نهج‌البلاغه.(جلد ۱ و ٢) ✍مؤلف: اصغر طاهرزاده، 📕این کتاب در دو جلد تنظیم شده و شامل اصول تعلیم و تربیت از منظر امام علی (ع) است. نامه سی و یک نهج البلاغه نامه‌ای است که امام علی(ع) برای فرزند خود امام حسن(ع) نوشتند. 📕نامه سی و یک نهج البلاغه تعریف کاملی از دنیاست و اینکه انسان چگونه باید با هر بخش زندگی رو به رو شود تا دچار خسران نشود. این سطور نگاشته ‌های پدری دلسوز است که گرچه به راه پسر خود واقف است ولی جایگاه پدری را محملی قرار می‌دهد تا نامه‌ای بنویسد به امت خود، به شیعیان خود؛ پدری که همان سالها پیش نگران امروز ما بود. گذشته از نامه ی عمیق و راهگشای امام علی (ع)، پرداخت نامه در کتاب حاضر، توسط استاد طاهر زاده بوده است که همواره دغدغه اصلی وی توجه به فرهنگ عمیق و ناب اسلامی و فهم و ارائه آن بوده است. 📕این کتاب می‌تواند پاسخ مناسبی باشد به کسانی که در پی روش درست زندگی می‌گردند و از آنجایی که جانمایه کتاب کلام معصوم است، می‌توان مطمئن بود که راه را به درستی به انسان نشان می‌دهد و از آنجایی که نامه سی و یک نهج‌البلاغه نگاشته‌ای همه جانبه است که زندگی را از وجوه مختلف مورد بررسی قرار داده، می‌توان به جرأت گفت که کتاب حاضر هم کتابی است با دیدی همه جانبه نسبت به زندگی. این کتاب می‌تواند پایانی باشد بر سردرگمی‌های جوانانی که فطرتی حق‌طلب و حق‌پذیر دارند 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰عصر ما عصر نفاق ✍استاد متفکر #شهید_مطهری 🔻چگونه است كه قرآن این همه روی مسئله ی منافق تكیه می کند؟ خصوصاً كه در كتب آسمانی پیشین یا اسمی از منافقین نیست یا اگر هست بسیار كم است، چون هر چه بشر بدوی تر و از تمدن دورتر بوده و در درجات پایین تر زندگی می كرده است، از صراحت بیشتری برخوردار بوده است؛ یعنی آنچه كه در درون داشته است از فكر و احساسات و عواطف و از رغبات و بی میلی ها و از ایمانها و بی ایمانی ها، هر چه داشته است همان را ظاهر می كرده است 🔻هر چه بشر پیش رفته و تكامل پیدا كرده است (نمی خواهم بگویم خود این نوعی تكامل است ولی از تبعات تكامل است) قدرتش بر تصنع هم- كه نفاق نوعی تصنع است- افزایش پیدا كرده است؛ كما اینكه اگر ما مردم عصر خودمان را با صدر اسلام مقایسه كنیم نفاق هزاران درجه بیشتر شده است 🔻 یك وقتی من با خودم فكر می كردم كه اساساً اگر عصر ما را از نظر انسانی بخواهند ارزیابی كنند نه از نظر صنعتی، اگر یك جنبه ی انسانی را بخواهند ملاك و مشخص عصر و زمان ما قرار بدهند، باید بگویند عصر نفاق 🔻در نهج البلاغه امیرالمؤمنین در نامه ای كه به محمد بن ابی بكر وقتی او را والی مصر كرده بودند فرمودند: من از پیغمبر اكرم این حدیث را شنیدم. پیغمبر نسبت به آینده ی امت اظهار نگرانی می كرد و می گفت من از منافقان نگرانم. پیغمبر از آینده ی امت خودش اظهار نگرانی می كرد ولی نه از ناحیه ی كافران، نه از ناحیه ی كسانی كه مسلمان نیستند و می گویند ما اسلام را قبول نداریم، بلكه از ناحیه ی كسانی كه اسلام را به ظاهر قبول كرده اند و در باطن قبول نکردند 📚مجموعه آثار؛ ج ٢۵ ص ٢۰٧ 🆔 @ashora_karbala